پلتفرم Rarible چیست + آموزش ایجاد NFT در ریریبل

سایت Rarible

سایت Rarible به هنرمندان و سازندگان محتوا دیجیتال اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتالی سفارشی در قالب توکن‌های تعویض‌ناپذیر (NFT) ایجاد کنند و بفروشند. 

البته اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که تا به حال هیچ توکن غیرمثلی (NFT) را خرید و فروش نکرده‌اید این فضا ممکن است باعث سردرگمی شما شود. توکن‌های NFT در سایت Rarible در انواع مختلف وجود دارند. از آثار هنری گرفته تا تصاویر متحرک و حتی توکن‌های NFT بازی‌های کریپتویی که شما می‌توانید با خرید آن‌ها در انجام بازی‌ها مشارکت کنید.

خرید و فروش NFT را نمی‌توان فقط با مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال انجام داد چرا که به دلیل ماهیت توکن‌های NFT، معامله آن‌ها در پلتفرم‌های خاصی امکان پذیر است که امکانات گسترده‌ای برای ایجاد، کشف و معامله توکن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند.

عناوین مطلب:

برای مطالعه تمامی مقالات آموزش NFT به این صفحه مراجعه کنید!

سایت Rarible در بین پلتفرم‌های برتر معامله توکن‌های NFT جایگاه بالایی دارد. پلتفرم Rarible هم بازاری برای توکن‌های غیر مثلی و هم یک شبکه توزیع‌شده بر پایه اتریوم است که امکان دادوستد بدون واسطه این دارایی‌ها را فراهم می‌کند. قبل از پرداختن به آموزش Rarible ابتدا باید نگاهی به توکن‌های NFT و ماهیت آن‌ها داشته باشیم.

توکن NFT چیست؟

وقتی در مورد اخبار توکن‌های NFT جستجو می‌کنیم، اغلب می‌بینیم یک توکن با تصویر کارتونی میمون به قیمت صد‌ها اتریوم معامله شده است. اما چه چیزی باعث می‌شود این تصویر اینقدر ارزش پیدا کند؟

توکن NFT یا غیر مثلی (در زبان فارسی غیر قابل تعویض نیز معنا می‌شود)، از نظر فنی یک گواهی اصالت دیجیتال است. برای مثال اگر شما یک کارت نادر از تصویر یک بازیکن فوتبال را خریداری کنید یا حتی یک ساعت لوکس تهیه کنید، در حقیقت یک گواهی اصالت خریداری کرده‌اید. چرا یک ساعت لوکس ارزشمند است؟ چون متقلب‌ها سعی می‌کنند نسخه‌های جعلی آن را بسازند.

در مثالی دیگر همه می‌توانیم تصویر مونالیزا را پرینت کنیم اما چیزی که ارزشمند است تصویر یکتا و اصلی آن است. در مورد کالا‌های فیزیکی ما معمولا از دیگران سوال می‌کنیم آیا شرکت سازنده این ساعت رولکس اصالت آن را تایید می‌کند؟

اما این روش احراز اصالت برای تصاویر و کالا‌های دیجیتال مشکل‌تر است. اگر یک هنرمند یک اثر هنری طراحی کند و آن را در اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر کند، به نظر شما کدام یک از آن‌ها تصویر اصلی است؟

توکن NFT یک دارایی‌ منحصربه‌فرد است که نمی‌توان آن را با توکن یا دارایی دیگری تعویض کرد. مالکیت واحد این توکن‌ها می‌تواند علاوه بر تبدیل آن‌ها به دارایی‌هایی بسیار ارزشمند، به افراد در حوزه‌های مختلفی کمک کند تا دارایی‌های فیزیکی و مجازی خود را توکنیزه کنند و از اصالت ارزش و یکتا بودن آن‌ها مطمئن باشند.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی که قبل از خرید NFT ها (توکن تعویض ناپذیر) باید بدانید

image 11

توکن‌های تعویض‌ناپذیر راه را برای ایجاد دارایی‌هایی در قالب آثار هنری دیجیتال، میم‌ها و حتی قطعات زمین مجازی هموار کرده‌اند. تمام این موارد را می‌توانید در بازار سایت Rarible بخرید و بفروشید.

اگر قصد مشارکت در بازی‌های NFT یا حتی متاورس را دارید، درک ماهیت NFT و نحوه خرید و فروش آن‌ها در پلتفرم‌های NFT از جمله سایت Rarible اهمیت زیادی دارد.

پیشینه و تیم توسعه‌دهنده پلتفرم Rarible

الکس سالنیکوف (Alex Salnikov) و الکسی فالین (Alexei Falin) در سال 2019 بازار ریربل را راه‌اندازی کردند. براساس پروفایل‌های لینکدین، سالنیکوف از سال 2013 در حوزه ارزهای دیجیتال کار می‌کند و فالین هم‌بنیان‌گذار بازاری برای خریدوفروش استیکرهای دیجیتالی است که می‌توان از آنها در پلتفرم‌های چت استفاده کرد.

سایت Rarible میزبان بیش از 1.6 میلیون کاربر با حجم معاملاتی 274 میلیون دلار است. یکی از دلایل برجسته‌شدن و شهرت این پلتفرم همکاری‌هایی است که ریربل با شرکت‌های بزرگ و افراد مشهور همچون وب‌سایت توییتر، شرکت فست‌فود یام‌برندز (Yum! Brands)، بوکسور معروف فلوید می‌وتر جونیور (Floyd Mayweather Jr) و بازیگر لیندسی لوهان (Lindsay Lohan) داشته است.

با این حال، نیازی نیست که فرد مشهوری باشید تا بتوانید توکن تعویض‌ناپذیر خود را با استفاده از این پلتفرم ایجاد کنید. در آموزش Rarible، به ملزوماتی که برای ایجاد یک NFT بر روی این پلتفرم نیاز دارید، اشاره می‌کنیم.

آموزش Rarible؛ ساخت ولت

فعالیت در سایت Rarible کار پیچیده‌ای نیست و شما می‌توانید با داشتن یک ولت کریپتویی که از Web3 پشتیبانی کند آن را انجام دهید.

در شروع آموزش Rarible گام اول انتخاب یک ولت است. در آغاز کار این پلتفرم، ایجاد توکن‌های NFT فقط بر روی بلاک‌چین اتریوم امکان پذیر بود اما اکنون سایت Rarible از بلاک‌چین‌های مختلفی از جمله سولانا، تزوس، پالیگان، فلو و اتریوم پشتیبانی می‌کند.

 این پلتفرم از ولت‌های شبکه اتریوم مانند موارد زیر پشتیبانی می‌کند:

برای ایجاد یک حساب کاربری برای خرید و تجارت NFTها، به کیف پولی نیاز دارید که از یکی از بلاک‌چین‌های مذکور پشتیبانی کند. 

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول‌های اتریوم (نرم‌افزاری و سخت‌افزاری)

متامسک بی‌شک محبوب‌ترین کیف پول در بین مشتاقان توکن‌های تعویض‌ناپذیر است. در آموزش Rarible ما از ولت متامسک استفاده می‌کنیم.

درصورتی که قصد دارید از توکن‌های بلاک‌چین فلو در ریربل استفاده کنید، باید کیف پول بلاکتو (Blocto) خود را متصل کنید و اگر کاربر تزوس هستید، باید از یکی از کیف پول‌های زیر استفاده کنید:

  • اسپایر (Spire)
  • تمپل والت (Temple Wallet)
  • گالیون (Galleon)
  • کوکای والت (Kukai Wallet)
  • یومامی (Umami)
  • ایرگپ والت (AirGap Wallet)
1 3

پس از اتصال کیف پول خود، باید با شرایط و ضوابط سایت موافقت کنید.

شرایط در پلتفرم Rarible

اکنون، می‌توانید ایجاد، خرید و فروش توکن‌های NFT خود را از طریق این پلتفرم آغاز کنید.

خرید NFT در سایت Rarible

در آموزش Rarible ابتدا به نحوه خرید توکن‌های NFT می‌پردازیم. از آن‌جایی که در پلتفرم Rarible از بلاک‌چین‌های متفاوتی پشتیبانی می‌شود، واحد پولی متفاوتی نیز در آن رایج است. برای مثال برای خرید یک توکن شما ممکن است کوین‌های Sol بپردازید و در حالتی دیگر کوین‌های اتریوم. 

به طور کلی دو روش اصلی برای خرید توکن تعویض‌ناپذیر در پلتفرم Rarible وجود دارد:

  1. خرید با قیمت ثابت
  2. خرید از طریق حراج

خرید با قیمت ثابت

 فروشنده در این حالت توکن NFT را با هزینه‌ای تعیین‌شده برای خریدار فهرست می‌کند. اگر تمایل به خرید توکن دارید، باید دکمه «Buy For» را کلیک و سپس تراکنش خود را پس از کسر کارمزد 2.5 درصدی کامل کنید. 

image 12

خرید از طریق حراج

در این حالت، در سایت Rarible توکن غیرمثلی برای مدت معینی به حراج گذاشته می‌شود و خریداران می‌توانند پیشنهادات خود را برای خرید آن ثبت کنند. بالاترین پیشنهاد در پایان حراج، حق خرید NFT را با بالاترین قیمت پیشنهادی به دست خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: پلتفرم OpenSea یا Rarible؛ کدام بازار برای خرید و فروش NFT بهتر است؟

فروش توکن‌های NFT در سایت Rarible

اگر صاحب یک یا چند NFT باشید، می‌توانید آن‌ها را برای نمایش و فروش در پروفایل خود فهرست کنید. از آنجا که توکن‌های NFT در کیف پول ارز دیجیتال شما ذخیره می‌شوند، می‌توانید انتخاب کنید که کدام‌یک در پروفایل شما در وب‌سایت نمایش داده شود و قیمت خود را برای توکن موردنظر فهرست کنید.

برای انتخاب هر کدام از توکن‌های موردنظر خود، گزینه «Put on Sale» را کلیک کنید.

فروش توکن در پلتفرم Rarible

سپس، باید قیمت توکن خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که کارمزد 2.5 درصدی از قیمت نهایی فروش توکن کسر می‌شود.

5

اگر شخصی تصمیم به خرید NFT شما داشته باشد، ریربل تراکنشی امن انجام می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که NFT به کیف پول خریدار منتقل می‌شود و توکن را به کیف شما واریز می‌کند.

ایجاد توکن NFT در پلتفرم Rarible

مهم‌ترین بخش در آموزش Rarible، مینت یک توکن NFT است. سایت Rarible همچنین به سازندگان اجازه می‌دهد تا با ایجاد توکن‌های NFT وارد دنیای هنرهای دیجیتال شوند. البته کارمزد ایجاد توکن‌های NFT با توجه به شبکه انتخابی متفاوت است و نمی‌توان در اینجا یک رقم مشخص را عنوان کرد.

ساخت NFT فرآیند نسبتاً ساده‌ای دارد. برای شروع، روی دکمه «Create» در بالای صفحه کلیک کنید.

اول، باید تصمیم بگیرید که قصد دارید توکن خود را در کدام بلاک‌چین ایجاد کنید. هر بلاک‌چین مزایا و معایب و همچنین کارمزد ویژه خود را دارد. بنابراین، پیش از شروع به کار در این پلتفرم حتماً تحقیقات خود را در مورد هر زنجیره انجام دهید.

بیشتر بخوانید: نحوه ایجاد ارز دیجیتال؛ راهنمای گام به گام ساخت توکن و کوین

برای مثال در مورد بازاریابی و حجم بازار هر شبکه در این بازار تحقیق کنید. ببینید کدام یک از کلکسیون‌ها بیشتر فروش داشته‌اند و شبکه آن‌ها چیست. 

در مرحله بعد، از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید یک NFT منحصر‌ به‌فرد ایجاد کنید یا قصد ایجاد چندین NFT را دارید.

6

انواع فایل‌های قابل‌ قبول برای ایجاد توکن تعویض‌ناپذیر شامل PNG، GIF، WEBP و MP4  هستند. 

به خاطر داشته باشید کپی کردن از سایر کلکسیون‌های مطرح حتی از سایر پلتفرم‌های NFT ایده جالبی نیست چرا که هر توکنی که قوانین کپی‌رایت را نقض کند بلافاصله از پلتفرم حذف می‌شود.

مشخصات توکن در پلتفرم Rarible

مراحل بعدی، شامل تعیین جزئیات دقیق اثر می‌شود: عنوان، توضیحات و نوع فروش توکن.

8

همچنین، باید حق امتیاز توکن (Royalty) خود را تعیین کنید؛ حق امتیاز مبلغی است که هر بار فردی اثر هنری شما را دوباره بفروشد، دریافت خواهید کرد.

علاوه بر این، برای جذاب‌ترکردن مجموعه NFT خود، می‌توانید محتوایی قفل‌شده برای خریدار خود اضافه کنید که بتواند قفل آن را با خرید اثر، باز کند. این محتوا شامل لینک‌های مخفی یا محتوای قابل‌دانلود اضافی هستند.

9

در نهایت، شما این امکان را خواهید داشت که هزینه Gas مربوط به ساخت NFT خود را پرداخت کنید یا توکن تعویض‌ناپذیرتان را به‌صورت رایگان ایجاد کنید. در واقع، سازنده هر توکن NFT این اختیار را دارد که برای ایجاد توکن هیچ هزینه‌ای نپردازد؛ در این حالت، اولین خریدار عهده‌دار پرداخت کارمزد ایجاد توکن می‌شود.

در نظر داشته باشید که استفاده از روش ایجاد رایگان توکن، قیمت تمام‌شده توکن و درنتیجه ریسک منصرف‌شدن خریدار از خرید توکن را افزایش می‌دهد. البته در اینجا نیز باید به شبکه انتخابی توجه داشته باشید. همچنین باید بدانید در حالت ایجاد توکن رایگان، توکن شما تا زمان فروش رفتن، Mint نخواهد شد که در نتیجه در شبکه نیز وجود ندارد.

هزینه ایجاد یک NFT در Rarible چقدر است؟

در آموزش Rarible مشاهده کردید که چطور می‌توان با چند کلیک یک توکن NFT جدید Mint کرد. اما انجام عملیات mint توکن نیازمند پرداخت تراکنش آن است که در هر شبکه این هزینه متفاوت هست و هیچ کدام از آن‌ها ارتباطی با سایت Rarible ندارد.

به طور کلی ایجاد توکن NFT در بلاک‌چین اتریوم کارمزد بیشتری از شما دریافت می‌کند این در حالیست که در بلاک‌چین فلو ضرب کردن توکن NFT کارمزد بسیار پایین‌تری نسبت به سایرین دارد. اما همان طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، نباید کارمزد را یک ملاک انتخاب شبکه در نظر بگیرید. هدف شما باید بررسی مخاطبان و بازاریابی توکن‌های NFT باشد. 

ساخت یک کلکسیون نیز به همین شکل است. کلکسیون‌ها را مانند فولدر‌هایی در نظر بگیرید که پر از تصاویر و محتوای تصویری هستند. ایجاد یک کلکسیون نیز کارمزد‌هایی از سوی شبکه به دنبال دارد که باید آن را در هزینه‌ها محاسبه کنید.

آموزش اهدا توکن NFT در سایت Rarible

آیا قصد ارسال یک هدیه ارزشمند را دارید؟ در سایت Rarible شما می‌توانید توکن‌های NFT‌ به دیگران هدیه بدهید. البته این قابلیت برای گروه‌هایی که قصد پاداش به کاربران را دارند نیز کاربرد دارد مثلا جایزه به کسانی که برنده یک چالش یا مسابقه شده‌اند!

شما می‌توانید هر توکن NFT دلخواه در ولت خود را در شبکه اتریوم با یک روش خلاقانه به دیگران منتقل (هدیه) کنید. روش کلی کار این است که شما با ساخت یک لینک اختصاصی و یکتا مربوط به NFT هدیه، گیرنده لینک می‌تواند با باز کردن آن توکن NFT اهدا شده را دریافت و آن را در ولت خود ذخیره کند.

برای اینکار ابتدا به توکن‌های NFT اتریوم خود مراجعه کنید و از سه نقطه روی یکی از آن‌ها، گزینه Gift this NFT را بزنید. پس از آن به سرویس Linkdrop منتقل خواهید شد که در آن‌جا نیز با اتصال ولت کریپتو و دنبال کردن دستورالعمل تعیین شده کار را ادامه دهید.

پس از آن یک لینک یکتا مربوط به توکن NFT مورد نظر دریافت خواهید کرد که گیرنده فقط با داشتن آن لینک می‌تواند توکن NFT را در ولت خود ذخیره کند. به خاطر داشته باشید هر شخصی که این لینک را در اختیار داشته باشد می‌تواند NFT مورد نظر را دریافت کند به همین دلیل از به اشتراک گذاشتن عمومی آن خودداری کنید (مگر این که چنین قصدی داشته باشید).

بیشتر بخوانید: اهدای کمک‌های مالی از طریق ارز دیجیتال!

آموزش مخفی کردن توکن NFT در سایت Rarible

آیا قصد مخفی کردن یک توکن NFT را از دید کاربران پلتفرم دارید؟ به پروفایل خود در پلتفرم مراجعه و از آن‌جا توکنی که قصد مخفی کردن آن را دارید را انتخاب کنید. پس از آن در گوشه کارت بر روی آیکون سه نطقه بزنید و سپس گزینه Hide from owned را انتخاب کنید. 

پس از زدن این گزینه، توکن مورد نظر در تب Hidden برای شما نمایش داده می‌شود، شما می‌توانید دوباره آن را منتشر کنید.

به خاطر داشته باشید مخفی کردن یک توکن در سایت Rarible فقط آن را در این پلتفرم مخفی می‌کند و اکسپلورر‌های شبکه بلاک‌چین مورد نظر یا حتی سایر بازار‌های NFT می‌توانند توکن NFT شما را نشان دهند.

آموزش دریافت تاییدیه در سایت Rarible

در پلتفرم Rarible برخلاف سایر پلتفرم‌های NFT، برای دریافت تاییدیه نیازی به داشتن صدها هزار فالور در شبکه‌های اجتماعی نیست. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک پروفایل کامل ایجاد کنید.

پروفایل‌های تایید شده یک علامت زرد رنگ در کنار تصویر پروفایل خواهند داشت. به خاطر داشته باشید برای بازاریابی و فروش توکن‌های NFT در وبسایت Rarible، داشتن تاییدیه پروفایل می‌تواند تاثیر زیادی در دیده شدن شما داشته باشد. در واقع پس از دریافت تاییدیه، آیتم‌های شما در نتایج جستجو و صفحه Explore نمایش داده می‌شوند. 

حتی با داشتن تاییدیه پروفایل، معامله‌گران با اطمینان بیشتری توکن‌های NFT شما را خرید می‌کنند.

خلاصه اطلاعات مورد نیاز برای دریافت تاییدیه در سایت Rarible عبارت‌اند از:

  • داشتن تصویر پروفایل
  • حداقل یک آیتم در سایت Rarible
  • یک بیو مختصر و مفید
  • لینک اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی فعال

فرآیند تایید پروفایل حدود 2 هفته زمان خواهد برد.

پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز در پروفایل به این لینک مراجعه کنید.

چرا درخواست Verify من تایید نمی‌شود؟

در صورتی که کلکسیون شما اصیل باشد و در محتوای آن از کلکسیون یا توکن‌های NFT دیگر حتی در سایر پلتفرم‌ها تقلید نشده باشد، مشکلی در تایید وجود نخواهد داشت.

اما قبل از درخواست دوباره برای Verify، بهتر است نکاتی را به خاطر بسپارید. پروفایل شما باید لینک‌های فعال شبکه‌های اجتماعی داشته باشد. محتوای کانال‌های اجتماعی خود را به دقت تولید کنید چرا که می‌تواند به عنوان ملاکی برای تایید کلکسیون مورد توجه قرار گیرد.

اضافه کردن یک بیوگرافی در پروفایل تاثیر زیادی در دریافت تاییدیه خواهد داشت. کسانی که بی‌نام و نشان هستند چندان در دریافت تاییدیه موفق نخواهند بود. 

توکن‌های NFT نیمه کاره نیز ابتدا باید تکمیل شوند. 

آیا اتصال ولت به سایت Rarible ایمن است؟

در آموزش Rarible، یکی از مهم‌ترین سوالاتی که اغلب کاربران ممکن است با آن مواجه شوند امنیت کیف پول در هنگام اتصال به سایت Rarible است. قبل از اتصال کیف پول، از آدرس وبسایت اطمینان حاصل کنید.

البته ولت‌های نرم افزاری نیز مانند کیف‌پول‌های فیزیکی تا زمانی که آن را در معرض خطر قرار ندهید مشکلی برای‌شان پیش نمی‌آید. زمانی که شما به سایت Rarible متصل می‌شوید، شما فقط دسترسی مشاهده آدرس را برای این سایت صادر می‌کنید که به معنای آن است هیچ دارایی از ولت شما خارج نمی‌شود.

هر تراکنشی که در آن از ولت شما مبلغی کسر شود هر بار به صورت جداگانه ظاهر می‌شود و شما باید آن را امضا کنید. 

هک ولت‌های کریپتو به راحتی امکان پذیر نیست اما کار‌هایی که مالک یک ولت انجام می‌دهد امکان سرقت دارایی‌ها را برای کلاهبرداران و سارقین فراهم می‌کند.

برای مثال به اشتراک گذاشتن کلید خصوصی (Private Key) یا عبارت 12 کلمه‌ای می‌تواند به راحتی باعث از دست رفتن دارایی‌های‌تان شود. موضوع دیگر انجام تراکنش با وبسایت‌های نامعتبر یا جعلی است. برای مثال اتصال به نسخه جعلی سایت Rarible منجر به خالی شدن (در صورتی که تراکنش آن را امضا کنید) ولت شما خواهد شد.

توکن RARI و نقش آن در معاملات

توکن RARI در واقع توکن حاکمیتی سایت Rarbile و مستقر در شبکه اتریوم است که در پروتکل چند زنجیره‌ای آن استفاده می‌شود.

مانند هر توکن حاکمیتی دیگری، نقش توکن RARI این است که هولدر‌های این توکن بتوانند در تصمیمات و رای‌گیری‌های پروتکل شرکت کنند.

image 1
تاریخچه قیمتی توکن Rari

این توکن به صورت اختصاصی در بین خریداران و فروشندگان فعال در سایت Rarible توزیع می‌شود. در واقع این توکن سوخت اصلی بخش دائو این پلتفرم است که اپلیکیشن‌هایی که بر روی بستر این پروتکل توسعه پیدا می‌کنند را تغذیه می‌کند. 

از آن‌جایی که بازارچه Rarible بر روی این پروتکل ساخته شده است، هر هفته بخشی از توکن‌های RARI در بین کاربران فعال بازارچه براساس حجم فروش‌ آن‌ها توزیع می‌شود.

با این حال، با توجه به آموزش Rarible، اگر شما در این وبسایت به خرید یا فروش توکن NFT بپردازید، در پایان هفته توکن‌های RARI دریافت می‌کنید. تعداد دقیق توکن‌های دریافتی به حجم معامله اکوسیستم این پروتکل بستگی دارد. 

توکن من در Listing سایت Rarible وجود ندارد چه کنم؟

گاهی ممکن است پس از ایجاد یک توکن و لیست کردن آن، توکن تازه لیست شده در وبسایت مشاهده نشود. البته تکنولوژی بلاک‌چین همچنان جدید است و گاهی باگ‌هایی در آن دیده می‌شود. هنوز همه چیز آنطور که باید کامل نیست اما چنین مشکلاتی به راحتی قابل رفع شدن هستند. 

برای حل این مشکل به توکن NFT مورد نظر که در لیست مشاهده نمی‌شود مراجعه کرده و بر روی آیکون سه نقطه آن بزنید. سپس گزینه Refresh metadata را انتخاب کنید تا اطلاعات توکن NFT در وبسایت رفرش شوند.

پس از چند دقیقه انتظار، توکن NFT‌ مورد نظر باید ظاهر شود اگر اینگونه نبود، با پشتیبانی آن‌ها تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا وبسایت Rarible ایران را تحریم کرده است؟

سایت Rarible با آی‌پی ایران باز نمی‌شود با این حال به دلیل ماهیت غیرمتمرکز آن، تعاملات شما با بلاک‌چین‌های تحت پوشش این پلتفرم و قرارداد‌های هوشمند آن صورت می‌گیرد.

کارمزد معاملات سایت Rarible چقدر است؟

کارمزد خرید توکن NFT در این پلتفرم 1 درصد است و در هنگام فروش توکن نیز 1 درصد از شما دریافت می‌شود. 

آیا می‌توانم کلکسیون ایجاد شده در سایر پلتفرم‌ها را به Rarible وارد کنم؟

شما می‌توانید کلکسیون‌های از قبل ایجاد شده را در سایت Rarible وارد کنید. امکان تنظیم پاداش Royalty سفارشی برای کلکسیون‌های وارد شده وجود دارد. 

سایت Rarible از چه شبکه‌های پشتیبانی می‌کند؟

در ابتدای فعالیت، این بازار فقط از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کرد اما اکنون از بلاک‌چین‌های مختلفی از جمله سولانا، تزوس، پالیگان، فلو و اتریوم پشتیبانی می‌کند.

بهترین ولت برای اتصال به Rarible چیست؟

از آن‌جایی که پلتفرم Rarible از بلاک‌چین‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند، شما باید برای هر بلاک‌چین ولت مخصوص آن را انتخاب کنید، اما در شبکه اتریوم ولت متامسک محبوبیت بیشتری دارد.

آیا سایت Rarible ایمن است؟

پلتفرم Rarible برپایه قرارداد‌های هوشمند فعالیت می‌کند که آن‌ها نیز بربستر بلاک‌چین قرار دارند. این پلتفرم امکان برداشتن یا جابه‌جایی توکن‌های NFT را از ولت شما ندارد. با این حال در صورتی که قوانین آن‌ها رعایت نشود، توکن‌های NFT خاطی از حالت لیست خارج می‌شوند. 

کارمزد ساخت NFT در سایت Rarible چقدر است؟

وبسایت Rarible هیچ کارمزدی برای ایجاد توکن‌های NFT دریافت نمی‌کند بلکه شما در هنگام ایجاد توکن باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید. در حال حاضر Mint یک توکن NFT در شبکه اتریوم از حداقل 1 دلار ممکن است برای شما هزینه داشته باشد. با این حال این کارمزد ثابت نیست.

سخن پایانی

سایت Rarible یک پلتفرم منحصر به‌فرد برای مجموعه‌داران و سازندگان آثار هنری دیجیتال است. از آنجا که این پلتفرم از چندین بلاک‌چین محبوب و بزرگ پشتیبانی می‌کند، به کاربران جدید این فرصت را می‌دهد تا بدون صرف هزینه زیاد برای ایجاد یا انتقال توکن‌های تعویض‌ناپذیر وارد این حوزه شوند.

با این حال، پیش از ورود به پلتفرم ریربل یا هر پلتفرم دیگری، باید خودتان تحقیق و بررسی لازم را انجام دهید. همچنین، باید اطلاعات کافی در مورد هر توکن NFT که قصد خرید آن را دارید، کسب کنید. اگرچه صنعت توکن‌های تعویض‌ناپذیر شاهد رشد خارق‌العاده‌ای است، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که ارزش توکنی که شما خریداری می‌کنید، در طول زمان افزایش یابد. حتی ممکن است توکن شما ارزش خود را از دست بدهد!

بنابراین، با درک کامل ریسک‌ها و پاداش‌ها، وارد سایت Rarible شوید و بهترین تصمیم خود را برای بهره‌مندی از این صنعت بگیرید. آموزش Rarible برپایه اطلاعات ارائه شده از سوی وبسایت اصلی آن است که ممکن است کارمزد‌ها، هزینه‌ها و ساز و کار‌های آن‌ها به روز شده باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

آموزش خرید و فروش ان‌اف‌تی (NFT)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx