تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 24 دسامبر، 4 دی

blank

شکایت کمیسیون بورس اوراق بهادار علیه ریپل ممکن است برای روند چندین آلت‌کوین ناخوشایند باشد، اما می‌تواند موجب صعود بیت‌کوین شود.

حرکت گاوی فعلی کریپتوکارنسی‌ها به رهبری بیت‌کوین (BTC) هدایت می‌شود.

همانطور که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده قبلا اشاره کرده بود که بیت‌کوین یک اوراق بهادار نیست، طرح دعوی حقوقی در برابر ریپل بعید است که مانع ورود جریان مالی سازمان‌ها به سمت بیت‌کوین شود.

عناوین مطلب:

با این حال، چندین آلت‌کوین که ممکن است در معرض ریسک سرنوشت مشابه ریپل قرار بگیرند، ممکن است با فشار فروش روبرو شوند.

به دلیل تغییر در انگیزه‌ی معامله‌گران، سرمایه‌گذاران خرد ممکن است برخی از دارایی‌های آلت‌کوین خود را بفروشند و به بیت‌کوین تبدیل کنند.

حتی سرمایه‌گذاران خردی که قصد دارند چک‌های محرک خود را برای خرید دارایی‌های کریپتو خرج کنند، ممکن است بیت‌کوین را به آلت‌کوین‌ها ترجیح دهند.

بنابراین، در حالی که ریپل با فشار فروش روبرو است، ممکن است این دادخواست به نفع بیت‌کوین تمام شود.

این روزها، سازمان‌ها با سرعت بی‌سابقه‌ای پول خود را به سمت بیت‌کوین سرازیر می‌کنند.

شرکت Grayscale نیز به خرید خود ادامه داده است و در روز سه شنبه 12,319 بیت‌کوین به دارایی‌های خود افزود.

این بدان معناست که شرکت Grayscale حدود 44 درصد از کل BTC های تازه استخراج شده در طی یک ماه را در اختیار دارد (حدود 28,000 بیت‌کوین).

میزان عرضه بیت‌کوین قادر به مطابقت با تقاضای بخش سازمانی نیست و اگر معامله‌گران خرد نیز به خرید خود ادامه دهند، قیمت آن بیشتر افزایش خواهد یافت.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار 10 کریپتوکارنسی برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

در یک روند صعودی قدرتمند، روند اصلاحات معمولاً حدود یک تا سه روز طول می‌کشد.

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 20 و 21 دسامبر به رنگ قرمز بسته شد اما قیمت آن در روز 22 دسامبر افزایش یافت و گاوها اکنون در تلاش هستند تا روند صعودی را از سر بگیرند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 24,302.50 دلار برسانند، جفت ارز BTC / USD می‌تواند تا قیمت 26,958 دلار افزایش یابد.

نمودار قیمت بیت‌کوین

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد گاوها کنترل شرایط را در اختیار دارند.

با این وجود، اگر خرس‌ها از این سطح مقاومت دفاع کنند، این جفت ارز ممکن است پیش از آغاز حرکت بعدی خود، در محدوده‌ی رنج فشرده‌ی 21,934.83 تا 24,302.50 دلار تثبیت شود.

برخلاف این فرض صعودی، اگر این جفت ارز کاهش پیدا کند و به زیر سطح 21,934.83 دلار برسد، امکان افت آن تا قیمت 20,000 دلار وجود دارد.

محدوده‌ی بین 19,500 تا 20,000 دلار بسیار مهم است چراکه در صورت شکست آن، این جفت ارز ممکن است تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 18,529 دلار) سقوط کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

در حال حاضر گاوها به صورت تهاجمی از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 603 دلار) دفاع می‌کنند.

اگرچه ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 22 دسامبر به بالاتر از سطح مقاومت 622.807 دلار افزایش یافت، اما قیمت آن برای بار دیگر در تاریخ 23 دسامبر کاهش پیدا کرد.

این موضوع نشان می‌دهد تقاضا در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

نمودار قیمت اتریوم

با این حال، اکنون گاوها تلاش می‌کنند تا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دفاع کنند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز ETH / USD می‌تواند برای بار دیگر تلاش کند تا به بالاتر از سطح 640 دلار برسد و مجددا قیمت 676.325 دلار را تجربه کند.

شیب میانگین‌های متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها کنترل شرایط را در دست دارند.

شکست اتریوم بالاتر از سطح 676.325 دلار، ممکن است مرحله بعدی این روند صعودی را آغاز کند که دارای هدف قیمتی 763.614 دلار است.

در مقابل، اگر قیمت این ارز به زیر خط روند مثلث نزول پیدا کند، این جفت ارز می‌تواند روند کاهشی را تا سطح 540 دلار و سپس تا 480 دلار ادامه دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

گاوها در تاریخ 22 دسامبر از محدوده‌ی حمایت 0.425 تا 0.40 دلار دفاع کردند اما فروش مجدد آن در تاریخ ۲۳ دسامبر محدوده‌ی رنج را شکست.

ارز دیجیتال ریپل (XRP) به زیر سطح حمایت 0.326724 دلار کاهش یافته است، اما گاوها ممکن است تلاش کنند بر روی سطوح پایین‌تر حمایت فراهم کنند.

با این حال، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.513 دلار) کاهش یافته و RSI نیز تا نزدیکی محدوده‌ی بیش خریداری شده افت کرده است، که این نشان می‌دهد روند به نفع خرس‌ها تغییر یافته است.

نمودار قیمت ریپل

حتی اگر قیمت ریپل از سطوح فعلی بازگردد، خرس‌ها احتمالاً در زمان افزایش قیمت‌های جبرانی تا سطح 0.435 دلار و سپس تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه به فروش روی خواهند آورد.

اگر قیمت جفت ارز XRP / USD به زیر سطح 0.326724 دلار باقی بماند، این آلت‌کوین می‌تواند به قیمت 0.25 دلار برسد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این جفت ارز یک اصلاح 100 درصدی از آخرین مرحله حرکت صعودی خود را تکمیل خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 22 دسامبر از سطح 98.40 دلار بازگشت اما گاوها نتوانستند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح مقاومت 118.6497 دلار برسانند.

این موضوع نشان می‌دهد معامله‌گران از افزایش قیمت‌های جبرانی برای تسویه موقعیت‌های خود استفاده می‌کنند.

خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح حمایت 98.40 دلار و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 95 دلار) کاهش دهند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز LTC / USD می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 80 دلار) سقوط کند.

چنین حرکتی نشان دهنده‌ی تغییر احتمالی روند از صعودی به خنثی خواهد بود.

برخلاف این فرض، اگر قیمت لایت‌کوین برای بار دیگر از سطح 98.40 دلار بازگردد، ممکن است این جفت ارز برای چند روزی در یک محدوده‌ی رنج فشرده باقی بماند.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 60، نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

شکست این آلت‌کوین بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 118.6497 تا 124.1278 دلار، می‌تواند نشان دهنده‌ی از سرگیری روند صعودی باشد که ممکن است به سطح 140 دلار برسد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

فتیله بلند کندل استیک در تاریخ 22 دسامبر نشان می‌دهد گاوها در زمان افت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 299 دلار) مشغول خرید بودند.

با این حال، آنها نتوانستند از این بازگشت بهره‌ی لازم را ببرند و درنتیجه میزان فروش تشدید شد و مجددا خرس‌ها در تاریخ 23 دسامبر ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه رساندند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

اگر خرس‌ها قیمت این ارز را کاهش دهند و قیمت آن را به زیر میانگین متحرک ساده 50 دلار حفظ کنند، جفت ارز BCH / USD ممکن است تا سطح 250 دلار افت کند.

گاوها نیز ممکن است تلاش کنند از محدوده‌ی بین 230 تا 250 دلار دفاع کنند و اگر موفقیت شوند، احتمال رخداد بازگشتی پرقدرت وجود دارد.

با این حال، خرس‌ها تلاش خواهند کرد هرگونه افزایش قیمت جبرانی را بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه متوقف کنند.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، ممکن است قیمت آن کاهش یابد و به زیر سطح 230 دلار شکسته شود، که این می‌تواند منجر به سقوط تا سطح حمایت بحرانی بعدی بر روی قیمت 200 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارزدیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 22 دسامبر از خط روند صعودی بازگشت اما گاوها نتوانستند قیمت آن را به بالاتر از میانگین‌های متحرک برسانند.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 12.87 دلار) دفاع کنند.

در حال حاضر جفت ارز LINK / USD به زیر خط روند صعودی سقوط کرده است، که این نشان دهنده‌ی یک تغییر احتمالی در روند است.

نمودار قیمت چین لینک

سطح حمایتی جزئی بر روی قیمت 11.29 دلار وجود دارد اما اگر این سطح شکسته شود، این جفت ارز ممکن تا قیمت 10 دلار کاهش یابد.

RSI به زیر سطح 43 رسیده و شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه شروع به کاهش کرده است، که این نشان می‌دهد حرکت به نفع خرس‌ها در حال تغییر است.

اگر این جفت ارز از سطح حمایت آنی بازگردد و به بالاتر از سطح 13.28 دلار برسد، این دیدگاه منفی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشان خواهد داد معامله‌گران مشغول جمع‌آوری این ارز در سطوح پایین‌تر هستند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 22 دسامبر تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 30.88 دلار) کاهش یافت، اما خریدی تهاجمی در سطوح پایین‌تر قیمت آن را به بالاتر از سطح 33.3888 دلار رساند.

با این حال، گاوها نتوانستند از فرصت این بازگشت استفاده کنند و درنتیجه قیمت آن برای بار دیگر در تاریخ 23 دسامبر تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یافت.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر گاوها بتوانند قیمت جفت ارز BNB / USD را بالاتر از سطح 32 دلار نگه دارند، بایننس کوین می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج فشرده 32 تا 35.4338 دلار معامله شود.

شکست این کریپتوکارنسی بالاتر از سطح 35.4338 دلار، می‌تواند روند صعودی را از سر بگیرد و درها را برای صعود تا اوج قیمتی 39.5941 دلار باز کند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد که این نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت آن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، ممکن است این جفت ارز تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 29.50 دلار) کاهش یابد و در محدوده‌ی رنج بین 32 تا 25.6652 دلار گیر کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

گاوها در تاریخ 22 دسامبر ارز دیجیتال کاردانو (ADA) را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.153 دلار) رساندند، اما موفق نشدند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌دهد هرگونه افزایش قیمت جزئی، موجب افزایش فروش توسط خرس‌ها خواهد شد.

اکنون فروشندگان تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را تا سطح حمایت بحرانی 0.13 دلار کاهش دهند.

از آنجایی که گاوها طی دو مورد قبلی در زمان افت تا این سطح حمایت کاردانو را خریداری کردند، ممکن است مجددا در جهت دفاع از این سطح تلاش کنند.

نمودار قیمت کاردانو

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز ADA / USD می‌تواند برای چند روز دیگر نیز در محدوده‌ی رنج بین 0.13 تا 0.175 دلار باقی بماند.

برخلاف این فرض، اگر خرس‌ها این آلت‌کوین را کاهش دهند و قیمت آن را به زیر سطح 0.13 دلار حفظ کنند، این روند می‌تواند به نفع خرس‌ها تغییر کند و امکان افت آن تا قیمت 0.12 دلار و سپس تا 0.11 دلار نیز وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در تاریخ 22 دسامبر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 4.93 دلار) بازگشت، اما گاوها نتوانستند از این اصلاح بهره‌ی لازم را ببرند که این نشان می‌دهد معامله‌گران مشغول فروش در زمان افزایش قیمت هستند.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI درست به زیر نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه و سطح حمایت 4.43 دلار کاهش دهند، جفت ارز DOT/USD می‌تواند تا نیمه‌ی پایینی محدوده‌ی رنج وسیع 3.53 تا 5.60 دلار افت کند.

نمودار قیمت پولکادات

گاوها احتمالا در زمان افت تا محدوده‌ی حمایت 3.80 تا 3.53 دلار پولکادات را خریداری می‌کنند و بازگشتی پرقدرت از آن می‌تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج نگه دارد.

در مقابل، اگر قیمت این آلت‌کوین از سطوح فعلی افزایش پیدا کند و به بالاتر از قیمت 5.60 دلار برسد، یک روند صعودی جدید می‌تواند آغاز شود.

سطح مقاومت جزئی بر روی قیمت 6.0857 دلار وجود دارد.

اما در صورت عبور از این سطح، ممکن است حرکت صعودی آن به قیمت 6.8619 دلار برسد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XLM/USD :

ارز دیجیتال استلار لومن (XLM) در تاریخ 21 دسامبر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.166 دلار) و میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.14 دلار) در تاریخ 23 دسامبر شکسته شد.

با این حال، دنباله‌ی بلند کندل استیک در تاریخ 23 دسامبر نشان می‌دهد گاوها مشغول خریدی تهاجمی در سطوح پایین‌تر هستند.

اگر قیمت این ارز از  سطح 0.14 دلار بازگردد، جفت ارز XLM / USD ممکن است تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یابد، سطحی که احتمالا با مقاومت رو‌به‌رو خواهد شد.

نمودار قیمت استلار لومن

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه شروع به کاهش کرده و RSI نیز به محدوده‌ی منفی وارد شده است که این نشان دهنده‌ی برتری خرس‌ها در بازار است.

اگر این جفت ارز کاهش یابد و به زیر قیمت 0.14 دلار باقی بماند، الگوی مثلث نزولی را تکمیل خواهد کرد که این می‌تواند میزان فروش را تشدید کند و قیمت آن را تا سطح 78.6 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.11535 دلار و سپس 0.083684 دلار کاهش دهد.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه و خط روند نزولی برسانند، این دیدگاه منفی نامعتبر خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
محمد رضا احمدی

سلام، حدودا 10000 تتر نیازمندم، چگونه میتونم با قیمت مناسب خرید کنم؟

سلام وقت بخیر دوست عزیز
در سایت نوبیتکس و بیدارز میتونید خریداری کنید

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx