ربات گرید نقطه‌ای (Spot Grid Bots) چیست؟

ربات گرید

ربات اسپات گرید یا ربات گرید چیست؟ چه کاربردی در معامله‌گری دارد؟ آیا برای استفاده از آن باید فردی حرفه‌ای در معامله‌گری و بازارهای مالی بود یا خیر؟ در این نوشته به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

ارزهای دیجیتال به سبب نوسانات زیادی که دارند، برای کسانی که با این بازار آشنا نیستند، ممکن است ترسناک باشد. اما می‌توان با بهره گرفتن از تکنیک و استراتژی‌های صحیح بازدهی‌های مناسبی از این بازار کسب نمود.

تمامی این اتفاقات بدون نیاز به اینکه یک معامله‌گر متخصص باشید هم امکان‌پذیر است. یکی از ساده‌ترین استراتژی‌ها برای کسب سودی معقول و نرمال در بازار ارزهای دیجیتال استفاده از ربات گرید ترید است.

عناوین مطلب:

این نوع از معامله‌گری از قدرت ربات‌ها برای خودکار کردن معاملات با بهره‌گیری از نوسانات در قیمت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند.

در این مقاله با ربات گرید آشنا خواهیم شد که برای افراد محافطه‌کار ساخته شده است و به آن‌ها کمک می‌کند تا درآمد غیرفعال از این بازار داشته باشند.

نکات کلیدی 

  • ربات گرید ابزاری موثر در بازارهای بی‌ثبات است که معامله‌گزان را قادر می‌سازد تا با تغییرات اندک سودهای ثابت و پایداری را کسب کنند.
  • ربات گرید نقطه ای معاملات را به صورت خودکار انجام می‌دهد که این کار باعث جلوگیری مداخله معامله‌گران می‌شود و ریسک را تا حدود بسیار زیادی کاهش می‌دهد.
  • با استفاده از قابلیت‌های پیشرفته این ربات‌ها می‌توان قیمت ورود، حد ضرر و حد سود را تنظیم کرد و سود را به حداکثر رساند.

ترید گرید نقطه‌ای (Spot Grid) چیست؟

معامله‌گری با روش گرید نقطه‌ای ابزار خوبی است که به شما اجازه می‌دهد تا سفارشات خود را تنظیم کرده و یک شبکه منظم از سفارشات خود را با قیمت‌هایی که به تدریج کاهش یا افزایش می‌یابند، ایجاد کنید.

این ربات در مواقعی که بازار دارای نوسانات کمی است و قیمت‌ها تمایل به نوسان ندارند، می‌تواند بسیار کاربردی و موثر باشد.

در واقع این ابزار برای کمک به معامله‌گران برای کسب سود از نوسانات کوچک طراحی شده است و برای افرادی که می‌خواهند رویکردی محافظه‌کارانه در معاملات خود داشته باشند، عالی است.

زمانی که این رباترا تنظیم کنید، بلافاصله شروع به ثبت سفارشات خرید و فروش در نقاط قیمتی مختلف می‌کند و تا زمانی که قیمت‌ها در محدوده‌ای که شما مشخص کرده‌اید نوسان کنند، ربات گرید کار خود را ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: ربات ارز دیجیتال؛ نحوه ترید بیت‌کوین با نرم افزار haas

ربات گرید نقطه‌ای چگونه کار می‌کند؟

تقریبا تمامی راه‌حل‌‌های موجود در انواع ربات گرید یکسان و مشابه‌اند.

در ابتدای کار شما نیاز به انتخاب یک جفت‌ارز اسپات گرید دارید و در مرحله بعد باید حد پایین و بالایی که می‌خواهید ربات برای شما فعالیت کند را تعیین کنید.

هنگام انجام این کار باید توجه داشته باشید که وظیفه تعیین حداکثر و حداقل محدودیت قیمت برای قیمت‌های بالا و پایین بر عهده شماست. ادامه مراحل شامل ایجاد تعداد معینی از شبکه‌هاست.

به صورت معمول حداقل شبکه‌هایی که می‌توانید در این ربات‌ها ایجاد کنید 2 شبکه است و حداکثر شبکه‌هایی که که می‌توان ایجاد کرد 200 عدد است.

این سیستم به صورت خودکار حداکثر تعداد شبکه‌ها را بر اساس محدوده قیمت انتخابی شما تنظیم می‌کند.

به عنوان مثال اگر محدوده قیمتی کوچکی را برای ربات گرید خود تعیین کنید، حداکثر تعداد شبکه به همان نسبت کاهش می‌یابد و با این عمل قادر هستید تا سود کافی برای جبران هزینه‌های کارمزد خود را به‌دست بیاورید.

پس از آن که تنظیمات مربوط به قیمت و شبکه‌ها را انجام دادید و محدودیت‌های ربات را تنظیم کردید، این ربات بلافاصله سرمایه شما را بین جفت‌های معاملاتی موردنظر شما تقسیم می‌کند (برای مثال جفت ارز BTC\USDT).

بعد از این کار شبکه‌ای از نقاط قیمتی متفاوت بین حدود بالا و پایینی که انتخاب می‌کنید ساخته می‌شود وسپس سرمایه و وجوه اولیه شما به صورت خودکار و مساوی بین شبکه‌ها تقسیم خواهد شد.

ربات گرید نقطه ای
تصویری از فاکتورهای قابل تعیین هنگام معامله با ربات گرید اسپات

هنگام استفاده از این استراتژی باید بدانید که وقتی قیمت یک دارایی (که در شبکه شما وجود دارد) به بالاترین حد خود برسد، ربات به صورت خودکار مقداری از این دارایی را می‌فروشد و دارایی مورد نظر پس از رسیدن به قیمت‌های پایین، به‌صورت خودکار توسط ربات خریداری می‌شود.

در واقع در ربات گرید اسپات معامله‌گران از تفاوت قیمتی که بین این خرید و فروش‌های پیاپی وجود دارد کسب سود می‌کنند.

مثالی برای درک نحوه کار ربات گرید

برای مثال فرض کنید علی 20000 تتر دارد و قصد دارد بر روی نوسانات قیمت بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند. همچنین قیمت بیت‌کوین در حال حاضر 26695.01 دلار است.

اگر علی ربات گرید را روی حالت دستی تنظیم کند و محدوده نوسان را بین 20739.60 تتر تا 30052.60 تتر قرار دهد، این محدوده به 50 شبکه تقسیم می‌شود (قابل تعیین) و در هر سفارش خرید یا فروش، 186.26 تتر از سرمایه او درگیر معامله خواهد شد.

زمانی که علی معاملات خود را آغاز می‌کند، این معاملات از نقطه میانی محدوده قیمتی از پیش تعیین شده که روی قیمت 26965.01 تتر است، انجام می‌گیرد.

در این مرحله نصف سرمایه او (که 20000 دلار است) به صورت خودکار تبدیل به بیت‌کوین می‌شود.

بعد از آن ربات گرید مجموعه‌ای از 400 سفارش فروش را برای بیت‌کوین ایجاد می‌کند (با سرمایه 186.26 تتر) که از قیمت 30052.60 شروع می‌شود و 400 سفارش خرید در فواصلی کاهشی تا قیمت 20739.60 ایجاد می‌کند.

در همین زمان که قیمت بیت‌کوین نوسان می‌کند و سفارشات خرید و فروش را فعال می‌سازد، ربات کل بیت‌کوین‌های شبکه را با تعیین یک نقطه شروع جدید بر اساس آخرین قیمت تنظیم می‌کند.

اعمال تنظیمات شخصی پارامترها

اگر قصد دارید کنترل و تسلط بیشتری بر روی زمان و نحوه انجام معاملات داشته باشید، می‌توانید پارامترهای ربات گرید را به صورت دستی وارد کنید.

در اولین مرحله شما باید جفت معاملاتی دلخواه خود را وارد کنید و در مرحله بعد، محدوده قیمت بالا و پایینی که می‌خواهید معاملات در آن انجام شود را وارد می‌کنید.

تنظیمات ربات گرید

همچنین می‌توانید بخش‌های زیر را به صورت دستی تنظیم کنید:

  • تعداد شبکه‌ها (No. of Grids): این متغیر نشان می‌دهد که چند نقطه برای معاملات شما ایجاد خواهد شد.
  • مجموع سرمایه‌گذاری (Total Investment): این متغیر مقداری که می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید را تخمین می‌زند.
  • تنظیمات پیشرفته (Advance Setting): این متغیر شامل نقاط ورود، حد ضرر و حد سود است.

به محض اینکه شما تمامی اطلاعات فوق را وارد کرید، بر روی دکمه Create Now کلیک کنید. بعد از این مرحله شما نیاز به تایید مجدد پارامترهای خود دارید که پیشنهاد می‌شود حتما یک بار دیگر آن‌ها را بررسی کنید.

پس از این مراحل دکمه Confirm را بزنید؛ حالا ربات شخصی شما آماده به کار است.

مزایای استفاده از ربات گرید

استفاده از این ربات‌ها مزایای بسیاری دارد که در زیر برخی از آن‌ها را شرح می‌دهیم:

نقطه ورود پایین

با ازپیش تعیین کردن نقاط ورود می‌توانید به راحتی و در سطوح پایین‌تر (در مقایسه با معاملات دستی) معامله کنید.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید بدون هیچ زحمتی سفارشات خود را در چندین نقطه ثبت کنید و بدون اینکه بسیاری از وقت خود را صرف بررسی رفتار قیمت کنید، مطمئن باشید که پول شما توسط یک هوش مصنوعی مدیریت می‌شود.

این قابلیت در زمانی که بازار دستخوش نوسانات زیاد است می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی (AI) چه تاثیری بر دیفای (DeFi) دارد؟

اجرای خودکار معاملات

به محض اینکه تنظیمات ربات را وارد کنید، ربات به صورت خودکار معاملات شما را انجام می‌دهد و شبانه‌روزی برای شما کار می‌کند.

با استفاده از این قابلیت، دیگر نباید نگران رصد کردن مداوم بازار بود و مطمئنیم که فرصت‌های معاملاتی را از دست نخواهیم داد.

همچنین می‌توان چند شبکه ایجاد کرد تا این ربات معاملات خود را فقط در یک جفت معاملاتی انجام ندهد.

بیشتر بخوانید: آموزش استفاده از ربات کریپتو هاپر (Cryptohopper)

تصمیمات منطقی و فوری

در معامله‌گری یک مشکل رایج وجود دارد و آن هم چیزی به‌جز درگیری احساسات در تصمیمات معامله‌گر نیست که این امر معمولا منجر به زیاد کردن معامله‌گر می‌شود.

در همین حال ربات‌های گرید برای معامله‌کردن به الگوریتم‌های شفاف تکیه می‌کنند و عملکرد آن‌ها می‌تواند ثبات بسیار بیشتری را نسبت به هر انسانی داشته باشد.

علاوه بر این ربات‌های گرید می‌توانند بسیار سریع‌تر از معاملات دستی خرید و فروش کنند و این امر می‌تواند به شما کمک بسیاری کند.

بهبود مدیریت ریسک

هنگامی که تصمیم به استفاده از این بات می‌گیرید، محدودیت‌ها برای انتخاب نقاط قیمتی پایین و بالا وجود دارد که اگر این محدودیت‌ها را به صورت محافظه‌کارانه تنظیم کنید، می‌تواند برای جلوگیری از ضرر کمک‌کننده باشد.

با استفاده از چندین ربات معاملاتی در چندین جفت معاملاتی متنوع، می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را تنوع ببخشید و پورتفوی متنوعی داشته باشید؛ با استفاده از این کار ریسک شما قطعا کمتر خواهد شد.

ایجاد یک استراتژی سودآور با استفاده از ربات گرید

با توجه به اینکه ربات‌های معامله‌گری با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کنند و قادر به آسان‌سازی فرآیند معامله‌گری هستند، می‌توانید با جستجو در ویژگی‌ها و تنظیمات پیشرفته آن، از پتانسیل بالایی که در راستای کسب سود دارند استفاده کنید.

در کل اگر حس می‌کنید که به تسلط بیشتری بر روی ربات خود نیاز دارید، می‌توانید از مزایای زیر استفاده کنید:

  • قیمت ورود و قیمت تریگر: با این کار، شما قیمتی را پیش تعیین می‌کنید که ربات بر مبنای آن قیمت‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کند.

خرید و فروش ربات زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت جفت معاملاتی به همان قیمتی برسد که شما از پیش تعیین کرده‌اید.

  • حد سود: سفارشاتی که با اسم حد سود برای خود انتخاب می‌کنید، لیمیت‌هایی هستند که برای بستن یک معامله‌ باز، استفاده می‌شوند (با استفاده از قیمتی که شما از پیش تعیین کرده‌اید).

اگر قیمت به سطحی که شما انتخاب کرده‌اید برسد، معامله شما به صورت خودکار بسته می‌شود و سودی که از معامله کسب کرده‌اید بلافاصله در حساب معامله‌گری شما می‌نشیند.

  • حد ضرر: حد ضرر برای افرادی که آستانه تحمل ضرر خود را می‌دانند و قصد ندارند بیشتر از مبلغ مورد نظر خود ضرر کنند، بسیار مفید است.

این سفارش وقتی فعال می‌شود که قیمت در راستای تحلیل شما پیش نرود و شما علاقه‌ای به بیشتر شدن ضرر خود نداشته باشید.

پس از فعال شدن این سفارش، معامله شما به صورت آنی بسته می‌شود و ضرری که متحمل شده‌اید بلافاصله از حساب معامله‌گری شما کسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: حد سود و ضرر (SL & TP) چیست و چگونه آن‌ها را تعیین کنیم؟

ربات گرید بای بیت؛ نمونه یک ربات معاملاتی مناسب

با استفاده از ربات گرید بای‌بیت شما می‌توانید از استراتژی هوش مصنوعی (AI Strategy) بهره ببرید و یا بازه قیمتی که می‌خواهید ربات در آن نواحی برای شما فعالیت کند را به صورت دستی وارد کنید.

به این ترتیب تنها کاری که ربات برای شما انجام می‌دهد، اجرا کردن معاملات خرید و فروش به صورت خودکار باشد.

لازم به ذکر است که قبل از استفاده از این ربات باید از طریق صفحه Bybit trading bot page وارد Leaderboard  شوید و ربات اسپات گرید خود را بسازید.

بعد از رسیدن به این بخش، قبل از کلیک بر روی گزینه Copy for Free استراتژی مورد علاقه خود را بین رنکینگ پیدا کنید.

معاملات خودکار با استفاده از هوش مصنوعی ربات گرید بای بیت

اگر قصد دارید معاملات شما به صورت کامل خودکار انجام شود، خوب است بدانید که این استراتژی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

برای خودکارسازی معاملات باید قبل از هرچیزی یک جفت معاملاتی را انتخاب کنید و بعد از آن می‌توانید مقداری که مایل به سرمایه‌گذاری هستید را مشخص کنید.

قدم بعدی اختیاری است و فقط در صورتی باید این قدم را انجام دهید که دوست داشته باشید تنظیمات بیشتری برای این ربات هوش مصنوعی اعمال کنید.

در بخش Advanced Setting سه پارامتر وجود دارید که شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید و این سه پارامتر شامل نقطه ورود، حد ضرر و حد سود است.

image 8

بر اساس اطلاعاتی که در بخش‌های بالا و قبلی وارده کرده‌اید، هوش مصنوعی این ربات سایر پارامترهای ضروری معاملاتی که شامل بازه زمانی، سود شبکه، اعداد شبکه، نسبت نوسان، محدوده قیمتی و درادان (Drawdown) را پر می‌کند.

لازم به ذکر است که نسبت نوسان بر اساس داده‌های تاریخی جفت معاملاتی که شما انتخاب کرده‌اید شکل می‌گیرد.

اکیدا پیشنهاد می‌کنیم که برای استفاده از این استراتژی (ربات گرید) از یک صرافی با کارمزد و کمیسیون کم استفاده کنید؛ زیرا در این استراتژی شما به معاملات بسیار زیادی نیاز خواهید داشت.

سوالات متداول

ربات گرید اسپات چیست؟

معامله‌گری با روش گرید نقطه‌ای (اسپات)، ابزار خوبی است که به شما اجازه می‌دهد تا سفارشات خود را تنظیم کرده و یک شبکه منظم از سفارشات خود را با قیمت‌هایی که به تدریج کاهش یا افزایش می‌یابند را ایجاد کنید.

ربات گرید چند نوع دارد؟

به صورت کلی این ربات دو نوع است: ربات اسپات و ربات فیوچرز

ربات گرید چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

این ربات خدمات متنوعی دارد که برای مثال می‌توان به تنظیم قیمت ورود، تنظیم حد سود و حد ضرر خودکار اشاره کرد.

کلام آخر

همانطور که می‌دانید استفاده از ربات‌ها می‌تواند در جهت افزایش سرعت و دقت در معامله‌گری، کمک بسیار زیادی به ما کند اما اکیدا پیشنهاد می‌شود که قبل از استفاده از این ربات‌ها استراتژی شخصی خود را داشته باشید.

زیرا ربات‌ها از خود هیچ تفکری ندارند و برای کسب سود نیاز به یک استراتژی کارا و سودده دارید.

در این مقاله از بورسینس سعی کردیم تمامی خدماتی که یک ربات گرید می‌تواند ارائه دهد را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

ربات ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
سیاوش

سلام اگه از محدوده ای که تعیین کردیم بعد از مدتی قیمت بیاد پایین تر از محدوده اونموقع سفارش های خرید که خریده اونا وضعیتش چی میشه؟ هی میاد پایین تا حد ضرر بخوره؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام، آره معمولا همینطوره

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx