ثروتمند بازنشسته شدن فقط با درآمد بالا میسر نیست!

ثروتمند بازنشسته شوید

گاهی به اشتباه فکر می‌کنید داشتن پول بیشتر نگرانی‌های مالی‌تان را رفع خواهد کرد. با خودتان تصور می‌کنید اگر می‌توانستید هر روز درآمد بالاتری بدست آورید، در محل کارتان ترفیع بگیرید یا اینکه در شرکتی با حقوق بالاتر استخدام شوید همه‌چیز حل می‌شود.

اما متاسفانه مسائل مالی همیشه اینچنین مطابق نقشه پیش نمی‌رود. اگر پول بیشتر یک راه‌حل برای همه مشکلات مالی بود، همه افرادی که درآمد بالایی داشتند ثروتمند بودند و دولت نیز از پول بی‌نیاز بود.

پول بیشتر به طور قطع می‌تواند شما را از لحاظ مالی جلو بیندازد اما کاری که شما با پول می‌کنید است که بیشترین اهمیت را دارد. پس اگر شما برای آینده پس‌ انداز نکنید، حتی یک منبع درآمد عالی نیز نمی‌تواند به شما کمک کند ثروتمند، بازنشسته شوید.

عناوین مطلب:

اگر این 7 رفتار را داشته باشید با وجود داشتن درآمد بالا، نمی‌توانید در زمان بازنشستگی ثروتمند باشید.

پس در این مطلب از سایت بورسینس قصد داریم بررسی کنیم که چرا افراد با درآمد بالا، برخی اوقات نمی‌توانند ثروت‌شان را حفظ کنند. اگر شما شخصی با درآمد بالا هستید و روی درآمدتان حساب می‌کنید تا یک دوران بازنشستگی همراه با ثروت فراوان داشته باشید، توجه کنید که آیا این رفتارها در شما وجود دارد یا نه؟

1 – عادت‌های بدی در خرج کردن دارید

درست است که کسب درآمد بیش از مقدار لازم در زندگی، یک موفقیت مالی محسوب می‌شود، اما افتادن در دام ولخرجی بیهوده برای تفریح و سرگرمی نیز برای چنین افرادی اغلب آسان است. با داشتن درآمد خوب، شما قدرت خرید خوبی دارید و همین عامل بیشتر اوقات باعث می‌شود تحت نظر داشتن مخارج‌تان و “نه” گفتن به خودتان مشکل شود.

توانایی خرید خودرو شاسی‌بلند جدیدی که عاشقش هستید بسیار عالیست، به خودتان می‌گویید، وقتی من توانایی مالی دارم چرا این ماشین را نخرم؟ و معمولا خودرو را خریداری می‌کنید.

درست است که اینکار به خودی خود باعث بروز فاجعه نمی‌شود اما تاثیر جمع‌شونده این تصمیمات در آینده می‌تواند درآمد رو به افزایش شما را در یک چشم برهم زدن ناپدید کند.

شاید باورش سخت باشد اما برخی مردم با درآمد متوسط به بالا، به دلیل همین مخارج در تقلا هستند. افرادی که چنین عادات بدی دارند، باید پس‌انداز کردن را به حالت اتوماتیک درآورند و سپس هرچقدر بعد از پس‌انداز باقی مانده را صرف هزینه‌ها کنند. ( نه اینکه اول هزینه کنند بعد پس انداز)

2 – هزینه‌های ثابت‌تان را پایین نگه نمی‌دارید

گرچه داشتن درآمد بالا به شما کمک می‌کند ثروت‌تان را سریعتر بسازید، اما پایین نگه داشتن هزینه‌ها یک اصل مهم دیگر است که باید رعایت شود. اجتناب از بدهی، خرید یک خانه که از پس هزینه‌هایش بر می‌آیید و اجتناب از اشتباهات رایجی مانند خرید اقساطی خودروهای گرانقیمت می‌تواند شما را از افراد شبیه خودتان بسیار جلوتر ببرد.

وقتی شما هزینه ثابت ماهانه کمی دارید (مانند هزینه اجاره، خوراک، پوشاک، قبض و مواردی که هر ماه بطور ثابت باید پرداخت شود) می‌توانید بیشتر پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید تا در بازنشستگی یک زندگی با رفاه بیشتر داشته باشید.

گاهی اوقات افراد با درآمد کمتر، رفته رفته به ثروت بیشتری نسبت به افراد با درآمد بالاتر می‌رسند، زیرا آنها مخارج‌شان را پایین نگه می‌دارند و پس‌انداز را یک اولویت قرار داده‌اند.

3 – پول را برای چیزهایی هزینه می‌کنید که زود مستهلک می‌شوند

کسب درآمد بالا، کار را برای رسیدن به اهداف مالی آسان‌تر می‌کند، اما اگر شما همه پول‌تان را روی چیزهایی هزینه کنید که سریع ارزش خود را از دست می‌دهند چطور؟

آیا یک زوج مسن با درآمد سالیانه 300 میلیون تومان که تا ریال آخر درآمدشان را هزینه می‌کنند تا ظاهر زندگی‌شان را خوب نشان دهند، مدیریت پول بهتری دارند یا زوجی که سالانه 100 میلیون تومان درآمد دارد ولی 10 میلیون تومان آنرا پس‌انداز می‌کند؟

چیزی که واقعا نیاز دارید این است که درباره مخارج‌تان واقع‌بین شوید و با اتخاذ تصمیمات سخت، کاری کنید درآمد و رفاه آینده‌تان قربانی لذت زودگذر اکنون نشود.

4 – در تلاش هستید تا همانند همکاران و افراد هم‌رده خودتان زندگی کنید

تصمیمات غلط مالی می‌تواند افراد را از لحاظ مالی ورشکست کند. یک عارضه که می‌تواند افراد با درآمد بالا را مبتلا کند و آنها را غرق نماید این است:

درآمد اضافی که بدست می‌آید اغلب اوقات به جای اینکه پس‌انداز شود و فرد را از بدهی دور کند، صرف خرج کردن برای رقابت با دیگر افراد می‌شود. گاهی اوقات حتی این افراد می‌خواهند با خانواده‌هایی که درآمدی دوبرابر، سه برابر یا حتی بیشتر دارند رقابت کنند. این رفتار اشتباه است و به شکست منتهی می‌شود.

5 – تصور می‌کنید همانطور که در کسب درآمد مهارت دارید، در مدیریت پول نیز ماهر هستید

این هم یک دلیل دیگر است که چرا برخی افراد با درآمد بالا، در هنگام بازنشستگی ثروتی ندارند: انها بیش از حد به خودشان اطمینان دارند.

فرض کنید شما یک دکتر یا وکیل هستید و درآمد خیلی خوبی دارید. سال‌ها و سال‌ها درس خوانده‌اید،  زمانی که برای کسب مهارت گذاشته‌اید باعث شده در کارتان حرفه‌ای شوید و تلاش کرده‌اید تا به اینجا برسید. اما متاسفانه همانند بیشتر افراد باهوش و با درآمد بالا، باور دارید که هیچ نیازی به گرفتن مشاوره مالی ندارید و به همین دلیل مزایای بسیاری که می‌توانید از یک مشاوره بدست آورید از دست می‌دهید.

باید همانطور که برای یادگیری حرفه‌تان تعهد و زمان صرف کردید، برای مهارت یافتن در ایجاد ثروت نیز انرژی بگذارید تا ریسک وابسته بودن به پول و درآمدتان کاهش یابد.

6 – مخارج‌تان را ثبت نمی‌کنید و بودجه‌بندی ندارید

عدم ثبت مخارج و پیگیری آنها، همانند سایر عادت‌های مخرب در خرج کردن، ممکن است دلیل نرسیدن به آزادی مالی باشد. این مورد گرچه برای همه افراد با هر درآمدی صادق است، اما برای افرادی که درآمد بالایی دارند نیز بسیار مهم است. چرا؟ به خاطر اینکه همیشه راهی برای از دست دادن پول وجود دارد.

باید در نظر داشت بودجه بندی برای کسی که درآمد 5 میلیون تومانی در ماه دارد، نسبت به کسی که درآمد ماهانه 25 میلیون تومانی دارد آسان‌تر است.

اولین قدم برای اینکه ثروتمند بازنشسته شوید، درک کافی از این است که پول شما کجا می‌رود. با نادیده گرفتن این توصیه به احتمال قوی یک شخص با درآمد بالا ولی با مدیریت ضعیف پول خواهید بود که احتمالا نیاز باشد تا آخر عمر خود کار کند.

مهم نیست چقدر درآمد دارید، حساب هرریال هزینه‌ها و درآمدها را باید داشته باشید. با یک درآمد بالا می‌توان آزادی بیشتری داشت اما با داشتن پول زیاد نبایدکورکورانه هرچیزی که می‌خواهید را خریداری کنید. انتظارتان را پایین بیاورید، حتی افراد ثروتمند نیز نمی‌توانند هرچیزی که دوست دارند را بخرند.

به یاد داشته باشید همه می‌توانند از بودجه‌بندی ماهانه بهره بگیرند و بودجه بندی نباید برای شما محدودیت ایجاد کند. مهمترین جزییات بودجه بندی این است که چقدر درآمد دارید، چقدر خرج می‌کنید و چقدر از آن را پس‌انداز می‌کنید.

توجه داشته باشید که خود شما مسئول اینها هستند و هیچ‌کس اینکار را برای شما نمی‌کند.

7 – قصد دارید به خودتان پاداش دهید

داشتن درآمد بالا تضمین کننده پس‌انداز بالا نیست. این موضوع مخصوصا برای متخصصانی که باید لذت‌شان را برای مدتی طولانی به تاخیر اندازند صحت دارد.

به طور مثال دکترها و متخصصان دیگر در رشته پزشکی یا مهندسی ممکن است سال‌های طولانی برای یادگیری و تحصیل سپری کرده باشند. برخی از آنها پول قرض گرفته‌اند تا به تحصیلات دانشگاهی خود ادامه دهند و قبل از اینکه به درآمدهای بالا برسند، سال‌ها در شرایطی نه چندان مناسب برای آینده‌شان انرژی گذاشته‌اند.

بسیاری از این افراد حالا که به درآمد خوبی رسیده‌اند ملاحظه را کاملا از یاد می‌برند و دست به ولخرجی‌های بیهوده می‌زنند. زیرا در گذشته به سختی درس خوانده و کار کرده‌اند تا بتوانند الان از درآمدش استفاده کنند.

این افراد باید در مورد اهداف بلندمدت‌شان فکر کنند و اینکه آیا اینگونه رفتار با پول به آنها اجازه خواهد داد یک زندگی مناسب در بازنشستگی داشته باشند؟ خرید یک پورشه آخرین مدل شاید الان به عنوان یک پاداش عالی به نظر برسد اما مطمئنا وقتی این افراد از خودشان بپرسند با گرفتن این تصمیمات، 10 سال بعد زندگی‌شان چگونه خواهد بود، اولویت‌های کوتاه‌مدت‌شان تغییر می‌کند.

نتیجه گیری

 داشتن درآمد بالا همه چیز نیس، اما یک مزیت است تا بتوانید ثروت خودتان را بسازید. برای پیشرفت بیشتر مالی و داشتن ثروت بالا در زمان بازنشستگی، باید بطور مرتب پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید و همچنین هزینه‌هایتان را پایین نگه دارید.

دکتر بودن به این معنی نیست که پولدار و ثروتمند بازنشسته می‌شوید و معلم بودن نیز به این معنی نیست که فقیر بازنشسته خواهید شد، چه درآمد شما کم باشد و چه زیاد، درآمدهایی که پس انداز و سرمایه‌گذاری می‌کنید هستند که سرنوشت شما را در دوران بازنشستگی رقم می‌زنند.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش سواد و هوش مالی

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx