Avalanche را در Metamask داشته باشید؛ افزودن آوالانچ به متامسک

افزودن آوالانچ به متامسک

برای لذت بردن از همه مزیت‌های کریپتو کارنسی و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز فعال در این حوزه، شما باید با برخی از ابزار‌های کاربردی در حوزه بلاک‌چین بیشتر آشنا شوید.

کیف‌پول MetaMask و شبکه Avalanche یکی از آن ابزار‌های جالب و مفید هستند که اگر در حوزه کریپتو تازه کار هستید ممکن است کار کردن با آن‌ها کمی ترسناک به نظر برسد اما در واقع این گونه نیست.

در این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم تا در مورد این تکنولوژی‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها در جهت بهبود مزایایی که می‌توانید از آن‌ها کسب کنید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. 

عناوین مطلب:

همان‌طور که از عنوان مقاله مشخص است، در اینجا ما به نحوه افزودن بلاک‌چین آوالانچ به متامسک در جهت استفاده از آن در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مانند سرویس‌های دیفای و بازی‌های کریپتو می‌پردازیم.

کیف‌پول MetaMask چیست؟

کیف‌پول MetaMask یکی از بهترین کیف‌پول‌های کریپتو و ابزار اتصال به اپلیکیشن‌های بربستر بلاک‌چین است.

متامسک به شما کمک می‌کند تا همه دارایی‌های کریپتو خود را در آن رهگیری و مدیریت کنید. متامسک به عنوان یک کیف‌پول غیرحضانتی و ایمن امکان ذخیره همه کلیدهای کریپتو شما را فراهم می‌کند. شما می‌توانید چندین ولت را در این کیف‌پول حفظ و مدیریت کنید. 

بیشتر بخوانید: کیف پول حضانتی چیست و چه تفاوتی با کیف پول غیرحضانتی دارد؟

این کیف‌پول در اصل در سال 2016 توسط یک شرکت توسعه نرم‌افزار بلاک‌چین به نام ConsenSys توسعه یافت. شما می‌توانید از متامسک در موبایل و کامپیوتر به صورت افزونه مرورگر استفاده کنید.

البته این کیف‌پول به خاطر ویژگی‌های خاصی که دارد نه تنها به عنوان یکی از سازگار‌ترین کیف‌پول‌های بلاک‌چین شناخته می‌شود بلکه ویژگی‌های آن را در هیچ کیف‌پول دیگری نمی‌توان یافت.

پس از نصب و اجرای این کیف‌پول، شما می‌توانید از همه بلاک‌چین‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم یا EVM در این کیف‌پول بهره‌مند شوید.

برای مثال اتصال به شبکه Binance Smart Chain یا شبکه Polygon از رایج‌ترین کاربری‌های این کیف‌پول در اتصال به قرارداد‌های هوشمند در بلاک‌چین‌های مذکور است. شما هیچ محدودیتی در اتصال به خدمات مالی غیرمتمرکز بر روی بلاک‌چین‌های سازگار با EVM ندارید. 

از دیگر قابلیت‌های این کیف‌پول می‌توان به مدیریت توکن‌های کریپتو، اتصال به انواع صرافی‌های غیرمتمرکز و حتی سواپ توکن‌های موجود در کیف‌پول بدون خروج از آن اشاره کرد.

البته برای سواپ توکن‌ها شما باید مقدار کمی کارمزد بپردازید اما خدمات ارائه شده از سوی این کیف‌پول کاملا رایگان هستند.

شبکه Avalanche چیست؟

آوالانچ یک بستر بلاک‌چین است که به توسعه دهندگان بلاک‌چین امکان ایجاد بلاک‌چین‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) چند منظوره را فراهم می‌کند.

البته Avalanche به تنهایی یک کریپتو نیست اما بستر آن یک توکن کریپتو بومی با نام AVAX دارد که در زمان نوشتن این مقاله با قیمت 24.96$ معامله می‌شود.

شبکه Avalanche با هدف ایجاد بلاک‌چینی با ویژگی‌های منحصر به‌فرد ایجاد شده است. این پلتفرم منبع باز (Open source) بوده و برای اهداف اولیه مالی و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز کاربرد دارد. طرح اولیه این بلاک‌چین در سال 2018 برنامه ریزی شد و با کمک محققان دانشگاه Cornell، این شبکه توانست در نهایت در سال 2020 به صورت عمومی عرضه شود.

آوالانچ دارای بلاک‌چین‌های متفاوتی است که شامل X-chain برای معامله دارایی‌ها، C-Chain برای قرارداد‌های هوشمند و P-chain برای اعتبار سنجی توکن‌های AVAX می‌شود.

این شبکه ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد که باعث شده از سایر پلتفرم‌های مشابه متمایز شود.

برای مثال، آوالانچ برخلاف شبکه بیت‌کوین نیازی به استفاده از مکانیزم اجماع POW یا اثبات کار ندارد. به جای آن، این شبکه از چندین نود اعتبارسنج (Validator) برای ایمن سازی کریپتو بهره می‌برد. این مدل امکان انجام تراکنش‌های با سرعت بالا را در این شبکه فراهم می‌کند.

در طرف دیگر، بلاک‌چین بیت‌کوین فقط می‌تواند 7 تراکنش در هر ثانیه انجام دهد اما این پلتفرم Avalanche در هر ثانیه امکان پردازش و تایید 4,500 تراکنش را دارد! علاوه‌بر آن، کاربران و هولدر‌های توکن AVAX می‌توانند با استیک حداقل 2,000 واحد از این توکن، در شبکه آن مشارکت و پاداش دریافت کنند. 

کارمزد تراکنش‌های Avalanche برای انتقال توکن‌های آن حدود 0.001 واحد AVAX برآورد می‌شود که بسته به شرایط شبکه و تعیین اولویت در پرداخت Gas می‌تواند افزایش پیدا کند.

البته صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال ممکن است برای برداشت توکن‌های این شبکه از 0.01$ تا 3$ از شما کارمزد دریافت کنند که این کارمزد تعیین شده از سوی آن‌ها است و ارتباطی با شبکه ندارد. 

آموزش نصب و راه اندازی کیف‌پول MetaMask

اگر قصد مشارکت در انجام بازی‌های کریپتویی یا سرویس دیفای را در شبکه آولانچ دارید، استفاده از کیف‌پول متامسک یکی از گزینه‌های آسان و در دسترس است که شما می‌توانید در چند گام ساده آن را آماده کنید. 

در اینجا ما فرض را بر این می‌گذاریم که شما این کیف‌پول را ندارید، بنابراین گام‌های اولیه از دانلود و نصب تا ساخت اولین ولت در آن را شرح داده‌ایم. 

گام اول: دانلود و نصب MetaMask

با مراجعه به وبسایت اصلی این کیف‌پول شما می‌توانید با توجه به نسخه پلتفرم مورد نظر، آن را دانلود کنید. 

دانلود متامسک

برای اتصال به بلاک‌چین‌های سازگار با EVM، در اولین گام دانلود و نصب آن ضروری است. متامسک برای موبایل در نسخه‌های اندروید و IOS در دسترس است. اگر قصد استفاده از آن در کامپیوتر شخصی خود را دارید، می‌توانید از افزونه مرورگر Chrome آن استفاده کنید.

گام دوم: آماده سازی MetaMask

برای استفاده از کیف‌پول متامسک، ابتدا باید یک ولت در آن ایجاد کنید.

به ولت مانند حساب بانکی نگاه کنید که می‌توانید همه فعالیت‌های مالی مرتبط با کریپتو خود را در آن به صورت یکجا انجام دهید. اگر قبلا یک کیف‌پول ایجاد کرده‌اید می‌توانید با استفاده از قابلیت import، آن را در اینجا بازیابی کنید. در این آموزش ما یک ولت جدید ایجاد می‌کنیم.

تنظیم کیف پول متامسک

اما قبل از آن، باید یک رمز عبور قدرتمند برای کیف‌‌پول خود تعیین کنیم. این رمز عبور برای ورود به MetaMask استفاده می‌شود و اگر دستگاه شما به سرقت رفت، میزان ایمنی دارایی‌های شما فقط به کیفیت این رمز عبور بستگی دارد. به خاطر داشته باشید که این رمز عبور با حذف کیف‌پول نیز حذف خواهد شد و ارتباطی با بلاک‌چین ندارد.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری بازیابی کیف پول متامسک (MetaMask)

وارد کردن پسورد در متامسک

گام سوم: ایجاد ولت در MetaMask

پس از تعیین رمز عبور، کیف‌پول متامسک به شما کمک می‌کند تا یک عبارت بازیابی (seed phrase) ایجاد کنید.

این عبارت شامل 12 تا 24 کلمه است که به ولت شما متصل است. به آن مانند یک رمز حساس نگاه کنید که هر شخصی توسط آن می‌تواند به همه دارایی‌های شما دسترسی پیدا کند.

عبارت بازیابی در متامسک

با یادداشت کلمات بازیابی در یک مکان امن، در گام بعد باید آن‌ها را به همان ترتیب نمایش داده‌ شده، وارد کنید. این مرحله برای اطمینان از ذخیره شدن عبارت بازیابی صورت می‌گیرد. 

seed phrase در متامسک

مهم‌ترین نکته این مرحله، ذخیره ایمن عبارت بازیابی است. ما اکیدا توصیه می‌کنیم آن را یادداشت و در مکان امن نگهداری کنید. پس از انتخاب کلمات بازیابی در چیدمان صحیح، نوبت به افزودن آوالانچ به متامسک می‌رسد.

آموزش افزودن شبکه آوالانچ به متامسک

برای افزودن شبکه آوالانچ به کیف‌ پول متامسک، باید شبکه این پلتفرم را به کیف‌پول معرفی کنیم.

به صورت پیش‌فرض، کیف‌پول متامسک فقط با شبکه mainnet اتریوم همگام می‌شود و اگر به لیست سایر شبکه‌های موجود در آن رجوع کنیم، سایر شبکه‌های Testnet آن قابل مشاهده خواهد بود. 

افزودن آوالانچ به متامسک

برای کار با شبکه Avalanche، باید Mainnet این پلتفرم را به کیف‌پول متامسک اضافه کنیم.

اتصال شبکه Avalanche به متامسک

برای رسیدن به این هدف، ابتدا به کیف‌پول متامسک مراجعه و از لیست کشویی network در بالای صفحه، گزینه Add Network را انتخاب کنید. این گزینه به شما امکان افزودن شبکه جدیدی را به کیف‌پول متامسک فراهم می‌کند.

در قدم بعد، متامسک از شما می‌خواهد تا جزییات شبکه مورد نظر را وارد کنید که شما باید کادر‌های مربوطه را مشابه نمونه زیر پر کنید:

Network Name: Avalanche Network

New RPC URL: https://api.avax.network/ext/bc/c/rpc

Chain ID: 43114

Symbol: AVAX

Explorer: https://snowtrace.io

وارد کردن جزئیات شبکه آوالانچ در متامسک

شما می‌توانید این اطلاعات را به صورت مستقیم با مراجعه به بخش مستندات شبکه Avalanche دریافت کنید.

آماده‌سازی توکن‌های Avalanche برای انتقال به کیف‌ پول متامسک

به خاطر داشته باشید که فقط زنجیره C-Chain شبکه AVAX با کیف‌پول متامسک سازگار است. از این رو، فقط امکان انتقال توکن‌های با استاندارد AVAX به این کیف وجود دارد.

زمانی که در حال افزودن آوالانچ به کیف‌پول متامسک هستیم، شما باید ابتدا توکن‌های AVAX خود را در داخل ولت C-Chain قرار دهید و از آن‌جا به کیف‌پول متامسک برداشت کنید. 

برای انجام این کار، شما می‌توانید از ویژگی بین زنجیره‌ای (Cross Chain) کیف‌پول Avalanche wallet بهره ببرید.

استفاده از فناوری کراس چین در کیف پول آوالانچ

با انتخاب این گزینه و سپس تعیین X Chain به عنوان زنجیره مبدا (Source Chain) و انتخاب C Chain در زنجیره مقصد (Destination chain) می‌توانید توکن‌های AVAX را منتقل کنید. این فرآیند را برای توکن‌های موجود در P Chain به مقصد C chain نیز تکرار کنید.

انتخاب زنجیره مبدا و مقصد در ولت آوالانچ

ارسال توکن‌های آوالانچ به متامسک

به عنوان مرحله نهایی ارسال توکن‌ها به متامسک، کیف‌پول Avalanche خود را باز کنید و روی گزینه Option بزنید. پس از باز شدن منو کشویی، گزینه Send‌ را انتخاب کنید.

ارسال توکن از کیف پول آوالانچ

بر روی C-chain به عنوان مبدا کلیک کنید. پس از آن، اپلیکیشن از شما درخواست وارد کردن آدرس مقصد را می‌کند. 

انتخاب مقصد برای ارسال توکن‌های آوالانچ

در این گام، وارد کیف‌پول متامسک خود شوید و آدرس ولت را کپی کنید.

کپی کردن آدرس کیف پول متامسک

پس از آن، آدرس ولت متامسک خود را در کادر مربوط به Address در شبکه آوالانچ وارد کنید. پس از قرار دادن آدرس، لازم است تا از یکسان بودن آدرس‌ وارد شده با آدرس کیف‌پول خود اطمینان حاصل کنید چرا که ویروس‌هایی وجود دارند که می‌توانند حافظه کلیپ‌بورد دستگاه شما را در چنین زمان‌هایی در جهت دلخواه صاحب بدافزار دستکاری کنند.

پس از آن تراکنش را Confirm کنید و به این ترتیب می‌توانید توکن‌های AVAX خود را به کیف‌پول متامسک ارسال کنید.

نتیجه گیری

با دنبال کردن این گام‌های ساده شما می‌توانید به آسانی افزودن آوالانچ به متامسک را انجام دهید. پس از آن، کیف‌پول متامسک شما می‌تواند به همه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بربستر آوالانچ متصل شود. 

برخی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بربستر Avalanche که می‌توانید توسط کیف‌پول متامسک به آن‌ها متصل شوید عبارت‌اند از:

  • Trader Joe
  • 1inch
  • CelerNetwork
  • Alpha Homora

البته برخی از این اپلیکیشن‌ها بین زنجیره‌ای هستند و علاوه‌بر شبکه آوالانچ، از بسیاری از شبکه‌های بزرگ‌ دیگر مانند اتریوم و بایننس‌چین پشتیبانی می‌کنند که شما می‌توانید به راحتی با استفاده از کیف‌پول متامسک با آن‌ها تعامل برقرار کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

کیف پول متامسک (Metamask)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx