تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 15 دسامبر، 25 آذر

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

قیمت بیت‌کوین مجددا به سطح 19,000 دلار دست یافت و همچنان در داخل یک محدوده‌ی رنج معامله می‌شود که این فرصت صعود آلت‌کوین‌ها به سطوح بالاتر را نیز فراهم کرده است.

استراتژیست‌های شرکت JPMorgan طی یادداشتی بیان کردند خرید 100 میلیون دلاری بیت‌کوین (BTC) شرکت MassMutual، نشان می‌دهد شرکت‌های بیمه و صندوق‌های بازنشستگی در حال اتخاذ ارز دیجیتال بیت‌کوین هستند.

به گفته تحلیلگران، معمولاً این طبقه از سرمایه‌گذاران سازمانی در سبک سرمایه‌گذاری‌های خود محافظه‌کارانه هستند، بنابراین تخصیص اخیر بخشی از بودجه‌شان به بیت‌کوین کاملاً قابل توجه است.

عناوین مطلب:

با این حال، استراتژیست‌ها معتقدند که اگر صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های بیمه در ایالات متحده، ژاپن، انگلیس و اروپا حتی 1 درصد از دارایی‌های خود به بیت‌کوین اختصاص دهند، این اتفاق می‌تواند ورودی مازادی حدود 600 میلیارد دلار به این فضا وارد کند.

این سرمایه‌گذاری‌ها توسط سازمان‌ها ممکن است اعتماد سرمایه‌گذاران سنتی وال استریت را به این طبقه از دارایی جلب کند و در نتیجه آن‌ها می‌توانند به راحتی بخش بیشتری از پرتفوی خود را به بیت‌کوین اختصاص دهند.

Jim Cramer میزبان برنامه CNBC Mad Money اخیرا فاش کرد که او بیت‌کوین را در زمان افت آن به زیر سطح 18,000 دلار خریداری کرده است و همچنان به خرید در زمان کاهش قیمت ادامه می‌دهد، چراکه می‌خواهد پرتفوی خود را با انواع طبقات دارایی متنوع کند.

یکی دیگر از سیگنال‌های صعود بلندمدت بیت‌کوین این است (که براساس تجزیه و تحلیل‌های زنجیره‌ای Glassnode)، تعداد والت‌های حاوی یک کوین کامل و یا بیشتر، به رکورد جدیدی دست یافته است.

این موضوع نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در بالاترین سطح قیمتی موقعیت‌های خود را نمی‌بندند، بلکه بیشتر می‌خرند و بیت‌کوین‌های خود را از صرافی‌ها به کیف‌پول‌های شخصی‌شان انتقال می‌دهند.

اکنون که چندین فاکتور بنیادی به نفع بیت‌کوین است و آلت‌کوین‌ها نیز در حال از سرگیری روند صعودی‌شان هستند، سرمایه‌گذاران مشتاقند ببینند آیا BTC بالاخره یک رکورد جدید بالاتر از سطح 20,000 دلار  را می‌تواند کسب کند یا خیر.

برای پاسخ دقیق‌تر به این سوال و بررسی شرایط فعلی، اجازه دهید نمودار 10 کریپتوکارنسی برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 11 دسامبر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 18,492 دلار) شکسته شد، اما ثابت شد که این یک تله‌ی خرسی بوده است.

پس از آن نیز قیمت بیت‌کوین به سرعت افزایش پیدا کرد و در تاریخ 12 دسامبر به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه صعود کرد.

فتیله‌ی بلند کندل استیک در تاریخ 13 دسامبر و الگوی کندل استیک دوجی در تاریخ 14 دسامبر، نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاشند تا از مقاومت محدوده‌ی 19,500 دلار دفاع کنند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

با این حال، نکته‌ی مثبت این است که گاوها هنوز قدرت خود را از دست نداده‌اند.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) بالاتر از سطح 58، نشان می‌دهد مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت صعود است.

اگر گاوها بتوانند قیمت بیت‌کوین را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 19,500 تا 20,000 دلار حرکت دهند، الگوی مثلث صعودی که دارای هدف قیمتی 22,808.98 دلار است، تکمیل خواهد شد.

در مقابل، اگر قیمت این جفت ارز مجددا سطوح فعلی را رد کند و به زیر خط روند مثلث کاهش یابد، امکان افت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 16,888 دلار) و سپس تا سطح 16,191.02 دلار وجود خواهد داشت.

اگر قیمت آن از سطح 16,191.02 دلار بازگردد، این جفت ارز ممکن است برای چند روزی وارد یک روند خنثی شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 13 دسامبر بالاتر از کانال نزولی شکسته شد، که این اولین نشانه پایان روند اصلاح است.

اگر گاوها در زمان افت فعلی تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 564 دلار) این کریپتوکارنسی را خریداری کنند و اجازه ندهند قیمت آن در داخل کانال حفظ شود، نشان دهنده‌ی قدرت این ارز خواهد بود.

جفت ارز ETH / USD در مراحل اولیه تشکیل یک الگوی مثلث صعودی است که با شکست و بسته شدن قیمت اتریوم بالاتر از سطح 622.807 دلار تکمیل خواهد شد.

نمودار قیمت اتریوم

این وضع صعودی دارای هدف قیمتی 763.614 دلار است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز بالاتر از سطح 55 قرار دارد، که این بیانگر برتری گاوها در بازار است.

اگر این جفت ارز به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه و مثلث صعودی شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند قیمت این ارز را تا میانگین متحرک ساده 50 روزه کاهش دهد (قیمت 501 دلار).

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

گاوها نتوانستند ارز دیجیتال ریپل (XRP) را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.53 دلار) حفظ کنند و در نتیجه قیمت آن در تاریخ 12 دسامبر تا سطح 0.485419 دلار کاهش پیدا کرد.

گاوها در زمان کف این ارز را خریداری کردند و در تلاشند تا این آلت‌کوین را بالاتر از سطح 0.50 دلار حفظ کنند.

با این حال، عدم بازگشتی قدرتمند نشان می‌دهد خرس‌ها به صورت تهاجمی در حال فروش هستند.

نمودار قیمت ریپل

اگر قیمت این آلت‌کوین به زیر سطح 0.4850 دلار باقی بماند، جفت ارز XRP/USD می‌تواند روند اصلاح خود را از سر بگیرد و تا میانگین متحرک ساده 50 روزه بر روی قیمت 0.41 دلار سقوط کند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افت است و RSI نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاشند تا کنترل شرایط را در دست بگیرند.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی بازگردد و به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یابد، این دیدگاه منفی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 11 دسامبر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 71 دلار) بازگشت، و گاوها قیمت آن را در تاریخ 13 دسامبر به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 78 دلار) رساندند.

این موضوع نشان دهنده‌ی جمع‌آوری این ارز در سطوح پایین‌تر است.

جفت ارز LTC / USD می‌تواند در مراحل اولیه تشکیل یک مثلث متقارن بزرگ باشد، که این معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه دهنده عمل می‌کند.

خرس‌ها می‌توانند از خط مقاومت مثلث دفاع کنند، در حالی که گاوها ممکن است به هنگام تضعیف خط حمایت خرید کنند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

شکست بالاتر از مثلث می‌تواند حرکت صعودی را از سر بگیرد، در حالی که شکست آن به زیر مثلث سیگنال برتری خرس‌ها در بازار خواهد بود.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI تا نزدیکی نقطه‌ی میانی، به تثبیت قیمتی احتمالی و چند روزه اشاره دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 11 دسامبر از سطح 256.10 دلار اصلاح شد و در تاریخ 13 دسامبر به قیمت 282.21 دلار رسید.

با این حال خرس‌ها به صورت تهاجمی از این سطح دفاع کردند و قیمت آن را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 271 دلار) بازگرداندند.

شیب هر دو میانگین‌های متحرک مسطح است و RSI نیز درست به زیر نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی روندی خنثی و چند روزه است.

این جفت ارز ممکن است به عقب بازگردد و بین سطح 231 دلار در روند نزولی و سطح 280 دلار در روند صعودی قرار بگیرد.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

برخلاف این فرض، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 280 دلار برساند، جفت ارز BCH/USD ممکن است تا سطح 300 دلار و سپس تا 320 دلار افزایش پیدا کند.

با این حال، اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 231 دلار کاهش دهند، ممکن است این جفت ارز تا قیمت 200 دلار سقوط کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 11 دسامبر به زیر خط روند صعودی شکسته شد، اما گاوها در سطوح پایین‌تر به خرید روی آوردند و در تاریخ 12 دسامبر قیمت آن را به بالاتر از خط روند صعودی رساندند.

این موضوع خرید بیشتر را در پی داشت و این آلت‌کوین را در تاریخ 13 دسامبر به مقاومت محدوده‌ی 13.28 دلار رساند.

با این حال، قیمت چین لینک از سطح 13.28 دلار کاهش پیدا کرد و به زیر میانگین‌های متحرک بازگشت.

نمودار قیمت چین لینک

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها از این محدوده‌ی مقاومت دفاع می‌کنند.

شیب هر دو میانگین متحرک مسطح شده است و RSI نیز درست به زیر نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان می‌دهد جفت ارز LINK/USD می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

قیمت این کریپتوکارنسی ممکن است چند روزی در محدوده‌ی 13.28 تا 11.43 دلار قرار بگیرد.

شکست آن به زیر سطح 11.43 دلار، می‌تواند نشان دهنده‌ی غلبه خرس‌ها بر گاوها باشد و منجر به سقوط تا سطح 10 دلار شود.

در مقابل، شکست آن بالاتر از سطح 13.28 دلار، بیانگر برتری گاوها در بازار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 13 دسامبر بالاتر از خط روند نزولی و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.147 دلار) شکسته شد.

این موضوع نشان می‌دهد روند اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد.

با این حال، بعید به نظر می‌رسد خرس‌ها از موضع خود بگذرند و تسلیم شوند.

خرس‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند این روند اصلاح را بر روی قیمت 0.155 دلار متوقف کنند.

نمودار قیمت کاردانو

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، قیمت آن می‌تواند تا سطح 0.13 دلار افت کند.

اگر گاوها مجددا در زمان افت این ارز را خریداری کنند، جفت ارز ADA / USD ممکن است برای چند روزی در محدوده‌ی رنج بین 0.13 تا 0.155 دلار باقی بماند.

با این حال، دنباله‌ی بلند استیک در تاریخ 14 نوامبر، نشان دهنده‌ی خرید در سطوح پایین‌تر است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز بالاتر از سطح 55 قرار دارد، که این بیانگر برتری گاوها در بازار است.

بالاتر از سطح 0.155 دلار، این جفت ارز می‌تواند تا قیمت 0.175 دلار افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

افزایش قیمت جبرانی ارز دیجیتال پولکادات (DOT) برای بار دیگر بر روی خط روند نزولی با مانع برخورد کرد.

این موضوع نشان می‌دهد انگیزه‌ها نزولی است و خرس‌ها در تلاش‌اند تا به هنگام افزایش قیمت‌های جزئی تا خط روند نزولی، پولکادات را بفروشند.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.92 دلار) و قرار داشتن RSI درست به زیر نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی وجود چند روزی روند خنثی است.

نمودار قیمت پولکادات

قیمت این کریپتوکارنسی ممکن است بین سطح 4.54 دلار در روند نزولی تا 5.10 دلار در روند صعودی تثبیت شود.

با این حال، اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 4.54 دلار کاهش دهند، این حرکت نزولی ممکن است از سر گرفته شود و جفت ارز DOT/USD می‌تواند تا سطح 4.20 دلار و سپس تا 3.80 دلار نزول کاهش دهد. 

شکست پولکادات بالاتر از سطح 5.10 دلار، اولین سیگنالی است که نشان می‌دهد گاوها در تلاش‌اند تا برتری را خود کسب کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در محدوده‌ی رنج وسیع 32 تا 25.6652 دلار گیر کرده است.

میانگین‌های متحرک متقاطع و قرار داشتن RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی، نشان می‌دهد این روند خنثی ممکن است برای چند روز دیگر نیز ادامه پیدا کند.

جفت ارز BNB / USD به بالاتر از میانگین متحرک افزایش یافته است و گاوها اکنون تلاش خواهند کرد قیمت این کریپتوکارنسی را به مقاومت محدوده‌ی 32 دلار برسانند.

نمودار قیمت بایننس کوین

این سطح قبلا به عنوان سطح مقاومتی سرسخت عمل کرده بود و درنتیجه خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد قیمت بایننس کوین را از این سطح کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز ممکن است برای چند روزی بین محدوده‌ی 29 تا 32 دلار تثبیت شود.

از سوی دیگر، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 32 تا 33.3888 دلار حرکت دهند، ممکن است روند بعدی صعودی آغاز شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XLM/USD :

ارز دیجیتال استلار لومن (XLM) در تاریخ 13 دسامبر بالاتر از خط روند نزولی شکسته شد، که این نشان می‌دهد روند اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد.

با این حال، خرس‌ها به راحتی موضع خود را رها نخواهند کرد.

در حال حاضر فروشندگان از سطح مقاومت 0.18 دلار دفاع می‌کنند.

نمودار قیمت استلار لومن

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.16 دلار) و قرار داشتن RSI درست بالاتر از نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

این موضوع می‌تواند جفت ارز XLM/USD را برای چند روزی در محدوده‌ی رنج بین 0.18 تا 0.14 دلار نگه دارد.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، این جفت ارز ممکن است تا سطح 0.14 دلار کاهش یابد.

شکست آن به زیر کف محدوده‌ی رنج، برتری را به نفع خرس‌ها تغییر خواهد داد در حالی که شکست آن بالاتر از سطح 0.18 دلار، در را برای یک حرکت صعودی به سمت قیمت 0.205 دلار باز خواهد کرد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx