آموزش گام‌به‌گام احراز هویت غیرحضوری در سامانه سجام

مراحل احراز هویت در سجام

روش‌ها و اپلیکیشن‌های بسیاری برای احراز هویت غیرحضوری سجام وجود دارد که افراد می‌توانند به سادگی و با طی کردن مراحل ثبت‌نام در آن، فرآیند احراز هویت در سامانه سجام را در منزل انجام دهند.

یکی از این روش‌ها، استفاده از اپلیکیشن احراز هویت غیرحضوری سجام است. اپلیکیشن‌هایی که براساس پلتفرم فراشناسا کار می‌کنند، به شما این امکان را می‌دهند تا احراز هویت آنلاین خود را به راحتی انجام دهید.

در این مقاله قصد داریم تا به صورت مرحله به مرحله، به بررسی چگونگی احراز هویت غیرحضوری در سامانه سجام بپردازیم؛ پس اگر قصد دارید در سامانه سجام ثبت‌نام و یا احراز هویت داشته باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

عناوین مطلب:

آیا احراز هویت غیرحضوری سجام رایگان است؟

 احتمالا شما هم مدت‌ها به دنبال پاسخ به این سوال بوده‌اید که چگونه می‌توان به صورت رایگان در سامانه سجام احراز هویت خود را انجام دهید تا دیگر دردسرهای شلوغی، ترافیک و مسافت‌های طولانی را در مراجعه حضوری تحمل نکنید.

به طور کلی، اقدام از طریق اپلیکیشن برای احراز هویت غیرحضوری سجام شامل هزینه است و لازم است تا شما مبلغی را به صورت آنلاین واریز کنید. البته برخی از اپلیکیشن‌های احراز هویت سجام وجود دارند که دارای کدهای تخفیف متعددی هستند و شما می‌توانید به کمک آن‌ها هزینه پرداختی را کاهش دهید.

اما اگر شما از طریق برخی از کارگزاری‌های بورس، اقدام به احراز هویت در سامانه سجام کنید، دیگر نیازی نیست که مبلغی را برای احراز هویت خود در سجام بپردازید.

بیشتر بخوانید: سامانه بورسی سجام چیست؟

نحوه احراز هویت آنلاین در سامانه سجام

پلتفرم “فراشناسا” که برای چنین کاری طراحی و پیاده‌سازی شده، بخش‌های متعددی مانند احراز هویت تصویری، احراز هویت ویدئویی و احراز هویت چندعاملی را در خود جای داده است.

با توجه به این ویژگی‌ها، فراشناسا می‌تواند خدمات کاملی را به منظور ثبت‌نام و سپس احراز هویت سجام در منزل برای شما فراهم کند. در ادامه؛ با ارائه یک راهنمای گام‌به‌گام، ثبت‌نام و احراز هویت سجام در منزل را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

برای ثبت‌نام در سامانه سجام به صورت غیرحضوری، 2 راه پیش روی خود دارید:

  1. به کمک اپلیکیشن
  2. با مراجعه حضوری اپراتورهای کارگزاری درب منزل

در سال‌های اخیر، احراز هویت در سامانه سجام با اپلیکیشن، محبوبیت بیشتری داشته است؛ چراکه برای احراز هویت سجام از طریق اپلیکیشن نیازی به ارائه درخواست به اپراتورهای کارگزاری نیست.

از طرف دیگر، سرعت بالایی که در طی کردن مراحل اپلیکیشن جهت احراز هویت وجود دارد، باعث می‌شود تا زمان تلف‌شده‌ای نداشته باشید.

در مورد مراجعه حضوری کارشناسان کارگزاری باید بگوییم که ابتدا شما باید درخواست ثبت‌نام سجام در منزل را به اپراتورهای کارگزاری ارائه دهید، سپس آن‌ها بعد از بررسی شرایط با شما تماس گرفته و زمانی را جهت اعزام کارشناسان به منزل‌تان تعیین می‌کنند.

برای شروع احراز هویت در سامانه سجام، مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا یکی از اپلیکیشن‌های منتخب که برای احراز هویت سجام وجود دارد را روی گوشی خود نصب کنید. معمولا اپلیکیشن‌ها در هر سه نسخه وب، اندروید و iOS وجود دارند.

برنامه نصب شده در گوشی خود را باز کنید. اگر از نسخه تحت وب استفاده می‌کنید، برنامه مورد نظر را روی کامپیوتر خود باز کنید. حتما توجه داشته باشید که برای استفاده از نسخه وب، باید لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما وب کم داشته باشد.

زمانی که به اپلیکیشن احراز هویت وارد می‌شوید؛ لازم است تا بر روی گزینه‌ ثبت‌نام و احراز هویت کلیک کنید. سپس می‌توانید یکی از دو گزینه “احراز هویت” و “انصراف از احراز هویت” را انتخاب کنید.

اگر در سایت ثبت‌نام سجام اقدام به ثبت‌نام کرده‌ و کد پیگیری را دریافت کرده‌اید، می‌‌توانید گزینه “احراز هویت” را انتخاب کنید. در غیر اینصورت، باید گزینه “انصراف از احراز هویت” را انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است که جهت انجام مراحل احراز هویت سجام در منزل حتما بایستی از قبل ثبت‌نام خود را به طور کامل در سامانه سجام انجام دهید و سپس اقدام به احراز هویت نمایید.

بیشتر بخوانید: کد بورسی چیست؟ چگونه کد معاملاتی آنلاین را سریع و رایگان دریافت کنیم؟

در صورتی که ثبت‌نام سجام را انجام داده‌اید، شماره موبایل و کد ملی خود را در مرحله بعد درج کنید.

احراز هویت در سجام
شروع فرآیند ثبت‌نام در سجام

بعد از کلیک بر روی گزینه “درخواست کد تایید”، کد تایید 5 رقمی که به موبایل شما ارسال شده است را در کادر مربوطه وارد کنید.

ارسال کد
ارسال کد تایید 5 رقمی

در صفحه جدیدی که باز شده است، باید مبلغی را به عنوان هزینه ثبت‌نام، به صورت آنلاین واریز کنید. با کلیک بر روی گزینه “درگاه پرداخت” به یکی از درگاه‌های بانکی عضو شبکه شتاب متصل خواهید شد.

پرداخت
پرداخت هزینه ثبت‌نام سجام

مهم‌ترین نکته‌ای که باید بعد از پرداخت آنلاین هزینه احراز هویت در سامانه سجام رعایت کنید این است که بر روی دکمه برگشت مرورگرتان کلیک نکنید؛ بلکه منتظر بمانید و دکمه “انتقال به سایت پذیرنده” را انتخاب کنید.

پرداخت در سجام
بازگشت به مراحل ثبت‌نام سجام

بعد از فرآیند پرداخت، به صفحه اصلی اپلیکیشن باز می‌گردید و می‌توانید فرآیند ثبت‌نام در سجام را انجام دهید. در این مرحله لازم است تا اطلاعات هویتی خود مانند نام پدر، شماره و سری شناسنامه، تاریخ تولد و … را تکمیل کنید.

اطلاعات شخصی
درج اطلاعات فردی در سجام

با کلیک روی دکمه “مرحله بعد”، صحفه‌ جدیدی باز می‌شود که باید در آن اطلاعات محل سکونت خود مانند استان، شهر، خیابان، کوچه و …. را درج کنید.

توجه داشته باشید که اطلاعاتی مثل شماره تلفن همراه، شماره تلفن ثابت و پست الکترونیکی که در بخش اطلاعات اختیاری آمده است جزو اطلاعات اختیاری شما هستند و در صورت تمایل می‌توانید این فیلدها را نیز پر کنید.

اطلاعات سکونت
درج اطلاعات محل سکونت در سجام

در مرحله بعدی نیاز است تا اطلاعات شغلی خود را وارد نمایید. اطلاعاتی مانند عنوان شغلی، آدرس محل کار و … باید در فیلدهای ستاره‌دار درج شوند.

اطلاعات شغلی
درج اطلاعات شغلی در سجام

در مرحله بعد، سوال‌هایی درباره بورس از شما پرسیده می‌شود تا دانش شما را درباره موضوعات مرتبط به بورس و کسب درآمد از آن مورد ارزیابی قرار دهد. نمونه این سوالات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

سوالات بورسی
پاسخ به سوالات بورسی

در صورتی که از قبل کد سهام‌داری در اختیار دارید، می‌توانید نام بازار و کد آن را در فیلد مورد نظر وارد کنید. اگر هم چندین کد سهام‌داری در اختیار دارید، می‌توانید تمام آن‌ها را اضافه کنید.

کد سهام‌داری
درج کد سهام داری در ثبت‌نام سجام

بعد از وارد کردن کد سهام‌داری، می‌توانید کد بورسی خود را نیز وارد کنید. در این مرحله می‌توانید قسمت‌های عددی و حرفی کد سهام‌داری قدیمی را وارد کرده و روی گزینه “افزودن کد” کلیک کنید.

کد سهام
کدهای سهام‌داری در سجام

با وارد کردن کد سهام‌داری در فیلد مورد نظر، تصویر زیر برای شما به نمایش در می‌آید:

کدهای سهام‌داری
مشاهده کدهای سهام‌داری در سجام

در ادامه؛ ثبت حداقل یک شماره حساب بانکی برای فرد متقاضی الزامی است. در صورت تمایل، می‌توانید شماره حساب‌های بیشتری نیز اضافه کنید.

اطلاعات مالی
درج اطلاعات مالی در سامانه سجام

کافی است بر روی گزینه “افزودن حساب بانکی” کلیک کنید و فیلدهای مهم مانند شماره حساب، شماره شبا، نام شعبه و … را وارد کنید.

شماره حساب در سجام
درج شماره حساب در سجام

هنگامی که اطلاعات حساب بانکی خود را وارد کردید، نام بانک و شماره حساب شما به ترتیب در کاردهای 1 و 2 درج می‌شوند.

اطلاعات مالی در سجام
مشاهده اطلاعات مالی سجام

با انتخاب گزینه “مرحله بعد”، دیگر نیازی نیست که اطلاعات هویتی و بانکی خود را درج کنید؛ بلکه تمام اطلاعات شما در یک نگاه به نمایش در می‌آیند.

در صورتی که اطلاعات درج شده در صفحه، مورد تایید شماست، روی دکمه “تایید نهایی” کلیک کنید. چنانچه روند ثبت‌نام در سجام موفقیت‌آمیز باشد، پیامکی برای شما ارسال خواهد شد. بعد از اتمام فرآیند صحت‌سنجی و تایید اطلاعات ارسالی شما، کد پیگیری 10 رقمی برای شما نیز ارسال می‌شود. توجه داشته باشید که این کد جهت ادامه فرآیند احراز هویت سجام در منزل ضروری است؛ بنابراین آن را در جای مناسبی یادداشت کنید.

ثبت‌نام در سجام
ثبت‌نام موفقیت آمیز در سجام

بعد از دریافت کد 10 رقمی، مجدد وارد اپلیکیشن شوید و روی گزینه “احراز هویت” کلیک کنید.

شروع مراحل احراز هویت در سجام
شروع مراحل احراز هویت در سجام

در نظر داشته باشید که افرادی مجاز به طی کردن مراحل احراز هویت در اپلیکیشن هستند که شرایط گفته شده در تصویر زیر را داشته باشند:

ادامه فرآیند احراز هویت در سجام
ادامه فرآیند احراز هویت در سجام

در صورتی که شرایط ذکر شده را دارید، گزینه بعد را انتخاب کنید سپس شماره موبایل و کد امنیتی را وارد کنید.

با کلیک بر روی گزینه “درخواست کد تایید”، یک کد 6 رقمی برای موبایل شما ارسال خواهد شد؛ بعد از درج کد تایید و کد امنیتی، گزینه تایید را انتخاب نمایید.

درج شماره موبایل
درج شماره موبایل در احراز هویت

در این مرحله باید کد ملی، کد پیگیری 10 رقمی ثبت‌نام در سجام و سریال درج شده در پشت کارت ملی خود را در فیلد مربوطه وارد کنید.

ر
درج کد پیگیری برای احراز هویت سجام

با انتخاب گزینه تایید و ارسال، کد 5 رقمی تایید برای شماره موبایل شما ارسال خواهد شد. کد تایید را درج کنید تا مراحل اصلی احراز هویت آغاز شود. در صورتی که کد تایید 5 رقمی برای شما ارسال نشده بود، می‌توانید درخواست مجدد بدهید.

دریافت کد تایید 5 رقمی
دریافت کد تایید 5 رقمی

در ادامه؛ شرایط و قوانین احراز هویت برای شما نمایش داده می‌شود. این قوانین را می‌توانید از تصویر زیر مشاهده کنید. اگر با قوانین موافق هستید، گزینه تایید و ادامه را انتخاب کنید.

شرایط و قوانین احراز هویت سجام
شرایط و قوانین احراز هویت سجام

در مرحله بعد، به دوربین سلفی خود برای گرفتن عکس نیاز دارید. پیش از باز کردن دوربین سلفی باید شرایط پذیرفته شدن آن را مطالعه کنید. سپس، دوربین سلفی را تمیز کنید و عکس سلفی را بگیرید.

عکس سلفی در سجام
شرایط پذیرفته شدن سلفی سجام
تصویر مورد قبول برای احراز هویت در سجام
نمونه‌ای از تصویر مورد قبول برای احراز هویت در سجام

اکنون نیاز است تا یک نمونه از امضای خود را روی برگه سفید بکشید. سپس، از نمونه امضای خود عکس بگیرید و آپلود نمایید. اگر نگرانی خاصی بابت امضای ارسال‌شده دارید، راهنمای شرایط تصویر امضای مناسب را بررسی کنید.

بعد از آن، باید یک نمونه از امضای خود را روی برگه سفید بکشید و سپس، از نمونه امضای خود عکس بگیرید و آپلود کنید.

درج امضای احراز هویت سجام
درج امضای احراز هویت سجام

توجه داشته باشید؛ کادر سبز رنگی که در حین عکس گرفتن در امضا وجود دارد، به شما کمک می‌کند تا دقیقا امضای خود را در میانه کادر بگذارید و عکس بگیرید.

امضای تاییدشده برای احراز هویت
نمونه امضای تایید شده در سجام

در مرحله بعدی باید ویدیویی از خودتان ضبط کنید و در اپلیکیشن احراز هویت سجام جهت بررسی دقیق آگاهی از رفتارتان، آپلود کنید. در این مرحله می‌توانید یکی از دو حالت انتخاب ضبط ویدیو و یا حرکت دست را انتخاب کنید. علاوه بر این باید در حین ضبط ویدیو، متنی را که نمایش داده می‌شود را بخوانید.

ویدیوی احراز هویت
ضبط ویدئوی احراز هویت سجام

اگر حالت اول را انتخاب کرده باشید، متنی مانند زیر، برای شما نمایش داده خواهد شد.

ویدئوی احراز هویت سجام
ویدئوی احراز هویت در سجام

اگر حالت دوم ضبط ویدئو را انجام داده باشید، باید حرکات دست را به ترتیب زیر انجام دهید.

احراز هویت در سجام
حرکات دست در احراز هویت ویدیویی

با آپلود ویدیوی ضبط شده و تایید آن، یک متن تعهدنامه برای شما باز می‌شود. جهت موافقت با آن، گزینه “تایید و ارسال مدارک” را انتخاب کنید.

تعهدنامه اسناد و مدارک در سامانه سجام
تعهدنامه اسناد و مدارک سجام

در مرحله بعدی؛ مدارک تصویری ارسال شده شما، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بعد از مدارک ارسال ‌شده توسط شما، لازم است تا مبلغی را جهت ثبت نهایی پرداخت کنید. در صورتی که فکر می‌کنید مدارک شما نیاز به ویرایش دارند، پیش از پرداخت مبلغ باید نسبت به ویرایش آن‌ها اقدام کنید.

با انجام این مراحل، احراز هویت شما در سامانه سجام تکمیل شده است.

پرداخت هزینه در سجام
پرداخت هزینه احراز هویت سجام

 

سخن پایانی

شما برای استفاده از خدمات بورسی، نیاز به عضویت و احراز هویت غیرحضوری در سامانه سجام دارید. ما در این مقاله، به طور کامل نحوه احراز هویت در سامانه سجام را به شکل غیرحضوری، مورد بررسی قرار داده‌ایم. امیدواریم که این مقاله راهنمای خوبی برای احراز هویت شما در این سامانه باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سامانه‌های بورس و بازار سرمایه

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx