آموزش افزودن شبکه متیک (Polygon) در متامسک

شبکه متیک در متامسک

یکی از بهترین و معروف‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال، کیف پول متامسک است که به شکل افزونه بر روی مرورگرهای کروم، فایرفاکس، بریو و … قابل استفاده است.

این کیف پول به صورت پیش‎فرض در هنگام نصب، به شبکه اتریوم وصل می‌شود؛ اما به دلیل اینکه هزینه تراکنش در شبکه اتریوم بالاست، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که شبکه پالیگان (Polygon) یا همان شبکه متیک را به این کیف پول اضافه کنند.

از این رو؛ در این مقاله قصد داریم تا نحوه افزودن شبکه متیک در متامسک و افزودن توکن‌های پالیگان به این والت را آموزش دهیم.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • کیف پول متامسک، یک کیف پول ارز دیجیتال نرم‌افزاری است که به صورت افزونه در تمامی مرورگرها قابل استفاده است. این والت به طور پیش‌فرض به شبکه اتریوم متصل است و برای افزودن سایر شبکه‌ها لازم است که تنطیمات خاصی در آن انجام دهید.
  • شبکه اتریوم به دلیل ازدحام زیاد و هزینه تراکنش بالایی که دارد، خیلی مورد قبول کاربران نیست و اکثرا کاربران متامسک سعی دارند که شبکه‌های دیگری مانند شبکه پالیگان را به والت متامسک اضافه کنند.
  • نه تنها اتریوم و پالیگان؛ بلکه متامسک از تمام اکوسیستم ماشین مجازی اتریوم نیز پشتیبانی می‌کند و حتی شما می‌توانید زنجیره هوشمند بایننس (BSC) را هم به والت متامسک خود اضافه کنید.

آموزش نصب و راه‌اندازی کیف پول متامسک

همانطور که اشاره کردیم؛ والت متامسک به طور پیش‌فرض شبکه متیک یا پالیگان را در تنظیمات خود ندارد؛ اما افزودن متیک در متامسک بسیار ساده است و تنها در عرض چند دقیقه انجام می‌شود.

قبل از هرچیز باید کیف پول متامسک را دانلود کنید. برای این کار، وارد وب سایت metamask.io شوید و با توجه به سیستم عامل یا مرورگر خود، نسخه مناسب را دانلود نمایید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت و استفاده از کیف پول متامسک (MetaMask)

والت متامسک
نصب کیف پول متامسک

پس از دانلود و نصب افزونه متامسک، به صفحه خوش‌آمد گویی متامسک منتقل می‌شوید. روی دکمه Get Started کلیک کنید.

متامسک
نصب افزونه متامسک روی مرورگر

برای ساخت یک کیف پول جدید، روی دکمه Create a Wallet کلیک کنید. علاوه بر این؛ شما می‌توانید یک کیف پول قدیمی را با وارد کردن عبارت Seed Phrase آن در قسمت Import Wallet، بازیابی کنید.

والت
ساخت والت در متامسک

در مرحله بعد، از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید داده‌های مربوط به شیوه استفاده خود از متامسک را به صورت ناشناس برای این شرکت بفرستید تا به بهبود افزونه کمک کنید یا خیر.

قبول یا رد این پیشنهاد هیچ تاثیری روی تجربه یا نحوه استفاده شما از افزونه متامسک نخواهد داشت.

متامسک 1
پرسش متامسک از کاربر

در مرحله بعدی، باید رمز عبوری قوی جهت ورود به کیف پول انتخاب کنید. دقت داشته باشید که این رمز عبور، عبارت بازیابی شما نیست، بلکه عبارتی است که تعداد کاراکترهای محدودی می‌پذیرد و براساس انتخاب شماست.

از این رمز عبور برای ورود به والت استفاده خواهید کرد.

چنانچه این رمز را گم کنید، می‌توانید با وارد کردن عبارت بازیابی، محتوای کیف خود را مجددا در یک والت دیگر داشته باشید.

بعد از کلیک بر روی دکمه Create، والت شما ایجاد می‌شود و وارد مراحل آموزش کار با متامسک خواهید شد.

رمز عبور
ساخت رمز عبور در متامسک

پس از انتخاب رمز ورود، متامسک اطلاعاتی مرتبط با عبارت بازیابی به شما نشان می‌دهد.

لازم است که این اطلاعات را با دقت بخوانید تا متوجه شوید Seed Phrase چیست، به چه کار می‌آید و برای محافظت از آن باید چه اقداماتی انجام دهید.

عبارات بازیابی
اطلاعات ارائه شده جهت حفاظت از کیف پول متامسک

بعد از این مرحله، عبارت بازیابی کیف پول به شما نمایش داده خواهد شد. برای مشاهده کلمات، روی علامت قفل کلیک کنید و بعد به ترتیب آن‌ها را در یک جای امن یادداشت کنید.

توجه کنید که این 12 کلمه بسیار مهم هستند و باید آن را به صورت آفلاین (مثلا روی کاغذ) نگهداری کنید و هرگز در اختیار کسی قرار ندهید.

در حقیقت هر کسی که عبارت بازیابی شما را بداند، می‌تواند به راحتی تمام موجودی کیف پول شما را برای خود انتقال دهد و شما هیچ راهی برای بازگرداندن پول خود نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه از هک شدن کیف پول خود جلوگیری کنیم؟ 10 راهکار حیاتی

بازیابی
نمایش عبارت بازیابی در متامسک

در مرحله بعدی، متامسک از شما می‌خواهد که واژه‌های عبارت بازیابی مرحله قبل را به همان ترتیبی که بوده وارد کنید تا مطمئن شود شما آن را یادداشت کرده‌اید. پس از اتمام این مرحله روی گزینه Confirm کلیک کنید.

کلمات بازیابی
تایید عبارت بازیابی متامسک توسط کاربر

بعد از اتمام این مراحل؛ کیف پول متامسک شما ساخته شده و برای اتصال به شبکه پالیگان آماده است.

دقت کنید که در این مرحله والت متامسک به صورت پیش‌فرض به شبکه اتریوم متصل است و برای اتصال به پالیگان، باید اندکی تغییر در آن ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: پلتفرم پالی‌گان (Polygon) و رمزارز متیک (MATIC) چیست؟

ساخت والت
ساخت والت متامسک با موفقیت انجام شد

در ادامه؛ نحوه افزودن شبکه متیک در متامسک را آموزش می‌دهیم.

افزودن شبکه متیک در متامسک

برای افزودن پروتکل‌‌های لایه دوم، بایستی به صورت دستی پیکربندی را انجام دهید.

برای این کار، ابتدا والت متامسک را باز کنید و روی منوی کشویی شبکه که در قسمت بالا قرار دارد کلیک کنید؛ همانطور که می‎بینید این منو در حالت پیش‌فرض روی Ethereum Mainnet قرار دارد.

در متامسک
منوی شبکه‌ها در والت متامسک

روی گزینه Add Network در پاپ‌آپ پیشِ رو کلیک کنید.

شبکه
افزودن شبکه به متامسک

در مرحله بعد باید اطلاعات زیر را وارد و تایید کنید. برای اطمینان بهتر است این اطلاعات را با کپی کردن در قسمت Add Network  وارد کرده و از نوشتن آن‌ها به صورت دستی خودداری کنید.

شبکه پالیگان
تنظیمات شبکه پالیگان در والت متامسک

به عنوان مثال؛ در تصویر زیر نحوه افزودن شبکه را مشاهده می‌کنید. در آخر با کلیک بر روی دکمه Save، شبکه پالیگان به والت متامسک اضافه خواهد شد.

شبکه متیک
افزودن شبکه متیک در متامسک

نحوه افزودن توکن‌های پالیگان به والت متامسک

برای اینکه توکن‌های پالیگان (غیر از متیک)، در رابط کاربری کیف پول شما ظاهر شوند، باید آن‌ها را به صورت دستی اضافه کنید.

توجه داشته باشید که کیف پول شما می‌تواند توکن‌هایی که برایش تعریف نکرده‌اید را نیز دریافت کند، اما شما قادر به دیدن آن نخواهید بود.

برای این کار؛ به وب سایت polygonscan.com مراجعه کرده و قرارداد و جزئیات توکنی که قصد اضافه کردن آن را دارید، پیدا کنید.

اگر توکن مدنظر شما در این وب‌سایت  نبود، مطمئن شوید که آدرس قرارداد را از وب‌سایت رسمی پروژه یا رسانه‌های اجتماعی آن برمی‌دارید. مراقب باشید تا گول قراردادهای جعلی اسکمرها را نخورید.

اطلاعات قرارداد، در یک فرم مشابه تصویر زیر قرار دارد:

افزودن توکن
قرارداد افزودن توکن شبکه پالیگان در متامسک

برای ادامه کار؛ مجددا به کیف پول متامسک برگردید و روی Import Tokens کلیک کنید.

اطلاعات قرارداد توکن را وارد کنید تا متامسک به طور خودکار بقیه جزئیات را پر کند. چنانچه فیلدها به صورت خودکار نوشته نشدند، خودتان به صورت دستی آن را پر کنید.

توکن
اضافه کردن توکن به متامسک

در نهایت روی گزینه Import Token کلیک کنید تا توکن اضافه شده را در کیف پول خود ببینید.

آخر افزودن توکن
مرحله آخر اضافه کردن توکن به متامسک

اکنون کیف پول متامسک شما با موفقیت موجودی توکن اضافه شده را نمایش می‌دهد.

برای افزودن سایر شبکه‌ها به کیف پول متامسک می‌توانید راهنماهای زیر را مطالعه کنید:

سوالات متداول

شبکه پیش‌فرض در متامسک چیست؟

والت متامسک به صورت پیش‎فرض در هنگام نصب، به شبکه اتریوم وصل می‌شود.

آیا امکان افزودن شبکه‌های جدید به متامسک وجود دارد؟

شما می‌توانید شبکه‌های مختلف مانند شبکه پالیگان، زنجیره هوشمند بایننس و … را به والت متامسک اضافه کنید. برای افزودن شبکه‌ در این والت، تنها کافی است تنطیمات خاصی را به صورت دستی در آن انجام دهید.

چرا بیشتر کاربران، شبکه‌ پالیگان را به متامسک اضافه می‌کنند؟

شبکه اتریوم به دلیل ازدحام زیاد و هزینه تراکنش بالایی که دارد، خیلی مورد قبول کاربران نیست و اکثرا کاربران متامسک سعی دارند که شبکه‌های دیگری مانند شبکه پالیگان را به والت متامسک اضافه کنند.

سخن پایانی

با افزودن شبکه متیک در متامسک، می‌توانید خیلی راحت و با صرف هزینه‌ای کم به انجام تراکنش، جمع‌آوری NFT و ارتباط با اپلیکیشن‌های غیر متمرکز مختلف بپردازید.

حتی این امکان برایتان وجود دارد که بدون خروج از افزونه، توکن‌های خود را با یکدیگر سواپ کنید.

علاوه بر این؛ توجه داشته باشید که والت متامسک تنها برای شبکه اتریوم و پالیگان نیست، بلکه این والت از تمام اکوسیستم ماشین مجازی اتریوم پشتیبانی می‌کند. حتی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) نیز جزو این دسته‌بندی قرار دارد.

در این مقاله، نحوه اتصال شبکه پالیگان به والت متامسک را آموزش دادیم که در واقع؛ شما با دنبال کردن این آموزش می‌توانید هر شبکه با پشتیبانی EVM را به این والت وصل کرده و از آن استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

کیف پول متامسک (Metamask)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

177 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
آرمان پارسائی

سلام من یه کم متیک از کیف پول sequence برای صرافی ارسال کردم اما صرافی میگه فقط یه قرارداد اسکم فرستادی به پشتیبانی کیف پولم گفتم گفت باید ارز متیک رو ایندکس کنه توی کیف پولش به صرافیه میگم میگه کیف پول من پشتیبانی نداره و اون چیزی که فرستادی یه قرارداده نه پول‌. گفتم بابا این به صورت قرارداد هس که امنیت داشته باشه میگه نه. چیکار کنم راهی هست اصلا برای بازیابیش.

حسین

سلام ببخشید من روی شبکه پولیگن صد تا تتر دارم ولی هر کاری میکنم وقتی که برداشت میکنم به کیف پول مقصد نمیاد
از متامسک می‌فرستم و تایید میشه و می‌فرسته ولی هر چقدر صبر میکنی بازم به کیف مقصد تو تراست ولت نمی‌رسه و نمیاد اصلا. چندین بار و با کیف های مختلفی هم امتحان کردم ولی نشده.
لطفاً راهنمایی کنید

نوید

سلام.من یه تراکنش داشتم که پول از کیفم رفته و رو هوا مونده. این ارور رو میده.تو شبکه پالیگان ماتیک
Fail with error ‘ERC20: transfer amount exceeds allowance’ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

مهدی خدارحمی

سلام عرض متیک از صرافی خریدم وبه متامسکم فرستادم حالا میخوام عرض رو بفرستم به کیف دیگر جا به جا نمیشه و اخطار میده ولت رو پاک کنم و دوباره بریزم چند بار اینکار رو کردم ولی باز نتونستم میتونید راهنماییم کنید

علیزاده

من مقداری اتریوم دارم که یهویی داخل کیف پول متامسکم قرار گرفت )نمیدونم چجوری و از کجا( برپایه پولیگان هم هست. حالا میخوام منتقلش کنم به تراست ولت. یه مقدار رو منتقل کردم به کیف پولم ولی واریز نشد. باید چیکار کنم؟ یعنی آدرس اتریوم داخل تراست ولت رو برای انتقال زدم ولی واریز نشد

دلاور

سلام وقت بخیر
ببخشید چندتا nftخریداری کرده بودم و از کریپتو تب هم استفاده میکنم ویندوز سیستمم پرید و متامسک حذف شد رو گوشیمم بود ولی کلا پاکش کردم حالا هرکار میکنم پیام تایید برداشت ایمیل واسم نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنین ولی nftها دارن بیت کوین رو تولید میکنن ولی پیام تایید برداشت نمیاد

سعيد راد

سلام
من ارز متيك رو از نوبيتكس به متامسك فرستادم ولى تو قسمت والت پاليگون ديده ميشه فقط روى والت متامسك ديده نميشه يعنى وقتى ميرم تو سايت پاليگون تو قسمت والت ميتونم ارز متيكى كه انتقال دادم رو ببينم،چرا اين اتفاق افتاده ؟

محمد

سلام
من یه مقدار matic از کوکوین با شبکه کوکوین انتقال دادم به ولت atomic و اشتباه کردم. راهی داره برای برگردوندنش؟

محمد علی

سلام وقت بخیر
من اشتباها از اپ ارزاینجا یه مقدار متیک خریدم و بجای شبکه پالیگان با شبکه بایننس چین انتقال دادم به متامسک
الان نمیتونم ببینمش و استفاده هم نمیتونم بکنم ازش
چیکار کنم

سمیه

سلام وقت بخیر
ببخشید من قبل عید دوتا nft خریدم که روی شبکه پالیگان بود و من نمیدونستم که باید روی شبکه اتریوم سویچ کنم که در کیف پولم نمایش داده بشه و فکر میکردم که چون شبکه اتریوم شلوغ هست این تراکنش هنوز تایید نشده و متاسفانه اوپن سی هم من رو مسدود کرد و من الان نمیدونم چکار باید بکنم به پشتیبانی اوپن سی هم پیام دادم ولی جوابی نگرفتم میخوام ببینم راه حلی میشناسید که من بتونم مشکلم رو حل کنم ؟

امیرحسین

سلام، مقداری matic در متاماسک داشتم روی شبکه اسمارت چین، این رو به آدرس کوکوین انتقال دادم چلی واریز انجام‌ نشده! ممکنه راهنمایی بفرمایید؟

محمد غلامی

سلام عزیز خسته نباشید
میشه راهنماییم کنید
من توکن متیک انتقال دادم از کیف متامسکم به اکانت دیگه ای تو متامسک ولی هنوز نیومده تو توکن های اون اکانتم مشکل کجاست و چجوری رفع کنم!؟
و شبکه پولیگان رو جفت اکانت هام ثبت هست

افروز

سلام روز بخیر سوالی داشتم مقداری پالیگان از متامسک بخام انتقال بدم کیف پول دیگه در بستر پالیگان برای کارمزد اتریوم میخاد یا از خود پالیگان کم میکنه؟

محمد

سلام وقت بخیر
متاسفانه کیف پول متامسکم هک شده وموجودیم کامل صفر شده
یک تراکنش موفق در بستر اشتباه داشتم به صرافی هات بیت حالا بخوام با پشتیبان هات بیت ارزم و بازیابی کنم برمیگرده به متامسک که هک شده ممنون میشم راهنمایی کنید.

آ.ب

سلام
من یه مقدار ماتیک توی تراست ‌والت خریداری کردم .حالا که میخوام از طریق یونی سواپ اون رو تبدیل کنم ،شبکه اتریوم رو نمیتونم به پولیگان تغییر بدم .خطا میده که باید بری از توی والت شبکه رو تغییر بدی.مشکل چیه ؟باید چکار کرد؟

محمدفتحعیان

سلام مقادیری متیک بر بستر پالیگان به متامسک فرستادم تو ولت متامسک دیده نمیشه

بابک

سلام وقت به خیر. ممنون می شوم در صورت امکان راهنمایی کنید. کمی اتریوم رو روی شبکه BEP20 به کیف پول متامسک فرستادم. متاسفانه داخل کیف مانده رو نشون نمی ده و به نظر ارز وصول نشده. تراکنش ها در بلاک چین تایید موفق بودن تراکنش رو نشون می ده. ممنون می شم در صورت امکان راهنمایی کنید

وحیده

سلام من کیف پول متامسک و نصب کردم شبکه پالیگان و از خود سایت polygon scan اضافه کردم مقداری متیک از صرافی ایرانی میخوام بفرستم متامسک ولی شبکه میزنه اشتباه اولش یه اتریوم میاره در آدرس شبکه

سعید

سلام .. من مقداری متیک و مقداری بلاک انتقال دادم به متامسک ولی برای برداشت اونها نمیتونم برداشت رو انجام بدم و در قسمت data میگه : transaction decoding is not available for chained 137

مشکلی هست ؟ من باید کاری بکنم ؟

sorena

سلام با تشکر از مطالب مفید و زحماتتون
میخواستم بدونم چجوری باید matic رو شارژ کنم تا بتونم کارمزد جهت دریافت توکن رو پرداخت کنم

محمد پیرهادی

سلام خسته نباشید مقداری ارز MATIC از کیف پول متامسک داشتم انتقال دادم به صرافی ایرانی نوبیتکس
ادرس رو اشتباه زدم روی شبکه BSC حالا از موجودی کیف پول کم شده به نوبیتکس اضافه نشده چکار باید کرد؟ قابل برگشت هست؟

احسان مسرتبخش

با سلام ممنون بابت اطلاعات مفیدتون،یک مشکلی پیش اومده برام لطفا راهنمایی بفرمایید،من مقداری ارز تاور از متامسک به تراست ولت انتقال دادم که از متامسکم کم شده ولی به تراست ولتم نیومده حدود 4روز پیش.میخاستم ببینم امیدی هست که بتونم ارزهامو برگردونم یا نه؟دلیل این مشکل چی بوده؟

احسان مسرتبخش

بله تراکنش تایید شده،من رمزارز ماتیک رو تو بازی دیفنس هیرو به تاور تبدیل کردم و نمی دونم رو چه شبکه ای بوده؟مشکلمم همینه که تراست ولت فقط رو erc20 توکن تاور رو قبول میکنه و من نمیدونم تاورهام تو متامسکم رو چه شبکه ای بودند؟از کجا میشه نوع شبکه رمز ارز رو تو کیف پول متامسک فهمید؟لطفا راهنمایی بفرمایید.

احسان مسرتبخش

خوب الان چطور میتونم تاورهام رو برگردونم؟از متامسک روی شبکه پالیگان باید رو erc 20 انتقال میدادم به تراست ولتم که اشتباه کردم الان راهی هست که بتونم سرمایه ام رو برگردونم یا اطلاعی ندارین؟

محسن حاجی زاده

من متیک رو به اتریوم انتقال دادم ولی متاسفانه چون هزینه انتقال بالا بود نرفت و توی مرحله دوم یعنی بازرسی مونده و میخام لغوش کنم آیا امکان دارد ؟

پیمان

سلام
من تعدادی ارز ماتیک از کیف پولم به متامسک انتقال دادم ولی فکر کنم اشتباه شده
در والکس : ارز ماتیک و شبکه BSC
در متامسک: ارز ماتیک و شبکه پلی گان
پیام در مبدا اومد که م‌فقیت امیز بود و مبلغ کم شد ولی در متامسک خبری نیست
چکار میشه کردلطفا؟

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
177
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx