365 روز آزادی مالی: داستان‌های پذیرش بیت‌کوین در السالوادور!

پذیرش بیت کوین در السالوادور

در 8 ژوئن 2021، زمانی که السالوادور اعلام کرد بیت‌کوین قرار است به ارز قانونی این کشور تبدیل شود، مشخص بود که این فرصت مناسبی برای نشان دادن ارزش واقعی بیت‌کوین است.

السالوادور شاهد جامعه‌ای از افراد بود که کنجکاو و آماده پذیرش یک سیستم پولی صادقانه و فراگیر هستند؛ سیستمی که می‌توانست موانع رسیدن به ثروت را از بین ببرد و برای دارندگان آن آزادی مالی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: بیت‌کوین جنبشی در جهت آزادی مالی است!

عناوین مطلب:

وقتی بعد از یک سال به گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینم که بیت‌کوین برای افرادی که به این ارز دیجیتال به عنوان ابزاری برای داشتن آزادی و دسترسی برابر مالی باور دارند، آینده‌ای روشن‌تر ایجاد می‌کند.

هنوز کارهای زیادی هست که باید انجام شود و ما می‌دانیم که همه چیز با آموزش میسر می‌شود. آموزش همچنان در خط مقدم تمام کارهایی است که در السالوادور انجام می‌شود.

از جامعه کوچک ساکن در جزیره تاساخرا گرفته تا دانشجویی که می‌خواهد مستقل باشد، در ادامه داستان افرادی را خواهید شنید که برای رسیدن به آزادی مالی بیشتر، بیت‌کوین را پذیرفته‌اند.

1. دون والتر، جزیره تاساخرا، السالوادور

BITCOIN FOR MY COMMUNITY
دون والتر: بیت‌کوین فرصت‌های بزرگی را برای ما به ارمغان آورده است.

زمانی که بنیاد Built With Bitcoin وارد محل زندگی دون در جزیره تاساخرا شد، اولین باری بود که با بیت‌کوین آشنا شد. قبل از ورود بنیاد به این جزیره، دون و سایر ساکنان فقط در این حد می‌دانستند که دولت مقداری بیت‌کوین به شهروندان داده است اما آن‌ها نمی‌دانستند آن را چکار کنند.

با ورود بنیاد، دون و همسایگانش از دانش و آموزش بیت‌کوین و بهبود کلی «تراکنش‌های پرداخت، خرید و فروش» برخوردار شدند. مثلاً خود دون به خودش می‌بالد چراکه «توانسته هر کاری را که بیت‌کوین می‌تواند برای جامعه انجام دهد بیاموزد».

دون به طور مستقیم دیده است که بیت‌کوین چگونه می‌تواند زندگی جامعه او را از طریق ایجاد فرصت‌های جدید تغییر دهد. او گفت: «بیت‌کوین فرصت‌های بزرگی را برای ما به ارمغان آورده است، به ویژه تأثیر مثبتی بر مدرسه سان رافائل تاساخرا داشته است.» دانش آموزان و معلمان مدرسه به دلیل موقعیت مکانی مدرسه در جزیره، برای رفت و آمد به آن با مشکل مواجه بودند. اما به لطف کمک سخاوتمندانه‌ای که بنیاد به این جزیره کرد -تهیه قایق- آن‌ها دیگر مشکلی برای رفتن به مدرسه ندارند.

دون با دانش جدیدی که از بیت‌کوین به دست آورده انگیزه بیشتری پیدا کرده تا در مورد نحوه استفاده از این فناوری در زندگی روزمره خود برای بهبود کیفیت زندگی خود و اطرافیانش چیزهای بیشتری بیاموزد.

او همچنان امیدوار است که بیت‌کوین نه تنها جامعه جزیره تاساخرا، بلکه کل جهان را رو به جلو هدایت کند. او در پایان گفت: «بیت‌کوین همه چیز را برای همه ما آسان‌تر و در دسترس‌تر می‌کند.»

بیشتر بخوانید: بیت‌کوین؛ پاسخی همه‌جانبه به فرسودگی مالی!

2. ناتالی ماریا کورتز، سان سالوادور، السالوادور

BITCOIN FOR INCLUSION
ناتالی: بیت‌کوین یک استراتژی بزرگ برای رشد و توسعه مردم سالوادور است.

ناتالی در حین تحصیل در رشته اقتصاد بین‌الملل در دانشگاه فرانسیسکو گاویدیا (UFG)، در تصمیمی شجاعانه در یک برنامه جدید ثبت نام کرد؛ این برنامه در واقع اولین تور دانشگاهی بود که Paxful در کشور السالوادور برگزار کرد تا به دانشجویان در مورد بیت‌کوین و قدرت شبکه همتا به همتا آموزش دهد.

ناتالی در پایان تور کاملاً هیجان‌زده و امیدوار بود- هم برای خودش و هم برای جامعه‌اش. او گفت: «بیت‌کوین یک استراتژی بزرگ برای رشد و توسعه مردم سالوادور است.»

چند ماه پس از سمینار، Paxful افتتاح «خانه بیت‌کوین» در السالوادور را اعلام کرد که مرکزی برای آموزش رایگان بیت‌کوین برای همه افراد بود. ناتالی لازم می‌دانست که در این آموزش‌ها شرکت کند.

در روز افتتاحیه خانه بیت‌کوین، ناتالی به صورت گذرا با آنچه که قرار بود در این مرکز اتفاق بیفتد آشنا شد. او گفت: «هدف بیت‌کوین مشارکت مالی همه است و ما حق داریم حالا با آن آشنا شویم.» هر کسی از کلاس‌های درس گرفته تا محل‌های کار، می‌تواند متناسب با خود در خانه بیت‌کوین چیزی یاد بگیرد.

بیشتر بخوانید: آیا بیت‌کوین در برابر مقررات و قوانین دولتی مصون است؟

ناتالی مأموریت شخصی خود را آموزش دادن بیشتر اطرافیانش در مورد قدرت بیت‌کوین تعیین کرده است. او می‌گوید: «من در حال حاضر با خانواده و اقوام در مورد بیت‌کوین صحبت می‌کنم زیرا می‌دانم برخی از افراد به بانکداری یا سیستم مالی سنتی دسترسی ندارند.»

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx