چرا استخراج بیت‌کوین با گوشی به صرفه نیست؟

ماین بیت کوین با موبایل

بیت‌کوین یکی از ارزهای دیجیتال شناخته شده است که به عنوان پرطرفدارترین و البته رایج‌ترین آن‌ها، برای تبادل و انجام معاملات در فضایی امن و البته مجازی به کار گرفته می‌شود. یکی از روش‌های کسب درآمد از پادشاه کریپتو، استخراج بیت‌ کوین با گوشی است. 

به همین دلیل برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، فراهم کردن پیش نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری آن لازم است. دستگاه‌های ماینر گران‌قیمت، استخراج ابری و حتی استخراج بیت‌کوین با موبایل از جمله روش‌های استخراج این ارز پرطرفدار هستند.

ولی سوال اینجاست که استخراج بیت‌کوین با چه روش و ابزاری بهترین درآمد و نتیجه را به دنبال خواهد داشت؟

عناوین مطلب:

یکی از راهکارها این است که با پرداخت پول، بیت‌کوین خریداری کنید. این راه بدون دردسرترین راه ممکن برای تهیه بیت‌کوین و سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال پرطرفدار است. اما این کار به سرمایه زیادی نیاز خواهد داشت.

راه دوم ماین کردن یا استخراج بیت‌کوین است.

بیشتر بخوانید: استخراج بیت‌کوین چگونه انجام می‌شود؟

در واقع شما باید همانند طلا که برای استخراج آن به معادن طلا بروید، این بار استخراج ارزهای دیجیتال را با استفاده از برخی دستگاه های دیجیتالی و به کمک اینترنت انجام دهید. 

اما در این مقاله ما فقط بر روی ماین کردن بیت‌کوین با موبایل تمرکز می‌کنیم. سوالی که ذهن‌ همه ما را به خود مشغول کرده این است که آیا استخراج بیت‌کوین با گوشی به صرفه است؟

استخراج بیت‌کوین با گوشی چگونه است؟

اولین مبحثی که باید در هنگام استخراج کریپتو به خصوص بیت‌کوین به آن بپردازیم آشنایی با مکانیزم‌های اجماع شبکه است. برای اینکه فرآیند ماینینگ را بهتر درک کنید لازم است تا در مورد مکانیزم اجماع POW اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

استخراج بیت‌کوین و سایر ارز‌های مشابه فرآیندی است که سخت افزار‌های قدرتمند با قدرت پردازشی بالا به حل کردن الگوریتم‌های پیچیده ریاضی می‌پردازند. اما ماین کردن بیت‌کوین با موبایل و حتی دستگاه‌های ماینینگ به طور مجرد پیشنهاد نمی‌شود. 

  • دلیل اول این موضوع این است که فرآیند ماینینگ فشار و استرس زیادی به گوشی شما وارد می‌کند که این مسئله باعث کاهش طول عمر آن خواهد شد. 
  • دلیل دوم هم این که بازدهی استخراج بیت‌کوین با گوشی از آن‌ چیزی که ممکن است فکرش را بکنید نیز کمتر است. برای مثال استخراج بیت‌کوین با موبایل در طول یک سال فقط چند سنت یا دلار برای شما درآمد خواهد داشت که البته چند برابر آن را باید برای برق مصرفی و آسیب‌های وارده صرف کنید.

وقتی حرف استخراج ارز‌های دیجیتال به روش POW با موبایل می‌شود باید بدانید پردازنده‌ها و مصرف انرژی دستگاه موبایل از کامپیوتر و حتی دستگاه‌های ماینینگ بسیار کمتر است. این موضوع بازدهی بسیار پایین ماین کردن بیت‌کوین با موبایل را به ما گوشزد می‌کند.

اپلیکیشن‌های استخراج بیت‌کوین با گوشی

فرض کنیم بازدهی پایین استخراج بیت‌کوین با موبایل(چه اندروید و IOS) را در نظر نگیریم، چگونه می‌توان اپلیکیشن‌های استخراج کریپتو با مکانیزم POW را پیدا کرد؟

حتی اگر شما در استخراج بیت‌کوین با موبایل مصمم باشید نیز امکان یافتن یک اپلیکیشن معتبر در این زمینه غیرممکن است. گوگل پلی و اپ استور اپل هر دو چنین اپلیکیشن‌هایی را از سال 2018 ممنوع کرده‌اند.

اپل را در نظر بگیرید، این شرکت به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد در هیچ یک از پلتفرم‌های آن نرم افزار‌های استخراج بیت‌کوین اجرا شود چرا که قطعات دستگاه را تحت فشار شدید و تخلیه فوری باتری قرار می‌دهد. 

حتی دستورالعمل‌های App Store اپل به صورت واضح در مورد اپلیکیشن‌هایی که باعث تخلیه باطری، تولید گرمای زیاد یا اپ‌هایی که منابع دستگاه را تحت فشار قرار می‌دهند هشدار داده و خط قرمز مشخصی را تعیین کرده است. مسلما اپلیکیشن‌های استخراج بیت‌کوین با موبایل همه موارد بالا را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: استخراج ارز دیجیتال با آیفون؛ ترفند زیرکانه یا اشتباه بزرگ؟ 

 از طرف دیگر گوگل نیز اقدامات مشابهی را در زمینه محدود ساختن اپلیکیشن‌های استخراج بیت‌کوین با گوشی اندروید اعمال کرده است. با توجه به سیاست‌های مربوط به خدمات مالی برای توسعه دهندگان، این پلتفرم اجازه هیچ گونه انتشار اپلیکیشن استخراج کریپتو را بر روی گوشی نمی‌دهد. 

البته گوگل پلی همچنان اجازه انتشار و استفاده از اپلیکیشن‌های استخراج از راه دور (مانند استخراج ابری) را می‌دهد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید پاسخ کوتاه برای ماین کردن بیت‌کوین با موبایل “نه” است اما اگر همچنان کنجکاو هستید تا در مورد سایر روش‌های استخراج کریپتو با موبایل بدانید، با ما همراه باشید.

برای استخراج بیت‌کوین به چه چیزی نیاز داریم؟

برای استخراج ارزهای دیجیتال با مکانیزم POW به خصوص استخراج بیت‌کوین با گوشی، قبل از هر چیز به پردازشگری قوی نیاز دارید که بتواند در مدت طولانی فعالیت مستمر داشته باشد. در واقع تراکنش با ارزهای دیجیتال و شرکت در انواع داد و ستد و استخراج آنها، به سخت‌افزارهای خاصی احتیاج دارد که باید به طور مداوم کار کنند.

از این رو یک دستگاه قوی با قدرت پردازش بالا که میزان برق زیادی نیز مصرف می کند، جزء اولین ملزومات اصلی درآمد از طریق بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر به شمار می‌رود.

از طرف دیگر، ارز دیجیتال در یک شبکه گسترده و جهانی معامله می‌گردد و به همین دلیل نمی‌توان از اینترنت قابل اطمینان که دچار قطع و وصل نشود، چشم پوشی کرد.

برای استخراج ارزهای دیجیتال، داد و ستد مداوم انبوهی از اطلاعات مورد نیاز است. نکته کلیدی اینجاست که پیوستگی این پردازش، بدون آن که خلل و قطعی در آن باشد، شرط مهمی برای استخراج ارز دیجیتال است. میزان درآمد از این کار با میزان روشن ماندن پردازشگر ارتباط مستقیم دارد.

What is Proof of Work?

این قبیل ارزها را با نام ارزهای رمزنگاری شده نیز می‌شناسند. ارز رمزگذاری شده یا کریپتوکارنسی، منابع کامپیوتری قدرتمندی دارد. به عبارت بهتر، این ارزها توسط سرورهایی با قدرت پردازشگری بالا تولید می‌شوند که به صورت 24 ساعته در حال فعالیت هستند.

تمامی این موارد نشان می‌دهند که وقتی صحبت از استخراج بیت‌کوین می‌کنیم، قطعا نمی‌توانیم روی وسیله کوچکی همانند گوشی تلفن همراه حساب باز کنیم.

استخراج بیت‌کوین با موبایل اگرچه افسانه نیست؛ اما سود زیادی نخواهد داشت. در واقع شما با استخراج بیت‌کوین توسط گوشی تلفن همراه‌تان، عمر آن را کاهش داده و مبلغ ناچیزی پول کسب می‌کنید.

تبلیغات استخراج بیت‌کوین با گوشی؛ درست یا غلط؟

با این اوصاف ممکن است از خود بپرسید پس تبلیغات ماین کردن بیت‌کوین با موبایل در اینترنت چیست؟ می‌توان گفت همه تبلیغات مربوط به استخراج بیت‌کوین با گوشی یا به اپلیکیشن‌های هرمی و زیرمجموعه گیری ختم می‌شوند یا اپلیکیشن‌هایی که از موبایل شما به عنوان ابزار حمله استفاده می‌کنند.

در حالت اول، مهم‌ترین خصوصیت تبلیغات استخراج بیت‌کوین با گوشی این است که شما در آن سیستم‌های دعوت چند سطحی مشاهده می‌کنید. سیستم Referral به تنهایی مسئله بدی نیست چرا که بسیاری از پروژه‌ها در دنیای واقعی و کریپتو به عنوان یک روش بازاریابی از آن استفاده می‌کنند اما در جهت بازاریابی یک محصول نه ایجاد یک شبکه هرمی که در آن شما محصول هستید.

در حالت دوم که شما به عنوان یک ابزار هک استفاده می‌شوید نیز لازم است تا در مورد DDOS اطلاعاتی کسب کنید. همان‌طور که گفته شد استخراج بیت‌کوین با موبایل مستلزم تحت فشار قرار گرفتن دستگاه موبایل و داشتن اینترنت دائم است، همین مسئله باعث می‌شود تا هکر‌ها با توسعه یک اپلیکیشن مخرب، حمله به سایر سرویس‌ها و وبسایت‌ها را از دستگاه موبایل شما ترتیب دهند، اما چگونه؟

در حمله DDOS حجم زیادی ترافیک در یک بازه کوتاه به سرور وبسایت هدف ارسال می‌شود. هکر با تنظیم دستور حمله در اپلیکیشنی که شما به امید استخراج بیت‌کوین با گوشی آن را دانلود کرده‌اید، از اینترنت شما برای ارسال ترافیک به هدف استفاده می‌کند. 

در برخی موارد ممکن است هکر بخش کوچکی از درآمد ناشی از حمله به وبسایت هدف را در بین کاربران آلوده به عنوان پاداش ماین بیت‌کوین توزیع کند، اما اگر واقع‌ بینانه به قضیه نگاه کنیم، استخراج بیت‌کوین با موبایل پوششی است برای طرح‌های دیگر. 

البته کار به اینجا ختم نمی‌شود و مدل‌های پانزی نیز ممکن است در طرح استخراج بیت‌کوین به شما ارائه شود.

معایب استفاده از موبایل برای استخراج ارز دیجیتال

تولید ارز دیجیتال، به میزان ماینینگ یا استخراج شما بستگی دارد.

این استخراج از منابعی انجام می‌شود که به استخر استخراج ارز دیجیتال معروفند. بیشتر استخرهای ارز دیجیتال در کشور چین قرار دارند و به همین دلیل، این کشور سهم بسیار مهمی در تبادلات این ارزها ایفا می‌کند.

مطلب مرتبط: بهترین استخر استخراج کدام است؟

همان طور که قبلا اشاره شد، بهره‌برداری مناسب از استخرهای ارز دیجیتال، نیاز به یک پردازشگر قوی و خط اینترنت بدون قطعی دارد. پردازشگری که بدون خاموش شدن 24 ساعت روز در 7 روز هفته مشغول به کار باشد.

از طرف دیگر بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند به طور پیوسته، میزان تولید و شرایط کار خود را پایش کنند. در نتیجه قصد دارند تا با استفاده از تلفن همراه یا تبلت یا حتی لپ تاپ، به این بازار تجاری مجازی وارد شوند.

نکته اساسی که در اینجا مانند هر فعالیت اقتصادی دیگر اهمیت دارد، ارزیابی میزان هزینه در مقایسه با سود حاصل است.

اگر همچنان به دنبال استخراج بیت‌کوین با موبایل هستید، با توجه به مصرف انرژی بالایی که استخراج ارز دیجیتال به دنبال خواهد داشت، بد نیست شرایط آن را با قابلیت‌های تبلت و موبایل و لپ تاپ بررسی کنید.

کاهش عمر باتری موبایل

اولین موضوع نیاز به فعال بودن پیوسته دستگاه است که مسلما این کار برای باتری تبلت یا موبایل، نتایج چندان جالبی به دنبال ندارد. در واقع شما مجبور می شوید روزی دو یا حتی سه بار گوشی همراه خود را به شارژ بزنید و در نهایت هم باطری تلفن همراه‌تان خراب می‌شود.  

در واقع از آنجا که این قبیل دستگاه‌ها مثل موبایل با استفاده از باتری کار می‌کنند، فعال نگه داشتن همیشگی آنها به معنی استفاده مدام از باتری است. به طور کلی، باطری‌‌ها نیز برای استخراج بیت‌کوین با موبایل طراحی نشده‌اند و خیلی زود خالی خواهند شد.

ممکن است این ایده در ذهنتان شکل بگیرد که شاید خاموش کردن دستگاه در دوره‌های زمانی کوتاه برای شارژ و سپس راه اندازی مجدد نرم افزار استخراج میتواند از مصرف اضافی برق جلوگیری کند. ولی در این صورت درآمد چندانی بدست نمی‌آورید.

از طرف دیگر، همانطور که گفته شد، روشن بودن بلند مدت تبلت یا گوشی از عمر باتری آنها کن می‌کند و شاید بخش قابل توجهی از درآمد، باید صرف خرید باتری جدید شود.

ماین بیت‌کوین با تعداد زیاد گوشی

قدرت پردازش پایین موبایل

موضوع دیگری که باعث شده است این دستگاهها برای استخراج بیت‌کوین و سایر کریپتو‌های با مکانیزم POW مناسب نباشند، قدرت پردازش پایین به نسبت کامپیوترهای قدرتمند و پرسرعت است.

همانطور که گفته شد، میزان سرعت استخراج بیت‌کوین کاملا وابسته به میزان قدرت پردازنده دارد. در نتیجه هرچه قدرت پردازنده‌ای که برای ماین بیت‌کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد کمتر باشد، دسترسی به بیت‌کوین زمان بیشتری می‌گیرد.  

در ماه‌های اخیر، میزان تراکنش ارزهای دیجیتال به ویژه بیت‌کوین افزایش چشم‌گیری داشته و از این رو، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قدیمی‌تر  قادر به استخراج مقدار لازم ارز در مقایسه با دیگران نیستند.

روش کار با شبکه تولید بیت‌کوین به زبان ساده از این قرار است که شما باید دستگاه خود را به شبکه مربوطه وصل کنید. به این ترتیب، قدرت پردازش دستگاه شما در اختیار شبکه قرار می‌گیرد و بر اساس سهم این پردازش در کل شبکه، ارز دیجیتال به آن دستگاه تعلق خواهد گرفت.

پس در شرایطی که انواع پردازنده‌های پر قدرت به استخراج و دریافت ارز میپردازند، نمی‌توان از موبایل یا تبلت یا حتی کامپیوتر همراه انتظار درآمد چندانی داشت.

خراب شدن قطعات موبایل

یکی دیگر از مشکلاتی که برای استفاده از موبایل و تبلت برای استخراج بیت‌کوین وجود دارد، استهلاک بیش از اندازه قطعات مختلف تلفن همراه است.

علاوه بر باتری که خیلی زود دچار آسیب می شود، CPU و RAM گوشی نیز به دلیل استفاده مداوم تخریب شده و در نتیجه نمی‌تواند کارایی لازم را از خود به نمایش بگذارد. اگر هم بخواهید از گوشی به صورت مداوم استفاده نکنید تا به قطعات آن آسیب وارد نشود، نمی‌توانید میزان قابل قبولی بیت‌کوین را ماین کنید.

در نتیجه شما با توجه به قیمت بالای تلفن همراه، بیش از آنچه که از بیت‌کوین درآمد کسب می‌کنید، باید برای خرید گوشی تلفن همراه جدید خرج نمایید. با این وضعیت استخراج بیت‌کوین با گوشی را بهتر است فراموش کنید چرا که ضرر آن بیش از منفعتش خواهد بود.

اصولی از بیت‌کوین درآمد کسب کنید!

یک اصل ساده برای انواع تجارت این است که تصمیمات و سرمایه‌گذاری بر اساس هیجان و زیاده خواهی نباشند.

ماین بیت‌کوین با گوشی

در برخی موارد حفظ سرمایه و قانع شدن به حداقل سود، بهتر از به خطر انداختن کل سرمایه است. به این ترتیب، شاید از خودتان بپرسید که روش سرمایه گذاری صحیح در حوزه ارز دیجیتال به چه صورتی است؟

مطلب مرتبط: راهنمای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

نه تنها گوشی تلفن همراه، بلکه کامپیوتر های خانگی نیز توانایی‌های لازم برای استخراج بیت‌کوین ندارند. استفاده از کامپیوترهای شخصی باعث استهلاک بالای آن شده و خیلی زود قطعاتش را دچار آسیب می کند.

در نتیجه تنها راه برای ماین بیت‌کوین، استفاده از دستگاه های مخصوص ماینینگ ارز دیجیتال بیت‌کوین است. آن هم نه در آپارتمان و خانه‌های مسکونی؛ بلکه به صورت اصولی و در مناطق صنعتی با برق، اینترنت و فضای مناسب!

البته خرید بیت‌کوین نیز یکی دیگر از راهکارهایی است که می توان در آن سرمایه گذاری نمود. پیش بینی میشود که ارزش این نوع ارز به مرور بیشتر خواهد شد و از این بابت خرید بیت‌کوین به جای استفاده از گوشی و لپ تاپ و کامپیوتر با پردازنده ضعیف، حداقل برای حفظ سرمایه راه حل بهتری است.

مطلب مرتبط: روش خرید بیت‌کوین با کارت بانکی شتاب

سایر روش‌های استخراج بیت‌کوین با گوشی

اکنون می‌دانیم ماین کردن بیت‌کوین با موبایل چندان منطقی به نظر نمی‌رسد اما حتما باید راهی برای استخراج کریپتو با گوشی وجود داشته باشد! 

در این مقاله ما تاکید زیادی بر مکانیزم POW داشته‌ایم، این موضوع بدان معناست با به صرفه نبود استخراج بیت‌کوین با گوشی بهتر است به طور کلی استخراج ارز‌هایی که از مکانیزم اثبات کار (Proof of Work) استفاده می‌کنند را فراموش کنیم. 

اما شما همچنان می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های استخراج ابری معتبر به ماین کردن بیت‌کوین با موبایل بپردازید. البته یافتن اپلیکیشن استخراج ابری معتبر در این زمینه امری مشکل است چرا که طرح‌های کلاهبرداری در اینجا نیز وجود دارند و ممکن است شما سرمایه خود را از دست بدهید.

اما به غیر از بیت‌کوین و سایر ارز‌های با مکانیزم POW، کریپتو‌هایی نیز وجود دارند که به صورت اختصاصی امکان استخراج با دستگاه موبایل را فراهم کرده‌اند. ارز‌هایی که اینجا معرفی می‌شوند هر کدام نیاز به تحقیق و مطالعه جداگانه‌ای دارند و معرفی آن‌ها لزوما به معنای توصیه به سرمایه گذاری یا استفاده از آن‌ها نیست. بورسینس هیچ گونه مسئولیتی در قبال سرمایه گذاری یا استفاده از اپلیکیشن‌ها و پروژه‌های معرفی شده در این بخش ندارد.

پروژه Pi Coin

توکن Pi Coin یک ارز بومی شبکه Pi Network است که به عنوان اولین ارز قابل ماین بر روی موبایل شناخته می‌شود. هدف این ارز ایجاد یک کریپتو کارنسی و پلتفرم قرارداد‌های هوشمند قدرتمند برای استفاده توسط همه مردم است.

شبکه Bee

Bee Network پروژه دیگری است که به عنوان یک کریپتو کارنسی برپایه موبایل شناخته می‌شود. اگر به دنبال ماین کردن بیت‌کوین با موبایل هستید، بررسی این پروژه می‌تواند دیدگاه بهتری در اختیار شما قرار دهد. 

شبکه Bee مانند پروژه Pi، اپلیکیشن‌های خود را در سیستم عامل Ios و اندروید عرضه کرده است که کاربران این اپ‌ها با انجام تسک‌های ساده مانند ورود و کلیک کردن روی یک دکمه در هر 24 ساعت می‌توانند توکن‌های BEE دریافت کنند.

پروژه AntCoin

کوین ANC ارز بومی این پروژه است که هدف آن ایجاد یک شبکه اجتماعی اشتراک گذاری و تبلیغات با محوریت حریم خصوصی است که برای خالقان محتوا و بینندگان منافع زیادی به دنبال دارد.

ANT Coin Price Prediction | Will ANT Coin Go Up?

این پروژه نیز از یک سیستم استخراج موبایلی استفاده می‌کند اما با استخراج بیت‌کوین با گوشی تفاوت زیادی دارد. در سیستم Antcoin عملیات استخراج هیچ فشاری بر روی موبایل وارد نمی‌کند بلکه مکانیزم استخراج آن متفاوت است.

البته استفاده از این پروژه ریسک‌های خود را دارد که باید آن را لحاظ کنید.

شبکه Eagle

این ارز موبایلی نیز کاملا از نسخه Pi network کپی برداری شده و به کاربران خود اجازه می‌دهد با زدن یک دکمه در هر چند ساعت کوین‌های رایگان دریافت کنند. مانند هر پروژه دیگری در این لیست، شبکه Eagle نیز از یک سیستم بازاریابی برپایه کد دعوت برای تشویق کاربران خود استفاده می‌کند.

سوالات متداول

استخراج بیت‌کوین با گوشی چگونه است؟

برای استخراج بیت‌کوین با گوشی نیازمند نصب اپلیکیشن استخراج این ارز است که با توجه به ممنوعیت گوگل پلی و اپ استور اپل، هیچ اپلیکیشن معتبری در این زمینه وجود ندارد. اغلب اپلیکیشن‌های تبلیغ شده با عنوان ماین کردن بیت‌کوین با موبایل کلاهبرداری هستند.

بازدهی استخراج بیت‌کوین با موبایل چقدر است؟

با توجه به محدودیت‌های فراوان گوشی‌های موبایل و قدرت پردازش پایین این دستگاه‌ها در Hash rate، درآمد سالیانه حاصل از استخراج از چند دلار فراتر نمی‌رود که بیشتر آن باید صرف خرید باتری یا تعویض موبایل شود. 

مهم‌ترین معایب استخراج بیت‌کوین با گوشی چیست؟

مهم‌ترین معایب استخراج بیت‌کوین و به طور کلی ارز‌های با مکانیزم اجماع POW با موبایل عبارت‌اند از کاهش عمر باتری موبایل، قدرت پردازش پایین موبایل و در نهایت خراب شدن قطعات داخلی موبایل.

تولید یک بیت‌ کوین با گوشی چقدر زمان می‌برد؟

استخراج یک بیت‌کوین با کامپیوتر‌های خانگی امروزی نیز سال‌ها زمان نیاز دارد. از این رو، استخراج یک واحد بیت‌کوین با موبایل بیش از طول عمر یک انسان خواهد بود!

آیا استخراج دوج کوین با گوشی امکان پذیر است؟

دوج کوین یک ارز تورمی است که از مکانیزم POW در شبکه خود استفاده می‌کند. برای استخراج دوج کوین با گوشی اپلیکیشن‌هایی وجود دارد اما با توجه به مکانیزم اجماع پر مصرف این ارز، مانند بیت‌کوین، به دلیل حرارت بالای تولید شده ناشی از فرآیند ماین، موبایل شما آسیب خواهد دید.

نتیجه گیری

استخراج بیت‌کوین با گوشی با این که یک فرضیه جذاب به نظر می‌رسد اما در عمل درآمدی برای شما نخواهد داشت. به طور کلی دستگاه‌های موبایل قدرت پردازش کافی برای استخراج بیت‌کوین و سایر ارز‌های با مکانیزم اجماع POW را ندارند. حتی با یافتن یک اپلیکیشن استخراج بیت‌کوین با موبایل، باید منتظر آسیب‌های جدی ماینینگ به دستگاه موبایل خود باشید.

از طرف دیگر سایر تبلیغات استخراج بیت‌کوین با گوشی که در اینترنت با آن مواجه می‌شویم نیز کلاهبرداری هستند که در پشت‌ آن‌ها طرح‌های هرمی و هکر‌هایی که به دستگاه شما چشم دوخته‌اند قرار دارند. 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

159 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
جمال

با سلام و خسته نباشید
ماین کردن با گوشی از نظر وجه قانونیش زه چه صورته؟ ردیابی میکنن؟ بعد نگن با گوشی مزرعه زدی’😅
البته به غیر از بیت کوین با گوشی ارز بهتری هم میشه استخراج کرد فقط از نظر قاونی و ردیابیش میخواستم بدونم با تشکر

مجتبی رفیعی

من خیلی از نظرات مردم رو خوندم. اصولا کسی که میخواد این کار رو انجام بده اگه هزار تا نظر منفی هم باشه باز اینقد پرس و جو میکنه تا یه نفر بگه من تونستم به فلان مقدار برسم… از همون جا دیگه میشه مرید و غلام این شخص!
اما جدا از تمام این روش ها که بعضیا میان میگن میشه، بعضیا میگن نمیشه من یه راه حل کاملا منطقی و تست شده دارم
هر کسی هم که خواست اینجا شمارمو میذارم داخل واتس اپ یا تلگرام بهم پیام بده تا راهنماییش کنم
اینم شمارم #####

zeinab

سلام من یه سایتی دارم که بیت کوین بهت میده جعبه باز کنی .بعد واسه گوشیم ضرر نداره؟
توی یه روز
0.00007538
اینقدر نوشته
خواهش میکنم بگین این استخراج بیت کوین هست گوشیم خراب نمیشه؟

ایمان

سلام خسته نباشید میشه ما را هم راهنمایی کنید؟

Karma SR yt

سلام
من دارم با یه برنامه موبایل بیتکوین ماین میکنم با رام 3 و سی پی یو 8 هسته ای گوشیم a20 هست
تو 3 یا 4 ساعت 0.00001500 تا ساتوشی گرفتم که بیشترین حد از 50 درصد رام و 80 درصد سی پی یو و تو کمترین حالت 2 درصد از رام و سی پی یو مصرف میکنه
آیا میصرفه روش ادامه بدم یا نه؟
و این که تو دانلود ها گفتن پرداختی داره ماهی یک تاریخ مشخص ولی من هنورز به تاریخش نرسیدم تا ببینم میده یا نه

خسته

سلام اصلا اصلا اصلا با گوشی و کامپیوتر و لپ تاپ فایده نداره فقط گوشی و وسایل رو ضعیف و خراب میکنیم، یک دستگاه ماینینگ حداقل قدرتش 16 ترا هش یعنی حدود 16000 هش هست که برای استخراج کار میکنه و در واقع یه دستگاه ضعیف هست تا چه برسه به گوشی که مقدار هش ریت گوشی حدود 50 تا 80 هست یا کاپیوتر و لپ تاپ نهایت 200 تا 400 هست . پس اصلا هیییییییچی نمیشه از گوشی و کامپیوتر بدست اورد. من همشون رو تست کردم.

کیهان

با سلام من دیشب یک نرم افزاری پیدا کردم که تو ایران کار نمیکنه اصلا ایران رو ساپورت نمیکنه و با گوشی هاوایی پ اسمارت 2019 ساعتی 900 ساتوشی استخراج میکنه که حساب کردم تقریبا میشه روزی 20000 ساتوشی آیا به صرفه هست یا نه و اینکه نرم افزار مجانیشو میتونی ساتوشیها که به 50000 رسید به کیف پولت انتقال بدی آیا به صرفه هست اینجوری یا نه؟ ممنون میشم از اساتید و کسانی که تجربه دارند راهنمایی کنند منو

امیر

اسم نرم افزار و نمیگی ماهم ببینیم چیه

محمد

اسم سایتش چیه

Tara

متاسفانه تو ایران همه یه پا دکتر و مهندسن و تو همه چیز کارشناس و صاحب نظرن…بیت کویین چه شما بزنین یا نزنین به راهش ادامه میده

علی

سلام دوستان یه برنامه هست روی گوشیتون نصب کنید وهریکساعت باید انلاین بشی وکوینهایی را که میخواد بده بهت روبگیری پرداختیهم داشته ولی سه الی چهارهفته طول میکشه تا پرداختیها رو بده،دوست داشتید این برنامه رو نصب کنید ایمیل بدید

مرتضی

اسم برنامه چیه هست

Mahshid

واسه منم بفرس

Mahmod

سلام عرض ادب
ممنون میشم اگه بیشتر راهنمای کنید چگونه نصب و راه اندازی کنم

محمد علی

لطفا من رو هم راهنمایی کنید.

Milad

سلام
من قبلا خب با موبایل و رایانه شخصیم زیاد دنبال ارز بودم اما الان اصلا سمتشم نمیرم اما تازگیا متوجه شدم گوشیم شارژش زود تموم میشه با داغ میکنه
فک کنم بخاطر ورود به همون سایت هاس و گوشیم الان داره ماین میکنه
روش غیر فعال کردنشو کسی میدونه؟

مهدی

سلام من الان ۰.۰۰۰۲۰۰۰۰ساتوشی دارم و۰.۴۰۰۰۰هزار لیتوشی در۳روز باگوشی،دوتا گوشی بی ارزش بگیر اندروید یادت بدم روزی همینقدر با۵شش ساعت دربیاری…شرطش هم بهت دعوت میدم ۱۰ درصد سایت به من میده به شماربطی نداره…..میری کارخونه روزی چند ۱۲ساعت؟؟؟؟ نصفشو وقت بذار اقای خودت باش
درضمن برنامه تست شدن واریزی دارن فقط باید فعال باشی

کاظم

برنامه اش چیه

محمد

داداش من هستم

elyas

سلام اسم برنامه چیه میشه بدونم

محمد

سلام من داخل ی سایتی استخراج بیتکوین هستم نوشته 7500 گیگ خریداری داری کنید یعنی من میتونم بیتکوین بدم ماین قوی تری بگیرم

hossein

سلام دوستان بنده از رایانه برای استخراج بیت کوین استفاده میکنم، الان چی کار کنم که عضو یا زیر مجموعه یه گروهی بشم ، لینک های بعضی از دوستان رو هم میزنم ولی باز mining network ام باز عدد صفر رو نشون میده چرا !!؟؟

علی

سلام علیرضا جان من با برنامه crypto tap استخراج میکنم میخواستم راهنماییم کنین تا بدونم بقیه راه چه جوریه

فرهاد

درود به شرفت هموطن جواب شما کاملا درست ومنطقی وبدون هیچ منظور خاصی جواب دادی‌ فقط ازروی وجدان جواب خیلی ازمردم رو دادی دمت گرم🙏🌹

شجاع‌الدین جهاندیده

سلامت و موفق باشین.

R.s

من چندماهه با گوشیم در سایت دارم کار میکنم و بیت کوینم به ./۰۹۱۳۴ رسیده. ایا ارزش داره ادامه بدم؟

ساسان

خیلی ارزشش بالاس.ادامه بده.1دونه بیتکویین یک میلیاردو پونصد میلییون پولشه ادامه بده

Hamed

اسم برنامتون رو میشه بگید ؟

نسرین

سلام میشه اسم سایت بفرمایین

Hamed

ایا میشه با کامپیوتر ماین کرد یا از طریق زیر مجموعه جمع کرد

چه سایتی هست اسم سایت یا برنامه ای که ماین میکنیدو بگید

ساسان

سلام خسته نباشد من با گوشی نوت ن ۹پرو دارم استخراج میکنم
روزی ۱۰۰تا ۱۵۰هم میگیرم
الانم تقریبا 0.00001650
ارزش دارع ادامه بدم
درضمن الان تقریبا 2روزه کی سرعتش خیلی کم شده
بعضی از روزام سرعتش زیادن دلیلش چیه
ایا ارزش ادامه داره؟

مهدی

روزی ۱۵۰ یعنی سالی ۵۴۰۰۰ بعد ده سال ۵۴۰۰۰۰
خودت فکن یکم

محمدرضا

سلام اقا ساسان با چه برنامه ای استخراج میک‌نی میشه به من هم معرفی ک‌نی منم جمع کنم

homan arya

با بیت کویین ۴۵هزار دلار ارزش ریالی بیت کوین استخراج شما به ریال کمتر از ۲۰ هزار تومان است دقیق ۱۹۷۶۰ تومان…موفق باشید ..

مرتضی

داداش از کدوم برنامه استفاده می کنی

محمد

داداش میشه بگی چیکار کردی منم انجام بدم

مسعود

فکر ماینیگ با گوشی رو از سرتون دور بندازید.
گوشی ها حداکثر در حد چند صد هش ریت قدرت ماین دارن.یه دستگاه قدرتمند ماینینگ که مثلا ۱۱۰ ترا هش قدرت داره(یعنی حدود ۱۱۰ تریلیون هش)خوب همین دستگاه روزانه حداکثر میتونه ۰/۰۰۰۷ بیت کوین استخراج کنه که تو یک سال به ۰.۲۸ بیت کوین نمیرسه.
شمایی که با گوشی موبایل تریلیون هش ریت از اون دستگاه ماینر ضعیف تری کجای داستان میخوای قرار بگیری!!! من درعجبم از دوستانی که میگن چند ماهه داریم ماین میکنیم با گوشی و فلان قدر بیت کوین شده!!!😃😃
دوستان عزیز تو رو جون خودتون به وقت خودتون و داراییتون ارزش قایل بشید، اول فکر و تحقیق کنید بعد کاری رو انجام بدید.کسی سوالی داشت بهم ایمیل بده حتی الامکان جواب میدم
********

عباس

سلام خیلی ها با گوشی دارن ماین میکنن و روزانه کلی ساتوشی گیرشون میاد و بنظر شما این امکان پذیر نیست

Hamed

ایا میشه با کامپیوتر ماین کرد یا از طریق زیر مجموعه جمع کرد

مرتضی

میشه لطفا یه منبع اطلاعات معرفی کنید
و اینکه آیا با یه ماینر مناسب میشه حداقد چه مقدار در آمد در ماه داشته باشیم

منصور

سلام به نظرت دستگاه ماینر بخریم بهتره؟؟

سپهر

عزیزان من میخوام ی چیزی بگم با عقل ومنطقتون فکر کنید بابا شما باید 100میلیون ساتوشی در بیاری تا بشه ی بیت کویین اینایی که شما در میارین اصلا بیت کوین نیست یا لایت کویینه یا بیت کوین کشه یا چیزای دیگه عزیزم باگوشی موبایل اندرویدت نمیتونی بیت کوین جمع کنی خیالت راحت شما ساعتها تو حوضچه استخراجم هم که باشی نمیتونی بیشتر 50تا60ساتوشی جمع کنی که من بهت میگم با نت ایران این میشه 20تا 30ساتوشی خیلی مسخره است اونوقت باید چند سال درگیر باشی تا ی بیتکوین استخراج کنی مگه الکیه تازه اگه هک نشی بجرم ایرانی بودن تحریم نشی طرف میاد اون همه هزینه میکنه برای ماین کردن بعد شما بیا با ی گوشی بیت کوین جمع کنی شدنی نیست نکنید اینکارا رو ن وقتت ن سرمایه ات منظورم گوشیته رو هدرنده اخرشم باید برای انتقالش200یا300 ساتوشی پرداخت کنی که اون دیگه واقعا زور داره

حسین

سلام من الان روز اولم هست با گوشی سامسونگ A3با یک اپ دارم بیت کوین استخراج میکنم و مقدارش 0.000532 هست ایا ارزشش را داره ادامه بدم ممنون میشم جواب بدین

فرهانی

سلام اقا حسین شما با کدوم آپ داری ماین میکنی که به این مقدار رسیدی ؟

کاظم

سلام چطوری انجامش میدی

مصطفی ملکی

سلام اقای علیرضا . من الان 0/5 دارم . و به طوری که دوستم گفت انجام دادم . ولی الان رفیقم به خارج کشور رفته و من نمیتونم باش در تماس باشم که راهنمایم کنه . از شما کمک میخوام که بهم بگین چطور باید بفروشم

محمد

به یه صرافی معتبر بفروش

mohammd

سلام من میتونم بفروشم ولی ۲۰ درصد ازتون میگیرم

محمد

سلام اقای ملکی خسته نباشید
اگه میشه لطف کنید به ما هم یاد بدید وراهنمایی کنید تا ماهم بتونیم به روښ شما استخراج کنیم
ممنون۔ و سپاس فراوان

ایمان

سلام خسته نباشید میشه ما را هم راهنمایی کنید؟

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
159
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx