بررسی کیف پول لجر نانو اس (Ledger nano s) + آموزش کار

بررسی و معرفی کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید احتمالا با انواع کیف‌ پول‌های ارز دیجیتال آشنا شده‌اید.

امروز در این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد کیف پول لجر (Ledger) به شما منتقل کنیم.

برخلاف تمام کیف پول‌های نرم‌افزاری که تا به حال از آن‌ها استفاده کرده‌اید، استفاده از کیف پول لجر به عنوان یک کیف پول سخت‌افزاری متفاوت است.

عناوین مطلب:

در ابتدا در مورد خود کیف پول لجر اندکی صحبت خواهم کرد؛ سپس مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار داده، بررسی جامعی از نحوه کار با آن انجام داده و در نهایت نحوه نصب و راه‌اندازی آن را به شما آموزش خواهم داد.

کیف پول لجر چیست؟

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) که با عنوان کیف پول لجر (Ledger) نیز شناخته می‌شود، یک کیف پول سخت‌افزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا با امنیت کامل، ارزهای دیجیتال خود را نگه‌داری کرده و یا اقدام به ارسال و دریافت ارز دیجیتال از طریق خود کیف پول بکنید.

کمپانی‌ سازنده کیف پول لجر فرانسوی بوده و اولین محصول خود را در سال 2014 به بازار عرضه کردند.

بعد از ساخت آن محصول این کمپانی تبدیل به رهبر بازار در این صنعت شد و در واقع تاکنون بیش از یک میلیون دستگاه فروخته است.

کیف پول سخت‌افزاری چیست؟

قبل از اینکه در مورد نحوه کار یک کیف پول سخت‌افزاری صحبت کنم، فکر خوبی است که چگونگی کار با کیف پول نرم‌افزاری را به طور مختصر مورد بررسی قرار دهم.

بیشتر کاربران از کیف پول‌های نرم‌افزاری برای ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال خود استفاده می‌کنند.

این نرم‌افزارها به راحتی برای کامپیوتر‌های دسکتاپ، لپتاپ و اسمارتفون‌ها قابل دانلود و نصب هستند. این کیف پول‌ها نقاط قوت فراوانی؛ همچون راحت بودن کار با آن‌ها و رایگان بودن دارند.

اما از طرف دیگر، اینگونه کیف پول‌ها به راحتی در برابر هک و دزدی آسیب‌پذیر هستند.

هکر می‌تواند با نصب یک کی لاگر (Keylogger) با استفاده از ویروس و یا یک بدافزار، کلید خصوصی یا اطلاعات بازیابی کیف پول شما را دزدیده و تمام دارایی شما را سرقت کند.

اینجاست که مزیت‌ و تفاوت مهم کیف پول‌های سخت‌افزاری همچون لجر نانو اس را درک می‌کنیم.

در لجر نانو اس به جای اینکه کلید شخصی شما در یک نرم‌افزار کامپیوتری قرار بگیرد، در یک دیوایس سخت‌افزاری قرار گرفته که همیشه پیش شما می‌ماند.

این موضوع به این معنی است که ارزهای دیجیتال شما به صورت آفلاین نگه‌داری می‌شود و هیچکس نمی‌تواند از راه دور و به صورت مجازی کیف پول شما را هک کند (حداقل تاکنون کسی نتوانسته!)

اگر یک هکر بخواهد ارزهای دیجیتال شما روی لجر نانو اس را بدزدد، نه تنها باید خود دستگاه را به دست آورد، بلکه کد پین مخصوص که خودتان فقط از آن با خبرید را هم باید بداند.

در همین ابتدای کار با ویژگی‌های امنیتی بسیار خوب کیف پول‌ لجر نانو اس آشنایی اولیه پیدا کردید؛ اما بعدا در بخش‌های آینده بیشتر در این مورد صحبت خواهم کرد.

لجر نانو اس از چه ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند؟

همانطور که می‌دانید در حال حاضر بیش از 2000 ارز دیجیتال برای خرید و فروش در دنیا وجود دارند و هر روزه به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

متاسفانه هیچ کیف پولی وجود ندارد که از همه آن‌ها پشتیبانی کند.

خوشبختانه لجر نانو اس اینگونه نبوده و از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

تا ژانویه 2019 میلادی، لجر نانو اس از 23 کوین مختلف از جمله بیت‌کوین، ریپل، لایت‌کوین، اتریوم که معروف هستند گرفته تا کوین‌های ناشناخته‌تر همچون Ubiq و Stratis.

در ضمن با وصل کردن لجر نانو اس خود به کیف پول myetherwallet.com و NEON می‌توانیدتمام توکن‌هایی که روی پلتفرم اتریوم و نئو ایجاد شده‌اند را نیز دریافت و ارسال کنید.

تیم سازنده این دیوایس در حال حاضر بر روی اضافه کردن ارزهای دیجیتال دیگر نیز کار می‌کند.

لیست ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده توسط این کیف پول را اینجا ببینید.

در ادامه می‌خواهیم در مورد مزایا و معایب این کیف پول سخت‌افزاری صحبت کنیم.

نقاط قوت Ledger nano s

تا به اینجا حتما متوجه شده‌اید که یکی از بزرگترین دلایل خرید لجر نانو اس امنیت بسیار بالای آن بوده و شاید بتوان گفت که امن‌ترین راه برای ذخیره‌سازی کوین همین مورد است.

در واقع داشتن یک کیف پول سخت‌افزاری باعث می‌شود که بتوانید ارزهای دیجیتال خود را در یک گاوصندوق واقعی نگه‌داری کنید!

اما این امنیت از کجا نشات می‌گیرد؟

خوب در بخش‌های قبلی مقاله این موضوع اشاره کردم که کیف پول نرم‌افزاری با استفاده از یک بدافزار به راحتی هک می‌شود.

چیزی که هکرها قصد دزدیدن آن را دارند، کلید شخصی شماست که با استفاده از آن دسترسی کامل به کیف پول شما خواهند داشت.

با لجر نانو اس کلید شخصی شما درون یک دیوایس واقعی ذخیره می‌شود.

از طرفی به دلیل اینکه لجر نانو اس همیشه آفلاین است (به جز در مواقعی که در حال ارسال پول هستید) هیچکس از طریق ارتباط اینترنتی به آن دسترسی نخواهد داشت.

وقتی که لجر نانو اس را خریداری می‌کنید، در همان ابتدا نیاز است که یک کد پین حداقل 4 رقمی برای آن تعیین کنید.

تنها کسی که باید از این پین خبر داشته باشد شمایید و هربار که بخواهید از لجر نانو اس استفاده کنید، باید این پین را به صورت دستی وارد نمایید.

یک لایه امنیتی دیگر نیز در صورتی که پین خود را فراموش کنید، وجود دارد.

بعد از اینکه پین خود را انتخاب کردید یک عبارت 24 حرفی با عنوان عبارت ریکاوری (Recovery phrase) یا بازیابی به شما داده می‌شود.

این عبارت که با نام Seed نیز شناخته می‌شود روی صفحه نمایش لجر نانو اس به شما نشان داده می‌شود و هیچ فرد دیگری به آن دسترسی ندارد.

این عبارات را باید در جای امنی یادداشت و نگهداری کنید.

در صورتی که پین خود را فراموش کردید، می‌توانید با وارد کردن این عبارت کد خود را بازیابی کنید.

سازندگان این کیف پول هرچند وقت یک بار یک بروزرسانی جدید را منتشر می‌کنند تا مطمئن شوند که لجر نانو اس از امنیت کافی برخورددار است.

از دیگر خوبی‌های لجر نانو اس مقاومت آن در برابر آسیب فیزیکی است.

این دستگاه از مواد اولیه بسیار مقاوم و با کیفیتی ساخته شده است و یک کاور از جنس استیل ضد زنگ باعث می‌شود که حتی در صورتی که روی زمین افتاد، اتفاقی برای آن نمی‌افتد.

چه چیزی کامل‌تر از این محصول برای ذخیره‌سازی دارایی‌های با ارزش دیجیتالی خود می‌خواهید؟ لجر نانو اس از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است؛ اما معایبی نیز دارد که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

معایب کیف پول Ledger nano s

اول از همه اینکه ممکن است همه افراد توان خرید این کیف پول را نداشته باشند. قیمت لجر نانو اس در حال حاضر 59 یورو است و در ایران با قیمت حدود 1.2 میلیون تومان فروخته می‌شود.

دیگر مشکلی که کاربران با لجر نانو اس خواهند داشت زحمت و سختی کار با آن است.

اگر بخواهید که برای کسی پول بفرستید؛ باید دستگاه را به کامپیوتر وصل کرده، پین کد را وارد نموده و بعد از اتصال دیوایس به اینترنت کار خود را انجام دهید.

به دلیل همین عیب، کیف پول کول والت که بصورت بی‌سیم به موبایل وصل می‌شوند محبوبیت پیدا کرده است.

کار با لجر نانو اس سخت‌تر از یک کیف پول نرم‌افزاری است؛ زیرا زمان و زحمت بیشتری دارد.

نکته بعدی این است که رابط کاربری لجر نانو اس نیز پیچیده‌تر از کیف پول‌های دیگر است و قبل از راه‌اندازی آن باید به خوبی راهنمای آن را مطالعه کنید.

آیا لجر نانو اس در برابر هک شدن ایمن است؟

بگذارید برای جواب به این سوال فرض کنیم که هکر مذکور بتواند دستگاه شما را بدزدد، حال چه اتفاقی می‌افتد؟

اول اینکه هکر برای دستیابی به دارایی‌های شما باید به پین‌کد شخصی شما دسترسی داشته باشد که فقط در دسترس شماست.

این هکر اگر سه بار کد پین را اشتباهی وارد کند، لجر نانو اس برای مدت زمانی قفل می‌شود.

این موضوع یک ویژگی امنیتی بسیار عالی است که به شما زمان کافی می‌دهد تا با استفاده از عبارت ریکاوری خود، دوباره به ارزهای دیجیتال خود دسترسی داشته باشید.

با این حال یک داستان عجیب توسط یک خبرنگار در وبسایت Wired.com در سال 2017 منتشر شد که توضیح داد چگونه کد پین خود به همراه عبارت ریکاوری‌اش را گم کرده و به همین دلیل به هیچ وجه امکان به دست آوردن 30 هزار دلار ارز دیجیتال خود در لجر نانو اس را نداشته است.

این خبرنگار در ادامه گفت که در آن زمان توانست با همکاری یک نابغه برنامه‌نویسی حفره امنیتی خاصی را در آخرین نسخه لجر نانو اس پیدا کند و به طرز عجیبی به پولش برسد.

با وجود اینکه تیم لجر نانو اس ادعا کرد که آن حفره امنیتی از بین رفته و مشکلات حل شده است؛ این داستان به ما نشان می‌دهد که هیچ چیزی به طور صد درصد امن نیست.

حتی امن‌ترین صندوق‌های دنیا نیز زمانی هک شده‌اند و داشتن یک کیف پول سخت‌افزاری فوق‌العاده امن نمی‌تواند خیال شما را کاملا راحت کند.

مسوولیت نگه‌داری از کلید شخصی، بر عهده خود شماست و کمپانی لجر از آن نگه‌داری نمی‌کند؛ پس اگر شما در موقعیت مشابه این فرد قرار داشتید به احتمال خیلی زیاد بیخیال موضوع شده و پول خود را از دست می‌دادید!

محتوای جعبه لجر نانو اس

قبل از خرید هر دستگاهی سعی کنید که در فضای مجازی در مورد اقلام داخل جعبه دستگاه اطلاعاتی را به دست آورید.

در این قسمت تمام مواردی که بعد از خرید لجر نانو اس خواهید داشت را برای شما لیست کرده‌ایم:

  • خود لجر نانو اس
  • کارت راهنما
  • جا سوییچی
  • بند برای انداختن دستگاه به گردن
  • کارت ریکاوری
  • کابل یو‌اس‌بی

Ledger Nano S pack

نحوه‌ نصب و راه‌اندازی کیف پول لجر

خوب اکنون اگر بعد از خواندن مقاله تا به اینجا تصمیم گرفته‌اید که لجر نانو اس را خریداری کنید در این بخش به شما نحوه نصب و راه‌اندازی آن را آموزش خواهم داد.

1. باید لجر نانو اس خود را با یو‌اس‌بی به کامپیوتر خود وصل کنید.

2. اکنون روی صفحه نمایش لجر نانو عبارت “Configure as new device” را مشاهده خواهید کرد که با فشردن دکمه کوچک سمت راست (در تصویر مشخص است) تایید کنید.

Ledger-Wallet-guide

3. اکنون درایور‌های مورد نیاز روی سیستم شما نصب می‌شود.

4. اکنون از شما خواسته می‌شود که کد پین خود را وارد کنید که برای این کار کلید چپ و راست را همزمان فشار دهید.

تعیین پین برای والت

5. شما می‌توانید هر ترکیبی از اعداد را بین 4 تا 8 رقم انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای هر بار استفاده از دیوایس نیاز است که پین خود را وارد کنید؛ پس سعی کنید آن را فراموش نکنید.

6. در این مرحله باز هم از شما خواسته می‌شود کد پین خود را وارد کنید تا اشتباهی صورت نگیرد.

7. بعد از اینکه کد پین خود را انتخاب کردید لجر نانو اس سریعا به شما می‌گوید که عبارت ریکاوری خود را یادداشت کنید.

نوشتن recovery phrase

8. یادداشت و نگه‌داری از عبارت ریکاوری بسیار مهم است؛ زیرا آخرین چیزی است که بین شما و از دست دادن دارایی‌هایتان قرار می‌گیرد. یادتان باشد که اگر پین را فراموش کنید، با استفاده از کد ریکاوری به کیف پولتان دسترسی خواهید داشت.

9. هرکدام از کلمات این عبارت 24 کلمه‌ای تک به تک روی صفحه‌نمایش می‌آیند و بعد از آن دیوایس از شما می‌خواهد چند تا از این کلمات را وارد کنید تا شما را امتحان کند.

کلمات بازیابی

10. بعد از اینکه این بخش هم به اتمام رسید لجر نانو اس شما آماده بهره‌برداری است.

آماده شدن کیف پول

چگونگی دریافت ارز دیجیتال در لجر نانو اس

1. قبل از هرچیز باید نرم‌افزار Ledger Manager را از این لینک دانلود کنید. این نرم‌افزار در واقع یک افزونه کروم است و روی مرورگر کروم نصب می‌شود.

2. بعد از اینکه این نرم‌افزار را دانلود و نصب کردید باید برنامه کیف پول را دریافت و نصب کنید. برای دریافت و ارسال بیت‌کوین این افزونه را نصب کنید. نحوه نصب و لینک دانلود Ledger live برای دریافت و ارسال سایر ارزهای دیجیتال در این صفحه وجود دارد.

3. بعد از اینکه نرم‌افزار مخصوص و مورد نیاز خود را دانلود و اجرا کردید، از شما خواسته می‌شود که لجر نانو اس خود را به دستگاه متصل کرده و پین خود را وارد کنید.

انتقال بیت‌کوین

4. بعد از شما خواسته می‌شود که بین دو گزینه Legacy و Segwit یکی را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما Segwit است.

انتخاب segwit

5. سپس بر روی زبانه receive در قسمت بالایی اپلیکیشن کلیک کنید.

کلیک روی receive

6. اکنون بر روی گزینه Display address on device کلیک کنید.

نمایش ادرس

اکنون آدرس مخصوص لجر نانو اس شما به نمایش در می‌آید که می‌توانید از آن برای دریافت بیت‌کوین استفاده کنید.
آدرس بیت‌کوین لجر

 

نحوه ارسال ارز دیجیتال با لجر نانو اس

در این قسمت در مورد چگونگی ارسال پول با این دیوایس صحبت می‌کنم.

نحوه ارسال تمام ارزهای دیجیتال یکی است؛ اما دقت کنید که حتما نرم‌افزار مخصوص ارز دیجیتال مورد نظرتان را دانلود کنید.

مثال‌های این بخش و بخش دریافت با بیت‌کوین بوده و اگر نرم‌افزار اشتباهی نصب کنید دارایی‌ خود را از دست می‌دهید!

1. همان مراحل وصل کردن و وارد کردن پین در بخش قبلی را تکرار کنید.

2. این بار بر روی زبانه send کلیک کنید.

ارسال بیت‌کوین

3. اکنون تمام کاری که باید انجام دهید این است که آدرس کیف پولی که می‌خواهید به آن بیت‌کوین ارسال کنید را وارد کنید. شما همچنین گزینه انتخاب هزینه تراکنش را نیز خواهید داشت.

ارسال ارز

 به یاد داشته باشید که هرچه هزینه تراکنش را پایین‌تر وارد کنید، تایید تراکنش بیت‌کوین کندتر صورت می‌گیرد.

4. در نهایت برای انجام تراکنش بر روی کلید سبز send کلیک کنید.

تایید انتقال

سخن آخر

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و به خوبی نحوه کار با لجر نانو اس را آموزش داده باشیم.

اگر این کیف پول را دارا هستید راهنمایی‌های کاملتر و دقیق‌تر را از سایت رسمی لجر نانو اس (ledger.com) بدست آورید.

اکنون در مورد این دیوایس، مزایا و معایب و امنیت بالای لجر نانو اس اطلاعات خوبی به دست آورده‌اید.

هرچند داستان مربوط به آن خبرنگار ممکن است که کمی نگران‌کننده به نظر برسد؛ اما با این حال بیایید امیدوار بمانیم که از آن موقع تا حالا کمپانی سازنده لجر نانو اس آن مشکل امنیتی را رفع کرده است.

البته اگر کیف پول‌تان را گم نکنید این کیف پول امنیت بسیار بالایی دارد و در صورتی که راهنمای کار با آنرا بطور کامل بخوانید و درک کنید، می‌توانید با آسودگی خاطر از آن استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

کیف پول سخت افزاری

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

42 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
سیدجواد حسینی

سلام،مهندس به اشتباه ارز bnb بر روی شبکه FTm انتقال دادم به کیف پول لجرم اما چیزی نیومد باید چکار کنم؟خیلی نگرانم

سلام وقت بخیر، اطلاعی ندارم. روی هر شبکه ای که انتقال دادید کیف پول مقصد باید از این شبکه پشتیبانی کنه

K

درود جناب جهاندیده اگر کسی فقط پین رو داشته باشه بدون کیف پول می تونه موجودی کیف پول رو بدست بیاره؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام و درود بر شما
نه دوست عزیز، کسی صرفا با داشتن پین نمیتونه موجودی کیف پول رو خالی کنه.

Abin

این سوالم از قبلی جاموند 😰 این موضوع غیر فعال شدن ایکون بعضی ارزها با ای پی ایران چیه یجا خوندم بعضیا مشکل داشتن بهشون گفته بودن با ای پی غیر ایران درست میشه یهو مشکل تحریم بلاک حساب نشیم؟

Abin

سلام این موضوع محدودیت نصب برنامه چیه اصلا نصب اون برنامه ها چکار میکنه روی لجر نانو اس یعنی اگه مثلا بیت، اتر، ترون، ریپل، دوج، کاردانو، نئو، دای، داشته باشیم بخوایم نگه داریم تکلیف چیه مثال گفتم؟ روش ریست فکتوری چجوریه میخریم اول ریست کنیم بعد راه اندازی؟

محمود

با سلام برای برداشت پول از کیف پول لجر نانو اس باید کارمزد بدیم؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام، بله دوست عزیز

حسن

سلام

بنده تعدادی ارز وینک(win) رو از تراست ولت به لجر نانو اس انتقال دادم و دریافت شده ولی برخلاف سایر ارزها ارزش دلاریشو زیرش نمیاره و جزو داراییم محاسبه نمیشه.
ممنون پیشم راهنمایی کنید

مهدی

سلام.لطفا یک سایت معتبر معرفی کنید برای خرید کیف پول سخت افزاری

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست عزیز
به این آیدی تلگرام پیام بدید
@amirali_saaa

کیوان

سلام من لجر نانوs دارم. تولیستش جلو بعضی از رمزارزها نوشته لجر ساپورتد بعضی ها رو مثل کاردانو جلوش خالیه برای ارزی مثل کاردانو چیکار باید کرد؟

مهرداد

سلام خدمت جناب مهندس جهاندیده
به ادرس لجر از طریق استخر واریزی دارم و تو ولت نشون میده
اما برای امتحان مبلغ ۱۰دلار را با کارمزد low به حسابی تو کینکس منتقل کردم
از حساب ولت کم شده ولی به کینکس نیامده وبرای ۱۰ دلار مبلغ ۹دلار هم کارمزد کم شده
دلیلش چیه که واریز نشده،دو روز هم گذشته
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست عزیز
ممکنه تراکنش fail شده باشه. لیست تراکنش‌هاتون رو در یک اکسپلورر ببینید:
https://www.bourseiness.com/dictionary/blockchain-explorer
این روزها کارمزد تراکنش بالا رفته و گاهی حتی با وارد کردن کارمزد بالا، تراکنش ها تایید نمیشن.

سیاوش

آقای شجاع الدین جهاندیده درود بر شما،

من ساکن اروپا هستم و میخواستم بپرسم که اصلا امکان فروش این دستگاه بصورت دست دوم امکان داره؟
چون دوستان با سوالاتشون مارو هم ترسوندن.

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست گرامی. بصورت دست‌دوم کسی نمیفروشه چون کسی کیف پول دست‌دوم نمی‌خره!
ولی بعضی از فروشنده‌ها پلمپ بسته‌بندی رو باز میکنن و کلمات بازیابی کیف پول رو (بدون اینکه خریدار مبتدی بتونه متوجه بشه) برمیدارند. هرکسی این کلمات بازیابی رو داشته باشه به راحتی میتونه کیف پول رو خالی کنه.
بعضی از خریداران بی اطلاع با وجودیکه می‌بینن کیف پول پلمپ نیست شروع به واریز ارز به کیف پول میکنن و چون کلمات بازیابی قبلا لو رفته، همون فروشنده‌ها کیف پول‌شون رو خالی میکنن.
بهترین راه‌حل اینه که از فروشنده‌های معتبر و با سابقه خرید کنید.

حميد اكبري

سلام وقت بخير
ببخشيد چطور ميتونيم متوجه بشيم پلمپ باز شده ؟ چون بسته بندي فقط يك لايه نايلون بسته بندي دارد ؟
بر اساس فرمايش شما يعني لجر نانو اس فقط يكبار ٢٤ كلمه بازيابي را توليد ميكنه ؟

آرش منذری

سلام شما یا تجربه کار با این دستگاهو ندارین یا تخصصشو . این کار غیر ممکنه این دستگاه اگه ریست فکتوری هم بشه ۲۴ کلمه جدید به شما میده کسی امکان برداشتن ۲۴ کلمه و فروش دوباره به شخص دیگه ای رو نداره .

محمدتقی درایتی

سلام
راهی هست بشه بدون اینکه نیاز به تایید از سمت خوده کیف باشه و از طریق ledger live عملیات ارسال و برداشت رو انجام داد
یعنی تنظیماتی داره که هی نپرسه روی خوده کیف که مطمئن هستید

محمد

درود مشكلي براي هر دوًلجر يكي از دوستانم پيش امده و باج گير ظاهرا ي جوري هك كرده …لطفا به مطلب دوستم در ذيل توجه كنيد اميدوارم بشه كمكي به ايشان كرد؛ سلام
سوالی داشتم درخصوص هک کیف لجر نانو اس،
حدود یکسال پیش وقتی خواستیم وارد کیف لجر برای جابجایی ارزها شویم دیدیم که محتویات کیف نمایش داده نمیشود، آنگاه برای بازیابی کیفها ۲۴ کلمه را زدیم ( قبلا هم زده بودیم و درست بودند) که خطا داد و نتوانستیم دسترسی داشته باشیم ، در همان لحظه ایمیلی آمد مبنی بر اینکه شما هک شدید از طریق ایمیلتان بر روی لپ تاپ و من باجگیرم باید ۰.۲ بیت کوین بدهید تا کلید رمز به شما بدهم و یکسال فرصت دارید.
پرسیدیم گفتند احتمالا بایوس لجر ها تغییر داده و به اینخاطر لجر ۲۴ کلمه خودش را نمیشناسد.تمام روشها را امتحان کردیم حتی بر روی لپ تاپ دیگر انجام دادیم و خواستیم که ارزها را به لجر دیگر منتقل کنیم که اصلا دسترسی به داخل کیف داده نمیشود حتی با ۲۴ کلمه مخصوص هر لجر.
آیا با توجه به اینکه جابجایی ارز در لجر مکانیکی و توسط دگمه اش صورت میگیرید ، ممکن است کیفها خالی شده باشد ؟ یا چون هکر زمان یکسال داده نتوانسته برداشت داشته باشد؟
آیا راهی دارد که بتوان به داخل کیف دسترسی داشت؟
ممنون

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام و درود
با اطلاعاتی که دارم و برداشتی که از مشکل شما پیدا کردم، فکر میکنم دوست شما اطلاعاتش رو در سایت قلابی طراحی شده هکر وارد کرده (حمله فیشینگ انجام شده)
هکر، ایمیل دوست شما که میدونسته لجر داره رو بدست اورده و صرفا یه تهدید توخالی رو براش فرستاده.
دوست شما پس از دریافت ایمیل تهدید، اصلا نیازی نبود هیچ کاری انجام بده (به شرطی که 24 کلمه رو برای هکر نفرستاده باشه!)
بنابراین دو حالت وجود داره:
1. اگه دوست شما 24 کلمه رو در سایت قلابی وارد کرده و کیف پولش لو رفته دیگه هیچ کاری از دستش بر نمیاد چون راحت کیف پولش رو خالی میکنن.
2. اگه 24 کلمه همچنان محفوظ مانده و جایی درز نکرده، باید با دقت این 24 کلمه رو برای بازیابی موجودی کیف پول استفاده کنید. به تک تک کاراکترها توجه کنید. کلمات به ترتیب باشن و با یک فاصله.

امین

درود.
وقت بخیر.
لجر نانو اس حدود 150 کیلو بایت ظرفیت داره. یعنی با نصب 4 تا 5 برنامه کیف پول حافظه پر میشه.
مثلا من برنامه های بیت کوین، اتریوم و ریپل رو نصب کردم، الان 36 کیلو بایت ظرفیت باقی مونده و تقریبا برنامه ارز مطرح دیگه ای قابل نصب نیست !!!
میخواستم بدونم اگر من ریپل رو پاک کنم، و بجای اون مثلا کاردانو نصب کنم، موجودی ریپل چه اتفاقی براش میافته ؟
آیا با حذف و نصب متعدد برنامه ها، موجودی ها باقی میمونند یا خیر؟ سپاسگزارم.

محمد

اتفاقی برای موجودی نمیوفته بعدا دوباره میتونی برنامه رو نصب کنی دسترسی داشته باشی

مهران معینی

درود برشما آقای جهاندیده بابت مطالب خوب
یه سوال فنی و مهم دارم ازتون ، حالا فرض کنید اموال خود را به کیف پول انتقال دادیم و اگه به هر دلیل دسترسی نداشتیم به کیف پول میتونیم با وارد کردن “سید” دسترسی پیداکنیم به کیف پولمون بر بستر بلاک چین؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر
بله اگه seed رو داشته باشید، مثل اینه که از کیف پول پشتیبان گرفتید
به شرطی که seed دست کسی نیفته مبالغ شما امن باقی میمونه.

ریحانه م

من یک کیف پول لجر نانو اس تهیه کردم. راه اندازی اولیه دستگاه را انجام دادم و بعد از طریق اینترنت و سایت اصلی لجر ، نرم افزار منیجر آن را دانلود کردم و کیف پول را به آخرین ورژن ارائه شده آپدیت کردم. برای اتصال به سایت و به روز رسانی نیازی به vpn نبود و من هم با اینترنت داخل ایران این کار را انجام دادم.
حالا از یک نفر شنیدم که باید این کار را با vpn انجام می دادم چون ممکن است به خاطر آی پی ایران، بعدا دستگاه را بلاک کنند.
طبق مطالبی که از شما خوندم با داشتن کلیدهای خصوصی و عمومی ام، حتی در صورت این اتفاق، می تونم بعدا محتوای کیف پولم را به کیف دیگه ای منتقل کنم.
ولی برای کسب اطمینان می خواستم نظر شما را بدونم. آیا نباید با آی پی ایران کیف پول لجر را استفاده کنم؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام، من تا به حال نشنیدم که کیف پول سخت افزاری کسی به خاطر استفاده از آی پی ایران غیرقابل استفاده شده باشه.
موفق باشید

بهنام

سلام من از طریق باینسس ، اتریوم ارسال کردم با روش BEP20)BSC) به ولت لجر اما ننشسته روی ولتم …انگار این روش پشتیبانی نمیکنه لجر …الان چی کار کنم؟

ناهید

سلام.این مشکل من هم هست. میشه راهنمایی کنید لطفا

سعید

این مشکل منه. ۵اتریومم گیر کرده. تورو خدا کمک کنید

majid

سلام بر استاد جهاندیده من الان از کیف پول اتوماتیک والت استفاده می کنم نمی دونم در حال حاضر کدوم یکی از کیف پول های سخت افزاری بهتره کسی هم نمیشناسم برای خرید از فرد مطمئن شنیدم که پولم های کیف سخت افزاری را باز می کنن و دفترچه راهنما اون هارو تغییر می دن و بد پلم می کنن می شه لطفا در همین مورد راهنمایی کنین کدوم کیف پول سخت افزاری بهتره مواردی که از کیف پول لازم دارم (تنوع ازر زیاد داشته باشه،ترجیحال اکسچنج داخلی داشته باشه، ایمن باشه و کارکردن با کیف پول راحت باشه) و اینکه فروشنه معتر در صورتی که می شناسید معرفی کنین متشکر

جهانگیرز

با سلام و احترام
یکی از دوستان بنده کیف پول لجر نانو اس رو خرید و نصب کرد که اول بهش پین داد و بعدش اون ۲۴ لغت رو یادداشت کرد.ولی مطمئن نیست که قبلا استفاده نشده باشه و نگران که قبلا یکی اون ۲۴ لغت برداشته باشه.چطور میشه مطمئن شد؟مثلا تا مرحله ارایه ۲۴ تا لغت پیش رفته باشن و بعد دستگاه رو از کابل جدا کنن که مراحل نصب تو اون مرحله بمونه یا تو استارت بعدی همون کلمات رو ارایه بده.سوال اینه که همون کلمات رو ارایه میده یا اصلا چنین چیزی شدنی نیست.سوالم اینه که وقتی دستگاه با متصل شدن خوشامد گویی میگه و پین میخواد و بعد کلمات رو میده الزاما نو و اکبند هست یا نه.لطفا دقیق جواب بدین که با خیال راحت کوین نگهداری کنیم.اینجوری نباشه که یکی قبلا تا مرحله کلمات رفته باشه و الان کلمات مارو اونم داشته باشه.ممنون میشم به ایمیل هم ارسال کنین
و اینکه با ریست کارخانه ای لجر نانو اس می توان بهش اعتماد کرد.
ممنون از رهنمود های بیکران شما

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر
میتونید قبل از انتقال هرگونه وجه به کیف پول، یکبار ریست کنید تا کلمات جدیدی ایجاد بشه و اطمینان شما بیشتر بشه.
در این صفحه نکاتی برای تشخیص اصالت دستگاه ها اورده شده که توصیه میکنم بخونید:
https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/360002481534-Check-if-device-is-genuine

جام جم

سلام
ممنون از آموزشهای خوبتون
من روی لجر آپ اتریوم و سپس اکانتش رو به خوبی نصب کردم.
آپ بیت کوین هم نصب شد اما اکانتش نصب نمیشه. کانکت میشه و میرم روی اپ بیت کوین اما نصب امانت رو نیزنم دوباره برمیگرده روی کانکشن…

لطفا راهنمایی بفرمایید.

احسان

با عرض سلام و خسته نباشید،یک سوال آیا لجر نانو اس محدودیت زمان حفظ دارایی را مانند کول والت دارد یا خیر چون شنیدم کول والت دو الی سه سال کارایی دارد؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر
این محدودیت نیست، صرفا طول عمر کیف پوله.
حتی اگه کیف پول سخت افزاری، خیلی زودتر از بین بره دارایی شما محفوظه چون ارزها در بلاکچین ذخیره میشن و کیف پول سخت افزاری صرفا یه واسط هست برای دسترسی امن‌تر به بلاکچین.
طبق بخش سوالات متداول سایت اصلی، باتری لجر نانو اس برای عمر 5 ساله طراحی شده.

shahab

سلام .
در ایران از کجا میتونم لجر نانو اس خریداری کنم؟
میشه چند تا از سایت های معتبر در زمینه فروش لجر معرفی کنین؟
تشکر…

شهاب

سلام آقای جهاندیده.
این سایتی که معرفی کردین یک خرده فروشی هست.و من لجر رو از سایت نمیخرم بلکه از یه فروشنده میخرم.
شاید این فروشنده بخواد یه لجر تقلبی یا دست دوم به هم بفروشه.نمیشه اعتماد کرد.
لجر هم محصولیه که اگه تقلبی یا دست دوم باشه رایگانشم ارزش خرید نداره.

شجاع‌الدین جهاندیده

گوگل دوست شماست، جستجو کنید.
جای دیگه سراغ ندارم

جام جم

تقلبیش چه جوری؟!
دست دومش هم میشه ریست کرد، سه بار رمز رو اشتباه بزنی عملا دیگه باید ریست کرد میشه مثل اول. درسته یا نه؟

محمد

با سلام.
یه مشکل که با این دستگاه داشتم چند شب پیش طی یه جابجایی از گوشیم به دستگاه کل موجودی من صفر شده. و الان هیچ پشتیبانی پاسخ و نیست

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
42
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx