درآمد تریدرها در ایران و جهان

درآمد تریدرها

به‌نظر می‌رسد هنوز هم این تصویر رویایی وجود دارد که در بیایان یک چراغ جادو به نام ترید پیدا می‌کنیم که غول درون آن قرار است ما را به همه رویاهایی که داریم برساند. البته تبلیغات برخی شرکت‌ها و افراد سودجو نیز در ایجاد این تصویر آرمانی بی‌تاثیر نبوده است. اما واقعا درآمد تریدرها در ایران و جهان چقدر است؟ میزان درآمد ترید در بازارهای مالی مختلف چیزی در حدود 90 هزار دلار در سال تعیین شده است. در این مقاله به عوامل موثر بر میزان درآمد ترید و میانگین درآمد تریدرها در بازارهای مختلف پرداخته‌ایم.

بدبینانه‌ترین نگاه‌ها به میزان درآمد تریدرها

درآمد تریدرها
  • گروهی از اقتصاددانان دانشگاه کالیفرنیا بر روی بازده بازار بیش از 66 هزار معامله‌گر و سرمایه‌گذار آمریکایی در یک دوره 5 ساله بین سال‌های 1991 تا 1996 مطالعاتی را انجام دادند. نتیجه این تحقیق این بود، میانگین سود تریدرهای بازار سهام از سود سرمایه‌گذارانی که سهام خود را معامله نمی‌کردند و آن‌ها را نگه می‌داشتند، کمتر بود.
  • شاید خنده‌دارترین تحقیق نیز مربوط به مطالعاتی در سال 2013 در مدرسه کسب‌وکار Cass در دانشگاه سیتی لندن بود. طبق این تحقیق، موفقیت میمون‌هایی که دارت را به روی یک صفحه (که روی آن نام سهام مختلف وجود داشت) پرتاب می‌کردند در پیش‌بینی رشد سهام بیشتر از تریدرها بود.
  • برای درک میزان بدبینی اقتصاددان‌ها به ترید در بازارهای مختلف مالی (و به‌ویژه بازار سهام) بهتر است نظر رابرت شیلر و یوجین فاما، دو برنده جایزه نوبل اقتصاد را بررسی کنیم. آن‌ها اعتقاد دارند رفتار کوتاه‌مدت بازارها منعکس‌کننده میلیاردها ارزش به‌سرعت در حال نوسان است که به‌طور مداوم در حال واکنش به شرایط همواره در حال تغییر هستند. آن‌ها نتیجه می‌گیرند که این شرایطی کاملا تصادفی را ایجاد می‌کند و هیچ نظریه‌ای نیست که بتواند رفتار بازار را به‌خوبی پیش‌بینی کند.

درآمد یک تریدر مبتدی چقدر است؟

میزان درآمد یک تریدر مبتدی به میزان سرمایه اولیه برای ترید بستگی دارد. بر اساس آمارهای موجود اگر میزان سرمایه چیزی در حدود 4 هزار دلار باشد، با فعالیت 2 تا 4 ساعت در روز شما در حدود 30 تا 90 دلار درآمد خواهید داشت. میزان درآمد سالیانه نیز چیزی در حدود 15 هزار دلار خواهد بود. البته اگر بتوانید به‌تدریج زمان صرف شده برای معاملات و البته تجربه خود را افزایش دهید، این درآمد ممکن است به حدود 45 هزار دلار در سال نیز برسد.

درآمد تریدرها در ایران چقدر است؟

تعیین میزان درآمد برای معامله‌گران ایران کاری دشوار است اما اگر آمارهای سایت‌های استخدامی را در نظر بگیریم می‌توانیم این درآمد را چیزی بین 9 تا 15 میلیون تومان در هر ماه تعیین کنیم. با این حال باید در نظر داشت که میزان درآمد معامله‌گران استخدامی در شرکت‌ها و تریدرهای دیگر به میزان تجربه آن‌ها نیز بستگی دارد. زیرا شرکت‌ها در صورت کسب سود بیشتر، پاداش‌هایی را برای معامله‌گران در نظر می‌گیرند.

عناوین مطلب:

درآمد انواع تریدرها چقدر است؟

تریدرها را می‌توان بر اساس نوع بازار، نوع استراتژی، میزان تجربه و … دسته‌بندی کرد. در این بخش ما میزان درآمد تریدرها را بر اساس نوع بازار مشخص می‌کنیم.

درآمد انواع تریدرها

درآمد تریدرهای فارکس

فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است که فرصت‌های بی‌نظیر و متنوعی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. میزان متوسط درآمد معامله‌گران در این بازار 82548 دلار در سال تعیین شده است. معامله‌گران این بازار عموما بر اساس تغییرات ارزش ارزهای فیات نسبت به یکدیگر به کسب سود می‌پردازند.

درآمد تریدرهای بازار ارز دیجیتال

ارز دیجیتال یکی از جوان‌ترین بازارهای مالی جهانی است. در این بازار دارایی‌های دیجیتالی از انواع کوین‌ها و حتی NFTها مورد معامله قرار می‌گیرند. میزان متوسط درآمد معامله‌گران در این بازار 96774 دلار در سال تعیین شده است.

درآمد تریدرهای بازار سهام

بازار سهام بازاری است که در آن سهام شرکت‌های برتر دنیا عرضه می‌شوند. از بورس‌های برتر دنیا می‌توان به بورس نیویورک و بورس نزدک اشاره کرد. میزان متوسط درآمد معامله‌گران در این بازار 96785 دلار در سال تعیین شده است.

درآمد تریدرهای معروف چقدر است؟

در ویدیو زیر در خصوص درآمد تریدرهای معروف صحبت شده است:

تریدرهای معروف و دارای درآمد و سرمایه بسیار بالا افرادی با پشتکار مثال‌زدنی هستند. همچنین جالب است بدانید اکثر آن‌ها کودکی بسیار سختی‌ داشته‌اند و سرمایه اولیه آن‌ها بسیار کم بوده است. یکی از راهکارهای افزایش درآمد از معامله‌گری نیز این است که از تجربه این معامله‌گران از طریق مطالعه زندگی، بررسی تریدها و بررسی استراتژی‌های مورد استفاده آن‌ها استفاده کنید. در جدول زیر نام برخی از تریدرهای معروف جهان و نمونه‌ای موفقیت‌های آن‌ها را مرور می‌کنیم.

نام تریدر
میزان ثروت
نمونه‌ای از موفقیت مالی
جورج سوروس
6.7 میلیارد دلار
در یک روز توانست 1 میلیارد دلار سود کسب کند
ری دالیو
16.5 میلیارد دلار
او مالک صندوق سرمایه‌گذاری Bridgewater Associates با حدود 125 میلیارد دلار دارایی است
جو لوئیس
6.22 میلیارد دلار
درآمد میلیون دلار در سال 1992 همگام با جورج سوروس در زمان تضعیف پوند انگلیس
پل تودور جونز
7.5 میلیون دلار
کسب درآمد 100 میلیون دلار در سال 1987 از ترید

تحلیل کوری میچل از درآمد تریدرها

کوری میچل (Cory Mitchell) بنیان‌گذار Vantage Point Trading است؛ ونتیج پوینت وب‌سایتی است که خدمات آموزش به تریدرها را ارائه می‌دهد و همچنین مرجعی برای مطالعه تجزیه و تحلیل‌های بازار است. او در رشته‌های بازرگانی و امور مالی تحصیل کرده و متخصص در استراتژی‌های تحلیل تکنیکال است. کوری میچل در مقاله‌ای در سایت ونتیج پوینت تلاش می‌کند تا تحلیلی از میزان درآمد تریدرها ارائه دهد. او میزان سرمایه اولیه در مبادلات را 30 هزار دلار فرض می‌کند.

نکات دیگر در مفروضات و نتایج او در این تحلیل به این شکل هستند:

  • شما به‌طور میانگین 5 معامله در روز انجام می‌دهید
  • در ماه 20 روز در حال معامله هستید
  • مجموع معاملات شما در ماه می‌شود: 100 معامله
  • میچل میزان درآمد میانگین شما را 3750 دلار در نظر می‌گیرد اما بدون کمیسیون و کارمزدها
  • او این هزینه را نیز معادل هزار دلار در نظر می‌گیرد
  • میزان سود خالص شما 2750 دلار در ماه می‌شود
  • درصد سود در این مفروضات، اندکی بیش از 9 درصد است
  • شما درآمد خود را از معاملات خرج نمی‌کنید و بر سرمایه اولیه خود اضافه می‌کنید
  • میزان سود شما در پایان سال می‌شود 55944 دلار
  • در ضمن شما هیچ هزینه‌ای برای دفتر کار و رفت‌وآمد و … نمی‌پردازید

نحوه محاسبه درآمد تریدرها در شرکت‌های سرمایه‌گذاری و امور مالی

نحوه محاسبه درآمد تریدرها

یکی از عوامل موثر بر میزان درآمد شما از ترید این است که برای خودتان کار می‌کنید یا برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری و موسسات مالی مانند بانک‌ها، موسسات بیمه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و … . مزیت این روش کسب درآمد از ترید این است که در این روش، شما سرمایه خودتان را به خطر نمی‌اندازید، میزان سرمایه بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد و از سوی دیگر این شرکت‌ها ابزارهای معاملاتی و ابزارهای تحلیلی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در کل یک مساله اساسی در مورد تریدرهای هر دو گروه این است که تریدرها حقوق ثابت ندارد (مگر در مواقع خاص و در برخی از شرکت‌ها). در واقع میزان درآمد تریدرها بر اساس میزان سود خالص از معاملات تعیین می‌شود. برای مثال اگر در یک شرکت سرمایه‌گذاری و ترید به‌عنوان تریدر استخدام شوید، عموما حقوق ثابت دریافت نمی‌کنید و اصل حقوق شما بر اساس درصدی از میزان سودی که کسب می‌کنید تعیین می‌شود. اگر هم حقوق ثابت در این روش از سوی شرکت تعیین شود، این حقوق معمولا بسیار اندک است و باقی حقوق در واقع به‌نوعی پاداش شما برای معاملات موفق است. در نتیجه میزان درآمد شما بستگی به توانایی‌های معاملاتی شما دارد و این می‌توانی چیزی بین حقوق بسیار اندک تا درآمد 6 رقمی باشد.

همان‌طور که گفته شد شما باید در نظر داشته باشید که این میزان درآمد به‌صورت نرخ میانگین است. این یعنی ممکن است درآمد معامله‌گری بسیار بیش از این یا بسیار کمتر از این باشد. همچنین این نرخ‌ها مربوط به معامله‌گرانی هستند که در شرکت‌های مختلف مشغول به کار هستند. این یعنی آن‌ها معمولا سرمایه‌ بیشتر و ابزارهای مالی، معاملاتی و تحلیلی بیشتری را در اختیار دارند که احتمالا شانس آن‌ها در موفقیت در معاملات را افزایش می‌دهد.

راه‌های افزایش درآمد ترید

برای افزایش درآمد از ترید باید عوامل موثر بر میزان درآمد را بشناسید و همچنین از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ضررهای بزرگ و افزایش سود خود از معاملات استفاده کنید. در قدم اول شما باید بهترین بازار را برای کسب درآمد انتخاب کنید. البته معیارهای انتخاب بازار معمولا نمی‌توانند تعیین کننده بهترین بازار باشند. برای مثال وقتی میزان نوسان در بازار بیشتر باشد، ریسک معاملات افزایش می‌یابد که جنبه چندان مثبتی برای آن بازار نیست. اما از سوی دیگر همین نوسانات، فرصت‌های معاملاتی را برای تریدرها افزایش می‌دهند.

در مقابل برخی معیارها مانند وسعت بازار از حجم سرمایه در گردش، مقیاس کلی بازار، تنوع گزینه‌ها و ابزارهای معاملاتی و … تاثیر بیشتری در بررسی شرایط بازار دارند. معمولا 3 بازار سهام، ارز دیجیتال و فارکس، بهترین بازارها برای ترید شناخته می‌شوند.

در ادامه برخی از راهکارهای افزایش درآمد از ترید را با هم بررسی می‌کنیم.

افزایش سرمایه اولیه

به هر مقدار که میزان سرمایه اولیه شما بیشتر باشد، سود و زیان شما از معامله نیز بیشتر می‌شود. اما یک نکته دیگر هم وجود دارد و آن این‌که وقتی سرمایه اولیه شما بیشتر باشد، نسبت هزینه معاملات به میزان سود معمولا کاهش می‌یابد. در ضمن اگر شما توانایی بالایی در معاملات داشته باشید، چند تحلیل صحیح و استفاده مناسب از فرصت‌های معاملاتی ممکن است سود هنگفتی را نصیب شما کند.

تریدرها در ایران
اینکه یک تریدر با تحلیل فردی خود ضرر کند، به مراتب ارزش بیشتری از کسب سود با تحلیل دیگران دارد.

استفاده از بهترین راهکارهای مدیریت ریسک

مدیریت ریسک معاملات شامل موارد مختلفی مانند ایجاد یک استراتژی برای تعیین میزان ریسکی که می‌خواهید بپذیرید، تعیین حد ضرر و سود، شناسایی تهدیدهای بالقوه در معاملات و مواردی از این دست می‌شود. ارزیابی موفقیت شما در مدیریت ریسک نیز نیازمند بررسی نسبت معاملات موفق شما در برابر معاملات بازنده است.

مدیریت احساسات زمان ترید

میلیون‌ها تریدر در سراسر جهان در حال انجام معاملات در بازارهای مختلف هستند. معمولا این افراد آموزش‌های مختلفی را برای افزایش دانش و مهارت‌های معاملاتی و تحلیلی پشت سر گذاشته‌اند اما تنها درصد بسیار کمی از این افراد دارای یک استراتژی محکم برای مدیریت احساسات زمان ترید هستند. زیرا احساسات زمان ترید مانند ترس و طعم، امید و ناامیدی و … می‌توانند افراد را از پایبندی به استراتژی دور کنند که ریسک معاملات را افزایش می‌دهد. بنابراین معامله‌گران باید با اصول روانشناسی بازار و راهکارهای مدیریت احساسات در بازارها آشنا باشند.

انتخاب بهترین استراتژی برای ترید

استراتژی ترید نقشه راه معاملاتی شما است که قوانینی را برای معاملات تعیین می‌کند. همچنین هر استراتژی دارای یک یا چند روش مشخص برای پیش‌بینی نوسانات بازار و کسب درآمد از معاملات است. برای انتخاب استراتژی بهتر است پیش از هر چیز درباره آن تحقیق کنید و همه اصول استراتژی مورد نظر را بیاموزید. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم پیش از امتحان کردن استراتژی مورد نظر با استفاده از دارایی‌های واقعی خود، استراتژی را در حساب‌های دمو امتحان کنید. از انواع استراتژی‌های رایج برای ترید می‌توان به معاملات اسکالپینگ، معاملات محدوده نوسان و معامله فرکانس بالا اشاره کرد.

تعیین حد سود و ضرر برای کاهش ریسک کسب درآمد تریدرها

کلید موفقیت در روش ترید روزانه پایبندی به استراتژی معاملاتی است. زیرا حتی حرفه‌ای‌ترین معامله‌گران نیز ممکن است گرفتار احساسات خود در زمان ترید شوند و بنابر طمع یا احساساتی از این دست، ضررهای جبران‌ناپذیری را تجربه کنند. برای این منظور معامله‌گران روزانه از دستورات حد سود و ضرر در تنظیمات سفارشات خود استفاده می‌کنند.

دوری کردن از ریسک بیش از حد

  • یک راهکار دیگر برای اطمینان از ایجاد درآمد مناسب و نسبتا پایدار در حرفه ترید این است که میزان ریسک را برای خود مشخص کنید. برای مثال معمولا تریدرهای حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنند که میزان ریسک شما بیشتر از 1 درصد از سبد دارایی شما نباشد. بنابراین از سبد دارایی شما برای مثال دارای ارزش 50 هزار دلار است نباید بیشتر از 500 دلار در هر معامله ریسک کنید.
  • میزان ریسکی که می‌توانید تحمل کنید، تعیین کننده دستورات حد سود و ضرر است. برای مثال اگر قانون یک درصد را پذیرفته باشید می‌توانید حد ضرر را روی یک درصد از سرمایه تنظیم کرده و حد سود را نیز در حدود 1.5 درصد در نظر بگیرید.

استفاده از اهرم‌ها برای معاملات

برخی از تریدرها برای افزایش درآمد خود روش معاملات اهرمی را استفاده می‌کنند. در این روش شما با سرمایه‌ مشخص وارد معامله‌ای می‌شوید که اندازه آن بسیار بیشتر از آورده شما است. گاهی این تفاوت می‌تواند به بیش از 100 برابر سرمایه اولیه برسد. در این حالت اگر سود کنید، سود شما نیز 100 برابر می‌شود و اگر ضرر کنید نیز همین اتفاق می‌افتد. به‌همین‌دلیل این نوع از معاملات به تریدرهای مبتدی پیشنهاد نمی‌شود.

افزایش تعداد معاملات

تعداد معاملات در ترید روزانه بستگی به تجربه، استراتژی، پلتفرم‌های معاملاتی، هزینه‌های معاملات در کارگزاری‌ها، میزان سرمایه اولیه و … دارد. این میزان ممکن است بین 3 معامله تا بیش از صدها معامله در روز باشد. برای مثال امروزه سیستم‌های معاملات الگوریتمی و معاملات با فرکانس بالا طراحی شده‌اند که با استفاده از آن‌ها معاملات به‌طور خودکار برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند و گاهی تعداد این معالات به ارقام شگفت‌انگیزی می‌رسد.

جمع‌بندی

شکست در معاملات برای تریدرهای روزانه اتفاق عجیبی نیست؛ زیرا شرایط بازار همیشه به نفع تریدرها نیست. با این حال تریدرها نیز از تکنیک‌های مختلفی برای حفظ سرمایه و کسب سود بیشتر استفاده می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به مدیریت ریسک، انتخاب استراتژی‌های مناسب، تحلیل بازار و … اشاره کرد. با استفاده از این راهکارها تریدرها می‌توانند به درآمد قابل توجهی در بازارهای هدف خود برسند. اگر شما هم به‌دنبال یادگیری راهکارهای افزایش درآمد از معامله‌گری هستید می‌توانید مقالات آموزشی بورسینس را مطالعه کنید. ما همچنین منابع مختلف مانند کتاب‌های آموزشی را در اختیار علاقمندان بازارهای مالی قرار می‌دهیم.

اگر قصد دارید تریدر شوید توصیه می‌کنیم از دست ندهید: آموزش ترید

سوالات متداول

درآمد یک تریدر چقدر است؟

درآمد یک تریدر واقعا قابل تخمین نیست. درآمد تریدرها به عواملی زیادی بستگی دارد که برای مثال می‌توان به بازاری که یک تریدر در آن فعالیت می‌کند، مقدار سرمایه‌ای که یک تریدر وارد بازارهای مالی می‌کند و زمانی که یک تریدر حاضر است به معامله‌گری در بازارهای مالی تخصیص دهد دارد. البته باید توجه داشت که درآمد یک تریدر به متغیرهای دیگری هم بستگی دارد که سعی کردیم در مقاله پاسخ دهیم.

ویژگی‌های یک تریدر حرفه‌ای چیست؟

به صورت کلی، یک تریدر حرفه‌ای باید طمع را در خود پرورش ندهد؛ در راستای کسب دانش در حوزه مالی تلاشی روزافزون داشته باشد؛ به اصول شغل معامله‌گری پایبند باشد؛ آرامش و صبر لازم برای رسیدن به هدف را داشته باشد و در تمامی این مراحل، منظم باشد و از چهارچوب‌ها خارج نشود.

چند نوع تریدر در بازارهای مالی وجود دارد؟

4 دسته معامله‌گر در بازارهای مالی وجود دارد: تریدرهای روزانه، مومنتوم تریدرها، سرمایه‌گذاران و تریدرهای سویینگ.
این 4 دسته تفاوت‌های هم دارند که در مقاله به تفاوت آن‌ها پاسخ داده شده است.

آیا می‌توان با ترید کردن درآمد روزانه یا ماهیانه ثابت داشت؟

به عنوان تازه‌کار، رسیدن به چنین هدفی مشکل به نظر می‌رسد زیرا بازارها اغلب مواقع در جهتی که شما پیش‌بینی کرده‌اید حرکت نمی‌کنند. زیان بخشی از کار یک تریدر تازه‌کار است و زیان‌ها اغلب باعث می‌شوند سودها کاهش یابد یا از بین برود. اما کسی که حداقل 2 سال تجربه ترید داشته باشد، ترید اصولی و منظم انجام دهد، رسیدن به این هدف امکان پذیر است.

سود هر ترید چند درصد است؟

سود هر ترید رقم ثابتی نیست. شما در یک بازار که قیمت‌ها همواره در حال تغییر هستند در حال انجام معامله هستید، هر معامله‌ای حتی در بازارهای سنتی، مقدار سود مشخص که کاملا قابل پیش بینی باشد ندارد.

اگر بخواهیم شروع کنیم، آیا ترید ارزش وقت گذاشتن دارد؟

ترید و مخصوصا ترید ارز دیجیتال می‌تواند سود بسیار خوبی داشته باشد، با این حال تریدر بودن برای هرکسی مناسب نیست. پیشنهاد می‌کنیم با کسب اطلاعات اولیه با سرمایه بسیار کم، این کار را بسنجید و ببینید برای شما مناسب است یا خیر.

سخن پایانی

اگر شما از جمله افرادی هستید که ترید را برای کسب درآمد خود انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که ترید یک سرگرمی یا فعالیت گذرا نیست.

درست است که برای کسب درآمد از ترید و یا پیش‌بینی متوسط درآمد هیچ تضمینی وجود ندارد؛ اما اگر استراتژی‌های مناسبی به کار بگیرید، قطعا علاوه بر کم کردن ضرر، به سود خوبی خواهید رسید.

داشتن مهارت، صبر، نظم و مدیریت ریسک، از جمله مواردی است که در کسب درآمد از ترید بسیار مهم است.

در این مقاله، درباره درآمد یک تریدر در ایران و عوامل موثر در موفقیت تریدرها صحبت کردیم. امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش پیشرفته ترید

5 1 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
سجاد

سلام. ابزاری میشناسید که خوب باشه واسه ی ترید

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر، این ابزار برای چه کاری باشه؟

میعاد شیخی

سلام میتونی از ثبت نام انلاین توی یه سری صرافی ها استفاده کنی پنل بسازی مثل یوبیتکس و …

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
3
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx