تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 12 دسامبر، 22 آذر

تحلیل ارز دیجیتال

به نظر می رسد روند اصلاحات در سطح بازار همچنان ادامه دارد چراکه بیت‌کوین و بیشتر آلت‌کوین‌های بزرگ در سطوح بالاتر با فروش رو به‌رو هستند.

قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) طی چند روز گذشته به تدریج در حال کاهش بود و درنتیجه این موضوع باعث شد تا برخی از سرمایه‌گذاران نگران رخداد اصلاحی پرشتاب و یا بازار خرسی مشابه بازار 2018 دلار شوند.

با این حال، تفاوت عمده‌ای بین بازار گاوی پیشین با بازار فعلی وجود دارد.

عناوین مطلب:

قابل توجه‌ترین تفاوت این دو بازار، ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به این فضا است.

آخرین سازمانی که اخیرا به خرید بیت‌کوین روی آورد شرکت بیمه‌ی MassMutual مستقر در ماساچوست است، که 5,470 بیت‌کوین به قیمت تقریبی 100 میلیون دلار را خریداری کرده است.

تا به امروز، بازیگران سازمان‌ مختلفی از مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری گرفته تا شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و هم اکنون نیز یک شرکت بیمه با سابقه 169 ساله به خرید بیت‌کوین روی آورده‌اند.

معمولا، سرمایه‌گذاران سازمانی با رخداد هر اصلاح از موقعیت‌های خود صرف نظر نمی‌کنند، چراکه آنها فقط با در نظر گرفتن اصول بنیادی بلندمدت خرید می‌کنند.

از این رو، آنها بیشتر افت‌های قیمتی را به عنوان فرصتی برای افزودن به پرتفویشان در نظر می‌گیرند.

Ruchir Sharma (استراتژیست ارشد در شرکت Morgan Stanley Investment Management) گفته است که دوران حکمرانی دلار به عنوان یک ذخیره کننده ارزش جهانی در حال پایان است و با توجه به “افزایش بی اعتمادی‌ها نسبت به گزینه‌های سرمایه‌گذاری سنتی” بیت‌کوین می‌تواند از این شرایط نفع ببرد.

به این دلیل که بسیاری از سرمایه‌گذاران سازمانی دیدگاهی صعودی نسبت به بیت‌کوین دارند، رخداد هرگونه اصلاح احتمالا می‌تواند سازمان‌های بیشتری را (که افت قیمت‌ها را فرصتی برای خرید در نظر دارند)، به سمت این فضا جذب کند.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار 10 کریپتوکارنسی برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

دنباله‌ی بلند کندل استیک در تاریخ 9 دسامبر، نشان می‌دهد گاوها در زمان افت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 18,283 دلار) ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) را خریداری کردند، اما نتوانستند شتاب این حرکت را در تاریخ 10 دسامبر حفظ کنند.

بیت‌کوین نیز مجددا تسلیم فشار فروش شد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بسته شد.

در تاریخ 11 دسامبر، گاوها مجددا در هنگام افت به خرید روی آوردند، همانطور که از دنباله بلند کندل استیک نیز قابل مشاهده است.

نمودار قیمت بیت‌کوین

این موضوع نشان می‌دهد سطوح پایین‌تر همچنان خریداران را به خود جذب می‌کند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روز مسطح شده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز نزدیک به نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی تثبیت قیمتی کوتاه‌مدت است.

جفت ارز BTC / USD در حال حاضر در داخل یک کانال نزولی معامله می‌شود.

اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر خط روند صعودی کاهش دهند، سطح حمایت بعدی بر روی خط روند پایین‌تر کانال نزولی خواهد بود.

اگر این سطح حمایت شکسته شود، این افت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه بر روی قیمت 16,525 دلار ادامه پیدا کند.

گاوها احتمالا از سطح 16,191،02 دلار به صورت تهاجمی دفاع خواهند کرد.

اگر قیمت از این سطح حمایت بازگردد، نشان دهنده‌ی تثبیت قیمتی احتمالی در یک محدوده‌ی رنج وسیع است.

از سوی دیگر، اگر گاوها بتوانند این روند اصلاح را حفظ کنند و قیمت آن را به بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه برساند، این جفت ارز می‌تواند تا خط روند بالایی کانال افزایش یابد.

شکست بیت‌کوین بالاتر از کانال، می‌تواند مجددا منجر به تجربه‌ی محدوده‌ی مقاومت 19,500 تا 20,000 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در حال حاضر در داخل یک کانال نزولی معامله می‌شود.

گاوها موفق نشدند از بازگشتی که در تاریخ 9 دسامبر رخ داد بهره لازم را ببرند و درنتیجه قیمت آن برای بار دیگر در روز بعد کاهش پیدا کرد.

این موضوع نشان می‌دهد معامله‌گران مشغول فروش این ارز در زمان افزایش قیمت‌های جبرانی هستند.

خرس‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 558 دلار) حفظ کنند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز ETH / USD می‌تواند تا سطح حمایت اصلی بعدی بر روی قیمت 488.134 دلار کاهش یابد، که این درست به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه در 491 دلار قرار دارد.

نمودار قیمت اتریوم

گاوها احتمالاً از این محدوده به صورت تهاجمی دفاع خواهند کرد.

اگر این جفت ارز به شدت از این محدوده بازگردد، نشان دهنده‌ی معامله در یک محدوده‌ی رنج وسیع بین قیمت 488.134 تا 622.807 دلار است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت اتریوم از سطوح فعلی افزایش پیدا کند و بالاتر از کانال شکسته شود، نشان می‌دهد روند اصلاح به پایان رسیده است.

سپس گاوها تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به محدوده‌ی مقاومت 622.807 دلار برسانند.

احتمال وقوع هر دو فرضیه برابر است، چراکه شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح است و RSI نیز نزدیک به نقطه‌ی میانی قرار دارد که این بیانگر تعادل میان عرضه و تقاضاست.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) از سطح حمایت 0.50 دلار بازگشت و در تاریخ 9 دسامبر بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC).

قیمت این ارز مجددا در تاریخ 11 دسامبر کاهش پیدا کرد اما گاوها در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دفاع کنند.

اگر قیمت این آلت‌کوین بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، نشان می‌دهد خرس‌ها در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 52، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

نمودار قیمت ریپل

اگر گاوها قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 0.60 دلار برسانند، جفت ارز XRP/USD می‌تواند برای چند روزی همچنان در محدوده‌ی رنج بین 0.50 تا 0.679 دلار باقی بماند.

اگر خرس‌ها قیمت ریپل را به زیر سطح 0.50 دلار کاهش دهند، این دیدگاه نامعتبر خواهد شد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه بر روی قیمت 0.39 دلار افت کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

بازگشت ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 9 دسامبر تنها یک روز طول کشید و قیمت آن برای بار دیگر در تاریخ 10 دسامبر کاهش پیدا کرد.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها مشغول فروش در هر افزایش قیمت جزئی هستند.

گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 69.73 دلار) دفاع کنند، که این درست بالاتر از سطح حمایت افقی 68.9008 دلار قرار دارد.

نمودار قیمت لایت‌کوین

اگر قیمت لایت‌کوین از این سطح حمایت بازگردد و به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 78 دلار) افزایش یابد، جفت ارز LTC/USD می‌تواند برای چند روزی در یک محدوده‌ی رنج وسیع تثبیت شود.

از سوی دیگر، اگر این بازگشت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، این جفت ارز ممکن است تا سطح حمایت 64.4482 دلار سقوط کند.

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI به زیر سطح 45، نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

میانگین‌های متحرک به عنوان سطح حمایت در یک روند صعودی عمل می‌کنند، اما زمانی که انگیزه‌ها نزولی می‌شوند به عنوان سطح مقاومت رفتار می‌کند.

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 9 دسامبر در جهت اصلاح تلاش کردند اما نتوانستند به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 271 دلار) افزایش یابند.

این موضوع نشان می‌دهد معامله‌گران در زمان پولبک تا میانگین متحرک ساده 50 روزه به فروش روی آوردند و درنتیجه قیمت آن در تاریخ 11 دسامبر حرکت نزولی خود را از سر گرفت.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

در محدوده‌ی قیمت 254.82 تا 246.85 دلار، سطح حمایتی جزئی وجود دارد.

شکست بیت‌کوین کش به زیر این محدوده، می‌تواند قیمت آن را تا سطح 231 دلار کاهش دهد.

اگر قیمت از این سطح حمایت بازگردد، جفت ارز BCH/USD می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج بین 231 تا 280 دلار باقی بماند.

اگر سطح حمایت 231 دلار شکسته شود، این جفت ارز ممکن است تا سطح 200 دلار نزول پیدا کند.

 شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 278 دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

اگر قیمت این ارز شکسته شود و بالاتر از سطح مقاومت 280 دلار باقی بماند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

بازگشت ارز دیجیتال چین لینک (LINK) از خط روند صعودی، در تاریخ 10 دسامبر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 12.69 دلار) کاهش پیدا کرد.

عدم موفقیت در صعود به بالاتر از خط روند نزولی، فروش بیشتری را به دنبال داشت و این قیمت چین لینک را به زیر خط روند صعودی رساند.

میانگین‌های متحرک در آستانه یک وضع نزولی قرار دارند و RSI نیز به زیر سطح 41 است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها کنترل شرایط را در اختیار دارند.

نمودار قیمت چین لینک

اگر جفت LINK / USD به زیر خط روند صعودی بسته شود، این افت می‌تواند تا قیمت 9.75 دلار ادامه پیدا کند.

اگر مسیر قیمت این کریپتوکارنسی تغییر پیدا کند و بالاتر از میانگین‌های متحرک شکسته شود، این دیدگاه منفی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشان دهنده‌ی خریدی قوی در سطوح پایین‌تر خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

گاوها نتوانستند از بازگشت پرشتاب ارز دیجیتال کاردانو (ADA) که در تاریخ 9 دسامبر رخ داد، بهره‌ی لازم را ببرند.

این موضوع نشان می‌دهد انگیزه‌ها منفی شده است و اکنون معامله‌گران در حال فروش در زمان افزایش قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.145 دلار) هستند.

جفت ارز ADA/USD سطح حمایتی قدرتمند بر روی قیمت 0.13 دلار دارد.

اگر قیمت کاردانو از این سطح بازگردد و به بالاتر از خط روند نزولی افزایش یابد، نشان می‌دهد روند اصلاح کوتاه‌مدت به پایان رسیده است.

نمودار قیمت کاردانو

حرکت بعدی در این روند صعودی، می‌تواند سطح 0.155 دلار باشد.

شیب هر دو میانگین متحرک در حال مسطح شدن است و RSI نیز درست به زیر نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی روندی خنثی و چند روزه است.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح حمایت 0.13 دلار و میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.123 دلار) کاهش دهند، این دیدگاه نامعتبر خواهد شد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این جفت ارز ممکن است تا سطح 0.117 دلار و سپس تا سطح حمایت 1 دلار حرکت کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در تاریخ 9 دسامبر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 4.73 دلار) بازگشت اما گاوها نتوانستند این روند اصلاح را حتی تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.97 دلار) پیش ببرند.

این موضوع نشان می‌دهد معامله‌گران مشغول فروش این ارز در هر افزایش قیمت جزئی هستند.

قیمت این آلت‌کوین در تاریخ 10 دسامبر کاهش پیدا کرد و در روز بعد نیز میانگین متحرک ساده 50 روزه را شکست.

نمودار قیمت پولکادات

سطح حمایتی جزئی بر روی قیمت 4.4342 دلار وجود دارد، اما اگر گاوها نتوانند این سطح را حفظ کنند، جفت ارز DOT/USD ممکن است تا محدوده‌ی حمایت 3.80 تا 3.5321 دلار افت کند.

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

اگر مسیر این جفت ارز از سطوح فعلی تغییر پیدا کند و بالاتر از خط روند نزولی شکسته شود، این دیدگاه منفی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

تلاش برای بازیابی در تاریخ 9 دسامبر بر روی قیمت 28.3853 دلار متوقف شد و درنتیجه ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) برای بار دیگر حرکت خود را به سمت سطح حمایت بحرانی 25.6652 دلار از سر گرفت.

این سطح می‌تواند خریداران را به خود جذب کند، چراکه طی دو مرتبه قبل توانسته بود حفظ شود.

بازگشتی قدرتمند از این سطح حمایت می‌تواند جفت ارز BNB/USD را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج 25.6652 تا 32 دلار نگه دارد.

نمودار قیمت بایننس کوین

از سوی دیگر، اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را کاهش دهند و به زیر سطح 25.6652 دلار حفظ کنند، این جفت ارز می‌تواند تا قیمت 22 دلار و سپس تا 18 دلار افت کند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 29 دلار) به تدریج رو به نزول است و RSI نیز درست به زیر سطح 41 قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در حال حاضر دارای برتری هستند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XLM/USD :

ارز دیجیتال استلار لومن (XLM) در تاریخ ۹ دسامبر به شدت بازگشت و تا خط روند صعودی اصلاح شد، اما گاوها نتوانستند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح مقاومت 0.18 دلار برسانند.

این موضوع مجددا موجب افزایش فروش شد و قیمت آن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.159 دلار) کاهش پیدا کرد.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی چند روزی روند خنثی بین محدوده‌ی 0.14 تا 0.18 دلار است.

نمودار قیمت استلار لومن

شکست استلار لومن بالاتر از سطح 0.18 دلار، سیگنال برتری گاوها در بازار خواهد بود که می‌تواند منجر به حرکت آن تا قیمت 0.21 دلار شود.

در مقابل، اگر جفت ارز XLM / USD به زیر سطح 0.14 دلار شکسته شود، ممکن است میزان فروش تشدید شود و این افت تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.118 دلار) ادامه پیدا کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx