آموزش کسب درآمد با استخراج ارز دیجیتال (با کامپیوتر و لپ‌تاپ شخصی)

blank

ارزهای رمزنگاری‌شده (cryptocurrency) راه‌های کسب درآمد جدیدی پیش روی افراد قرار داده است. راه‌هایی مانند خرید و فروش بیت‌کوین، استخراج ارزها و… که روز به روز در حال رشد هستند که کاربران نیاز به آموزش ترید و آشنایی با انواع خرید و فروش دارند.

کاربران عادی اما معمولا سهم بسیار کمی از این بازار دارند. برخی‌ها فقط به کسب بیت‌کوین رایگان و سایر ارزها از سایت‌ها می‌پردازند که البته مقادیر ناچیزی است.

سعی ما در بورسینس این است کاربران عادی را با ارزهای دیجیتال و روش‌های بدست آوردن آن بیشتر آشنا کنیم.

عناوین مطلب:

مطالب مرتبط:

در ادامه این راهنمای جامع قصد داریم روش استخراج ارزها با استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ شخصی خودتان را آموزش دهیم. از اولین قدم تا فروش ارز استخراج شده و تبدیل آن به ریال همراه شما خواهیم بود، بنابراین تا انتهای مطلب همراه باشید.

توجه کنید که استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر و لپ تاپ شخصی، درآمدزایی چندانی ندارد و صرفا به عنوان یک تجربه و آشنایی اولیه با ارزهای دیجیتال مطرح می‌شود.

استخراج ارز چیست؟

اگر بخواهیم بصورت ساده بگوییم و از اصطلاحات پیچیده و عجیب و غریب پرهیز کنیم: ارزهای دیجیتال که با نام ارزهای رمزنگاری‌شده (cryptocurrency) یا کریپتوکارنسی نیز شناخته می‌شود، ارزهایی هستند که توسط سرورها و کامپیوترهای قدرتمند ایجاد می‌شوند.

این کامپیوترها و سرورها که تنظیمات خاصی لازم دارند، براساس قدرت پردازش، سخت‌افزار و نرم‌افزاری که دارند می‌توانند این ارزها را استخراج کنند.

قدرت استخراج ارز با واحدی با نام هش ریت (Hash Rate) یا نرخ هش محاسبه می‌شود.

قبلا در مطلبی تحت عنوان “آیا استخراج بیت‌کوین سودآور است” در مورد اصطلاحاتی که در استخراج ارزها ذکر می‌شود توضیحاتی دادم و نیاز به تکرار نیست.

در این مطلب بیشتر قصد دارم برای آن دسته از افراد که نمی‌خواهند وارد مباحث فنی و تخصصی شوند و فقط می‌خواهند از استخراج ارز درآمد کسب کنند مراحل کار را توضیح دهم.

ویدئوی این مطلب:

ملزومات استخراج ارز (در این روش)

  • یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ با قدرت پردازش بالا (سیستم‌های قدرتمند مخصوص بازی یا کارهای گرافیکی)
    به این سوال که چه کامپیوتر یا لپ‌تاپی مناسب است واقعا پاسخی نمی‌توان داد چون هر کامپیوتر قدرت پردازش متفاوتی دارد. برای اینکه صرف زمان، هزینه برق و به طور کلی استخراج ارزها ارزش دارد باید تست کنید
  • توانایی روشن نگه‌داشتن سیستم به مدت طولانی
    هرچقدر بیشتر بتوانید سیستم را روشن نگه دارید و نرم‌افزار استخراج را اجرا کنید درآمدتان بیشتر خواهد بود.
  • اتصال اینترنت (بدون قطعی و با پایداری بالا)
    یک اتصال اینترنت معمولی که امروزه همه با آن دسترسی دارند کفایت خواهد کرد. فقط این اتصال باید پایدار باشد تا فرایند استخراج قطع و وصل نشود.

مراحل شروع کار

مراحل استخراج ارز بصورت کلی

  1. ثبت‌نام و نصب نرم‌افزار از سایت Minergate
  2. اجرای نرم‌افزار و شروع فرایند استخراج ارز
  3. چک کردن وضعیت در سایت Minergate
  4. ایجاد یک کیف پول برای ارز مورد نظر (در صورتی که قبلا ایجاد نکرده‌اید)
  5. انتقال ارز استخراج شده از Minergate به کیف پول
  6. تبدیل و فروش ارز به ریال

جزییات این مراحل را در ادامه بخوانید

1 – ثبت‌نام و نصب نرم‌افزار از سایت Minergate

اینکار کاملا رایگان انجام می‌شود و نیازی به پرداخت هیچ وجهی نیست. سایت Minergate یک واسط بین استخراج‌کنندگان، صرافی‌ها و صاحبان گروه‌های استخراج (Mining Pool) است و کار استخراج ارزهای مختلف را برای افراد عادی بسیار آسان کرده است.

برای ثبت‌نام در Minergate اینجا کلیک کنید

فرم ثبت‌نام که مطابق شکل زیر است را ثبت کنید

عضویت در ماینرگیت

پس از ثبت نام (کلیک روی دکمه Sign up & start mining) مستقیما به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که می‌توانید نرم افزار استخراج ارز، مخصوص سیستم عاملی که روی کامپیوترتان هست را دانلود کنید.

مثلا اگر سیستم عامل کامپیوتر شما ویندوز باشد باید در زیر لوگوی ویندوز روی علامت فلش سبز رنگ کلیک کنید تا دانلود آغاز شود

دانلود نرم افزار استخراج بیت‌کوین

پس از دانلود نرم افزار که حجمی پایین‌تر از 20 مگابایت دارد، آنرا روی سیستم‌تان نصب کنید. فرایند نصب نرم‌افزار مانند سایر نرم‌افزارهای سیستم عامل‌تان است و هیچ تفاوتی ندارد.

2 – اجرای نرم افزار استخراج و شروع کار

پس از نصب نرم افزار آنرا اجرا کنید. پس از اجرا با صفحه‌ای مطابق شکل زیر روبرو خواهید شد.

بهترین نرم افزار استخراج بیت‌کوین

کافیست ایمیلی که با آن در سایت Minergate عضو شده‌اید را وارد کنید و روی دکمه Start mining نمایید.

پس از آن به صفحه ای مطابق شکل زیر وارد خواهید شد

آموزش استخراج پول

با کلیک روی Start smart mining  این نرم افزار براساس قدرت سیستم شما و بازاری که برای ارزها وجود دارد بصورت خودکار شروع به استخراج بهترین ارز مناسب می‌کند. (تصویر زیر)

نرم افزار استخراج ارز

مفهوم اصطلاحاتی که در تصویر فوق می‌بینید:

XMR : علامت اختصاصی ارزی با نام «مونرو» است (monero) این ارز به دلیل سختی استخراج پایین، این روزها بسیار موردتوجه قرار گرفته و نرم افزار نیز این ارز را بصورت خودکار انتخاب کرده و در حال استخراج آن است

CPU MINING : اگر زیر این گزینه سبز شده باشد، نشان دهنده این است که استخراج از طریق استفاده از قدرت CPU سیستم شما در حال انجام است.

H/s : نشان دهنده همان نرخ هش (Hash Rate) است که سیستم شما با آن در حال استخراج ارز موردنظر می‌باشد. این عدد هر چقدر بالاتر باشد درآمد بیشتری خواهید داشت. به طور مثال این نرم افزار روی یک لپ تاپ HP proBook 6475b نصب شده و هش ریت 24.3 که ملاحظه می‌کنید را برای ما داشته است.

CPU CORES : با این گزینه می‌توانید انتخاب کنید چند هسته از سی پی یو شما درگیر استخراج باشد. این گزینه برای زمانی که خودتان با سیستم کار دارید مفید است. در این هنگام می‌توان با کم کردن استفاده از هسته‌های CPU ، کارهای دیگرتان را با لپ تاپ یا کامپیوتر انجام دهید.

GPU MINING : اگر زیر این گزینه سبز شده باشد، نشان دهنده این است که استخراج از طریق استفاده از قدرت کارت گرافیک سیستم شما در حال انجام است. (فعال بودن این گزینه معمولا باعث کندی شدید سیستم می‌شود اگر INTENSITY را روی 1 قرار دادید و بازهم سیستم کند بود شاید بهتر باشد با کلیک روی علامت Pause آنرا متوقف کنید)

SHARES: GOOD/BAD/LAST : پردازش‌هایی که توسط سیستم شما انجام می‌گیرد گاهی به هر دلیل باعث استخراج ارز نمی‌شود که در این بخش مشخص می‌گردد. LAST زمان رسیدن آخرین پردازش صحیح را نشان می‌دهد

SHARES DIFFICULTY : مقدار کنونی سختی برای هر سهم ارسال شده را نشان می‌دهد

Unconfirmed balance : مقدار موجودی که هنوز توسط سرورهای MINERGATE تایید نشده است.

Reward method : نوع جایزه‌ای است که به استخراج کننده پرداخت می‌شود و دو نوع دارد، PPS و PPLNS که هر کدام مزایای مختلفی دارند.

Merged mining : این گزینه به شما اجازه می‌دهد علاوه بر استخراج ارز اصلی، دو ارز فانتوم کوین (Fantomcoin (FCN)) و مونتاورده (MonetaVerde (MCN)) را نیز بدون کم شدن نرخ هش استخراج کنید.

3 – بررسی وضعیت در سایت Minergate

پس از اجرای نرم افزار وارد حساب کاربری‌تان در سایت ماینرگیت Minergate شوید و در بخش Dashboard مشاهده کنید که آیا تغییری در رقم موجودی ارز موردنظر به وجود آمده یا خیر.

سایت ماینرگیت

همانطور که تصویر فوق می‌بینید خط سمت راست پنجره هر سکه‌ای که در حال استخراج است به رنگ سبز درآمده است.

موجودی مونرو (Monero) و فانتوم کوین (Fantomcoin) را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

پس استخراج به درستی انجام می‌شود و باید سیستم را روشن بگذارید تا به اندازه کافی ارز استخراج شود تا بتوانید آنرا با کلیک روی دکمه Withdraw به کیف پول یا صرافی انتقال دهید.

حداقل موردنیاز برای برداشت ارز مونرو 0.1 و برای برداشت فانتوم کوین (با علامت اختصاری FCN ) این رقم 0.01 است.

مفهوم برخی اصطلاحات به کار رفته در داشبورد سایت ماینرگیت

Status: این گزینه وضعیت نرم افزار استخراج شما را نشان می‌دهد که در حال کار است یا خیر. اگر Offline بود یعنی نرم‌افزار در حال استخراج نیست و اگر Online بود یعنی نرم‌افزار در حال استخراج است.

Unconfirmed : مقادیر تایید نشده ارز را نشان می‌دهد. این مقدار بعد از تایید به مقدار روبروی نام ارز (مثلا Monero) که در شکل بالا صفر است اضافه می‌شود.

Total mined : کل مبلغ استخراج شده را نشان می‌دهد (تایید شده و تایید نشده)

Active workers : به معنای تعداد دستگاه‌هایی  شماست که در حال استخراج هستند.

Good shares : پردازش‌های صحیح را نشان می‌دهد.

Blocks : منظور از بلاک، حجم مشخصی از محاسبات است که باید محاسبه شود تا مقدار مشخصی ارز به محاسبه‌کننده (استخراج کننده) تعلق گیرد. روبروی این کلمه، تعداد بلاک‌هایی که توسط شما محاسبه شده‌اند نشان داده می‌شود

Pool : نشان دهنده جمع قدرت استخراج در آن استخر است که معمولا با واحد MH/s یعنی مگا هش بر ثانیه نوشته شده است.

Miners : تعداد کل دستگاه‌هایی که در آن استخر در حال استخراج ارز هستند.

World : آمار جهانی قدرت استخراج کنندگان را نشان می‌دهد

Difficulty : سختی استخراج را نشان می‌دهد و هرچقدر بالاتر باشد، معمولا استخراج سود کمتری خواهد داشت.

4 – ایجاد یک کیف پول برای ارز مورد نظر (در صورتی که قبلا ایجاد نکرده‌اید)

بسته به اینکه ارزی که استخراج می‌کنید چیست، برای نگهداری آن نیاز به یک کیف پول دارید.

ساخت کیف پول Monero (ارز با علامت اختصاری XMR) را می‌توانید در سایت mymonero.com انجام دهید. پس از ورود به سایت کافیست روی دکمه create an account کلیک کنید.

سپس در صفحه بعدی که وارد می‌شوید در بخش “Your Private Login Key” کلماتی که بصورت تصادفی ساخته شده را در کادر پایین آن برای تایید، وارد نمایید (از این کلمات مراقبت کنید و آنرا به هیچکس ندهید زیرا کلید ورود به کیف پول مونرو هستند)

پس از اینکار وارد محیط کاربری کیف پول خودتان خواهید شد، به همین راحتی!

ارز مونرو

عبارت تصادفی ساخته شده در زیر Address در واقع آدرس کیف پول مونرو شماست که می‌توانید برای دریافت مونرو از آن استفاده کنید.

در صورتی که ارزهای دیگری غیر از مونرو را با استفاده از این نرم افزار استخراج کردید می‌توانید آنها را از طریق سایت مستقیما به حساب صرافی‌های آنلاین انتقال دهید و آنها را بیت‌کوین تبدیل کنید سپس بیت‌کوین را مطابق این راهنما بفروشید.

5 – انتقال ارز استخراج شده از Minergate به کیف پول

همانطور که عرض شد، حداقل موردنیاز برای برداشت ارز مونرو 0.1 XMR و برای برداشت فانتوم کوین (با علامت اختصاری FCN ) این رقم 0.01 است.

وقتی حداقل به این مقادیر رسیدید، می‌توانید در داشبورد حساب کاربری‌تان در سایت minergate روی دکمه Withdraw کلیک کنید و با وارد کردن آدرس کیف پول تان، ارز موردنظر را به کیف پول منتقل کنید.

اگر با minergate بیت‌کوین استخراج کرده‌اید و قصد فروش فوری آنر را دارید، امکان انتقال مستقیم بیت‌کوین از Minergate به حساب کاربری‌تان در سایت Localbitcoins وجود دارد.

6 – تبدیل ارز استخراج شده به ریال

چون بیشتر افراد در حال حاضر، ارز مونرو و سایر ارزهای مشابه آن را استخراج می‌کنند، فروش آن شاید برایشان کمی مشکل به نظر برسد ولی اینطور نیست. برای تبدیل ارزی که استخراج کرده‌اید به ریال، بهترین روش این است که ابتدا ارز موردنظر را به بیت‌کوین تبدیل کنید و سپس بیت‌کوین را در سایت لوکال بیت‌کوینز ( مطابق این راهنما ) بفروشید.

اما برای تبدیل مونرو به بیت‌کوین، یک صرافی پرطرفدار با نام Changelly وجود دارد که در آن می‌توان ارزهای بیت‌کوین، اتریوم (Ethereum)، مونرو (Monero)، زد کش (Zcash)، دش (Dash)، ریپل (Ripple)، استیم (Steem) را به هم تبدیل کنید.

ورود و ثبت نام در سایت Changelly

مطابق تصویر زیر می‌توانید ارزی که دارید و ارزی که می‌خواهید دریافت کنید را مشخص کنید

صرافی ارز

مفهوم اصطلاحات

EXCHANGE RATE : نشان دهنده نرخ تبدیل ارز انتخاب شده است

FEE INCLUDED : کارمزد صرافی را نشان می‌دهد

ESTIMATED ARRIVAL : زمان تقریبی که ارز را دریافت می‌کنید را نشان می‌دهد.

سپس آدرس بیت‌کوین را وارد کنید

آدرس بیت‌کوین

.

پس از آن از شما خواسته می‌شود جزییات مبادله ارز را مشاهده کرده و در صورت درست بودن تایید کنید

صرافی ارزها

.

سپس یک آدرس به شما داده می‌شود که باید مقدار مونرو (XMR) مشخص شده را به آن ارسال کنید تا صرافی نیز بیت‌کوین را به آدرسی که وارد کردید انتقال دهد (تصویر زیر)

صرافی ارزهای دیجیتال

پس از منتقل شده بیت‌کوین به حساب شما، همانطور که عرض شد می‌توانید آنرا از طریق راهنمای خرید و فروش بیت‌کوین به فروش رسانید و ریال را در حساب بانکی خودتان دریافت کنید.

جزییات بیشتر: روش خرید و فروش بیت‌کوین با ریال

چقدر می‌توانیم درآمد کسب کنیم؟

میزان درآمدی که می‌توان بدست آورد براساس قدرت سیستم، سختی استخراج در آن لحظه، قیمت ارز و سایر فاکتورها متفاوت است.

اکنون برای محاسبه هش ریت سیستم‌تان وارد این سایت شوید : faragig.ir

هش ریت فراگیگ

سپس مقدار نرخ هش که با واحد H/s نوشته را در این صفحه در کادر نرخ هش وارد کنید (واحد سنجش را روی H/s قرار دهید):

https://minergate.com/calculator/cryptonote

ماشین حساب استخراج بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

همانطور که در تصویر فوق می‌بینید درآمد شما را بر حسب بیت‌کوین، در 1 ساعت، 24 ساعت و هفته نشان می‌دهد.

با هش ریت 120 بر ثانیه درآمد بسیار کمی در حدود 0.00024 بیت‌کوین (حدودا 2 دلار) در هفته بدست می‌آید.

برای محاسبه مستقیم ارزش دلاری ارزی که استخراج کرده‌اید باید مقدار آنرا در قیمت دلاری ضرب کنید. مثلا اگر با 4 ساعت اجرای نرم‌افزار 0.005 مونرو و 0.1 فانتوم کوین بدست آورده‌اید این موجودی را بر قیمت مونرو و فانتوم کوین ضرب کنید.

مشاهده قیمت مونرو (به دلار)

مشاهده قیمت فانتوم کوین (به دلار)

در حال حاضر قیمت مونرو 160 دلار است و 0.005 مونرو معادل 80 سنت (0.8 دلار) است.

با توجه به افزایش و کاهش قیمت‌ ارزها باید مطابق توضیحاتی خودتان محاسبه را انجام دهید، محاسبه کنید چقدر می‌توانید درآمد بدست آورید.

مطلب مرتبط: بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست؟

نکات مهم

  • برای سودآور بودن استخراج ارز سخت افزار قدرتمند موردنیاز است. سیستم‌های قدیمی که قدرت پردازش پایینی دارند حتی هزینه برق آن نیز تامین نمی‌شود.
  • استفاده از سیستم خانگی یا کامپیوترهای گیمینگ، یک روش کاملا ابتدایی برای استخراج ارز است و برای استخراج‌های بسیار سودآور باید دستگاه‌های مخصوص ماینینگ تهیه شود.
  • استفاده از این راهنما به معنای تایید سایت‌های معرفی شده نیست و خود شما مسئول تحقیق و بررسی همه جانبه این روش کسب درآمد هستید

روش ساده‌تر: استخراج ارز دیجیتال با CryptoTab

CryptoTab افزونه‌ای است که قابلیت استخراج ارز دیجیتال با مرورگر کروم را فراهم کرده است.

CryptoTab به عنوان یک اکستنشن (افزونه کروم) روی مرورگر Google chrome کامپیوتر یا لپ تاپ نصب می‌شود و با آن می‌توانید بدون نیاز به نصب نرم افزار، به استخراج ارز دیجیتال بپردازید.

با وجودیکه پرداخت این افزونه با بیت‌کوین انجام می‌شود ولی در واقع این افزونه استخراج بیت‌کوین را انجام نمی‌دهد زیرا استخراج بیت‌کوین سختی بسیار زیادی دارد و انجام آن با کامپیوتر عادی ممکن نیست. بلکه در واقع استخراج ارزهایی مانند مونرو از طریق این افزونه انجام می‌گیرد ولی این افزونه، مبالغ پرداختی را با بیت‌کوین انجام می‌دهد.

راهنمای کار با CryptoTab

ابتدا برای شروع، با مرورگر کروم و از طریق کامپیوتر جهت نصب افزونه روی این لینک کلیک کنید: getcryptotab

پس از وارد شدن به سایت با صفحه‌ای همانند تصویر زیر روبرو می‌شوید:

استخراج ارز دیجیتال

با کلیک روی دکمه Add To Chrome این افزونه به مرورگر کروم شما اضافه می‌شود.

افزونه کروم

تایید اضافه شدن افزونه به کروم:

افزونه کروم

پس از فعال شدن افزونه، وارد صفحه افزونه می‌شوید و آیکون افزونه نیز در بالای مرورگر کروم قابل مشاهده خواهد بود:

افزونه کروم استخراج ارز

در مرکز صفحه، موجودی حساب شما به بیت‌کوین نوشته شده است.

برای اینکه بدانید این رقم معادل چند دلار است، کافیست در زیر آن روبروی عبارت Approx، رقم دلاری آنرا مشاهده کنید.

برای فعالسازی و غیرفعال سازی فرایند استخراج، می‌توانید از گزینه پایین صفحه مرورگر استفاده نمایید:

فعالسازی استخراج ارز

با کلیک روی گزینه MAX، از حداکثر منابع سخت افزاری سیستم شما استفاده می‌شود، به همین دلیل شاهد داغ شدن سخت افزار و همچنین کاهش سرعت چشم‌گیر آن خواهید بود.

بنابراین در صورتی که قصد استفاده از سیستم را دارید، بهتر است با کمتر کردن این گزینه، مقدار منابع لازم برای استخراج را کاهش دهید.

صرفا استخراج با این افزونه درآمد چندانی ندارد و برای افزایش درآمد بهتر است این افزونه را به سایرین نیز معرفی کنید.

لینک معرفی افراد، در تصویر زیر مشخص شده است. می‌توانید با ارسال این لینک به دیگران، این افزونه را به آنها معرفی کنید.

لینک معرفی

برای کارهایی ورود به حساب و برداشت از حساب باید روی منوی کناری صفحه کلیک کنید.

منوی کنار صفحه

منوی کنار صفحه به شکل زیر خواهد بود:

برداشت درآمد

توجه داشته باشید که باید با جیمیل خودتان وارد حساب کاربری شوید.

لاگین با جیمیل، بهترین راه برای حفظ کاربری است.

ورود به حساب کاربری

برای برداشت درآمد با کلیک روی Withdraw BTC وارد صفحه‌ای خواهید شد که حداقل برداشت را به شما نمایش می‌دهد.

حداقل برداشت در حال حاضر 0.00041 بیت‌کوین است ولی ممکن است این رقم در آینده فرق کند.

برداشت را می‌توانید مستقیما به کیف پول خود انجام دهید و آنرا نگهداری کنید و یا اینکه مستقیما بیت‌کوین را به سایت‌ localbitcoins ارسال نمایید و آنرا به ریال تبدیل کنید.

میزان درآمد با CryptoTab

همانطور که بارها اشاره کرده‌ایم، درآمد از استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی بسیار پایین است ولی می‌توانید با معرفی CryptoTab به سایرین، مقداری پورسانت بابت استخراج آنها بدست آورید.

بنابراین شخصی که این افزونه را به او معرفی می‌کنید باید افزونه را اجرا کند تا برای شما درآمد ایجاد شود.

به دلیل اینکه این افزونه به راحتی نصب و آماده کسب درآمد می‌شود و همچنین در کنار کارهای روزانه می‌توان آنرا روشن گذاشت، به روش متداولی برای کسب درآمد بین افراد تبدیل شده است. احتمال افزایش قیمت و ارزش بیت‌کوین کسب شده نیز یکی از انگیزه‌هایی است که افراد را ترغیب به ادامه کار می‌کند.

روش افزایش درآمد

برای افزایش درآمد از طریق CryptoTab کارهای زیر را انجام دهید:

1 – مرورگر مخصوص استخراج ارز را دانلود کرده و نصب کنید.

پس از عضویت در CryptoTab می‌توانید با همان اکانت جیمیل که وارد شده‌اید، در سایت cryptobrowser.site وارد حساب کاربری شوید و این مرورگر را دانلود و نصب کنید.

get-crypto-browser

طبق گفته خود سایت، درآمد از استخراج از طریق این مرورگر 8 برابر بیشتر است.

2 – اصلی‌ترین روش برای کسب درآمد معرفی سایرین است.

در صورتی که سایرین را به این سیستم معرفی نکنید رسیدن به حداقل برداشت، مشکل خواهد بود.

برای معرفی سایرین لینک معرفی افراد را به آنها بفرستید.

برای آموزش کار با این افزونه، می‌توانید از محتوای همین صفحه استفاده کنید (مثلا وبلاگی بسازید و این آموزش را در آن قرار دهید).

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
318 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
علی

سلام
سایتتون عالیه مقاله‌های ک میذارید کاملو خوبن.
اگه یه مقاله در مورد Decred هم روی سایت قرار بدید (صفر تا صد) یا از منابع دیگه برای مطالعه معرفی کنید خیلی خوب میشه

ali

با تشکر فراوان
با راهنمایی شما ، مشکلم حل شد
به نظر شما بهترین ارز دیجیتالی برای مایینگ چی هست
که با سیستم معمولی مرقوم به صرفه باشه سیستم من
Intel Core 2 Quad Q9450
NVIDIA GeForce GTX 550 Ti
FOXCONN Mode P5C-i (SOCKET775 M/B)
RAM DDR3 12G

بازم ممنونم.

ali

با سلام ،
من چند روزه با سایت MinerGate اشنا شدهام و شروع به استخراج چند ارز دیجیتال کردهام
وقتی توی صفحه MinerGate در داشبورد روی withdraw کلیک میکنی مثلا جلوی مونرو صفحهای
باز نمیشه و میزنه Mine 0.005 XMR to send که هنوز به این حد نرسیدهام ولی وقتی جلوی اتریم
روی withdraw کلیک میکنم صفحه کامل باز می شود ابتدا نوشته You send وYou get بعد نوشته
Enter your email and withdraw your coins instantly and for free to a newly generated wallet.iTerms of use
دو کادر برای وارد کردن ایمیل داره که باید توش ایمیل رو بزنیم یک جای برای وارد کردن یک چیزی به نام Verification code
داره که من نمیدونم چیه ولی جای برای وارد کردن ادرس wallet یا ادرس کیف پول که واسه من واسه بلاک چین هست نداره
Verification code چیه و ادس کیف پول رو کجا باید وارد کنم.
ممنونم

ایمان

سلام . با تشکر از آموزش هایی که گذاشتین .
به نظر من کار بسیار اشتباه و مضحکی هستش که بخوایم با سیستم خانگی استخراج انجام بدیم .
من برای تست با سیستمم با مشخصات زیر
cpu : amd ryzen 1700x
gpu : Gtx 1080
سه ساعت تمام کار استخراج رو انجام دادم و این مبلغ به من اضافه شد: Total mined: 0.00000400
تبدیل به تومان کردم این موجودی رو شد 235 تومن یعنی من 3 ساعت فشار زیادی و سی پی یو و کارت گرافیک خودم آوردم حالا مصرف برقی که میاد به کنار و رقم مضحک 235 تومن درآمد داشتم !

فرزین

تو اینکار فقط باید زیر مجموعه گیری کنی تا درآمد داشته باشی

امیر

سلام، لطفا در مورد ارز ایرانی Parsicoin توضیح بدین. آیا اصلا ارزش استخراج داره؟

مهیار

سلام
سایت changely ارز مونرو xmr رو از مبادلات با بیت کوین حذف کرده
از کدوم سایت میشه چنجش کرد؟

asdf

سلام
ایا برای استخراج ارز مونرو بای ثبت نام و استخراج با نرم افزار نیاز به فیلتر شکن است
چون وقتی IPیران میفتد تمام استخراج ها وتعادل را صفر میکند؟
لطفا راهنمای کنید

بهنام

با سلام
مدتی هست با کریپتوتب کار میکنم و تعدادی زیرمجموعه گرفتم یکی از زیرمجموعه ها که برنامه نویس هست گفت بعد مدتی کارت گرافیک دستگاه میسوزه و ارزش کار نداره
می‌خوام بدونم افزونه کریپتوتب از کدوم قسمت رایانه استفاده می‌کنه و آیا حرف ایشون درسته یا خیر ممنون

مهیار

من امروز برای xmo ماین کردم تعداد 242 good share هم داشتم ولی اعداد هنوز 0.00000000 هستن
میشه لطفا جواب بدین که مونرو اوریجینال رو انتخاب کنم یا تنها خود مونرو

مهیار

سلام مهندس
می خواستم بپرسم اون مونرو که تو فیلم اشاره کردین الان به بونرو اورجینال تغییر پیدا کرده؟
چون الان هم مونرو هست هم مونرو اورجینال
می خواستم بدونم کدوم رو ماینینگ کنم بهتره

مهیار

XMR یا XMO؟
چون تو سایت CHANGELY الان XMR رو نداره برای تبدیل به بیت کوین
ببخشید انقدر سوال می کنم
سپاسگذارم از راهنماییتون

reza

چجوری میشه ایدیی که توcrypto tab دارمو هامینو‌ انتقال بدم به یه سیستم دیگه
و اینکه مسرف برق خیلی میره بالا؟؟؟؟؟

milad

سلام من 1 ماه هست در حال استخراج هستم در سایت minergate ولی این Bitcoin زده buy میزنم چیزی نشون نمیده چه طور فعال میشه

علیرضا

سلام.من چطور میتونم چند کامپیوتر را زیر مجموعه خودم بکنم و کار استخراج رو هم زمان جلو ببرم؟میشه راهنماییم کنید؟

علی

سلام جناب جهان‌دیده خسته نباشید
لطف کنید یک مقاله در مورد ارز دیجیتال Decred توی سایت قرار بدید یا برای مطالعه معرفی کنید
تاریخچه نحوه مدیریت و سیاست‌هاش چند صرافی ک خدمات این ارزو ارائه بدن کیفو پول و غیره…
و اینکه برای ماینینگ میتونه گزینه‌ی خوبی باشه یا خیر
قلم شما خوبه واسه خیلیا میتونه مفید باشه

علی

گلی, [29.09.18 03:51]
سلام خسته نباشید دوستم رو تازه شروع کرده بودم و دوستم رو اوردم زیر مجموعه خودم بعد از 2 روز لپ تابش خیلی داغ کرد و اخر سر هم سوخت منم تازه فهمیدم که از پردازنده خیلی کار میکشه و حتی درجش رو رو مکس هم نذاشته بودم پایین بوده تازه هیچی یه پولی هم از دست دادم خدایی سعی کنید به کسایی بگید که حداقل سیستم خونگی دارن اونم به همراه ایر کولر یا واتر کولر وگرنه مثل من یه ضرری هم کردم

گلی, [29.09.18 03:52]
من هم دیر فهمیدم که خیلی از پردازنده کار میکشه

گلی, [29.09.18 03:53]
اصلا نمیشه با گوشی یا لپ تاب کار کرد هیچی دیگه ما فقط دستگاه رفیقمون رو نو کردیم البته کار کرده بود دستگاهش ولی خوب کار میکرد و مشکلی نداشت این بدخت هم عقلش نرسیده بود که برنامه رو ببنده

گلی, [29.09.18 03:54]
اینم از کاسبی بیت کوین مای خوش بخت خوش شانس کاش که بقیه هم بدونن

reza

سلام آیا بینت کوین نیاز به وصل بودن اینترنت دارد؟

مهتاب

سلام ببخشید من از طریق افزونه ی cryptotab دارم چند روزیه بیت کوین استخراج میکنم الان عددش 0.000002068009 هست و هر از گاهی هم تغییر می‌کنه ..ولی گاهی یه پیغامی میاد که داخلش نوشته mining is blocked
Some security system can block cryptotab browser work .
You need to unlock the script to start mining and earn money.
Please , check your security system setting to start mining

متوجه نمیشم چئ میگه ؟میشه راهنماییم کنید چرا این ارور رو میده و باید چیکار کنم مشکلم حل بشه؟ و آیا افزونه cryptoTab معتبر و قابل قبول هست؟

مهتاب

خیلی ممنونم از پاسخگویی تون.. ببخشید پس اگه من زیرمجموعه بتونم بگیرم میتونم امیدوار باشم که استخراج بیت کوین با همین لپتاب هم برام درآمد زا می‌تونه بشه؟

و اینکه شما میدونید از کجا باید اون نرم افزار امنیتی که اجازه اجرا شدن ماینر رو نمی‌دهد قطع یا خاموش کنم؟

علی

سلام دوست عزیز
مقدار قدرتی ک برای دستگاه تعیین میکنن واسه ارزهای مختلف یکسانه؟ مثلا یک دستگاه با نرخ 12 ترا هش همین میزان استخراج رو در ارز مونرو و بیتکوین ارایه میده (بدون در نظر گرفتن درجه سختی)؟

حامد

سلام وقت بخیر من چند تا سیستم دارم اگر نرم افزار رو رو همشون با یه ایمیل run کنم ایا ماینیگ برای من محاسبه میشه؟

صادق

سلام . من نرم افزار را نصب کرده و با سرعت 256.1kH/s مشغول استخراج اتریوم هستم . ولی در سایت مقدار موجودی من را 0000000000000000 نشان میدهد . Unconfirmed:0.000000000000000000 سیستم تقریبا 4 ساعت کار میکند . چرا ؟

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank