بررسی شغل تریدری و سایت‌های استخدام تریدر

استخدام تریدر

برای پاسخ به این سوال که تریدر کیست و چه کاری انجام می‌دهد؛ باید بگوییم که ترید به معنای تجارت است که در بازارهای مالی مانند فارکس، ارزهای دیجیتال، بورس و … به کار می‌رود.

بنابراین؛ تریدینگ از جمله شغل‌هایی است که امروزه به عنوان شغل اول یا دوم توسط افراد انتخاب می‌شود. از این رو؛ در این مقاله قصد داریم تا درباره شغل و استخدام تریدر در موقعیت‌های مختلف صحبت کنیم.

برای آموزش صفر تا صد تریدر شدن و کسب درآمد دلاری کلیک کنید!

عناوین مطلب:

تریدر چه کاری انجام می‌دهد؟

برای شغل تریدینگ، شما نیاز به مدرک دانشگاهی ندارید؛ اما بایستی به دانش و علم استراتژی بازارهای مالی مسلط باشید.

البته لازم به ذکر است که اکثر تریدرهای موفق مدرک ریاضی، حسابداری، امور مالی، امور بانکی، اقتصاد یا تجارت دارند.

اگر بخواهیم میزان سختی شغل تریدر را بیان کنیم، باید بگوییم که بعضی مواقع تریدینگ ناامیدکننده است و حتی موفق‌ترین تریدرهای پرایس اکشن نیز، بازده منفی در کارنامه معاملاتی خود دارند. بنابراین؛ لازم نیست خیلی به خود سخت بگیرید.

بیشتر بخوانید: تریدر (trader) یا معامله‌گر کیست؟

برخی از مهارت‌هایی که به معامله‌گران موفق نسبت می‌دهند، عبارتند از:

  • داشتن دانش کافی درباره یک بازار خاص
  • وابستگی به اقتصاد و تجارت
  • انعطاف‌پذیری و داشتن نگرشی تجاری
  • داشتن مهارت‌های تحلیلی و ارتباطی خوب
  • توانایی کار با اهداف از پیش تعیین شده
  • تمایل به سفر و تجدید روحیه برای بازدهی بهتر

به طور کلی؛ انجام معامله با توجه به شرایط در هر زمان، کار سختی است و معمولا معامله‌گرانی که منضبط هستند، شانس بیشتری برای موفقیت در عرصه رقابتی دارند.

یک تریدر، وضعیت بازارهای مالی را تجزیه و تحلیل کرده و با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از تجزیه و تحلیل خود، اقدام به معامله یا ترید می‌کند. ممکن است تریدر از طرف خود یا به نمایندگی از یک شخص یا شرکت دیگری، در بازارهای مالی فعالیت داشته باشد.

چنانچه تریدر برای یک شرکت ترید کند، در قبال معاملاتی که انجام می‌دهد دستمزد می‌گیرد و اگر برای خود ترید کند، از فعالیت بر روی سرمایه‌ای که گذاشته است، سود دریافت می‌کند.

به طور کلی؛ تریدر با بررسی بازار و تحلیل آن با استفاده از استراتژی‌ها و تکنیک‌های مختلف، روندهای کوتاه‌مدت یا بلندمدتی را برای سرمایه‌گذاری بر روی دارایی خود در نظر می‌گیرد و از نوسانات به وجود آمده در بازار، بهره می‌برد.

یک تریدر حرفه‌ای همواره باید اطلاعات خود را در مورد بازارهای مالی افزایش داده و به روز نگه دارد. علاوه بر این؛ اخبار این حوزه را پیگیری کند و با تحلیل و انتخاب یک استراتژی مشخص، نسبت به ترید اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: برای ترید از کجا شروع کنیم

مشکلات شغلی یک تریدر

تریدینگ، شغلی است که معایب و مشکلات خاص خودش را دارد و ممکن است از لحاظ سلامت فیزیکی و روانی، مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

این مشکلات بر روی زندگی تریدر تاثیرگذار است؛ بنابراین لازم است قبل از ورود به این حرفه، معایب آن را به خوبی بشناسید.

در ادامه برخی از معایب شغل تریدر را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

عدم وجود امنیت شغلی

معمولا تعداد زیادی از تریدرهای فعال در ایران، بیمه و سابقه کاری ندارند.

ممکن است بعد از سال‌ها ترید در بازارهای مختلف، به خودتان بیایید و ببینید که هیچ سازمانی برای رسیدگی به مشکلات و شکایات وجود ندارد و کسی از یک تریدر حمایت نمی‌کند. حتی اگر در بازارهای جهانی هم فعالیت داشته باشید نیز دستتان به‌ جایی بند نیست.

پیشنهاد می‌کنیم که بعد از انتخاب تریدینگ به عنوان شعل خود، از بیمه‌های خویش‌فرما و یا بیمه‌های شرکت‌های خصوصی برای عمر و سرمایه‌تان استفاده کنید.

البته شایان ذکر است که برخی از تحلیلگران بازار بورس که در کارگزاری‌های مختلف مشغول به‌ کار هستند، از نظر بیمه و سابقه شغلی مشکلی ندارند.

بیشتر بخوانید: چگونه به ترید کردن مانند یک کسب و کار نگاه کنیم؟

عوارض ناشی از بی‌تحرکی

ممکن است با انتخاب تریدینگ به عنوان شغل خود، مجبور شوید در روز 16 الی 20 ساعت را پای چارت و روی یک صندلی و بدون تحرک بنشینید.

این موضوع به سلامت جسمی شما آسیب جدی وارد می‌کند. بنابراین؛ با توجه به اینکه کار ترید نیاز به یک مکان مشخصی ندارد؛ ورزش و تحرک در کنار ترید را هرگز فراموش نکنید.

عوارض ناشی از بی‌خوابی

از مشکلاتی که اکثر تریدرها با آن روبه‌رو می‌شوند، کم‌خوابی و بی‌خوابی است.

یک تریدر براساس نوع استراتژی که انتخاب می‌کند، ممکن است روزی 16 الی 18 ساعت مجبور به بیداری باشد. علاوه بر این؛ نگاه طولانی‌مدت به مانیتور، مخصوصا در تایم شب، علاوه‌ بر کم‌خوابی، مشکلات بینایی را نیز به‌همراه دارد.

برای حل این مشکل، می‌توانید از استراتژی‌های معاملاتی میان‌مدت و بلندمدت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 6 مرحله برای داشتن یک میز ترید حرفه‌ای؛ بدون حواس‌پرتی معامله کنید!

blank
برای گرفتن نتیجه بهتر در ترید، مدت زمان کافی برای خواب در نظر بگیرید؛ این کار برای حفظ تعادل و سلامت روانی شما لازم است.

بروز مشکلات روانی

یکی از چالش‌های مهم برای تریدرها، احساسات متفاوتی است که در زمان‌های مختلف برایشان به وجود می‌آید.

به عنوان مثال؛ ممکن است روزی از سود چند برابری خود خوشحال شوید و روز دیگر از ضرر سنگینی که متحمل شده‌اید، دچار عارضه قلبی شده و کارتان به بیمارستان کشیده شود.

ممکن است تفاوت در احساسات هنگام ترید، تنها در عرض چند روز یا حتی چند ساعت رخ دهد؛ بنابراین، توجه به این موضوع بسیار مهم است و باید آن را جدی بگیرید. 

اضطراب زیاد

قطعا برای همه تریدرها پیش آمده که در حال معامله، بازار دچار ریزش شدید شده و تمام پیش‌بینی‌هایشان بهم ریخته است.

در این حالت تصورتان این است که همه دنیا دست به ‌دست هم داده تا شما ضرر کنید. هنگام ترید، میزان بروز احساسات و آستانه تحمل فشار برای هر فردی ممکن است متفاوت باشد؛ اما بدون شک میزان کنترل بر استرس و اضطراب یک تریدر، در نتیجه عملکرد او تاثیر مستقیم خواهد داشت.

یادتان باشد که سود و زیان یک مسئله کاملا نسبی و وابسته به زمان است. اگر در زمان یک معامله، استرس زیادی به ‌شما وارد می‌شود، حجم معاملات‎تان را کمتر کنید؛ چراکه شما هنوز برای آن حجم آمادگی لازم را ندارید.

عدم اعتماد به‌نفس کافی

اکثر افرادی که وارد بازارهای مالی می‌شوند، انتظار دارند از همان اول ماهی 30 تا 50 درصد سود به دست آورند؛ اما بعد که با روزهای سخت و منفی بازار هم مواجه می‌شوند، تمام رویاهایشان را برباد رفته می‌بینند.

گاهی در یک زمان خاص، می‌توانید در بازارهای مالی سودهای خوبی به دست آورید، اما این را هم باید بپذیرید که شرایط همیشه یک شکل نیست و تریدرها باید خود را با شرایط مختلف بازار وفق دهند. بنابراین؛ سعی کنید با هر شکست، نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید و اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.

برای افزایش اعتماد به نفس در ترید، می‌توانید از تریدهای گروهی استفاده کنید. اگر با دوستان خود شروع به ترید کنید، قطعا احساس بهتری برای ادامه کار پیدا می‌کنید.

احساس غرور

این نکته مهم را همیشه در نظر داشته باشید که اکثر معامله‌گران، دقیقا زمانی‌ که احساس می‌کنند تبدیل به یک استاد در حوزه  معامله‌گری شده‌اند، ضررهای بزرگی را متحمل می‌شوند.

در واقع؛ افراد مبتدی بعد از چندین ترید موفق، اعتماد به نفس کاذب به دست می‌آورند. برای رهایی از این مشکل، برای خود یک استراتژی معاملاتی تهیه کرده و طبق آن عمل کنید. همیشه به استراتژی خود وفادار باشید و به امید سود بیشتر، هرگز تریدهای زیاد انجام ندهید.

بیشتر بخوانید: غرور در سرمایه گذاری چیست و چگونه باعث شکست شما می‌شود؟

داشتن یک استراتژی خوب برای مدیریت سرمایه، از هر تحلیلی مهم‌تر است. اگر مدیریت سرمایه شما خوب نباشد، با تحلیل تضمینی هم سود خوبی به دست نمی‌آورید.

کشورهای مناسب برای استخدام شدن به عنوان تریدر

تقریبا می‌توان گفت که در همه جای دنیا، فرصت‌های شغلی خوبی برای تریدرها وجود دارد.

اما در ادامه، کشورهایی را که در حال حاضر به دنبال استخدام تریدر هستند را معرفی می‌کنیم:

  • آمریکای جنوبی
  • آلمان
  • ایالات متحده آمریکا
  • فرانسه
  • چین
  • لهستان
  • استرالیا
  • اسکاندیناوی
  • ایتالیا
  • اتریش
  • سوئیس
  • منطقه غرب آفریقا
  • ژاپن
  • کشورهای بنلوکس (بلژیک، هلند، لوکزامبورگ)
  • اسپانیا

بیشتر بخوانید: بررسی مهاجرت از طریق تریدری

وب‌سایت‌های معتبر برای استخدام تریدر

برای استخدام تریدر، سایت‌های بین‌المللی بسیاری وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، موقعیت‌های خوبی برای شغل تریدینگ در جهان پیدا کنید.

تعدادی از وب‌سایت‎های خارجی و ایرانی معروف که برای استخدام تریدر آگهی منتشر می‌کنند، عبارتند از:

  1. jobinja.ir
  2. jobvision.ir
  3. e-estekhdam.com
  4. indeed.com
  5. linkedin.com
ای از موقعیت‌های شغلی
نمونه‌ای از موقعیت‌های شغلی تریدر در سایت Indeed

حقوق یک تریدر چقدر است؟

در بازارهای مالی، نمی‌توان حقوق تریدرها را به طور قطعی بیان کرد.

چراکه سود به دست آمده ثابت نیست و فاکتورهای مهمی مانند زمان معامله، شرایط حاکم بر بازار، احساسات درونی تریدر و … وجود دارند که بر میزان سود دریافتی یک تریدر تاثیرگذار است.

همچنین؛ سطح تجربه یک تریدر علاوه بر اینکه بر سطح مهارت او نقش به‌سزایی دارد، بر میزان دستمزد او نیز تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: درآمد تریدر ها در ایران و جهان

سوالات متداول

شغل تریدر چیست؟

ترید به معنای تجارت است که در بازارهای مالی مانند فارکس، ارزهای دیجیتال، بورس و … به کار می‌رود. تریدینگ یا همان تجارت در بازارهای مالی، از جمله شغل‌هایی است که امروزه به عنوان شغل اول یا دوم توسط افراد انتخاب می‌شود.

کدام کشورها برای استخدام تریدر مناسبند؟

آمریکای جنوبی، آلمان، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، چین، لهستان، استرالیا، اسکاندیناوی، ایتالیا، اتریش، سوئیس، منطقه غرب، آفریقا، ژاپن، کشورهای بنلوکس (بلژیک، هلند، لوکزامبورگ)، اسپانیا.

راهکار مناسب برای غلبه بر غروری که هنگام ترید ایجاد می‌شود، چیست؟

برای رهایی از این مشکل، برای خود یک استراتژی معاملاتی تهیه کرده و طبق آن عمل کنید. همیشه به استراتژی خود وفادار باشید و به امید سود بیشتر، هرگز تریدهای زیاد انجام ندهید.

میزان حقوق دریافتی یک تریدر چقدر است؟

در بازارهای مالی، نمی‌توان حقوق تریدرها را به طور قطعی بیان کرد؛ چراکه سود به دست آمده ثابت نیست و فاکتورهای مهمی مانند زمان معامله، شرایط حاکم بر بازار، احساسات درونی تریدر و … وجود دارد که بر میزان سود دریافتی یک تریدر تاثیرگذار است. 

سخن پایانی

یکی از جذاب‌ترین و در عین حال سخت‌ترین شغل‌های جهان، تریدری است.

اگرچه تریدینگ از شغل‌های پرزحمت به شما می‌رود؛ اگر با برنامه‌ریزی، انتخاب یک استراتژی معاملاتی، مدیریت سرمایه و غلبه بر احساسات همراه باشد، بدون شک یکی از پرسودترین شغل‌های جهان است.

در این مقاله، درباره شغل تریدینگ و راهکارهایی برای استخدام تریدر در کشورهای مختلف صحبت کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

شغل و حرفه شما

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx