ارز کلور چیست؟ بررسی اکوسیستم قدرتمند Klever

ارز کلور

ارز کلور توکن بومی اکوسیستم Klever است. یکی از جدیدترین اکوسیستم‌های کریپتویی که در ابتدا روی بلاک‌چین ترون (TRON) پیاده شد اما امروزه با استفاده از شبکه کازماس (Cosmos) توانسته است به حدود 2 میلیون کاربر خدمات ارائه دهد.

اکوسیستم Klever که امروزه تحت عنوان زنجیره Klever یا Klever Chain نیز شناخته می‌شود، می‌خواهد با ساخت و توسعه نرم افزار‌های غیرمتمرکز، دنیای تکنولوژی بلاک‌چین را به تلفن‌های همراه نزدیک‌تر کند؛ نرم افزارهایی که در یک ارتباط دائمی با یکدیگر کار می‌کنند. به این سیستم همبسته، سیستم عامل کلور یا همان Klever OS، گفته می‌شود.

برای دستیابی به اهداف خود، Klever ابزار‌های مختلفی را ارائه کرده که است توسعه دهندگان می‌توانند از آن‌ها برای توسعه نرم افزارهای مختلف و سپس ترکیب کردن آن‌ها برای دستیابی به یک سیستم جامع استفاده کنند. از جمله این ابزار‌ها می‌توان به ساخت یک پلتفرم صرافی و ارز کلِوِر اشاره کرد که توکن بومی اکوسیستم محسوب شده و با علامت اختصاری KLV شناخته می‌شود.

عناوین مطلب:

شبکه Klever و ارز کلور چگونه کار می‌کنند؟

به صورت کلی همان‌طور که اشاره کردیم کلور سعی دارد با استفاده از ایده‌ها و پروژه‌هایی که طراحی می‌کند، یک سیستم جامع و پیوسته از نرم افزارهای غیرمتمرکز ایجاد کند.

برای این کار، پروژه Klever علاوه بر استفاده از حداکثر پتانسیل بلاک‌چین ترون، از نظام مالی مختص به خود به نام Klever Finance و بلاک‌چین Klever Chain نیز کمک می‌گیرد. این دو، مهم‌ترین بخش‌های پروژه Klever محسوب می‌شوند. برای درک بهتر پروژه کلور و نحوه عملکرد آن، بهتر است ابتدا اجزای آن را به تفکیک توضیح دهیم.

سیستم عامل Klever؛ اکوسیستمی از نرم افزار‌های غیر متمرکز

به صورت کلی، اکوسیستم ارز کلور از یک سری ابزارها و منابع توسعه تشکیل شده است تا سازندگان نرم افزار بتوانند با استفاده از آن‌ها، ایده‌هایی که دارند را در فضای Klever OS پیاده کنند.

این اکوسیستم مزیت‌های بسیاری دارد مثل:

  1. داشتن یک Web SDK کامل برای توسعه نرم افزار‌های تحت وب غیرمتمرکز و ایمن با امکان تطابق با سایر نرم افزارهایی که در شبکه Klever پیاده سازی می‌شوند.
  2. پشتیبانی از ساخت و توسعه نرم افزار‌های مختلف برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS با استفاده از SDK‌های توسعه نرم افزار‌های موبایل که می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای برنامه نویسان سیستم عامل‌های موبایل باشد.
  3. محافظت از اطلاعات شبکه Klever با استفاده از پروتکل‌های با امنیت بسیار بالا و مدیریت اطلاعات حساس کاربران اعم از عبارت‌های Seed، کلید واژه‌های شخصی و کلید واژه‌های API.
  4. استفاده از استاندارد‌های شناخته شده برای توسعه کیف پول‌های دیجیتال. کیف پول Klever که دسترسی به نرم افزار‌های شبکه از طریق آن امکان‌پذیر است، از استاندارد‌های کریپتوگرافی BIP32، BIP39 و BIP44 استفاده می‌کند؛ استاندارد‌هایی که توسط کیف پول‌های بیت‌کوین استفاده می‌شود.
  5. قابلیت ساپورت قراردادهای هوشمند پیشرفته و تراکنش‌های بین زنجیره‌ای (Cross-Chain).

در ابتدا، پروژه کلور سعی داشت برای تحقق اهداف خود و توسعه این عملکرد‌ها از بلاک‌چین TRON استفاده کند؛ اما با توسعه Klever Chain و اضافه شدن ابزارهای جدید، مشخص شد که پتانسیل Klever OS بیشتر بوده و گزینه مناسب‌تری برای پیاده کردن اهداف پروژه است.

از آنجایی که Klever Chain قسمتی از مجموعه Cosmos محسوب می‌شود، می‌تواند از امکانات این اکوسیستم توسعه یافته و گسترده نیز بهره ببرد. از طرفی نیز Klever Chain به دلیل برخوردار بودن از امکانات Cosmos، به مراتب مقیاس‌پذیرتر و غیرمتمرکز‌تر از TRON است و در صورتی که با دید سرمایه‌گذاری بلند مدت به آن بنگریم، به مراتب جذاب‌تر از بلاک‌چین TRON است.

ارز کلور؛ مرکزیت امور مالی پروژه Klever

ارز دیجیتال KLV که در واقع توکن بومی Klever محسوب می‌شود، مبنای تمام پروژه‌های کلور از جمله Klever OS ،Klever Chain و محصولات و سرویس‌هایی است که توسط این مجموعه عرضه می‌شود.

ارز کلور علاوه بر این که نقدینگی و سرمایه پروژه را فراهم می‌کند، به انجام پرداخت‌های درون شبکه‌ای و پایین نگه داشتن هزینه تراکنش‌ها نیز کمک می‌کند. از طرفی هم اعضای شبکه با مالکیت توکن‌های KLV یک جامعه واحد را تشکیل داده و برای حفظ ارزش آن برنامه‌های خاصی را دنبال می‌کنند.

در ابتدا، توکن KLV روی بلاک‌چین TRON عرضه شد به همین دلیل از استاندارد TRC-20 برخوردار است. اما پس از توسعه و راه اندازی Klever Chain، ارز کلور به صورت رسمی به عنوان توکن بومی این بلاک‌چین جدید معرفی شد و امروزه قسمت عمده منابع این توکن در اختیار بلاک‌چین Klever قرار دارد.

توکن KLV به عنوان یکی از جدید‌ترین انواع توکن‌ها از مزیت‌های فراوانی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. قابلیت استیکینگ توکن برای کسب درآمد از سرمایه‌گذاری
  2. توکنی برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها در شبکه Klever Chain
  3. کاهش هزینه تراکنش‌ها به دلیل بومی بودن توکن. بدین صورت که چون شما در حساب خود توکن KLV دارید، هزینه تراکنش‌های شما به مراتب کمتر از سایر صرافی‌های مشابه خواهد بود.
  4. انجام پرداخت‌های همتا به همتا
  5. خرید توکن‌های VIP
  6. شرکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید
  7. توانایی خرید و فروش در بازارهای NFT
  8. شکل گیری یک توکن سوزی برنامه ریزی شده برای کاهش توکن‌های در گردش و افزایش ارزش توکن‌های پروژه
  9. داشتن سیستم خرید و فروش انواع مختلف توکن‌های KLV. به عنوان مثال خرید توکن‌های KFI با استفاده از توکن KLV. توکن KFI مخفف Klever Finance Governance Token، توکن حاکمیتی این شبکه است که از آن برای شرکت در رأی گیری‌ها و دخالت در تعیین روند اکوسیستم Klever استفاده می‌شود.

ارز کلور به تعداد حداکثر 10 میلیارد واحد روی دو بلاک‌چین TRON و Klever Chain عرضه می‌شود. در زمان نگارش این مطلب (28 مرداد ماه 1401) از این مقدار تقریباً یک دهم عرضه شده است و تعداد توکن‌های KLV در گردش در حال حاضر بیش از یک میلیارد توکن است.

از آنجایی که توکن KLV در دو شبکه TRON و Cosmos قابل استفاده است که در هر دو این شبکه‌ها، سرعت بالا و هزینه پایین تراکنش‌ها جزو مهم‌ترین مشخصه‌ها هستند. از آن جایی که Klever Chain خود جزئی از Cosmos محسوب می‌شود، از توکن KLV می‌توان در Cosmos نیز استفاده کرد.

بلاک‌چین Klever؛ بستر اکوسیستم Klever

به جرئت می‌توان گفت که Klever Chain گل سرسبد اکوسیستم Klever محسوب می‌شود که عوامل و توسعه دهندگان معتقدند با استفاده از این بلاک‌چین می‌توان به سیر پیشرفت مجموعه سرعت بخشید.

از آن جایی که Klever Chain از امکانات شبکه Cosmos بهره می‌برد، با داشتن قابلیت مقیاس‌پذیری بالا و غیرمتمرکز بودن، می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای توسعه نرم افزارهای غیرمتمرکز باشد.

علاوه بر این، Klever Chain با بهره گیری از تکنولوژی‌هایی مانند سایدچین‌ها (Sidechains) یا زنجیره‌های جانبی، توانایی‌های شبکه را افزایش داده و توسعه دهندگان می‌توانند نرم افزار‌های پیچیده‌تری بسازند. Klever Chain یک بلاک‌چین در حال توسعه است و هنوز نمی‌توان از تمام امکانات و پتانسیل آن استفاده کرد با این وجود امکان ساختن توکن و نرم افزارهای ساده به وسیله آن امکان‌پذیر است.

در وایت پیپر پروژه علناً اشاره شده است که پیشرفت و توسعه اکوسیستم به سرعت انجام می‌شود و در مدت زمان کوتاهی پایان خواهد یافت که ارز کلور در این مسیر نقش حیاتی خواهد داشت.

پس از آن که Klever Chain بتواند با حداکثر پتانسیل خود شروع به فعالیت کند، افزایش قیمت توکن بومی آن دور از انتظار نیست و مجموعه‌ای که روی این اکوسیستم سرمایه‌گذاری کرده‌اند، سود خوبی به جیب خواهند زد.

سؤالات متداول

اکوسیستم Klever چیست؟

اکوسیستم کلور از یک سری ابزارها و منابع توسعه تشکیل شده است تا سازندگان نرم افزار بتوانند با استفاده از آن‌ها، ایده‌هایی که دارند را در فضای Klever OS پیاده کنند.

ارز کلور چیست؟

ارز دیجیتال KLV که در واقع توکن بومی شبکه Klever محسوب می‌شود، مبنای تمام پروژه‌های کلور از جمله Klever OS ،Klever Chain و محصولات و سرویس‌هایی است که توسط این مجموعه عرضه می‌شود.

آیا ارز کلور برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

سرمایه‌گذاری کردن روی یک پروژه به عوامل و مؤلفه‌های زیادی بستگی دارد. پروژه کلور مجموعه‌ای متشکل از صرافی، بلاک‌چین و توکن بومی است که پتانسیل بالایی برای موفقیت دارد اما تنها این مؤلفه برای تصمیم گیری در مورد سرمایه‌گذاری کافی نیست.

جمع بندی

پروژه Klever مجموعه‌ای متشکل از صرافی، بلاک‌چین و ارز کلور است که سعی دارد بستری مناسب برای توسعه نرم افزارهای غیرمتمرکز برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS فراهم کند.

در ابتدا این پروژه تنها روی بلاک‌چین TRON کار می‌کرد اما امروزه با داشتن بلاک‌چین مخصوص خود که با نام Klever Chain شناخته شده و جزوی از اکوسیستم Cosmos است، توکن بومی آن (ارز کلور با نماد KLV) روی هردو بلاک‌چین TRON و Klever Chain کار می‌کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx