تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 21 ژوئیه، 31 تیر

blank

در حال حاضر، بیشتر آلت‌کوین‌های اصلی شاهد سیو سود هستند، چراکه معامله‌گران در خصوص قیمت بیت‌کوین در آینده اطمینان ندارند و فعلا با احتیاط قدم برمی‌دارند.

طلا همچنان در نزدیکی اوج قیمتی نه ساله‌ی خود معامله می‌شود، به این دلیل که معامله‌گران جهت پوشش ریسک پرتفلیوی خود در مقابل کاهش احتمالی ارزش دلار آمریکا به دلیل سیاست‌های پولی فدرال رزرو، به سمت این دارایی روی آورده‌اند.

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) که مدت‌هاست به عنوان طلای دیجیتال پیش‌بینی می‌شود، هنوز طرفداران خود را در میان سرمایه‌گذاران پیدا نکرده است چراکه همچنان با بازارهای سهام ایالات متحده بسیار همبسته است.

عناوین مطلب:

با این حال، مدیر عامل شرکتBinance (Changpeng Zhao) معتقد است که در بلندمدت، این برترین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap مجددا به مثابه یک دارایی امن رفتار خواهد کرد.

یکی از دلایل احتمالی عدم تمایل سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین به عنوان یک دارایی امن، می‌تواند تردید در خصوص نظارتی پایدار و مداوم بر این فضا باشد.

با این وجود، مدیر عامل شرکتGrayscale Investments and Digital Currency Group (Barry Silbert) بیان کرد که ریسک ممنوعیت بیت‌کوین از سر گذشته است، چراکه چندین سیاست‌گذار و تنظیم‌کننده پذیرفته‌اند و گفته‌اند که “بیت‌کوین حق وجود دارد و در نهایت شما نمی‌توانید آن را سرکوب کنید”.

اما اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را به دقت تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

محدوده‌ی رنج ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) همچنان در حال سفت و سخت شدن است و این موضوع انجام معاملات منطقی را برای معامله‌گران دشوار کرده است.

هر چه محدوده‌ی رنج روزانه کاهش پیدا کند، معاملات روزانه نیز دشوارتر خواهد شد.

در چنین شرایطی، معامله‌گران معمولاً در حاشیه به انتظار خواهند نشست تا زمانی که نوسانات مجددا از سر گرفته شوند و یا حرکتی جهت‌دار آغاز شود.

هنگامی که حجم کاهش می‌یابد، یک معامله‌گر بزرگ و یا یک گروه از معامله‌گران آسان‌تر می‌توانند وارد این فضا شوند و بازار را حرکت دهند.

نمودار

در این مورد، اگر قیمت بیت‌کوین بالاتر از سطح 9,500 دلار شکسته شود، این می‌تواند اولین سیگنال قدرت این ارز باشد.

اگر گاوهایی که در حاشیه‌ی انتظار نشسته اند وارد عمل شوند و بالاتر از سطح 9,500 دلار به طور تهاجمی خرید کنند، این می‌تواند یک چالش جدی برای محدوده‌ی 10,000 تا 10,500 دلار ایجاد کند، که بالاتر از آن امکان آغاز یک حرکت صعودی پایدار وجود دارد.

از سوی دیگر، اگر قیمت این ارز به زیر سطح 8,800 دلار افت کند، به دنبال اقدامات معامله‌گران کوتاه‌مدتی که دارای موقعیت‌های خرید هستند، ممکن است این جفت ارز BTC / USD به سطح 8,130.58 دلار برسد.

این سطح مهمی است که باید آن را زیر نظر داشت، چراکه اگر این سطح حمایت شکسته شود می تواند اصلاحی عمیق‌تر را در پی داشته باشد.

در شرایط فعلی، پیش‌بینی اینکه کدام یک از سناریوهای بالا اجرا خواهد شد بسیار دشوار است.

بنابراین، به جای اینکه به حدس و گمان روی بیاوریم، معامله‌گران می‌توانند در حاشیه انتظار باقی بمانند و تنها پس از آنکه مطمئن شدند یک حرکت جهت‌دار قدرتمند آغاز شده است، وارد عمل شوند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

گاوها در تاریخ 16 ژوئیه در هنگام افت به زیر میانگین‌های متحرک ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را خریداری کردند، که این سیگنالی مثبت است چراکه نشان می‌دهد خریداران تمایل ندارند صبر کنند پیش از خرید قیمت این ارز تا سطح حمایت قدرتمند 216.006 دلار افت کند.

شیب هر دو میانگین متحرک مسطح شده است و شاخص قدرت نسبی نیز نزدیک به نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضا است.

نمودار

این موضوع نشان می‌دهد این دومین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند روند تثبیت قیمت خود را برای چند روز دیگر نیز ادامه دهد.

با توجه به اینکه جفت ارز ETH/USD در نزدیکی میانه‌ی محدوده‌ی رنج 216.006 تا 253.556 دلار قرار دارد، پیش‌بینی جهت این شکست بسیار دشوار است.

پرایس اکشن تصادفی در نزدیکی مرکز یک محدوده‌ی رنج می‌تواند بارها به حد ضرر برسد، از این رو معامله‌گران باید تا زمانیکه یک حرکت جهت‌دار آغاز شود، تمامی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

اگرچه اکنون گاوها در حال خرید ارز دیجیتال ریپل (XRP) به هنگام افت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه هستند (قیمت 0.19 دلار)، اما میزان تقاضا در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها هنوز مطمئن نیستند که آیا ریپل می‌تواند یک روند صعودی جدید را آغاز کند یا خیر.

شکست در بالاتر از خط روند نزولی، اولین نشانه‌ی قدرت این ارز خواهد بود.

بالاتر از این سطح، این چهارمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند تا سطح 0.206424 دلار و سپس تا 0.211694 دلار افزایش یابد.

نمودار

در مقابل، اگر خرس‌ها جفت ارز XRP/USD را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، افت آن تا قیمت 0.188499 دلار امکان‌پذیر است.

اگر این سطح حمایت شکسته شود، این جفت ارز می‌تواند تمامی سوهای اخیر خود را از دست بدهد و تا سطوح 0.17 دلار افت کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 229 دلار) کاهش یافته است، و این سیگنالی منفی است.

اکنون خرس‌ها از این فرصت استفاده و تلاش خواهند کرد تا قیمت این ارز را به زیر سطح حمایت 217.55 دلار کاهش دهند.

اگر این سطح حمایت شکسته شود، این پنجمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 200 دلار افت کند.

نمودار

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز BCH/USD از سطح حمایت 217.55 دلار بازگردد، ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج فشرده‌ی 217.55 تا 246 دلار گیر کند.

شکست بیت‌کوین کش در بالاتر از سطح 246 دلار، اولین سیگنال قدرت این آلت‌کوین خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 19 ژوئیه به زیر سطح حمایت 170 دلار کاهش یافت، که این نشانه‌ای بسیار منفی است.

گاوها در هنگام افت تا سطح 161.10 دلار این ارز را خریداری کردند، اما موفق نشدند این آلت‌کوین را در سطوح بالاتر حمایت کنند.

اکنون خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد تا این ششمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر سطح 170 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این افت می‌تواند تا سطح 154.550 دلار ادامه پیدا کند، که این در واقع اصلاح 100 درصدی افزایش قیمت تاریخ 6 ژوئیه است.

نمودار

اگر خرس‌ها بتوانند جفت ارز BSV/USD را به زیر سطح 146.20 دلار کاهش دهند، روند نزولی این ارز احتمالا از سر گرفته خواهد شد (با سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 120 دلار و سپس 100 دلار).

اگر مسیر این جفت ارز از سطوح فعلی تغییر پیدا کند و بالاتر از خط روند نزولی شکسته شود، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

در حال حاضر گاوها در کشمکش هستند تا ارز دیجیتال کاردانو (ADA) را در داخل پرچم سه گوش نگه دارند، که این موضوع نشانه‌ای منفی است.

اگر خرس‌ها این آلت‌کوین را به زیر پرچم و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.115 دلار) کاهش دهند، نشان خواهد داد که شتاب حرکت این ارز تضعیف شده است.

چنین حرکتی می‌تواند منجر به روندی خنثی برای چند روز شود.

نمودار

سطح حمایت بحرانی که در روند نزولی باید زیر نظر داشت، قیمت 0.11 دلار است چراکه اگر این سطح شکسته شود، روند صعودی آن در خطر خواهد بود.

به زیر این سطح، افت کاردانو تا قیمت 0.10 دلار و سپس تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.095 دلار) محتمل است.

در مقابل، اگر این هفتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 0.1380977 دلار برسانند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمالا روند صعودی این ارز از سر گرفته خواهد شد.

هدف بعدی در این روند صعودی، قیمت 0.173 دلار و سپس 0.20 دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) طی چند روز گذشته به زیر هر دو میانگین متحرک معامله شده است، که این نشان می‌دهد گاوها عجله‌ای برای خرید در سطوح بالاتر ندارند.

این موضوع می‌تواند قیمت این ارز را به سطح حمایت بحرانی 39 دلار برساند.

خرس‌ها حدود سه ماه و نیم موفق نشدند این هشتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر سطح 39 دلار کاهش دهند.

نمودار

با این حال، بازگشت قبلی از این سطح حمایت نتوانست به بالاتر محدوده‌ی رنج 39 تا 51 دلار افزایش یابد، که این نشان دهنده‌ی ضعف این ارز است.

شکست لایت‌کوین به زیر سطح 39 دلار، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود چراکه می‌تواند قیمت این آلت‌کوین را به سطح 35 دلار و سپس به 30 دلار برساند.

اگر جفت ارز LTC/USD از سطوح فعلی کاهش یابد و به بالاتر از میانگین‌های متحرک و سطح مقاومت 46 دلار افزایش یابد، این دیدگاه منفی نامعتبر خواهد شد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، امکان صعود این ارز دیجیتال تا سطح 51 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 19 ژوئیه به شدت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 17.16 دلار) بازگشت، که این نشان دهنده‌ی خریدی تهاجمی توسط گاوهاست.

با این حال، در حال حاضر خریداران بر روی محدوده‌ی 18.20 تا 19 دلار، با مقاومت سختی رو‌به‌رو هستند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 17.14 دلار) به تدریج رو به افزایش است و RSI نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری جزئی گاوها در بازار است.

اگر این نهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از سطوح فعلی افزایش یابد و بالاتر از این محدوده‌ی مقاومت شکسته شود، امکان صعود آن تا قیمت 21.50 دلار و بالاتر از آن تا 22.93 دلار وجود دارد.

نمودار

اگر خرس‌ها جفت ارز BNB/USD را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند، این دیدگاه نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند قیمت این ارز را به سمت خط روند مثلث صعودی حرکت دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین‌لینک (LINK) در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد، اما در حال حاضر شاهد سیو سود از زمان صعود تا سطح 8.9080 دلار در تاریخ 15 ژوئیه است.

سطح حمایت نخست در این روند نزولی، بر روی سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی قیمت 7.3144 دلار قرار دارد.

اگر این دهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از این سطح بازگردد، نشان خواهد داد که گاوها برای خرید منتظر اصلاحی عمیق‌تر نیستند.

این می‌تواند حرکت صعودی چین‌لینک را با هدف قیمتی نخست 8.9080 دلار از سر بگیرد و در صورت عبور از آن، این روند صعودی می‌تواند تا قیمت 10 دلار افزایش پیدا کند.

نمودار

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز نزدیک به محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

اگر خرس‌ها جفت ارز LINK/USD را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 6.87 دلار) کاهش دهند، این دیدگاه صعودی ما نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) همچنان در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد، اما خرس‌ها به طور تهاجمی از محدوده‌ی مقاومت موجود بر روی سطح 0.1462 دلار دفاع می‌کنند.

این اتفاق منجر به سیو سود توسط گاوها شده است، که درنتیجه می‌تواند افت این ارز تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.137 دلار) را نیز در پی داشته باشد.

اگر این یازدهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 0.1462 دلار حرکت دهند.

نمودار

در صورت موفقیت‌شان، احتمال صعود این ارز تا سطح 0.15306 دلار وجود دارد.

با این حال واگرایی نزولی رو به رشد در RSI، نشان دهنده‌ی احتیاط است.

اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، جفت ارز CRO/USD می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه افت کند، و اگر این سطح حمایت شکسته شود، این سقوط می‌تواند تا سطح 0.11 دلار ادامه یابد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx