چگونه یک تریدر موفق شویم: 10 گام کلیدی برای ترید ارز دیجیتال

چگونه یک تریدر موفق باشیم

با توجه به اینکه در ترید ارز دیجیتال، آمار ضرردهی بسیار بالا است، ممکن است این سوال ایجاد شود که چگونه یک تریدر موفق شویم و به سوددهی مناسب برسیم؟ اگر می‌خواهید در ترید کردن ارز دیجیتال موفق عمل کنید، پیشنهاد می‌کنیم در این مطلب از مجموعه بورسینس با ما همراه باشید.

خودارزیابی انجام دهید

خودارزیابی برای یادگیری ترید

آیا در تجزیه و تحلیل آمار مهارت دارید، سرشار از دانش مالی و روان‌شناسی رفتاری هستید؟ برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق، علاوه بر این موارد باید از دانش‌های دیگری نیز برخوردار باشید. برخی از مهارت‌های مورد نیاز عبارتند از:

  • توانایی کار در ساعات طولانی
  • کاهش نیاز به مرخصی
  • خودآموزی مستمر و بدون راهنمایی
  • توانایی ریسک‌پذیری
  • تعهد به فعالیت‌های روزانه شغلی

کتاب‌هایی مانند Trade Your Way to Financial Freedom نوشته Van K. Tharp و The Psychology of Trading نوشته Brett N. Steenbarger منابع خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معاملات و انجام یک خودارزیابی برای تریدینگ ارز دیجیتال هستند.

عناوین مطلب:

سرمایه کافی داشته باشید

هیچ کس نمی‌تواند به طور مداوم از تریدینگ سود کسب کند. ضررهای متناوب و طولانی بخشی از بازی معاملاتی روزانه است. به عنوان مثال، یک معامله‌گر ممکن است هشت معامله متوالی زیان‌ده را متحمل شود و تنها در معامله نهم به سود برسد. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه ترید را شروع کنیم؟، باید حتما به این نکته توجه داشته باشید.

کمترین مقدار سرمایه برای ترید کردن

برای مقابله با خطر ضرردهی، یک معامله‌گر باید سرمایه کافی داشته باشد. همان‌طور که Van K. Tharp در کتاب Trade Your Way to Financial Freedom توضیح داد، ورود به دنیای تجارت تنها با مقدار کمی پول راهی مطمئن برای شکست است. او قبل از ترک شغل خود برای تجارت تمام‌وقت، توصیه می‌کند حداقل 100000 دلار سرمایه برای تجارت داشته باشید. تازه‌کارها بسته به طرح معاملاتی انتخابی، دفعات معاملات و سایر هزینه‌هایی که متحمل می‌شوند، می‌توانند با مبالغ کمتر شروع کنند. برای ترید روزانه ارز دیجیتال، لازم است که موجودی 25000 دلاری در حساب معاملاتی خود داشته باشید. البته در ایران، شما می‌توانید حتی از سرمایه 100 دلاری نیز شروع کنید.

بازار را به بهترین شکل درک کنید

در پاسخ به این سوال که چگونه یک تریدر موفق شویم، باید گفت که لازم است درک عمیقی از عملکرد بازار ارز دیجیتال داشته باشید. یک معامله‌گر باید اطلاعات گسترده‌ای در رابطه با بازار مالی و سرمایه مورد نظر خود داشته باشد. از جزئیات ساده (مانند ساعات معاملاتی و تعطیلات) تا جزئیات پیچیده (مانند تاثیر رویدادهای خبری) لازم است مد نظر قرار گیرند.


همچنین بخوانید: آموزش ترید


استراتژی معاملاتی؛ راهکاری برای اینکه به یک تریدر موفق تبدیل شویم

تریدرهای مبتدی که وارد دنیای تجارت می‌شوند می‌توانند با انتخاب حداقل دو استراتژی تجاری تثبیت شده شروع کنند. هر دو به عنوان پشتیبان یکدیگر در صورت شکست یا کمبود فرصت‌های معاملاتی عمل می‌کنند. با افزایش تجربه، می‌توان بعداً به سراغ تعداد بیشتری از استراتژی‌ها با پیچیدگی‌های بیشتر رفت.

آشنایی با استراتژی معاملاتی تریدرها

دنیای تجارت بسیار پویا است. استراتژی‌های معاملاتی می‌توانند به طور مداوم برای دوره‌های طولانی درآمد کسب کنند، اما در هر زمانی شکست بخورند. شخص باید به دقت بر اثربخشی استراتژی معاملاتی انتخاب شده نظارت داشته باشد و بسته به تحولات آن را تطبیق دهد و یا خارج یا جایگزین کند.


همچنین بخوانید: فیلم در مورد ترید


یکپارچه‌سازی استراتژی و برنامه معاملاتی

انتخاب استراتژی‌های معاملاتی مناسب به تنهایی برای موفقیت در بازار کافی نیست. شاید در چند معامله اول به سوددهی برسید و تصور کنید که این موضوع کفایت می‌کند، اما قطعا در معاملات بعدی و مخصوص معاملات بزرگ‌تر، با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

در ادامه لیستی از نکات مهم برای تکمیل استراتژی معاملاتی وجود دارد:

  • نحوه استفاده از استراتژی (استراتژی ورود و خروج)
  • میزان سرمایه مورد نیاز
  • میزان پول مورد نیاز برای هر معامله
  • دارایی‌های مورد معامله
  • تعداد دفعات انجام معاملات

مدیریت سرمایه؛ راهکاری برای اینکه به یک تریدر موفق تبدیل شویم

فرض کنید شما 100000 دلار به عنوان سرمایه تجاری و یک استراتژی معاملاتی عالی دارید که 70 درصد نرخ موفقیت را ارائه می‌دهد (7 معامله از 10 معامله سودآور هستند). برای اولین معامله چقدر باید هزینه کنید؟ اگر سه معامله اول ناموفق باشد چه؟ اگر میانگین رکورد (7 معامله از 10 معامله سودآور) دیگر حفظ نشود چه؟

مدیریت سرمایه برای تریدینگ

مدیریت سرمایه به شما کمک می‌کند تا به چالش‌های ترید ارز دیجیتال رسیدگی کنید و سود خود را تخمین بزنید. در واقع، مدیریت سرمایه موثر می‌تواند به شما کمک کند که حتی اگر تنها چهار معامله از 10 معامله سودآور وجود داشته باشد، همچنان سود مناسبی کسب کنید. معاملات را بر اساس یک برنامه مدیریت پول و تخصیص سرمایه تعیین شده، تمرین، برنامه ریزی کنید و ساختار دهید.


همچنین بخوانید: درآمد ترید


انتخاب بروکر مناسب؛ گزینه‌ای تبدیل شدن به یک تریدر موفق

هر روز معمولا شامل معاملات مکرر است که منجر به کارمزدهای بالا می‌شوند. در نتیجه، برای ورود به بازار باید بروکر یا همان کارگزاری خود را به صورت هوشمندانه انتخاب کنید. اگر کسی قصد دارد با یک یا دو معامله در روز انجام دهد، برنامه کارگزاری بر اساس هر معامله مناسب خواهد بود. اگر حجم معاملات روزانه زیاد است، به سراغ طرح‌های پلکانی (هرچه حجم بیشتر باشد، هزینه موثر کمتر است) یا طرح‌های ثابت (معاملات نامحدود با هزینه بالا ثابت) بروید.

انتخاب بروکر مناسب برای موفقیت در ترید

به غیر از ارائه خدمات تریدینگ ارز دیجیتال، یک کارگزار ابزارهای معاملاتی دیگری را نیز ارائه می‌دهد که شامل پلتفرم‌های معاملاتی، راه حل‌های معاملاتی یکپارچه مانند ترکیب گزینه‌ها، نرم افزار معاملاتی، داده‌های تاریخی، ابزارهای تحقیق، هشدارهای معاملاتی، و برنامه‌های کاربردی نمودار با شاخص‌های فنی و چندین ویژگی دیگر می‌شوند. برخی از ویژگی‌ها ممکن است رایگان باشند در حالی که برخی ممکن است هزینه‌ای داشته باشند که می‌توانند سود شما را کاهش دهند.

توصیه می‌شود بسته به نیازهای تریدینگ خود، ویژگی‌ها را انتخاب کنید و از اشتراک در مواردی که مورد نیاز نیستند اجتناب کنید. تازه‌کارها باید با بسته بروکر پایه و کم‌هزینه که با نیازهای معاملاتی اولیه آنها مطابقت دارد شروع کنند و بعدا در صورت نیاز به ارتقا ماژول‌های دیگر، پلن بالاتر را انتخاب کنند.

چگونه با شبیه‌سازی و بک تست به تریدر موفق تبدیل شویم

پس از آماده شدن پلن و استراتژی معاملاتی، آن را در یک حساب آزمایشی با پول مجازی شبیه‌سازی کنید (اکثر بروکرها چنین حساب‌های آزمایشی را ارائه می‌دهند). از طرف دیگر، می‌توان استراتژی را روی داده‌های تاریخی بک تست کرد. برای ارزیابی واقع‌بینانه، هزینه‌های کارمزد و هزینه اشتراک برای خدمات مختلف را در نظر بگیرید.

چگونه با معاملات کوچک یک تریدر موفق شویم؟

حتی اگر پول و تجربه کافی را دارید، در اولین معاملات یک استراتژی جدید بزرگ را آغاز نکنید. یک استراتژی جدید را با مقدار کمتر امتحان کنید و پس از چشیدن طعم موفقیت، سرمایه وارد شده به معامله را افزایش دهید. به یاد داشته باشید، بازارها و فرصت‌های معاملاتی برای همیشه باقی خواهند ماند، اما در صورت از دست دادن پول، ممکن است جمع‌آوری مجدد آن دشوار باشد. به همین خاطر، از معاملات کوچک شروع کنید و در صورت نتیجه‌گیری مثبت به سراغ معاملات بزرگ بروید.

سوالات متداول درباره چگونه تریدر موفق شویم

آیا لازم است که به محض وجود به بازارهای مالی سرمایه داشته باشیم؟

خیر. برای شروع کار پیشنهاد می‌کنیم از حساب‌های دمو و آزمایشی استفاده کنید.

آیا حساب‌های دمو به بهبود فعالیت تریدینگ ما کمک می‌کنند؟

بله. شما می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی خود را روی این اکانت‌ها پیاده‌سازی کنید.

مهم‌ترین نکته برای اینکه تریدر موفق شویم چیست؟

برای اینکه به یک تریدر موفق تبدیل شوید، باید استراتژی‌های مختلفی اما مشخصی داشته باشید.

جمع بندی در خصوص اینکه چگونه تریدر موفق شویم

به عنوان فردی که قصد دارد تا به تریدری موفق تبدیل شود و این سوال در ذهن او ایجاد شده است که چگونه تریدر موفق شویم، باید با اصول و تکنیک‌های مختلفی آشنا باشید. به همین خاطر، ما در بورسینس مطالب آموزشی در این زمینه را قرار داده‌ایم که از طریق منوی وب‌سایت ما می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx