تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 11 ژوئیه، 21 تیر

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

همانطور که ارز دیجیتال بیت‌کوین در تاریخ 9 ژوئیه با اصلاح روبه‌رو شد قیمت آلت‌کوین‌ها نیز کاهش پیدا کردند، اما اکنون بسیاری از آنها بالاتر از سطوح حمایت خود قرار دارند و این نشان می‌دهد روند صعودی‌شان از سر گرفته خواهد شد.

Peter Brandt (معامله‌گری کارآزموده) معتقد است که احتمالاً فصل جدید آلت‌کوین‌ها در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد و او پیش‌بینی کرده است که آلت‌کوین‌ها در طی این دوره بعدی احتمالا عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین (BTC) خواهند داشت.

در کوتاه‌مدت، آلت‌کوین‌ها می توانند بدون حمایت از سمت بیت‌کوین به صعود خود ادامه دهند، اما در بلندمدت بعید است اگر بیت‌کوین در جهت صعود تقلا کند، آلت‌کوین‌ها بتوانند افزایش یابند.

عناوین مطلب:

در تاریخ 9 ژوئیه، شاخص S&P 500 دچار اصلاح شد و این افت قیمت بیت‌کوین را در پی داشت، که نشان می‌دهد همبستگی بین این دو همچنان پابرجاست.

از آنجایی که بیت‌کوین به زیر سطح 9,200 دلار شکسته شد، سیو سود آلت‌کوین‌ها را به همراه داشت و در نتیجه قیمت آن‌ها را به سطوح پایین‌تر حرکت داد.

در خبرهای دیگر به گزارش منابع رویترز، شرکت Coinbase در حال آماده‌سازی شرایط برای پذیرفته شدن در بورس اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا در سال جاری است.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این موضوع می‌تواند یک تقویت کننده‌ی عظیم برای بخش کریپتو باشد، چراکه احتمالاً توجه برخی از سرمایه‌گذاران سنتی را به خود جلب خواهد کرد.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، به تحلیل نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان بپردازیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

قیمت این برترین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap در تاریخ 8 ژوئیه بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC)، که این سیگنالی مثبت محسوب می‌شد اما گاوها نتواستند از این شکست بهره‌ی لازم را ببرند و درنتیجه در تاریخ 9 ژوئیه قیمت این ارز به زیر میانگین‌های متحرک کاهش یافت.

شیب هر دو میانگین متحرک مسطح باقی مانده است و شاخص قدرت نسبی نیز درست به زیر نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضا است.

اگر خرس‌ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر خط روند مثلث صعودی کاهش دهند، این برتری به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد و امکان افت آن تا قیمت 8,638.79 دلار وجود دارد.

نمودار

در مقابل، اگر جفت ارز BTC / USD از سطوح فعلی و یا از خط روند افزایش یابد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا حرکت صعودی خود را از سر بگیرند.

اگر قیمت این جفت ارز بالاتر از سطح 9,500 دلار باقی بماند، صعود آن تا قیمت 10,000 دلار محتمل است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 9 ژوئیه از سطح مقاومت جزئی 249.195 دلار کاهش پیدا کرد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها به طور تهاجمی از مقاومت محدوده‌ی 249.195 تا 253.556 دلار دفاع می‌کنند.

در حال حاضر گاوها در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 234 دلار) دفاع کنند.

اگر این دومین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از این سطح حمایت بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به بالاتر از این محدوده‌ی مقاومت برسانند.

نمودار

بسته شدن قیمت اتریوم بالاتر از سطح 253.556 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC)، احتمال صعود آن تا هدف قیمتی بعدی در 288.599 دلار را افزایش خواهد داد.

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند، این می‌تواند جفت ارز ETH / USD را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج نگه دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در تاریخ 7 ژوئیه از سطح مقاومت نخست 0.214616 دلار کاهش پیدا کرد، که این نشان می‌دهد گاوهای تهاجمی سود خود را بر روی این سطح سیو کرده‌اند.

در حال حاضر، گاوها در تلاش هستند تا این آلت‎‌کوین را بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.198 دلار) نگه دارند.

اگر این چهارمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از سطوح فعلی بازگردد، گاوها برای بار دیگر سعی خواهند کرد تا قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 0.214616 دلار سوق دهند.

نمودار

اگر آنها موفق شوند، مسیر صعود تا قیمت 0.235688 دلار هموار خواهد شد.

در مقابل، اگر خرس‌ها جفت ارز XRP / USD را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند، این می‌تواند سیگنال فروش در سطوح بالاتر باشد.

چنین حرکتی ممکن است برای بار دیگر قیمت ریپل را به سطوح 0.17 دلار بکشاند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

گاوها طی چهار روز گذشته نتواستند ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) را به بالاتر از سطح مقاومت آنی 245.49 دلار حرکت دهند.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند.

اگر خرس‌ها بتوانند فشار فروش را حفظ کنند و این پنجمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 233 دلار) کاهش دهند، امکان افت آن تا قیمت 217.55 دلار وجود دارد.

شکست بیت‌کوین کش به زیر این سطح حمایت می‌تواند آن را به قیمت 200 دلار برساند.

نمودار

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز BCH / USD از سطوح فعلی بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به بالاتر از سطح 245.49 دلار منتقل کنند.

در صورت موفقیت‌شان، صعود بیت‌کوین کش تا قیمت 260 دلار و سپس تا 280.47 دلار محتمل است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

صعود ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 6 ژوئیه با خرید همراه نبود و درنتیجه این موضوع منجر به سیو سود توسط گاوهای کوتاه‌مدت شده است.

معمولا در یک حرکت صعودی قدرتمند، اصلاحات بین یک تا سه روزه ادامه دارند.

اما در این مورد، پولبک وارد روز چهارم شده است و این نشان دهنده‌ی تضعیف حرکت آن است.

اگر خرس‌ها این ششمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر سطح 170 دلار کاهش دهند، سیگنال منفی بزرگی خواهد بود که می‌تواند قیمت آن را برای بار دیگر به سطح 146.2 دلار بکشاند.

نمودار

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 174 دلار) به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها در بازار از اندکی برتری برخوردار هستند.

اگر جفت ارز BSV / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد و به بالاتر از سطح 200 دلار افزایش یابد، امکان صعود آن تا قیمت 227 دلار وجود دارد.

حرکت جهت‌دار بعدی احتمالا بالاتر از سطح 227 دلار و یا پس از شکست به زیر قیمت 146.20 دلار، آغاز خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

همانطور که در تحلیل قبلی نیز عنوان کردیم، اکنون ارز دیجیتال کاردانو (ADA) تا سطح شکست 0.11 دلار اصلاح شده است.

اگر این آلت‌کوین از محدوده‌ی 0.10 تا 0.11 دلار بازگردد، نشان خواهد داد گاوها علاقه‌مند به دفاع از این محدوده هستند و این به عنوان طبقه‌ای جدید برای این قیمت عمل خواهد کرد.

بازگشتی قدرتمند از این محدوده‌ی حمایت می‌تواند فرصت خریدی را برای معامله‌گران (با حد ضرری نزدیک)، فراهم کند.

پس از آنکه خریداران این هفتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از اوج قیمتی روزانه‌ی 0.1380977 دلار (که در تاریخ 8 ژوئیه ایجاد شد) حرکت دهند، روند صعودی این ارز از سر گرفته خواهد شد.

نمودار

بالاتر از این سطح، هدف بعدی قیمت 0.173 دلار و سپس 0.20 دلار خواهد بود.

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری گاوها در بازار است.

اگر جفت ارز ADA / USD به زیر سطح 0.10 دلار شکسته شود، این دیدگاه مثبت ما باطل خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

گاوها نتوانستند در تاریخ 9 ژوئیه ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) را بالاتر از سطح مقاومت آنی 45.3501 دلار حفظ کنند، که این منجر به سیو سود توسط گاوهای تهاجمی شد.

در نتیجه این موضوع قیمت لایت‌کوین را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 43 دلار) کاهش داد.

اگر این هشتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از سطوح فعلی بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 45.3501 دلار سوق دهند.

نمودار

در صورت موفقیت‌شان، امکان صعود آن تا قیمت 51 دلار وجود دارد.

از سوی دیگر، اگر جفت ارز LTC / USD به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت آن را تا سطح حمایت محدوده‌ی رنج کاهش دهند.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI درست بالاتر از سطح 50، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضا است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 9 ژوئیه شاهد سیو سود بر روی قیمت 17.50 دلار بود که این اتفاق قیمت آن را کاهش داد، اما نکته مثبت این است که گاوها اجازه ندادند این آلت‌کوین به زیر سطح حمایت نخست بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 16.51 دلار) افت کند.

اگر این نهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از میانگین های متحرک بازگردد، احتمال صعود آن تا قیمت 18.1377 دلار افزایش خواهد یافت.

نمودار

شکست بایننس کوین بالاتر از این سطح سیگنال مثبتی خواهد بود، چراکه درها را برای حرکت به سمت قیمت 21.50 باز خواهد کرد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 16.24 دلار) به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان از برتری جزئی گاوها در بازار است.

اگر مسیر جفت ارز BNB / USD تغییر پیدا کند و به زیر میانگین‌های متحرک شکسته شود، این دیدگاه ما نامعتبر خواهد شد چراکه چنین حرکتی نشانگر سیو سود در سطوح بالاتر است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارزدیجیتال کریپتو (CRO) همچنان در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد، زیرا شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری گاوهاست.

هدف بعدی در این روند صعودی، قیمت 0.15306 دلار است و اگر گاوها بتوانند این دهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از این سطح سوق دهند، روند صعودی آن می‌تواند تا قیمت 0.20 دلار ادامه پیدا کند.

نمودار

تنها علامت هشدار دهنده در نمودار کریپتو این است که RSI به همان سطوحی رسیده است که از آنجا جفت ارز CRO / USD اصلاحات جزئی را در تاریخ 23 ژوئن آغاز کرده بود.

اگر قیمت این ارز دیجیتال کاهش پیدا کند و به زیر سطح 0.138916 دلار باقی بماند، می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.128 دلار) افت کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

اگرچه قیمت ارز دیجیتال EOS در تاریخ 8 ژوئیه بالاتر از سطح مقاومت جزئی 2.6209 دلار بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC)، اما گاوها نتواستند این ارز را به سطح بعدی بر روی قیمت 2.8319 دلار حرکت دهند، که این سیگنالی منفی است و نشان می‌دهد که تقاضا در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

این یازدهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap در تاریخ 9 ژوئیه از سطح 2.7296 دلار کاهش یافت و در حال حاضر بر روی میانگین‌های متحرک در حال کسب حمایت است.

نمودار

اگر این آلت‌کوین از سطوح فعلی بازگردد، گاوها تلاش دیگری را در جهت حرکت EOS به سمت قیمت 2.8319 دلار انجام خواهند داد.

شکست این ارز بالاتر از قیمت 2.8319 دلار، می‌تواند منجر به صعود آن تا سطح 3.1104 دلار شود.

در مقابل، اگر خرس‌ها جفت ارز EOS / USD را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند، امکان افت آن تا سطح حمایت محدوده‌ی رنج وجود دارد.

حرکت جهت‌دار بعدی، پس از شکست EOS بالاتر از محدوده‌ی رنج 3.1104 تا 2.3314 دلار آغاز خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx