کدام آلتکوین‌ها را در سال 2020 دنبال کنیم؟ (نظر متخصصان)

نظرات آلتکوین ها

در سال 2009 اولین بار سر و کله کلمه‌ای با نام کریپتوکارنسی پیدا شد و پرچمدار این برند و نام همان بیت‌کوین معروف است.

در حال حاضر صدها ارز دیجیتال کوچک و بزرگ دیگر با اهداف مختلف به وجود آمده‌اند؛ اما هنوز هم بیت‌کوین مهم‌ترین بین آن‌هاست.

اهمیت بیت‌کوین به قدری بالاست که به تمام ارزهای دیجیتال به جز بیت‌کوین، آلتکوین گفته می‌شود!

عناوین مطلب:

همانطور که گفته شد به تمام ارزهای دیجیتال به جز بیت‌کوین، آلتکوین گفته می‌شود و برخی از آن‌ها پتانسیل‌های فوق‌العاده بالایی برای رشد دارند. البته هیچ‌کس از آینده نیامده و غیرقابل پیش‌بینی بودن، تحولات سریع و آمدن تکنولوژی‌های جدید باعث سختی انتخاب از بین ارزها شده است.

مهم‌ترین آلتکوین در حال حاضر اتریوم است؛ اما‌ آلتکوین‌هایی همچون XRP، EOS، DASH و… نیز وجود دارند که در بین کاربران فضای ارزهای دیجیتال بسیار محبوب و معروف هستند.

در این متن می‌خواهیم در مورد آلتکوین‌های پتانسیل‌دار و قدرتمند بیشتر بدانیم و برای این کار از نظر 43 فرد خبره و معروف در زمینه‌های مالی و رمزارزها استفاده خواهیم کرد.

در هر حال اگر این سوال در ذهن‌تان است که \”کدام ارز دیجیتال ارزش خرید دارد؟\” یا \”کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد\” خواندن این نظرات می‌تواند به شما کمک کند.

1. پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مسوول ارشد بخش تکنولوژی Bitfinex:

altcoin-opinion

به جز بیت‌کوین من موارد مربوط به اتر، تتر، مونرو، تزوس، Algorand و تعداد زیادی توکن دیگر که همه در Bitfinex لیست شده‌اند را دنبال می‌کنم.

2. مارک.پی برنگر (Marc P. Bernegger)، سرمایه‌گذار بخش تکنولوژی اقتصادی در Crypto Finance:

مارک.پی

با وجود اینکه لیبرا آنگونه که برنامه‌ریزی شده است، اجرا نخواهد شد؛ اما به نظر من توسعه و پیشرفت آن بر تمام دنیای ارزهای دیجیتال تاثیر خواهد گذاشت.

به همین دلیل پیشرفت و عملکرد آن را خیلی دقیق دنبال می‌کنم.

در عین حال به برخی آلتکوین‌های قوی که اوضاع اقتصادی خوب، تیم سازنده و آینده خوبی دارند نیز توجه می‌کنم. به یاد داشته باشید که سهام آمازون بعد از حباب دات کام، 96 درصد سقوط کرد؛ اما بعد از آن تبدیل به یکی از موفق‌ترین کسب‌وکارهای اینترنتی گشته است.

3. سباستین بورگت (Sebastian Borget)، هم بنیانگذار و مدیر اجرایی سندباکس (The Sandbox):

سباستین

ما به طور فعال تمام بازی‌های جدید با تکنولوژی بلاک‌چین را دنبال می‌کنیم.

علاوه بر این به طور دقیق در مورد لیبرا، دخالت چین در بلاک‌چین با استفاده از یوآن دیجیتال، فضای دیفای در استیبل کوین DAI و چگونگی ورود قانون‌‌گذاری به فضای غیرمتمرکز، اطلاعات جمع‌آوری می‌کنیم.

4. پاول برادی (Paul Brody)، مدیر بخش بلاک‌چین شرکت Ernst & Young:

پاول

من اغلب اتر را دنبال می‌کنم؛ اما بیشتر به دلیل اینکه ببینم اکوسیستم و فضای آن سالم است.

قیمت‌های بسیار زیاد ممکن است که سرمایه‌گذاران را فراری دهد و قیمت‌های بسیار پایین نیز انگیره دیگران را می‌گیرد؛ هرچند در بلاک‌چین احتمال کمبود دیجیتال هست؛ اما این موضوع از بزرگترین دارایی‌اش دور است.

امیدوارم از این تکنولوژی برای رسیدن به دوران فراوانی استفاده کنیم.

5. دیوید چائوم (David Chaum)، موسس Elixxir:

دیوید

تیم‌های با استعداد زیادی وجود دارند که بر روی چالشهای مختلف کار می‌کنند. راستش را بخواهید امسال درگیر ساخت تیم شبکهXX و بلاک‌چین بودم. ما برای شبکه و سکه XX بسیار هیجان‌زده هستیم.

6. ویرجینیا کرام مارتوس (Virginia Cram-Martos)، مدیرعامل Triangularity:

اریک

اتر و احتمال انتشار ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را دنبال می‌کنم.

7. اریک کراون (Eric Crown) سرمایه‌گذار و معامله‌گر وال‌استریت:

جان

فکر می‌کنم در این بازار کاملا واضح است که اگر بیت‌کوین رشد نکند، بقیه نیز رشد نمی‌کنند (به جز چند استثنای محدود)؛ اما قضیه به همینجا ختم نشده و گاهی اوقات وقتی بیت‌کوین رشد می‌کند؛ بقیه صعود قیمتی را تجربه نمی‌کنند.

اگر می‌خواهید یک ارز دیجیتال به جز بیت‌کوین را داشته باشید، به این نکته توجه کنید که رشد آن مشروط به رشد بیت‌کوین است و باید دید که آیا بیت‌کوین رفتار خوبی دارد یا خیر(از ابتدای سال 2020، بیت‌کوین رشد مثبت با شیب بالایی داشته است).

روندها در حال حاضر بسیار قوی و قاطعانه پیش می‌روند و به جز چندین استثنا هیچ‌چیزی در دید من وجود ندارد.

8. جان دیوادوس (John deVadoss)، سرگروه تیم توسعه نئو:

دنیل

من نئو را پیگیری در دنبال می‌کنم و علاوه بر آن ورود ارزهای دیجیتال بانک مرکزی نیز حساس هستم.

من باور دارم که به زودی موج‌هایی از خلاقیت آینده‌نگرانه و موانعی از سر کوته‌فکری به وجود خواهند آمد که هردوی آن‌ها بخش ارزهای دیجیتال را شکل می‌دهند.

9. دنیل دیمرز (Daniel Diemers)، مسوول بلاک‌چین شرکت PwC:

altcoin-opinion

من به عنوان مدیر ارشد بخش بلاک‌چین EMEA، وظیفه حرفه‌ای دارم که کوین‌های دیگری به جز بیت‌کوین را رصد کنم و به نظرم همین موضوع است که این فضا و اکوسیستم را بسیار متنوع و جالب می‌کند.

شما چه یک فرد آینده‌نگر و با ایده‌های بزرگ بوده و یا ایده‌های کوچکی داشته باشید، با استفاده از بلاک‌چین و جامعه ارزهای دیجیتال می‌توانید اهداف خود را پیگیری کنید.

آن طور که من پیش‌بینی می‌کنم و نظرم است، یک روند بزرگ بر روی ارزهای دیجیتال تاثیر بیشتری می‌گذارد.

در بازارهای مالی کلاسیک بحث نگه‌داشتن سرمایه عادی است؛ اما در فضای رمزارزها اوضاع به این صورت نیست. به دلیل تراکنش موثرتر و بازار منعطف‌تر بانک‌ها و بازارهای مالی سنتی همچون بورس در سال 2020 به سمت رمزارز کشیده شده ‌اند.

من فکر می‌کنم 2020 سالی بسیار جالب است و نبرد گسترده‌تری بین ارزها اتفاق میفتد: ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، رمزارزهای مستقل، کوین‌های امنیتی، توکن‌های نوع لیبرا، استیبل کوین‌ها در یک نبرد بسیار بزرگ قرار خواهند گرفت و واقعا برای اینکه ببینم در سال آینده چه اتفاقی میفتد، هیجان‌زده‌ام.

10. تیم دراپر (Tim Draper)، سرمایه‌دار:

تیم

به جز بیت‌کوین، احتمالا تزوس؛ زیرا آن‌ها پیشرفت‌های بزرگی دارند.

همه چیز برای آن‌ها به خوبی پیش می‌رود و مهندسان مختلف در حال ایجاد چیزهای جالبی بر روی تزوس هستند. من فکر می‌کنم بسیار هیجان‌انگیز خواهد شد.

11. Adam Ficsor، مدیرعامل کیف پول واسابی:

جاشوآ

سال‌های گذشته چندتا از آلتکوین‌ها را دنبال می‌کردم؛ اما از هدر دادن وقت خود با آن‌ها خسته شدم. اگر کسی با یک آلتکوین با ارزش بیاید، امیدوارم از دید من پنهان نماند.

12. جاشوآ فرنک (Joshua Frank)، مدیرعامل TIE:

جاشوآ

من بخش زیادی از وقتم را روی بیت‌کوین متمرکز می‌کنم؛ زیرا اعتقاد دارم که اگر بیت‌کوین موفق نشود، بقیه بازار دارایی‌های دیجیتال نیز شکست خواهد خورد.

با اینکه فکر نمی‌کنم این موضوع تاثیر زیادی روی بازار رمزارزها داشته باشد؛ اما توکن‌های داخلی برای کار بدون تعطیلی در بزرگترین بانک‌های جهانی را دنبال می‌کنم.

13. متی گرینزپن (Mati Greenspan)، موسس کوانتوم اکونومیکس:

متی

با وجود اینکه چیزی برای یک سرمایه‌گذار معمولی در آن وجود ندارد؛ اما رصد کردن ابتکار‌های بانک مرکزی برای ارزهای دیجیتال ارزش دارد.

چین پرچمدار این حرکت است و انتظار می‌رود که یوآن دیجیتالی در نیمه اول سال جاری عرضه شود. اروپا دوم خواهد بود و فکر میکنم که یوروی دیجیتال را در سال 2020 معرفی خواهد کرد؛ اما در مورد لیبرا نمی‌توان چیزی گفت.

جالب‌تر از این موضوع برا معامله گران رمزارزها نبرد بین پلتفرم‌هایی است که بر روی اپلیکیشن‌های مصرفی غیرمتمرکز برای به دست آوردن سهمی در بازار است.

14. هلن های (Helen Hai)، مدیر موسسه خیریه بایننس:

هلن

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی.

15. آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیرعامل BitMEX:

altcoin opinion 15 min

من دیگر کوین‌ها را از روی علاقه و کنجکاوی دنبال می‌کنم و نه چیز دیگر.

16. Ivan on Tech، اینفلوئنسر یوتیوب:

altcoin opinion 16 min

من تزوس و Cardano را دنبال می‌کنم. ما در سال آینده برنامه‌های آموزشی برای این دو آلتکوین آماده‌ کرده‌ایم که آماده‌سازی بسیار هیجان‌انگیزی دارند.

17. ساشا ایوانوف (Sasha Ivanov)، موسس و مدیرعامل Waves:

ساشا

من هیچ آلتکوین خاصی را دنبال نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم بازار را به طور کلی دنبال کنم. حس میکنم که سال آینده برخی از مستقل شد‌ن‌ها را خواهیم دید و بازار کاملا به بیت‌کوین وابسته نخواهد بود.

18. کریستوف ایوانیز (Christoph Iwaniez)، مسوول ارشد اقتصادی Bitwala:

کریستوف

ما در مورد اتر به یک توافق رسیده‌ایم؛ زیرا اتریوم امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران، به خصوص در بخش DeFi قرار می‌دهد. ما به برنامه‌های DeFi اتریوم به خصوص MakerDAO بسیار توجه داریم.

19. جان جفریز (John Jefferies)، تحلیل‌گر مالی در CipherTrace:

جان

من لیبرا، یوآن دیجیتال، ریال دیجیتال، اتریوم، BNB، EOS، ریپل و تتر را دنبال می‌کنم. علاوه بر اینها به طور دقیق کوین‌های امنیتی؛ همچون، مونرو، زدکش و دش را به طور دقیق رصد می‌کنم. به پروژ‌ه‌های بیت‌کوین، دیکرد، گرین، بیم، لایت کوین و پروتکل آزتک اتریوم نیز علاقه دارم.

20. تال کول (Tal Kol)، هم بنیانگذار Orbs:

تال

من به پروژه‌هایی که به دنبال حل مشکلات روزمره با استفاده از رمزارزها هستند علاقه دارم و همچنین از نظر من بلاک‌چین در انتخابات 2020 نقش خواهد داشت.

در ماه نوامبر ما یکی از معدود پروژه‌هایی بودیم که افتخار رونمایی از خود در کارگروه بلاک‌چین کنگره بودیم که این مراسم توسط شورای جهانی بلاک‌چین تدارک دیده شده بود.

در این مراسم برخی از اعضای کنگره درخواست داشتند که در مورد استفاده‌های دیگر از بلاک‌چین به جز اقتصاد و رمزارزها صحبت کنیم.

ما از این فرصت استفاده کردیم که یک راه‌حل بر پایه بلاک‌چین برای احراز هویت محتوای دیجیتال معرفی کنیم. راه‌حلی که به ما برای محافظت کپی‌رایت کمک کرده و همچنین جلوی کاربران و محتوای تقلبی را می‌گیرد.

21. Sanja Kon، معاون بخش همکاری‌های بین‌الملل Utrust:

altcoin-opinion

واضحه که به جز بیت‌کوین، توکن اصلی Utrust را هم رصد می‌کنم. علاوه بر UTK، اتریوم و دیگر کوین‌های انعطاف‌پذیر این صنعت را نیز دنبال می‌کنم.

در ضمن Utrust با DASH نیز ادغام شده و همکاری می‌کند، DASH یک کوین بسیار عالی برای پرداخت‌ها و تجارت الکترونیک است. علاوه بر این‌ها آلتکوین DigiByte را هم در سال 2020 دنبال خواهم کرد.

در حال حاضر هزاران آلتکوین مختلف در وبسایت CoinMarketCap لیست شده و مشخص است که نمی‌توان تمام آن‌ها را بررسی و دنبال کرد؛ اما من عاشق دانستن در مورد پروژه‌های جدید و به روز بودن در فضای ارزهای دیجیتال بر پایه یک برنامه روزانه هستم.

22. جاناتان لوین (Jonathan Levin)، هم بنیانگذار و مدیر ارشد امنیتی شرکت Chainalysis:

جاناتان

لیبرا به دلیل محبوبیت و پتانسیلی که دارد جالب است.

ما به رصد و بررسی کردن این آلتکوین ادامه خواهیم داد و علاوه بر آن حواسمان به کمپانی‌های خلاق، مقالات تحقیقی و کانسپت‌های جدید تایید تراکنش‌ها هست.

23. ایوان لوثرا (Evan Luthra)، کارآفرین حوزه تکنولوژی و موسس startupstudio online و iyoko:

altcoin opinion 23 min

بیش‌ترین پیش‌بینی‌ها در حال حاضر در مورد یوآن دیجیتال انجام می‌شود، با توجه به پیشرو بودن چین در اقتصاد جهانی، یوآن دیجیتال یک قدم بزرگ در راستای تغییر سیستم اقتصادی است.

مقامات چینی امروزه تکنولوژی‌های مدرنی را وارد زندگی روزمره شهروندانش می‌کند و با توجه به برنامه‌هایش برای یوآن دیجیتال به نظر می‌رسد که این رمزارز به سرعت در بین مردم شایع شود.

اما در مورد دیگر کشورها باید بگویم که 2020 سالی است که هر کشور ارز دیجیتال مخصوص خودش را منتشر خواهد کرد و به احتمال زیاد این اتفاق بعد از ظهور یوآن دیجیتال میفتد.

من معامله‌گر نیستم؛ اما حواسم به سرمایه‌گذاری‌های اخیرم بر روی vid camera، GLBrain، Dreamr app و چند پروژه دیگر هست.

24. الکس مشینسکی (Alex Mashinsky)، مدیرعامل Celsius:

altcoin opinion 24 min

من اتریوم، EOS و قطعا CEL را دوست دارم، در حال حاضر توکن‌های زیادی وجود دارند؛ اما سوال اینجاست که آیا این توکن‌ها به کاربران خود بازده و سودی می‌دهند؟

نظر من این است که توکن‌ها و پروژه‌های DeFi که صاحبان و کاربران را در اولویت قرار می‌دهند، در طی ده سال آینده بسیار پر رونق خواهند شد.

25. جان مکافی (John McAfee)، کارآفرین حوزه رزمرازها:

altcoin opinion 25 min

من قطعا حواسم به توکن خودم به اسم Whackd هست.

Whackd خدای توکن‌هاست و تو این توکن به ازای هر تراکنش بدون توجه به مقدار آن، 10 درصد تراکنش به یک آدرس سوخته وارد خواهد شد و جالب‌تر اینجاست که هر هزار تراکنش یک‌بار، یک تراکنش بدون توجه به مقدار و اهمیت آن برای شما به طور کامل از بین رفته و همه چیزتان را از دست خواهید داد!

شاید باورش براتون سخت باشه؛ اما Whackd وجود داره! آیا شما آماده هستید که در دنیای واقعی بازی کنید؟

Whackd را بخرید و مطمئن باشید که همه چیزتان را از دست خواهید داد. این پیش‌بینی من برای سال 2020 است.

26. نیکولاس مرتن (Nicholas Merten)، موسس کانال یوتیوب DataDash:

نیکولاس

برای من خیلی جالب است که ببینم آیا بانک‌های مرکزی ارزهای دیجیتال خواهند ساخت یا خیر، در واقع همان دلار بر روی بلاک‌چین‌های در دسترس مانند اتریوم.

اگر این اتفاق بیفتد، نشانه بزرگی است که رمزارزها بر سر جای خود باقی خواهند ماند و بانک‌های مرکزی می‌خواهند که از قائله عقب نمانند. به نظر می‌رسد بانک مرکزی اروپا در خط مقدم این موضوع قرار دارد.

27. دیاگو مونیکا (Diogo Monica)، همبنیانگذار و مدیرعامل Anchorage:

دیاگو

رمزارزها و به خصوص بیت‌کوین استفاده بسیار قدرتمندی به عنوان ذخیره‌سازی ثروت دارند؛ اما دنیا هنوز انتظار دارد که ارزهای دیجیتال مورد اقبال عموم قرار گرفته و همچنین به عنوان راهی برای پرداخت مورد استفاده قرار بگیرد.

ما به عنوان بخشی از موسسان جامعه لیبرا و همچنین حمایت‌کننده از آلتکوین‌هایی که در حد استانداردهای ما در بخش امنیت و کیفیت باشند، خیلی از آلتکوین‌هایی که قرار است در سال 2020 عرضه شوند را دنبال می‌کنیم.

28. سامسون موو (Samson Mow)، مدیر استراتژی و برنامه‌ریزی Blockstream:

altcoin opinion 28 min

من در سال جاری به طور دقیق لیبرا را دنبال می‌کنم؛ زیرا یک شکست تماشایی بود و همچنین دنبال کردن ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی نیز می‌تواند بسیار جالب باشد؛ اما این موضوع به نحوه طراحی آن‌ها بستگی دارد.

اگر این رمزارزها به خوبی عرضه شوند، می‌توانند با استیبل کوین‌ها رقابت کنند.

29. نیکلاس نیکلایسن (Niklas Nikolajsen)، موسس و مدیرعامل Bitcoin Suisse:

نیکلاس

پروتکل کلیدی برای دنبال کردن در سال جاری اتریوم 2.0 است و همچنین دنبال کردن توسعه TON نیز می‌تواند جالب باشد.

در ضمن با توجه به مداخله سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا، رصد کردن رشد لیبرا و یوآن‌ دیجیتال گزینه‌های بعدی است.

ممکن است هردوی آن‌ها در تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال واقعی موفق نشوند و خیلی ساده تبدیل به یک پول دیجیتال گردند.

علاوه بر تمام این‌ها تزوس نیز در سال 2019 پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرد و برخی بلاک‌چین‌های آلترناتیو؛ همچون Cardano، Aeternity، Polkadot و برخی دیگر نیز قابل دنبال کردن هستند.

در سال 2020 به طور واضح مشخص خواهد شد که چه ارزهای دیجیتالی بر سر جای خود خواهند ماند و کدام ارز دیجیتال از بین خواهد رفت.

30. کیم نیسلون (Kim Nilsson)، محقق حوزه بلاک‌چین در WizSec:

کیم

به جز بیت‌کوین هیچ رمزارز دیگری توجه مرا به خود جلب نکرده است.

اول از همه اینکه بسیاری از آلتکوین‌ها کلاهبرداری هستند و دومین مورد این است که برخی از آلتکوین‌ها که می‌خواهند یک چیز خوب بسازند، معمولا شکست می‌خورند؛ زیرا به اندازه کافی دقت نداشته و یا تجربه کافی ندارند و همیشه ابزار غیرمتمرکز بدتری از بیت‌کوین ارائه می‌دهند.

با تمام اهداف مختلف، بیت‌کوین تنها ارز دیجیتالی بود که غیرمتمرکز بودن عملی و واقعی را وارد کار کرد و بقیه ارزهای دیجیتال در این حوزه شکست خوردند و امروزه بیت‌کوین استاندارد طلایی برای غیر متمرکز بودن است.

چرا کسی باید به راه‌های فرعی در این مورد توجه کند؟

این موضوع مانند این است که فردی درمانی قطعی برای سرطان پیدا کند و همزمان یک رقیب به وجود بیاید که \”درمان شماره 2\” را عرضه کند که نصف درمان اولی قدرت داشته باشد؛ اما درونش ویتامین C بوده و مزه توت فرنگی بدهد! اینگونه سردرگمی به وجود آمده و از هدف اصلی دور می‌شویم.

31. زک پرینس (Zac Prince) مدیرعامل BlockFi:

زک

استیبل کوین‌ها، لیبرا و دیگر ترکیبات مثل Pax Gold.

32. آلسیو رستانی (Alessio Rastani)، معامله‌گر:

آلسیو

باید بگم نئو، من از برخی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران مطرح و عالی بیت‌کوین شنیدم (این نظر آن‌هاست نه من) که نئو رمزارزی است که پشتیبانی چین را دارد و این احتمال وجود دارد که در چند سال آینده رشد کند.

33. فیلیپ سندر (Phillip Sandner)، مدیر بخش بلاک‌چین مدرسه فرانکفورت:

altcoin opinion 33 min

خیلی زیاد نیستند: توکن‌هایی که در حال حاضر کار می‌کنند، مثل اتر و BAT.

توکن‌هایی که با وجود فعال نبودن در حال حاضر، می‌توانند بسیار مهم باشند؛ مثل یورو دیجیتال، یوآن دیجیتال، دلار دیجیتال، لیبرا و تمام توکن‌هایی که تحت فعالیت بلاک‌چین لیختن اشتاین فعالیت می‌کنند.

34. رابرت شوترنر (Robert Schwertner)، اینفلوئنسر:

رابرت

در سال 2020 من پروژه‌های زیر را دنبال خواهم کرد.

BAT! من عاشقشم و مرورگر (Brave) ساختند که من هر روز از آن استفاده می‌کنم.

کروم در سال 2017 گیر کرده است؛ اما آینده از آن Brave است و شما می‌توانید با وبگردی توکن دریافت کنید.

Chainlink نیز جالب به نظر می‌رسد و همچنین در مورد تمام پروژه‌هایی که در کیف پول سامسونگ گلکسی؛ مانند Enjin لیست شده‌اند هیجان‌زده‌ام.

اتریوم در سال 2020 هنوز هم جالب است. خیلی از استارت‌آپ‌ها از بلاک‌چین آن استفاده کرده و با کارهای خود آن را رشد داده و ارزشش را افزایش می‌دهند.

من همچنین به لیست رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال توسط دولت چین نیز نگاه می‌کنم:

EOS در آخرین رتبه‌بندی در 19 دسامبر سال 2019 رتبه اول را کسب کرد و به نظرم این موضوع به حق است؛ زیرا EOS در حال ریکاوری و بازیابی خودش است.

قراردادهای هوشمند قابل تغییر آن می‌تواند برای برنامه‌نویسان بسیار کمک‌کننده باشد. اتریوم یک رقیب سرسخت است؛ اما در رتبه‌بندی دولت چین در مقام دوم ایستاده است. . اتریوم یک رقیب سرسخت است؛ اما در رتبه‌بندی دولت چین در مقام دوم ایستاده است.

رمزارز ATOM نیز با شبکه‌ای از بلاک‌چین‌هایش که مشکل مقیاس‌پذیر را حل می‌کند، بسیار هیجان‌انگیز است.

35. دنی اسکات (Danny Scott)، مدیرعامل CoinCorner:

altcoin opinion 35 min

من همیشه پیشرفت‌های جدید مربوط به آلت‌کوین‌های فعلی و همچنین ظهور رمزارزهای جدید را دنبال می‌کنم.

به طور واضح لیبرا توجه زیادی از مردم را به خود جلب کرده است و من هم در یک پست در سایت مدیوم آن را مورد بررسی قرار دادم و پیش‌بینی کردن که هرگز عرضه نخواهد شد!

36. لکس سوکولین (Lex Sokolin)، یکی از مدیران بخش تکنولوژی اقتصاد ConsenSys:

لکس

مهم‌ترین معیار من برای دنبال کردن یک پروژه داشتن بلاک‌چین قابل برنامه‌نویسی برای تولید نرم‌افزار است. بیت‌کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال داستان‌ها و روایت‌های متقاعد‌کننده‌ اقتصادی در مورد قدرت به ما می‌گویند؛ اما هرگز نمی‌گویند که آینده اقتصاد چگونه بوده و چگونه قرار است اجرا و مدیریت شود.

با استفاده از نرم‌افزارهای ConsenSys؛ مانند Alethio ما برنامه‌نویسان زیادی را می‌بینیم که توانسته‌اند نرم‌افزارهای غیرمتمرکز کاربردی‌ای را بسازند.

  • آیا مردم در حال انتقال پول به یکدیگر هستند؟
  • یا دارند توکن‌های دیجیتال را جمع‌آوری می‌کنند؟
  • یا در حال معامله یک سری دارایی‌های خاص هستند؟
  • و یا دارند کارهای محرما‌نه‌ای را انجام می‌دهند؟

با نگاهی به زنجیره‌ها و فعالیت آن‌ها، بسیار شگفت‌انگیز است که می‌بینیم مردم به سمت نرم‌افزارهای بدون نیاز به اجازه رفته‌اند؛ درست مانند نگاه کردن به عملکرد درونی یک ساعت بزرگ است که چر‌خ‌دنده‌های آن در شب با صدای بلند کار می‌کنند.

هرچه چرخ‌دنده‌ها بیشتر باشد، صدای کلیک ساعت بیشتر می‌شود. هرچه سازندگی و کاربرد آن‌ها بیشتر شود، داستانی که می‌گویند نیز بزرگ‌تر خواهد شد.

اقتصاد غیرمتمرکز و پروژه‌هایی همچون MakerDAO، Set Protocol، Uniswap و غیره نشان می‌دهند که آینده کارکرد اقتصاد چگونه است. نیاز به تصور نوشته شدن نرم‌افزارهای اقتصادی بر روی بلاک‌چین‌ها نیست؛ زیرا در حال حاضر وجود دارند.

برای من اپلیشن‌های و راه‌حل‌های لایه دار متقاعدکننده‌ترین چیزی است که تکنولوژی اقتصادی این روزها در حال اتفاق افتادن است. فهمیدن و استفاده از آن‌ها می‌تواند تمرکز اصلی کسانی باشد که به آینده اقتصاد علاقه دارند.

37. اولی اسپانکوفسکی (Ulli Spankowski)، مدیر دیجیتال Boerse Stuttgart:

altcoin opinion 37 min

ما به کوین‌ها از یک دید متفاوت نگاه می‌کنیم؛ از جمله این دیدگاه‌ها می‌توان به مقبولیت در بازار، ساختار نظارتی، طراحی فنی پروتکل و تیم سازنده اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها جنبه‌های مالیاتی، طبقه‌بندی شدن برای پرداخت‌ها، کاربردی بودن و امنیت از دیگر موارد مهم برای ماست.

38. الکس تاپسوت (Alex Tapscott)، همبنیانگذار مرکز تحقیقاتی بلاک‌چین:

الکس

تا وقتی که مردم این جمله را با یک مشاوره اقتصادی و سرمایه‌گذاری اشتباه نگیرند، می‌توانم بگویم که به ATOM علاقه بسیاری دارم. ATOM توکن اصلی برایی شبکه Cosmos است.

Cosmos پروژه‌ای است که در سال 2017 با یک سرمایه کوچک راه‌اندازی شد و از آن موقع تا کنون تبدیل به یکی از بزرگترین جامعه‌های سالم در این حوزه شده است.

من فکر می‌کنم یکی از چیزهایی که در مورد این پروتکل‌ها بسیار جالب می‌باشد، این است که برخی از کسانی که بیشترین رشد مالی را در آن‌ها داشته‌اند، توانسته‌اند تعداد زیادی از مردم را به سمت این پروتکل بکشانند؛ اما کسانی از همه موفق‌تر بودند که توانسته‌اند خیلی سازمان‌یافته و سالم کار کنند.

این همان چیزی است که در سال 2015 در اتریوم دیدیم و اکنون Cosmos نیز همان روند را داشته و به سرعت و رشد خود ادامه خواهد داد.

اگر به صفحه اصلی Cosmos مراجعه کنید، تعداد زیادی از مردم را می‌بینید که در حال توسعه پروژه‌های مختلف هستند و دلیل استفاده آن‌ها از Cosmos این است که بهترین و راحت‌ترین تکنولوژی را در اختیار دارند.

اما اگر به طور خلاصه بخواهم حرف‌هایم را جمع کنم، باید بگویم که من خودم ATOM دارم و شاید کمی از طرف خودم در حال صحبت کردن باشم.

39. الکساندرا تینسمن (Alexandra Tinsman)، رییس موسسه NEM:

altcoin opinion 39 min

من آلتکوین‌ها را توسط دیگر غول‌های این صنعت؛ مانند بایننس دنبال می‌کنم.

آن‌ها به نوعی تقابلی در برابر پروژه‌های غیرمتمرکزتر همچون NEM و بیت‌کوین هستند. من همچنین به پروژه‌هایی که در چین در حال انجام است علاقه دارم و پیش‌بینی می‌کنم در یک یا دو سال آینده موجی از رشد در آن‌ها را خواهیم دید.

من Decred را دنبال می‌کنم تا ببینم مدیریت آن چگونه است و پروژه sharding اتریوم نیز ارزش دنبال کردن را دارد.

علاوه بر اینها به معاملات صرافی‌های ژاپنی نیز دقت می‌کنم؛ زیرا جامعه‌ ژاپنی اطلاعات زیادی در مورد رمزارزها دارند.

40. جان تودارو (John Todaro)، سرپرست TradeBlock:

جان

من آلتکوین‌هایی همچون اتر که ارزش بازار زیادی دارند را به طور دقیق دنبال می‌کنم و همچنین فعالیت رمزارزهای امنیتی همچون زدکش و مونرو را نیز رصد می‌کنم.

آلتکوین‌های سهامیغ مثل تزوس و Cosmos نیز در لیست من هستند. علاوه بر اینها در مورد استیبل کوین‌ها؛ همچون پروژه لیبرا، DAI، USDC و غیرهنیز اطالاعات جمع‌آوری می‌کنم.

41. ولادیمیر توموکو (Vladimir Tomko)، همبنیانگذار، مدیرعامل و بازی‌ساز Blockchain Cuties Universe:

altcoin opinion 41 min

آلتکوین‌هایی که من آن‌ها را دنبال می‌کنم به شرح زیر هستند:
TRX، ETH، NEO، EOS، ENJ، KLAY، MATIC، BAT، Mana و TON و لیبرا که به زودی عرضه خواهند شد.

42. اریک وورهیز (Erik Voorhees)، مدیرعامل ShapeShift:

altcoin opinion 42 min

ETH، EOS، ATOM، BNB، XMR، ZEC، MKR و قطعا توکن جدید خودمان با نام FOX که با آن می‌توانید به رایگان در ShapeShift معامله کنید.

43. Whale Alert

altcoin-opinion

از آنجایی که موسسه Whale Alert بزرگترین بلاک‌چین‌ها را با هدف پوشش دادن 99 درصد ارزش تمام تراکنش‌های بلاک‌چین را دنبال می‌کند، من سعی می‌کنم تا جایی که می‌شود آلتکوین‌های موجود فعلی و آلتکوین‌های آینده را دنبال کنم.

44. الكساندر زیدلسون (Alexander Zaidelson)، مدیرعامل Beam:

الكساندر

من به طور دقیق پیشرفت‌ها در حوزه امنیتی را رصد می‌کنم. مونرو، زدکش، Grin و قطعا Beam.

سخن پایانی

بیت‌کوین در حال حاضر به تنهایی بخش بزرگی از بازار رمزارزها را در اختیار خود گرفته است که موضوع عجیبی نیست؛ اما نمی‌توان حضور و موفقیت آلتکوین‌های مطرح دیگر را نیز انکار کرد.

برخی از افراد هستند که با معامله آلتکوین‌ها توانسته‌اند سود‌های هنگفتی به جیب بزنند و همین موضوع باعث شده است که خیلی از کاربران به این فضا کشیده‌ شوند؛ اما ورود به هر حوزه‌ای نیازمند تحقیق و مطالعه است.

بهترین کار استفاده از تجربه و نظرات کسانی است که بیشترین ارتباط را با فضای رمزارزها دارند و ما در این مطلب از بورسینس نظر 44 نفر از بهترین و مطرح‌ترین متخصصان را برای شما آوردیم تا بتوانید تصمیم عاقلانه‌تری بگیرید.

در این مطلب نظر 44 تا از مدیران، اینفلوئنسرها، موسسه‌ها وفعالان دنیای ارزهای دیجیتال را برای شما نوشتیم تا بهتر در مورد دنبال کردن آلتکوین‌ها در سال 2020 تصمیم‌گیری کنید.

به طور خلاصه به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال دولتی و بانک‌های مرکزی به همراه لیبرا مهم‌ترین موضوعات در سال 2020 در مورد ارزهای دیجیتال باشند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank