نمودارهای Total2 ،Total و Total3 در ارزهای دیجیتال

ارزش بازار ارز دیجیتال

اطلاع از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال چه اهمیتی دارد؟ چرا باید در زمان تحلیل بازار ارزهای دیجیتال به شاخص‌های Total2 ،Total و Total3 اهمیت بدهیم؟

شاخص‌های total، total2 و total3 نشان‌دهنده چه چیزی هستند و چه تأثیری بر بازار کریپتو می‌گذارند؟ در این مطلب از بورسینس قصد داریم به بررسی و اهمیت این سه شاخص ارز دیجیتال بپردازیم. با ما همراه باشید.

مفهوم مارکت کپ یا ارزش بازار ارز دیجیتال

برای دسترسی به ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال کافی است سری به سایت کوین مارکت کپ بزنید. در این سایت می‌توانید ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید.

عناوین مطلب:

مفهوم ارزش بازار در یک دارایی یا سهام، از حاصل‌ضرب تعداد سهم (تعداد کوین در ارز دیجیتال) در قیمت لحظه‌ای آن دارایی به دست می‌آید.

درباره ارزهای دیجیتال، مارکت کپ از ضرب تعداد کوین‌های در گردش (Circulating supply) در قیمت لحظه‌ای آن کوین به دست می‌آید.

به‌عنوان‌مثال برای محاسبه مارکت کپ بیت‌کوین باید تعداد بیت‌کوین‌های در گردش را ضرب در قیمت آن در این لحظه کنیم.

به عنوان مثال در زمان نگارش این مقاله تعداد کوین‌های در گردش بیت‌کوین 19246118 عدد و قیمت آن 16540 دلار است. با یک ضرب ساده به عدد 318,330,791,720 می‌رسیم.

باید توجه داشته باشید که درباره بسیاری از ارزهای دیجیتال سه عدد درباره تعداد کوین‌ها در سایت کوین مارکت کپ درج‌شده است:

  • Total Supply: این عدد نشان‌دهنده کل بیت‌کوین‌هایی است که به‌طورکلی وجود خواهد داشت که برای بیت‌کوین 21,000,000 کوین ثبت‌شده است.
  • Max Supply: این عدد نشان‌دهنده کل بیت‌کوین‌های استخراج‌شده تابه‌حال است.
  • Circulating Suppluy: این عدد نشان‌دهنده کل بیت‌کوین‌های در گردش ( قابل معامله) است.
  • Fully Diluted Market Cap: این عدد که احتمالاً در کوین مارکت کپ با آن مواجه خواهید شد، نشان‌دهنده حاصل‌ضرب Max Supply در قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال است.

درواقع تعداد کوین‌های در گردش نشان‌دهنده Max Supply منهای کوین‌هایی است که از دسترس خارج شده‌اند.

ممکن است برخی از کوین‌ها به آدرس‌های ناشناس ارسال شده باشند. برخی از کوین‌ها از دسترس صاحبان خود خارج شده‌اند.

به‌عنوان‌مثال اگر فردی مقداری بیت‌کوین در کیف پول خود ذخیره کرده باشد، اما قادر به بازیابی آن نباشد، درواقع این میزان بیت‌کوین از گردش خارج شده است و به همین دلیل در محاسبه ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال باید کوین‌های در گردش را محاسبه کنیم.

بیشتر بخوانید: انواع عرضه (Supply) در ارزهای دیجیتال

ارزش بازار ارز دیجیتال چه چیزی را به ما نشان می‌دهد؟

مارکت کپ یا ارزش بازار ارزهای دیجیتال مفهومی است که برای در نظر گرفتن یک چشم‌انداز کلی از بازار ارزهای دیجیتال مورداستفاده قرار می‌گیرد.

درواقع این مفهوم نشان‌دهنده میزان ارزش سرمایه در گردش و اندازه بازار کریپتو است. از این مفهوم برای مقایسه‌اینکه بازار کریپتو نسبت به سایر بازارهای مالی در چه جایگاهی قرار دارد نیز استفاده می‌شود.

همچنین سرمایه‌گذاران برای اینکه بدانند یک ارز دیجیتال چه میزان اهمیت دارد، ارزش بازار آن را با ارزش بازار بهترین ارزهای دیجیتال یا ارزش کل بازار مقایسه می‌کنند تا چشم‌انداز بهتری نسبت به آن دارایی داشته باشند.

چرا که قیمت یک کوین به تنهایی برای بررسی میزان ارزش آن کافی نیست.

علاوه بر این که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر بازارهای مالی مهم است، نسبت مارکت کپ یک ارز دیجیتال در مقایسه با مارکت کپ کل نیز برای سرمایه‌گذاری در آن کوین به‌خصوص اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: نسبت مارکت کپ به TVL؛ یک شاخص مهم در کریپتو

مفهوم Dominance و اهمیت دامیننس بیت‌کوین

قبل از اینکه به بررسی مفهوم توتال مارکت کپ در ارز دیجیتال بپردازیم، بهتر است با مفهوم دامیننس آشنا شوید.

دامیننس یکی از شاخص‌هایی است که می‌تواند در تحلیل ارزهای دیجیتال به شما کمک کند. شاخص دامیننس نشان‌دهنده این است که یک ارز دیجیتال چه سهمی از کل بازار را در اختیار گرفته است.

برای درک بهتر مفهوم دامیننس یک کیک را در نظر بگیرید. اگر کل کیک نشان‌دهنده ارزش کل بازار باشد، یک برش از کیک نشان‌دهنده ارزش کل بازار بیت‌کوین است.

حاصل تقسیم یک برش از کیک بر کل کیک، دامیننس بیت‌کوین است. مفهوم دامیننس معمولاً در رابطه با بیت‌کوین به کار می‌رود.

شاخص total یا ارزش کل بازار ارز دیجیتال چیست؟

نمودار total نشان‌دهنده ارزش کل 125 ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو است.

توتال2 یا شاخص total2 چیست؟

توتال 2 در بازار ارز دیجیتال نشان‌دهنده ارزش 125 ارز دیجیتال برتر بازار بدون در نظر گرفتن بیت‌کوین است.

معمولاً تحلیلگران ارز دیجیتال از شاخص total2 برای پیدا کردن خطوط حمایت و مقاومت ارزهای دیجیتال (به‌جز بیت‌کوین) استفاده می‌کنند. درواقع این شاخص میزان سرمایه موجود در آلت کوین‌ها را نشان می‌دهد.

با بررسی این شاخص و مقایسه آن با ارزش کل بازار ارز دیجیتال شما می‌توانید متوجه شوید که سرمایه‌گذاران کلیدی و نهنگ‌ها بیشتر سرمایه خود را در آلت کوین‌ها نگهداری می‌کنند یا توجه آن‌ها معطوف به پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت‌کوین است.

بیشتر بخوانید: چگونه آلتکوین‌ها را انتخاب یا تحلیل کنیم؟

توجه داشته باشید که با توجه به این که در محاسبه شاخص توتال2 میزان مارکت کپ بیت‌کوین در نظر گرفته نمی‌شود، بنابراین این شاخص در مقایسه با توتال مارکت کپ ارزهای دیجیتال، همواره کمتر است.

همان‌طور که گفته شد در این شاخص اتریوم که همچنان دومین ارز دیجیتال بزرگ محسوب می‌شود، در نظر گرفته می‌شود.

بنابراین در زمان بررسی این شاخص باید توجه کنید که حجم زیاد مارکت کپ اتریوم باعث می‌شود این شاخص زیاد به نظر برسد.

البته اتریوم را به‌عنوان حرکت دهنده دیگر آلت کوین‌ها و درواقع پیشرو شاخص توتال2 در نظر می‌گیرند.

به‌طورکلی رشد total2 نشان‌دهنده رشد آلت کوین‌ها و نزول آن نشان‌دهنده خروج پول از آلت کوین‌ها است.

برای اینکه بتوانید از این شاخص در معامله‌ها و سرمایه‌گذاری خود در ارز دیجیتال استفاده کنید، مراقب نمودار دامیننس بیت‌کوین باشید.

معمولاً زمانی که شاهد کاهش دامیننس بیت‌کوین هستیم، احتمالاً پول از بیت‌کوین خارج می‌شود و وارد آلت کوین‌ها می‌شود.

در این شرایط باید نمودار total2 را بررسی کنید. اگر این نمودار در حال رشد بود، نشان‌دهنده رشد آلت کوین‌ها نسبت به بیت‌کوین است.

توتال 3 یا شاخص total3 چیست؟

توتال 3 در بازار کریپتو نشان‌دهنده ارزش 125 ارز برتر بازار بدون در نظر گرفتن بیت‌کوین و اتریوم است.

می‌توان گفت اتریوم با ارزش بازار 146 میلیارد دلار تقریباً 50 درصد از ارزش بازار آلت کوین‌ها را در اختیار دارد. به همین دلیل در شاخص total3 اتریوم در نظر گرفته نمی‌شود.

در شاخص توتال2 با حذف ارزش بازار بیت‌کوین، هدف این بود که بدانیم وضعیت تمام آلت کوین‌ها به چه شکل است، اما در توتال 3 با حذف اتریوم قصد داریم به یکی بررسی واقعی‌تر از آلت کوین‌های به‌جز اتریوم برسیم.

در این شاخص ورودی و خروجی سرمایه به بیت‌کوین و اتریوم حذف شده و تمرکز بر روی 125 آلت کوین برتر ارزهای دیجیتال است.

بنابراین می‌توانید حدس بزنید که باید انتظار داشته باشیم، شاخص توتال3 کمتر از توتال 2 باشد، چرا که اتریوم در این شاخص لحاظ نمی‌شود.

معامله‌گران برای بررسی 125 ارز دیجیتال برتر به‌جز بیت‌کوین و اتریوم، معمولاً شاخص توتال 3 را بررسی می‌کنند.

حذف اتریوم و بیت‌کوین در این شاخص به این دلیل است که با توجه به اینکه بیت‌کوین و اتریوم نسبت به سایر آلت کوین‌ها حجم بازار خیلی زیادی دارند، با حذف آن‌ها می‌توان دید بهتری به این قسمت از بازار کریپتو داشت.

به‌عنوان‌مثال در زمان نگارش این مقاله بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، چهارمین ارز دیجیتال، BNB، مارکت کپی معادل 44 میلیارد دلار دارد که در مقایسه با مارکت کپ اتریوم که حدود 146 میلیارد دلار است، به طرز چشمگیری عدد کوچک‌تری است.

مقایسه شاخص‌های ارزش بازار ارز دیجیتال؛ Total2 ،Total و Total3

برای بررسی نمودار ارزش بازار ارز دیجیتال با شاخص‌های total2 و total3 می‌توانید تصویر نمودارها را در ادامه مشاهده کنید.

تصویر زیر نشان‌دهنده این نمودارها در بازه 5 ساله است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در بلندمدت هر سه نمودار ارزش بازار ارز دیجیتال بسیار شبیه به هم هستند.

این موضوع نشان می‌دهد که در بلندمدت همبستگی قابل‌توجه بین این نمودارها وجود دارد.

نمودار total در بازه 5 ساله
نمودار total در بازه 5 ساله
نمودر total2 در بازه 5 ساله
نمودر total2 در بازه 5 ساله
نمودار total3 در بازه 5 ساله
نمودار total3 در بازه 5 ساله

در تصاویر زیر می‌توانید نمودارهای ارزش کل بازار ارز دیجیتال و توتال2 و توتال3 را در بازه زمانی 6 ماهه مشاهده کنید.

برای اینکه بتوانید وضعیت فعلی را مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنم بازه‌های زمانی کوتاه‌تر مانند یک‌ماهه و هفتگی را مشاهده کنید.

نمودار total در بازه 6 ماهه
نمودار total در بازه 6 ماهه
نمودار total2 در بازه 6 ماهه
نمودار total2 در بازه 6 ماهه
نمودار total3 در بازه شش ماهه
نمودار total3 در بازه شش ماهه

نحوه دسترسی به نمودارهای توتال

برای مشاهده شاخص‌های توتال 2 و توتال 3 باید وارد سایت تریدینگ ویو شوید. این سایت تمام ابزارهای مورد نیاز یک تحلیلگر تکنیکال را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر در این سایت حساب کاربری ندارید، کافی است یک حساب رایگان ایجاد کنید و بعدازآن به بخش chart بروید. سپس می‌توانید با استفاده از تب جستجو نمودارهای توتال، total2 و total3 را پیدا کرده و بررسی کنید.

کاربرد Total2 ،Total و Total3 در تحلیل بازار کریپتو چیست؟

اهمیت بررسی شاخص‌های Total2 ،Total و Total3 به این دلیل است که معامله‌گران می‌توانند با استفاده از آن‌ها روندهای آینده ارزهای دیجیتال را بررسی کنند.

چه آن دسته از تحلیلگرانی که از تحلیل تکنیکال برای معامله و سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، یا آن‌هایی که از داده‌های On-Chain برای تصمیم‌گیری‌های خود در بازار کریپتو استفاده می‌کنند، بررسی این شاخص‌ها اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: تحلیل درون زنجیره‌ای چیست؟ + پلتفرم‌های ارائه دهنده تحلیل Onchain

همان‌طور که پیش‌ازاین گفته شد شاخص‌های توتال2 و توتال3 در کریپتو، با کنار گذاشتن ارزهای دیجیتال با مارکت کپ زیاد مانند بیت‌کوین و اتریوم به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند، دید بهتری نسبت به 125 ارز دیجیتال برتر پیدا کنند.

معامله‌گران چارتیست یا تکنیکالیست (کسانی که به تحلیل نمودارها برای سرمایه‌گذاری می‌پردازند) معمولاً بر این باورند که با استفاده از شاخص توتال2 می‌توان خطوط حمایت و مقاومت آلت کوین‌های مهم بازار را پیدا کرد.

درواقع total2 نشان می‌دهد که احتمالاً آلت کوین‌ها در چه بازه زمانی و تا کجا به رشد خود ادامه خواهند داد.

در total3 شاهد حذف اتریوم از آلت کوین‌ها هستیم. تحلیلگران معتقدند با استفاده از این شاخص می‌توان حدس زد که آلت کوین‌های به‌جز اتریوم چه حمایت‌ها و مقاومت‌هایی بر سر راه خود دارند و ATH و LTH آن‌ها تقریباً کجاست.

اگر شما هم قصد دارید به معامله‌گر یا سرمایه‌گذار در ارز دیجیتال تبدیل شوید، پیشنهاد می‌کنیم از بررسی شاخص‌های total2 و total3 غافل نشوید. این شاخص‌ها از معیارهای تاثیرگذار در بررسی وضعیت آلت کوین‌ها به حساب می آیند.

اهمیت یادگیری شاخص‌های بازار کریپتو

معامله‌گران با مطالعه شاخص‌های مختلف در بازارهای مالی می‌توانند به اطلاعات کلی درباره روندهای آینده بازار دست پیدا کنند.

آنچه در بررسی تکنیکال شاخص‌های مختلف تابه‌حال مشاهده شده این است که می‌توانند دید خوبی به معامله‌گر برای پیش‌بینی آینده بازار بدهند.

شاخص‌هایی مانند توتال مارکت کپ، توتال2 و توتال3 ازجمله شاخص‌هایی هستند که در بازار کریپتو از اعتبار نسبتاً خوبی برخوردارند.

همان‌طور که معامله‌گران بازارهای سهام از شاخص‌هایی مانند شاخص S&P500، شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس استفاده می‌کنند، شاخص‌هایی که در این مطلب بررسی‌شده می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا تصمیم‌های بهینه‌تری بگیرند.

بنابراین شما هم سعی کنید شاخص ارزش کل بازار ارز دیجیتال را در مقایسه با سایر بازارها در نظر داشته باشید.

همچنین برای اینکه موفقیت بیشتری در ترید یا سرمایه‌گذاری کریپتو کسب کنید، همواره سعی کنید مقایسه‌ای بین روندهای شاخص توتال و Total2 و Total3 انجام دهید.

این مقایسه می‌تواند به شما کمک کند که چه زمانی برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین مناسب‌تر است و چه زمانی باید سرمایه خود را از بیت‌کوین خارج کنید و وارد آلت کوین‌های با ارزش بازار شوید.

شاخص others در ارز دیجیتال چیست؟

حال که به بررسی شاخص‌های مهم و تاثیرگذار و همین‌طور دامیننس بیت‌کوین پرداختیم، شاید بد نباشد درباره شاخص آدرز یا others در کریپتو هم آشنا شوید.

شاخص others یکی دیگر از شاخص‌های مهم در ارز دیجیتال است که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باید آن را بشناسند و به آن توجه کنند.

در شاخص others علاوه بر اینکه ارزهای بزرگی مانند بیت‌کوین و اتریوم حذف می‌شوند، آلت کوین‌های دیگری نیز حذف می‌شوند.

اگر می‌خواهید معاملات موفق‌تری در کریپتو داشته باشید باید این شاخص را نیز زیر نظر بگیرید.

معامله‌گران حرفه‌ای بازار ارز دیجیتال اعتقاد دارند، زمانی که پول از اتریوم و بیت‌کوین خارج می‌شود، باید انتظار رشد این شاخص را داشته باشیم.

شباهت شاخص‌های total2 و total 3 با شاخص توتال

شاید با نگاهی به نمودار شاخص‌های توتال متوجه شوید که نمودارهای total2 و total3 در بازه‌هایی از زمان یا در بلندمدت شباهت زیادی به شاخص کل بازار ارز دیجیتال دارند.

باید توجه داشته باشید که رشد بازار ارز دیجیتال به دنبال ورود پول و سرمایه به این بازار اتفاق می‌افتد.

معمولاً زمانی سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را به ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کنند که دیدگاه و احساسات مثبتی نسبت به این بازار وجود داشته باشد.

ازآنجایی‌که همچنان بیت‌کوین و اتریوم ازجمله شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان محسوب می‌شوند، معمولاً شروع سرمایه‌گذاری‌ها با ورود پول به این دو دارایی شروع می‌شود.

به دنبال رشد بیت‌کوین می‌توان شاهد ورود پول به دیگر آلت کوین‌ها بود. درواقع یک همبستگی بلندمدت بین رشد قیمت بیت‌کوین و دیگر آلت کوین‌ها وجود دارد.

دلیل شباهت نمودار این شاخص‌ها به دلیل این موضوع است.

تفاوت شاخص total و total2 و total3

اگر بخواهیم به بررسی تفاوت‌های شاخص total و توتال 2 و توتال3 بپردازیم، باید بدانید به دلیل ماهیت این شاخص‌ها، اولین تفاوت آن‌ها در ارزش آن‌ها است.

واضح است که توتال 3 ارزش کمتری نسبت به دو شاخص دیگر دارد.

همچنین می‌دانیم که دومین تفاوت این است که در شاخص‌های توتال 2 و توتال3 بیت‌کوین که بیشترین ارزش بازار را در ارز دیجیتال دارد، حذف می‌شود.

می‌توان گفت در شاخص‌های توتال 2 و توتال 3 بیشتر توجه متمرکز بر آلت کوین‌ها است و با استفاده از این دو شاخص و مقایسه آن با شاخص ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال می‌توان آلت کوین‌ها را به شکلی دقیق‌تر بررسی کرد.

سوالات متداول

مهم‌ترین شاخص‌ها برای بررسی ارزش بازار ارز دیجیتال کدام اند؟

شاخص‌هایی مانند دامیننس بیت‌کوین، شاخص توتال، total2 و total3 ازجمله مهم‌ترین شاخص‌های بازار کریپتو هستند.

چطور از شاخص‌های ارزش بازار ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

شما می‌توانید با مقایسه شاخص‌های total2 و total3 نسبت به شاخص ارزش کل (توتال) بازار ارز دیجیتال متوجه شوید که بیشتر سرمایه‌گذاران در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا سرمایه‌های خود را وارد آلت کوین‌ها می‌کنند.

شاخص‌های مهم نشان‌دهنده ارزش بازار ارز دیجیتال را از کجا پیدا کنیم؟

شما به‌راحتی می‌توانید در سایت تریدینگ ویو این شاخص‌ها را مشاهده کرده و از نمودار آن‌ها استفاده کنید.

سخن پایانی

برای موفقیت در بازار ارز دیجیتال لازم است با انواع معیارهای پیش‌بینی آن آشنا شوید. شاخص توتال که نشان‌دهنده ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال است، شامل تمام ارزهای دیجیتال می‌شود.

برای اینکه از روند رشد آلت کوین‌ها در آینده مطلع شوید، دو شاخص total2 و total3 به کمک شما می‌آید. توتال 2 شامل ارزش بازار 125 ارز دیجیتال با رتبه‌های برتر به‌جز بیت‌کوین است. در شاخص توتال 3 اتریوم حذف می‌شود.

به‌طورکلی در بلندمدت یک همبستگی بین این شاخص‌ها وجود دارد. اما در کوتاه‌مدت و برای تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌مدت می‌توانید شاهد تفاوت در این نمودارها باشید و از آن‌ها برای عملکرد بهتر خود در معامله‌گری کریپتو استفاده کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx