5 روش برای دریافت NFT رایگان

دریافت nft رایگان

در ابتدای ظهور توکن‌های NFT، بسیاری آن را یک موج زودگذر می‌دانستند که پس از مدتی از بین می‌رود.

اما توکن‌های NFT‌ به دلیل شیوه‌های درآمدزایی خاصی که به همراه داشتند توانستند جایگاه خود را در دنیای کریپتو حفظ کنند.

تمایل به کسب سود از معامله این توکن‌ها در کنار کارمزدهای بالا و مشکلات بازاریابی و تبلیغات باعث شده تا کاربران زیادی به سمت دریافت NFT های رایگان تمایل پیدا کنند.

عناوین مطلب:

در این مقاله به بررسی نحوه دریافت NFT رایگان و روش‌های مختلف آن خواهیم پرداخت. اگر به فکر ورود به دنیای NFT و معامله آن‌ هستید، احتمالا دریافت NFT‌ رایگان برایتان پرهیجان خواهد بود.

نکات کلیدی

  • مشارکت در ایردراپ NFT رایگان و پاداش‌های NFT بهترین راه دریافت NFT رایگان هستند.
  • بازی‌های کریپتو محل مناسبی برای دریافت NFT‌ رایگان در ازای بازی کردن و یا پرورش توکن‌های جدید است.
  • با پرداخت کمی کارمزد می‌توانید اولین توکن NFT خود را در شبکه اتریوم، پالیگان یا بایننس اسمارت چین بسازید.

توکن NFT چیست؟

عبارت NFT مخفف کلمه Non Fungible token و به معنی توکن‌های غیرقابل تعویض (غیرمثلی) است. در این عبارت، کلمه Fungible به معنای قابل تعویض پذیری یک دارایی است.

برای مثال پول‌های نقد یا کوین های کریپتو مانند بیت‌کوین کاملا قابل تعویض هستند. شما می‌توانید به راحتی یک اسکناس را با اسکناس‌های دیگر جایگزین کنید.

اما در مورد توکن NFT‌ این گونه نیست. آن‌ها به نوعی دارای مالک انحصاری و تعویض ناپذیر هستند. نمی‌توان آن‌ها را با توکن دیگری جایگزین کرد.

یک توکن NFT شامل یک محتوای اصلی و اطلاعاتی از جمله قیمت، زمان خرید و آدرس کیف پول هولدر توکن است که مالکیت دارایی را ثابت می‌کند.

در مقاله “NFT چیست” بیشتر در خصوص NFT توضیح داده ایم.

free nft 2
توکن‌های NFT در زمینه‌های مختلفی از جمله موسیقی، ورزش، هنر، کلکسیون‌ها، بازی‌های کریپتو و اثبات مالکیت دارایی فعال هستند.

نگاهی به بازار توکن‌های NFT

توکن‌های NFT‌ از همان ابتدای ورودشان به بازار تا به امروز همچنان موضوع بحث‌های زیادی هستند و می‌توان گفت به یکی از اجزای جدایی ناپذیر دنیای بلاک‌چین تبدیل شده‌اند.

هر روز شاهد نوآوری‌های جالب‌تری در این فضا هستیم و هر پروژه سعی دارد توکنی با کارآیی جدیدتری منتشر کند. مانند بازار کریپتو، اینجا هم بازیکنان کوچک و بزرگی حضور دارند.

بازیکنان بزرگ نقش غیرقابل انکاری دارند. آنها روی روند بازار و محبوبیت پروژه ها اثر می‌گذارند. همچنین می‌توانند بزرگ‌ترین محرک بازار یعنی تقاضا برای توکن‌های خاصی را افزایش یا کاهش دهند.

با این که در حال حاضر بیشتر کاربرد توکن‌های NFT در بخش بازی‌های کریپتو و آثار هنری خلاصه شده‌ اما به دلیل ماهیت خاص این توکن‌ها و میزبانی آنها بر بستر بلاک‌چین‌، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلفی می‌توانند از پتانسیل‌های آنها در جهت منافع خود بهره‌مند شوند.

مثلا بسیاری از تیم‌های ورزشی مثل تیم بسکتبال NBA توکن های NFT مخصوصی، مثلا از لحظات حساس بازی‌ها، برای طرفداران خود طراحی کرده‌اند و در اختیار آنها می‌گذارند.

نقش سلبریتی‌ها در محبوبیت بازار توکن‌های NFT غیرقابل انکار است. آن‌ها با پرداختن به موضوع متاورس باعث داغ شدن بحث بازی‌های مبتنی بر NFT‌ شده‌اند که افزایش قیمت این توکن ها را به همراه داشته است.  

تا قبل از ظهور توکن‌های NFT، هیچ راهی برای تشخیص مالک یک اثر هنری دیجیتال وجود نداشت. آثار هنری فقط یک فایل دیجیتالی بودند که به راحتی توسط دیگران کپی می‌شد.

اما اکنون آثار هنری دیجیتال در قالب توکن‌های NFT عرضه می‌شوند که مالکیت معنوی NFT حفظ خواهد شد.

توکن‌های NFT‌ در تغییر دارایی‌های دیجیتال نقشی کلیدی ایفا کرده‌اند و اکنون بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال به دنبال فرصتی برای دریافت NFT رایگان هستند تا بتوانند وارد این حوزه شوند.

آموزش دریافت NFT رایگان

از سوی دیگر ضرب توکن‌های NFT به دلیل هزینه‌های بالا و چالش‌های بازاریابی کلکسیون‌های جدید، موضوعی دشوار به نظر می‌رسد.

به‌همین‌دلیل بسیاری از افراد سعی می‌کنند ورودشان به این بازار با دریافت NFT های رایگان باشد. آنها تمایل دارند توکن‌های رایگان را از منابعی دیگر بدست آورند یا خودشان بتوانند توکن رایگان ضرب کنند.

free nft 3
دریافت رایگان توکن NFT به معنای تقریبا رایگان بودن روش‌های معرفی شده است که می‌توانید با دنبال کردن آن‌ها راه خود را برای ورود به دنیای NFT پیدا کنید.

در ادامه رایج‌ترین روش‌های کسب NFT رایگان از طریق ایردراپ ها، دریافت هدیه از انجمن‌ها و بازی‌های کریپتو را بررسی کرده و در نهایت به این موضوع می‌پردازیم که چطور خودمان می‌توانیم توکن NFT رایگان ضرب کنیم:

1. ایردراپ NFT‌ رایگان

یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت NFT رایگان، ایردراپ‌های پروژه‌های جدید است.

افراد با مشارکت در برنامه‌هایی که پروژه‌های جدید NFT مشخص می‌کنند می‌توانند در توکن‌های NFT رایگان آنها سهمی داشته باشند.

معمولا برای دریافت توکن‌های NFT ایردراپ ها نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال مثل تراست والت داریم.

هدف چنین ایردراپ‌هایی تبلیغ یک پروژه خاص یا توسعه جامعه هواداران این پروژه است.

البته برخی پروژه‌ها به کاربران قدیمی خود نیز NFT های رایگانی به‌عنوان پاداش وفاداری (Loyalty) می‌دهند. برخی از پروژه‌ها هم از این طریق سعی می‌کنند کاربرانشان را به مشارکت بیشتر تشویق کنند.

به‌طور‌کلی می‌توان گفت ایردراپ NFT‌ رایگان راه مناسبی برای بازاریابی یا افزایش شناخت جامعه از پروژه است و به عنوان یک راه حل برد-برد شناخته می‌شود.

با‌این‌حال گاهی شرکت در این ایردراپ ها با شرط و شروطی همراه است. اکثر شرکت‌ها شرط دریافت NFT‌ رایگان را هولد کردن یک توکن خاص اعلام می‌کنند.

مثلا هولد حداقل 100 واحد توکن X برای یک هفته یا بیشتر. این ایردراپ‌ها به صورت اختصاصی برای کاربرانی که توکن اصلی بازی یا اپلیکیشن را هولد کرده‌اند در نظر گرفته می‌شوند.

گاهی هم هولد توکن اختصاصی یک کلکسیون NFT‌ می‌تواند شانس دریافت NFT رایگان را به همراه دارد.

برای مثال کلکسیون BAYC که یکی از باارزش‌ترین کلکسیون‌های دنیاست، به همه کسانی که توکن‌های Bored Ape هولد کرده بودند بارها توکن NFT رایگان به عنوان پاداش می‌داد.

برخی مواقع از کاربر می‌خواهند کارهای ساده‌ای در جهت شناساندن بیشتر آن پروژه در شبکه‌های اجتماعی انجام دهند و در مقابل NFT رایگان بگیرند مثلا پستی را ریتوییت کند، برای آن کامنت بگذارد یا حساب کاربری مذکور را دنبال نمایید.

گاهی ارسال نظر بر روی پست‌ یا ویدیو آن‌ها در سایر پلتفرم‌ها مانند یوتیوب یا Reddit نیز شامل این موارد می‌شود.

free nft 4
شاید ساده‌ترین راه مشارکت در خبرنامه‌های مربوط به رویدادهای Airdrop توکن‌های NFT باشد. در این حالت شما با ثبت ایمیل از آخرین وقایع این حوزه مطلع خواهید شد.

چگونه ایردراپ NFT رایگان را پیدا کنیم؟

شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر بستر مناسبی برای اطلاع‌رسانی درباره پروژه‌های مختلف NFT، یافتن ان‌اف‌تی رایگان و ایردراپ‌ها است.

با دنبال کردن هشتگ‌های مرتبط با Airdrop NFT می‌توانید این پروژه‌ها را پیدا کنید.

علاوه بر توییتر در سایر شبکه‌های اجتماعی مثل گروه‌های تلگرام و دیسکورد نیز می‌توانید در مورد آخرین ایردراپ NFT رایگان اطلاعات مفیدی کسب کنید. البته باید مراقب کلاهبرداران باشید.

راهکار بعدی، دنبال کردن حساب کاربری خالقان توکن‌های NFT معروف در توییتر است.

آن‌ها غالبا برای معرفی پروژه‌های ایردراپ جدید از عبارت‌هایی مانند Pregame یا Star list‌ استفاده کنند که نشان‌دهنده رویداد پیش‌فروش (Presale) یک پروژه NFT‌ است.

به خاطر داشته باشید ایردراپ‌های واقعی از نظر فرصت مشارکت کاملا محدود و تا مدت کمی در دسترس هستند. همچنین دریافت NFT رایگان از آن‌ها با پیش شرط‌هایی همراه است که باید به دقت بررسی شوند.

2. دریافت NFT رایگان به عنوان هدیه از انجمن‌ها

روش دیگر دریافت NFT رایگان مشارکت در انجمن پروژه‌های NFT و دریافت پاداش از آنهاست.

برای دریافت این پاداش‌ها باید دائما این پروژه‌ها را بررسی کنید.

معمولا این رویدادها در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، تلگرام و دیسکورد اعلام می‌شوند.

از این رو برای دریافت رایگان توکن NFT، باید تمام توجه خود را بر روی یافتن اعلامیه توکن‌های NFT متمرکز کنید.

برای مثال برای اطلاع از آخرین پاداش‌های NFT رایگان در توییتر هشتگ‌ NFTGiveaway را دنبال کنید و حساب‌های کاربری که برنامه‌ای برای ارائه NFT رایگان دارند را بیابید و در آن‌ها مشارکت کنید.

ثبت‌نام در خبرنامه‌های مرتبط با دریافت NFT رایگان نیز می‌تواند کمک کند.

free nft 5

3. دریافت NFT رایگان از بازی‌های NFT

اگر به بازی‌های NFT علاقه دارید، فرصت دریافت NFT رایگان هم برایتان وجود دارد. البته این روش کاملا رایگان نیست پس باید به دقت وارد شوید.

معمولا در این نوع بازی ها کاربر با انجام کارهای خاصی، توکن‌های NFT‌ رایگان دریافت می‌کند. اکثر اوقات، شرط دریافت این NFT ها پیروزی در میدان مبارزه با بازیکنی دیگر، یا کسب سطح خاصی از امتیاز است.

یکی از بازی‌های محبوب این حوزه اکسی اینفینیتی است که بازیکنان با پیروزی در نبرد‌ها NFT رایگان دریافت می‌کنند. حتی پیروزی در ماموریت و مسابقات هم فرصت دریافت توکن رایگان را فراهم می‌کند.

با‌این‌حال یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در دریافت NFT‌ رایگان از بازی‌های کریپتو وجود دارد، شرط سرمایه‌گذاری اولیه در آن‌ها است که بازیکن قبل از ورود به بازی باید حداقل چند توکن NFT از فروشگاه آن‌ها خریداری کنید.

میزان سرمایه‌گذاری اولیه در هر بازی متفاوت است و گاهی پاداشی که بازیکن می‌گیرد هم به نسبت سرمایه اولیه‌ای که وارد کرده تغییر می‌کند.

برای شروع می‌توانید استریمرهای بازی‌های کریپتو را در یوتیوب یا توییچ دنبال کنید تا در مورد بازی‌های محبوب NFT اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

به خاطر داشته باشید قبل از سرمایه‌گذاری در این بازی‌ها باید تحقیقات مفصلی درباره آن پروژه انجام دهید.

4. دریافت NFT رایگان با مکانیزم پرورش در بازی‌ها

در بسیاری از بازی‌ها، بازیکن می‌تواند از طریق مکانیزم Breeding توکن‌های NFT جدیدی ایجاد کند.

در این حالت کاربر علاوه‌بر اینکه می‌تواند با پیروزی در نبردها و ماموریت‌ها NFT رایگان بگیرد می‌توان توکن جدید NFT هم ضرب کند.

در مکانیزم پرورش، از 2 توکن NFT اصلی به عنوان والد، برای ایجاد توکن‌های بیشتر استفاده می‌شود. به آن مانند تولید مثل کاراکترهای داخل بازی نگاه کنید.

free nft 6
برای مثال در بازی Axie Infinity یا CryptoKitties شما می‌توانید با تکیه‌بر مکانیزم پرورش، توکن‌های NFT رایگان دریافت کنید.

برای مثال در بازی Axie Infinity یا CryptoKitties شما می‌توانید با تکیه‌بر مکانیزم پرورش، توکن‌های NFT رایگان دریافت کنید.

5. ساخت توکن NFT رایگان

ضرب کردن توکن NFT به معنی تبدیل آن به بخشی از بلاک‌چین است که ضرب یا Minting نامیده می شود.

در این فرآیند توکن‌ها در دفتر کل بلاک‌چین ثبت می‌شوند و بلاک‌چین برای این کار کارمزد می‌گیرد. پس از ضرب کردن، می‌توان توکن را در مارکت‌های مختلف برای فروش قرار داد.

اکثر NFT ها روی اتریوم ضرب می‌شوند. با‌این‌حال چون هزینه گس اتریوم بالاست راه‌کارهای دیگری نیز برای ایجاد NFT بدون پرداخت این هزینه ایجاد شده است. 

در ادامه به بررسی روش‌های رایگان ایجاد NFT در سه پلتفرم Rarible ،Opensea و Mintable می‌پردازیم و در نهایت توضیح می‌دهیم که چطور برای آن‌ها تبلیغات و بازاریابی کنید.

 ایجاد توکن NFT رایگان در راریبل

پلتفرم ریریبل یکی از مارکت‌های NFT است که با قابلیت lazy minting آن میتوان بدون بدون پرداخت گس و تنظیم قرارداد هوشمند، NFT ایجاد کرد.

به‌این‌ترتیب نیاز به بلاک‌چین اتریوم و تراکنش‌های غیرضروری هزینه آور از بین می‌رود.

در این فرآیند توکن در زمان ایجاد آن روی بلاک‌چین ثبت نمی‌شود بلکه زمانی که خریدار، بخواهد آن NFT را بخرد باید هزینه درج آن در بلاک‌چین را هم بپردازد.

به عبارت دیگر کارمزد ثبت توکن روی بلاک‌چین به عهده خریدار است نه خالق توکن.

اگر قصد ایجاد NFT در این پلتفرم را دارید، این مطلب برای شماست: Rarible چیست

با این حال در ادامه نیز به صورت جزئی این موضوع را آموزش می‌دهیم:

برای ایجاد توکن با استفاده از قابلیت lazy minting وارد سایت Rarible شوید.

1 2

روی گزینه «Create» کلیک کنید.

2

کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

3

نوع فهرست را برای توکن تعویض‌ناپذیر خود انتخاب کنید.

4 1

اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

NFT رایگان

گزینه «Free Minting» را کلیک کنید.

NFT رایگان

و در پایان، روی دکمه «Create Item» کلیک کنید و مجوزهای رایگان را با کیف پول خود امضا کنید.

هنگامی که یک خریدار توکن تعویض‌ناپذیر شما را خریداری می‌کند، این توکن به‌صورت خودکار ایجاد و به مالک جدید منتقل می‌شود، به همین سادگی!

بخاطر داشته باشید اگر بخواهید این توکن را بسوزانید باید هزینه گس را پرداخت کنید.

ایجاد توکن NFT رایگان در Opensea

مارکت Opensea بزرگترین بازار خرید و فروش NFT است.

ایجاد توکن NFT در این پلتفرم رایگان است اما فروش آن رایگان نیست و نیاز به پرداخت کارمزد دارد.

قبلا در مقاله‌ای جداگانه نحوه خرید NFT را بررسی کرده بودیم، با این حال اکنون به صورت جزئی به نحوه ساخت توکن در این پلتفرم می‌پردازیم:

برای ایجاد NFT در اوپن سی وارد وبسایت Opensea شوید.

7 1

 روی دکمه «Create» کلیک کنید.

NFT رایگان

پس از آن، پنجره‌ای برایتان باز می‌شود که از شما می‌خواهد از طریق کیف پول متامسک وارد شوید.

کاربران می‌توانند از کیف پول‌های دیگر استفاده کنند، اما متامسک را می‌توان قابل‌اعتمادترین و کارآمدترین کیف پول دانست.

برای اتصال کیف پولتان، مراحل ارائه‌شده را دنبال کنید.

سپس باید یک مجموعه برای اضافه‌کردن توکن ایجاد کنید. برای این کار، روی «Create» در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

NFT رایگان

سپس پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد با شرایط خدمات (Terms of Service) موافقت کنید. برای انجام این کار، باید تأییدیه را با متامسک خود به‌صورت رایگان امضا کنید.

اکنون نام مجموعه، لوگو و جزئیات آن را اضافه کنید. در این مرحله، مجموعه شما آماده است.

موارد زیر را به توکن خود اضافه کنید:

  • روی «Add new item» کلیک و پس از آن، پاپ‌آپ متامسک را امضاء کنید.
  • فایل رسانه‌ای را که می‌خواهید به توکن اضافه کنید، انتخاب کنید. این فایل می‌تواند ویدئو، تصویر، صدا یا مدل سه‌بعدی باشد. فرمت‌های قابل‌قبول PNG، SVG، JPG، GIF، MP4، MP3، WEBM، OGG، WAV، GLB و GLTF هستند. حجم پیشنهادی فایل بیشتر از 100 مگابایت نیست.
  • سپس نام توکن را اضافه کنید.
  • همچنین، می‌توانید چندین ویژگی به توکن اضافه کنید.
  • حتی می‌توانید محتوای محرمانه و مسدودشده‌ای اضافه کنید که فقط برای خریدار توکن قابل‌مشاهده است.
  • سپس تعداد نسخه‌هایی را که توکن در آنها عرضه می‌شود، تعیین کنید. تعداد پیش‌فرض نسخه‌ها معمولاً 1 است.
  • پس از اتمام هر مرحله روی گزینه «Create» کلیک کنید.

وقتی ضرب کردن توکن روی اوپن سی تمام شود چند روز بعد تایید می‌شود و می توان آن را فروخت. برای فروش روی دکمه Sell کلیک کنید. فروش به صورت حراج است و رویه مشخصی دارد. قیمت دلخواه خود را برای آن توکن ثبت کنید.

ایجاد توکن NFT رایگان در Mintable

پلتفرم Mintable نیز یکی از پلتفرم‌های ارزان برای ایجاد و فروش توکن های NFT است.

علاوه بر ایجاد، فروش توکن در این پلتفرم نیز رایگان است. به این ترتیب Mintable تبدیل به پلتفرم محبوبی برای هنرمندان شده است اما روند طولانی ثبت‌نام در این پلتفرم، باعث تمایل کمتر کاربران به آن شده است.

برای ایجاد توکن NFT رایگان وارد وبسایت Mintable شوید.

NFT رایگان

سپس برای دسترسی به وب‌سایت ثبت‌نام کنید. برای ایجاد حساب کاربری خود در مینتبل، مراحل زیر را دنبال کنید.

NFT رایگان

پس از تکمیل ثبت نام، وارد شوید و روی گزینه «Mint» کلیک کنید.

NFT رایگان

هنگامی که پاپ‌آپ روی صفحه ظاهر شد، گزینه «Create a new item» را انتخاب کنید.

13

سپس یک پاپ‌آپ دیگر مشاهده می‌کنید که دو راه آسان یا پیشرفته‌ را برای ایجاد توکن تعویض‌ناپذیر به شما ارائه می‌دهد. شما باید بین گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید.

NFT رایگان

پس از انتخاب «راه آسان و رایگان»، وب‌سایت از شما می‌خواهد که کیف پول خود را متصل کنید. بهترین کیف پولی که می‌توانید در این پلتفرم استفاده کنید، متامسک است؛ بنابراین اگر متامسک دارید، آن را متصل کنید.

جزئیات توکن تعویض‌ناپذیر خود را پر کنید و موردی را که می‌خواهید توکنیزه کنید، بارگزاری کنید. می‌توانید انواع مختلفی انتخاب کنید. این مورد می‌تواند یک تصویر، صدا، سند یا حتی یک فایل ZIP باشد.

همچنین، از شما خواسته می‌شود که یک پیش‌نمایش از موردی که قصد دارید بارگزاری کنید، اضافه کنید و سپس توضیحات همان مورد را تکمیل کنید.

سپس، انتخاب کنید که آیا حق مالکیت با خرید منتقل می‌شود یا خیر.

چه قصد دارید توکن خود را با قیمت ثابت بفروشید، چه در حراج یا در حراجی با خرید فوری، نحوه فروش NFT خود را انتخاب کنید.

گفتنی است حراج با خریدفوری به این معنی است که خریداران می‌توانند بلافاصله یک مجموعه توکن را با قیمت ویژه بدون توجه به رقابت خریداری کنند.

پس از انجام تمامی مراحل فوق، روی دکمه «List This Item» کلیک کنید.

سپس، شما باید این معامله را با متامسک به‌صورت رایگان امضا کنید.

پس از مرحله امضا، توکن تعویض‌ناپذیر شما فهرست شده و برای خرید در فروشگاه «Mintable Gasless» در دسترس خواهد بود. می‌توانید فروش این توکن را در صفحه مخصوص NFTها تبلیغ کنید.

تبلیغ و فروش توکن‌های NFT ایجاد شده

بعد از ایجاد توکن لازم است برای فروش آن تبلیغ کنید. بازار NFT درحال اشباع است بنابراین مشتریان زیادی در این بازار هستند که ممکن است توکن شما را بپسندند و بخرند.

در ادامه به دو روش مهم تبلیغات توکن های NFT در فضای وب می‌پردازیم:

نمایش در تقویم توکن‌های NFT

همان‌طور که از نام آن پیداست، تقویم توکن تعویض‌ناپذیر می‌تواند مکان مناسبی برای تبلیغ توکن NFT شما باشد.

NFT رایگان

با کلیک روی «List Your Event»، می‌توانید با تنظیم ورودی تقویم برای تاریخی که توکن‌های NFT خود را منتشر می‌کنید، روند رایگان تبلیغ اثر هنری توکن تعویض‌ناپذیر خود را آغاز کنید.

NFT رایگان

با نگاهی به اثر هنری خود، اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنید.

NFT رایگان

پس از پرکردن اطلاعات مورد نیاز، می‌توانید روی «Submit Event» کلیک و توکن خود را در فهرست بعدی توکن‌ها مشاهده کنید.

تبلیغ توکن NFT در رسانه‌های اجتماعی

بی شک رسانه‌های اجتماعی ابزار مهمی برای تبلیغ توکن‌ها هستند.

صرف‌نظر از بودجه تبلیغاتی خود، می‌توانید با کمک مهارت‌های بازاریابیِ توکن‌های تعویض‌ناپذیرNFT خود در رسانه‌های اجتماعی مناسب به موفقیت دست پیدا کنید.

رسانه‌های اجتماعی همچون توییتر، تیک‌تاک، دیسکورد، مدیوم، اینستاگرام و ردیت می‌توانند بیشترین کمک را به شما کنند.

استفاده صحیح از هشتگ‌ها، زیرنویس‌های دقیق و البته تصاویر بصری مناسب به شما کمک می‌کنند تا مخاطبان و حتی کلکسیونرهای بالقوه آثار هنری خود را جذب کنید.

با این حال، اگر می‌خواهید روش آسان‌تری را پیش بگیرید، باید اندکی در تبلیغات خود هزینه کنید. با اینفلوئنسرها تماس برقرار کنید و از طریق آنها وارد مسیر بازاریابی شوید.

با توجه به اینکه اینفلوئنسرها جامعه وفاداری در اطراف خود دارند، در صورتی‌که اطلاعات زیادی در خصوص مجموعه NFT شما داشته باشند، می‌توانند ترافیک قابل‌توجهی به سمت آثار هنریتان سرازیر کنند.

پیش از انتشار مجموعه توکن‌های تعویض‌ناپذیر خود، همکاری با هنرمندان مختلف را آغاز کنید.

شروع همکاری منجر به دسترسی شما به مخاطبان ناشناخته‌ای می‌شود که می‌توانند به‌صورت بالقوه از کارتان قدردانی و فروش کافی برای آثارتان ایجاد کنند.

چند نکته درباره NFT های رایگان

برای دریافت توکن NFT رایگان حتما نیاز به کیف پول ارز دیجیتال دارید.

تراست والت گزینه خوبی است و می‌توان NFT ها را از طریق آن دریافت و نگهداری کرد. البته کیف پول متاسک هم برای ذخیره انواع توکن‌های NFT است که در پلتفرم‌های مختلف عرضه شده مناسب است.

آموزش استفاده از هر دو ولت را قبلا در بورسینس گذاشته‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید:

متاسفانه در فضای کریپتو کلاهبرداری‌های زیادی وجود دارد و درمورد ایردراپ یا پاداش‌های NFT رایگان نیز نگرانی‌های زیادی وجود دارد.

هر چه بازار توکن‌های NFT گسترش پیدا می‌کند، کلاه‌برداران روش‌های جدیدتری را برای سرقت دارایی‌های مردم پیدا می‌کنند.

پرتکرارترین کلاهبرداری‌های حوزه NFT و کریپتو فیشینگ، پامپ و دامپ، پیشنهادات کلاهبردار و جعل توکن‌ها هستند.

اولین اصل این است که قبل از مشارکت در ایردراپ‌ها و پاداش NFT رایگان نباید هیچ وجهی پرداخت کنید. علاوه‌بر آن نباید عبارت بازیابی (Seed phrase) یا کلید خصوصی (Private Key) ولت خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

همچنین قبل از سرمایه‌گذاری یا مشارکت در هر نوع پروژه‌ کریپتو باید در مورد اعتبار آن‌ها به اندازه کافی تحقیق کنید.

در تحقیقات خود وبسایت پروژه، خالقان، شبکه‌های اجتماعی و قرارداد هوشمند را مورد بررسی قرار دهید. قرارداد هوشمند توکن NFT باید مطابق آنچه در وبسایت رسمی عنوان شده باشد.

free nft 7

مهم است که بتوانید آن توکن را بعدا در بازار بفروشید وگرنه ارزشی نخواهد داشت. بررسی نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر می‌تواند نگاه دقیق‌تری در این مورد به شما بدهد.

نکته دیگری که در مورد دریافت NFT رایگان باید به خاطر بسپارید این است که معمولا نمی‌توانید آن‌ها را به سرعت به پول نقد تبدیل کنید.

ممکن است این توکن‌ها در کوتاه‌مدت هیچ ارزشی نداشته باشند اما با پیشرفت پروژه مذکور و تلاش تیم بازاریابی به نقطه‌ای برسند که تقاضا برای آن توکن‌ها بیشتر شود.

سوالات متداول

بهترین راه دریافت NFT رایگان چیست؟

پروژه‌های NFT در توئیتر بسیار فعال هستند و اگر پروژه‌ای جدید قصد توزیع NFT رایگان داشته باشد اغلب با هشتگ‌های مشابه NFTGiveaway در توئیتر قابل یافت است. دریافت NFT رایگان با روش‌های مانند شامل مشارکت در ایردراپ NFT رایگان، پاداش‌های NFT، بازی‌های کریپتو و NFT‌، پرورش NFT در بازی‌ها و ضرب رایگان توکن امکان پذیر است.

چگونه ایردراپ NFT رایگان پیدا کنیم؟

دنبال کردن اکانت‌های توییتر خالق کلکسیون‌های بزرگ، جستجو برای هشتگ‌های مرتبط با ایردراپ NFT رایگان و مشارکت در انجمن‌های گفتگو اپلیکیشن Discord و تلگرام فرصت کسب اطلاعات بیشتر در مورد توکن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چگونه در بازی کریپتو NFT رایگان دریافت کنم؟

در بازی‌های کریپتو شما می‌توانید با مبارزه با دیگران یا دنبال کردن ماموریت‌ها، توکن‌ NFT رایگان دریافت کنید. روش دیگر دریافت NFT رایگان با استفاده از مکانیزم Breeding در بازی‌ها است که در آن شما با استفاده از 2 توکن NFT، یک توکن جدید ایجاد می‌کنید.

چگونه NFT رایگان ایجاد کنیم؟

در پلتفرم‌های Opensea ،Rarible و Mintable می‌توانید توکن NFT رایگان ضرب کنید. فرآیند ایجاد آن‌ها ساده است و در چند گام انجام می‌شود. راهنمای آنرا در بورسینس بخوانید.

نتیجه گیری

NFT های رایگان از دلایل جذب کاربران به دنیای این نوع توکن‌ها هستند.

می‌توانید توکن NFT خود را با پرداخت کارمزد کمی ضرب کنید. اما مشارکت در ایردراپ NFT رایگان این فرصت را به شما می‌دهد که بعدا با ترند شدن کلکسیون، آن را به فروش برسانید.

این در حالیست که اگر شما توکن NFT اختصاصی خودتان را ایجاد کنید، بازاریابی آن بسیار سخت خواهد بود و این موضوع می‌تواند بر روی تجربه شما از این حوزه تاثیر گذار باشد.

اما مشارکت در ایردراپ‌ها و دریافت NFT رایگان در تراست ولت تجربه هیجان‌ انگیزی است که ارزش امتحان کردن را دارد.

می‌توانید از طریق پلتفرم‌های مختلف مثل اوپن سی، ریریبل و مینتبل توکن‌های NFT خود را به صورت رایگان بسازید و برای آن تبلیغ کنید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
ali

سلام من تعدای ان اف تی در تراست والت دریافت نمودم روی هرکدام زده یک ان اف تی سوالم این است ایا شگردی در کارنبوده که برای من ارسال شده یا اینکه ایا میشود فروختش؟ممنون اگر دوستان راهنمایی کنید بشود فروخت سهم شما هم پرداخت میشود

زهرا

گفتید nftهای رایگان دیر به پول تبدیل میشن .
میتونیم از رایگان ها برای ثبت نام آثار بعدیمون استفاده کنیم یا نه ؟

شجاع‌الدین جهاندیده

منظورتون از ثبت نام چیه؟ nft های رایگان آره خیلی هاشون هستن که قیمت و ارزش زیادی پیدا نمیکنن. اینها معمولا کاربردی ندارن، مگر اینکه خود تیم پروژه ای که nft رو منتشر کرده یه کاربرد یا هدف برای nft هایی که دارید تعریف کنه، مثلا به ازای هر nft مقداری توکن بده یا دسترسی خاصی رو برای دارندگان nft فراهم کنه

حسن اکرمی

خیلی عالی بود از اطلاعاتی که دارین ممنونم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
4
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx