معرفی 9 ربات فیوچرز محبوب برای ترید ارز دیجیتال

ربات فیوچرز

قراردادهای فیوچرز یا آتی، امروزه در بازارهای مالی به منظور تسهیل فرآیند معامله‌گری و دریافت سود و ضرر در سریع‌ترین زمان ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر معامله‌گر فیوچرز باشید احتمالا با پیچیدگی‌های این نوع معاملات آشنا هستید و می‌دانید که رصد روزانه بازار جزئی از این نوع معاملات است.

در حال حاضر و با روی کار آمدن ربات فیوچرز، معاملات فیوچرز وارد فاز پیشرفته‌ای خواهد شد. در ادامه این مقاله به تعریف ربات فیوچرز و معرفی چند نمونه از این ربات‌ها می‌پردازیم.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • ربات فیوچرز به علت جلوگیری از اتلاف وقت معامله‌گران، بسیار محبوب و کارآمد است.
  • هر معامله‌گر استراتژی خود را به یک ربات فیوچرز می‌دهد و سپس آن ربات، استراتژی معامله‌گر را به صورت خودکار و ماشینی اجرا خواهد کرد.
  • یکی از مزایای مهم ربات فیوچرز این است که احساسات و عواطف انسانی را از معاملات حذف می‌کند.
  • معامله‌گرانی که از ربات استفاده نمی‌کنند، مجبور به نظارت مداوم بر عملکرد یک دارایی‌اند.

ربات فیوچرز چیست؟

هر معامله‌گر استراتژی خود را به یک ربات فیوچرز می‌دهد و سپس آن ربات، استراتژی معامله‌گر را به صورت خودکار و ماشینی اجرا خواهد کرد؛ به همین سادگی!

بدیهی است که اگر استراتژی معاملاتی معامله‌گر خوب و سودده باشد، ربات فیوچرز کمک موثری به معامله‌گر می‌کند.

اگر بخواهیم تعریف دقیق‌تری ارائه دهیم باید گفت که این ربات، استراتژی‌های معاملاتی را که سرمایه‌گذار از قبل برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده است را می‌گیرد و دقیقا بر اساس پارامترهای تعیین شده اجرا می‌کند.

بسیاری از افراد هنگامی که معامله می‌کنند تحت تاثیر احساسات قرار می‌گیرند و این یک امری طبیعی است.

افراد معمولا در هنگام معامله درگیر حرص و طمع و یا احساساتی مثل پشیمانی و شرمساری می‌شوند. نکته جالب اینجاست که حتی افراد باتجربه‌ها گاهی دچار این احساسات می‌شوند.

اهرم یا لوریج، پایه و اساس معاملات فیوچرز است، بنابراین حتی ایجاد یک نوسان کوچک در قیمت دارایی می‌تواند منجر تغییراتی چشمگیر در سبد سرمایه‌گذار شود.

با خودکارسازی معاملات توسط ربات فیوچرز، معامله‌گران کمتر درگیر احساسات و عواطفی مثل حرص و یا طمع می‌شوند، زیرا ربات تمامی کارها را به‌جای معامله‌گر انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: تفاوت فیوچرز استاندارد و پرپچوال

ربات فیوچرز چگونه کار می‌کند؟

ربات فیوچرز بسته به نوع استراتژی معاملاتی هر فرد، می‌تواند در بازار صعودی، نزولی و یا رنج مورد استفاده قرار بگیرد.

قراردادهای خرید معاملاتی فیوچرز می‌تواند در بازار صعودی (و گاهی بازار رنج) سودساز باشد.

ربات یک موقعیت خرید را برای بخشی از (یا کل) سرمایه معامله‌گر ایجاد می‌کند و سپس ربات به صورت تدریجی و  با استفاده از جایگذاری کردن موقعیت‌های شبکه‌ای، معاملات سرمایه‌گذار را می‌بندد.

همچنین قراردادهای فروش معاملات فیوچرز می‌توانند در بازار نزولی و یا حتی رنج استفاده شوند و برای سرمایه‌گذار سودسازی کنند.

ربات معاملاتی یک دستور فروش برای بخشی (یا کل) وجوه سرمایه‌گذاری شده ایجاد خواهد کرد و این دستور به صورت تدریجی اجرا خواهد شد. فرآیند معاملاتی آتی خرید و فروش می‌تواند هرروز توسط ربات تکرار شود.

بسته به تنظیمات و ویژگی‌هایی که برای ربات فیوچرز خود انتخاب می‌کنید، می‌توانید اهرم معاملات خود را تعیین کنید و این قابلیت باعث می‌شود که هر معامله‌گری، معاملات ربات خود را بهینه کند.

با این حال، استفاده از اهرم می‌تواند زیان‌هایی را هم داشته باشد و هر معامله‌گری باید متناسب با استراتژی و تحقیقات خود، میزان ریسک‌پذیری خود را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: ربات گرید نقطه‌ای (Spot Grid Bots) چیست؟

مزایای استفاده از ربات فیوچرز

برای بهره بردن از قراردادهای آتی، اجبار و نیازی به استفاده از ربات‌های فیوچرز نیست؛ هر فردی می‌تواند تمامی کارهایی که گفته شد را به صورت شخصی و دستی انجام دهد.

ربات فیوچرز کوکوین
اکثر افراد هنگامی که با مزایای استفاده از ربات معاملاتی آشنا می‌شوند، کار کردن با ربات را ترجیح می‌هند.

در ادامه بخشی از مزایای این کار گفته می‌شود:

با تصمیمات احساسی خداحافظی می‌کنید

هر معامله‌گری به خوبی درک می‌کند که در اکثر مواقع ضرر و یا کاهش سود معامله‌گران ناشی از تصمیمات احساسی است.

به عنوان مثال بسیاری از معامله‌گران وجود دارند که تنها به دلیل تردید، موقعیت‌های بسیار خوبی که شناسایی کرده‌اند را از دست می‌دهند.

برخی از معامله‌گران هم هستند که به دلیل طمع، سودهای معقول خود را از دست می‌دهند و متاسفانه این چرخه می‌تواند بارها و بارها برای هر معامله‌گر تکرار شود.

ربات‌های معاملاتی بر اساس تنظیماتی که معامله‌گر از پیش تعیین کرده است، به صورت خودکار کار می‌کنند و با استفاده از آن شما شک ندارید که طرح معاملاتی شما بدون هیچ احساسی، به صورت خودکار اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه از سرمایه گذاری احساسی در بازارهای مالی پرهیز کنیم؟

جلوگیری از تکرار مکررات

بازار ارزهای دیجیتال در تمامی ساعات روز باز است و اگر در این بازار معامله می‌کنید باید به صورت مداوم تحرکات بازار را رصد کنید.

همه افراد به خوبی می‌دانند که یک نفر از پس این کار برنمی‌آید؛ در همین لحظه ربات‌های معاملاتی به کمک ما می‌آیند و در 24 ساعت روز استراتژی معامله‌گران را بدون هیچگونه خستگی و احساساتی انجام می‌دهند.

بنابراین دیگر نیاز نیست هیچ معامله‌نگران از دست رفتن فرصت‌های معاملاتی باشد.

قابلیت افزایش سود

با استفاده از ربات فیوچرز این قابلیت وجود دارد که از اهرم بهره ببریم. اهرم به ما این امکان را می‌دهد که مقداری مساوی با چندین برابر دارایی خود را وام بگیریم و با آن معامله کنیم.

بنابراین با استفاده از اهرم می‌توان حجم بیشتری را درگیر یک معامله کرد و با سرمایه‌ای کم، سود معقولی به‌دست بیاوریم.

معرفی انواع ربات فیوچرز

بدون شک استفاده از ربات معاملاتی فیوچرز، تجربه‌ای جدید در راستای معامله‌گری کسب خواهید کرد.

این ربات به شما توانایی استفاده از اهرم را می‌دهد و نکته جالب این است که هیچ ربات دیگری این قابلیت را به معامله‌گر نمی‌دهد.

نکته دیگر در رابطه با این ربات‌ها آن است احتمال زیادی وجود دارد که پس از استفاده از آن، فعالیت‌های معاملاتی شما فقط به یک دارایی محدود شود.

در ادامه نگاهی به انواع ربات فیوچرز می‌اندازیم و محبوب‌ترین ربات‌ها را شرح خواهیم داد:

ربات فیوچرز بای‌بیت

بای بیت یکی از معروف‌ترین صرافی‌ها در بخش معاملات مشتقه است. معامله‌گران این صرافی تجربیات کمی از برخورد با اسلیپیج داشته‌اند و این صرافی نقدینگی نسبتا خوبی دارد.

ربات فیوچرز بای بیت
ربات معاملاتی فیوچرزی که این صرافی ارائه می‌دهد دارای رابط کاربری ساده و خوبی است که همین امر می‌تواند برای معامله‌گران مبتدی بسیار جالب باشد.

بسیاری از قابلیت‌های این صرافی بر روی نسخه وب و اپلیکیشن این صرافی موجود است و استفاده از این قابلیت‌ها کاملا رایگان است.

صرافی بای‌بیت سه روش برای استفاده از این ربات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ همچنین شما می‌توانید پارامترهایی برای معاملات لانگ و شورت خود تنظیم کنید.

ربات تریدر فیوچرز
علاوه بر مواردی که گفته شد شما قادر به استفاده از اهرم هستید و حداکثر اهرم 20 برای تمامی معامله‌گران در دسترس است.

معامله‌گران مبتدی و آماتور می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی از این ربات استفاده کنند.

هوش مصنوعی تمامی پارامترها را به صورت خودکار برای شما پر می‌کند. فقط کافی است جفت‌ارز معاملاتی خود و نوع معاملاتی که دوست دارید (مثل معاملات شورت یا لانگ) را وارد کنید.

سپس باید بازه معاملاتی خود را انتخاب کنید (برای مثال اینکه شما مایل به انجام معاملات بلندمدت هستید یا معاملات کوتاه‌مدت را ترجیح می‌دهید) .

اگر معامله‌گری باتجربه هستید نگران نباشید؛ شما می‌توانید گزینه Manual را انتخاب کنید و تمامی پارامترها را به صورت دستی وارد کنید.

این صرافی دارای گزینه‌ای برای شخصی‌سازی است که شما در بخش Advanced Setting می‌توانید آن را مشاهده کنید و حد ضرر یا حد سود دلخواه خود را تنظیم کنید.

ساخت ربات فیوچرز

همچنین این صرافی در زمانی که ربات شما از محدوده شما خارج می‌شود و خطر لیکویید وجود دارد، آلارم‌هایی را برای شما ارسال می‌کند.

در نهایت هنگامی که حد ضرر یا حد سود شما هم فعال شود، به همین صورت برای شما آلارم ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی صرافی بای بیت (Bybit) برای ایرانیان

ربات فیوچرز کوکوین

صرافی کوکوین به معامله‌گران قابلیت استفاده از چندین جفت‌ارز معاملاتی را پیشنهاد می‌دهد.

همچنین این صرافی 5 نوع ربات را برای معامله‌گران خود ایجاد کرده که تماما رایگان هستند که برخی از آن‌ها شامل ربات معاملاتی فیوچرز، ربات اسپات و ربات معامله‌گری است.

کارمزد این صرافی در بسته به نوع معامله بین 0.02 تا 0.06 درصد است و همچنین کاربران قادر به استفاده از اهرم در این صرافی هستند.

بیشتر بخوانید: بررسی و آموزش پلتفرم معاملاتی کوکوین (Kucoin)

ربات 3commas

این ربات از سه نوع مدل پرداخت پشتیبانی می‌کند و در قالب اپلیکیشن و نسخه وب در دسترس است.

افرادی که مشتاق به استفاده از این ربات هستند باید اشتراکی با مبلغ 49.5 دلار خریداری کنند؛ پس از خرید اشتراک کاربر می‌تواند تا یک سال از این ربات استفاده کند.

به کاربرانی که اشتراک این تیم را خریداری کنند یک ربات رایگان DCA به صورت هدیه داده می‌شود. ربات DCA به رباتی گفته می‌شود که عمل کم یا زیاد کردن میانگین قیمت خرید یا فروش را به صورت خودکاری انجام می‌دهد.

این قابلیت می‌تواند برای افرادی که از روش مارتینگل استفاده می‌کنند بسیار مفید و کاربردی باشد.

بیشتر بخوانید: بات هوشمند معامله‌گری ارزهای دیجیتال

ربات Pionex

پایونکس 16ربات تریدر فیوچرز را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که یک از آن‌ها برای افرادی با ریسک‌پذیری جدا طراحی شده‌ است.

لازم به ذکر است که پایونکس برای تمامی معاملات کارمزدی مساوی با 0.1 درصد از کاربران می‌گیرد و همچنین اهرمی که قابل استفاده است به متغیرهای زیادی مربوط است.

ربات Bitsgap

ربات بیتسگپ مبتنی بر کارمزد است و این ربات سه طرح را برای استفاده به کاربران ارائه می‌دهد که شامل طرح مبتدی، حرفه‌ای و پرو است. قیمت این طرح‌ها از 23 تا 119 دلار در ماه متغیر است.

طرحی که کاربر خریداری می‌کند دارای محدودیتی است که بر روی شبکه‌های فعال کاربر اعمال خواهد شد و این ربات دوره‌ای 7 روزه برای استفاده آزمایشی را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 

این پلتفرم به صورت انحصاری از طریق نسخه دسکتاپ در دسترس است (فاقد اپلیکیشن موبایل).

با استفاده از پلتفرم دسکتاپ، می‌توانید تنظیمات را پیکربندی کنید، فعالیت ربات‌ها را ردیابی کنید و حساب خود را مدیریت کنید.

ربات BingX

این صرافی به کاربران خود ربات‌هایی مثل فیوچرز و اسپات را ارائه می‌دهد؛ همچنین رابط کاربری آسان و ساده‌ای دارد که می‌تواند برای معامله‌گران مبتدی بسیار جالب و جذاب باشد.

این صرافی از جفت‌ارزهایی زیادی پشتیبانی می‌کند ولی باید توجه داشت که برای کاربران جدید محدودیت‌های وجود دارند و تا تاریخ مشخصی اجازه معاملات با حجمی بیشتر از 10000 تتر را ندارند.

یکی از معایب بزرگ این صرافی، کارمزدهای بسیار زیاد و وسیعی است که این صرافی از کاربران خود می‌گیرد. این کارمزدها شامل کارمزد برداشت، هزینه تبدیل، کارمزد استاندارد معاملات آتی و هزینه‌های پریمیوم.

لازم به ذکر است که حداکثر اهرم قابل استفاده برای کاربران برابر با 50 است.

بیشتر بخوانید: آموزش استفاده از ربات کریپتو هاپر (Cryptohopper)

ربات فیوچرز HAL

ربات هال که قبل‌تر با اسم نپ باتس (Napbots) شناخته می‌شد.، در پلتفرم‌هایی مثل کراکن، بایننس و بسیاری از پلتفرم‌های محبوب قابل استفاده است.

لازم به ذکر است که این ربات فقط و فقط از طریق وب سایت قابل دسترس است و یک دوره آزمایشی 15 روزه را به صورت رایگان به کاربران خود ارائه می‌دهد.

پس از اتمام دوره آزمایشی کاربران برای استفاده از ربات باید مبلغ 19.5 دلار را برای هر ماه پرداخت کنند.

باید توجه داشت که این ربات سقف معاملاتی 100000 دلاری را برای کاربران خود در نظر می‌گیرد و هیچ راهی برای افزایش حجم معاملات در رابطه با استفاده از این ربات وجود ندارد.

ربات فیوچرز Coinrule

این ربات چندین پلن پولی و یک پلن رایگان به کاربران خود ارائه می‌دهد. طرح رایگان این ربات برای بازار ارز دیجیتال است و 7 استراتژی مختلف را به معامله‌گران پیشنهاد می‌دهد.

طرح‌های پیشرفته این ربات شامل استراتژی نامحدود، گزینه‌های نمودارگیری و ارائه آموزش است که برای استفاده از آن باید قیمتی حدود 450 دلار در سال پرداخت کرد.

این ربات از 12 صرافی پشتیبانی می‌کند و حداکثر اهرمی که قابل استفاده است به جفت معاملاتی کاربر بستگی دارد.

ربات فیوچرز بایننس

بایننس رتبه اول حجم معاملات در بین صرافی‌ها معتبر را دارد و اکثر ایرانیان هم این صرافی را به خوبی می‌شناسند؛ همچنین برخی از افراد باتجربه، تجربه کار در این صرافی را دارند.

صرافی بایننس در زمینه ساخت ربات ربات فیوچرز موفق عمل کرده است و استفاده از دو نوع ربات را برای کاربران خود مهیا کرده است که شامل ربات اسپات و فیوچرز می‌شود.

صرافی بایننس از 600 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند، استفاده از ربات‌های این صرافی کاملا رایگان است و پروسه بسیار آسان آن برای راه‌اندازی ربات، استفاده از ربات صرافی بایننس را برای کاربران بسیار راحت کرده است.

ربات فیوچرز بایننس

مزایا و معایب استفاده از ربات

بدون شک استفاده از ربات‌ها، در کنار تمام مزایای که دارد معایب منحصر به خود را هم دارد که در ادامه به صورت مختصر برخی از مزایا و معایب استفاده از ربات را شرح می‌دهیم:

مزایا

  • کاهش چشمگیر دخالت احساسات در معاملات
  • حفظ نظم و انضباط معامله‌گر
  • ربات‌ها قابل استفاده در چند حساب کاربری هستند
  • معامله‌گرانی که از ربات استفاده نمی‌کنند مجبور به نظارت مداوم بر عملکرد یک دارایی‌اند

معایب

  • احتمال شکست خوردن استراتژی وجود دارد (این اتفاق هیچ مشکلی ندارد زیرا معامله‌گر متوجه اشتباهات استراتژی خود خواهد شد و درگیر دور باطل نمی‌شود)

آیا ربات فیوچرز ارزش امتحان کردن را دارد؟

در حالی که معامله‌گری می‌تواند سودهای بسیار زیادی را برای افراد به ارمغان بیاورد، ریسک‌های هم دارد.

برای مثال معامله‌گر برای داشتن عملکردی مناسب در بازار ارزهای دیجیتال نیاز به استراتژی و زمان دارد که بازار را به صورت مداوم نظاره کند.

نکته جالب اینجاست که بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت روز و 7 روز هفته باز است و برخلاف بازارهای سنتی، هیچ روز تعطیلی وجود ندارد که جلوی فعالیت در این بازار را بگیرد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، نظارت کردن بازار به صورت مداوم می‌تواند باعث خستگی معامله‌گر شود و خستگی معامله‌گر می‌تواند باعث دخیل شدن احساسات فرد در معاملات شود.

سوالات متداول

ربات فیوچرز چیست؟

هر معامله‌گر استراتژی معاملات فیوچرز خود را به یک ربات فیوچرز می‌دهد و سپس آن ربات، استراتژی معامله‌گر را به صورت خودکار و ماشینی اجرا خواهد کرد.

مزایای استفاده از ربات فیوچرز چیست؟

مزایای استفاده از این ربات شامل جلوگیری از اتلاف وقت، حفظ نظم در معاملات و اجرای خودکار معاملات است.

معایب عدم استفاده از ربات فیوچرز چیست؟

افرادی که از ربات فیوچرز استفاده نمی‌کنند مجبور به نظارت مداوم بر عملکرد دارایی‌های خود هستند.

کلام آخر

قبل از استفاده از ربات فیوچرز یا هر ربات دیگری اول استراتژی خود را بررسی کنید و تحقیقات لازم را انجام دهید.

سعی کنید از ربات‌هایی که معروف و شناخته‌شده نیستند استفاده نکنید زیرا امروزه بخش عظیمی از کلاهبرداری‌های اینترنتی از طریق فروش ربات معاملاتی انجام می‌شود.

در آخر بابت همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

ربات ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx