سامانه بورسی سجام چیست؟

سجام چیست؟

سامانه سجام می‌تواند تا چه حد برای سرمایه‌گذاران مفید باشد؟

بازار سرمایه ایران از زمانی که شروع به کار کرده است تا به حال توانسته با تغییرات مختلفی رو به رو شود.

یکی از این تغییرات مهم در سال ۱۳۸۴ با ورود تکنولوژی و بستر الکترونیک به بازار سرمایه اتفاق افتاد. در این زمان مقررات نهادهای مالی و بازارها به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و این شروع یک تغییر و تحول مثبت در بازار سرمایه بود.

عناوین مطلب:

بعد از این اتفاق خرید و فروش‌هایی که به صورت حضوری و تلفنی انجام می‌شد، به صورت الکترونیکی صورت می‌گرفت.

امروزه این مسئله به یک موضوع عادی تبدیل شده است به طوری‌که معاملات بورسی به صورت کاملا آنلاین قابل انجام است.

مطلب مرتبط:

به همین دلیل در بین کارگزاری‌ها رقابت شدیدی برای جذب مشتریان جدید صورت گرفته است. در این بین یکی از موضوعاتی که توانسته رویه سنتی خود را حفظ کند، روش‌های سود پرداختی است که توسط شرکت‌های سهامی انجام می‌گیرد.

به جزء سود پرداختی روش‌های ثبت‌نام در نهادهای مالی مختلف همانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری، کارگزاری و… از رویه‌های سنتی استفاده می‌کنند.

قصد داریم در این مقاله به بحث در مورد سامانه بورسی سجام بپردازیم.

آشنایی با سامانه‌های مختلف کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاران به سادگی به آنچه که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

سایت سامانه سجام بورس

با ورود به سایت سامانه سجاد می‌توانید به عنوان سرمایه‌گذار ثبت‌نام کنید.

آدرس سایت سجام: www.sejam.ir

در این حین باید اطلاعاتی از قبیل اطلاعات هویتی، بورسی، بانکی و محل سکونت خود را ثبت کنید. دقت کنید که تمام اطلاعات وارد شده را با دقت انجام دهید.

سایت سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir در دسترس عموم افراد است که می‌توانید به آن مراجعه و آن را مورد بررسی قرار دهید.

این سایت به عنوان مرجع و منبع اصلی اطلاعات و داده‌های سرمایه‌گذاران بازار بورس شناخته می‌شود.

شما باید همانطور که در این سایت اطلاعات خود را وارد می‌کنید، در صورت تغییر محل سکونت، شماره حساب و یا اشتباه تایپی با ورود به سامانه آن را اصلاح کنید.

بعد از ثبت‌نام نهایی می‌توانید اطلاعات خود را در همین سایت به طور کامل مشاهده کرده و اگر باز نیاز به تغییری وجود دارد آن را اعمال نمایید‌. همچنین می‌توانید تمام اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به تغییر و یا اضافه کردن اطلاعات احتمالی را در این سامانه مشاهده کنید‌.

مهم: حتما بخوانید

اگر قصد معامله در بورس دارید، باید از یک کارگزاری کدبورسی بگیرید.

سجام صرفا یک سامانه برای ثبت و مدیریت اطلاعات فعالان بازار سرمایه است.

اگر از طریق کارگزاری آگاه برای دریافت کدبورسی اقدام کنید، دیگر نیازی به ثبت‌نام در سجام نیست زیرا کارگزاری آگاه اینکار را بطور خودکار انجام می‌دهد. برای شروع دریافت کدبورسی از کارگزاری آگاه اینجا کلیک کنید

سجام چیست؟

سجام مخفف شده عبارت «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان» است و توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تشکیل شده است.

سامانه سجام که زیر نظر سازمان بورس مشغول به فعالیت است، تلاش می‌کند تا خدمات سریع‌تر و بهتری را به سرمایه‌گذاران ارایه دهد.

این سامانه بورسی به صورت یکپارچه و فراگیر عمل می‌کند. تمامی سرمایه‌گذارانی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند باید تمامی اطلاعاتی که از آنها خواسته شده را تکمیل کنند تا در آینده به هیچ مشکلی برنخورند.

همچنین تمامی افراد جدید الورود به بورس باید به کارگزاری‌ها مراجعه کنند و تمامی اطلاعاتی که از آنها خواسته‌اند را به طور کامل در اختیار آنها قرار دهند.

برای این کار سرمایه‌گذاران باید وارد سامانه سجام شوند و اطلاعات خود را وارد کنند. برای پر کردن فرم‌ها می‌توانید به سایت‌های مختلف سر بزنید و از توضیحات آنها در این خصوص استفاده کنید‌. با انجام این کار و تکمیل فرم‌های موجود در سامانه سجام، کارگزاری بعد از زمان مشخصی کد بورسی (کد معاملاتی) را برای سرمایه‌گذاران صادر می‌کند.

در اوایل سال ۱۳۹۷ و در چندین مرحله به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران فرصت داده شده تا اطلاعات خود را در سامانه سجام به طور کامل ثبت کنند.

پایان شهریور سال ۹۷ مرحله اول این فرصت بود همچنین آخرین فرصتی که به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در این رابطه داده شد تا پایان سال ۹۷ بود. معامله‌گران باید اطلاعات هویتی خود را تا این زمان تکمیل و ثبت می‌کردند.

افرادی که در زمان تعیین شده اطلاعات خود را کامل نکرده باشند و ثبت‌نام اولیه را در این سامانه انجام ندادند، دیگر نمی‌توانستند معامله‌ای انجام دهند و تمام معاملات آنها بسته شد.

این مشکل فقط برای افرادی که قبلا در این سامانه وارد شده بودند وجود داشت؛ ولی این مشکل دیگر برای افراد جدیدالورود وجود ندارد زیرا باید در همان مرحله اول تمام فرم‌ها را به دقت تکمیل کنند.

به افراد جدیدالورود بعد از پر کردن فرم‌های موجود در سامانه سجام کد معاملاتی تعلق می‌گیرد و آنها می‌توانند با استفاده از این کد معاملات خود را انجام دهند.

بعد از ثبت‌نام در سامانه سجام یک کد ۱۰ رقمی برای شما ارسال می‌شود که باید از آن نگهداری کنید. این کد در همان مرحله ثبت‌نام برای شما ارسال نمی‌شود؛ بلکه تقریبا یک ماه بعد از تکمیل اطلاعات به صورت پیامک به شما داده خواهد شد.

بعد از ثبت‌نام در سایت سامانه سجام، تنها یک مرحله از آن را انجام داده اید و برای ثبت‌نام نهایی باید به یکی از شعب‌های منتخب دفاتر الکترونیک دولت یا کارگزاری مراجعه کنید و ثبت اطلاعات نهایی را در سامانه سجام به پایان برسانید.

عدم توجه به مراحل ثبت نام و اخذ کد بورسی باعث می‌شود تا مدت زمانی از شما برای ورود به بورس و انجام معاملات هدر رود. در نتیجه بهتر است بر طبق روال توضیح شده برای ثبت نام در سامانه سجام اقدام کرده و سپس برای مراحل بعدی آماده شوید که مراجعه حضوری است.

مزایای سامانه سجام

قبل از راه اندازی سامانه سجام مردم برای ثبت‌نام در کارگزاری‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دچار مشکلات زیادی بودند.

به ویژه افرادی که درشهرستان‌های دور افتاده زندگی می‌کردند، برای ثبت نام مشکلات زیادی داشته و در نتیجه از آن منصرف می‌شدند. این در حالی است که تجربه نشان داده سرمایه گذارانی بسیار خوبی از شهرستان‌های مختلف کشور در بازار سرمایه و اوراق بهادار فعالیت دارند.

با راه‌اندازی سامانه سجام دیگر برای افتتاح کنندگان حساب در کارگزاری‌ها هیچ مشکل اساسی وجود ندارد.

صرفه جویی در وقت

پیش از راه اندازی این سامانه، افراد باید زمان زیادی را صرف مراجعه حضوری و پر کردن انواع فرم‌ها می‌کردند. امروزه برای وارد کردن این اطلاعات دیگر نیاز به مراجعه حضوری به کارگزاری‌ها نیست.

حتی ساکنین تهران نیز به جای قرار گرفتن در ترافیک‌های اذیت کننده می‌توانند نیاز خود را در این سامانه برطرف کنند.

در آن زمان اگر مشتری از کارگزاری خود رضایت نداشت و درصدد تعویض آن برمی‌آمد، باید تمام مراحلی که قبلا انجام داده را دوباره از اول تکرار کند که این مسئله برای مشتریان بسیار ناراحت کننده بود. این مشکل برای افرادی که در بازار سرمایه درگیر هستند شاید مشکل چندان مهمی به نظر نیاید، ولی این مسئله مهمی بود که بارها سرمایه‌گذاران در خصوص آن شکایت کرده بودند.

برای متقاضیان انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعم از درآمد ثابت، درآمد متغیر و مختلط نیز مشکلاتی وجود داشت. این افراد نیز باید تمام اطلاعات ثابت و تکراری را دوباره پر می‌کردند؛ در نتیجه زمان زیادی را از آنها می‌گرفت.

فرم‌هایی که از طرف سازمان تعریف شده بود را باید تمام متقاضیان تکمیل می‌کردند و بین افراد مبتدی و حرفه‌ای در بازار سرمایه هیچ فرقی وجود نداشت و همه موظف بودند تمام فرم‌ها را از اول تکمیل کنند. راه‌اندازی سامانه سجام توانست این مشکل را برطرف کند و تمام این عملیات تسریع بخشیده شد.

در سامانه سجام دیگر احتیاج به پر کردن تمام فرم‌ها از ابتدا نیست و تمام افراد تنها برای بار اول اطلاعات خود را در سامانه وارد می‌کنند. هر فرد برای مراجعات بعدی خود در نهادهای بازار سرمایه، شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تأمین سرمایه و کارگزاری‌ها دیگر احتیاج به وارد کردن تمام اطلاعات ندارد؛ زیرا از قبل اطلاعات فرد در سیستم ذخیره شده است.

در نتیجه افراد برای ثبت‌نام و افتتاح حساب زمان بسیار کمتری را صرف می‌کنند. به طور کلی سامانه سجام توانسته این مشکل اساسی را برطرف و افراد زیادی را به سمت خود جذب کند. همانطور که گفته شد این موضوع برای ساکنین شهرستان‌های مختلف نیز کاربرد دارد که زمان کمتری برای ثبت‌نام تلف کنند.

دریافت سود مجامع

قبل از راه‌اندازی سامانه سجام روش پرداخت سود به شکل‌های مختلفی صورت می‌گرفت که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

شرکت‌ها در مجمع عادی مقداری از سود هر سهم خود را در بین سهامداران تقسیم می‌کنند. پس از آن شرکت‌‌ها باید این سود را براساس اطلاعیه‌هایی که در سامانه codal.ir  منتشر شده است و براساس برنامه شرکت و یکی از شیوه‌های مرسوم بین سهامداران خود تقسیم کنند‌.

یکی از این روش‌ها این است که شماره حساب را از تمامی سرمایه‌گذاران از طریق ایمیل و یا دورنگار دریافت و سود تقسیمی را به حساب آنها واریز کنند. روش دیگر این که به سرمایه‌گذاران، یک بانک را معرفی کنند تا در تاریخ معین شده با در دست داشتن کارت ملی و کد بورسی خود بتوانند سود تقسیمی را دریافت کنند.

هزینه‌های اضافی که به شما وارد می‌شود زیاد مهم نیست؛ بلکه مسئله مهمی که باید به آن توجه این است که در سبد خود چندین سهم با هدف‌های متفاوت دارید.

برای این مسئله می‌توانیم از این مثال استفاده کنیم. اگر شما ۹ سهم در سبد خود داشته باشید ممکن است روی سود تقسیمی دو سهم حساب کرده باشید.

از طرف دیگر ممکن است به دلیل بی توجهی به تاریخ مجمع، برخی از افراد، سهام خود را به صورت نماد بسته شده به مجمع ارسال و سودی را تقسیم کنند. در این حالت ممکن است به دلیل زمان زیادی که بین تاریخ سرمایه‌‌گذاری تا تاریخ پرداخت وجود دارد، شما سود تقسیمی (DPS) را فراموش کنید. این موضوع باعث تحمیل شدن هزینه‌ای به شما می‌شود.

سامانه سجام در اینجا می‌تواند به این افراد کمک کند.

موضوعی که به عنوان یکی از مزایای مهم سامانه سجام شناخته می‌شود. روش اجرایی سامانه سجام در این خصوص به این‌گونه است که زمانی که سهم شما به مجمع می‌رود و سود تقسیمی از آن طلب دارید، در زمان مقرر وجوه مربوط به سود تقسیمی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار واریز می‌شود.

به طور کلی شرکت موظف است وجوه را به حساب‌های اعلامی از جانب شما واریز کند.

در نتیجه سامانه سجام می‌تواند زمینه راحتی را برای پرداخت سود تقسیمی انجام دهد و از بروز مشکلات نیز جلوگیری به عمل آورد. بسیاری از مواقع این مشکلات تنها به دلیل سهل انگاری و نبود سامانه ای جامعت و حرفه ای ایجاد می‌شد که خشوبختانه سجام توانسته آن را برطرف کند.

می توانید روند پرداخت سود را از این طریق به صورت شکل زیر مشاهده کنید:

حساب اعلامی از سوی سرمایه‌گذار → شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه→ شرکت

ویرایش سریع اطلاعات

قبل از راه‌اندازی سامانه سجام شما موظف بودید برای تغییر اطلاعات ثبتی خود شامل، آدرس محل سکونت، شماره حساب و… در نزد یک کارگزار به سازمان‌های مختلفی مراجعه کنید. در نتیجه باید این تغییرات را به تمامی نهادهای بازار سرمایه شامل، صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا کارگزاری اعلام می‌کردند.

در بعضی اوقات باید به محل مورد نظر به صورت حضوری مراجعه می‌شد. این کار زمان زیادی را از افراد می‌گرفت و حتی در برخی موارد ممکن بود باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شود.

امروزه با راه‌اندازی سامانه سجام این مشکل برطرف شده است. در دنیا و عصر اطلاعاتی که همه چیز به صورت آنلاین در دسترس است، افراد می‌توانند بلافاصله به سایت sejam.ir مراجعه کنند و اطلاعات خود را ویرایش کنند. بدون هیچ نگرانی و بدون هیچ گونه مشکل خاصی که در روند کار ایجاد شود.

دسترسی به ‌تمامی سرویس‌های بازار سرمایه مانند تغییر کارگزار ناظر

برای اینکه کارگزار ناظر را بهتر درک کنید می‌توانیم از یک مثال ساده استفاده کنیم.

فرض کنید شما با دو کارگزاری در حال انجام معامله هستید و برنامه‌ریزی کرده‌اید که سهم ولساپا را فقط از طریق کارگزاری الف انجام دهید؛ ولی به هر دلیلی این مسئله را فراموش کرده‌اید و سهم ولساپا خود را از طریق کارگزاری ب انجام داده اید.

برای برطرف کردند این مشکل شما باید به کارگزاری ب مراجعه کنید. پس از مراجعه باید گواهی سهام خود را دریافت، فرم تغییر کارگزار ناظر را تکمیل و اوراق گواهی سهام ولساپا را به طور کامل به کارگزاری الف منتقل کنید.

مشخص است که دردسرهای چنین کاری تا چه حد می‌تواند زیاد باشد. به ویژه برای افرادی که وقت کافی برای انجام چنین اموری ندارند.

این مسئله با راه‌اندازی سامانه سجام به صورت کاملا راحت صورت می‌پذیرد و فرد با انجام چند عملیات ساده این فرایند را طی می‌کند. در واقع تلاش شده تا با راه اندازی سامانه سجام دغدغه افراد برای چنین مشکلاتی به صورت کامل برطرف شود.

 

 

سخن پایانی

سامانه سجام یکی از کاربردی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین سامانه‌هایی است که برای راحتی افراد در بازار سرمایه طراحی شده است. استفاده از آن بسیار راحت و برای عموم افراد قابل فهم است.

مزایای فراوانی که برای آن برشمرده شد، نشان از اهمیت و مفید بودن این سامانه دارد. در نتیجه سعی کنید حتما از آن در فعالیت‌های بورسی خود استفاده کنید.

اگر تا به حال تجربه‌ای برای استفاده از سامانه سجام داشته‌اید، حتما با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

مطمئنا خواندن نظرات و تجارب افراد مختلف در زمینه استفاده از سامانه سجام می‌تواند به بهبود عملکرد این سامانه کمک کند و یا حداقل مشکلات افراد دیگر را برطرف نماید.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سامانه‌های بورس و بازار سرمایه

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

125 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
امیدخان

با سلام
من قبلا حدودا سال 93 توی کارگزاری آگاه ثبت نام کردم، آیا الان نیاز هست در سامانه سجام ثبت نام کنم،؟ در ضمن سودهای تقسسمی هم به حسابم واریز نشده

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست عزیز
همه فعالان بازار باید در سجام ثبت نام و احراز هویت بشن.

Ftm

سلام من مراحل احرازهویت رو با موفقیت تکمیل کردم sms تاییدش هم اومد ولی کد معاملاتی نیومده،الان کد معاملاتی لازم دارم با توجه ب اینک نمیخوام سهاممو بفروشم

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر، با کارگزارتون تماس بگیرید تا راهنمایی کنن.

آرزو

سلام
دوستان ممنون میشم اگر راهنماییم کنین
کد پیگیری سجام برای ثبت نام در کارگزاری لازمه؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر
بله برای تکمیل احراز هویت لازمه.

رحمان

سلام ای ده هزار تومنی که کم کردین چطور باید برگردونم منصرف شدم

arash

سلام من تازه تو سجام ثبت نام کردم و از پیش خوان دولت هم کد رهگیری گرفتم و وارد سجام شدم و در حال حاظر من کارم تو سجام تکمیل شده چطوری باید فعالیت کنم ؟ من رو راهنمای کنید ممنون

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر
برای دریافت کدبورسی و سرمایه گذاری در بورس، فقط ثبت نام در سجام کافی نیست
باید در یک کارگزاری هم ثبت نام کنید
در این لینک مراحل کامل ثبت نام در کارگزاری آگاه رو بخونید

سیاوش

بالا مزایای سجام رو نوشتید
یک مطلبی که ذهن منو درگیر کرده اینه که آره باید اون مزایایی رو که نوشتید داشته باشه ولی در واقعیت نداره

من هم فکر میکردم با اومدن سجام و ثبت نام در اون دیگه مساله احراز هویت تو کارگزاری های مختلف لازم نیست و چون سامانه مرجع برای اینکار طراحی شده و یکبار اونجا ثبت نام می کنیم و احراز هویت میشیم دیگه برای ثبت نام در کارگزاری ها نیازی به احراز نیست و فقط با یک ثبت نام آنلاین کار تمومه و با توجه به اینکه کارگزاری اطلاعات هویتی رو از سجام می گیره دیگه نیازی به احراز در هر کارگزاری به صورت مجزا نیست

چیزی که در واقعیت اتفاق نیافتاده و فقط های و هوی بیخودی بوده
و الان من و امثال منی که تو شهرستان ها هستیم باید دربه در بشیم برای اینکه بتونیم تو یک کارگزاری ثبت نام کنیم و هی بریم دفاتر پیشخوان که هر کدوم هزینه دلبخواهی می تراشن برای ثبت نام و احراز

یا من بد متوجه میشم که فک نمی کنم!
یا آقایونی که این سامانه و راهکارها رو طراحی کردن دقیقا ندونستن که چه کردن!
یا بین این ارگانها هماهنگی نیست و یکی زورش بیشتره این وسط و همه چی رو به نفع کارگزار و پیشخوان ها تموم کرده این وسط!
یا کاغذ بازی جدید راه انداخته شده برای پر کردن جیب بعضی ها!

من واقعا بابت این مساله مشکل دارم
بروکر خارجی با کارت ملی تو نیم ساعت برای شما حساب باز می کنه اونوقت اینجا شجره نامه کل قبیلت رو گرفتن هنوز اسیر پیشخوان و بروکری, واقعا درده

وقتی سامانه جامع ثبت اطلاعات هویتی طراحی و راه اندازی میشه که قراره تو تمام کارهای مالی از اون به عنوان مرجع استفاده بشه ولی در عمل فقط فرم رو اتومات پر می کنه که اون هم دارای خطا هستش که برای خود من پیش اومد و آدرس رو اشتباه تهران میزنه برای ثبت نام آگاه در حالی که تو سجام شهرستانه و احراز کامل هم شده و آگاه هم ثبت نام رو قبول نمی کنه !!!

یوسفی

سلام، به گفته شما به موقع خرید سهام و فروش سهام باعث سود میشود،سهامی که در حال افت هستش باید فروخت (هر سهامی شرکت خاصی مد نظر نیست) ایا سهامی که در حال افت هستش کسی میخره که به موقع بفروشیم

سید علیرضا بنوفاطمه

سلام جناب یوسفی ، بله اگر به موقع اقدام بکنید.

بهنام

با سلام آیا میشه یک شخصیت حقوقی کد معاملاتی داشته باشه اما سجامی نشده باشه؟؟ آیا اگه سجامی نشده باشه میشه سهام بورسی اون رو توقیف کرد و فروخت؟ آیا اگه سجامی نشده باشه سهام بورسی اون قابل انتقال هست؟

میلاد

سلام خسته نباشید
یک سوال داشتم از خدمتتون . اگر به تازگی سایت سجام رو دیده باشید وقتی روی دکمه ثبت نام در سجام میزنید دیگه وارد اون سایت profilesejam.csdiran.com نمیشه و یک بخش جدید باز میشه با لینک https://www.sejam.ir/sejam-landing/index.html که از اینجا ثبت نام کنید و انگار بخش جدید برای ثبت نام هست
من از همین بخش جدید ثبت نام کردم 26 خرداد حدودای ساعت 12 شب تا الان کد پیگیری برام پیامک نشده … همچنین وقتی میرم توی اون بخش قدیمی ثبت نام یعنی profilesejam.csdiran.com و روی ورود به سجام میزنه مجدد بخش ثبت نام برام باز میشه و پرداخت مبلغ و فرم های ثبت نام رو میاره . در صورتیکه من شنیدم باید مثلا ویرایش اطلاعات رو بیاره یا بنویسه ثبت نام انجام شده منتظر کد پیگیری باشید اما فرم های ثبت نام و پرداخت وجه رو برام میاره
خواهشا راهنمایی بفرمایید مشکل از کجاست ؟ مگه اون بخش جدید ثبت نام هم مال خود سجام نیست ؟ چرا به جای اینکه ویرایش اطلاعات یا پیام ثبت نام با موفقیت انجام شد رو بیاره دوباره فرم های ثبت نام و پرداخت وجه رو میاره ؟ به فرض مثال من اگه بخوام واقعا ویرایش اطلاعات انجام بدم باید چیکار کنم ؟

سید علیرضا بنوفاطمه

سلام میلاد عزیز ، قاعدتا با تغییر در آدرس ها دیتابیس سامانه دست نخورده باقی می مونه و اگر ثبت نام تون موفقیت آمیز می بوده ، الان هم بدون مشکل باید بتونید از سر بگیرید فرآیند رو. احتمالش هست پرداخت تون موفقیت آمیز نبوده باشه و برگشت خورده باشه به حساب تون. پیشنهاد می کنم با توجه به کم بودن مبلغ مجدد ثبت نام رو انجام بدید چون بعیده پشتیبانی درستی وجود داشته باشه !

میلاد

سلام
والا پول رو کم کرد و پول برگشت نخورده … همچنین در پایان فرایند نوشت ثبت نام با موفقیت انجام شد منتظر دریافت کد پیگیری تا 24 ساعت اینده باشید
اما الان انگار نه انگار که ثبت نام کردم ! دوباره فرم ثبت نام و پرداخت وجه رو میاره

سید علیرضا بنوفاطمه

سلام علیکم ، متاسفم از این بابت. اگر با طی مجدد فرآیند همچنان پرداخت تون رو قبول نمی کنه که باید مجدد ثبت نام کنید احتمالا. البته در نظر دارید که باید شماره همراه به نام ثبت نام کننده باشه.

Mohft

سلام پولتون تو بورس حروم نکنید.از من نصیحت

نسترن

سلام. سهام چه شرکت هایی رو بخریم که ضرر نکنیم؟

سید علیرضا بنوفاطمه

سلام خانم نسترن گرامی ، متاسفانه پاسخ این سئوال هیچ هست. یعنی هیچ سهامی نیست که همیشه و بدون افت در حال رشد باشه. هنر فعالیت در بوریس خرید و فروش هست ، خرید سهام هایی که درشون احتمال رشد می بینیم و فروش سهام هایی که فکر می کنیم کاهش پیدا می کنن. با مطالعه بیشتر مقالات سایت می تونید در این اطلاعات بیشتری کسب کنید.

موفق باشید.

کیوان

سلام خسته نباشید من تو سجام ثبت‌نام کردم و همه مراحلش تموم شده ولی نمیدونم چطور خرید و فروش کنم برای خرید و فروش سهام چکار کنیم چطوریه ی توضیحی هم برا این سوال بدین

سید علیرضا بنوفاطمه

سلام کیوان عزیز ، آغاز معامله در بازار بورس چند قدم ساده داره. اگر سجام رو پشت سر گذاشتید یک کارگزار مناسب انتخاب کنید و ثبت نام کنید از اون طریق و شروع کنید به خرید و فروش.

کیوان

من رفتم دفتر پیشخوان برای اهراز هویت همونجا تو ی‌ کارگزاری ثبت نامم کرد ولی نمیدونم کار باهاش چطوریه

کیوان

همون طور ک گفتم خودشون ثبت نامم کردن الان میرم رو سایت کارگزاریش اسمم رو بالا میاره مینویسه اطلاعات شما از سجام دریافت شد از طریق دفتر پیشخوان برای اهراز هویت برین……درصورتیکه ک من رفتم اونجا و کاراشو انجام دادم گفتن تموم شده

سید علیرضا بنوفاطمه

طبیعتا بنده نمی دونم دفتر پیشخوان چه کار هایی انجام داده اما چنانچه تایید هویت نیازه مجدد باید مراجعه کنید قاعدتا و با پشتیبانی اون کارگزاری هم می تونید ارتباط بگیرید برای روشن تر شدن ماجرا

امیر

حاجی سلام نخسته
سِجام درسته یا سَجام؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام.
sejam درسته (سِجام).

محمد شجاعی

سلام من سجام ثبت نام کردم و دربانک سپه اهراز هویت شدم حالا باید چه کار کنم؟

رضا

سلام بنده میگن اگه سجام ثبت نام نکنی سودی که قبلا میریختن قطع میشه واقعیت داره؟نه خریدی انجام دادم ونه چیزی

مهرداد

سلام
بنده سهام عدالت خودم رو مستقیم کردم و برام اس ام اس آمده سجام برو رفتم اونجا فورم هارو پر کردم و یک کد داره و میگه برو ثبت نام رو نهایی کن . حال سوال من این هست کجا برام نهایی کنم؟ بعد نهایی کجا برم کد بورس بگیرم؟؟ و سوال آخر من که بلد نیستم چکار کنم کد بورس رو نگاه دارم که چیکار کنم خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید بد جوری افتادم به فکر

محمودی

سلام.پدرم سال 70 یسری سهام از شرکت خودکفا دارن که تاالان بصورت برگه سهام داشتیم.سجام ایشون روگرفتم و احراز هویت هم انجام دادم.الان هم تعداد سهام هست هم قیمتش.اما نمیشه خریدوفروش انجام داد.میگن سهام دارید اما حق تقاضاندارید.چطوری باید آزاد کنم؟

محمدرضا حسین زاده قنواتی

برای سه نفر دیگر سهام دولت با کارت بانکی وشماره تلفن خودم ثبتنام کردم حال قصد دارم باشماره تلفن خودشان ثبت در سجام را ادامه دهم برای ثبت شماره تلفن انها چه کاری انجام دهم

مهسا

سلام من هنوز کارگزاری ثبت نام نکردم اول سجام ثبت نام کردم به اسمت اطلاعات شخصی مثل نام و نام خانوادگی گیر داده ک ویرایش کن صحیح نیست…

فاطمه غلامی

سلام من خواهرزاده ای دارم3ساله میخوام تو سجام ثبت نامش کنم ولی اصلا نمیاد لطفا اطلاع رسانی کنید الان سه روزه میرم ثبت نامش کنم نمیشه

حیدر حیدری

سلام یکبا درسجام ثبت نام کردم ناقص بود باردوم پیام آمد که شماره شبا قبلا استفاده شده فرم راتکمیل کردم رفتم دفتر پیشخوان شناسه رهگیری گدفتم بعدرفتم کارگذاری گفتند اطلاعات بانکی شما ناقص است برای ثبت شماره شبا چکارکنم؟

مهدی

با سلام
من در سجام ثبت نام کردم و دفتر پیشخوان هم رفتم عکس ازم گرف و تایید شدم.الان مراحل بعدی هم داره برا خرید فروش؟

Ftm

سلام من مراحل احرازهویت رو با موفقیت تکمیل کردم sms تاییدش هم اومد ولی کد معاملاتی نیومده،الان کد معاملاتی لازم دارم??? با توجه ب اینک نمیخوام سهاممو بفروشم.

آرزو

سلام وقتتون بخیر
برای رفع مشکل cdsچه کاری باید انجام بدیم؟

محمد فاتح

سلام در رابطه با آزاد سازی سهام عدالت،شماره شبای بانکی که سهام عدالت با آن ثبت شده است،باید با شماره شبای سجام یکی باشه تا اون سهام بعدا که آزاد شد بیاد تو پورتفوی،یا فرقی نداره که شماره حساب کد بورسی با سهام عدالت فرق داشته باشه؟؟

Zahra

سلام بعد از ثبت نام نهایی وارد سایت سجام که شد کد برام نمیومد بعد از زدن چند بار ارسال مجدد خطا میزنه و میگه قادر به دسترسی صفحه مورد نیست .چیکار کنم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
125
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx