راهنمای انتخاب بهترین دستگاه استخراج بیت‌کوین (آپدیت 2023)

سخت افزار استخراج ارز بیت کوین

صنعت بیت‌کوین ماینینگ هیچگاه ساکن نمانده است.

با توجه به نقل و انتقال پرسرعت داده‌ها و افزایش توان محاسباتی ماینرها، دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین بیشتر و پیشرفته‌تر از همیشه هستند.

در این مقاله، به بررسی جزئیات و مشخصات بهترین تجهیزات استخراج بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت که معین نقطه عطفی در عرصه ماینینگ ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

عناوین مطلب:

با هدف ارائه یک راهنمای کاربردی برای کاربران، مزایا و معایب هر دستگاه ماینر را ارزیابی می‌کنیم و به بازده‌ انرژی، توان محاسباتی، هزینه‌ها و قابلیت‌های نوآورانه آن‌ها توجه خواهیم داشت.

با مطالعه این مقاله، بهترین انتخاب‌ها برای استخراج بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ را خواهید شناخت.

انواع دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین

بسیاری از افراد تازه‌ وارد گمان می‌کنند فقط کامپیوترهای تخصصی ماینینگ یا اسیک (ASIC) ماینرها قابلیت استخراج بیت‌کوین را دارند؛ اما حقیقت این است که با پیشرفته‌تر شدن صنعت استخراج و ارز دیجیتال، پلتفرم‌های بسیاری هستند که در ازای استخراج با الگوریتم‌های مختلف به شما بیت‌کوین پاداش می‌دهند.

از معروف‌ترین این پلتفرم‌ها می‌توان به پلتفرم شناخته شده‌ی نایس‌هش (Nicehash.com) اشاره کرد. درباره این روش که به کلود ماینینگ مشهور است در این مطلب توضیح داده‌ایم.

اما چند نوع دستگاه برای استخراج وجود دارد؟ در تئوری، شما با اکثر کامپیوترهایی که قدرت  پردازش قابل قبول و حافظه کافی دارند می‌توانید به استخراج بپردازید.

از معروف‌ترین روش‌های ماینینگ یا استخراج رمز ارز می‌توان به استفاده از اسیک ماینرها یا ریگ‌‌ ماینر اشاره کرد.

در قسمت بعد اسیک ماینرها و ریگ ماینر را باز می‌کنیم و با هر روش بیشتر آشنا می‌شویم.

اسیک ماینر

اسیک ماینرها کامپیوترهایی تخصصی‌ هستند که با هدف پردازش تخصصی اطلاعات با یک الگوریتم خاص ساخته شده‌اند.

به عنوان مثال اکثر ماینرهای کلاسیک بیت‌کوین اسیک ماینرها یا کامپیوترهایی تخصصی هستند که اطلاعات را با الگوریتم SHA-256 و با سرعت پردازش مشخص (که به آن هش می‌گویند) سازماندهی می‌کنند.

اسیک ماینرها به دلیل مصرف برق بالایی که دارند در برخی از کشورهایی جهان ممنوع اعلام شده‌اند. 

نکته منفی دیگری که مصرف برق بالا برای اسیک ماینرها  به وجود آورده، هزینه برق مورد نیاز برای خنک نگه داشتن ماینر است.

هزینه برق آزاد برخی ماینرها می‌تواند به قدری بالا برود که از درآمد حاصل از فروش بیت‌کوین استخراج شده بیشتر باشد.

شاید سخت بتوان باور کرد که هزینه برق دستگاه‌های اسیک ماینر تقریبا با بیت‌کوین استخراج شده برابر باشد؛ چرا باید چنین سرمایه‌گذاری کم سودی را انتخاب کرد؟ 

اما حقیقت این است که سرمایه‌گذاران بلند پرواز بیت‌کوین قیمت‌های بسیار بالایی را برای این ارز متصور می‌شوند که اگر تصور آن‌ها به واقعیت تبدیل شود و در قیمت بالا بیت‌کوین استخراج شده را بفروشند، سود چشم‌گیری دستگیرشان می‌شود.

اسیک ماینرهای مختلف برای الگوریتم‌های مختلف ساخته شده‌اند.

برخی مستقیما با الگوریتم SHA-256 بیت‌کوین استخراج می‌کنند، برخی دیگر با الگوریتم‌های دیگر مثل Ethash یا X11 استخراج یا ماین می‌کنند.

پاداش ماین هر الگوریتم با کوین اختصاصی خود شبکه داده می‌شود، به عنوان مثال اگر با الگوریتم Ethash ماین کنید اتریوم کلاسیک دریافت می‌کنید.

خوشبختانه پلتفرم‌هایی مثل Nicehash و Unmineable این امکان را فراهم کردند که با ماین کردن الگوریتم‌های مختلف، پاداش را تحت عنوان کوین دلخواه خود دریافت کنید. این پاداش می‌تواند بیت‌کوین، کوین یا توکن‌های دیگری باشد.

image 2

در ادامه‌ی مقاله با بهترین اسیک ماینرهای ۲۰۲۳ آشنا می‌شوید.

اما اسیک ماینرها تنها وسیله استخراج بیت‌کوین نیستند، ریگ ماینر یا کارت‌ گرافیک، گزینه‌ی دیگر علاقه‌مندان به استخراج بیت‌کوین است.

ریگ ماینر

ریگ ماینر یک دستگاه نیست و در واقع از ترکیب چند دستگاه رایزر، کارت گرافیک و پاور تشکیل شده است.

بسیاری از افراد که از طریق ریگ ماینر کسب درآمد می‌کردند ممکن است بگویند که ریگ ماینر برای سرمایه گذاری و استخراج ارز دیجیتال مناسب نیست.

حقیقت این است که شاید مدتی از دوران طلایی ریگ ماینینگ گذشته باشد، اما بسته به بودجه و هزینه‌ی برق مصرفی، ریگ ماینینگ یا استخراج با کارت گرافیک هنوز هم می‌تواند انتخاب درستی برای برخی از سرمایه گذاران باشد.

ریگ ماینر بسیاری از محدودیت‌های اسیک ماینرها را ندارد. به عنوان مثال شما می‌توانید ده‌ها الگوریتم مختلف را با یک ریگ ماین کنید یا حتی دو الگوریتم مختلف را هم زمان ماین کنید.

بطور کلی مصرف برق و هزینه شروع استخراج با کارت گرافیک یا ریگ ماینر، بسیار پایین تر از دستگاه‌های اسیک ماینر است.

همچنین اگر دیگر امکان استخراج با الگوریتم خاص دستگاه اسیک ماینر وجود نداشته باشد‌، پیدا کردن الگوریتم جایگزین ممکن است بسیار سخت با حتی غیر ممکن باشد که این امر موجب می‌شود اسیک ماینر خریده شده ارزش خود را از دست بدهد.

اما ریگ ماینر الگوریتم‌های متنوعی را پشتیبانی می‌کند و اگر امکان استخراج با یک الگوریتم وجود نداشته باشد می‌توان به راحتی الگوریتم دیگری را جایگزین کرد؛ اگرچه ممکن است پاداش دو الگوریتم با هم متفاوت باشند.

اکثر کارت‌های گرافیک الگوریتم اختصاصی SHA-256 بیت‌کوین را پشتیبانی نمی‌کنند و برای استخراج الگوریتم‌های دیگر و دریافت پاداش بیت‌کوین باید از سایت‌های واسطه مثل Nicehash یا سایت Unmineable استفاده کرد.

لازم به ذکر است که سایت Unmineable علاوه بر فی سازندگان نرم‌افزار استخراج، فی تبدیل پاداش عادی استخراج به ارز دیجیتال انتخابی شما را از پاداش نهایی کسر می‌کند. 

سخت افزارهای دیگر مثل CPU یا هارد HDD نیز اگر چه مانند اسیک ماینرها و ریگ ماینر رایج نیستند، اما می‌توان از آنها برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کرد.

دستگاه‌های مشابه هیلیوم ماینینگ نیز از روش‌های جدید استخراج هستند.

image 3

با ذکر انواع استخراج، ممکن است برای شما هم سوال پیش آمده باشد که کدام روش و کدام دستگاه مناسب شماست؟

فاکتورهای مهم برای انتخاب و خرید دستگاه ماینر مناسب چیست؟ در بخش بعد به این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم.

فاکتورهای مهم برای خرید دستگاه ماینر

فاکتورهای مختلفی برای انتخاب دستگاه ماینر وجود دارد و اولویت بندی آن‌ها بنا به شرایط و هدف سرمایه‌گذار متغیر است.

فاکتورهای مهم:

  • ROI یا بازگشت سرمایه اولیه
  • قدرت پردازش دستگاه یا هش‌ ریت (Hashrate)
  • مصرف برق یا پاور (Power Consumption)
  • درآمد (Revenue)
  • بازده دستگاه (Efficiency)

در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. 

قدرت پردازش (Hashrate)

اولویت اول بسیاری از فعالان حوزه‌ی ماینینگ قدرت پردازش یا هش ریت دستگاه است.

قدرت پردازش دستگاه بیانگر سرعت حل مسائل الگوریتم توسط کامپیوتر یا دستگاه است. هرچقدر که هش‌ ریت بالاتر باشد دستگاه مسائل بیشتری را حل و پاداش بیشتری دریافت می‌کند.

هش ریت یک دستگاه جدای از قدرت سخت افزاری، به عواملی مانند دما، اورکلاک (Overclock) یا آندرکلاک (Underclock) و همچنین پاور لیمیت (Power Limit) دستگاه بستگی دارد.

در یک دستگاه هش ریت الگوریتم‌های مختلف باهم تفاوت دارند و برای مقایسه قدرت دو دستگاه، باید قدرت هش ریت آن‌ها را بر روی یک الگوریتم با هم مقایسه کرد.

درآمد (Revenue)

درآمد رابطه مستقیم با هش ریت یا قدرت پردازش اطلاعات دستگاه دارد و بسیاری آن را با سود (Profit) اشتباه می‌گیرند.

درآمد پاداش خالصی است که ماینینگ پول (Mining Pool) به کیف پول شما واریز می‌کند، به این پاداش درآمد می‌گویند. اما سود زمانی بدست می‌آید که شما هزینه‌هایی که برای ماینینگ صرف شده را از پاداش حاصل شده کم کنید، هر چقدر که باقی ماند سود شماست.

هزینه‌های جانبی می‌تواند شامل هزینه اجاره مکان، هزینه سرمایش دستگاه و از همه مهم‌تر هزینه‌ی برق مصرفی دستگاه باشد.

مصرف برق (Power Consumption)

هر دستگاه کامپیوتری برق مصرف می‌کند اما مصرف برق دستگاه‌های مختلف یکسان نیست. حتی ممکن است دو دستگاه کار یکسانی انجام دهند اما هر دستگاه میزان برق مصرفی متفاوتی داشته باشد.

مثالی که همه‌ی ما با آن آشنا هستیم لامپ‌های کم مصرف و پرمصرف هستند که هر دو روشنایی تقریبا یکسانی فراهم می‌کنند.

در دنیای استخراج ارز دیجیتال، مصرف برق دستگاه ماینر از مهمترین فاکتورهای انتخاب ماینر است.

مصرف برق دستگاه تعیین می‌کند چه مقدار هزینه باید بابت برق پرداخت شود که مستقیما روی میزان سود تاثیر می‌گذارد.

قیمت برق متفاوت است و استفاده از ماینر‌های پرمصرف در شرایطی که هزینه برق چشمگیر باشد به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

استخراج بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر زمانی سودآور است که مبلغ پاداش دریافتی از هزینه‌های جانبی آن بیشتر باشد؛ در غیر این صورت، بهتر است سرمایه‌گذار علاقه‌مند به ارز، به جای استخراج ارز مورد نظر آن را مستقیما از صرافی ارز دیجیتال خریداری کند.

با در نظر گرفتن برق مصرفی دستگاه ماینر و پاداش آن، فاکتور بازده دستگاه ماینر (Miner Efficiency) به میان می‌آید که یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب و خریداری تجهیزات ماینینگ محسوب می‌شود.

بازده ماینر (Miner Efficiency)

بازده ماینر فاکتوری است که فعالان کهنه‌کار و حرفه‌ای بازار را تشویق به خرید یک ماینر می‌کند و یا آن‌ها را از خرید باز می‌دارد.

بازده ماینر مشخص می‌کند چه مقدار از برق مصرفی دستگاه صرف پردازش داده‌ها و چه مقدار به گرما تبدیل می‌شود.

با پیشرفت تکنولوژی ماینر‌ها در چند سال اخیر، ماینرهای جدیدی مثل ماینر Bitmain Antminer D9 را می‌بینیم که بازدهی باور نکردنی دارند.

اثر افزایش بازده ماینر فقط در قبض برق دیده نمی‌شود و خنک‌ کردن ماینر را نیز آسان‌تر می‌کند.

بسیاری از فعالان استخراج ارز دیجیتال، با تغییر تنظیمات کارخانه ماینرها سعی می‌کنند به بهترین بازدهی برسند، چراکه بازدهی بالا، آن‌ها را به بهترین درصد سود می‌رساند.

اکثر نرم افزارهای ماینینگ این امکان را به کاربران می‌دهند تا با بالا پایین کردن برق مصرفی دستگاه نقطه اعتدال را پیدا کنند.

بازده ریگ‌های ماینر کارت گرافیک هم با نرم افزار MSI Afterburner براحتی قابل تنظیم است.

معمولا در کشورهایی که هزینه برق بالاتری دارند، ماینرها تاکید بیشتری بر بازدهی بالای تجهیزات خود دارند.

نوع دیگر بازدهی دستگاه ماینر به جای تمرکز بر روی مقدار هش دستگاه در هر کیلو وات ساعت، بر روی ارزش دلاری که هر کیلو وات ساعت تولید می‌کند تمرکز می‌کند. این نوع بازدهی برای افرادی که دید کوتاه مدت به استخراج دارند مناسب است.

با در نظر گرفتن همه‌ی این فاکتورها بهترین دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین کدام‌اند؟ در بخش بعد به معرفی این ماینرها می‌پردازیم.

بهترین دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین در 2023

انتخاب بهترین ماینر اول از هر چیز به اولویت‌ شما بستگی دارد:

  • آیا برای شما بازده دستگاه اولویت اول است؟
  • یا شاید فارغ از مصرف برق ماینر، به دنبال دریافت بیشترین پاداش بیت‌کوین ممکن هستید؟
  • آیا می‌خواهید سرمایه اولیه خود را هر چه سریع‌تر بدست آورید؟
  • یا دید بلند مدت به قیمت بیت‌کوین دارید و می‌خواهید تا رشد چند برابری آن هادل (هودل یا Hodl) کنید؟

بسته به جواب شما، بهترین ماینر ممکن است متفاوت باشد.

در معرفی بهترین دستگاه‌های ماینر اول به لیست کردن اسیک ماینرها می‌پردازیم و بعد سراغ کارت گرافیک‌های مناسب ریگ ماینر می‌رویم.

از آنجایی که تمامی دستگاه‌های لیست شده توسط Nicehash پشتیبانی می‌شوند، حتی اگر الگوریتم آن‌ها الگوریتم اورجینال بیت‌کوین یعنی SHA-256 نباشند، می‌توان با ماین کردن، بیت‌ کوین را به عنوان پاداش دریافت کرد.

لیست ده اسیک ماینر برتر از نظر درآمد

نام ماینر
الگوریتم
درآمد روزانه
مصرف برق
قیمت
هش‌ ریت
Bitmain Antminer D9
X11
$26.76
2850W
$3,850
1.77 Th/s
Jasminer X16-P
Ethash
$21.78
1900W
$9,000
5.8 Gh/s
Bitmain Antminer L7 9500Mh
Scrypt
$21.24
3425W
$5,400
9.5 Gh/s
Bitmain Antminer L7 9160Mh
Scrypt
$20
3225W
$6,500
9.16 Gh/s
Bitmain Antminer L7 9050Mh
Scrypt
$20.23
3260W
$6,500
9.05 Gh/s
Bitmain Antminer D7
X11
$19.44
3148W
$5,000
1.29 Th/s
MicroBT Whatsminer M53S Hydro
SHA-256
$18.74
6770W
$6,300
260 Th/s
Bitmain Antminer S19 XP Hydro
SHA-256
$18.52
5350W
$7,500
257 Th/s
MicroBT Whatsminer M53 Hydro
SHA-256
$16.58
6670W
$5,500
230 Th/s
Bitmain Antminer S19 Pro+ Hyd
SHA-256
$14.27
5445W
$4,900
198 Th/s

اگر مصرف برق و بازدهی ماینر برای شما اولویت دارد، جدول بالا شاید ماینرهای مناسب نیاز شما را معرفی نکند.

ماینر اول جدول بالا یعنی Bitmain Antminer D9 یکی از جدیدترین دستگاه‌های اسیک ماینر و بهره‌مند از پیشرفته‌ترین تکنولوژی و قطعات ماینینگ است، اما از نظر بازدهی آن را در جایگاه سوم جدول بازدهی می‌بینیم.

لیست پربازده‌ترین ماینرها بر اساس ارزش دلاری تولید شده در هر کیلو وات ساعت

نام
درآمد روزانه
مصرف برق
هش ریت
بازده دلاری
الگوریتم
Jasminer X16-P
$21.78
1900W
5.8 Gh/s
$0.48/kWh
Ethash
Jasminer X16-Q
$6.93
630W
1.85 Gh/s
$0.46/kWh
Ethash
Bitmain Antminer D9
$26.76
2850W
1.77 Th/s
$0.39/kWh
X11
iPollo Mini SE Plus
$1.50
232W
400 Mh/s
$0.27/kWh
Ethash
iPollo Mini SE
$0.75
116W
200 Mh/s
$0.27/kWh
Ethash
Bitmain Antminer L7 9160Mh
$20.48
3225W
9.16 Gh/s
$0.26/kWh
Scrypt
Bitmain Antminer L7 9050Mh
$20.23
3260W
9.05 Gh/s
$0.26/kWh
Scrypt
Bitmain Antminer L7 9500Mh
$21.24
3425W
9.50 Gh/s
$0.26/kWh
Scrypt
Bitmain Antminer D7
$19.44
3148W
1.29 Th/s
$0.26/kWh
X11
Jasminer X4-Q-C
$1.84
340W
900 Mh/s
$0.23/kWh
Ethash4G

اگر به ماینینگ دید کوتاه مدت دارید و هدف شما بدست آوردن سرمایه اولیه‌ای است که برای راه‌ اندازی سیستم ماینینگ خود خرج کرده‌اید، قیمت هر دستگاه را بر درآمد روزانه‌ی آن تقسیم تا دریابید چند روز طول می‌کشد تا سرمایه‌ی اولیه‌ی شما بازگردد‌.

برای محاسبات دقیق‌تر می‌توانید هزینه برق را از درآمد روزانه کم کنید و سپس سرمایه اولیه را تقسیم بر عدد بدست آمده بکنید.

اما درآمد استخراج با کارت گرافیک چطور است؟ بازده کدام کارت گرافیک از سایر بیشتر است؟ برای پاسخ به این سوال جدولی آماده کردیم که در آن کارت گرافیک‌ها بر اساس درآمد روزانه رتبه بندی شده‌اند.

درآمد روزانه هر کارت گرافیک در ماینینگ

نام کارت گرافیک
مدت زمان تقریبی برگشت سرمایه
درآمد روزانه
مصرف برق
Nvidia Rtx 4090
3070 Days
$1.51
445W
Nvidia Rtx 3090 Ti
9679 Days
$1.27
446W
Nvidia Rtx 3090
7451 Days
$1.17
347W
Nvidia Rtx 4080
3333 Days
$1.14
305W
Nvidia Rtx 3080 Ti
6767 Days
$1.13
354W
AMD RX 7900 XTX
3907 Days
$1.05
300W
Nvidia Rtx 3080
5079 Days
$0.93
299W
Nvidia Rtx 4070 Ti
2748 Days
$0.83
225W
Nvidia Rtx 3070 Ti
5065 Days
$0.72
226W
AMD RX 6950 XT
3825 Days
$0.71
199W
AMD RX 6900 XT
2726 Days
$0.71
168W
AMD RX 6800 XT
1696 Days
$0.69
137W
Nvidia Rtx 3070
2850 Days
$0.66
150W
Nvidia Rtx 4070
2746 Days
$0.63
169W
AMD RX 6800
1928 Days
$0.61
116W
Nvidia Rtx 2080 Ti
9320 Days
$0.60
171W
Nvidia Rtx 3060 Ti
2264 Days
$0.59
150W
AMD RX 7900 XT
4686 Days
$0.59
170W

اگر برای شما مصرف برق از درآمد روزانه گرافیک اهمیت بیشتری دارد، باید بازده دلاری گرافیک را مدنظر قرار دهید.

در جدول زیر، کارت گرافیک‌ها بر پایه‌ی مبلغ دلاری بدست آمده در هر کیلووات ساعت رتبه بندی شده‌اند.

لیست کارت گرافیک براساس بازده دلاری

نام کارت گرافیک
درآمد
برق مصرفی
بازده دلاری
AMD RX 6800
$0.61
116W
$0.219/kWh
AMD RX 6800 XT
$0.69
137W
$0.209/kWh
Nvidia Rtx 3070
$0.66
150W
$0.183/kWh
AMD RX 6900 XT
$0.71
168W
$0.176/kWh
Nvidia Rtx 4070 Ti
$0.83
225W
$0.172/kWh
Nvidia Rtx 3060 Ti
$0.59
150W
$0.163/kWh
Nvidia Rtx 4070
$0.63
169W
$0.155/kWh
Nvidia Rtx 4080
$1.14
305W
$0.155/kWh
AMD RX 6950 XT
$0.71
199W
$0.148/kWh
Nvidia Rtx 2080 Ti
$0.60
171W
$0.146/kWh
AMD RX 7900 XTX
$1.05
300W
$0.145/kWh
AMD RX 7900 XT
$0.59
170W
$0.144/kWh
Nvidia Rtx 4090
$1.51
445W
$0.141/kWh
Nvidia Rtx 3090
$1.17
347W
$0.141/kWh
Nvidia Rtx 3080 Ti
$1.13
354W
$0.133/kWh
Nvidia Rtx 3070 Ti
$0.72
226W
$0.132/kWh
Nvidia Rtx 3080
$0.93
299W
$0.129/kWh
Nvidia Rtx 3090 Ti
$1.27
446W
$0.118/kWh

اگر از جمله افرادی هستید که برنامه‌ی کوتاه یا میان مدت برای استخراج از طریق ریگ ماینر دارید، احتمالا بازگشت سرمایه برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

سه کارت گرافیک زیر قدرت مانور بالایی روی الگوریتم‌های مختلف دارند:

  • کارت گرافیک Nvidia RTX 3060 Ti
  • کارت گرافیک AMD RX 6800
  • و کارت AMD RX 6800 XT

با توجه به قیمت نسبتا ارزان کارت‌های فوق، از بهترین کارت گرافیک‌ها برای استخراج بلند مدت و همچنین بازگشت سریع سرمایه به حساب می‌آیند. 

لازم به ذکر است که تمامی این اعداد، رتبه‌‌بندی‌ها و جدول‌ها به عوامل و فاکتور‌های متغیر زیادی وابسته‌اند و به صورت روزانه یا حتی ساعتی ممکن است تغییر کنند.

اگر علاقه دارید در دنیای اطلاعات و داده‌های ماینینگ و استخراج به روز باشید، به شما دو سایت وات‌توماین (Whattomine.com) و سایت هش ریت (hashrate.no) را پیشنهاد می‌کنیم.

داده‌های فوق ممکن است به سرعت تغییر کنند، بنابراین جدیدترین داده‌ها را از سایت‌های پیشنهادی ببینید.

سوالات متداول

کدام ماینر بیشترین بیت‌کوین را استخراج می‌کند؟

ماینرها الگوریتم‌های مختلفی را پشتیبانی می‌کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی ماینینگ، نرم افزارهای واسطه این امکان را برای فعالان فراهم کردند که با استخراج الگوریتم های مختلف بیت‌کوین پاداش بگیرند. به همین دلیل دستگاهی که بیشترین ارزش دلاری را استخراج کند بیشترین بیت‌کوین پاداش می‌دهد.

فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه ماینر کدام‌‌اند؟

در انتخاب دستگاه ماینر باید فاکتورهای مختلفی از جمله هش ریت، مصرف برق، زمان بازگشت سرمایه اولیه، بازده دستگاه، و سرمایش دستگاه ماینر را مدنظر قرار داد. هش ریت باید بالا، مصرف برق پایین، زمان بازگشت سرمایه کوتاه، بازده دستگاه بالا و سرمایش راحت و کم خرج باشد.

چگونه با دستگاه ماینر بیت‌کوین استخراج کنیم؟

راحت‌ترین راه استخراج بیت‌کوین نصب و استفاده از نرم‌افزار نایس هش (Nicehash) است. این نرم‌افزار تمامی تنظیمات لازم را روی دستگاه شما اعمال می‌کند تا با ایده‌آل‌ترین حالت ممکن به استخراج بپردازید.

آیا می‌توان با کارت گرافیک بیت‌کوین استخراج کرد؟

در گذشته این امکان وجود نداشت اما با پیشرفت تکنولوژی و پلتفرم‌های ماینینگ، هم با گرافیک ریگ ماینر و هم با گرافیک کیس کامپیوتر می‌توان بیت‌کوین دریافت کرد. از جمله پلتفرم‌هایی که می‌توان با استفاده از آن‌ها با کارت گرافیک بیت‌کوین دریافت کرد سایت‌های Nicehash و Umineable هستند.

جمع‌بندی

با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله درباره شناخت بهترین تجهیزات برای استخراج بیت‌کوین، می‌توان نتیجه گرفت که تا حد زیادی بهترین تجهیزات بستگی به اولویت‌، هدف‌، و بودجه شما دارد‌.

علاوه بر آن، انتخاب تجهیزات قدرتمند و با بازده‌ی بالا از اهمیت بسیاری در افزایش بهره‌وری و سودآوری فعالیت‌های ماینینگ بیت‌کوین شما برخوردار است.

تحلیل دقیق نیازها و منابع موجود، انتخاب دستگاه‌های با کیفیت و قدرت پردازشی مناسب، همچنین توجه به عوامل مانند مصرف برق و افزایش نرخ دشواری استخراج بیت‌کوین می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و افزایش سود منجر گردد.

همچنین، با توجه به تغییرات پویا در بازار تجهیزات ماینینگ و سختی الگوریتم‌های مختلف، تحقیق و به‌روزرسانی مداوم در مورد تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های جدید نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در نهایت، باید توجه داشت که انتخاب تجهیزات برای ماینینگ بیت‌کوین باید با دقت و شناخت کامل انجام شود. علاوه بر تجهیزات فیزیکی، عوامل محیطی، هزینه‌های بهره‌برداری و نوسانات بازار نیز باید در نظر گرفته شوند.

امیدواریم با استفاده از اطلاعات و راهنمایی‌های ارائه شده در این مقاله از بورسینس، امکان دستیابی به بهترین تجهیزات و بازده بالاتر در استخراج بیت‌کوین به‌ عنوان یک فعالیت آینده‌دار و سودآور برای شما فراهم شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

استخراج بیت‌کوین

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
ارسلان

با سلام خسته نباشید
ببخشید استخراج بیت کوین به صورت زیر مجموعه ای و با کامپیوترهای شخصی برای چی میگید صرفه کمی داره چون میخوام ببینم اگه بصرفه انجام بدم و من متوجه کم صرفه بودنش نمیشم ، و اینکه اگه شروع کردم چند تا زیر مجموعه حداقل باید داشته باشم تا سود آور باشه؟

سروش

سلام خسته نباشید.

ببخشید این دستگاه های AntMiner فقط برای استخراج بیت کوین هستند؟
یعنی نمیشه از این دستگاه مثلا برای استخراج مونورو یا ایتریوم یا هر ارز دیگه ای استفاده کرد؟؟

ممنون

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx