سامانه تدان؛ پلتفرمی برای بررسی اطلاعیه‌های منتشر شده در کدال

سامانه تدان

از آنجایی که بازار سرمایه حول محور اخبار درز شده دچار تغییرات بسیاری می‌شود، برای تشخیص اخبار موثق از شایعات بی پایه و اساس، سامانه‌ای به نام سامانه کدال طراحی شده است.

شرکت‌های بزرگی که سهام آن‌ها در بازار بورس اوراق بهادار عرضه شده است موظف شده‌اند اخباری که روی قیمت سهام آن‌ها تأثیر گذار خواهد بود را در این سامانه به طور مفصل اعلام کرده و شرح دهند.

اما متأسفانه درک مطالب نوشته شده در سامانه کدال برای سرمایه گذاران خرد نسبتاً دشوار است چرا که مملو از اصطلاحات مالی بوده و نتیجه گیری از آن برای عمده سرمایه گذاران حقیقی و خرد نیازمند اطلاعاتی دقیق در مورد مسائل مالی است. در این جا است که سامانه تدان وارد کار می‌شود.

عناوین مطلب:

همان طور که از اسمش پیداست مطالب اشاره شده در وب سایت کدال، مجدداً در سامانه تدان توسط افراد حرفه‌ای فعال در حوزه بازار‌ سرمایه، مشاوران اقتصادی و متخصصین امر بازنگری شده و پس از تحلیل با زبانی ساده بازنویسی شده و در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

وب سایت تدان برای اولین بار در سال 1394 پس از بررسی‌های بسیاری که روی نمونه‌های خارجی آن انجام شد طراحی گردید. افراد متخصص در امور مالی، مشاوران اقتصادی و موسسه‌های سبد گردانی می‌توانند با ثبت نام در وب سایت تدان به آدرس tedan.ir ثبت نام کرده و با ساختن پروفایلی نسبت به نوشتن تحلیل‌های خود اقدام کنند.

طرح سؤال در سامانه تدان

یکی از کاربرد‌های جالب تدان که در سامانه کدال امکان انجام آن وجود ندارد، طرح سؤال از مدیران و مسئولان شرکت‌های مختلف است.

در صورتی که مطالب منتشر شده در وب سایت کدال دچار ابهاماتی باشند، مشاوران و تحلیل گرانی که در وب سایت تدان پروفایل داشته باشند می‌توانند سؤالات خود را در رابطه با ابهامات پیش آمده مطرح کنند و مسئولین و مدیران شرکت‌ها مستقیماً توضیحاتی را برای شفافیت موضوعات مختلف در همان سامانه تدان درج می‌کنند.

کار با وب سایت تدان

قسمت عمده کاربران وب سایت تدان افرادی هستند که به صورت مستقیم می‌خواهند در بازار‌های مالی فعالیت داشته باشند و به دنبال دستیابی به اطلاعات بنیادی در مورد شرکت‌های مد نظر خود برای سرمایه گذاری هستند.

بیشتر بخوانید: بنیادی‌ترین اصل سرمایه گذاری در بورس چیست؟

قبل از سرمایه گذاری، دریافت و جمع آوری اطلاعات اهمیت ویژه‌ای دارد که باید حتی پس از سرمایه گذاری نیز به صورت مداوم ادامه داشته باشد تا نقاط ورود و خروج از یک سهام خاص را بتوانید پیش بینی کنید.

در این راستا وب سایت تدان می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار علاقه مندان به بازار‌های مالی و بورس اوراق بهادار قرار دهد.

نحوه کار با سامانه تدان

سامانه تدان به لطف طراحی خوب و مینیمالی که دارد، بسیار کاربری ساده‌ای داشته و از همان لحظه ورود به وب سایت همه چیز در اختیار شما قرار دارد.

در ابتدا که به وب سایت وارد می‌شوید با این صفحه مواجه می‌شوید که آخرین اخبار کدال مورد بررسی قرار گرفته شده در صفحه نخست آن آپلود شده‌اند.

سایت تدان
صفحه نخست وب سایت تدان

همان طور که مشاهده می‌کنید، نماد، نام شرکت و تاریخ ارسال اطلاعیه کدال اشاره شده‌اند. سپس عنوان مطلب و نام نویسنده، تعداد بازدید‌ها و تاریخ تحلیل انجام شده نوشته شده است.

دقت داشته باشید در صورتی که مطلب نوشته شده صرفاً سؤالاتی را در مورد اطلاعیه کدال مطرح کرده باشد، عنوان مطلب حتماً شامل لغت «سؤال» یا «سؤالات» خواهد بود.

سوالات کاربران در تدان
در این تصویر سؤالاتی را که پیش‌تر سایر کاربران مطرح کرده‌اند را مشاهده می‌کنید.

با کلیک بر روی عنوان مد نظر می‌توانید لیست سؤالاتی که فرد بررسی کننده برای مسئولان شرکت مطرح کرده یا خلاصه و توضیحاتی که توسط ایشان نوشته شده است را مشاهده کنید.

با کلیک بر روی نام فرد نویسنده مطلب می‌توانید به مشخصات پروفایل و رزومه کاری ایشان دسترسی داشته باشید.

پروفایل افراد در تدان
پروفایل یکی از نویسندگان در سامانه تدان

همچنین تدان محیط مناسبی برای یادگیری مطالبی در مورد شرکت‌های لیست شده در بورس اوراق بهادار است و می‌توانید با خواندن مطالبی که در این سامانه نوشته می‌شود اطلاعات مفیدی از گزارش‌های کدال شرکت‌های مختلف به دست آورید و دانش فاندامنتال خود را ارتقا دهید.

جمع‌بندی

تدان یکی از بهترین سامانه‌های اطلاع رسانی در مورد سهام مختلف به کاربران و معامله گران خرد بازار سرمایه است که در واقع زیرمجموعه‌ای از سامانه کدال محسوب شده و وظیفه آن توضیح و شرح و بسط اطلاعات منتشر شده توسط شرکت‌ها و هولدینگ‌های مختلف در کدال است.

تدان همچنین بستری مناسب برای مطرح کردن سؤالاتی در مورد ابهام‌های پیش آمده محسوب می‌شود و افراد متخصص و مشاوران مالی می‌توانند برای شفافیت هرچه بیشتر امور سؤالات خود را مستقیماً با مسئولین امر مطرح کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سامانه‌های بورس و بازار سرمایه

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx