نمودار قیمت بیت‌کوین به یک تقاطع صعودی نزدیک می‌شود

blank

نمودار قیمت بیت‌کوین به یک تقاطع صعودی نزدیک می شود که آخرین بار پیش از رسیدن قیمت به ۱۰ هزار دلار اتفاق افتاده بود .

پنجمین کندل هفتگی قیمت بیت‌کوین نیز سبز ثبت شد اما قیمت بیت‌کوین کماکان تحت تاثیر بازارهای سنتی است زیرا قیمت روز دوشنبه باری دیگر به زیر ۷ هزار دلار سقوط کرد.

قیمت بسته‌شدن بیت‌کوین در پایان هفته‌ گذشته ۷,۱۲۶ دلار با سقف قیمت ۷,۳۰۶ دلار و کف قیمت ۷,۴۷۲ دلار بود. این امر نشان‌دهنده افزایش ۳.۱۶ درصدی قیمت و پنجمین هفته متوالی فشار خرید پس از افت شدید قیمت به حدود ۳ هزار دلار بود که خیلی زود از این قیمت بازگشت کرد.

عناوین مطلب:

بیت‌کوین این هفته را با یک فروش گسترده آغاز کرد و باعث شد قیمت پایین‌تر از ۷,۰۰۰ دلار باقی بماند. این روند دنبال کننده بازارهای سنتی است که صبح دوشنبه ۲ درصد افت داشتند.

اتر که هفته گذشته ۱۴ درصد افزایش قیمت داشت و با رسیدن به بالاترین قیمت ۱۹۰ دلار از بیت‌کوین عملکردی بهتر داشت نیز با افت قیمتی ۲.۸۶ درصدی ۱۷۵ دلار معامله شد.

ای‌او‌اس که هفته گذشته رشد چشمگیر ۴ درصدی را تجربه کرده بود نسبت به بیت‌کوین و اتر مقاومت بیشتری نشان داد و بدون تغییر در قیمت ۲.۶۰ دلار معامله شد.

سلطه بیت‌کوین در هفته گذشته ۱.۲ درصد افت کرد و به اندکی پایین‌تر از ۶۴ درصد رسید. این افت بیشتر ناشی از افزایش قیمت اتریوم، ای‌او‌اس، لینک، و تزوس بود.

تحلیل

نمودار یک هفته‌ای بیت‌کوین

نمودار یک هفته ای بیت‌کوین تصویر نسبتا ساده‌ای برای این رمزارز نشان می‌دهد که توسط میانگین‌های متحرک کلیدی تعریف شده است.

میانگین‌های ۲۰۰ و ۱۰۰ هفته‌ای پیش از این به عنوان حمایت و مقاومت عمل می‌کردند. طی پنج هفته گذشته، قیمت به طور مکرر به میانگین متحرک ۱۰۰ هفته‌ای نزدیک می‌شد، و در نهایت با بسته‌شدن قیمت بالاتر از این میانگین متحرک عدم تمایل به فروش نشان داده شد.

بسته‌شدن قیمت هفتگی اندکی بالاتر از میانگین متحرک ۱۰۰ هفته‌ای همچنین به این معناست که قیمت برای دوباره رسیدن به بیشترین قیمت سال ۲۰۲۰، نیمی از راه را پیموده است. اگر این مومنتوم حفظ شود، میانگین متحرک ۲۰ هفته‌ای و اصلاح ۶۱.۸ درصدی موانع بعدی پیش از رسیدن به ۸ هزار دلار هستند.

نمودار نمودار یک هفته ای بیت‌کوین-دلار. منبع: Tradingview

در همین حال، اندیکاتور میانگین متحرک همگرایی واگرایی نشان می‌دهد که نمودار در حال نزدیک‌شدن به یک تقاطع صعودی است که پیشتر، در جهش‌های بزرگ‌تر صعودی دیده شده بود. در دو مورد اخیر، قیمت بیت‌کوین از ۱۰ هزار دلار عبور کرده بود.

علاوه بر این، یک واگرایی صعودی تائیدنشده روی هیستوگرام دیده می‌شود، که از صعودی‌بودن مومنتوم قیمت پشتیبانی می‌کند. همچنین، حجم هفته گذشته در سطحی نسبتا بالا باقی ماند که نشان می‌دهد خریداران اکنون برای پنج هفته متوالی کنترل قیمت را به دست گرفته‌اند.

این حجم خرید به‌وضوح توسط اندیکاتور حجم تعادلی نشان داده می‌شود. این اندیکاتور حجم انباشته تعیین شده توسط مسیر قیمت را دنبال می‌کند. بنابراین، این اندیکاتور خاص تاثیر حجم بالا و مداوم خرید را برجسته کرده و باعث ایجاد سقف‌های بالاتر و عبور از اوج قیمت سال 2020 می‌شود. این مسئله نشان می‌دهد که روند بازار طی هفته‌های اخیر کاملا صعودی بوده است.

btc tahlil 3 min نمودار یک هفته ای بیت‌کوین-دلار. منبع: Tradingview

کف قیمت هفته گذشته ۶,۵۰۰ دلار است که نشان می‌دهد علاقمندان به بازار صعودی تمایل دارند باری دیگر در ۶,۵۰۰ دلار خرید داشته باشند. این اتفاق در دسامبر ۲۰۱۹ نیز تکرار شده بود که در واقع یک دوره انباشت پیش از جهش سریع به ۱۰ هزار دلار بود.

به نظر می‌رسد بیت‌کوین توانسته باری دیگر به این بازه انباشت برسد. اگر قیمت دوباره به ۶,۵۰۰ دلار برسد انتظار می‌رود که این نقطه محدوده تمایل به خرید باشد. با این حال، برای اینکه روند صعودی بازار قدرت بگیرد قیمت باید از محدوده ۷ هزار دلار بالاتر برود.

نمودار یک روزه بیت‌کوین

طی نیمه دوم هفته گذشته، بیت‌کوین هم از میانگین متحرک ۵۰ روزه و هم از میانگین متحرک ۱۰۰ هفته‌ای عبور کرد. میانگین‌های متحرک ۲۰۰ و ۱۰۰ روزه بالاتر هستند و بالای دامنه انباشت قبلی که در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ شکل گرفت را هدایت می‌کنند.

برای عبور از این تزلزل قیمت در ابتدای سال جاری شش هفته زمان لازم بود. این مسئله نشان می‌دهد که برای عبور قیمت از میانگین‌های متحرک بالاتر و حرکت قیمت به سمت ۱۰ هزار دلار فشار بیشتری باید اعمال شود.

علائم مثبت اولیه به شکل خرید مداوم و کف‌های بالاتر دیده می‌شوند که اکنون نیز اتفاق افتاده است. با این حال، بیت‌کوین هنوز برای رسیدن به مقاومت باید ۱۲ درصد دیگر رشد داشته باشد.

btc tahlil 4 min نمودار یک روزه بیت‌کوین-دلار. منبع: Tradingview

الگوی بازگشتی bump and run

بیت‌کوین از سطح مقاومت نزولی نیز عبور کرده است که در فوریه با افت قیمت و خارج‌شدن برخی استخراج‌کنندگان از شبکه آغاز شد. الگوی نمودار مشابه با الگوی نموداری است که با نام الگوی بازگشتی bump and run شناخته می‌شود. هنگام عبور از این الگو، هدف قیمت به اندازه زمان آغاز الگو خواهد بود که در حال حاضر، این قیمت سقف ۱۰ هزار دلاری سال ۲۰۲۰ است.
برای عبور از این الگو حجم زیادی لازم است که در حال حاضر وجود ندارد. بنابراین، این الگوی مطلوب تائیدنشده باقی می‌ماند.

نمودار نمودار یک روزه بیت‌کوین-دلار. منبع: Tradingview

حفظ همبستگی بالا

در طول فروش گسترده ناشی از شیوع بیماری کووید۱۹ در سال ۲۰۲۰، بیت‌کوین به شدت با بازارهای سنتی همبستگی داشت. همبستگی بیت‌کوین با شاخص S&P 500 از همبستگی با طلا بیشتر بود. تا به امروز، طلا ایمن‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران بوده است.

همبستگی با شاخص S&P 500 نشان می‌دهد که بیت‌کوین هنوز به عنوان یک دارایی پرریسک در نظر گرفته می‌شود و افت بازارهای سنتی می‌تواند برای قیمت بیت‌کوین نیز مشکل‌آفرین باشد. دوشنبه صبح، زنگ خطر با افت قیمت به زیر ۷ هزار دلار به صدا درآمد.

همبستگی همبستگی بیت‌کوین با بازارهای سنتی. منبع: Tradingview

احساسات بازار

احساسات کلی بازار در خصوص قیمت بیت‌کوین هنوز پایین است. شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که بازار به طور کلی در وضعیت ترس شدید قرار گرفته. نرخ تامین سرمایه نیز یا منفی و یا نزدیک به صفر است و قراردادهای آتی با وارونگی زیر قیمت معامله می‌شوند.

در طول تاریخ بیت‌کوین، ترس شدید در بازار بهترین فرصت‌ها را برای خرید این رمزارز فراهم کرده است زیرا اکثر افراد به خاطر ترس بیش از حد نمی‌توانند از قیمت‌های پایین به خوبی استفاده کنند.

این تصور جمعی در بازارها اغلب اشتباه است و برخی از سرمایه‌گذاران وارونه‌کار که خلاف احساسات بازار عمل می‌کنند این اتفاق را سیگنال خوبی برای خرید می‌دانند.

btc tahlil 7 min شاخص ترس و طمع بیت‌کوین. منبع: Alternative.me

نگاهی به آینده

به طور خلاصه، بیت‌کوین به‌ وضوح به بازارهای سنتی گره خورده و همچنان در وضعیت شوک و ناپایداری مشابه این بازارها به سر می‌برد.

با توجه به اینکه تا نصف‌شدن (هاوینگ) پاداش بلاک فقط سه هفته مانده و واکنش‌هایی که قیمت بیت‌کوین اوایل امسال به رویداد هاوینگ نشان داده بود، در حال حاضر قیمت را هنوز هم می توان پایین تلقی کرد. شاهد این امر دامنه انباشت قبلی بالاتر از ۶,۵۰۰ دلار است که به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت حفظ خواهد شد.

طی هفته جاری، افراد متمایل به بازار صعودی به ۶,۵۰۰ دلار به عنوان فرصت خرید نگاه می‌کنند و افراد متمایل به بازار نزولی سعی می‌کنند از رسیدن قیمت به ۷,۲۰۰ جلوگیری کنند. یک شکست صعودی به سمت بالا می‌تواند به منزله هدف میانگین متحرک ۲۰ هفته‌ای بالاتر از محدوده ۷,۰۰۰ دلار باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx