ارز دیجیتال آنتولوژی چیست؟ (معرفی کوین ONT)

ارز دیجیتال آنتولوژی Ontology

حال که رمزارزهای مشهوری مانند بیت‌کوین و اتریوم را می‌شناسید، مایلید در مورد پروژه‌های جدیدتر و کوچک‌تری مانند آنتولوژی نیز بیشتر بدانید؟

در این راهنمای کامل، قصد داریم کوین آنتولوژی (Ontology) و تمام مسائلی که باید در مورد این ارز دیجیتال بدانید را با شما در میان بگذاریم.

در پایان خواندن این مقاله، پاسخ پرسش “ارز آنتولوژی چیست؟” را خواهید دانست.

عناوین مطلب:

همچنین با جزئیاتی از جمله معایب و مزایای این پروژه و تیم سازنده آن آشنا خواهید بود.

پیش از شروع مقاله، شاید برایتان جالب باشد که بدانید که آنتولوژی از طریق ICO (عرضه عمومی کوین) وارد عرصه نشد.

در ابتدا، یک بررسی کلی از چگونگی شکل‌گیری آنتولوژی و اهداف آن خواهیم داشت. پس از آن، نحوه عملکرد این تکنولوژی را به روشی بسیار ساده توضیح خواهیم داد.

همچنین مسائل دیگری از جمله موارد استفاده حال حاضر و ویژگی‌های امنیتی آن را بررسی خواهیم کرد.

آنتولوژی چیست؟

آنتولوژی (به انگلیسی Ontology) در سال 2017 توسط یک شرکت چینی به نام آنچین (OnChain) و زیر نظر بنیانگذاران این شرکت اریک ژانگ (Erik Zhang) و دا هونگفی (Da HongFei) ساخته شد. آنچین موفقیتی گسترده در صنعت رمزارز کسب کرده است زیرا بنیانگذاران آن بلاک‌چین نئو (NEO) را، که اکنون پروژه‌ای چندمیلیارددلاری محسوب می‌شود، نیز به وجود آوردند.

در ابتدا، آنتولوژی راهکاری بود برای کسب و کارها در ابعاد مختلف تا بتوانند تکنولوژی بلاک‌چین را درون شرکت خود به کار بگیرند بدون اینکه نیاز به تغییر کامل تمام سیستم‌های کنونی شرکت داشته باشند.

علاوه بر این، تیم سازنده آنتولوژی تصمیم داشت ورود بلاک‌چین به درون شرکت‌ها را به فرآیندی بسیار ساده تبدیل کند، که کار را برای کسب و کارهایی که هیچ دانشی در رابطه با تکنولوژی بلاک‌چین نداشتند تسهیل می‌کرد.

یکی از موارد جالب در مورد شروع پروژه کوین آنتولوژی این است که آنتولوژی هرگز ICO نداشت. و در عوض، این پروژه از طریق ایردراپ (airdrop) عمومی شد، به این معنی که کوین‌های خود را به رایگان به حساب افراد مختلف انتقال داد.

این ایردراپ از جمله به افرادی که کوین نئو داشتند و یا به عضویت خبرنامه ایمیلی آنتولوژی درآمده بودند اعلق گرفت! این پروژه همچنین از سرمایه‌گذاران خصوصی حمایت مالی دریافت کرد.

نکته: ICO مخفف Initial Coin Offering یا همان عرضه اولیه کوین است که روشی برای جمع آوری سرمایه برای پروژه‌های جدید رمزنگاری محسوب می‌شود. یکی از بزرگترین ICOهای تمام تاریخ مربوط به کوین EOS می‌شود که بیش از 4 میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کرد!

آنتولوژی و نئو هر دو از یک شرکت به وجود آمدند و در کنار یکدیگر می‌توانند بلاک‌چین را وارد جهان کسب و کارها کنند. همچنین این تکنولوژی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) حمایت می‌کند و در رقابتی تنگاتنگ با اتریوم است.

حال، اگر مایلید بدانید این پروژه چطور آغاز شد، در بخش بعدی راهنمای کوین آنتولوژی نگاهی به نحوه استفاده از آن خواهیم داشت.

از آنتولوژی چگونه می‌توان استفاده کرد؟

درک اینکه آنتولوژی کوین به چه علت به وجود آمد ممکن است کمی دشوار باشد، به این علت با مثالی از جهان واقعی شروع می‌کنیم. به سوابق پزشکی خود که در مطب پزشک‌تان نگهداری می‌شوند بیندیشید.

هر بار که قرار ملاقاتی با پزشک‌تان داشته باشید، او از بیماری شما و اینکه سایر پزشکان چه توصیه‌ای به شما کرده (مانند نسخه دارو) یادداشتی تهیه می‌کند. این یادداشت‌ها حاوی اطلاعاتی در مورد حساسیت‌های شما و داروهایی که به طور معمول استفاده می‌کنید هستند.

حال اگر مجبور باشید در شهر، بیمارستان، یا داروخانه دیگری به یک پزشک دیگر مراجعه کنید چه؟ این مراکزِ مجزا احتمالا بدون کسب اجازه اولیه از پزشک‌تان به سوابق شما پزشکی شما دسترسی ندارند. چرا؟

به دو دلیل:

  • اولا قوانین محافظت از داده‌ها اجازه نمی‌دهند که اطلاعات شخصی شما به کسی که آنها را درخواست می‌کند به اشتراک گذاشته شود.
  • دوما، هر سازمان مجزایی سیستم‌های متمرکز خود را خواهد داشت که کار را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات دشوار می‌کند.

و اینجاست که پروژه آنتولوژی می‌تواند مشکلات را حل کند.

در مثال بالا، سوابق پزشکی شما می‌تواند در شبکه آنتولوژی قرار بگیرد و سپس به سیستم‌های بلاک‌چینی مانند شبکه نئو متصل شود. و با اینکه تمام سازمان‌های درون زنجیره تامین می‌توانند به بلاک‌چینی یکسان متصل شوند، هر کدام می‌توانند به شکل مجزا تصمیم بگیرند که می‌خواهند چه اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند.

اگر تمام بیمارستان‌های کشور شما دسترسی کامل به سوابق پزشکی‌تان داشته باشند، داروخانه فقط باید اجازه دسترسی به اطلاعات اولیه مانند هویت شما را داشته باشد.

این مسئله در صنعت بلاک‌چین “دسترسی مجاز” (Permission Access) نامیده می‌شود.

آنتولوژی به طور کامل با سایر بلاک‌چین‌ها مانند اتریوم تفاوت دارد زیرا نه تنها اطلاعات در این شبکه به یک دفتر کل عمومی که همه می‌توانند آن را ببینند ارسال می‌شوند بلکه بلاک‌چین آن نیز منبع باز (open-source) است.

البته، این شبکه برای کسب و کارهایی که احتیاج به مخفی نگاه داشتن برخی اطلاعات خاص دارند مناسب نیست.

حال که با هدف اصلی این پروژه آشنا شدید، در بخش بعدی این راهنما نگاهی دقیق‌تر به توکن آنتولوژی خواهیم انداخت.

کوین آنتولوژی و جزئیات آن

برای اینکه مسائل را قدری برایتان پیچیده‌تر کنیم، می‌خواهیم به شما بگوییم آنتولوژی در نهایت دو رمزارز متفاوت خواهد داشت! کوین اصلی کوین آنتولوژی است که به اختصار ONT نامیده می‌شود.

در مجموع، یک میلیارد کوین ONT وجود خواهد داشت و هنگامی که مجموع کوین‌ها به این مقدار برسد دیگر کوینی به وجود نخواهد آمد. از آنجا که رمزارز ONT هنوز در روزهای اولیه خود است، در حال حاضر یک توکن NEP-5 وجود دارد که با بلاک‌چین نئو سازگار است.

این کوین مشابه توکن‌های ERC-20 است که تنها با بلاک‌چین اتریوم سازگار است. هنگامی که شبکه اصلی آنتولوژی (Ontology MainNet) راه اندازی شود، توکن ONT با کوین جدیدی که مختص بلاک‌چین آنتولوژی است تعویض خواهد شد.

هنگامی که راه اندازی شبکه اصلی اتفاق بیفتد، یک رمزارز ثانویه به نام Ontology Gas (ONG) وجود خواهد داشت که آنتولوژی را به پایانه‌ای با دو توکن تبدیل خواهد کرد.

هدف ONG مشابه توکن GAS نئو است که به افراد اجازه می‌دهد با فعال نگاه داشتن عملیات بلاک‌چین کارمزد تراکنش‌ها (transaction fee) را به دست آورند.

حال که می‌دانیم این سیستم دو توکن خواهد داشت، در بخش بعدی راهنمای کوین آنتولوژی خواهیم دید که شیوه عملکرد تراکنش‌ها به چه صورت است.

تراکنش‌ها چگونه انجام می‌شوند؟

آنتولوژی محدود به یک بلاک‌چین یگانه نیست. بلکه، این سیستم به کسب و کارهای مختلف اجازه می‌دهد تا از هر دو بلاک‌چین خصوصی و عمومی کمال بهره و استفاده را داشته باشند.

بگذارید روشنتر بگوییم. یک موسسه مالی معمولا مایل نیست داده‌های خود را روی یک بلاک‌چین عمومی قرار دهد زیرا با این کار این فرصت را به رقبای خود خواهد داد تا به تمامی اطلاعات این موسسه دسترسی داشته باشند.

از این رو، این موسسه می‌تواند بلاک‌چین آنتولوژی را که یک بلاک‌چین خصوصی است نصب کند و اطلاعات را تنها درون این موسسه یا با هر کس دیگری که صلاح دید به اشتراک بگذارد. با این حال، ممکن است اطلاعات خاصی وجود داشته باشند که موسسه بخواهد آنها را در معرض دید و دسترس عموم قرار دهد، مانند توانایی تائید هویت افراد.

اگر یک مشتری جدید بخواهد در این موسسه مالی حسابی باز کند باید بتواند هویت خود را تائید کند. در این صورت یک بلاک‌چین عمومی (مانند نئو) می‌تواند کارساز باشد زیرا با بلاک‌چین خصوصی (آنتولوژی)، جایی که اطلاعات خصوصی نگهداری می‌شوند، در ارتباط است.

بنابراین، آنتولوژی در نقش واسطی بین جهان دیجیتال و جهان واقعی عمل می‌کند و انتقال و ثبت داده در محیطی بدون نیاز به اعتماد (trust-less) اتفاق می‌افتد.

اما از کجا بدانیم که این اطلاعات قابل اعتماد هستند؟ پاسخ این سوال مکانیسم اجماع (consensus mechanism) است. مانند تمام بلاک‌چین‌های دیگر، شبکه آنتولوژی نیز از یک مکانیسم اجماع بهره می‌برد.

مکانیسم اجماع شیوه‌ای است که به واسطه آن و بدون نیاز به شخص ثالث تراکنش‌ها تائید می‌شوند.

به عبارت دیگر، مکانیسم اجماع باعث غیرمتمرکز شدن بلاک‌چین می‌شود. تعداد زیادی مکانیسم اجماع وجود دارد که توسط بلاک‌چین‌های مختلف استفاده می‌شوند، مشهورترین آنها اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (Proof-of-Stake) هستند.

با این حال، توکن آنتولوژی قصد دارد از چیزی به نام VBFT، که ترکیبی از سه مدل مختلف است، استفاده کند. این مدل‌ها Proof-of-Stake (PoS)، تحمل خطای بیزانس یا Byzantine Fault Tolerant (BFT)، و عملکرد تصادفی قابل تصدیق (Verifiable Random Function) هستند.

برای روشن‌تر شدن قضیه اجازه بدهید توانایی VBFT را در مقایسه با سایر بلاک‌چین‌ها، مانند بیت‌کوین و اتریوم، بررسی کنیم.

هر دو بلاک‌چین از مدل Proof-of-Work استفاده می‌کنند که در بلاک‌چین بیت‌کوین این مدل می‌تواند تا 7 تراکنش در ثانیه و در اتریوم تا حدود 15 تراکنش در ثانیه را تائید کند.

با اینکه آنتولوژی هنوز در روزهای ابتدایی خود است، این سیستم در نهایت قادر به تائید هزاران تراکنش در ثانیه خواهد بود.

نکته: اتریوم قصد دارد Proof-of-Work را به Proof-of-Stake ارتقا داده و در کنار آن پیشرفت‌های دیگری نیز برای حل مشکل مقیاس پذیری (scalability) ارائه دهد. پس چه چیز در این بین متفاوت است؟

در مدل مکانیسم Proof-of-Work نیاز است تا 50 درصد تمام نودهای شبکه (Nodes) در تائید یک تراکنش مشخص به توافق برسند. با این حال، VBFT فقط به دو سوم احتیاج دارد که باعث می‌شود تراکنش‌ها ارزان‌تر و سریع‌تر انجام شوند.

فراموش نکنید که شبکه رمزنگاری شده آنتولوژی نه تنها برای تراکنش‌های مالی بلکه برای تمام انواع داده کاربرد خواهد داشت!

حال که می‌دانید این تکنولوژی چگونه کار می‌کند، در بخش بعدی این مقاله پتانسیل‌های این تکنولوژی را بررسی خواهیم کرد.

پتانسیل‌های آنتولوژی

پتانسیل‌های شبکه آنتولوژی در عمل نامحدود هستند، زیرا هر کسب و کاری می‌تواند از پروتکل بلاک‌چین بهره ببرد – خصوصا اینکه این پروتکل به داده‌ها اجازه می‌دهد تا به شیوه‌ای ایمن، شفاف، سریع و ارزان منتقل شوند.

آنتولوژی نه تنها این ویژگی را در اختیار کاربران می‌گذارد، بلکه در قدمی فراتر پایانه‌ای برای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز فراهم می‌کند که توسط بلاک‌چین نئو حمایت خواهند شد. و این ویژگی راهی جدید رو به سوی اتوماسیون خواهد گشود که در آن سازمان‌های بسیاری می‌توانند تراکنش‌های داده را بدون احتیاج به تائید شخص ثالث انجام دهند.

اگر خاطرتان باشد در ابتدای این مقاله از مزایای فوق‌العاده آنتولوژی در صنعت بهداشت و درمان یاد کردیم. آنتولوژی در عمل با استفاده از قراردادهای هوشمند از این سرویس و سرویس‌های مشابه به شکلی بسیار کارآمدتر پشتیبانی خواهد کرد.

تصور کنید پزشکی برایتان نسخه‌ای هفتگی تجویز کند که همان لحظه روی شبکه آنتولوژی ارسال شود.

شما می‌توانید از داروخانه نزدیک منزل آن دارو را تهیه کنید و به محض خرید دارو تراکنشی به پرونده پزشکی شما ارسال خواهد شد. این مثال پتانسیل و کارکرد شگفت انگیز پروژه آنتولوژی را نشان می‌دهد.

ارزش کوین آنتولوژی پس از عرضه آن به شدت رشد کرده است.

درواقع، ارزش بازار این کوین در بالاترین حد خود به بیش از یک میلیارد دلار رسید، که آن را تبدیل به یکی از مشهورترین پروژه‌های بازار ارزهای رمزنگاری‌شده کرد. با این حال، پتانسیل رشد بیشتر آنتولوژی بستگی به مشارکت‌ها و همکاری‌های آینده این شبکه دارد.

فقط یک همکاری مهم درون چین می‌تواند باعث شود قیمت کوین آنتولوژی سر به فلک بکشد!

از طرف دیگر، آنتولوژی در حال حاضر در یکی از سخت‌گیرترین کشورهای جهان در زمینه رمزارز، یعنی چین، فعالیت می‌کند.

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که دولت چین نه تنها از زمان ایجاد آنتولوژی تا کنون مبادله رمزارزها و راه اندازی ICOها را ممنوع کرده است بلکه حتی اکنون درصدد است استخراج را نیز به فهرست ممنوع شده‌ها اضافه کند.

اگر دولت چین حس کند که بلاک‌چین آنتولوژی با ایدئولوژی این دولت مطابقت ندارد، آنتولوژی نیز بالاخره یک روز به لیست سیاه اضافه خواهد شد!

با این حال، بر اساس صفحه توئیتر آنتولوژی، آنچِین اخیرا دیداری با نمایندگان دولت چین داشته است که قطعا نشانه خوبی است!

اکنون که با پتانسیل‌های کوین آنتولوژی آشنا شدیم، می‌توانیم در بخش بعدی به امنیت این شبکه بپردازیم.

آیا آنتولوژی ایمن است؟

اگر این راهنما را تا به اینجا مطالعه کرده باشید، باید اکنون درک خوبی از چیستی پروژه آنتولوژی، هدف آن، و چگونگی عملکرد این تکنولوژی داشته باشید.

در این بین، امنیت نیز مسئله بسیار مهمی است زیرا تنها در صورتی کسب و کارهای مختلف می‌توانند شبکه آنتولوژی را درون سیستم‌های حال حاضر خود نصب کنند که محرمانه ماندن داده‌های خصوصی و شخصی تضمین شده باشد.

تک تک تراکنش‌ها در محیطی غیرمتمرکز تائید می‌شوند، به این معنا که هیچ فرد یا مقام واحدی نمی‌تواند کنترل شبکه را به دست گیرد و آن را هک کند. از آنجا که مسئولیت تائید‌کردن به عهده جامعه آنتولوژی (افرادی که دستگاه‌های خود را به شبکه متصل می‌کنند) است، هکر باید بیش از نیمی از دستگاه‌ها را تحت کنترل داشته باشد تا به مقصود خود، یعنی کنترل شبکه و هک‌کردن برسد!

حتی در این زمان نیز ممکن است حمله به شبکه به قدری گران تمام شود که در عمل سودی برای هکر نداشته باشد.

این سیستم بسیار ایمن‌تر از یک سیستم معمول و متمرکز است، زیرا هک کردن سیستم‌های متمرکز بسیار ارزانتر است و نیاز به تلاش بسیار کمتری نسبت به هک کردن سیستم‌های غیرمتمرکز مانند بلاک‌چین آنتولوژی دارد.

در یک سیستم متمرکز، یک نقطه واحد برای ورود هکر وجود دارد. در یک سیستم غیرمتمرکز، بی‌شمار دستگاه در سرتاسر جهان وجود دارند که باید هک شوند.

برای روشن شدن این ماجرا فکر کنید که:

هرگاه رمز عبور یک کامپیوتر را که دسترسی به سرور متمرکز دارد حدس بزنید می‌توانید اسناد موجود در آن سرور را ویرایش کنید.

حال اگر رمز عبور یک کامپیوتر را که دسترسی به سروری غیرمتمرکز دارد حدس بزنید قادر نخواهید بود اسناد را ویرایش کنید زیرا برای این کار باید کنترل بیش از نیمی از کل شبکه را در دست بگیرید و نه یک کامپیوتر واحد.

علاوه بر این، مانند سایر بلاک‌چین‌ها، هر تراکنش داده‌ای که در بلاک‌چین آنتولوژی اتفاق می‌افتد تغییرناپذیر (immutable) است و نمی‌توان آن را حذف کرد. و این خود اضافه کردن لایه‌ای جدید از شفافیت و امنیت برای شرکتی است که این پروتکل را نصب کرده.

در نهایت می‌توان گفت بلاک‌چین آنتولوژی بسیار ایمن است.

چگونه می‌توان از این بلاک‌چین سواستفاده کرد؟

از آنجا که کوین ONT از ابتدا ساخته شد (یعنی فورک هیچ بلاک‌چین دیگری نبود)، این تکنولوژی هیچ مشکل خاصی که راه را برای سوءاستفاده از آن باز کند ندارد. با این حال مواردی کلی در مورد رمزارزها وجود دارند که نباید آنها را از یاد برد.

هنگام ارسال یا دریافت ارز آنتولوژی (یا سایر رمزارزها) نیازی به افشای هویت واقعی‌تان نیست. در عوض، پروتکل بلاک‌چین به شما اجازه می‌دهد کوین‌ها را ناشناس ارسال یا دریافت کنید. با اینکه این مسئله مزایای خودش را دارد، به مجرمین نیز اجازه می‌دهد تا با هویتی ناشناس به ارتکاب جرم بپردازند.

یک مثال بارز دارک وب (dark web) است، جایی که وبسایت‌ها می‌توانند کالاهای غیرقانونی بفروشند و به ازای آن رمزارز دریافت کنند. مثال دیگر پول‌شویی با رمزارزهاست زیرا در این حالت پیدا کردن صاحب واقعی سرمایه بسیار دشوار خواهد بود. با این حال، این مسائل تنها مختص توکن ONT نیستند زیرا این ویژگی‌ها را می‌توان در تمام رمزارزهای دیگر مانند بیت‌کوین و اتریوم نیز یافت.

مزایا و معایب آنتولوژی

پیش از نتیجه‌گیری مقاله کوین آنتولوژی، بهتر است به مزایا و معایبی که در این مقاله بیان کردیم نگاهی دوباره بیندازیم.

مزایا:

  • ورود ساده به کسب و کارها: آنتولوژی برای تمام انواع کسب و کار در هر مقیاس و اندازه‌ای مناسب است درحالیکه هیچ نیازی به حتی دانش اولیه از تکنولوژی بلاک‌چین وجود ندارد.
  • تیم عالی: پیش از این نیز آنچِین، شرکت سازنده آنتولوژی، با پروژه نئو موفقیتی فوق‌العاده در صنعت بلاک‌چین به دست آورده بود.
  • پتانسیل نامحدود: تعداد صنایعی که می‌توانند از کوین آنتولوژی بهره ببرند بی شمار است.
  • اجماع منحصربه فرد: مدل اجمال VBFT که توسط آنتولوژی استفاده شده است منحصر به فرد است. این مدل امنیت و سرعت را با هم ترکیب می‌کند و امید است به این وسیله بتوان درآینده هزاران تراکنش در ثانیه انجام داد.
  • رابطی بین جهان واقعی و مجازی: بلاک‌چین آنتولوژی به اقتصاد دیجیتالی اجازه می‌دهد تا از طریق چندین بلاک‌چین به اقتصاد جهان واقعی متصل شود.

معایب:

  • کشور مبدا سختگیر: آنتولوژی در یکی از سختگیرترین کشورها به لحاظ قوانین رمزارز، یعنی چین، فعالیت می‌کند.
  • روزهای ابتدایی: با اینکه توکن آنتولوژی پتانسیل فوق العاده‌ای دارد، این پروژه هنوز در روزهای ابتدایی خود است.

ارز Ontology  با نماد ONT در کدام اکسچنج (صرافی) قابل خرید و فروش است؟

این ارز در صرافی‌های زیادی معامله می‌شود ولی متاسفانه اکثر آنها برای ایرانیان در دسترس نیست (به دلیل تحریم).

یکی از صرافی‌های خارجی که کوین ONT را لیست کرده و فعلا اجازه فعالیت به ایرانیان را می‌دهد سایت کوینکس است. اینجا بیشتر بخوانید >> راهنمای صرافی کوینکس

 

سخن آخر

با اینکه تمامی رمزارزها در کل بسیار پیچیده هستند، پروژه آنتولوژی به علت مفهوم خاص و هدف منحصربه فردش می‌تواند دشوارترین باشد!

با این حال، امیدواریم این مقاله بتواند تا حدی روشن کند که کوین آنتولوژی چیست و به منظور چه هدفی ایجاد شده است.

بعد از خواندن این مقاله احتمالا باید درک مناسبی در مورد چگونگی عملکرد این تکنولوژی و تمام مزایا و معایبش داشته باشید.

به نظر من این پروژه پتانسیل استفاده عمومی را دارد و برای کسب و کارهای کوچک تا متوسطی که تخصص اجرای بلاک‌چین خود را ندارند ایده‌آل است.

با این حال، هنوز در روزهای ابتدایی آنتولوژی هستیم و باید صبر کنیم و ببینیم آینده چه در بر خواهد داشت!

نظر شما در مورد پروژه رمزنگاری شده آنتولوژی چیست؟

آیا به نظر شما موفقیت آمیز خواهد بود؟ نظرات خود را در پایین صفحه بنویسید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

9 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
Amir

جالبه چند نفر گفتن چطور ont بفروشیم ، به نظرم هیچی از بازار نمیدونید، صرافی کوینکس یا بایننس منتقل کنید و بفروشید

بابک

ادمین تو هم گیر کردی از جواب ، اینو بدون ong نمیشه فروخت ، اگه راهی هست بفرما !

سعید

سلام لطفا راهنمایی بفرمایید چطور میشه ONT را فروخت

دوست جدید

سلام بیت 24 داره پیداکردم میشه منتقل کردبه سایت ایرانی عزیزان. او ان تی

رامین

من میخوام این ارز رو بفروشم ولی کارمزد OnG لازمه که ندارم چطور تهییه کنم

دوست جدید

سلام من این ارزو ont تواتمیک دارم چطورمیتونم بفروشم تشکر

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
9
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx