تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 14 ژوئیه، 24 تیر

تحلیل ارز دیجیتال

روند بازارهای سهام در حال صعود است و بسیاری از آلت‌کوین‌ها همچنان به سمت سطوح بالاتر در حرکت هستند، چراکه قیمت بیت‌کوین در یک محدوده‌ی رنج فشرده تثبیت شده است.

نزدک طی چند روز گذشته مرتباً رکوردهای جدیدی را برای خود ثبت کرده است، و این موضوع منجر به صعودی قدرتمند برای چند شرکت فناوری شده است.

در کنار این، ارزش چندین سهام موجود در S&P 500 نیز در شرف حرکت به سمت سطوح نجومی است.

عناوین مطلب:

در حالی که بازارهای سهام ایالات متحده در حال پیشرفت هستند، طلا هم از این قافله عقب نمانده است.

طلا نیز به اوج قیمتی 9 ساله‌ی خود رسیده است و این نشان می‌دهد اینگونه دارایی‌هایی که پناهگاهی امن به حساب می‌آمدند، اکنون هر دو همزمان در حال صعود هستند.

در نهایت، این رخداد ثابت می‌کند جریان پول عظیمی در حال حرکت به سوی این طبقات دارایی است.

با این حال محدودیتی برای هر دوی این دارایی‌ها وجود دارد، که باید ببینیم این روند تا کجا پیش خواهد رفت.

با توجه به اینکه عرضه پول برای چند سال دیگر همچنان بالا باقی خواهد ماند، توجه سرمایه‌گذاران می‌تواند به سمت ارزهای دیجیتال سوق پیدا کند و حتی اگر بخش کمی از این نقدینگی اضافی هم به فضای کریپتوکارنسی‌ها وارد شود، احتمالاً قیمت آنها افزایش خواهد یافت.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

اندیکاتور باند بولینگر، شاخص خوبی است که نشان می‌دهد چگونه هر روند تثبیت قیمت (که به صورت بیضی در نمودار مشخص شده‌اند) با یک حرکت جهت‌دار دنبال می‌شوند.

قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) حدود 4 ماه (از ماه دسامبر 2018 تا مارس 2019) در نزدیکی کف قیمتی‌اش تثبیت شد.

در نهایت، این دوره طولانی تثبیت با صعود روبرو شد و یک حرکت جهت‌دار قدرتمند را آغاز کرد که تا ژوئن 2019 پیش از صعود به سطح 13,973.50 دلار نیز ادامه یافت.

پس از آن این برترین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap وارد چندین دوره تثبیت قیمت شد و تقریبا هر دفعه، شکست سقف محدوده‌ی رنج به یک حرکت جهت‌دار منجر شد.

نمودار

روند تثبیت قیمت فعلی نیز احتمالا با یک حرکت قدرتمند همراه خواهد شد.

اگر این تثبیت قیمت به یک روند صعودی منتهی شود، احتمال شکست بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 10,000 تا 10,500 دلار بالاست.

چنین حرکتی می‌تواند به شکست خط مقاومت مثلث متقارن منجر شود، که این سیگنال مثبت دیگری است.

اگرچه گاوها موفق نشدند بیت‌کوین را بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 10,000 تا 10,500 دلار بشکنند، اما این جفت ارز در حال حاضر نزدیک به سطوح مقاومت معامله می‌شود، که این نشان می‌دهد گاوها هیچ عجله‌ای برای بستن موقعیت‌های خود ندارند.

با این که فعلا ساختار نمودار این ارز مثبت است، اما هیچ گونه تضمینی در دنیای معاملات وجود ندارد.

از این رو، معامله‌گران باید از سایر احتمالات نیز آگاه باشند.

اگر این روند به یک حرکت نزولی منتهی شود، این اتفاق نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود.

اگر سطح حمایت بر روی قیمت 8,130.58 دلار شکسته شود، خرس‌ها جسورانه‌تر به کار خود ادامه خواهند داد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 236 دلار) معمولاً به عنوان یک سطح حمایت در روند صعودی عمل می‌کند، چراکه گاوها در زمان افت تا این سطح به خرید روی می‌آورند.

اگرچه ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در حال حاضر در محدوده‌ی رنج 216.006 تا 253.556 دلار معامله می‌شود، اما گاوها از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دفاع می‌کنند، که این نشانگر تغییر احتمالی روند است.

شکست اتریوم در بالاتر از سطح 253.556 دلار، نشان دهنده‌ی از سرگیری روند صعودی است (که دارای هدف قیمتی 288.599 دلار می‌باشد).

اگر این حرکت بتواند دومین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از این سطح منتقل کند، صعود آن تا قیمت 320 دلار امکان‌پذیر خواهد بود.

نمودار

شیب میانگین‌های متحرک به تدریج رو به افزایش است و شاخص قدرت نسبی نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد، که این بیانگر برتری جزئی گاوها در بازار است.

اگر جفت ارز ETH / USD از سطوح فعلی و یا از محدوده‌ی مقاومت کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک حرکت کند، این دیدگاه صعودی ما نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.19 دلار) بازگشت که این سیگنال مثبتی است، چراکه نشان می‌دهد انگیزه‌ی معامله‌گران از فروش در زمان افزایش قیمت به خرید در زمان افت قیمت تغییر پیدا کرده است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.19 دلار) شروع به افزایش کرده و RSI نیز به بالاتر از سطح 60 رسیده است، که این نشان می‌دهد گاوها در حال بازگشت به بازی هستند.

شکسته شدن ریپل بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.214616 دلار، قدرت این ارز را نشان خواهد داد و احتمال صعود آن تا سطح 0.235688 را نیز افزایش می‌دهد.

نمودار

با این حال، اگر خرس‌ها از سطح مقاومت 0.214616 دلار دفاع کنند، این چهارمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

اگر جفت ارز XRP/USD به زیر میانگین‌های متحرک شکسته شود، نشانگر تضعیف آن خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) طی چهار روز گذشته میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 234 دلار) را حفظ کرده بود، اما این آلت‌کوین نتوانست با قدرت از این سطح حمایت بازگردد، که این نشانگر عدم فوریت در میان گاوها برای خرید در این سطوح است.

خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد تا این پنجمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند.

در صورت بروز چنین اتفاقی، امکان افت این ارز تا سطوح 217.55 دلار وجود دارد.

نمودار

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 245.49 دلار حرکت دهند، احتمال صعود آن تا قیمت 260 دلار و سپس تا 280.47 دلار وجود دارد.

شیب هر دو میانگین متحرک مسطح است و RSI نیز نزدیک به نقطه‌ی میانی معامله می‌شود، که این نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضا است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

پولبک ارز دیجیتال کاردانو (ADA) تا سطح شکست 0.11 دلار با خریدی تهاجمی توسط گاوها رو به رو شد، که این سیگنالی مثبت است.

اکنون این سطح به یک طبقه‌ی جدید برای این ارز تبدیل شده است و شکست به زیر آن می‌تواند روند صعودی را تهدید کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت کاردانو را به بالاتر از سطح 0.1380977 دلار حرکت دهند، احتمالا روند صعودی آن از سر گرفته خواهد شد.

بالاتر از این سطح، این ششمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می تواند تا قیمت 0.173 دلار و سپس تا 0.20 دلار افزایش پیدا کند.

نمودار

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد که گاوها حاکمیت بازار را در دست دارند.

با این حال، اگر خرس‌ها از سطح 0.1380977 دلار دفاع کنند، احتمالاً قیمت جفت ارز ADA / USD چند روزی پیش از تلاش برای از سرگیری روند صعودی خود، تثبیت خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

پولبک ارز دیجیتال بیت‌کوین SV بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 176 دلار) متوقف شد اما بازگشت از این سطح فاقد قدرت بود، که این نشان می‌دهد خریداران هنوز مطمئن نیستند که آیا روند صعودی آن از سر گرفته می‌شود یا خیر.

اگر این هفتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap نتواند بالاتر از سطح 200 دلار شکسته شود، به احتمال زیاد برای چند روزی بین محدوده‌ی 170 تا 200 دلار تثبیت خواهد شد.

نمودار

شکست بیت‌کوین SV به زیر سطح 170 دلار، سیگنال تضعیف این ارز خواهد بود و می‌تواند موجب افت آن تا قیمت 146.20 دلار شود.

در مقابل، اگر گاوها قیمت جفت ارز BSV / USD را به بالاتر از سطح 200 دلار منتقل کنند، می‌تواند تا قیمت 227 دلار نیز افزایش پیدا کند.

شکست بالاتر از این سطح، احتمالاً منجر به آغاز یک روند صعودی جدید خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

پس از گذشت سه ماه از روند تثبیت قیمت، ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 18.20 دلار شکسته شد، که این نشانه‌ای بسیار مثبت است.

اگر قیمت این ارز بالاتر از سطح 18.20 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، الگوی مثلث صعودی که هدف دارای قیمتی 22.93 دلار است، تکمیل خواهد شد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 16.79 دلار) رو به افزایش است و RSI نیز برای اولین بار از اواسط ماه فوریه به محدوده‌ی بیش خریداری شده رسیده است، که این نشان می‌دهد شاید روند این ارز به نفع گاوها تغییر پیدا کند.

نمودار

اگر این هشتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر سطح 18.20 دلار بازگردد، این دیدگاه مثبت ما نامعتبر خواهد شد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، نشانگر عدم تقاضا در سطوح بالاتر خواهد بود و اشاره به تثبیت قیمت برای چند روز دیگر دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) بر روی سطح 45.3501 دلار با مقاومت سختی رو به روست، با این حال نکته‌ی مثبت این است که گاوها طی چند روز گذشته اجازه ندادند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 43.61 دلار) افت کند، که این نشانگر جمع‌آوری این ارز در هنگام کاهش قیمت است.

اگر گاوها بتوانند قیمت لایت‌کوین را به بالاتر از سطح 45.3501 دلار منتقل کنند، این نهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند تا قیمت 51 دلار افزایش یابد، که احتمالاً برای بار دیگر به عنوان یک سطح مقاومت سخت نیز عمل خواهد کرد.

نمودار

اگر قیمت از این سطح کاهش یابد، روند خنثی آن برای چند روز دیگر نیز ادامه خواهد یافت.

جفت ارز LTC / USD اخیرا عملکرد خوبی نداشته است، و این نشان دهنده‌ی عدم علاقه به خرید این ارز است.

اگر این جفت ارز نتواند بالاتر از سطح 45.3501 دلار باقی بماند، احتمالاً به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته خواهد شد و در نیمه‌ی پایینی محدوده‌ی رنج 39 تا 51 دلار گیر خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال کریپتو (CRO) بر روی سطح 0.146157 دلار شاهد سیگنال های سیو سود است، که این می تواند قیمت آن را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.132 دلار) منتقل کند.

این یک سطح حمایت مهم است چراکه خرس‌ها طی چند هفته‌ی گذشته موفق نشدند قیمت این ارز را به زیر آن حفظ کنند.

روند این آلت‌کوین همچنان صعودی است، از این رو، انگیزه‌ی معامله‌گران خرید در زمان افت قیمت است.

نمودار

اگر گاوها در زمان افت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه به شدت ارز کریپتو را خریداری کنند، این دهمین کریپتوکارنسی CoinMarketCap احتمالا حرکت صعودی خود را از سر خواهد گرفت و تا قیمت 0.15306 دلار افزایش خواهد یافت.

با این حال، جفت ارز CRO / USD فعلا فاصله زیادی تا کف قیمتی ماه مارس خود دارد.

اگر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (سطح حمایت) شکسته شود، این اصلاح می‌تواند تا قیمت 0.11 دلار ادامه پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد، و درنتیجه باعث شد تا این آلت‌کوین در بین رتبه‌بندی کریپتوکارنسی‌های برتر قرار بگیرد.

با این حال، با توجه به حرکت صعودی شدید روزهای گذشته آن، RSI عمیقا در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار گرفته است، که این نشان می‌دهد احتمال تثبیت قیمت و یا اصلاح جزئی طی چند روز آینده وجود دارد.

اکنون این یازدهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap بر روی سطح 8.48 دلار با مقاومت رو به روست، که این درست به زیر هدف قیمتی 8.5446 قرار دارد (که در تحلیل قبلی عنوان شد).

نمودار

در روند نزولی، گاوها به احتمال زیاد از سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 7.0023 دلار به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

اگر جفت ارز LINK / USD از این سطح حمایت کاهش یابد، ممکن است روند صعودی آن از سر گرفته شود.

اگر خرس‌ها قیمت چین لینک را به زیر سطح 7.0023 دلار حفظ کنند، این می‌تواند حرکت آن را تضعیف کند و منجر به تثبیت قیمتی چند روزه شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx