پروژه NODE Haven: سخت‌افزارهای پیشرفته استخراج ارز دیجیتال

سخت افزار پیشرفته استخراج ارز

امروزه تولیدکنندگان سخت‌افزارهای استخراج ارز، مدل‌های کسب و کاری دارند که باعث شده دسترسی به تجهیزات استخراج ارز دیجیتال بطور متمرکز باقی بماند. این عامل سبب به وجود آمدن حجم زیادی از مشکلات شده، تا حدی که بسیاری از علاقه‌مندان به استخراج ارز را خشمگین و ناراحت نموده است.

ایده پروژه NODE Haven از همینجا نشات گرفت.

پروژه NODE Haven یک تولیدکننده قطعات مخصوص استخراج ارز دیجیتال در آمریکاست که به همه افراد، همان مزایایی را می‌دهد که تولیدکنندگان سخت‌افزار استخراج ارز دارا هستند: اولین دسترسی به ماینرهای پیشرفته با قیمتی براساس قیمت تولید.

عناوین مطلب:

پیشنهاد جذاب ارائه شده توسط این پروژه، از طریق پیاده‌سازی یک مدل برپایه همکاری و با استفاده از توکن‌های ERC20 بدست می‌آید.

از توکن‌های NODE می‌توان برای دست‌یابی به دستگاه‌های استخراج (براساس قیمت هزینه شده) استفاده کرد. یعنی قیمت دستگاه‌ها براساس هزینه ساخت خواهد بود و نه براساس میزان عرضه و تقاضایی که در بازار وجود دارد.

به همین دلیل میزان بازگشت سرمایه (ROI) به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت، مخصوصا زمانیکه تقاضا برای این دستگاه‌ها زیاد باشد.

ارائه‌کننده دستگاه‌های پیشرفته بلاک‌چین

علاوه بر تجهیزات مخصوص استخراج ارز دیجیتال، NODE Haven در حال توسعه و ایجاد سخت‌‌افزارهای پیشرفته بلاک‌چین است تا به اپلیکیشن‌های متنوع راهکارهای خود را ارائه کند، اپلیکیشن‌هایی که می‌تواند در حوزه هوش مصنوعی، پشتیبانی استخراج، شبکه‌های عصبی و… باشد.

چرا استخراج بیت‌کوین انقدر مهم است؟

بیت‌کوین به عنوان ارز دیجیتالی که اولین شبکه استخراج ارز با روش اثبات کار (proof-of-work) را داراست، راه‌های ترقی و پیشرفت در فضای ارزهای دیجیتال را باز نمود.

شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های ASIC از تولید و فروش این دستگاه‌ها در سال 2017 معادل 4 میلیارد دلار سود بدست آورده‌اند. ارزش بازار استخراج ارزهای دیجیتال نیز بیش از 200 میلیارد دلار و همچنان در حال رشد است.

مطلب مرتبط: بهترین دستگاه استخراج بیت‌کوین چیست؟

تخمین زده شده که تریلیون‌ها دلار ارزش حوزه استخراج ارز خواهد بود. این رقم با رشد ارزهای دیجیتال و افزایش پذیرش آنها در بین عموم مردم بدست خواهد آمد.

بیت‌کوین به عنوان سردمدار این ارزها سال به سال، مقبولیت بیشتری در بین مردم پیدا می‌کند و شرایط فعلی در واقع نشان‌ می‌دهید که در ابتدای مراحل پذیرش این ارز هستیم.

تاریخچه مختصری از استخراج ارز دیجیتال

رویا و چشم‌انداز اولیه ساتوشی ناکاموتو، بنیان‌گذار بیت‌کوین، در Wite Paper بیت‌کوین در سال 2008 این بود که “هر CPU یک رای به حساب آید”.
در آن زمان به دلیل پایین بودن سختی استخراج (Mining Difficulty)، همه افراد می‌توانستند با راه‌اندازی استخراج ارز از طریق کامپیوترشان به طرز قابل ملاحظه‌ای در افزایش امنیت شبکه بیت‌کوین مشارکت کنند و پاداش خوبی نیز بگیرند.

اما وضعیت به آن صورت باقی نماند.

چشم‌انداز اولیه ساتوشی ناکاموتو به طور اساسی تغییر کرد. روش‌های قوی‌تر و کارآمدتر برای استخراج ارز معرفی شد و روش‌های قدیمی منسوخ شدند.

ایده استخراج ارز با CPU جای خود را به استخراج ارز با GPU (کارت گرافیک) داد و پس از آن، دستگاه ASIC جای کارت‌های گرافیک را گرفت. امروزه فقط دستگاه‌های ASIC هستند که استخراج سودآور ارزها را ممکن می‌کنند.

 مشکل اینجاست که این تکنولوژی فقط در دست عده‌ای خاص است.

تکنولوژی دستگاه‌های ASIC فقط در دست عده‌ای از تولیدکنندگان بسیار حرفه‌ای است که کنترل زیادی روی فاکتورهای شبکه استخراج ارز دارند. این موضوع یک تضاد کامل با چشم‌انداز ساتوشی ناکاموتو محسوب می‌شود، زیرا او می‌خواست که “هر CPU یک رای در شبکه بیت‌کوین محسوب شود”.

معضلات فعلی با تولیدکنندگان ASIC

1 – تولیدکنندگان متمرکز ASIC جریان تولید و ارائه این محصول را در کنترل خود دارند، در حالیکه حوزه ارزهای دیجیتال باید غیرمتمرکز و عمومی باقی بماند.

مواقعی که استخراج ارز بسیار سودآور است، تولید بسیار محدود شده و به همین دلیل موجودی این دستگاه‌ها به سرعت به پایان می‌رسد.

این موضوع باعث ارائه دستگاه‌ها با قیمت‌های نجومی توسط افراد واسطه و دلال می‌شود.

2 – تولیدکنندگان دستگاه‌های ASIC با بروزترین تکنولوژی به استخراج ارز می‌پردازند و فقط تکنولوژی قدیمی شده را می‌فروشند. تکنولوژی پیشرفته‌ای که در اختیار دارند به آنها قدرت رقابت بسیار زیادی می‌دهد، چیزی که با پروژه NODE haven، در اختیار دارندگان توکن‌های NODE قرار خواهد گرفت.

3 – با افزایش قیمت بیت‌کوین و سایر ارزها، تمرکززدایی (decentralization) در معرض تهدید بیشتری قرار می‌گیرد. انگیزه استخراج ارز با دستگاه‌های ASIC تولید شده توسط خودشان، در حال رشد است و استخراج کنندگان مستقل (مشتریان) دسترسی بسیار محدودی به سخت‌افزارها با قیمت مناسب دارند.

پروژه NODE Haven با تجهیزات تولید شده اقدام به استخراج نخواهد کرد و دارندگان توکن می‌توانند دستگاه‌های استخراج ارز پیشرفته خود را با قیمت پایین‌تر از سایر سازندگان ASIC تهیه کنند. این موضوع به طرز موثری، خطر متمرکزشدن را از بین می‌برد.

دستگاه استخراج ارز asic

پروژه NODE Haven چه کار می‌کند؟

1 – افزایش دسترسی
هر شخصی که تمایل به مشارکت در استخراج ارز دارد، باید بتواند همانند تولیدکنندگان ASIC، به این دستگاه‌ها دسترسی داشته باشد.

2 – تغییر مدل کسب و کار قدیمی
کسب و کارهای متمرکز به دلیل ماهیت‌شان، بر خلاف ماموریت تمرکززدایی ارزهای دیجیتال هستند. آنها دسترسی به تکنولوژی پیشرفته را محدود می‌کنند و قیمت تجهیزات را با توجه به قیمت بازار ارز، افزایش می‌دهند تا بیشترین سود حاصله را بدست آورند.

3 – دستیابی به مدل کسب و کار بر پایه همکاری دوجانبه
یک مدل کسب و کار بر پایه همکاری دوجانبه که سود طرفین در آن مهم است، به هر کاربر و عضو، همان مزایایی را می‌دهد که دارندگان ASIC از آن برخوردارند: دسترسی اولیه به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های استخراج ارز

خرید و تحویل ASIc

جزییات توکن و ICO

کل عرضه توکن: 500 میلیون
نماد: NODE
نوع توکن: ERC20 (برپایه شبکه اتریوم)

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx