تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 10 دسامبر، 20 آذر

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

طی چند روز اخیر ارز دیجیتال بیت‌کوین و چندین آلت‌کوین به شدت از کف قیمتی روزانه‌ی خود اصلاح شدند که این سیگنال وجود تقاضایی سالم در سطوح پایین‌تر است.

Ray Dalio میلیاردر، در نشت اخیر خود در (Reddit (Ask Me Anything، به سرمایه‌گذاران هشدار داد که سرعت نجومی فعلی چاپ پول بعید است در آینده‌ای نزدیک متوقف شود و نگه داشتن پول به صورت نقدی می‌تواند منجر به ضرر شود.

Dalio گفت که بیت‌کوین (BTC) می‌تواند به عنوان یک گزینه جهت متنوع‌سازی پرتفلیو در کنار طلا و سایر دارایی‌های ذخیره کننده ارزش در نظر گرفته شود.

عناوین مطلب:

گزارش اخیر CoinShares نشان می‌دهد، گذر از طلا به محصولات کریپتو ممکن است تاکنون آغاز شده باشد.

در این گزارش به جریان خروجی 9.2 میلیارد دلاری از محصولات سرمایه‌گذاری طلا و جریان ورودی 1.4 میلیارد دلاری به محصولات کریپتو در همین مدت، اشاره شده است.

جالب است که در کنار بیت‌کوین، ارز دیجیتال اتریوم نیز سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.

در حال که سازمان‌ها در حال افزایش میزان سرمایه‌گذاری خود در فضای کریپتو هستند، Mike Novogratz (بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت Galaxy Digital)، اخیراً به CNN گفته است که مردم باید حدود 5 درصد از ارزش خالص دارایی‌های خود را به بیت‌کوین و مقداری هم به ارز دیجیتال اتریوم (ETH) اختصاص دهند.

Novogratz اصلاح 30 تا 40 درصدی بیت‌کوین را رد نکرد اما معتقد است که قیمت آن به صفر نخواهد رسید.

در همین راستا، دوقلوهای Winklevoss نیز به شرکت‌کنندگان در جشنواره فینتک سنگاپور توصیه کردند که دانش خود را در خصوص بیت‌کوین افزایش دهید چراکه آنها معتقدند قیمت بیت‌کوین در آینده به سطح 500,000 دلار خواهد رسید.

در حالی که چشم‌انداز بلندمدت صعودی به نظر می‌رسد، اما با این وجود ممکن است برای معامله‌گران خرد نگه داشتن ارز دیجیتال‌شان آن هم در افت قیمت‌های شدیدی که برای نمونه طی 48 ساعت گذشته رخ داد، دشوار باشد.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار 10 کریپتوکارنسی برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

 تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 6 و 7 دسامبر برای بار دیگر نتوانست به بالاتر از سطح مقاومت 19,500 دلار افزایش یابد.

این موضوع ممکن است منجر به سیو سود توسط توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت شود و این حرکت نزولی نیز قیمت آن را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 18,314 دلار کاهش دهد.

با این حال، فعلا این سقوط ترسی را در میان معامله‌گران ایجاد نکرده است و گاوها همچنان به خرید جفت ارز BTC/USD در زمان افت قیمت مشغول هستند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

این موضوع سیگنالی مثبت است چراکه نشان می‌دهد انگیزه‌ها هنوز صعودی باقی مانده است.

اکنون گاوها تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به سطح مقاومت 19,500 دلار برسانند.

اگر قیمت بیت‌کوین نتواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند و یا به بالاتر از سطح مقاومت 19,500 دلار افزایش یابد، احتمالاً شاهد دور دیگری از فروش خواهیم بود.

اگر خرس‌ها قیمت بیت‌کوین را به زیر سطح 17,650 دلار کاهش دهند، این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه بر روی قیمت 16,314 دلار افت کند.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) درست بالاتر از نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی چند روزی روند خنثی است.

شکست آن به زیر سطح 16,191.02 دلار، بیانگر این است که خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند، درحالیکه شکست آن بالاتر از سطح 19,500 دلار برتری را به نفع گاوها تغییر خواهد داد.

تا آن زمان، این جفت ارز ممکن است همچنان بین دو سطح ناپایدار باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 8 دسامبر به زیر خط روند الگوی مثلث صعودی و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 559 دلار) شکسته شد.

این حرکت وضع صعودی را باطل می‌کند، اما نکته‌ی مثبت این است که گاوها به هنگام افت این ارز را خریداری کردند و قیمت آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردانند.

اگر گاوها بتوانند تقاضا را در سطوح بالاتر حفظ کنند، جفت ارز ETH / USD می‌تواند مجددا تا مقاومت محدوده‌ی 622.807 تا 635.456 دلار افزایش یابد.

نمودار قیمت اتریوم

در مقابل، این خط روند ممکن است اکنون به عنوان یک سطح مقاومت عمل کند.

اگر قیمت این کریپتوکارنسی از این سطح مقاومت افت کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد این جفت ارز را به زیر قیمت 530.487 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز می‌تواند تا سطح 488.134 دلار سقوط کند.

با این که هم احتمال صعود وجود دارد و هم احتمال نزول، شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 54، نشان می‌دهد هیچ یک از دو گروه گاوها و خرس‌ها برتری آشکاری نسبت به یکدیگر ندارند.

بنابراین، احتمال رخداد چند روزی روند خنثی بالاست.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

اگرچه گاوها در تاریخ 6 دسامبر ارز دیجیتال ریپل (XRP) را به بالاتر از خط روند نزولی رساندند، اما تقاضا در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

این اتفاق قیمت ریپل را در تاریخ 8 دسامبر به زیر خط روند نزولی و سپس در روز بعد تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.543 دلار) کاهش داد.

گاوها در تاریخ 9 دسامبر این کریپتوکارنسی را تا سطح حمایت 0.50 دلار کاهش دادند و در حال حاضر نیز تلاش می‌کنند قیمت آن را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه نگه دارند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز XRP/USD می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

نمودار قیمت ریپل

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI درست بالاتر از نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

شکست این کریپتوکارنسی بالاتر از سطح 0.6794 دلار، برتری را به نفع گاوها تغییر خواهد داد و شکست آن به زیر سطح 0.50 دلار، سیگنال برتری خرس‌ها در بازار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

الگوی کندل استیک دوجی تاریخ 7 دسامبر، بلاتکلیفی و عدم اطمینان میان دو گروه گاوها و خرس‌ها را در خصوص جهت حرکت بعدی نشان داد.

این ابهام زمانیکه ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) کاهش پیدا کرد و در تاریخ 8 دسامبر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 79 دلار) شکسته شد، به سمت نزول منتهی شد.

جفت ارز LTC/USD در تاریخ 9 دسامبر تا سطح 71.9801 دلار افت کرد، اما دنباله‌ی بلند کندل استیک نشان دهنده‌ی خریدی قدرتمند در سطوح پایین‌تر است.

نمودار قیمت لایت‌کوین

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی، بیانگر تعادل میان عرضه و تقاضاست.

این موضوع می‌تواند این جفت ارز را برای چند روزی در محدوده‌ی رنج بین 68.9008 تا 84.3374 دلار نگه دارد.

شکست لایت‌کوین به زیر محدوده‌ی حمایت 68.9009 تا 64 دلار، برتری را به نفع خرس‌ها تغییر خواهد داد، در حالی که شکست آن بالاتر از سطح 84.3374 دلار نشانگر بازگشت گاوها به بازی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) پس از آن که چند روزی بالاتر از سطوح 280 دلار باقی ماند، در تاریخ 8 دسامبر به زیر آن و میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 271 دلار) نزول پیدا کرد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 281 دلار) شروع به کاهش کرده و RSI نیز به محدوده‌ی منفی وارد شده است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

بازگشت فعلی احتمالاً بر روی سطح 280 دلار با مقاومت سختی روبرو خواهد شد.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

اگر قیمت بیت‌کوین کش از این سطح مقاومت کاهش پیدا کند، قیمت جفت ارز BCH/USD می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی 231 تا 280 دلار تثبیت شود.

برخلاف این فرض، اگر گاوها بتوانند قیمت آن را به بالاتر از سطح 280 دلار برسانند، نشان دهنده‌ی تجمیع آن در سطوح پایین‌تر خواهد بود و این می‌تواند منجر به حرکتی صعودی تا قیمت 300 دلار شود.

اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را بالاتر از این سطح حفظ کنند، حرکت رو به رشد آن می‌تواند از سر گرفته شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 7 دسامبر از خط روند نزولی کاهش پیدا کرد و در روز بعد نیز به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 12.67 دلار) شکسته شد.

گاوها در حال حاضر سعی دارند از خط روند صعودی دفاع کنند.

گاوها احتمالاً برای بار دیگر بر روی خط روند نزولی با مقاومت سختی روبرو خواهند شد.

اگر قیمت این کریپتوکارنسی از این سطح مقاومت کاهش پیدا کند، سپس امکان افت آن تا قیمت 10 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت چین لینک

چنین حرکتی، برتری را به نفع خرس‌ها تغییر خواهد داد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 13.17 دلار) شروع به کاهش کرده و RSI نیز به محدوده‌ی منفی وارد شده است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

اگر جفت ارز LINK/USD بالاتر از خط روند نزولی و مقاومت محدوده‌ی 13.28 دلار شکسته شود، این دیدگاه منفی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در تاریخ 7 دسامبر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 5 دلار) شکسته شد و در روز بعد نیز میزان فروش آن شدت گرفت، که این اتفاق قیمت را تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 4.7 دلار) کاهش داد.

گاوها در زمان افت تا میانگین متحرک ساده 50 روزه این ارز را خریداری کردند و در حال حاضر تلاش می‌کنند قیمت آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند.

نمودار قیمت پولکادات

با این وجود، بعید به نظر می‌رسد خرس‌ها به راحتی از موضع خود کنار بکشند.

آنها تلاش خواهند کرد تا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه و خط روند نزولی دفاع کنند.

اگر قیمت این جفت ارز از هر دو سطوح مقاومت کاهش پیدا کند، احتمال شکست آن به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه افزایش خواهد یافت.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، جفت ارز DOT / USD می‌تواند تا محدوده‌ی حمایت 3.80 تا 3.5321 دلار سقوط کند.

گاوها احتمالا در زمان کاهش تا این سطح حمایت به خرید روی خواهند آورد و این می‌تواند جفت ارز DOT/USD را برای چند روزی در محدوده‌ی رنج نگه دارد.

برخلاف این فرض، اگر گاوها بتوانند قیمت پولکادات را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند، این جفت ارز برای بار دیگر تلاش خواهد کرد تا قیمت آن را به بالاتر از سطح مقاومت 5.5899 دلار افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

عدم موفقیت گاوها در حفظ قیمت ارز دیجیتال کاردانو (ADA) بالاتر از سطح 0.155 دلار، منجر به جذب فروش شد و سپس این ارز در تاریخ 8 دسامبر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.146 دلار) سقوط پیدا کرد.

با این حال، نکته‌ی مثبت جزئی این است که قیمت آن از سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.1312 دلار بازگشته است.

نمودار قیمت کاردانو

اکنون افزایش قیمتی جبرانی بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه و مجددا بر روی سطح 0.155 دلار، با مقاومت مواجه خواهد شد.

اگر قیمت کاردانو از هر دو سطح کاهش پیدا کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 0.13 دلار و میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.122 دلار) کاهش دهند.

احتمال دیگر این است که جفت ارز ADA / USD برای چند روزی بین محدوده‌ی 0.13 تا 0.155 دلار باقی بماند.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی وجود چند روزی روند خنثی است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 29.21 دلار) شکسته شد و در تاریخ 9 دسامبر تا سطح 26.9244 دلار نزول پیدا کرد.

این آلت‌کوین در حال حاضر جهت پولبک تلاش می‌کند، که احتمالاً بر روی میانگین های متحرک با مقاومت روبرو خواهد شد.

اگر قیمت این کریپتوکارنسی از سطوح فعلی و یا از میانگین‌های متحرک کاهش پیدا کند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد جفت ارز BNB/USD را به زیر سطح حمایت 25.6652 دلار کاهش دهند.

نمودار قیمت بایننس کوین

در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز می‌تواند تا سطح 22 دلار و سپس تا 18 دلار افت کند.

با این حال، اگر قیمت بایننس کوین بالاتر از میانگین‌های متحرک شکسته شود و یا اگر گاوها از سطح حمایت 25.6652 دلار دفاع کنند، این جفت ارز ممکن است برای چند روز دیگر در داخل محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XLM/USD :

ارز دیجیتال استلار لومن (XLM) در تاریخ 7 دسامبر از نزدیک به خط روند نزولی کاهش پیدا کرد و در تاریخ 8 دسامبر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.158 دلار) حرکت کرد.

با این حال، بازگشتی پرشتاب در تاریخ 9 دسامبر از سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.140209 دلار، نشان دهنده‌ی خرید در زمان افت قیمت است.

نمودار قیمت استلار لومن

این افزایش قیمت جبرانی احتمالا برای بار دیگر بر روی خط روند نزولی با مقاومت روبه‌رو خواهد شد.

اگر گاوها بتوانند قیمت لومن استلار را به بالاتر از خط روند نزولی برسانند، نشان می‌دهد روند اصلاح به پایان رسیده است.

پس از آن جفت ارز XLM / USD ممکن است تا قیمت 0.18 دلار و سپس تا 0.19 دلار افزایش یابد و پیش از تلاش برای ادامه روند صعودی خود، برای چند روزی در یک محدوده‌ی رنج تثبیت شود.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت این آلت‌کوین از خط روند نزولی کاهش یابد و به زیر سطح 0.139 دلار سقوط کند، این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه بر روی قیمت 0.115 دلار افت کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx