تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 18 ژوئیه، 28 تیر

blank

در حال حاضر بیت‌کوین و چندین آلت‌کوین سیگنال‌هایی از تضعیف خود را نشان می‌دهند، و این ممکن است ظرف چند روز آینده منجر به افتی جزئی شود.

گزارش اخیر Q2 (سه ماهه دوم سال) شرکت سرمایه‌گذاری Grayscale نشان می‌دهد که این شرکت حدود 905 میلیون دلار در بیت‌کوین (BTC) و سایر آلت‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

در گزارش Q1 (سه ماه اول) سال جاری، جریان ورودی شرکت Grayscale به محصولات مختلف، 503.7 میلیون دلار بود.

عناوین مطلب:

این افزایش شدید در سرمایه‌گذاری‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران سازمانی زمانی که این برترین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap در داخل محدوده‌ی رنج گیر کرده بود، مشغول ساخت موقعیت‌های خود بودند چراکه انتظار صعود در آینده را دارند.

با این حال در کوتاه‌مدت، اقدامات سیاسی فدرال رزرو ایالات متحده ممکن است حرکت جهت‌دار بعدی را مشخص کند.

اگرچه اقتصاد، سیگنال‌های بهبود را نشان می‌دهد اما هنوز چندین بخش به دلیل افزایش گسترش موارد ویروس کرونا در سراسر جهان، همچنان در حال تقلا و کشمکش هستند.

بنابراین، سرمایه‌گذاران امیدوار هستند که فدرال رزرو برنامه‌های محرک فعلی را (که به زودی پایان می‌یابند)، تمدید کند.

احتمالاً هر گونه ناامیدی در شرایط فعلی منجر به افت شدید بازارهای سهام خواهد شد، چراکه سرمایه‌گذاران با عجله می‌خواهند از سود خود محافظت کنند.

از آنجاییکه همبستگی بین بیت‌کوین و شاخص S&P 500 بالاست، این اتفاقات می‌توانند شکست کف محدوده‌ی رنج این ارز را در پی داشته باشند.

چنین حرکتی همچنین می‌تواند منجر به سیو سود در آلت‌کوین‌ها شود (که طی هفته‌های گذشته نسبت به بیت‌کوین عملکرد بسیار بهتری داشتند).

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) طی چند روز گذشته به تدریج قدرت‌اش تضعیف شد و اکنون به خط روند مثلث صعودی رسیده است.

اگر این سطح حمایت شکسته شود، الگوی صعودی که یک سیگنال نزولی است، نامعتبر خواهد شد.

اگر قیمت این ارز به زیر خط روند باقی بماند، خرس‌ها به احتمال زیاد از این فرصت استفاده خواهند کرد و جفت ارز BTC / USD را به سطح 8,638.79 دلار و سپس به 8,130.58 دلار کاهش خواهند داد.

گاوها احتمالاً از سطح حمایت 8,130.58 دلار به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد، که این می‌تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج نگه دارد.

نمودار

با این حال، اگر این جفت ارز از خط روند بازگردد و به بالاتر از میانگین‌های متحرک افزایش یابد، امکان صعود آن تا محدوده‌ی قیمت 10,000 تا 10,500 دلار وجود دارد.

بدون شتاب، احتمال اینکه گاوها بتوانند به بالاتر از این محدوده برسند، کم است.

اگرچه پرایس اکشن این ارز دیجیتال همچنان نامشخص است، اما این جفت ارز طی چند روز گذشته به تدریج رو به نزول بود و این نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاش هستند تا برای بار دیگر به بازی بازگردند.

با توجه به اینکه قیمت بیت‌کوین به زیر هر دو میانگین متحرک معامله می‌شود و شاخص قدرت نسبی نیز به زیر سطح 50 قرار دارد، این برتری ممکن است اندکی به سمت خرس‌ها تغییر پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 16 ژوئیه به زیر میانگین‌های متحرک شکسته شد، که این نشانه‌ی منفی است.

این موضوع احتمال سقوط اتریوم تا محدوده‌ی حمایت 216.006 تا 253.556 دلار را افزایش می‌دهد.

اگر گاوها از سطح حمایت 216،006 دلار دفاع کنند، احتمالاً روند خنثی این ارز ادامه خواهد یافت.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 236 دلار) مسطح شده و RSI نیز درست به زیر سطح 50 کاهش یافته است، که این نشان دهنده‌ی تعادل میان گاوها و خرس‌ها است.

اگر خرس‌ها قیمت آن را به زیر سطح حمایت 216.006 دلار کاهش دهند، این دومین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند تا قیمت 178.506 دلار افت کند.

نمودار

از سوی دیگر، اگر جفت ارز ETH / USD از سطوح فعلی کاهش یابد و بالاتر از قیمت 253.556 دلار شکسته شود، احتمال صعود آن تا سطح 288.599 دلار وجود دارد.

از آنجایی که قیمت این ارز در حال حاضر در میانه‌ی محدوده‌ی رنج قرار دارد، پیش‌بینی جهت شکست بعدی آن دشوار است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

در حال حاضر گاوها در تلاش هستند تا ارز دیجیتال ریپل (XRP) را بالاتر از میانگین‌های متحرک نگه دارند.

اگر موفق شوند و قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 0.20 دلار حرکت دهند، صعود آن تا قیمت 0.214616 دلار امکان‌پذیر است.

اگر ریپل بتواند از این سطح نیز عبور کند، می‌تواند تا قیمت 0.235688 دلار افزایش یابد.

نمودار

با این حال، اگر خرس‌ها از سطح مقاومت 0.214616 دلار دفاع کنند، این چهارمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند مجددا تا میانگین‌های متحرک کاهش یابد و برای چند روزی بین این دو سطح باقی بماند.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این ارز را به زیر میانگین‌های متحرک حفظ کنند، این می‌تواند منجر به افت تا سطح 0.17 دلار شود، که این باید به عنوان یک سطح حمایت قدرتمند عمل کند اما اگر خرس‌ها قیمت را به زیر آن کاهش دهند، جفت ارز XRP / USD می‌تواند یک روند نزولی جدید را آغاز کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 16 ژوئیه به سطح حمایت 217.55 دلار رسید.

در حال حاضر گاوها در تلاش هستند تا از این سطح حمایت دفاع کنند و در صورت موفقیت‌شان، این آلت‌کوین احتمالا برای چند روز دیگر نیز در داخل محدوده‌ی رنج 217.55 تا 246 دلار باقی خواهد ماند.

نمودار

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 231 دلار) شروع به کاهش کرده است و RSI نیز به محدوده‌ی منفی وارد شده است، که این نشان دهنده‌ی برتری جزئی خرس‌ها در بازار است.

اگر این پنجمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap به زیر سطح 217.55 دلار شکسته شود، احتمال دارد قیمت 200 دلار را مجددا تجربه کند.

شکست بیت‌کوین کش بالاتر از سطح 246 دلار، اولین نشانه‌ی قدرت این ارز خواهد بود که می‌تواند منجر به حرکت تا سطح 260 دلار و سپس تا 280.47 دلار شود.

از سوی دیگر، شکست آن به زیر قیمت 200 دلار می‌تواند یک روند نزولی جدیدی را آغاز کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) همچنان در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد و یک پرچم سه گوش را شکل داده است، که این یک الگوی ادامه‌دهنده است.

شیب هر دو میانگین‌های متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از پرچم و سطح 0.1380977 حرکت دهند، احتمالاً روند صعودی آن از سر گرفته خواهد شد.

نمودار

هدف نخست، قیمت 0.173 دلار است و اگر از این سطح عبور کند، هدف بعدی که باید آن را زیر نظر داشت قیمت 0.20 دلار است.

اگر این ششمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap به زیر پرچم و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.113 دلار) شکسته شود، این دیدگاه صعودی ما نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشانگر تضعیف حرکت کاردانو است که می‌تواند جفت ارز ADA / USD را به قیمت 0.10 دلار برساند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 16 ژوئیه به زیر هر دو میانگین متحرک سقوط کرد و اکنون در حال کسب حمایت بر روی سطح 170 دلار است.

با این حال، عدم موفقیت این آلت‌کوین در بازگشت از این سطح حمایت، احتمال شکست به زیر آن را افزایش می‌دهد.

نمودار

اگر سطح حمایت 170 دلار شکسته شود، این هفتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 146.20 دلار سقوط کند.

چنین حرکتی، سیگنال منفی بزرگی خواهد بود چراکه عدم تقاضا در سطوح بالاتر را نشان می‌دهد.

با این حال، اگر جفت ارز BSV / USD از سطح 170 دلار بازگردد و به بالاتر از خط روند نزولی افزایش یابد، گاوها مجددا تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به سطح 200 دلار برسانند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین‌لینک (LINK) در تاریخ 15 ژوئیه روند صعودی خود را از سر گرفت چراکه بالاتر از سطح مقاومت 8.48 دلار شکسته شد، اما پس از آن حرکت صعودی‌اش بر روی قیمت 8.9080 دلار متوقف شد.

این آلت‌کوین در تاریخ 16 ژوئیه الگوی کندل استیک را شکل داد و در تاریخ 18 ژوئیه نیز در داخل یک محدوده‌ی رنج کوچکتر معامله شد.

معمولا الگوی کندل استیک به عنوان یک الگوی ادامه‌دهنده در نظر گرفته می‌شود، که این شکست در مسیر جریان رایج در حال رخ دادن است.

نمودار

اگر گاوها بتوانند قیمت این هشتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از سطح 8.9080 دلار حرکت دهند، این ارز می‌تواند تا محدوده‌ی 11 تا 10 دلار افزایش یابد، که احتمالاً به عنوان یک سطح مقاومت قدرتمند نیز عمل خواهد کرد.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 7.8309 دلار کاهش دهند، این حرکت صعودی ممکن است تضعیف شود.

چنین حرکتی می‌تواند سیگنال یک اصلاح عمیق‌تر تا قیمت 6.8221 دلار باشد، که این همان سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی مربوط به مرحله‌ی اخیر صعود آن است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) بیش از یک ماه است که در داخل محدوده‌ی رنج 39 تا 46 دلار معامله می‌شود.

در حال حاضر، قیمت این ارز به زیر هر دو میانگین متحرک قرار گرفته است که این امر احتمال افت آن تا سطح حمایت محدوده‌ی رنج بر روی قیمت 39 دلار را افزایش می‌دهد.

گاوها احتمالاً از سطوح 39 دلار به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد، چراکه این سطح حمایت از تاریخ 2 آوریل تاکنون به طرز قانع کننده‌ای شکسته نشده است.

نمودار

بازگشتی قدرتمند از این سطح، نشان خواهد داد که روند خنثی لایت‌کوین احتمالا برای چند روز دیگر نیز ادامه می‌یابد.

با این حال، اگر خرس‌ها این نهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر سطح 39 دلار کاهش دهند، احتمال آغاز یک روند نزولی جدید وجود دارد.

فرصت‌های معاملاتی می‌توانند در نتیجه‌ی بازگشتی قدرتمند از سطح 39 دلار و یا شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از سطح 46 دلار، مهیا شوند.

اگر جفت ارز LTC / USD بالاتر از سطح 51 دلار باقی بماند، انتظار می‌رود یک روند صعودی جدید رخ دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) طی روزهای گذشته به زیر سطح شکست 18.20 دلار باقی ماند، که این نشان می‌دهد شکستی که در تاریخ 12 ژوئیه رخ داد یک تله‌ی گاوی بوده است.

تنها نکته‌ی امیدبخش این است که گاوها در این مسیر نزولی توانستند از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 17 دلار) دفاع کنند.

اکنون گاوها مجددا تلاش خواهند کرد تا قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 18.20 تا 19 دلار حرکت دهند.

نمودار

در صورت موفقیت‌شان، این دهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap احتمالا تا سطح 21.50 دلار افزایش خواهد یافت و در صورت عبور از این سطح مقاومت، هدف بعدی که باید زیر نظر داشت قیمت 22.93 دلار است.

با این حال اگر قیمت بایننس کوین به زیر میانگین‌های متحرک قرار بگیرد، جفت ارز BNB/USD می‌تواند تا خط روند مثلث صعودی اصلاح شود.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI درست بالاتر از نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی وجود روندی خنثی بین میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 16.70 دلار) و سطح 18.20 دلار برای چند روز آینده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) همچنان در یک روند صعودی قرار دارد که شیب هر دو میانگین‌های متحرک به سمت سطوح بالاتر در حرکت است و RSI نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد.

با این حال، عدم موفقیت گاوها در رساندن قیمت این ارز به بالاتر از سطح 0.146157 دلار، نشانگر سیو سود در سطوح بالاتر است.

نمودار

اکنون خرس‌ها احتمالا این یازدهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به سمت میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.135 دلار) کاهش خواهند داد، که این سطح در طول اصلاحات قبلی به عنوان یک سطح حمایت قدرتمند عمل کرده است.

اگر جفت ارز CRO / USD مجدداً بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه حمایت کسب کند، گاوها تلاش خواهند کرد تا با رساندن قیمت این آلت‌کوین به بالاتر از سطح 0.146157 دلار، روند صعودی خود را از سر بگیرند.

بالاتر از این سطح، صعود این ارز تا قیمت 0.15306 دلار امکان‌پذیر است.

با این حال اگر خرس‌ها سطح حمایت میانگین متحرک نمایی 20 روزه را بشکنند، این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.119 دلار) حرکت کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx