تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 2 ژوئیه، 12 تیر

blank

در حال حاضر، ارز دیجیتال بیت‌کوین و چندین آلت‌کوین دیگر از کف‌های قیمتی خود بازگشته‌اند و این نشان می‌دهد انگیزه‌ی معامله‌گران همچنان خرید در هنگام افت قیمت است.

بیت‌کوین (BTC)، طلا، نفت خام و بازارهای سهام ایالات متحده همگی در سه ماهه دوم سال جاری به شدت افزایش پیدا کردند.

این موضوع نشان می‌دهد میزان تمایل سرمایه‌گذاران همچنان بالاست چراکه اطمینان دارند بانک‌های مرکزی همچنان به عرضه‌ی جریان پول ادامه خواهند داد.

عناوین مطلب:

در حالی که این سیاست پولی می‌تواند یک راه‌حل کوتاه‌مدت باشد، اگر هم در زمان درست متوقف نشود، می‌تواند اقتصاد را در بلندمدت نابود کند (همانطور که در اقتصاد Zimbabwe نیز قابل لمس و مشاهده است).

اگرچه این برترین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap چند روزی است که در یک محدوده ‌ی رنج گیر افتاده است، اما مشارکت هر دو گروه سرمایه‌گذاران سازمانی و خرد همچنان در حال افزایش است.

این موضوع نشان می‌دهد، \”سرمایه‌گذاران آگاه\” این ارز را با چشم‌انداز بلندمدت خریداری کرده‌اند.

به گفته‌ی Sam Stovall (کارشناس استراتژیست تحقیقات CFRA)، اغلب سه ‌ماهه سوم سال از نظر تاریخی ضعیف‌ترین سه ماهه برای بازارهای سهام ایالات‌متحده بوده ‌است.

اگر تاریخ مجددا تکرار شود و همبستگی بین بیت‌کوین و شاخص S&P 500 همچنان بالا باقی بماند، ممکن است پرایس اکشن بیت‌کوین برای چند هفته دیگر نیز تضعیف شود.

اما اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی و سطوح بحرانی، به تحلیل نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر بپردازیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

خرس‌ها در تاریخ 27 ژوئن نتوانستند از فرصت شکست خط روند مثلث صعودی استفاده کنند، چراکه این اتفاق منجر به فروش ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) به زیر قیمت 8,825 دلار نشد.

این نشان می‌دهد فروش در سطوح پایین‌تر کاهش یافته است.

در حال حاضر، گاوها تلاش می‌کنند قیمت این ارز را به بالاتر از خط روند بازگردانند.

حتی اگر هم موفقیت شوند، بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 9,314 دلار) و همچنین بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 9,428 دلار) با مقاومت سخت روبرو خواهند شد.

نمودار

شکست بیت‌کوین بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه، سیگنال قدرت این ارز خواهد بود و احتمالا فروش بیشتر آن را در پی خواهد داشت که این می‌تواند قیمت را به سمت 10,000 دلار حرکت دهد.

اگر جفت ارز BTC / USD از این محدوده‌ی مقاومت کاهش یابد، دیدگاه ما نامعتبر خواهد شد.

در چنین حالتی، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به زیر سطح 8,825 دلار کاهش دهند و در صورت موفقیت‌شان، امکان افت بیت‌کوین تا سطح 8,638.79 و 8,130.58 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

بازگشت ارز دیجیتال اتریوم (ETH) از سطح 216.06 دلار اکنون به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 230 دلار) رسیده است که احتمالاً به عنوان یک سطح مقاومت سخت عمل خواهد کرد، اما اگر گاوها بتوانند آن را به بالاتر از این سطح مقاومت حرکت دهند، صعود آن تا قیمت 253.556 دلار امکان‌پذیر است.

در مقابل، اگر این دومین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، امکان تجربه‌ی مجدد قیمت 216.006 دلار وجود دارد.

نمودار

شکست اتریوم به زیر این سطح حمایت می‌تواند منجر به اصلاحی عمیق‌تر تا سطح 200 دلار و به زیر آن تا 176.112 دلار شود.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال مسطح شدن است و شاخص قدرت نسبی نیز به نقطه‌ی میانی رسیده است، که این نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضا است.

این می‌تواند جفت ارز ETH / USD را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج نگه دارد تا زمانی که گاوها قیمت آن را به بالاتر از سطح 253.56 دلار منتقل کنند و روند صعودی را از سر بگیرند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

بازگشت جبرانی ارز دیجیتال ریپل (XRP) نتوانست به بالاتر از سطح 0.18 دلار صعود کند، که این نشان دهنده‌ی عدم حمایت از خرید در سطوح بالاتر است.

اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر سطح 0.173278 دلار کاهش دهند، احتمال تجربه ی مجدد کف قیمتی اخیر در 0.169012 دلار وجود دارد.

شیب هر دو میانگین متحرک در حال کاهش است و RSI نیز در نزدیکی محدوده‌ی بیش فرخته شده معامله می‌شود، که این نشان دهنده‌ی برتری خرس‌ها در بازار است.

نمودار

شکست ریپل به زیر سطح 0.169012 دلار احتمالا فروش بیشتر آن را در پی خواهد داشت و این می‌تواند قیمت را به سمت خط حمایت کانال نزولی بکشاند.

شکسته شدن این آلت‌کوین به زیر کانال می‌تواند میزان فروش را تشدید کند و در نتیجه منجر به افت تا قیمت 0.14 دلار شود.

اگر گاوها بتوانند این چهارمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از کانال نزولی حرکت دهند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

پس از صعود ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) به بالاتر از سطح 217.55 دلار، میزان خرید آن کاهش یافت و این منجر به معامله‌ی آن در یک محدوده‌ی رنج فشرده طی دو روز گذشته شده است.

بازگشت این ارز از سطوح فعلی احتمالاً بر روی میانگین‌های متحرک با مقاومت سختی روبرو خواهد شد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 232 دلار) رو به نزول است و RSI نیز در منطقه‌ی منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

نمودار

اگر این پنجمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap به زیر سطح 217.55 دلار سقوط کند، امکان افت آن تا سطح حمایت بحرانی 200 دلار وجود دارد.

برای تغییر این شرایط نزولی، گاوها باید جفت ارز BCH/USD را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 239 دلار) حرکت دهند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

افزایش قیمت جبرانی ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 28 ژوئن بر روی سطح 162.53 دلار متوقف شد، که این نشان می‌دهد گاوها برای خرید در سطوح بالاتر تردید دارند.

با این حال، بازگشت از کف قیمتی در تاریخ 2 ژوئیه نشان داد که سطوح پایین‌تر، اندکی خرید توسط گاوها را در پی داشته است.

شیب هر دو میانگین متحرک رو به نزول است و RSI نیز نزدیک به محدوده‌ی بیش فروخته شده قرار دارد، که این نشان می‌دهد مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت نزول است.

نمودار

اگر خرس‌ها بتوانند این ششمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر محدوده‌ی حمایت 146.20 تا 135 دلار کاهش دهند، احتمالاً روند نزولی آن از سر گرفته خواهد شد.

هدف بعدی در این روند نزولی، قیمت 110 دلار خواهد بود.

در مقابل، اولین نشانه‌ی قدرت این ارز می‌تواند شکست و بسته شدن قیمت آن (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از سطح شکست 170 دلار باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

طی سه روز گذشته، ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در محدوده رنج فشرده‌ی 40.5 تا 42 دلار معامله شد، که این نشان می‌دهد اکنون گاوها در تلاش هستند تا قیمت آن را به سطوح بالاتر ببرند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 43 دلار) رو به نزول است و RSI نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری خرس‌ها در بازار است.

اگر خرس‌ها مجددا این هفتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به سطح 41 دلار کاهش دهند، امکان تجربه‌ی مجدد قیمت 39 دلار برای لایت‌کوین وجود دارد.

شکست به زیر این سطح حمایت مهم می‌تواند نشانگر آغاز یک روند نزولی جدید باشد، با هدف قیمتی کوتاه‌مدت 35 دلار و به زیر آن تا 32.50 دلار.

نمودار

با این حال، اگر میزان خرید افزایش پیدا کند و گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از هر دو میانگین متحرک حرکت دهند، صعود آن تا سطح مقاومت محدوده‌ی رنج 39 تا 51 دلار محتمل است.

حرکت جهت‌دار بعدی احتمالا پس از شکست جفت ارز LTC/USD بالاتر از سقف این محدوده‌ی رنج آغاز خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

گاوها در تلاش هستند تا ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 15.72 دلار بازگردانند.

بالاتر از این سطح، احتمالاً این بازیابی بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 16 دلار) با مانع مواجه خواهد شد.

اگر این هشتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از سطوح فعلی و یا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه نزول پیدا کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به زیر سطح حمایت آنی 14.80 دلار کاهش دهند.

نمودار

به زیر این سطح، افت بایننس کوین تا قیمت 13.65 دلار امکان‌پذیر است.

اما اگر خریداران بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه منتقل کنند، امکان حرکت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 16.54 دلار) و سپس تا 18.1377 دلار وجود دارد.

پس از آنکه جفت ارز BNB/USD بالاتر از محدوده‌ی رنج وسیع 13.65 تا 18.1377 دلار شکسته شد، احتمالا حرکت جهت‌دار بعدی آن آغاز شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) بالاتر از مثلث متقارن و مقاومت محدوده‌ی 0.0901373 دلار شکسته شده است، که این نشانگر از سرگیری حرکت صعودی آن است.

هدف قیمتی شکست در بالاتر از این مثلث، سطح 0.10686 دلار است اما بعید به نظر می‌رسد که با یک جهش مستقیم به این هدف دست یابد، چراکه خرس‌ها ممکن است تلاش کنند تا این روند صعودی را بر روی قیمت 0.10 دلار متوقف سازند.

نمودار

با این حال، از آنجایی که شیب هر دو میانگین متحرک در حال افزایش است و RSI نیز نزدیک به محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد، برتری در اختیار گاوها باقی مانده است.

در صورتی که این نهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر سطح 0.0901373 دلار نزول پیدا کند، این دیدگاه ما نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) در تاریخ 30 ژوئن به اوج قیمتی 0.133539 دلار رسید که درست به زیر هدف قیمتی 0.135202 دلار قرار داشت (همانطور که در تحلیل قبلی عنوان کرده بودیم).

ثبت یک سری اوج قیمتی (با حمایت شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک)، روند صعودی را تأیید می‌کنند.

با این حال، واگرایی نزولی در RSI هشدار می‌دهد که این روند صعودی ممکن است در حال تضعیف باشد و احتمال اصلاح و یا تثبیت قیمتی جزئی وجود دارد.

نمودار

گاهی اوقات، در یک روند صعودی قدرتمند، چنین واگرایی‌هایی با ادامه‌ی این روند باطل می‌شوند. اما معامله‌گران در هنگام پیشرفت این واگرایی باید بسیار با احتیاط عمل کنند چراکه چندین بار اصلاح قیمت پیش‌بینی می‌شود.

اگر خرس‌ها این دهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.116 دلار) کاهش دهند، این اولین هشدار تضعیف روند صعودی خواهد بود.

پس از آن نیز شکست کریپتو به زیر سطح 0.11 دلار، سیگنال احتمالی اصلاح قیمتی عمیق‌تر خواهد بود.

اگر جفت ارز CRO / USD بالاتر از سطح 0.133539 دلار شکسته شود و مسیر خود را به سمت هدف قیمتی 0.135202 دلار و سپس 0.15306 دلار از سر بگیرید، این دیدگاه نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

اگرچه گاوها در تاریخ 27 ژوئن در هنگام افتی شدید ارز دیجیتال EOS را خریداری کردند، اما اکنون آنها در تلاش هستند تا این ارز را به سطوح بالاتر ببرند، که این نشان می‌دهد خرید در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

قیمت این آلت‌کوین طی سه روز گذشته نزدیک به سطح حمایت 2.3314 دلار تثبیت شده است.

نمودار

اگر قیمت EOS نتواند افزایش پیدا کند، گاوها ممکن است علاقه خود را از دست بدهند و این منجر به سقوط دیگری به سمت سطح 2.1926 دلار خواهد شد.

شیب رو به کاهش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 2.49 دلار) و قرار داشتن RSI به زیر سطح 40، نشان می‌دهد خرس‌ها در کوتاه‌مدت از برتری برخوردار هستند.

اگر خرس‌ها بتوانند این یازدهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر سطح 2.1926 دلار کاهش دهند، این افت می‌تواند تا قیمت 1.80 دلار ادامه پیدا کند.

اگر جفت ارز EOS / USD از سطوح فعلی بازگردد و بالاتر از میانگین‌های متحرک شکسته شود، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx