تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 12 دسامبر، 21 آذر

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

شرکت مدیریت دارایی Napoleon AM (مستقر در پاریس)، از راه‌اندازی یک صندوق تخصصی جدید زیر نظر قوانین فرانسه به نام صندوق بیت‌کوینNapoleon خبر داد.

طبق گفته این شرکت، این یکی از اولین محصولات قانونی بیت‌کوین است که سرمایه‌گذاران سازمانی می‌توانند پرتفلیو خود را از طریق آن متنوع سازند.

در حالی که این روزها، شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای محصولاتی در زمینه‌ی کریپتوکارنسی‌ها ارائه می‌دهند، اما با این حال سرمایه‌گذاران بسیاری نسبت به آینده بیت‌کوین اطمینان ندارند.

عناوین مطلب:

Mark Cuban (یک سرمایه‌گذار میلیاردر) معتقد است که BTC هرگز تبدیل به یک ارز قابل ‌اعتماد نخواهد شد، چراکه “استفاده از آن سخت است، به راحتی قابل هک کردن است، از دست دادن آن آسان و درک و ارزش‌گذاری آن نیز دشوار است”.

با این حال، او معتقد است که بیت‌کوین میتواند به یک دارایی مالی یعنی چیزی شبیه به طلا تبدیل شود.

در حالی که اغلب شرکت‌ها سرمایه‌گذاران سازمانی را هدف قرار داده‌اند، شرکت مالی سوئیسی Amun AG مجور ارائه محصولات مختلف قابل معامله در بورس را برای مشتریان خرد خود در سراسر اتحادیه اروپا دریافت کرده ‌است.

با عرضه‌ی محصولات متنوع هم برای بازیکنان سازمانی و هم برای سرمایه‌گذاران خرد، احتمالاً علاقه به فضای ارزهای دیجیتال افزایش خواهد یافت.

در نتیجه، آیا سرمایه‌گذاران باید افت فعلی را به عنوان یک فرصت خرید در نظر بگیرند؟

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) به سطح حمایت آنی 7,085.80 دلار کاهش یافته است.

هر دو میانگین‌های متحرک دارای شیب رو به کاهش هستند و RSI در منطقه‌ی منفی قرار دارد که این نشان می‌دهد خرس‌ها حاکمیت بازار را در دست گرفته‌اند.

اگر خرس‌ها موفق شوند این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 7,085.80 دلار بشکنند، احتمالاً سطح توقف بعدی بر روی کف قیمتی اخیر یعنی 6,512.01 دلار خواهد بود.

پیش‌بینی ما این است که گاوها از این سطح به خوبی دفاع کنند.

با این وجود، اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود، انگیزه‌ها تضعیف خواهد شد و اصلاحی عمیق‌تر تا قیمت 5,333،90 دلار امکان‌پذیر خواهد بود.

نمودار قیمت بیت‌کوین

در مقابل، اگر گاوها از سطح حمایت 7,085.80 دلار دفاع کنند، جفت ارز BTC / USD ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

شکست بیت‌کوین در بالاتر از سطح 7,085.80 دلار می‌تواند قیمت این ارز را به خط روند نزولی برساند که در آن سطح پیش‌بینی می‌کنیم خرس‌ها مقاومت سختی را از خود نشان دهند.

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت این جفت ارز را به بالاتر از خط روند نزولی منتقل و آن را حفظ کنند، افزایش قیمت آن تا سطح 10,360.89 دلار را پیش‌بینی می‌کنیم.

بنابراین، معامله‌گران می‌توانند موقعیت‌های خرید خود را همانطور که در تحلیل قبلی پیشنهاد شد، آغاز کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

در شرایط فعلی، دامنه‌ی رنج اتریوم (ETH) فشرده‌تر شده است.

گاوها نیز در تلاشند تا از سطح حمایت آنی 143.259 دلار دفاع کنند در حالی که خرس‌ها مشغول دفاع از مقاومت محدوده‌ی 151.829 دلار هستند.

نمودار قیمت اتریوم

اگرچه پیش‌بینی جهت شکست محدوده‌ی رنج کار دشواری است، اما شیب رو به کاهش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در منطقه منفی نشان می‌دهد که خرس‌ها از برتری برخوردار هستند.

اگر آنها موفق به شکست این کریپتوکارنسی به زیر محدوده‌ی حمایت 143.259 تا 140 دلار شوند، افت آن تا قیمت 131.484 دلار امکان‌پذیر است.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 151.829 تا 157.50 دلار برسانند، جفت ارز ETH / USD ممکن است حرکت رو به رشد خود را آغاز کند.

معامله‌گران کوتاه‌مدت می‌توانند موقعیت‌های خرید خود را طبق آنچه در تحلیل قبلی پیشنهاد شد، آغاز کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) طی دو روز گذشته بالاتر از سطح 0.22 دلار حفظ شد.

با این حال، گاوها نتوانستند از این بازگشت قوی بهره‌ی لازم را ببرند که این نشانه‌ای منفی است.

این موضوع نشان می‌دهد که گاوها حتی در این سطوح هم عجله‌ای برای خرید ندارند.

نمودار قیمت ریپل

اگر با انجام خریدی کافی حمایتی صورت نگیرد، جفت ارز XRP / USD ممکن است به زیر قیمت 0.22 دلار و خط روند صعودی مثلث صعودی کاهش پیدا کند.

شکست یک وضع صعودی، نشانه‌ی نزول آن ارز است.

بنابراین، شکست به زیر خط روند صعودی می‌تواند قیمت این کریپتوکارنسی را به 0.20946 دلار و به زیر آن را تا 0.20041 دلار برساند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این جفت ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.23260 دلار منتقل کنند، دیدگاه نزولی ما نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشانگر خرید در سطوح پایین‌تر خواهد بود.

اگر قیمت این ارز دیجیتال برای چند روز بالاتر از سطح 0.2326 دلار باقی ماند، ما موقعیت‌های خرید را به معامله‌گران تهاجمی (کوتاه‌مدت) پیشنهاد می‌کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) تا سطح حمایت بحرانی 203.36 دلار کاهش پیدا کرده است.

عدم موفقیت در بازگشت از این سطح حمایت نشانگر عدم خرید تهاجمی است.

نمودار قیمت بیت‌کوین

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به نزول است و RSI نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد که این نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار از برتری برخوردار هستند.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر 203.36 دلار کاهش دهند، احتمال افت آن تا قیمت 192.52 دلار وجود دارد.

این سطح مهمی است که باید آن را زیر نظر داشت چراکه در صورت شکسته شدنش، روند نزولی این ارز از سر گرفته خواهد شد.

برخلاف تصور ما، اگر جفت ارز BCH / USD از سطوح فعلی و یا از قیمت 192.52 دلار بازگردد و به بالاتر از سطح 227.01 دلار افزایش یابد، قدرت این ارز را نشان خواهد داد.

از این رو، ما پیشنهاد خرید عنوان شده‌ی خود در تحلیل قبلی را همچنان مدعی هستیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) به تدریج تا نزدیک به سطح حمایت 42.0599 دلار کاهش پیدا کرده است.

شیب هر دو میانگین متحرک رو به نزول است و RSI نیز نزدیک به منطقه‌ی بیش فروخته شده قرار دارد که این نشان می‌دهد خرس‌ها حاکمیت را در اختیار دارند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح حمایت 42.0599 دلار کاهش دهند، روند نزولی جفت ارز LTC / USD از سر گرفته خواهد شد که سطح حمایت بعدی آن بر روی قیمت 36 دلار است.

از سوی دیگر، اگر گاوها از سطح حمایت 42.0599 دلار دفاع کنند، این جفت ارز ممکن است برای چند روز در محدوده‌ی رنج بین 42.0599 تا 50 دلار باقی بماند.

شکست در بالاتر از قیمت 50 دلار می‌تواند این ارز دیجیتال را به سطح 66.1486 دلار برساند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

ارز دیجیتال EOS تا سطح حمایت آنی 2.5804 دلار کاهش یافته است.

عدم تحقق بازگشتی قدرتمند از این سطح، احتمالا فروش بیشتری را به دنبال خواهد داشت که می‌تواند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر آن کاهش دهد.

سطح حمایت بعدی در این روند نزولی بر روی قیمت 2.4001 دلار است.

ما انتظار داریم گاوها دفاع قدرتمندی از این سطح انجام دهند.

نمودار قیمت EOS

با این وجود، اگر جفت ارز EOS / USD از سطوح فعلی و یا از قیمت 2.4001 دلار بازگردد و بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 2.8695 دلار شکسته شود، قدرت این ارز را نشان خواهد داد.

بالاتر از سطح 2.8695 دلار، این جفت ارز ممکن است تا خط روند نزولی افزایش پیدا کند.

معامله‌گران کوتاه‌مدت می‌توانند با آغاز موقعیت‌های خرید خود طبق آنچه در تحلیل قبلی پیشنهاد شد، از این صعود بهره ببرند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) پس از عدم موفقیت‌اش در صعود به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 16.50 دلار، طی دو روز گذشته تا نزدیک به سطح حمایت بحرانی 14.2555 دلار کاهش پیدا کرده است.

در حالی که این موضوع نشانه‌ای منفی است، ما واگرایی صعودی در حال رشد RSI را زیر نظر گرفته‌ایم تا شاید سیگنال بازگشتی احتمالی نمایان شود.

نمودار قیمت بایننس کوین

بازگشت از سطوح فعلی، جفت ارز BNB / USD را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج نگه خواهد داشت.

اولین نشانه‌ی قدرت این ارز، شکست آن در بالاتر از قیمت 16.50 دلار خواهد بود.

اگرچه ممکن است بایننس کوین بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه با مقاومت مواجه شود، اما ما انتظار داریم قیمت این کریپتوکارنسی بتواند به بالاتر از آن صعود کند و به سطح 21.80 دلار برسد.

بنابراین، معامله‌گران می‌توانند پس از شکست و بسته شدن قیمت این ارز (طبق چارچوب زمانی UTC) در بالاتر از 16.50 دلار، موقعیت‌های خرید خود را آغاز کنند و میزان حد ضرر را نیز بر روی قیمت 13.50 دلار نگه دارند.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر 14.2555 دلار کاهش دهند، دیدگاه صعودی ما نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV همچنان نزدیک به سطح حمایت 92.693 دلار معامله می‌شود.

تثبیت قیمت نزدیک به یک سطح حمایت مهم، بدون هیچ گونه بازگشت معناداری، معمولا احتمال شکست کف قیمتی را افزایش می‌دهد.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

اگر خرس‌ها قیمت این جفت ارز را به زیر 92.693 دلار کاهش دهند، این افت می‌تواند تا سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 78.506 دلار ادامه پیدا کند.

این یک سطح حمایت مهم است چراکه در صورت شکسته شدنش، جفت ارز BSV / USD می‌تواند تا قیمت 38.528 دلار سقوط کند.

برخلاف تصور ما، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی بازگردد و به بالاتر از خط روند نزولی افزایش یابد، می‌تواند تا سطح 113.960 دلار صعود کند.

پیش از مثبت شدن روند این کریپتوکارنسی، صبر خواهیم کرد تا قیمت بیت‌کوین SV بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XLM/USD :

ارز دیجیتال استلار (XLM) پس از عدم موفقیت‌اش در صعود به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.056 دلار، طی دو روز گذشته به سمت سطح حمایت 0.051014 دلار کاهش پیدا کرده است.

این سیگنالی منفی است چراکه نشان می‌دهد خریداران هنوز اطمینان ندارند کف قیمتی شکل گرفته است یا خیر.

نمودار قیمت استلار

اگر خرس‌ها موفق شوند این کریپتوکارنسی را به زیر سطح حمایت 0.051014 دلار بشکنند، جفت ارز XLM / USD روند نزولی خود را از سر خواهد گرفت.

سطح حمایت بعدی در این روند نزولی بر روی قیمت 0.041748 دلار است.

در مقابل، اگر مسیر قیمت این جفت ارز از سطوح فعلی تغییر یابد و به بالاتر از 0.056 صعود کند، حرکت آن تا سطح 0.060 دلار امکان‌پذیر است.

بالاتر از قیمت 0.060 دلار، معامله‌گران می‌توانند موقعیت‌های خرید خود را همانگونه که در تحلیل قبلی پیشنهاد شد، آغاز کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XTZ/USD :

گاوها در تاریخ 10 سپتامبر با خرید به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، از ارز دیجیتال تزوس (XTZ) حمایت کردند.

با این حال، پرایس اکشن امروز نشان‌دهنده‌ی برداشت سود در سطوح بالاتر است.

گاوها اکنون تلاش خواهند کرد تا جفت ارز XTZ / USD را به بالاتر از قیمت 1.528758 دلار برسانند، در حالی که خرس‌ها سعی در شکست آن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه دارند.

نمودار قیمت تزوس

اگر گاوها موفق شوند، احتمال افزایش قیمت آن تا 1.6555 دلار و بالاتر از آن تا 1.85 دلار وجود دارد.

ما پیش‌بینی می‌کنیم خرس‌ها بر روی قیمت 1.6555 دلار مقاومتی جزئی و بر روی قیمت 1.85 دلار نیز مقاومت سخت از خود نشان دهند.

اگر خرس‌ها موفق شوند این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بشکنند، افت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه امکان‌پذیر است.

ما در شرایط فعلی، وضع خرید مناسبی را که دارای نسبت پاداش به ریسک مناسب باشد، مشاهده نمی‌کنیم.

از این رو، انجام معامله‌ای را در سطوح فعلی پیشنهاد نمی‌کنیم.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx