چرا ۸,۱۰۰ دلار سطحی کلیدی برای قیمت بیت‌کوین طی 6 ماه آینده است؟

تحلیل ارز دیجیتال

بنا به دلایلی، بیت‌کوین ممکن است نتواند از مقاومت 10,000 دلاری عبور کند و احتمال پول بک به زیر 9,000 دلار وجود دارد.

بیت‌کوین در حال حاضر با قیمت ۹,۶۰۴ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده کاهشی ۲.۱۳ درصدی طی 24 ساعت گذشته است. همچنین، طی 24 ساعت گذشته سایر 10 رمزارز برتر نیز تغییراتی قرمز و نزولی نشان می‌دهند. با این حال، کاهش قیمت اتر و کاهش ریپل، در همین زمان، به ترتیب 1.40 و 0.83 درصد بوده است و می‌توان گفت افت کمتری نسبت به بیت‌کوین تجربه کرده‌اند.

در حال حاضر، سلطه بیت‌کوین 64.7 درصد و در حال کاهش است که علت آن را می‌توان رشد نسبتا قدرتمند آلت کوین‌ها طی چند هفته اخیر دانست.

عناوین مطلب:

chart1 1

نمای 24 ساعته بازار رمزارز. منبع: Coin360

نمودار یک‌هفته‌ای

نمودار هفتگی بیت‌کوین نشان می‌دهد که بیت‌کوین، پس از دوره‌ای از ایجاد کف‌های پایین‌تر، برای سومین مرتبه تلاش کرده تا از سد مقاومت 10,000 دلاری عبور کند.

از آگوست 2019 (شهریور 98)، قیمتی که بیت‌کوین نتوانسته از سد آن عبور کند و هفته خود را بالاتر از آن ببندد، 10,500 دلار بوده است.

اندیکاتور میانگین متحرک همگرایی واگرایی (مکدی) نیز در حال حرکت بالاتر از صفر است و با ایجاد سقف‌های بالاتر روی هیستوگرام تقاطعی صعودی داشته است که نشان‌دهنده قدرت حرکت است.

حجم معاملاتی روزانه نیز طی 10 تا 12 هفته گذشته رو به افزایش بوده است.

chart2 1 نمودار یک‌هفته‌ای بیت‌کوین/دلار. منبع: Tradingview

اندیکاتور محدوده قابل مشاهده پروفایل حجم معاملات (VPVR) نیز حجم معاملات را بر اساس قیمت نشان می‌دهد و برای آگاهی از اینکه چه سطوح قیمتی بیشترین طرفدار در بازار را دارد مفید است.

از سال 2019، بیشترین حجم معاملاتی زیر 9,700 دلار بوده و حجمِ اندکی نیز بالاتر از این سطح معامله شده است. با این حال، عبور از این سطح می‌تواند به معنای احتمال افزایش نوسانات باشد.

بیشترین قیمت معاملاتی بیت‌کوین زیر 9,700 دلار بوده است؛ بنابراین، بیت‌کوین باید برای کاهش قیمت خود سطح حمایتی بیابد.

گره‌های پرتراکم نیز در محدوده 8,800 و 8,000 دلار قابل مشاهده هستند؛ در این مناطق، میانگین‌های متحرک 50 و 20 هفته‌ای دیده می‌شوند. در صورت افت قیمت، خریداران احتمالا در این محدوده‌ها اقدام به خرید می‌کنند. نقطه عطف سالیانه نیز در محدوده 8,100 دلار واقع شده و در روند صعودی تا 10,000 دلار به عنوان یک سطح حمایت کلیدی عمل کرده است.

میانگین متحرک 20 هفته‌ای همیشه سطحی مهم بین بازار صعودی و نزولی بیت‌کوین بوده است. با این حال، اگر این سطح حفظ نشود، در سطوح بعدی میانگین متحرک 100 هفته‌ای در 7,200 دلار و میانگین متحرک 200 هفته‌ای در 5,900 دلار وجود دارند، که همیشه سطوح حمایتی قوی برای بیت‌کوین بوده‌اند.

قیمت بالاتر از تمام این میانگین‌های متحرک کلیدی به روند خود ادامه می‌دهد و بنابراین، در مجموع می‌توان بازار را صعودی دانست. با این حال، در نمودار هفتگی مشاهده می‌شود که روند از ایجاد سقف‌های بالاتر باز مانده است.

chart3 1 نمودار یک‌هفته‌ای بیت‌کوین. منبع: Tradingview

نمودار یک‌روزه

نمودار چهارساعته نیز بیت‌کوین را بالاتر از تمام میانگین‌های متحرک کلیدی نشان می‌دهد. علاوه بر این، میانگین متحرک 50 روزه نیز یک تقاطع طلایی بالاتر از میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه ایجاد کرده است.

همچنین، در این نمودار دیده می‌شود که قیمت درون یک مثلث بزرگ متقارن در حال نوسان بوده است که در مجموع می‌توان آن را صعودی دانست و با توجه به عرض مثلث، هدف قیمت را نیز می‌توان 12,000 دلار در نظر گرفت.

قیمت همچنین نشانگر یک شکست کاذب و بازگشت در سطح 10,400 دلار است، سطحی که بیت‌کوین طی 9 ماه اخیر تلاش داشته تا آن را به حمایت تبدیل کند. برای اینکه خریداران از روند صعودی قیمت مطمئن شوند، قیمت باید بالاتر از این سطح بسته شده و باقی بماند و همچنین بتواند سقف‌های بالاتری تشکیل بدهد.

chart4 1 نمودار یک‌روزه بیت‌کوین. منبع: Tradingview

نمودار یک‌روزه بیت‌کوین نشان می‌دهد که روند مکدی نیز تا حدی صعودی بوده و بالاتر از صفر حرکت کرده است؛ با این حال، این روند چندان قدرتمند نبوده است. حجم نیز در مجموع، پایین‌تر از حد میانگین بوده و میله‌های حجمِ بالا اخیرا اغلب نزولی بوده‌اند.

حجم کم معاملات اغلب در محدوده تثبیت قیمت دیده می‌شود، همانطور که به هنگام تلاش بیت‌کوین برای عبور از مقاومت 8,000 دلاری حجم معاملات کم بود. با این حال، افزایش مستمر حجم خرید منجر به شکست حجم تعادلی شد. حجم تعادلی (OBV) اندیکاتوری است که براساس حرکات قیمت، حجم روزانه اضافه یا کم می‌کند و درنتیجه، بر تاثیر حجم بر قیمت تاکید دارد.

حجم تعادلی در حال حاضر، روی خطی صاف باقی مانده و از محدوده تثبیت قیمت خارج نشده است. با توجه به تاثیری که حجم در مجموع روی قیمت دارد، هیچ کاهش یا افزایشی در تایم‌فریم روزانه دیده نمی‌شود.

chart5 نمودار یک‌روزه بیت‌کوین. منبع: Tradingview

نمودار چهارساعته

نمودار چهارساعته نیز نشان می‌دهد که میانگین متحرک 50 روزه بیت‌کوین تبدیل به حمایت شده است. علاوه بر این، حمایتی دیگر نیز در نوک مثلث دیده می‌شود. این دومین شکست مهم قیمت است. همچنین، عبور از مثلث و حفظ قیمت بالاتر از محدوده 9,600 دلار نیز می‌تواند نشانه مثبتی برای خریداران باشد.

chart6 1 نمودار چهار ساعته بیت‌کوین. منبع: Tradingview

مکدی نیز در نمودار چهار ساعته به روند خود ادامه داده و پس از ایجاد چند میله حجم قرمز و متوالی یک تقاطع نزولی ایجاد کرده است. این مسئله می‌تواند نشان‌دهنده شکستی قابل‌توجه در حجم تعادلی باشد.

همچنین واگرایی واضحی بین حجم تعادلی و قیمت دیده می‌شود. بیت‌کوین سعی دارد به روند صعودی خود ادامه دهد؛ با این حال، کاهش حجم تعادلی به این معنا است که حجم خریداران برای ادامه روند صعودی کافی نیست.

chart7 نمودار چهار ساعته بیت‌کوین. منبع: Tradingview

احساسات عمومی بازار

نمودار قراردادهای آتی در بورس کالای شیکاگو (CME) نسبت به نمودار قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین اندکی متفاوت است و واگرایی واضحی بین حجم و قیمت دیده می‌شود. در این نمودار، همانطور که میله‌های قرمز نشان می‌دهند و با توجه به کاهش واگرایی حجم تعادلی، حجم به‌وضوح به نفع فروشندگان و بازار نزولی است.

chart8 نمودار یک‌روزه قراردادهای آتی بیت‌کوین در بورس کالای شیکاگو. منبع: Tradingview

هزینه پریمیوم (وجه ضمانت) قراردادهای آتی در انتهای ماه جولای (اوایل مرداد) 0.5 درصد است و انتظار نمی‌رود قیمت این قراردادها تا پیش از پایان سال از 10,000 دلار فراتر برود.

این در مجموع نشانه بدی نیست زیرا احساسات نسبت به بازار بیش از حد معمول صعودی نیستند. با این حال، این امر در گذشته نشانه‌ای نزولی بوده است.

نگاهی به آینده

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین در وضعیتی صعودی به سر می‌برد و قصد دارد از سد مقاومت کلیدی 10,500 دلاری عبور کند. با این حال، هنوز نتوانسته حجم کافی برای عبور از این مقاومت را پیدا کند. اگر حجم خرید به اندازه کافی افزایش یافته و 10,500 تبدیل به حمایت شود، نوسانات بیت‌کوین افزایش یافته و خریداران می‌توانند منتظر سطح 12,000 دلاری قیمت به عنوان هدف بعدی باشند.

با این حال، به نظر می‌رسد حجم در محدوده 10,000 دلار تحت کنترل فروشندگان است و واکنش‌های صعودی حال حاضر برای شکست حجم تعادلی کافی نیست.

احتمال دارد برای افزایش علاقه خرید قیمت اندکی نزول کند، که در این صورت میانگین متحرک 20 هفته‌ای و نقطه عطف 8,100 دلاری نقش مهمی در تعیین قیمت طی شش ماه آینده بازی می‌کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx