توکن DGX : یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

ارز digixdao

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا به نوعی ارز دیجیتال می‌گویند که مانند استیبل کوین‌ها با یک دارایی فیزیکی یعنی طلا پشتیبانی می‌شود. در ازای هر ارز DigixDAO یک گرم طلا وجود دارد و با خرید هر توکن توسط سرمایه‌گذار، 1 گرم طلا برای او در ذخایر پلتفرم ذخیره می‌شود.

در ادامه این مطلب به طور مفصل در مورد ارز دیجیتال DigixDAO و ارز دیجیتال با پشتوانه طلا صحبت خواهیم کرد.

ارز دیجیتال DigixDAO چیست؟

ارز دیجیتال DigixDAO یک پروژه مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است که از شبکه اتریوم برای طراحی توکن‌هایی با پشتوانه طلا استفاده می‌کند. این شبکه از دو توکن بومی به نام‌های «Digix Gold» و «DigixDAO» استفاده می‌کند که هر دو نقش بسیار مهمی در این شبکه ایفا می‌کنند.

عناوین مطلب:

هر یک توکن DGX به قیمت 1 گرم طلا عرضه می‌شود. این توکن‌ها از طریق قراردادهای هوشمند شبکه DigixDAO ضرب می‌شوند.

در عین حال، توکن‌های DGD به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهند تا پاداش‌های فصلی DGX دریافت ‌شده از طریق کارمزد تراکنش‌ها را دریافت کنند. در حال حاضر هیچ داده‌ای درباره عرضه کل توکن DGX وجود ندارد اما تعداد عرضه کل توکن‌های DGD 2,000,000 توکن است.

پلتفرم DigixDAO خود یک سازمان غیرمتمرکز خودگردان است که در آن یک گروه غیرمتمرکز از شرکت کنندگان در مورد چگونگی رشد آن تصمیم می‌گیرند.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا
دارندگان توکن‌های DGD کاربرانی هستند که بیشترین قدرت را در شبکه دارند و آن‌ها در مورد تصمیمات شبکه و پلتفرم رأی‌گیری خواهند کرد.

ارز دیجیتال DigixDAO چگونه کار می‌کند؟

می‌دانیم که DigixDAO قصد دارد که ارز دیجیتال با قیمتی برابر با 1 گرم طلا برای کاربرانی باشد که دوست دارند در دارایی‌هایی ثابت‌تر سرمایه‌گذاری کنند.

این ارز دیجیتال از طریق سیستم‌های مختلفی کار می‌کند که عبارت‌اند از:

الگوریتم اثبات دارایی

ارز دیجیتال DigixDAO به منظور توزیع توکن‌های خود از الگوریتم اثبات دارایی (PoA) استفاده می‌کند. این فرایند شامل اثبات در اختیار داشتن یک دارایی در بلاک‌چین اتریوم و ایجاد کارت‌های دارایی می‌شود.

کارت‌های دارایی با استفاده از امضای دیجیتال از سوی نهاد‌های موجود در زنجیره نگه‌داری، یعنی فروشنده، نگهبان و … تأیید می‌شوند که همچنین با گواهی خرید و رسید‌های سپرده گذاری ارائه شده و برای ثبت در سیستم بارگذاری می‌شوند.

توکن DGX

توکن‌های DGX توسط یک قرارداد هوشمند ایجاد می‌شوند که کارت‌های دارایی را دریافت و در ازای هر گرم طلا یک توکن DGX تولید می‌کنند. به عنوان نمونه، اگر کارت دارایی 100 گرمی به قرارداد هوشمند ارسال شود، 100 توکن DGX ایجاد شده و به کیف پول اتریوم ارسال می‌شود. این امر به این معنا است که ارز دیجیتال DigixDAO درگیر ذخایر طلا نیست.

توکن‌های DGX پایه و هسته این ارز دیجیتال با پشتوانه طلا هستند که هدف آن‌ها حل دو مشکل اصلی در این شبکه است. آن‌ها می‌خواهند مالکیت و نقدینگی دارایی‌های طلا را آسان‌تر و ارزان‌تر کرده و در عین حال ثبات بیشتری را برای توکن‌ها فراهم کنند.

توکن‌های DGD

دارندگان توکن‌های DGD می‌توانند در مورد نحوه توزیع و تخصیص وجوه ارز دیجیتال DigixDAO رأی‌گیری کنند.

پلتفرم Digix در دسامبر 2014 در سنگاپور ثبت شد و عرضه اولیه DGD در 30 مارس 2016 برگزار شد. این اولین فروش عمومی و عمده سازمان مستقل توزیع شده بود که در شبکه اتریوم میزبانی شد. این پلتفرم برنامه داشت مبلغ مورد نیاز خود را طی 30 روز جمع آوری کند ولی توانست آن را تنها در 12 ساعت به دست آورد!

در سال 2018، دیجیکس با انتشار ارز دیجیتال با پشتوانه طلا در قالب توکن DGX موفق شد جایگاه بهتری در بازار ارز دیجیتال و استیبل کوین‌ها به دست آورد. تیم Digix توسط سه فرد به نام‌های «Kai C. Chng»، «Anthony Eufemio» و « Shaun Djie. Kai C. Chng» مدیریت می‌شود.

عرضه توکن‌های DGX به تقاضای طلا و اندازه خزانه بستگی دارد. اولین خزانه‌ای که Digix با آن کار می‌کند، قابلیت ذخیره 2 میلیارد طلا را در خود دارد. با این حال، اگر تقاضا برای ارز دیجیتال DigixDAO افزایش پیدا کند، آن‌ها باید خزانه‌های خود را گسترش دهند.

توکن DigixDAO چیست؟

کاربرانی که دارنده توکن DGD هستند، حق رأی ‌دادن و سایر امتیازات مدیریتی را برای تصمیم‌گیری در خصوص مسیر حرکت اکوسیستم Digix خواهند داشت. به عبارتی این افراد درباره روند پیش‌روی این اکوسیستم می‌توانند نظر دهند.

در ازای این کار و مشارکت آن‌ها، دارندگان DGD مستحق دریافت پاداش در قالب توکن‌های DGX خواهند بود. این پاداش از محل کارمزدهای تراکنش و کارمزد مدیریت دارایی است که از سرمایه‌گذاران طلا دریافت می‌شود.

تاریخچه توسعه ارز دیجیتال DigixDAO

شرکت Digix Global که پروژه DigixDAO را پیش می‌برد در سال 2014 در سنگاپور شکل گرفت، بعدها در سال 2016 یک ICO اجرا شد که در 12 ساعت همه توکن‌های به فروش رفت.

ارز دیجیتال DigixDAO
ارز دیجیتال DigixDAO در سال 2014 با یک ICO موفق به بازار عرضه شد.

توکن‌های DGD به‌طور ثابت 2 میلیون توکن خواهد بود ولی توکن DGX مقدار ثابتی نخواهد داشت زیرا تعداد این توکن به تعداد سرمایه‌گذارانی که قصد دارند از طریق DigixDAO در طلا سرمایه‌گذاری کنند بستگی دارد.

چگونه توکن DGX و یا DGD خریداری کنیم؟

خرید توکن DGD بسیار ساده است زیرا این توکن در صرافی‌های زیادی مانند بایننس و سایر صرافی‌های برتر ارز دیجیتال لیست شده است.

بیشتر بخوانیدروش خرید و فروش ارز دیجیتال در بایننس

با این حال خرید توکن DGX مقداری متفاوت است. خرید این توکن فقط برای کسانی که احراز هویت شده‌اند و از طریق سایت digix.global امکان‌پذیر است. متأسفانه به خاطر تحریم‌های اعمال شده بر ایران، فعلاً گزینه‌ای با نام کشور ایران در لیست کشورهای تحت پوشش این پلتفرم وجود ندارد.

کیف پول توکن‌های DGD و DGX

توکن‌های DGD و DGX، هر دو توکن‌های استاندارد ERC20 شبکه اتریوم هستند؛ بنابراین این توکن‌ها را می‌توانید در هر کیف پولی که از توکن‌های نوع ERC20 پشتیبانی می‌کند، نگهداری کنید.

برخی از این کیف پول‌‌ها شامل موارد زیر هستند:

سوالات متداول

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا به نوعی ارز دیجیتال می‌گویند که مانند استیبل کوین‌ها با یک دارایی فیزیکی یعنی طلا پشتیبانی می‌شود.

DigixDAO چیست؟

پروژه DigixDAO یک پروژه مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است که از شبکه اتریوم برای طراحی توکن‌هایی با پشتوانه طلا استفاده می‌کند.

نسبت توکن DGX، با طلا چقدر است؟

با خرید هر یک توکن DGX توسط سرمایه‌گذار،1 گرم طلا برای او در ذخایر پلتفرم ذخیره می‌شود.

سخن آخر

توکن DGD در طول حدود 2 سال از قیمت 3 دلار به رقم‌های بیش از 400 دلار رسید که البته بخش عظیمی از این رشد به خاطر خوش‌بینی کلی و روند صعودی بازارهای دیجیتال بود.

علاوه بر این، این ارز دیجیتال با پشتوانه طلا بازدهی خوبی برای سرمایه‌گذارانی که در ICO آن شرکت کردند داشته است. این پروژه برنامه‌های آتی جذابی دارد و به نظر می‌رسد تیم این پروژه نیز بتواند وعده‌های داده شده را اجرایی کند.

شاید این موضوع که آمریکا در سال 1933 از استاندارد طلا خارج شد و دلارهای آمریکا دیگر پشتوانه طلا را ندارد، باعث شود افرادی که به دنبال دارایی‌های با پشتوانه طلا هستند به سمت این نوع از توکن‌ها جذب شوند؛ با این حال در واقع ارز هیچ کشوری در حال حاضر دارای پشتوانه طلا نیست.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

9 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
حمیدرضا

,سلام دو روز میخام دیجیکس بخرم هر پلوتیکی میزدم نمیشد نگو کلا واسه ایرانیا نمیشه خرید زد چون تحریمیم تو قیمت ۱۴۴دلار اومدم بخرم هرکاری کردم نشد الان۲۸۱دلار سنگینم میخاستم بخرم آنقدر حرص خوردم الان یخور ده آروم شدم ک‌کلا نمیشه خرید خخخ

رضا

در یه سایتی این دیجکس با جذب کاربر به سایت خودش داره به هر عضو ۵۰۰۰۰ دلار جایزه میده آیا این صحت دارد

ashkan

ایا برای استخراج ارز BEAM در استخر BTC باید چه ماینری بخرم؟

Ashkan

سلام. میشه لطفا یک کیف پول ارز VCash معرفی کنید؟

Ashkan

سلام.اقای جهاندیده میشه لطفا یک کیف پول ارز VCash معرفی کنید؟

هومن اعتمادیان

سلام به نطر شما قیمت dgd تا پایان 2019 به چند دلار میرسه چون صقوط شدید داشته تا13 دلار

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
9
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx