بررسی امکانات و آموزش نصب نینجا تریدر (Ninja Trader)

نینجا تریدر

شرکت نینجا تریدر در سال 2004 در ایالات متحده تاسیس شده و مهمترین محصول آن نرم‌افزاری است که برای فعالیت در بازارهای فارکس و فیوچرز کاربرد دارد.

این نرم‌افزار می‌تواند هرچیزی که شما به عنوان یک تریدر به آن نیاز دارید، مثل ابزارهای تحلیل تکنیکال و اطلاعات بروکرهای آنلاین را در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت Ninjatrader.com، اصلاعات کاملی از این نرم افزار کسب کنید.

مهم‌ترین ویژگی Ninja Trader را می‌توان امکان سفارشی‌سازی بالای آن دانست. در ادامه به بررسی جزییات و ویژگی‌های نینجا تریدر و نحوه نصب آن می‌پردازیم.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • نینجا تریدر پلتفرمی برای تحلیل بازار و چارت‌بندی است که می‌تواند به بروکر متصل شده و برای انجام معاملات مشتقه و ارزهای خارجی استفاده شود.
  • این پلتفرم فقط روی دسکتاپ نصب می‌شود و نسخه موبایل و مک ندارد. ابتدا باید در وبسایت آن اکانت بسازید و سپس با وارد کردن یوزرنیم و پسورد ساخته شده در سایت، وارد نرم‌افزار شوید.
  • نینجا تریدر برای تریدرهای بازار فیوچرز گزینه بسیار خوبی است اما می‌تواند به سایر تریدرها هم کمک زیادی کند.
  • توجه داشته باشید که اکانت دموی این پلتفرم 2 هفته اعتبار دارد و اطلاعاتی که از بازار می‌گیرد با چند دقیقه تاخیر است.

نینجا تریدر؛ با جزئیات بیشتر

جدیدترین نسخه نینجا تریدر نسخه 8.1 است و قابلیت‌های نوآورانه ای دارد که سرمایه‌گذاران را برای رویارویی با چالش‌های بازارهای سهام و فارکس آماده می‌کند.

در واقع نینجا تریدر دو نوع خدمات مختلف را از طریق یک پلتفرم ارائه می‌کند:

  • پلتفرم تحلیل بازار و چارت‌بندی آن که می‌تواند به بروکرهای شخص ثالث متصل شده و نقش رابط را ایفا کند.
  • دومی، بروکر آنلاین آن امکان انجام معاملات مشتقه (فیوچرز و آپشن) و نیز ارزهای خارجی را می‌دهد.

نینجا تریدر قابلیت گزینش و اسکن کردن سهام را همراه با امکان برنامه‌نویسی آپشن‌ها به زبان C# و ایجاد ویژگی‌های تریدینگ خودکار با خود به همراه دارد.

به‌این‌ترتیب این پلتفرم برای معامله‌گران روزانه که ترسی از نوشتن کدهای سی‌شارپ ندارند طراحی شده است.

با اینکه عملکردهای استاندارد Ninja Trader با جدیت کامل اجرا می‌شوند اما به کاربر این قدرت را می‌دهد که استراتژی‌های خاص خود را هم پیاده‌سازی کند و این یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های نینجا تریدر است.

نینجا تریدر 8.1

نینجا تریدر 8.1 که آخرین نسخه این نرم‌افزار است به صورت خاص برای معامله‌گران بازار سهام، فیوچرز و فارکس طراحی شده تا بتوانند تراکنش‌ها و معاملات خود را اتوماتیک کنند.

این نرم‌افزار بیش از 100 هزار کاربر، بیش از 1000 افزونه و بیش از 600 توسعه‌دهنده نرم‌افزار دارد و یکی از پیشروترین نرم افزار تحلیل تکنیکال در جهان است که هم‌چنان روی توسعه آن کار می‌شود.

یکی از دلایل محبوبیت آن، فریمورک باز (open) آن است که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. به این معنی که می‌توان مولفه‌های شخصی نظیر اندیکاتور و استراتژی‌های مختلف را توسعه داد و به‌کار گرفت.

حتی امکان اضافه کردن ابزارهای شخص ثالث هم وجود دارد. بنابراین کاربران آن می‌توانند اندیکاتور و ابزارها، لایه‌بندی‌ها و سیستم خودکار خاص خود را ایجاد کنند.

این قابلیت را قبلا در متا تریدر نیز دیده بودیم، اگر از متا تریدر استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم بخوانید: اضافه کردن اندیکاتور سفارشی به متاتریدر

امکانات نینجا تریدر

نینجا تریدر یک ابزار عالی برای بروکرهای آنلاین است که شامل توابع چارت‌بندی، تحلیل بازار، توسعه استراتژی‌های تریدینگ اتوماتیک، بک تست، تحلیل بازار، توابع بهینه‌سازی مختلف و شبیه‌سازهای متفاوت است.

در ادامه ابزارهایی که این این پلتفرم در اختیار شما قرار می‌دهد را بررسی می‌کنیم:

چارت‌ها

سرمایه‌گذارانی که علاقه دارند می‌توانند نینجا تریدر 8 را تست کنند و حتی سفارشات شبیه‌سازی‌شده بازار سهام را در آن به صورت فوری انجام دهند.

با این حال اگر می‌خواهید معاملات لایو خود را با پول واقعی انجام دهید باید لایسنس نینجا تریدر را خریداری کنید یا از نسخه پولی آن استفاده کنید.

اما اگر به این کار تمایلی ندارید می‌توانید معاملات خود را به صورت شبیه‌سازی‌شده در این پلتفرم انجام دهید. مثل یک حساب دمو در بروکرهای فارکس! به‌این‌ترتیب امکان شبیه‌سازی و توسعه استراتژی‌های معاملاتی وجود دارد.

نسخه 8 این نرم‌افزار هیچ کمبودی ندارد و همه ویژگی‌های مهمی که لازم برای تریدرها را در خود جای داده است.

با این حال Ninja Trader در حال حاضر از موبایل تریدینگ و وارد کردن چارت‌های بازار در موبایل پشتیبانی نمی‌کند. اما ممکن است در به‌روز‌رسانی‌های آتی این ویژگی هم اضافه شود.

استراتژی‌های تریدینگ

مهم نیست چه نوع معامله‌گری باشید، نوسانی، اسکالپینگ، فارکس، فیوچرز، سهام، آپشن یا هرچیز دیگری. نینجا تریدر برای همه تریدرها کار می‌کند.

همچننی بخوانید: معاملات اسکالپ در ارز دیجیتال

این نرم‌افزار بیش از 1000 اپلیکیشن و افزونه دارد که می‌تواند براساس اولویت‌ها و ایده‌های کاربر توسعه یابد.

همچنین این نرم افزار از سرمایه‌گذاران خصوصی با آموزش ترید در نسخه رایگان آن پشتیبانی می‌کند. آنها می‌توانند استراتژی‌های خود را توسعه داده و آزمایش کنند.

تقریبا همه قابلیت‌های نرم‌افزار رایگان است. زمانی که کاربر تصمیم بگیرد از آن برای معاملات واقعی بازار استفاده کند گزینه‌های مختلفی پیش روی او قرار می‌گیرد اما استفاده از خدمات بروکرها ملزم به پرداخت هزینه است.

برای کسانی که به دنبال استفاده طولانی مدت هستند، خرید لایسنس بهترین گزینه است. در انتهای مقاله پلن‌های موجود در Ninja Trader را توضیح داده‌ایم.

نینجا تریدر قابلیت‌هایی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد که برای آنها جذاب است مثل قابلیت تحلیل جریان سفارشات که یک ویژگی چارتی پیشرفته است.

در واقع جامعه کاربران این نرم‌افزار صدها قابلیت افزودنی برای آن ارائه کرده‌اند.

Kinetick

Kinetick یک فید خبری (News Feed) درباره قیمت دارایی‌هاست که امکان استفاده رایگان از این اطلاعات را به صورت روزانه فراهم کرده است. در این حالت قیمت‌ها به صورت روزانه نمایش داده می‌شوند (نه ساعتی و دقیقه‌ای).

خوشبختانه می‌توان پلتفرم تریدینگ را به Kinetick متصل کرده و نینجا تریدر را طوری تنظیم کرد که براساس تغییرات قیمتی که در فید خبری وارد می‌شود، به صورت اتوماتیک خرید‌و‌فروش کند.

البته اگر کاربران بخواهند از اطلاعات تغییر قیمت‌ها در طول روز خبردار شوند باید در Kinetick عضو شده و حق اشتراک بپردازند.

اما اشخاصی که از نینجا تریدر 7 استفاده می‌کنند می‌توانند به‌جای Kinetick به TradeStation متصل شوند. این نرم‌افزارها عملکردی مشابه دارند اما تفاوتشان در این است که TradeStation برای نینجا تریدر 8 قابل استفاده نیست.

همچنین نمی‌تواند از فید داده‌های آن برا معامله خودکار استفاده کرد اما در‌عین‌حال برای کار با هزینه پایین مناسب است.

استراتژی ساز

استراتژی سازهای بروکر نینجا تریدر این امکان را به مبتدیان می‌دهد تا بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی استراتژی‌های جدیدی طراحی کنند.

مهم‌ترین مزیت استراتژی‌ساز‌ها این است که کاربر می‌تواند کد منبع را بررسی کند و از روی آن برنامه‌نویسی استراتژی را یاد بگیرد.

کشف ایده‌های ترید

به تصویر کشیدن چارت‌ها و تحلیل بازار با داده‌های بلندمدت الزاما باعث خاص شدن یک نرم‌افزار تریدینگ نمی‌شود اما ابزار جذابی برای تریدرهای روزانه است.

گرچه استفاده از داده‌های تاریخی به‌عنوان مبنایی برای پیش‌بینی قیمت‌های آتی بسیار بحث‌برانگیز است، بخصوص تحلیل تکنیکال که همیشه اولین انتخاب برای بررسی بازار است.

اما ترید کردن دستی با تحلیل تکنیکال سخت است و نمی‌تواند درآمد زیادی ایجاد کند، در مقابل رویه‌های اتوماتیک برای درآمدزایی، بهترند.

قابلیت بک تست نینجا تریدر 8 در مقایسه با نسخه 7 آن پیشرفت چشم‌گیری داشته و صدها ابزار معاملاتی، امکان تعریف هشدار، FX  بورد جدید و نیز مفاهیم دیگری به آن اضافه شده‌اند.

همچنین قابلیت‌های بصری‌سازی و حتی ترید مستقیم براساس اطلاعات چارت نیز وجود دارد.

قابلیت بک تست

نینجا تریدر 8 ابزارهای تریدینگ قدرتمندی دارد و محدودیت‌های آن را فقط یک تریدر با تجربه تشخیص می‌دهد.

همچنین می‌توان اندیکاتورها، اپلیکیشن‌های تریدینگ، چارت‌ها، ابزارهای ترسیم و سیستم‌های اتوماتیک تریدینگ را به صورت مستقل توسعه داد و به آن اضافه کرد.

اگر با زبان سی‌شارپ آشنا باشید می‌توانید هر قابلیتی را به این برنامه اضافه کنید.

شبیه‌سازی ترید

نینجا تریدر امکان شبیه‌سازی تریدها در شرایط واقعی را می‌دهد به‌طوری‌که سرمایه تریدر با هیچ ریسکی مواجه نیست.

در این شرایط گزینه‌های زیادی در دسترس هستند و این مثل یک حساب دمو، راهی عالی برای آموزش ترید است.

از یک سو خرید‌و‌فروش به صورت کلاسیک از روی چارت انجام می‌شود و از سوی دیگر می‌توان استراتژی‌های نیمه و تمام‌اتوماتیک را تست کرد.

بازارهای قابل معامله

نینجا تریدر امکان انتخاب سفارشات به سیستم لایو و حساب بروکر را می‌دهد. در این نرم‌افزار می‌توان سهام، فیوچرز، فارکس، آپشن و CFD را معامله کرد.

گروه هدف اصلی، تریدرهای روزانه هستند اما تریدرهای نوسانی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

کاربران می‌توانند سهام بخرند و بفروشند، ارزها را با بالا و پایین رفتن قیمت معامله کنند، فیوچرز را در CME و EUREX معامله کنند.

نکته جالب این است که همه این موارد به صورت دستی، نیمه‌اتوماتیک و تمام‌اتوماتیک قابل انجام هستند.

تامین کننده اطلاعات

متاسفانه خود نینجا تریدر کار تامین اطلاعات را انجام نمی‌دهد و برای داشتن یک فید سریع و بلادرنگ باید از تامین‌کننده اطلاعات دیگری استفاده کرد و این نیاز به پرداخت هزینه دارد.

گرچه نینجا تریدر از Kinetick استفاده می‌کند اما اگر نیاز به داده‌های بیشتری درباره بازارهای مختلف داشته باشید باید از نرم‌افزارهای دیگری استفاده کنید که ممکن است تا 100 دلار در ماه هزینه داشته باشند.

Kinetick فقط اطلاعات پایان روز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کاربران می‌توانند حساب لایو بروکر خود را به نینجا تریدر متصل کنند تا از فید اطلاعات فوری آن استفاده نمایند. اما نکته‌ای که هست، باید دقت کنند که بروکر آنها با نینجا تریدر سازگار باشد.

فیدهای داده

در‌حال‌حاضر بروکرها و تامین‌کنندگان اطلاعاتی که در ادامه آورده‌ایم می‌توانند به نینجا تریدر متصل شوند:

  • Kinetick
  • Barchart
  • Coinbase
  • Continuum
  • CQG
  • ESignal
  • Forex.com
  • FXCM
  • Interactive Brokers
  • IQFeed
  • Oanda
  • Rithmic
  • TD Ameritrade

اما باید قبل از استفاده از این فیدهای اطلاعاتی، مشخص کنید که می‌خواهید چه چیزی را چگونه در بازار معامله کنید. گاهی امکان استفاده از داده‌های سطح دو بازار هم وجود دارد.

ویژگی‌های Ninja Trader

کاربران باید نینجا ترید را دانلود و روی دسکتاپ نصب کنند. بنابراین این نرم افزار نسخه مبتنی بر وب و تلفن همراه و مک ندارد.

Ninja Trader چارت‌ها، امکان سفارشی‌سازی و ابزارهای ترید را در اختیار کابر قرار می‌دهد. سپس کاربر بروکر یا فیدی که برای دریافت اطلاعات بازار می‌خواهد از آن استفاده کند را انتخاب می‌کند.

نینجاتریدر به آن سرویس متصل شده و کاربر می‌تواند از نرم‌افزار تریدینگ آن برای مشاهده داده های بروکر شخص ثالث و گذاشتن سفارش استفاده کند.

اکثر پلتفرم‌های معاملاتی، نرم‌افزار و کارگزاری را در یک بسته ارائه می‌کنند. بنابراین ممکن است جدایی آن‌ها در نینجا تریدر عجیب به نظر برسد.

مثلا اگر از نرم افزار ETrade استفاده می‌کنید از طریق همان می‌توانید اطلاعات و دیتای بازار را ببینید سفارش بگذارید. اما در نینجا تریدر می‌توانید دیتا و اطلاعات بازار را از منبع متفاوتی بگیرید و روی کارگزاری دیگری معامله کنید.

به‌این‌ترتیب نینجا تریدر یکی از نرم‌افزارهایی است که قابلیت سفارشی‌سازی بالایی دارد. نه‌تنها کاربر می‌تواند بروکری که می‌خواهد با آن معامله کند را انتخاب کند بلکه می‌تواند نرم‌افزار و مجموعه داده‌های وسیعی برای خود ایجاد کند.

نینجا تریدر بیش از 100 اندیکاتور تکنیکال دارد که قابل ردیابی هستند و می‌توانند براساس استراتژی‌های تریدر در جداول و نمودارها ترکیب شوند.

همچنین ده‌ها نوع نمودار برای انتخاب وجود دارد و اگر این کافی نبود، کاربر می‌تواند برای ایجاد اندیکاتورهای خاص خود و دنبال کردن آنها از NinjaScript هم استفاده کند.

یکی از مهم‌ترین نقاط تمایز نینجا تریدر با بقیه پلتفرم‌های مشابه این است که امکان ترید مستقیم از درون چارت‌ها و جدول‌ها را می‌دهد. این ابزار Chart Traderنام دارد.

این ویژگی برای تریدرهای روزانه که می‌خواهند هیچ سفارشی بدون تاخیر انجام نشود، کاربرد زیادی دارد. 

نینجا تریدر امکان معاملات الگوریتمی و اتوماتیک هم دارد. کاربران می‌توانند تعریف کنند که در شرایطی خاص، سفارش خاصی انجام شود و نیز می‌توانند این کار را از دورن چارت‌های خود انجام دهند یا اینکه از اسکریپت‌های مختلف استفاده کنند.

اتوماتیک‌سازی نیز از طریق واسط کاربری نینجا تریدر انجام می‌شود. تریدینگ الگوریتمی نیاز به آشنایی با زبان C# دارد.

همانطور که گفته شد نینجا تریدر از 5 نوع دارایی شامل فیوچرز، آپشنز، سهام، قراردادهای CFD و فارکس پشتیبانی می‌کند.

سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند سهام و CFD معامله کنند به یک کارگزاری شخص ثالث نیاز دارند اما خود نینجا تریدر به صورت مستقیم از فارکس، فیوچرز و آپشن پشتیبانی می‌کند.

نینجا تریدر برای چه کسانی مناسب است؟

نینجا تریدر از معدود ابزارهایی است که فرصت آموزش موثر به تریدرهای روزانه تازه‌کار می‌دهد. چراکه استفاده از آن رایگان است و موجب درک خوبی از عملکرد بازارهای مالی می‌شود.

ممکن است مبتدیان ابتدا به خاطر قابلیت‌های مختلف این پلتفرم گیج شوند. اما اگر مدتی با آن کار کنند می‌بینند ساده‌تر به نظر می‌رسد. هم‌چنین می‌توانند از فید داده Kinetick نیز استفاده کنند.

نینجا تریدر برای استراتژی ترید روزانه عالیست اما سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند از نمودارهای مختلفی که به صورت رزوانه و رایگان ارائه می‌کند استفاده کنند.

با‌این‌حال سرمایه‌گذارانی که بیشتر بر تحلیل تکنیکال متکی هستند، بهتر است از نرم‌افزارهایی مثل TradingView استفاده نمایند. درباره آموزش تریدینگ ویو قبلا مطلبی تهیه کرده‌ایم.

پلن‌های نینجا تریدر

تا وقتی هیچ بروکری را به نینجا تریدر وصل نکرده‌اید می‌توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید.

اما از‌آنجایی‌که مهم‌ترین ویژگی نینجا تریدر در اتوماسیون و اتصال به بروکرهاست احتمالا دیر یا زود به فکر این ارتباط می‌افتید و باید لایسنس خریداری کنید که سه حالت مختلف دارد:

  • خرید لایسنس با پرداخت کارمزد 1099 دلار که می توان در 4 قسط پرداخت کرد
  • اجاره سه‌ماهه 255 دلار، شش‌ماهه 425 دلار و سالانه 720 دلار
  • رایگان که امکان ترید واقعی ندارد.

در نظر داشته باشند که خرید لایسنس در بلندمدت هزینه کمتری به همراه دارد. اما بهتر است ابتدا با نسخه رایگان کار کنند و با برنامه آشنا شوند.

مزایای نینجا تریدر نسبت به رقبا

مزایای فوق‌العاده نینجا تریدر که در بخش‌های قبل به آن اشاره کردیم موجب تمایز این پلتفرم از سایر نرم‌افزارهای موجود شده و آن را به یکی از برترین‌ گزینه‌ها برای بازار فیوچرز تبدیل کرده است.

مثلا استفاده از نینجا تریدر برای ترسیم چارت‌های پیشرفته، استراتژی‌های بک ترکینگ و شبیه‌سازی ترید بسیار کاربردی است.

مزیت مهم دیگر نینجا تریدر نسبت به سایر پلتفرم‌های معاملاتی فیوچرز، متن‌باز بودن آن است.

این ویژگی فرصتی به شرکت‌ها و موسسات می‌دهد تا نرم‌افزارهای خاص خود را برنامه‌نویسی و طراحی کنند و آنها را روی نینجا تریدر اجرا نمایند. به‌همین‌دلیل اندیکاتورها و نرم‌افزارهای زیادی برای این پلتفرم طراحی شده‌اند.

سایر پلتفرم‌های مشابه چنین مزیتی ندارند و به کاربران خود این سطح از آزادی عمل را در ایجاد تغییرات، افزودن اندیکاتور و سایر قابلیت‌ها نمی‌دهند.

بلکه در این پلتفرم‌ها کاربران اغلب باید برای تجربه قابلیت‌های جدید منتظر به‌روزرسانی سالیانه آن‌ها باشند.

دانلود و نصب NinjaTrader

در ادامه نحوه استفاده از نینجا تریدر 8.1 را که آخرین نسخه کنونی است (مارس 2023) بررسی می‌کنیم:

نینجا تریدر

در‌حال‌حاضر شرط استفاده از اکانت دموی نینجا تریدر عضویت در سایت Ninja Trader است (قبلا چنین شرطی وجود نداشت). اکانت دموی این پلتفرم تا 2 هفته اعتبار دارد.

نکته: کاربران ایرانی باید دقت کنند که برای استفاده از خدمات این وبسایت نیاز به ابزار تغییر IP دارید.

برای ساخت اکانت دمو روی دکمه Open Account کلیک کرده و به صفحه زیر هدایت می‌شویم.

1 1

سه گزینه برای ورود با جیمیل، اکانت اپل و یک ایمیل دیگر داریم. پس از این مرحله ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که باید آن را تایید کنید.

با ورود به ایمیل دکمه نارنجی رنگی برای Confirm وجود دارد که با کلیک روی آن به صفحه زیر برای تنظیم نام کاربری و رمز عبور وارد می‌شوید.

نینجا تریدر

که یوزرنیم و پسورد خود را ست کرده و دکمه Create User را می‌زنیم. سپس به صفحه زیر منتقل می‌شویم:

3 1

برای استفاده از دمو باید روی Simulation کلیک کنید. در مرحله بعد از شما نام، نام خانوادگی، کشور و کد پستی را می‌خواهد.

نینجا تریدر

در این قسمت مهم نیست که اطلاعات دقیقی وارد کنیم بنابراین می‌توانیم هر کشوری را انتخاب کرده یا شماره تلفن فرضی بدهیم و Continue را می‌زنیم که وارد صفحه زیر می‌شویم.

نینجا تریدر

حالا باید برنامه نصبی نینجا تریدر را دانلود کنیم. برای این کار روی دکمه نارنجی Download در گوشه سمت چپ پایین که در تصویر بالا می‌بینید کلیک کرده و دانلود می‌کنیم.

قبل از نصب نینجا تریدر 8.1 نسخه قدیمی آن را حتما پاک کنید. همچنین اگر در قسمت Document کامپیوتر خود فولدری به اسم نینجا تریدر دارید آن را هم دیلیت کنید.

نصب نرم‌افزار بسیار ساده و مثل هر نرم‌افزار دیگری انجام می‌شود. پس از اتمام نصب و اجرای برنامه باید یوزرنیم و پسوردی که در مرحله ساخت اکانت وارد کردیم را اینجا بزنیم.

نینجا تریدر

سپس Login و در مرحله بعد گزینه Simulation را انتخاب می‌کنیم و نرم‌افزار به شکل زیر باز می‌شود.

نینجا تریدر

تا اینجا نینجا تریدر را راه‌اندازی کردیم اما برای دریافت دیتای بازار می‌بایستی مراحل دیگری هم طی کنید که به دلیل طولانی شدن مطلب می‌توانید در این ویدئو، جزییات آن را مشاهده نمایید.

سوالات متداول

نینجا تریدر (Ninja Trader) چیست؟

نینجا تریدر پلتفرمی است که به کاربران امکان بررسی وضعیت بازار، چارت‌ها و اندیکاتورها و نیز سفارشی‌سازی آن‌ها را می‌دهد. در‌عین‌حال کاربران می‌توانند معاملات خود را نیز در این پلتفرم انجام دهند. امکان اتصال بروکرهای دیگر نیز به این نرم‌افزار وجود دارد.

نسخه پولی نینجا تریدر چقدر هزینه دارد؟

نینجا تریدر علاوه بر نسخه دموی آن که رایگان است نسخه پولی خود را به صورت نامحدود با قیمت 1099 دلار و نیز به صورت اشتراک سه‌ماهه، شش‌ماهه و یک‌ساله ارائه می‌کند که هر کدام هزینه‌های متفاوتی دارند.

 نینجا تریدر برای چه کسانی مناسب است؟

این پلتفرم برای تریدرهای با‌تجربه و نیز تریدرهای فیوچرز مناسب‌تر است زیرا امکانات زیادی برای شخصی‌سازی دارد.

جمع بندی

نینجا تریدر یکی از بهترین پلتفرم‌های تریدینگ است که هم می‌تواند مثل یک بروکر کار معامله را انجام دهد هم در تحلیل بازار و چارت‌های گوناگون کمک کند.

تریدرهایی که به زبان C# مسلطند می‌توانند با نوشتن کدهای اختصاصی از اندیکاتورها و قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد این پلتفرم استفاده کنند.

در نهایت باید گفت که این نرم‌افزار برای تریدرهای بازار فیوچرز مناسب‌تر از تریدرهای روزانه است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx