اگر این 9 نشانه در کارتان وجود دارد احتمالا باید آماده تغییر شغل باشید!

نشانه های تغییر شغل

ما در این مقاله به بررسی نشانه‌هایی می‌پردازیم که باید در زندگی حرفه‌ای به آنها توجه کرد.

از آنجا که 80 درصد مردم از شلغل‌شان ناراضی هستند، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که زمان تغییر شغل فرا رسیده یا نه.

پس در این مطلب نشانه‌هایی بررسی می‌شوند که اگر وجود داشته باشند، نشان می‌دهد بهتر است شخص، شغلش را تغییر دهید.

عناوین مطلب:

1. عدم علاقه به کار

اگر از انجام وظایف‌تان خسته هستید و حوصله‌تان از روند تکراری کارتان سر می‌رود، اگر به‌دنبال چالش‌های بیشتری هستید، اما رییس‌تان، شما را به‌عنوان نیروی بالقوه‌ای که در موقعیت‌های مهیج مثمرثمر باشد، درنظر نمی‌گیرد و ایده‌هایتان را به‌راحتی رد می‌کند، اگر تحصیلات و مهارت شما بیش از اندازه برای شغلی که دارید، بزرگ است، اما کارفرمایتان، کار شما را بی ارزش جلوه می‌دهند، باید بدانید که اکنون وقت تغییر دادن شغل‌تان فرا رسیده است.

2. عدم انعطاف‌پذیری

  • آیا شما در یک فروشگاه زنجیره‌ای 24 ساعته و یا در یک مرکز تماس کار می‌کنید؟
  • اگر تنها کمی دیر به محل کار برسید، کارفرمایتان شما را با قوانین، تهدید می‌کنند؟
  • برای اینکه ثابت کنید که انسان وقت‌شناسی هستید، حتما باید هنگام ورود و خروج، حتما کارت یا انگشت بزنید؟
  • آیا کارفرمایتان برای مشکلاتی که در زندگی شخصی با آنها روبرو هستید، اهمیتی قائل نیست؟
  • آیا کارفرمایتان از شما انتظار دارد که مانند یک روبات کار کنید؟

این موقعیت‌ها و تغییر شیفت‌های مکرر در طول ساعات کاری، باعث خسته شدن و فرسودگی بدنتان می‌شود. اگر برای خودتان و سلامتی‌تان اهمیت قائل هستید، بهتر است که به تغییر شغل فکر کنید.

3. درآمد ناکافی

پول در زندگی نقش مهمی ایفا می‌کند.

البته، هنگامی که قصد ورود به کاری را دارید، جوانب مهم دیگری نیز وجود دارند که باید آنها را بررسی کنید، اما اگر پس از تمام تلاشی که می‌کنید، حداقل مخارج شما تامین نشود، به‌خصوص وقتی که سرپرست خانوار هستید، پس چه نفعی در انجام آن کار وجود دارد؟

هنگام ورود به هر حیطه شغلی، مطمئن شوید که به اندازه ارزش واقعی کارتان، حقوق می‌گیرید. در هنگام مصاحبه، وقتی که مصاحبه‌کننده از شما درباره مقدار حقوق درخواستی‌تان می‌پرسد، این مسئله را واضحا مطرح کنید. زندگی، ارزشمند است، بنابراین ارزان کار نکنید.

4. حسادت به شغل، موقعیت و جایگاه دیگران

از قدیم گفته‌اند که “مرغ همسایه، غاز است”. همیشه انسان‌هایی پیدا می‌شوند که به شغل و جایگاه دیگران حسادت کنند. اگر درمورد شغل‌تان، متواضع هستید، اما قلبتان به شما می‌گوید که موقعیت حرفه‌ای دیگری، همان چیزی است که آرزویش را دارید، شاید بایستی این حرف را جدی بگیرید.

البته همیشه این نارضایتی‌ها نشان‌دهنده این نیست که وقت تغییر دادن شغل‌تان فرا رسیده است. درواقع شما باید به ندای قلبتان گوش دهید و ببینید که آیا باوجود اینکه ظاهرا از داشتن چنین شغلی، قدردان و سپاسگزار هستید، باز هم از درون احساس نارضایتی می‌کنید یا خیر.

5. وسواس داشتن نسبت به شغل

اگر دائما به کارهای انجام نشده‌تان فکر می‌کنید، کارهایتان را بعد از ساعات کاری باخود به منزل می‌برید و در ساعات فراغت انجام می‌دهید و یا حتی در سفر نیز دست از کار کردن برنمی‌دارید؛ اگر باوجود اینکه سال‌هاست که در کارتان تجربه دارید و حرفه‌ای شده‌ا‌ید، بازهم شب‌ها کابوس عقب ماندن کارها را می‌بینید، این یعنی به کار معتاد هستید.

اعتیاد به کار نشانه این است که شما از چیزی فرار کرده و مشکلاتی جدی را پنهان می‌کنید. شاید مشکل اصلی، همان کار شماست و وقت تغییر دادن شغل‌تان فرا رسیده است.

6. بدتر شدن استرس

اگر فضای کاریتان آزاردهنده است و شرایط بدتر می‌شود، وقت آن رسیده که شغل‌تان را تغییر دهید، اما پیش از اینکه این کار را انجام دهید، سعی کنید که فکرتان را بازتر کرده و چشم‌انداز بزرگتری را درنظر بگیرید تا بتوانید به‌خوبی، علت استرس و تشنج موجود در فضای کاری را بررسی کنید، زیرا معمولا دلایل زیادی برای این امر وجود دارد.

نگاهی به وضعیت مالی کارفرمایتان بیندازید. اگر شرکت، هنوز هم سوددهی دارد، شاید مالک آن مشغول پر کردن جیب خودش است و مدیران رده بالا نیز از موقعیت، سوء استفاده کرده و فشار مضاعفی برروی سطوح پایین‌تر سلسله مراتب کاری وارد می‌کنند.

گاهی نیز ممکن است یک یا چند شخص غیرموجه و غیرمسئول در گروه حضور داشته باشند که فضای کاری را مسموم می‌کنند. گاهی می‌توان با دیدن افرادی که در گوشه‌ای جمع شده و مشغول غیبت و تهمت هستند، این مسئله را تشخیص داد.

اگر شما مقام بالایی در شرکت نداشته باشید، کاری از دست‌تان برنخواهد آمد و دانستن و ندانستن دلیل این فضای متشنج نیز تاثیری برروی مسئله نخواهد داشت.

اگر امیدی برای تغییر و بهبود اوضاع نمی‌بینید، مجبور نیستید که مدتی طولانی این وضعیت را تحمل کرده و عذاب بکشید. به‌دنبال موقعیتی دیگر باشید. ممکن است این اتفاق، فرصت خوبی برای جستجوی یک شغل مناسب‌تر باشد؛ شغلی که فضای آرام و به دور از تشنجی داشته باشد.

7. کار مداوم و نداشتن مرخصی

آیا در موقعیت شغلی طاقت‌فرسایی کار می‌کنید؟ بهتر است که پیش از وارد شدن به حیطه کاری، به‌دقت، شرایط آن را بررسی کنید.

اگر مدتی بیمار شدید، پیش از هرچیز به سلامتی خود فکر کنید. درمنزل بمانید و استراحت کنید، زیرا به سلامتی، بیشتر از پول نیاز دارید. فشار کاری بیش از حد و اهمیت ندادن به سلامتی، باعث می‌شود که دیر یا زود، بدنتان فرسوده شود.

آیا می‌ارزد که در ازای دریافت حقوق بازنشستگی و بیمه، در آن دسته از محیط‌های کاری دولتی یا خصوصی کار کنید که کارهای طاقت‌فرسایی دارند و شما هیچ علاقه‌ای به انجام‌شان ندارید و از مرخصی نیز خبری نیست؟

اگر قرار باشد خوشحال نباشید، هدف زندگی چیست؟ کار کردن برای سیستم بهتر است یا کار کردن برای داشتن یک زندگی شاد؟ اکثر اوقات، نمی‌توان هردوی این موارد را باهم داشت و باید انتخاب کرد

8. احساس تنفر قلبی نسبت به کار

اگر هنگامی که وارد پارکینگ یا لابی محل کارتان می‌شوید، حالت تهوع به شما دست می‌دهد، در قلبتان احساس سوزش می‌کنید یا اینکه احساس خفگی می‌کنید، باید به این نشانه‌های مهم توجه کنید.

ممکن است اینها نشانه‌های ترس از کارفرما یا یک همکار و یا حتی ترس از کل سیستم باشد. درکل، احتمالا این علائم، نشان‌دهنده پایان دوران موقعیت شغلی فعلی شماست. بهتر است که پیش از هر اقدامی، شرایط را به‌خوبی بررسی کنید، اما معمولا این یک نشانه جهانی است و احتمالا دیر یا زود بهتر است که شغل‌تان را عوض کنید.

9. کج‌خلقی و احساس خشم

وقتی که زندگی شغلی بروفق مراد و راضی‌کننده نباشد، افرادی که ذهنی باز و عزت نفس دارند، معمولا در ابتدا واکنش‌های غیر ارادی از خود بروز می‌دهند، سپس بدبین شده و به‌تدریج خشمگین می‌شوند و واکنش‌های تندی از خود نشان می‌دهند.

این افراد باید بروی رفتارشان کار کنند تا به‌جای قلبشان، عزت نفسشان صحبت کند. بهتر است که افراد در این مواقع با مشاور شغلی مشورت کنند، اما تنها رویکردهای انتزاعی برای حل این مشکل کافی نیست و گاهی باید دست به عمل زد.

بهتر است که شرایط را به‌طور کامل بررسی کنید و اگر فکر می‌کنید که ادامه این روند به شما آسیب خواهد زد و شخصیت و سلامت‌تان را به خطر خواهد انداخت، شغل خود را تغییر دهید.

سخن آخر

گاهی حتی زمانی که مشکلی در ارتباط با شغل شخص وجود ندارد، باید به ارزیابی چندباره اهداف کاری پرداخت.

درواقع نباید برای واکنش نشان دادن، آنقدر صبر کرد تا وضعیت، اورژانسی شود.

با خودتان صادق باشید و از خود محافظت کنید.

اگر به هردلیل دارای نشانه‌های فوق هستید، به هیچ‌وجه آنها را انکار نکنید یا پشت گوش نیندازید.

اگر مواردی قابل حل شدن هستند، به برطرف کردن آنها بپردازید وگرنه تردید نکنید که به تغییر شغل نیاز دارید و سعی کنید درمورد این اقدام شجاع باشید.

اگر همچنان تمایل به کار کارمندی دارید حواستان باشد در هنگام بررسی فرصت‌های شغلی جدید، موارد بالا را در نظر بگیرید اما اگر احتمالا به این نتیجه رسیدید که از کار کارمندی کلافه شده‌اید یا اصلا برای کار ثابت و کارمندی ساخته نشده‌اید، گزینه راه‌اندازی کسب و کار شخصی را جدی بگیرید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

شغل و حرفه شما

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx