آیا با رشد کوین‌های دیفای، قیمت اتریوم نیز به ۳۰۰ دلار می‌رسد؟

تحلیل کریپتوکارنسی

در مقاله قبلی، رشد توکن‌های دیفای (DeFi) را بررسی کردیم. اما، آیا توکن اصلی شبکه اتریوم، که اپلیکیشن‌های دیفای، عموما بر آن استوار شده‌اند نیز از این رشد بازارها سود خواهد برد؟

اوایل هفته جاری، اتر از صعود بیت‌کوین متنفع شد و توانست یکی از مقاومت‌های کلیدی برای رسیدن به 300 دلار را از سر بگذراند.

طی روزهای اخیر، بازار بیت‌کوین قوت گرفته و قیمت این ارز دیجیتال از 9,300 دلار به 9,800 دلار رسیده است. با این حال، اتر، دومین ارز دیجیتال بازار، قدرتمندتر به نظر می‌رسد، زیرا توانسته خود را از 225 دلار به 246 دلار برساند.

عناوین مطلب:

chart1 10 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

250 دلار: سد نهایی پیش از رسیدن به 300 دلار

حمایت مهمی که باید حفظ شود بین 215 تا 220 دلار قرار گرفته است. اخیرا، قیمت برخورد کوتاهی با این سطح داشت و فورا بازگشت کرد. چنین بازگشتی به این معنا است که خریداران مایل هستند وارد شده و قدرت خرید را بیشتر کنند تا قیمت افزایش یابد.

chart2 10 نمودار یک‌روزه اتر/تتر. منبع: TradingView

در حال حاضر، اتر بالاتر از میانگین متحرک 100 و 200 روزه معامله می‌شود، که یک اندیکاتور صعودی است. علاوه بر این، حجم معاملات در بازار این ارز دیجیتال نیز اخیرا رو به افزایش بوده است.

حجم معمولا بر قیمت پیشی می‌گیرد. با توجه به محدوده و حجم معاملاتی اتر، می‌توان گفت بازار در آستانه یک جهش صعودی قرار گرفته است.

همچنین، قیمت از 12 مارس (22 اسفند) در روندی صعودی قرار گرفته و مقاومت‌ها به‌طور پی‌درپی به حمایت تبدیل می‌شوند. آخرین مقاومتی که به حمایت تبدیل شد، محدوده 217 تا 222 دلار بود.

چنین تبدیل مقاومت به حمایتی می‌تواند روند را در مسیر صعودی قدرتمندتر کند. هدف بعدی 250 دلار است، که اتر در حال حاضر، تقریبا نزدیک به این محدوده مقاومت معامله می‌شود.

اگر اتر از سد 250 دلار عبور کند، مقاومت 290 دلاری ضعیف‌تر از قبل خواهد شد. در این صورت، احتمالا شاهد رسیدن قیمت اتر به 330 دلار و یا حتی 360 دلار خواهیم بود.

چنین جهشی می‌تواند سقف‌های بالاتری به وجود آورد، که خود یک نشانه صعودی دیگر است.

احتمال برخورد کوتاه‌مدت قیمت با 234 دلار

chart3 10 نمودار چهارساعته اتر/تتر. منبع: TradingView

نمودار چهارساعته اتر نشان‌دهنده جهش قیمت به سمت محدوده مقاومتی در 247 تا 252 دلار است.

با این حال، نمی‌توان این حرکت را شکست مقاومت 250 دلاری در نظر گرفت. پیش از شکست قاطعانه این مقاومت، روند باید مدتی در این محدوده نوسان داشته باشد و تثبیت شود. به عبارت دیگر، این به معنای شکست مقاومت 10,500 دلاری برای بیت‌کوین است.

در کوتاه مدت، احتمالا بازگشت قیمت تا سطوح 232 تا 235 دلار دور از انتظار نیست و می‌تواند به سلامت بازار کمک کند. در این راستا، حمایت قبلی در 234 دلار، باز هم می‌تواند نقش حمایت را بر عهده بگیرد و باعث افزایش قدرت جهش قیمت به سمت 250 دلار شود.

درنهایت، از آنجا که روند با مقاومتی که بین 247 تا 252 دلار شکل گرفته، بارها تماس داشته است، این مقاومت نیز ضعیف‌تر شده است. تماس مجدد روند با این محدوده مقاومت می‌تواند منجر به شکست آن شود.

ارزش کل بازار و حفظ حمایت مهم 82 میلیارد دلاری

chart4 12 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار آلت کوین. منبع: TradingView

ارزش کل بازار آلت کوین در وضعیتی قدرتمند و صعودی قرار گرفته و هنوز بالاتر از میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه معامله می‌شود. همچنین، حمایت 82 میلیارد دلاری نیز با قوت بیشتری حفظ شده است. درواقع، برای ادامه مسیر صعودی، حمایت 82 میلیارد دلاری باید حفظ می‌شد و این اتفاق رخ داد.

بنابراین، ادامه مسیر تا بیش از مقاومت 95 میلیارد دلاری محتمل به نظر می‌رسد. این حرکت می‌تواند درها را برای بازار آلت کوین‌ها به سمت سطوح 113 و 135 دلار بگشاید.

از آنجا که ارزش کل بازار از بیت‌کوین بسیار عقب مانده است، می‌توان گفت که جهش صعودی اتر نقش موثری در پیشبرد بازار آلت کوین خواهد داشت.

اگر اتریوم حرکتی کند، بقیه آلت کوین‌ها هم این حرکت را دنبال خواهند کرد، زیرا اتر بزرگ‌ترین آلت کوین است و اکثر پروژه‌ها روی شبکه اتریوم ساخته می‌شوند.

علاوه بر این، قیمت بیت‌کوین در حال حاضر 50 درصد پایین‌تر از بیشترین قیمت خود است، درحالیکه اتر هنوز 80 درصد پایین‌تر از اوج قیمت خود قرار دارد. این مسئله نشان‌دهنده ضعف آلت کوین‌ها، خصوصا نسبت به بیت‌کوین، طی چند سال گذشته است.

اکنون، پس از هاوینگ، قیمت بیت‌کوین در حال تثبیت است و توجه‌ها از بیت‌کوین به سمت آلت کوین‌ها جلب شده که این امر در صعود اخیر اتر و سایر آلت کوین‌ها نمایان شده است.

اتر در حال تثبیت در کنار بیت‌کوین

chart5 8 نمودار یک‌روزه اتر/بیت‌کوین. منبع: TradingView

قیمت اتر هنوز در حال تثبیت است. سقف‌های پایین‌تر و کف‌های بالاتر نشان‌دهنده فشردگی بازار هستند که می‌توانند منجر به جهش و افزایش نوسانات شوند.

در حال حاضر، فشردگی در بازار اتر دیده می‌شود. چنین وضعیتی در بازار توکن زیلیکا (ZIL) نیز دیده شد و در نهایت، قیمت این توکن افزایش یافت.

در نمودار اتر/بیت‌کوین، سطح کلیدی حمایت که باید حفظ شود 0.023 ساتوشی است. البته، ممکن است روند دوباره با این سطح و همچنین میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه برخورد داشته باشد. تا زمانی که این سطح حفظ شود، بیت‌کوین در مسیری صعودی باقی خواهد ماند.

اگر اتر این سطح را حفظ کند، محدوده مقاومت مهم بعدی بین 0.0275 تا 0.03 ساتوشی قرار دارد. اگر اتر از این سطح مقاومت نیز عبور کند، هدف بعدی 0.04 ساتوشی خواهد بود.

اگر اتر تصمیم بگیرد با بیت‌کوین به رقابت برخیزد، احتمال دارد جهش قابل‌ملاحظه‌ای تا بیش از 360 دلار داشته باشد. در این صورت، محدوده 500 دلار دور از انتظار نخواهد بود.

از سویی دیگر، اگر قیمت اتر از میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه پایین‌تر برود، احتمال برخورد مجدد با کف قیمت محتمل خواهد بود. در نظر داشته باشید که میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه اندیکاتورهای مهمی برای تعیین مسیر صعودی یا نزولی بازار هستند. اگر این سطوح حفظ نشوند، احتمال افت قیمت بیشتر خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx