تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 16 ژوئن، 27 خرداد

تحلیل ارز دیجیتال

افزایش اخیر میزان قراردادهای باز اختیارات معامله‌ی بیت‌کوین و اتریوم، نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران سازمانی همچنان به ساختن موقعیت‌های خود با استفاده از این دو کریپتوکارنسی برتر مشغول هستند.

حجم معاملات روزانه معاملات آتی ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) از حدود 20 میلیارد دلار در تاریخ 11 ژوئن به شدت کاهش یافت و در تاریخ 13 ژوئن به حدود 5 میلیارد دلار رسید.

این موضوع سیگنالی منفی است چراکه حجم آن در حین سقوط شدید تاریخ 11 ژوئن افزایش یافته بود اما در حین بازگشت مجدد در تاریخ 12 و 13 ژوئن کاهش یافت.

عناوین مطلب:

در تاریخ 14 ژوئن، این برترین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap افت کرد اما حجم معاملات آتی آن افزایش یافت، که این نشان دهنده‌ی میزان بالای معاملات نزولی در زمان سقوط بازار و تعداد پایین‌تر معاملات صعودی در زمان پول بک بازار است.

در حالی که اکنون حجم معاملات این ارز کاهش یافته، اما میزان قراردادهای باز مشتقات بیت‌کوین برای اولین بار در طی سه ماه به حدود 4 میلیارد دلار افزایش یافته است.

این موضوع نشان می‌دهد بازیکنان بلندمدت هنوز موقعیت‌های خود را تسویه نکرده‌اند، چراکه فعلا شاهد افت شدیدی از سطوح فعلی نیستند.

در حال حاضر، تنها میزان قراردادهای باز بیت‌کوین نیست که افزایش یافته، قراردادهای آتی اتریوم (ETH) نیز رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

این موضوع نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران سازمانی با افزایش موقعیت‌های خود از طریق این آلت‌کوین بزرگ، قصد دارند سبد پرتفلیوی خود را متنوع کنند.

البته سرمایه‌گذاران خرد نیز از این قافله عقب نمانده‌اند.

داده‌های منتشر شده توسط شرکت glassnode نشان می‌دهد تعداد کیف پول‌های حاوی 0.1 بیت‌کوین و همین مقدار مشابه در اتریوم (ETH) ، به بالاترین میزان خود رسیده است.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، به تحلیل نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی بپردازیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

عدم موفقیت گاوها در رساندن قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 9,495 دلار) طی سه روز گذشته، باعث افزایش فروش شد.

در تاریخ 16 ژوئن این کریپتوکارنسی به زیر خط حمایت از مثلث متقارن شکسته شد.

با اینکه این شکست نشانه‌ای بسیار منفی بود، اما خرس‌ها نتوانستند فشار فروش را در سطوح پایین‌تر حفظ کنند.

نمودار

درنتیجه مسیر جفت ارز BTC / USD از سطح 8,910.04 دلار وارونه شد و در حال حاضر به داخل مثلث صعود کرده است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت دهند، احتمالاً تلاش دیگری را در جهت شکست سقف محدوده‎‌ی 10,000 تا 10,500 دلار شاهد خواهیم بود.

در مقابل، اگر خرس‌ها مجددا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دفاع کنند، احتمالاً برای بار دیگر در جهت کاهش این آلت‌کوین به زیر مثلث تلاش خواهند کرد.

بسته شدن قیمت بیت‌کوین (طبق چارچوب زمانی UTC) به زیر مثلث، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود و می‌تواند منجر به افت آن تا سطح 8,638.79 و به زیر آن تا 8,130.58 دلار شود.

از آنجایی که اکنون هر دو گروه گاوها و خرس‌ها در جهت کسب برتری در تقلا و کشمکش هستند، نوسان قیمت برای چند روز آینده بالا خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 11 ژوئن به زیر کانال صعودی شکسته شد.

برخلاف شکست‌های قبلی (که به صورت بیضی شکل در نمودار نشان داده شده‌اند)، گاوها نتواستند قیمت این ارز را مجددا وارد کانال کنند و آن را حفظ نمایند.

درنتیجه این موضوع فروش بیشتر اتریوم را در پی داشت و سپس این دومین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap به زیر خط روند صعودی شکسته شد.

سطح حمایتی جزئی بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 217 دلار) وجود دارد که به زیر آن، این افت می‌تواند تا قیمت 196 دلار و سپس تا 176.112 دلار ادامه پیدا کند.

نمودار

از سوی دیگر، اگر جفت ارز ETH / USD از میانگین متحرک ساده 50 روزه بازگردد و بالاتر از سطح 225.783 دلار باقی بماند، تقاضایی شدید در سطوح پایین را نشان می‌دهد.

این می‌تواند منجر به تثبیت قیمتی چند روزه بین محدوده‌ی 253.556 تا 225.783 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

بازگشتی ضعیف از خط حمایت مثلث متقارن نشان دهنده‌ی نبود خریداران در سطوح بالاتر است.

در حال حاضر، خرس‌ها تلاش می کنند ارز دیجیتال ریپل (XRP) را به زیر مثلث کاهش دهند.

شیب رو به کاهش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.197 دلار) و قرار داشتن شاخص مقاومت نسبی در منطقه‌ی منفی، برتری خر‌س‌ها در بازار را نشان می‌دهند.

در نتیجه‌ی بسته شدن قیمت این سومین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap به زیر مثلث (طبق چارچوب زمانی UTC)، این ارز می‌تواند تا سطح 0.16 دلار افت کند و اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود، سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 0.14 دلار خواهد بود.

نمودار

با این حال، اگر گاوها بتوانند جفت ارز XRP/ USD را درون مثلث نگه دارند، نشان دهنده‌ی جمع‌آوری این ارز در سطوح پایین‌تر خواهد بود.

اگر این آلت‌کوین بالاتر از مثلث شکسته شود، برتری به نفع گاوها تغییر پیدا خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

اگرچه ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) طی چند ماه گذشته در محدوده‌ی رنج وسیع 200 تا 280.47 دلار معامله شده است، اما قیمت آن طی چند روز گذشته در محدوده فشرده‌تر 217.55 تا 2555.46 دلار قرار گرفت.

در حال حاضر، خرس‌ها در تلاش هستند تا این پنجمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر سطح حمایت 217.55 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، افت این ارز تا قیمت 200 دلار محتمل است.

گاوها احتمالاً از محدوده‌ی 200 تا 217.55 دلار به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد و شکستن بیت‌کوین کش به زیر این محدوده نیز سیگنال منفی بزرگی است.

نمودار

در مقابل، اگر جفت ارز BCH / USD از محدوده‌ی 200 تا 217.55 دلار بازگردد، نشان دهنده‌ی جمع‌آوری این ارز در سطوح پایین‌تر خواهد بود.

این امر همچنین بیت‌کوین کش را در محدوده‌ی رنج نگه خواهد داشت و می‌تواند فرصت خریدی را برای معامله‌گران فراهم کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV برای نخستین بار از تاریخ 2 آوریل به زیر سطح حمایت بحرانی 170 دلار شکسته شد.

این موضوع سیگنالی منفی است چراکه نشان می‌دهد گاوها قادر به دفاع از این سطح نیستند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 188 دلار) شروع به کاهش کرده است و RSI نیز نزدیک به سطوح بیش فروخته شده قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها دارای برتری هستند.

نمودار

اگر این ششمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap به زیر سطح 170 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، نشان خواهد داد این محدوده‌ی رنج به سمت نزول منتهی شده است.

به زیر سطح 170 دلار، احتمال افت این آلت‌کوین تا قیمت 146.20 دلار و سپس تا 120 دلار وجود خواهد داشت.

اگر جفت ارز BSV/USD بالاتر از قیمت 170 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، این دیدگاه نزولی باطل خواهد شد.

چنین حرکتی نشان می‌دهد گاوها مشغول دفاع از سطوح حمایت هستند و احتمالاً بیت‌کوین SV برای چند روز دیگر نیز در محدوده‌ی رنج باقی خواهد ماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

بازگشت ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) پس از سقوطی شدید در تاریخ 11 ژوئن، نتوانست به بالاتر از میانگین‌های متحرک افزایش یابد.

این موضوع نشانگر عدم تقاضا در سطوح بالاتر است.

احتمالا اکنون خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا این ارز را به سطح حمایت محدوده‌ی رنج وسیع 39 تا 51 دلار کاهش دهند.

نمودار

از ماه آوریل تاکنون، سطح 39 دلار شکسته نشده است، از این رو، احتمالاً گاوها در هنگام افت تا این سطح به طور تهاجمی لایت‌کوین را خریداری خواهند کرد.

بازگشتی قدرتمند از این سطح حمایت، احتمال اینکه این شرایط خنثی برای چند روزی ادامه پیدا کند را افزایش خواهد داد.

در یک محدوده‌ی رنج وسیع، بازگشتی قدرتمند از سطح حمایت می‌‌تواند به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود.

اگر خرس‌ها این هفتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر سطح 39 دلار کاهش دهند، این دیدگاه نامعتبر خواهد شد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، احتمال افت آن تا قیمت 32.50 دلار وجود خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) طی روزهای گذشته بین محدوده‌ی رنج 18.1377 تا 15.72 دلار در نوسان بوده است.

پس از آنکه این ارز نتوانست در حدود تاریخ 21 می تا 2 ژوئن سقف محدوده‌ی رنج را شکست دهد، خرس‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند تا این آلت‌کوین را به زیر سطح حمایت کاهش دهند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه شروع به کاهش کرده است و RSI نیز در منطقه‌ی منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها برتری را در اختیار دارند.

نمودار

اگر این هشتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap به زیر سطح 15.72 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، امکان افت آن تا قیمت 13.65 دلار وجود دارد.

این سطح حمایت برای بیش از 2 ماه است که حفظ شده است، از این رو، گاوها تلاش خواهند کرد برای بار دیگر از آن دفاع کنند.

اما اگر گاوها از سطوح 15.72 دلار دفاع کنند، سیگنالی بسیار مثبت خواهد بود و می‌تواند منجر به حرکت این آلت‌کوین تا قیمت 18.1377 دلار شود.

شکست در بالاتر از این سطح مقاومت، احتمالا روند صعودی جدیدی را آغاز خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

بازگشت ارز دیجیتال EOS به دنبال سقوط آن در تاریخ 11 ژوئن، حتی نتوانست به میانگین‌های متحرک برسد.

این موضوع نشانگر عدم علاقه‌ی معامله‌گران به خرید در سطوح بالاتر است.

سپس این آلت‌کوین کاهش پیدا کرد و اکنون می‌تواند به سطح حمایت بحرانی بر روی قیمت 2.3314 دلار برسد.

اگر خرس‌ها این نهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را کاهش دهند و به زیر سطح 2.3314 دلار حفظ کنند، نشان می‌دهد خرس‌ها بر گاوها غلبه کرده‌اند.

نمودار

این می‌تواند منجر به افت این ارز تا قیمت 2.09 دلار و به زیر آن تا 1.8309 دلار شود.

با این حال، گاوها بارها از سطح حمایت 2.3314 دلار دفاع کرده‌اند.

اگر گاوها برای بار دیگر با موفقیت از سطح 2.3314 دلار دفاع کنند، جفت ارز EOS / USD ممکن است برای چند روز دیگر نیز در داخل این محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) طی سه ماه گذشته در یک روند صعودی قدرتمند قرار داشته است.

این روند کمک کرد تا این آلت‌کوین بتواند به رتبه‌بندی 10 کریپتوکارنسی برتر راه پیدا کند.

صعودی قدرتمند از کف قیمت، باعث شد تا RSI عمیقا در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار بگیرد.

در حال حاضر جفت ارز CRO / USD مشغول اصلاح سطوح بیش خریداری شده است، اما روند آن همچنان صعودی است.

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

نمودار

سطح حمایت نخست در این روند نزولی بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه قرار دارد (قیمت 0.100 دلار).

اگر این جفت ارز از این سطح حمایت بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا روند صعودی را از سر بگیرند.

اما اگر خرس‌ها این ارز دیجیتال را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، فروش آن می‌تواند شدت یابد و قیمت را به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه بکشاند (قیمت 0.079 دلار).

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.075 دلار) شکسته شد، که این نشان می‌دهد حرکت صعودی آن تضعیف شده است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده است و RSI نیز تا سطوح 50 کاهش یافته است، که این نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضا است.

گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند تا از سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی مربوط به قیمت 0.0705811 دلار دفاع کنند.

نمودار

اگر این یازدهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از این سطح حمایت بازگردد، می‌تواند تا قیمت 0.080 دلار و بالاتر از آن تا 0.0901373 دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر این سطح حمایت شکسته شود، جفت ارز ADA / USD می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.062 دلار) کاهش یابد.

این یک سطح حمایت بحرانی است که باید آن را زیر نظر داشت چراکه اگر کاردانو به زیر آن شکسته شود، این افت می‌تواند تا قیمت 0.0510249 دلار ادامه پیدا کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx