اسکالپ در ارز دیجیتال چیست؟ راهنمای Scalping در کریپتو

اسکالپ در ارز دیجیتال

اسکالپ تریدینگ یکی از سبک‌های معامله‌گری محسوب می‌شود و شبفته‌های آدرنالین از طرفداران این روش هستند! هیجان این فعالیت زمانی به اوج خود می‌رسد که اسکالپ در ارز دیجیتال را تجربه کنید. 

برای شروع سرمایه گذاری در ارز دیجیتال کلیک کنید!

اسکالپ یعنی معامله سریع، ورود سریع و خروج سریع. البته همه بازار‌ها مناسب اسکالپ نیستند و اسکالپ ارز دیجیتال نسبت به سایر بازار‌های مالی مانند فارکس طرفداران بیشتری دارد.

عناوین مطلب:

قبل از این که به بررسی اسکالپینگ و انجام معاملات اسکالپ در ارز دیجیتال بپردازیم، باید از خود این دو سوال را بپرسید: 

  • آیا در هنگام ترید، خیره به نمودار 1 دقیقه‌ای هستید؟
  • دوست دارید در یک چشم به هم زدن وارد یک معامله شده و از آن خارج شوید؟

اگر جواب بله است؛ پس روش اسکالپ تریدینگ برای شما مناسب است. البته علاقه‌مندی به اسکالپ در ارز دیجیتال یک مبحث است، و توانایی انجام آن مبحث دیگری. 

اسکالپ تریدینگ چیست؟ یک استراتژی معاملاتی است که در آن معامله‌گران به دنبال گرفتن سود از کوچک‌ترین تحرکات قیمت هستند.

هدف آن‌ها این نیست که از هر معامله مقدار زیادی سود دریافت کنند؛ بلکه می‌خواهند سودهای کم را بارها و بارها از بازار بگیرند. اگر این کار را خوب انجام دهند، حسابشان در طول زمان رشد می‌کند. 

معامله گران اسکالپی معمولا از اهرم استفاده کرده و حد ضررهای بسیار کوچکی دارند.

اسکالپینگ را می‌توان مانند برداشت مقدار کم محصول از مزرعه اما به صورت متداوم دانست. مسلما بازار بورس برای اسکالپ هدف ایده‌آلی نیست چرا که نوسانات و پویایی آن جذابیت چندانی برای اسکالپر‌ها (معامله‌گران اسکالپ) ندارد. با این حال اگر به دنبال استراتژی اسکالپی برای بورس هستید، این مقاله برای شماست: استراتژی گپ و اسکالپ در بورس

اما در طرف دیگر فارکس و به خصوص اسکالپ ارزهای دیجیتال آن‌چنان طرفدار دارد که بسیاری از تریدر‌ها به جای نشستن برای رشد قیمت ارزهای دیجیتال، از نوسانات آن بهره می‌برند. به نظر هوشمندانه است، آیا آسان نیز هست؟

برای آموزش تریدینگ و کسب درآمد دلاری کلیک کنید!

نگاهی به استراتژی اسکالپ 

اسکالپ تریدینگ یک استراتژی بسیار معمول در معاملات کوتاه مدت است. در واقع این روش، معمول‌ترین روش معامله روزانه در بین تمام استراتژی‌هاست.

بیشتر بخوانید: استراتژی‌های ترید روزانه ارز دیجیتال + نکات مهم

در معاملات اسکالپ، تایم فریم‌های کمتری در تحلیل مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصمیمات سریعتری گرفته می‌شود و نیازمند تسلط بسیار خوبی بر روی تحلیل تکنیکال و ابزارهای نموداری است؛ به همین دلیل بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای، بخشی از سرمایه خود را برای این نوع معامله در حساب خود نگه می‌دارند.

image 17

استراتژی اسکالپ تریدینگ در بسیاری از بازارهای مالی قابل استفاده است، معامله گران اسکالپی در فارکس، بازار بورس و بازار ارز دیجیتال فعال هستند.

قبل از اینکه این مقاله را بخوانید باید با انواع استراتژی‌های معامله‌گری آشنا شوید و بعد از اینکه با موارد ابتدایی آشنا شدید، ادامه دهید. ناگفته نماند کنترل احساسات در این روش معاملاتی اهمیت زیادی دارد. اسکالپ در ارز دیجیتال همراه با استرس و فشار روانی زیادی است که باید قبل از انجام آن با پول واقعی، حداقل با حساب‌های دمو آن را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: حساب دمو ارز دیجیتال چیست؟ + معرفی نمونه ایرانی و خارجی

در ادامه در مورد اسکالپ تریدینگ در ارزهای دیجیتال خواهیم گفت و چند تا از پرکاربردترین استراتژی‌های آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

اسکالپینگ چیست؟

اسکالپینگ یک استراتژی معامله است که در آن معامله‌گران سعی می‌کنند از حرکات بسیار کوچک قیمتی سود بگیرند. این افراد به دنبال اهداف قیمتی بسیار بالا نیستند و در عوض در تلاش‌اند که بارها و بارها و از تغییرات کوچک قیمتی سود ببرند.

به همین دلیل، معامله‌گران اسکالپی ممکن است تعداد زیادی سفارش در یک بازه زمانی کوتاه ثبت کنند و به دنبال ناکارآمدی بازار و حرکات کوچک قیمتی هستند.

تفکر اصلی پشت این استراتژی این است که با جمع کردن تعداد زیادی از سودهای کوچک، معامله‌گر در نهایت به سود کلانی دست یابد. البته اسکالپ در ارز دیجیتال معمولا فرصت‌های بیشتری در اختیار تریدر‌ها قرار می‌دهد

با توجه به تایم‌فریم‌های بسیار کوتاه، معامله‌گران اسکالپی به تحلیل تکنیکال بسیار پایبند و وابسته هستند؛ زیرا اکثر دلایل بنیادی در طولانی مدت خود را در قیمت دارایی نشان می‌دهند و این افراد ندرتا خودشان را درگیر این نوع تحلیل می‌کنند.

با این حال اخبار بنیادی تاثیر خوبی در رشد دارایی (مثلا ارز دیجیتال یا سهم) دارند. هنگامی که اخبار خوبی برای یک ارز دیجیتال یا سهم منتشر می‌شود، در یک دوره زمانی نقدینگی زیادی وارد آن شده و حجم معاملات آن‌ بسیار بالا می‌رود. در این مدت، اسکالپرها وارد شده و از این نوسان بالا برای کسب سود استفاده می‌کنند.

به زبان ساده و کوتاه، اسکالپ تریدینگ به دنبال نوسانات کوتاه‌مدت است؛ نه افزایش قیمت‌ها در طولانی مدت.

این استراتژی شاید برای همه مناسب نباشد؛ زیرا به فهم و درک بسیار بالا از ساز و کارهای بازار و همچنین تصمیم‌گیری سریع تحت فشار و استرس نیاز دارد.

برای مثال، فرض کنید در اسکالپ ارز دیجیتال، تریدر در یک بازه 5 دقیقه وارد معامله اتریوم شده است، اما اتریوم خلاف جهت پیش‌بینی او حرکت می‌کند، از آن‌جایی که اسکالپ در ارز دیجیتال توجهی به تحلیل بنیادی ندارد، تریدر فورا با حد ضرر یا به صورت دستی از معامله خارج می‌شود چرا که هدف او در آن پوزیشن برآورده نشده است.

اسکالپ در ارز دیجیتال چیست؟

وقتی صحبت از بازار ارز دیجیتال می‌شود قضیه کمی متفاوت است. با این که معنای روش معامله اسکالپ تغییری نمی‌کند اما در مورد این بازار خاص، تفاوت‌هایی وجود دارد.

برای مثال در کریپتو به دلیل نوسانات شدید قیمتی (در کنار کلاهبرداری‌های مشهور و گسترده آن)، تریدر‌های اسکالپ ارز دیجیتال فرصت‌های بی‌شماری برای سرمایه گذاری و برداشت سود در بازه‌های زمانی کوتاه خواهند داشت. 

بیشتر بخوانید: چرا بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات زیادی دارد؟

در هنگام اسکالپ در ارز دیجیتال سه عامل مهم وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کنید:

  • نمودار: نمودار قیمتی کوین یا توکن دیجیتال را باید به سرعت تحلیل کرده و براساس تحلیل خود، تصمیم قاطع اتخاذ کنید. 
  • سرعت: تریدر اسکالپ ارز دیجیتال باید بتواند همگام با سرعت بازار حرکت کند. در صورتی که از پوزیشن خود عقب بمانید دچار ضرر و زیان بزرگ خواهید شد چرا که سرعت حرکت و نوسانات کریپتو بالا است و در چشم به هم زدن، کندل‌های استاپ هانت به سراغ شما خواهند آمد.
  • ثبات: داشتن ثبات و تداوم، رمز پیروزی و کسب درآمد از اسکالپ ارز دیجیتال است که باید آن را در استراتژی و حرفه خود لحاظ کنید.

اسکالپرها چطور پول درمی‌آورند؟

فاکتورهای تکنیکالی که معامله‌گران اسکالپی به آن‌ها توجه می‌کنند چیست؟ حجم معاملات، پرایس اکشن، سطوح حمایت و مقاومت و الگوهای شمعی از معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای معامله و طراحی یک ستاپ معاملاتی هستند.

برخی از پرکاربردترین اندیکاتورهای اسکالپ در ارز دیجیتال توسط این دسته از تریدرها نیز میانگین متحرک‌ها، شاخص قدرت نسبی (RSI) و باندهای بولینگر، VWAP و فیبوناچی هستند.

image 7

بسیاری از معامله گران اسکالپی از تحلیل لیست سفارشات (order book) نیز استفاده می‌کنند و علاوه بر همه این‌ها برخی از این افراد اندیکاتورهای مخصوص خودشان را درست می‌کنند تا برتری خاص‌تری نسبت به بقیه بازار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای ساخت یک اندیکاتور اختصاصی برای ترید!

درست مانند هر استراتژی دیگری در بازارهای مالی، داشتن یک ابزار خاص به موفقیت شما کمک بسیار بزرگی می‌کند.

اسکالپ ارز دیجیتال و سایر بازار‌های مالی مانند فارکس در یافتن فرصت‌های کوچک و معامله کردن با آن‌هاست و از آنجایی که اگر بسیاری از مردم با این فرصت‌ها آشنا شوند، دیگر این کار سودآور نخواهد بود، معامله‌گران اسکالپی معمولا در سکوت و خفا کار خود را انجام می‌دهند و به همین دلیل بسیار مهم است که استراتژی مخصوص خود را ساخته و آن را به خوبی تست کنند.

اسکالپرها معمولا در تایم‌فریم‌های کوچکتر مثل 1 ساعته، 15 دقیقه‌ای یا 5 دقیقه ترید می‌کنند؛ برخی از آن‌ها ممکن است حتی به نمودارهای زیر 1 دقیقه نیز توجه کنند.

در کریپتو کارنسی‌ها، به دلیل سرعت بالای پویایی بازار و فعالیت بدون توقف آن، سرعت حرکت قیمت ارزهای دیجیتال بسیار بالا است. این موضوع باعث شده تا اسکالپ در ارز دیجیتال حتی در تایم فریم‌های 1 دقیقه‌ای نیز برای انسان‌ها مشکل شود.

به هرحال با این تایم‌فریم‌ها ما وارد قلمروی ربات‌های معاملاتی با فرکانس بالا می‌شویم که شاید برای انسان‌ها کار در این ناحیه منطقی نباشد؛ زیرا ماشین‌ها می‌توانند در زمان کمی داده‌های زیادی را بررسی و پردازش می‌کنند و ترید کردن با نمودار 15 ثانیه‌ای برای انسان عادی معقول نیست.

بیشتر بخوانید:

باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که ابزارهای تحلیلی در تایم‌فریم‌های بالاتر بسیار بهتر و دقیق‌تر کار می‌کنند.

در اسکالپ تریدینگ هم اکثر افراد ابتدا به تایم فریم‌های بالاتر نگاه کرده و تحلیل می‌کنند و بعد از مشخص کردن روند کلی بازار، زوم کرده و به دنبال فرصت‌های اسکالپینگ می‌گردند؛ یعنی داشتن دیدی از ساختار بازار در تایم‌فریم‌های بالا بسیار کمک کننده است؛ حتی اگر معاملات ما به صورت کوتاه مدت باشد.

استراتژی هر فرد با فرد دیگر فرق می‌کند و نمی‌توان نسخه‌ای یکسان برای همه در نظر گرفت؛ اما با این حال قوانین مشخص و ثابتی وجود دارند که بتوان طبق آن‌‌ها معاملات خود را شکل داد.

استراتژی‌های اسکالپ تریدینگ

می‌توانیم اسکالپ تریدر‌ها را به دو دسته اختیاری و سیستماتیک تقسیم کنیم. اسکالپ در ارز دیجیتال نیز مانند سایر بازار‌های مالی در یکی از این دو دسته قرار می‌گیرند.

تریدرهای اختیاری با دیدن شرایط بازار، تصمیمات خود را در لحظه می‌گیرند. این دسته از تریدرها شاید سیستم و استراتژی خاصی برای ورود و خروج به سهم و ارز دیجیتال داشته باشند؛ اما معمولا بر اساس شرایط بازار تصمیم‌گیری می‌کنند.

این افراد فاکتورهای زیادی را در معاملات خود در نظر می‌گیرند؛ اما این قوانین و فاکتورها زیاد سفت و سخت نبوده و بیشتر از روی غریزه و حس درونی به وجود آمده‌اند.

image 18

اما تریدرهای سیستماتیک رویکرد متفاوتی دارند. آن‌ها یک سیستم بسیار منظم و از قبل تعریف شده برای نقاط ورود و خروج خود دارند و اگر شرایط خاصی در بازار و سهم و ارز دیجیتال برقرار شد، اقدام به معامله می‌کنند. این نوع معامله بیشتر به داده‌های بازار تکیه می‌کند و کمتر به حدس و گمان و حس‌ درونی‌شان اعتماد می‌کنند.

در واقع این دسته‌بندی را می‌توان برای دیگر انواع تریدرها نیز پیاده کرد؛ اما تفاوت بین آن‌ها در استراتژی‌های کوتاه مدت بیشتر مشخص می‌شود؛ چون قطعا ترید اختیاری در تایم‌فریم‌های بلندتر به خوبی تایم‌فریم‌های کوتاه کارساز نیست.

به خاطر داشته باشید اگر جزو دسته اول هستید، در هنگام اسکالپ ارز دیجیتال انتخاب کوین‌های ناشناخته می‌تواند برای شما مشکل آفرین باشد چرا که دستکاری آن‌ها بسیار آسان است و ممکن است با ورود به یک پوزیشن اسکالپ ارز دیجیتال برای همیشه در آن گیر بیفتید یا متحمل ضرر زیادی شوید.

برخی از معامله‌گران اسکالپی از روشی به نام معاملات دامنه‌ای (range trading) استفاده می‌کنند. آن‌ها صبر می‌کنند تا قیمت به یک رنج و دامنه مشخص رسیده و تثبیت شود و بعد در همان گستره اقدام به خرید و فروش می‌کنند.

پایین این رنج، به عنوان حمایت و بالای آن به عنوان مقاومت تعیین می‌شود. مثلا قیمت مدتی در بین 0.45 دلار تا 0.55 دلار بطور مداوم نوسان می‌کند و اسکالپ تریدرها از نوسانات قیمت در این دامنه، نوسان می‌گیرند.

قطعا هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت همچنان در این دامنه قیمتی باشد، اما بازهم این سیستم، استراتژی معاملاتی خوبی است.

بیشتر بخوانید: محدوده معاملاتی چیست و چگونه در آن معامله کنیم؟ (رنج تریدینگ و سویینگ تریدینگ)

در کل معامله‌گران حرفه‌ای، حدضرر خود را در فاصله کمی از نقطه شکست دامنه قیمتی قرار می‌دهند تا اگر قیمت از دامنه موردنظر خارج شد زیان سنگینی متحمل نشوند.

یکی دیگر از استراتژی‌ها در اسکالپ تریدینگ، بررسی تفاوت میان قیمت عرضه و تقاضاست. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید؛ اگر تفاوت قابل توجهی بین پایین‌ترین قیمت عرضه و بالاترین قیمت تقاضا یا bid-ask spread وجود داشته باشد.

اسکالپر‌ها می‌توانند از این فرصت‌ها سود ببرند؛ اما در واقع در این نبرد شما در برابر الگوریتم‌ها و ربات‌ها خواهید ایستاد؛ زیرا آن‌ها در پیدا کردن و دیدن چنین داده‌هایی بسیار سریع‌تر از شما هستند.

اما اهمیت اسکلپ سیستماتیک در ارز دیجیتال چیست؟ چرا اسکالپ در ارز دیجیتال گاهی خطرناک است؟ برآوردها حاکی از آن است که تعداد بات‌های اسکالپ ارز دیجیتال بسیار بیشتر از سایر بازار‌های مالی است.

در چنین بازاری که هر روز شاهد کوین‌ها و توکن‌های دیجیتال جدید هستیم، ربات‌های معامله‌گر زیادی با تریدرهای اسکالپ ارز دیجیتال انسانی رقابت می‌کنند که این موضوع کسب سود را گاهی با چالش مواجه می‌کند.

نباید بات‌های معامله‌گری نهنگ‌ها را فراموش کنیم که با سفارش‌های بزرگ در کریپتو کارنسی‌ها و ایجاد نوسانات ناگهانی شدید، کار را برای اسکالپ در ارز دیجیتال سخت‌تر می‌کنند.‌

در اسکالپ تریدینگ معمولا از اهرم استفاده می‌شود. به طور کلی معامله گران اسکالپی سودهای کمی می‌کنند و به همین دلیل سعی می‌کنند با بالا بردن اهرم سود خود را بالا ببرند.

آن‌ها اغلب از پلتفرم‌های مارجین تریدینگ، قراردادهای آتی و دیگر ابزارهای مالی که قابلیت اهرم را دارند استفاده می‌کنند. هرچند با این کار سود کم‌شان بسیار زیاد می‌شود؛ اما باید مراقب ریزش‌ها نیز باشند زیرا اهرم در معاملات همانطور که می‌تواند پتانسیل سودآوری را افزایش دهد، در هنگام زیان نیز می‌تواند زیان زیادی را بر معامله‌گر تحمیل کند.

image 8

دلیل خطرات بالای استفاده از اهرم در اسکالپ در ارز دیجیتال چیست؟ چرا بسیاری از تریدر‌ها نسبت به آن هشدار می‌دهند؟ مسلما برداشت سود در معاملات اسپات ارزهای دیجیتال سود زیادی در بر نخواهد داشت. اما استفاده از اهرم برای اسکالپ در ارز دیجیتال، رویای چگونه پولدار شویم را خیلی سریع به واقعیت تبدیل می‌کند.

حقیقت این است که اهرم خطرناک است، اما استفاده از اهرم در معاملات اسکالپ در ارز دیجیتال حتی خطرناک‌تر! در بازار ارزهای دیجیتال فقط تعداد انگشت شماری دارای حجم بازار بالا هستند که دستکاری و نوسانات بسیار شدید قیمتی در مورد آن‌ها همیشه صدق نمی‌کند.

 با این حال حتی بیت‌کوین به عنوان محبوب‌ترین ارز دیجیتال، در تاریخچه خود در یک ساعت بیش از 5% نوسان داشته است که با نظر در گرفتن این موضوع، استفاده از اهرم در اسکالپ ارز دیجیتال، شهامت و احتیاط زیادی نیاز را می‌طلبد!

بیشتر بخوانید: معایب استفاده از اهرم (Leverage) در معاملات کریپتو!

آیا باید سبک معامله اسکالپی را پیش بگیریم؟

جواب این سوال کاملا به این بستگی دارد که چه استایل معاملاتی‌ای به درد شما می‌خورد. در بازار‌های کریپتو کارنسی، باید از خود بپرسید دلیل علاقه شما به اسکالپ در ارز دیجیتال چیست؟ آیا صرفا از انجام معامله تفریحی لذت می‌برید یا قصد معامله سیستماتیک دارید؟

برخی از تریدرها دوست ندارند هنگام خواب، موقعیت معاملاتی باز داشته باشند بنابراین از استراتژی‌های کوتاه مدت استفاده می‌کنند. معامله‌گران روزانه و دیگر افراد کوتاه مدتی ممکن است به این استراتژی علاقه‌مند باشند.

از طرف دیگر برخی از معامله‌گران بلند مدت تصمیمات خود را بر اساس بازه زمانی طولانی‌تری می‌گیرند و برایشان مهم نیست اگر پوزیشن آن‌ها حتی یک ماه باز بماند.

فقط وارد معامله شده، قیمت هدف را تعیین کرده، حد ضرر را مشخص نموده و هر از چندگاهی معاملات را نگاه می‌کنند.

پس اگر می‌خواهید بدانید که معاملات اسکالپ در ارز دیجیتال به درد شما می‌خورد یا خیر، باید ببینید چه استایل معاملاتی‌ای دارید. علاوه بر این باید استراتژی خود را نیز پیدا کنید که به شخصیت و ریسک‌پذیری شما بیایید و سود و تداوم داشته باشد.

شما می‌توانید در شبکه آزمایشی آتی بایننس (Binance Futures testnet) و یا دیگر شبکه‌های دمو تمرین کنید و استراتژی‌های مختلف را تست کنید تا بهترین آنها را پیدا کنید. به این ترتیب سرمایه اصلی‌اتان نیز در معرض خطر نخواهد بود.

بهترین روش اسکالپ در ارز دیجیتال چیست؟

اکنون نوبت به آماده ساختن یک استراتژی برای معامله اسکالپ ارز دیجیتال است. 

در این مرحله ابتدا یک جفت ارز معاملاتی مناسب انتخاب کنید. با در نظر گرفتن نوسانات و نقدینگی دارایی‌های کریپتو، انتخاب یک جفت معاملاتی که بتواند براساس ریسک و نرخ بازگشت سرمایه مورد نظر شما استفاده شود را نباید دست کم بگیرید.

در مرحله دوم باید یک پلتفرم معاملاتی کریپتو برای اسکالپ در ارز دیجیتال انتخاب کنیم. اولین شرط این پلتفرم جدای از مباحث امنیت (که باید اولویت قرار گیرد)، موضوع پشتیبانی از جفت ارز مورد نظر و داشتن حجم معاملاتی کافی است. در صورتی که حجم معاملا جفت ارز مورد نظر شما یک میلیون دلار یا کمتر باشد، باید منتظر مشکلات زیادی در معامله و نقدشوندگی آن باشید.

اگر قصد استفاده از بات‌های اسکالپ ارز دیجیتال را دارید، در نظر گرفتن رابط نرم افزاری ارائه شده از سوی پلتفرم برای بات اهمیت زیادی دارد. 

image 19

نکته آخر این که قبل از شروع معامله اسکالپ در ارز دیجیتال، ابتدا استراتژی خود را در حساب‌های دمو یا حتی روی کاغذ مورد ارزیابی و آزمایش قرار دهید. 

آیا اسکالپ ارز دیجیتال سودآور است؟

شاید بهتر باشد بپرسیم، آیا تحمل استرس و فشار روانی بالا ناشی از اسکالپ در ارز دیجیتال، ارزشش را دارد؟ 

وقتی صحبت از معامله‌گری در بازارهای مالی می‌شود، شما باید بدانید که در یک رقابت بزرگ باید با دیگران مبارزه کنید. روش اسکالپ در بازار‌های مالی به خصوص کریپتو یک استراتژی تهاجمی است که در طول آن، علاوه‌بر استرس بالا، در صورتی که از قبل ذهن‌تان آماده نباشد می‌تواند به سرعت باعث خستگی شما شود.

این موضوع با در نظر گرفتن سود کم هر معامله منطقی به نظر می‌رسد چرا که بدون ذهن آماده شما باید برای هر پوزیشن انرژی زیادی را برای تحلیل و آمادگی ذهنی صرف کنید اما در طرف دیگر برای رسیدن به درآمدی که بتوانید با آن زندگی را بچرخانید، باید سرمایه قابل توجهی را در پوزیشن‌های معاملاتی اسکالپ به کار ببندید. 

البته در استراتژی معاملات اسکالپ ارز دیجیتال نیز نمی‌توان برای همه یک نسخه یکسان پیچید. هر تریدر مسئول استراتژی و ریسک‌های خود است. در اسکالپ ارز دیجیتال، هنگامی که مشغول معامله کوین‌هایی هستید که در بلند مدت هیچ بازدهی ندارند، در صورتی که در آن‌ها گیر کنید، کار‌ سرمایه‌تان تمام است. 

توانایی ذهنی مقابله با چنین ریسک‌هایی از آن‌چه که به نظر می‌رسد مشکل‌تر است. مدیریت ریسک، انتخاب نقاط ورود و خروج و کنترل احساسات از مهم‌ترین چالش‌هایی است که هر تریدر اسکالپ ارز دیجیتال باید با آن دست و پنجه نرم کند.

بیشتر بخوانید: چگونه از سرمایه گذاری احساسی در بازارهای مالی پرهیز کنیم؟

واقعیت این است که استراتژی‌های اسکالپ ارز دیجیتال به ندرت در بلند مدت سودآور هستند، مگر شکار فرصت‌ها به صورت حساب شده که منجر به سودآوری خواهند شد.

مزایای اسکالپ در ارز دیجیتال چیست؟

مهم‌ترین مزایای معامله اسکالپ در ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

  • داشتن یک استراتژی دقیق با نقاط ورود و خروج و تعیین حد ضرر می‌تواند سودآور باشد.
  • در نوسانات قیمت کریپتو فرصت‌های زیادی برای کسب سود‌های کوچک وجود دارد
  • سرمایه شما در بلند مدت قفل نمی‌شود
  • در صورتی که اصولی و با حد ضرر مشخص انجام شود، ریسک شما پایین خواهد بود.
  • بازار چه نزولی باشد و چه صعودی، شما می‌توانید از آن کسب درآمد کنید.
  • با سیستم‌های معاملاتی مانند بات‌ها به راحتی می‌توانید آن را خودکار کنید.

معایب اسکالپ در ارز دیجیتال چیست؟

مسلما هر روش معاملاتی در بازارهای مالی مزایا و معایب خود را دارد اما شما باید نسبت به این موضوع، سبک خود را انتخاب کنید. در ادامه به معایب اسکالپ در ارز دیجیتال می‌پردازیم:

  • هزینه کارمزد‌ شما بسیار بالا خواهد بود.
  • برای کسب سودهای بیشتر بدون درگیر کردن سرمایه زیاد باید از اهرم استفاده کنید.
  • از آن‌جایی که نیازمند داشتن سطح بالایی از تمرکز است، ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد.
  • برای کسب سود در روز باید صد‌ها ترید انجام دهید تا در پایان روز با جمع کردن همه آن‌ها، به سود قابل قبولی دست پیدا کنید.
  • فشار احساسات در این روش بالا است. استرس و خشم از مهم‌ترین حس‌هایی هستند که باید آن را کنترل کنید.
  • کندی پلتفرم در معاملات باعث زیان شما خواهد شد.
  • سرعت پایین اینترنت باعث زیان شما خواهد شد.

سوالات متداول

اسکالپ ارز دیجیتال چیست؟

اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی است که در آن معامله‌گران سعی می‌کنند از حرکات بسیار کوچک قیمتی سود بگیرند. این افراد به دنبال اهداف قیمتی بسیار بالا نیستند و در عوض در تلاش‌اند که بارها و بارها از تغییرات کوچک قیمت نهایت استفاده را ببرند.

اسکالپ در ارز دیجیتال چقدر سودآور است؟

نمی‌توان عدد دقیقی در نظر گرفت. این موضوع به استراتژی و ریسکی که متحمل می‌شوید بستگی دارد. از آن‌جایی که در کریپتو درآمد شما دلاری خواهد بود، با تمرین و یادگیری این روش معاملاتی می‌توان از نوسانات بازار کریپتو استفاده نمود. اما سرمایه‌ای که در آن قرار می‌دهید نیز اهمیت دارد. با سرمایه کمتر از 1000 دلار، کسب درآمد روزانه چالش برانگیز است.

آیا اسکالپ ارز دیجیتال قانونی است؟

به طور کلی روش معاملاتی اسکالپ قانونی است. مانند سایر روش‌های معامله دارایی‌ها در بورس و ارز‌های دیجیتال، شما می‌توانید معاملات اسکالپ انجام دهید با این تفاوت که برنده شدن شما به شکل چشمگیری به وین ریت معاملاتتان بستگی دارد.

بهترین ارز دیجیتال برای اسکالپ کدام است؟

کوین‌های با حجم بازار بالا به دلیل قابلیت نقدشوندگی و دستکاری پایین برای اسکالپ مناسب هستند. برای مثال بیت‌کوین، اتریوم، بایننس کوین و کاردانو از جمله ارز‌هایی هستند که در صدر بازار کریپتو قرار دارند.

بهترین صرافی اسکالپ ارز دیجیتال کدام است؟

صرافی‌های ایرانی و خارجی زیادی برای انجام معامله اسکالپ وجود دارد با این حال شما باید به امنیت، پشتیبانی، رابط کاربری، حجم معامله و قدرت پلتفرم نگاه کنید. پلتفرم معاملاتی شما نباید در حین معامله هنگ کند. همچنین باید دارای قابلیت تعیین حد ضرر باشد.

بهترین اندیکاتور برای اسکالپ ارز دیجیتال کدام است؟

اندیکاتور EMA به دلیل سرعت بالای واکنش نسبت به قیمت برای معامله اسکالپ مناسب است. تریدر‌ها از این اندیکاتور برای دریافت یا تایید سیگنال‌های خرید و فروش استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

اسکالپینگ اغلب به عنوان یک استراتژی کوتاه مدت استفاده می‌شود که هدفش گرفتن سودهای کوچک از حرکات کوچک قیمتی است. این استراتژی نیازمند انضباط، دانش بازاری و قدرت تصمیم‌گیری سریع بالایی است. مدیریت استرس و هیجانات در این سبک اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

آیا این روش برای شما مناسب است؟ اگر تازه‌کار هستید، قطعا این استراتژی برای شما مناسب نیست و استراتژی‌های بلندمدت‌تر بهتر هستند. اسکالپ ارز دیجیتال نیازمند کنترل احساسات و داشتن سطح بالایی از تمرکز است. 

اگر تجربه کافی در معامله‌گری دارید این روش برایتان مناسب است؛ اما بدون توجه به اینکه با چه روشی در بازارهای مالی حضور دارید، مدیریت ریسک بسیار مهم است. کارهایی مانند مشخص کردن حد ضرر و یا خرید و فروش پله‌ای می‌تواند از اقدامات مهم برای مدیریت ریسک باشد.

به طور کلی اسکالپ ارز دیجیتال به دلیل نوسانات بالایی که دارد، همیشه مورد طرفدار بسیاری از تریدر‌ها بوده است. انتخاب کوین‌های با حجم بازار بالا می‌تواند از بروز مشکلات آتی جلوگیری کند.

هنگام اسکالپ در ارزهای دیجیتال توصیه می‌شود ابتدا از حساب‌های دمو برای آزمایش استراتژی خود بهره ببرید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

اصول و مقدمات ترید

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

17 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
مهدی

عالی بود بسیار کاربردی ساده و مهم و کلیدی ..
شادوماناوپرسودباشید

شجاع‌الدین جهاندیده

سلامت و پیروز باشید

امید حسینی

سلام استاد
استاد من روش اسکالپ را در تایم فریم 1 دقیقه می رم و با 500 دلار و اهرم 20 مثلا در 20 پوزیشن روزانه 200 دلار میانگین سود می کنم اما یه مشکل هست این 20 پوزیشن خودش در مدل تیکر که کمیسیون 0.04 است 160 دلار بایننس کمیسون می گیره و سود ه من به شدت کاهش پیدا می کنه
سوال چه باید بکنم و اگر این مشکل باشه که روش اسکالپ به خاطر باز کردن پوزیشن زیاد به صرفه نیست
ممنون بابت پاسخگویی

پارسا

سلام من تازه وارد بازار شدم.این برنامه نوین سیگنال نصب کردم.زیاد سیگنال میده در روز ولی همش فیوچرزه.که منم ذیگه هیج وقت وارد بازار فیوچرز نمیشم!الانم فقط از سیگتال های اسپاتش استقاده میکنم
اسکالپم در موردش خوندم همین فیوچرزه ولی خب زود تر ضزز میکنی یا زود تر سود

سحر

سلام استاد من تو کوینکس ثبت نام انجام دادم حالا می‌خوام خرید کنم انجام نمیشه راهنمایی کنید لطفاً

لنیذژ

اسکلپ روش خوبی برای معامله نیست .مگر موجودی بالا داشته باشی

شهرام

سلام آیا کانالی در تلگرام یا … هست که سیگنالهای اسکالپ یا روزانه بده؟ اکثرا سیگنالهای چند روزه تا چند هفته میدن. اما تا حالا ندیدم سیگنال یک روزه یا چند یاساعته بدن… ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمائید.

اعظم منصوریان

سلام. من یه تازه واردم و با مبلغ بسیار کم برای آزمون و خطا و آشنایی با محیط و کار با رمز ارزها شروع کردم.استاد من کلا 20 دلار وارد کردم و شروع کردم به ترید. یا طبق مقاله ایی که الان خوندم اسکالپ تریدینگ. و اما سوال.
استاد من با 10 دلار و اهرم 50 ترید می کنم مثلا قبل از شروع 20 دلار دارم. بعد با ده دلار و اهرم 50 ترید می کنم. اغلب بیت کوین. و مثلا با 10 درصد سود خارج می شم . یا clos می کنم. و با تعجب می بینم مثلا داراییم الان 17 دلاره. چه اتفاقی می افته؟ من شنیده بودم دو سه در صد سود هم تو این محیط عالیه. من اغلب تریدهام بالای 10 درصد هست اما بازم نتیجه منفی می گیرم. علتش چیه؟ ممنون می شم توضیح بدین.

سلام وقت بخیر، شما هزینه های معامله رو هم در نظر بگیرید (کارمزد و funding fee)
اگه با اهرم 50 ترید کنید و مارجین 10 دلار داشته باشید، یعنی اندازه معامله شما 500 دلار هست و بطور مثال اگه 10 درصد سود کنید باید 50 دلار ناخالص بدست بیارید
جایی دارید در محاسبه اشتباه میکنید.

پزمی

با سرمایه کم اشکال ممنوع

mohsen

سلام ممنون میشم جواب بدین ببخشید برام سواله که گفتید اگه با اهرم پنجاه و مارجین 10 وارد معامله بشن و ده درصد سود کننند سودش میشه پنجاه دلار الان سوالم اینه که درصد کارمزد فیوچرز از روی سود حاصله محاسبه میشه یا دارای کل که با اهرم شکل گرفته

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر. درصد کارمزد معاملات از کل مبلغ (که با اهرم ایجاد شده) محاسبه میشه
اگه مثلا با مارجین 10 دلار و با اهرم 10 یه معامله باز کنید (پوزیشن شما جمعا 100 دلار باشه) کارمزد هم براساس حجم 100 دلار محاسبه میشه

کامی

سلام سایتش کجاست؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست عزیز
اسکالپ تریدینگ یه مفهوم و یه روش معامله است و سایت خاصی نداره

امین

سلام
میخواستم بدونم که از نظر شما در حال حاضر و با توجه به تحریمهای موجود، بهترین پلتفرم یا بروکر یا سایتی که بتونیم ارزهای دیجیتال رو در مقابل هم ترید کنیم کدام سایت هست؟
سپاسگزارم

ایرج خلج

سلام ، وقت بخیر
من به تازگی با مبحث بورس و ارز دیجیتال آشنا شدم . آشناییم در حدیه که تو یه کانال تلگرام ، معامله اسکالپی در یک بروکر در بازار فارکس و آشنایی با یه سری اندیکاتور و کندل شناسی یاد گرفتم .
آشناییم با ارز دیجیتال در حد اینه که چند ماهی میشه سایت ارز دیجیتال رو دنبال میکردم و جدیداً با سایت شما آشنا شدم .میخواستم بدونم همانند فعالیت در بروکر ، برای فعالیت و ترید در بازارهایی مثل بایننس و کوینکس هم باید دوبار کارمزد پرداخت کنیم؟
یعنی من در این حد یاد گرفتم یه بار با ریال مقداری بیت کوین بخرم و بریزم تو کیف پولم و کارمزد پرداخت کنم. یه دفعه دیگه از کیف پولم به بروکر که بیت کوینو انتقال میدم ، کارمزد پرداخت کنم . میخواستم بدونم آیا این روال هستش ؟
باتشکر

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست گرامی
همه تراکنش های بیتکوین کارمزد دارند. شما چه بخواید از کیف پول به کیف پول دیگه ای منتقل کنید، چه بخواید از کیف پول شخصی به صرافی انتقال بدید یا برعکس همگی کارمزد داره.
معاملات هم که طبیعتا کارمزد خودشو داره و بستگی به پلتفرم و صرافی داره که چقدر کارمزد میگیره.

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
17
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx