تشخیص سیگنال‌های واقعی در میان شلوغی‌های بازار کریپتو!

سیگنال بیت کوین

تفاوت ساده‌ای میان سیگنال (SIGNAL) و همهمه یا نویز (NOISE) وجود دارد، اما در زمان‌های وحشت بازار که قیمت‌ها شدیداً در نوسان هستند، تشخیص این دو از هم ممکن است بسیار دشوار باشد.

به طور کلی، می‌توان گفت که قیمت‌ها به خودی خود دلیل ایجاد نویز هستند.

قیمت‌ها اغلب در حاشیه تحلیل‌ها قرار دارند که بر اساس فعالیت‌های خریداران و فروشندگان تغییر می‌کنند.

عناوین مطلب:

قیمت‌ها اغلب هیچ اطلاعاتی در مورد قدرت یک شبکه یا پذیرش طولانی مدت آن به ما نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال چیست؟

سیگنال‌ها چه اهمیتی برای تریدر‌ها دارند و چگونه آن‌ها را بشناسیم؟

سیگنال‌ها داده‌هایی با ارزش‌تر هستند.

سیگنال‌ها اطلاعات بسیار بیشتری را در مورد نحوه کارکرد یک پلتفرم در اختیار ما قرار می‌دهند.

به عنوان مثال، هنگامی که سیگنال‌ها به تحلیلگران می‌گویند که هش ریت (hash rate) به بالاترین حد خود رسیده است، یعنی که شبکه مد نظر امن‌تر از همیشه عمل می‌کند. 

یا زمانی که از طریق سیگنال‌های بازار می‌بینیم که تعداد آدرس‌های بیت‌کوین به بالاترین حد خود رسیده است، یعنی که این شبکه به طور مداوم در حال رشد است.

یا حتی نظرسنجی که در آمریکا صورت گرفته و نشان می‌دهد که 90 درصد آمریکایی‌ها قصد دارند در سال آینده روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند، یک سیگنال است که به ما می‌گوید که بیت‌کوین آماده پذیرش و رشد بیشتر است.

سیگنال بیت‌کوین
سیگنال‌ها در قیمت‌های صعودی یا نزولی بازار وجود دارند.

سیگنال‌های مربوط به بیت‌کوین همیشه روبروی ما قرار دارند اما سرمایه‌گذاران چنان غرق در ترس و شک و عدم قطعیت شده‌اند که این سیگنال‌ها را در دنیای کریپتوکارنسی‌ها به کلی نادیده گرفته‌اند.

با این حال، به مطالب و اطلاعاتی که رسانه‌های اجتماعی و برخی کانال‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند، اعتماد نکنید. این کانال‌ها تنها به دنبال کسب درآمد از طریق سرمایه‌گذاران بازار هستند و چندان که تصور می‌کنید به معتبر و درست بودن اطلاعاتی که در اختیار تریدرها قرار می‌دهند، اهمیت نمی‌دهند.

چند روز پیش، وب‌سایت Benzinga به فاصله چند دقیقه از هم دو مطلب را منتشر کرد. یکی در مورد سپرده‌های نهنگ‌های بازار در صرافی‌ها و دیگری در مورد برداشت وجوه نهنگ‌ها از صرافی‌ها. این وب‌سایت اطلاعات مربوط به سپرده‌گذاری‌ها را اغلب به دلار آمریکا نشان می‌دهد، در حالی که برداشت‌ها را بر اساس بیت‌کوین نشان می‌دهد.

نهنگ‌های بیت‌کوین که اغلب سرمایه‌های بیش از 10 میلیون دلار یا بیشتر در بیت‌کوین دارند، معمولاً هنگام برنامه‌ریزی برای نگهداری بلند مدت ارز‌های دیجیتال، کوین‌های خود را از صرافی‌ها برداشت و به کیف پول خود ارسال می‌کنند.

ذخیره مقادیر بالایی از ارز‌های دیجیتال در صرافی‌ها خطر هک و سرقت دارایی‌ها را به دنبال دارد چرا که کیف پول‌های صرافی‌ها اغلب بیشتر از سایر کیف پول‌ها مورد هدف هکر‌ها قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: 14 کلاهبرداری متداول در ارزهای دیجیتال

اگر به داده‌های منتشر شده از طرف صرافی‌ها دقت کنید، می‌بینید که اخیراً میزان برداشت از صرافی‌ها بسیار بیشتر از واریز به آن‌ها بوده است. این امر، نمایانگر این است که نهنگ‌ها دارایی‌های بیت‌کوین خود را به کیف پول‌های خود انتقال داده و قصد دارند آن‌ها را برای بلند مدت ذخیره کنند.

این کار نهنگ‌ها به ما می‌گوید که بازار ممکن است رو به صعود باشد و نهنگ‌ها نیز به همین دلیل توکن‌های خود را ذخیره می‌کنند و منتظر رشد بازار هستند.

در کل، نهنگ‌های بازار به دلیل سرمایه‌های کلانی که در اختیار دارند، تأثیر زیادی در روند بازار دارند. وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که حرکات این نهنگ‌ها را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند و از آن برای تحلیل روند بازار و دریافت سیگنال بازار نزولی یا صعودی استفاده می‌کنند.

البته نهنگ‌ها تنها عامل مؤثر در تغییرات بازار نیستند و بسیاری از عوامل مؤثر دیگر نیز اگر به درستی بررسی و ارزیابی شوند می‌توانند به عنوان سیگنال به کار گرفته شوند.

با این وجود، تشخیص سیگنال‌های واقعی در میان این همه نویز و همهمه ممکن است بسیار دشوار باشد. به خصوص که در این شرایط کانال‌ها و پیج‌های زیادی هم در تلاش هستند تا با وعده وعید‌های غیرواقعی و اغراق‌آمیز، توجه سرمایه‌گذاران و تریدر‌های بیشتری را جلب کنند. 

بازارهای مالی، همیشه بستری برای کلاهبرداری، به خصوص افراد کم تجربه و ناآگاه بوده و خواهد بود. توصیه می‌شود به هر کسی در این فضا اعتماد نکنید و گول وعده‌های شیرین دیگران را نخورید.

بیشتر بخوانید: 3 سیگنال که نشان از سقوط بازار کریپتو دارند!

جمع‌بندی

بازار بیت‌کوین در بلند مدت همواره رو به افزایش بوده است! با این وجود، ارز‌های دیجیتال دارایی‌های پر نوسانی هستند که همیشه می‌توان انتظار حرکت‌های بزرگی را داشت.

یکی از عواملی که می‌تواند کمک بسیار زیادی به تریدر‌ها بکند، سیگنال‌ها هستند. سیگنال‌ها اطلاعات زیادی در مورد روند احتمالی بازار و حتی خود شبکه‌های ارز دیجیتال در اختیار تریدر‌ها قرار می‌دهند. با این حال، در حال حاضر بازار به طور مداوم رو به کاهش است و بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایلی به خرید ندارند.

راه‌های زیادی برای پیدا کردن سیگنال بازار صعودی بیت‌کوین وجود دارد، یکی از این راه‌ها بررسی فعالیت نهنگ‌ها در صرافی‌ها است. نهنگ‌ها به دلیل دارایی‌های کلانی که دارند تأثیر بسیار زیادی روی بازار و قیمت‌ها دارند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx