چشم‌انداز مثبت توکن‌های اوراق بهادار با پلتفرم MOBU: آیا هجوم سرمایه‌گذاران بازارهای سنتی به توکن‌های ارزهای دیجیتال در پیش است؟

انتشار توکن اوراق بهادار

حتما با ICO ها و پروژه‌های جدیدی که در نظر دارند یک ارز دیجیتال منتشر کنند برخورد کرده‌اید. این پروژه با انتشار و فروش توکن‌های ارز دیجیتال قصد دارند سرمایه موردنیاز برای استارت‌آپ یا پیشرفت یک پروژه قبلی را تامین کنند.

با این حال، توکن‌های منتشر شده توسط بیشتر این شرکت دارای یک نقص اساسی است: این توکن‌ها نماینده سهام آن شرکت نیستند و شما با دارابودن توکن، صاحب بخشی از آن استارت‌آپ یا شرکت نمی‌شوید. بنابراین با داشتن چنین توکن‌هایی، سرمایه‌گذار از لحاظ قانونی نمی‌تواند ادعای بازگشت سرمایه یا بخشی از سود بدست آمده از طرف شرکت را داشته باشد.

اما در طرف دیگر، نوع دیگری از توکن‌ها با نام توکن‌های اوراق بهادار (Security tokens) وجود دارند که خواص آنها همانطور که از نام‌شان مشخص است، همانند اوراق بهادار است.

عناوین مطلب:

توکن‌های اوراق بهادار نسبت به توکن‌های کاربردپذیر (Utility)، توکن‌های ارزی (Currency tokens) و سایر توکن‌ها دارای بیشترین سودآوری هستند و روندی رو به رشد دارند.

توکن‌های اوراق بهادار به زبان ساده، امکان توکنایزکردن اوراق بهادار و دارایی‌های مالی را می‌دهند. با این اوصاف یک بازار جهانی 80 تریلیون دلاری در دنیا برای وارد شدن وجود دارد و پتانسیل عظیمی برای سرمایه‌گذاری، پروژه‌های جدید و ایجاد ثروت در پیش است.

توکن‌های اوراق بهادار دارای مزایای بیشتری نسبت به اوراق بهادار فعلی (در ساختار سنتی) هستند.

کاهش کارمزدها، معاملات سریعتر، بازار آزاد و سرمایه‌گذاران بیشتر، خودکارسازی فرایندها، کاهش احتمال دستکاری قیمت و افزایش شفافیت در بازار، فقط برخی از مزایای توکنایزکردن اوراق بهادار است.

در حال حاضر پلتفرم‌هایی همانند Securitize، Coinlist و Polymath در حوزه توکنایزکردن اوراق بهادار فعالیت می‌کنند ولی پلتفرم MOBU که عرضه اولیه توکن آن با نماد MOBU از اول سپتامبر 2018 آغاز می‌شود، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که در ادامه شرح می‌دهیم.

علاوه بر این موضوع، بازار 80 تریلیون دلاری آنقدر بزرگ است که بازیگران زیادی می‌توانند در آن به ارائه سرویس بپردازند.

پلتفرم MOBU

پلتفرم MOBU یک راهکار غیرمتمرکز و سرتاسری برای انتشار ICO هایی است که قصد انتشار توکن‌های اوراق بهادار را دارند. در واقع MOBU فرایند انتشار این توکن‌ها را از لحاظ قانونی و زیرساختی برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها تسهیل می‌کند.

به عنوان بخشی از نقشه راه، تیم این پروژه در نظر دارد علاوه بر قابلیت تامین‌سرمایه جمعی، اولین ICO برای اکانت PAMM فارکس و یک صرافی منطبق با قوانین را روی پلتفرم MOBU راه‌اندازی کند. اینکار با هدف تقویت کارکرد اکوسیستم و افرایش کاربرد پلتفرم از روز نخست انجام خواهد گرفت.

MOBU به این نتیجه رسیده که شرکت‌های بسیاری تمایل دارند اوراق بهادار خود را به شکل توکن ارز دیجیتال منتشر کنند، به طوری که کاملا مطابق با قوانین خاص در کشورهای مختلف دنیا باشد.

توکن‌های اوراق بهادار انتشار یافته از طریق MOBU، دارای کارکرد قانونی مشابه با اوراق بهادار سنتی و ساختاری مشابه اوراق کاغذی قابل معامله خواهند داشت، به همین دلیل اعتماد و اعتبار بسیار بیشتری نسبت به این توکن‌ها شکل می‌گیرد و فضای مناسبی برای حضور موسسات سرمایه‌گذاری تشکیل می‌شود.

در پلتفرم MOBU از طریق قراردادهای هوشمند اطمینان حاصل می‌شود که همه الزامات قانونی در زمان انتشار توکن رعایت شده و این توکن‌ها واقعا دارای پشتوانه‌ای از دارایی‌های فیزیکی هستند و همچنین از پشتوانه قانونی (همانند اوراق بهادار در بازار سنتی) برخوردارند.

با این اوصاف، این پلتفرم می‌تواند برای کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال مزایا و منافع بسیاری به همراه داشته باشد، که فقط چند مورد آنرا را در ادامه می‌خوانید:

  • شرکت‌های سابق که در بورس‌های دنیا فعال هستند امکان توکنایز کردن اوراق بهادار خود را خواهند داشت.
  • سرمایه‌گذارانی که به دلیل بدون پشتوانه بودن توکن‌های ارز دیجیتال، آنها را خریداری نمی‌کردند، می‌توانند در توکن‌هایی که دارای پشتوانه‌ در دنیای واقعی هستند سرمایه‌گذاری کنند. به این ترتیب سرمایه‌گذاری عظیمی به سمت دارایی‌های دیجیتال سرازیر می‌شود.
  • شرکت‌ها نیازی نیست فرایند هزینه‌بر و زمان‌بر و غیرخودکار انتشار سهام را طی کنند و می‌توانند با سهولت بیشتری و بدون واسطه، اوراق بهادار خود را منتشر کنند.
  • ICO ها و استارت‌آپ‌های حوزه بلاک‌چین می‌توانند با قدرت بیشتری اقدام به جذب سرمایه و انتشار توکن‌های اوراق بهادار نمایند، زیرا فرایندهای قانونی و فنی از سمت پلتفرم MOBU تسهیل شده است.
آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx