تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 23 ژوئیه، 2 مرداد

blank

اگر ارز دیجیتال بیت‌کوین و اتریوم در روزهای آتی بالاتر از سطوح مقاومت کلیدی‌شان شکسته شوند، بسیاری از آلت‌کوین‌ها می‌توانند حرکت رو به رشد خود را از سر بگیرند.

از ماه مارس، بانک‌های مرکزی به شدت به چاپ گسترده‌ی پول روی آوردند تا با رکود اقتصادی ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا مقابله کنند.

Philip Lowe (فرماندار Australian Reserve Bank) در خصوص عواقب این سیاست پولی پیش رو هشدار داد و گفت هزینه‌ی این اقدام را باید در آینده متحمل شد.

عناوین مطلب:

اتحادیه اروپا نیز در خصوص یک صندوق بازیابی عظیم حدود ۸۵۷ میلیارد دلار برای رهایی از بحران اجتماعی و اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا توافق کرده ‌است.

در پاسخ نیز، طلا مجددا به اوج قیمتی سالانه‌ی جدید خود صعود کرد، و این نشان می‌دهد که با هر اعلام جدید یک محرک، سرمایه‌گذاران به سمت جمع‌آوری طلا روی می‌آورند.

بیشتر سرمایه گذاران، طلا خریداری می‌کنند چراکه به دنبال راهی برای حفظ ثروت خود در برابر کاهش ارزش ارزهای فیات هستند.

با این حال، همچنان که طلا به صعود خود ادامه می‌دهد، سرمایه‌گذاران ممکن است به جستجوی دارایی‌هایی دیگری نیز بروند تا بتوانند ارزش قابل توجهی را کسب کنند.

در این شرایط است که بیت‌کوین (BTC) می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حرکت گاوی بعدی این برترین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap، برخلاف افزایش قیمت عمودی و پرشتابی که در طی روند گاوی پیشین در سال 2017 رخ داد، به صورت پایدار است.

از این رو، سرمایه گذاران کریپتو باید نسبت به دارایی‌های خود صبور باشند و آینده‌نگر.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 21 ژوئیه بالاتر از میانگین‌های متحرک شکسته شد، که این نشان می‌دهد برخی از گاوها به طور تهاجمی مشغول خرید هستند.

اگر آنها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت آنی محدوده‌ی 9,500 دلار حرکت دهند، احتمالاً چندین معامله‌گری که در حاشیه به انتظار نشسته‌اند، وارد عمل شوند.

بالاتر از سطح 9,500 دلار، خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد تا این حرکت صعودی را در محدوده‌ی 10,000 تا 10,500 دلار متوقف کنند، اما اگر گاوها موفق شوند از این مانع عبور کنند، احتمال آغاز یک حرکت صعودی جدید و پایدار وجود دارد.

الگوی مثلث صعودی هنوز هم پابرچاست، که در نتیجه‌ی شکست و بسته شدن قیمت آن (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از سطح 10,376.38 دلار تکمیل خواهد شد.

نمودار

این الگوی دارای هدف قیمتی 11,870.50 دلار است.

برخلاف تصور، اگر گاوها نتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 9,500 دلار حرکت دهند، جفت ارز BTC / USD ممکن است برای بار دیگر تا خط روند مثلث سقوط کند.

شکسته شدن بیت‌کوین به زیر این سطح حمایت، الگوی صعودی را باطل خواهد کرد و می‌تواند منجر به افت آن تا قیمت 8,800 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

حرکت صعودی ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 21 ژوئیه آن را به نزدیکی مقاومت محدوده‌ی 249.195 تا 253.556 دلار رساند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از این محدوده پیش ببرند، احتمالاً مرحله‌ی بعدی روند صعودی آن از سر گرفته خواهد شد.

هدف نخست، صعود تا قیمت 288.599 دلار است که ممکن است به عنوان یک سطح مقاومت نیز عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند از این مانع عبور کنند، این دومین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap احتمال دارد افزایش قیمت خود را تا سطح 366 دلار ادامه دهد.

نمودار

در مقابل، اگر گاوها نتوانند جفت ارز ETH / USD را به بالاتر از سطح 254.556 دلار حرکت دهند، ممکن است روند خنثی این ارز تا چند روز دیگر نیز باقی بماند.

اگر سطح حمایت 216.006 دلار نتواند مانع ریزش قیمت اتریوم شود، روند آن به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

خرس‌ها مجددا تلاش کردند در تاریخ 20 ژوئیه ارز دیجیتال ریپل (XRP) را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند، اما گاوها در هنگام افت تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.19 دلار) آن را خریداری کردند، که این نشان دهنده‌ی جمع‌آوری این ارز در سطوح پایین‌تر است.

در حال حاضر، گاوها بر روی خط روند نزولی با مقاومت روبرو هستند اما اگر بتوانند قیمت ریپل را به بالاتر از آن برسانند، این چهارمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند مسیر خود را به سمت هدف بعدی 0.214616 دلار آغاز کند.

نمودار

اکنون جفت ارز XRP / USD اولین سیگنال‌های تشکیل یک الگوی سر و شانه وارونه را نشان می‌دهد، که با شکست و بسته شدن قیمت آن (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از خط گردن بر روی سطح 0.21 دلار تکمیل خواهد شد.

برخلاف تصور، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر قیمت 0.188499 دلار سقوط کند، امکان افت آن تا سطح 0.17 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

پس از ماندن ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در نزدیکی سطوح 217.55 دلار طی چند روز گذشته، این ارز در تاریخ 21 ژوئیه بازگشت و این نشان ‌دهنده‌ی جمع‌آوری آن نزدیک به این سطوح است.

با این حال، گاوها بر روی میانگین‌های متحرک با مقاومت روبرو هستند.

اگر گاوها بتوانند این پنجمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از میانگین‌های متحرک سوق دهند، حرکت آن تا سطح 246 دلار امکان‌پذیر است.

خرس‌ها احتمالاً از این سطح به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

نمودار

اگر قیمت بیت‌کوین کش از این سطح مقاومت کاهش یابد، جفت ارز BCH / USD می‌تواند در محدوده‌ی رنج بین 217.55 تا 246 دلار باقی بماند.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی نزدیک به نقطه‌ی میانی نیز از این دیدگاه حمایت می‌کند.

شکست این آلت‌کوین بالاتر از سطح 246 دلار می‌تواند این برتری را به نفع گاوها تغییر دهد، در حالیکه شکست آن به زیر سطح 217.55 دلار ممکن است نشانگر این باشد که خرس‌ها دارای برتری هستند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

خرس‌ها موفق نشدند در تاریخ 19 و 20 ژوئیه، از فرصت شکست به زیر سطح حمایت 170 دلار استفاده کنند، که درنتیجه این موضوع خرید توسط گاوهای تهاجمی را در پی داشت و سپس این ارز در تاریخ 21 ژوئیه به بالاتر از خط روند نزولی رسید.

اکنون این فرصت در اختیار گاوهاست تا از این موقعیت استفاده کنند و این ششمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به سمت مقاومت محدوده‌ی 200 دلار حرکت دهند.

بالاتر از این سطح، امکان حرکت آن تا قیمت 227 دلار وجود دارد.

نمودار

در مقابل، اگر خرس‌ها مجددا قیمت بیت‌کوین SV را به زیر خط روند نزولی کاهش دهند، افت آن تا سطح 170 دلار محتمل است.

شیب هر دو میانگین متحرک مسطح است و RSI نیز نزدیک به نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان می‌دهد روند خنثی این ارز احتمالا برای چند روز دیگر نیز ادامه خواهد یافت.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 21 ژوئیه از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگشت، که این سیگنالی مثبت است چراکه نشان می‌دهد گاوها مشغول خرید در هنگام افت تا سطوح حمایت قدرتمند هستند زیرا انتظار دارند روند صعودی این ارز مجددا از سرگرفته شود.

شکست و بسته شدن قیمت این آلت‌کوین (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از پرچم سه گوش و سطح مقاومت 0.1380977 دلار، سیگنال از سرگیری احتمالی روند صعودی آن خواهد بود.

سپس این هفتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند تا سطح 0.173 دلار و بالاتر از آن تا 0.20 دلار افزایش پیدا کند.

در این مرحله از حرکت صعودی که از تاریخ 22 آوریل آغاز شد، پولبک‌ها تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه به عنوان یک نقطه‌ی ورود خوب برای گاوها عمل کرده‌اند.

اگر جفت ارز ADA / USD کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه و سطح حمایت 0.11 دلار شکسته شود، این دیدگاه مثبت ما باطل خواهد شد.

نمودار

به زیر این سطح، افت این کریپتوکارنسی تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.097 دلار) امکان‌پذیر است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 21 ژوئیه بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 43.13 دلار) شکسته شد، که این نشان می‌دهد گاوها در تلاشند تا به بازی بازگردند.

اولین نشانه‌ی قدرت این ارز، شکست و بسته شدن قیمت آن (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از سطح 46 دلار خواهد بود و احتمالا حرکت رو به رشد آن بالاتر از قیمت 51 دلار از سر گرفته خواهد شد.

اگر گاوها نتوانند این هشتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از سطح 46 دلار حرکت دهند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به سطح 39 دلار برسانند.

نمودار

شکست لایت‌کوین به زیر این سطح حمایت، می‌تواند یک روند نزولی جدید را آغاز کند.

در حال حاضر، شیب هر دو میانگین متحرک مسطح شده است و RSI نیز نزدیک به نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان می‌دهد جفت ارز LTC / USD ممکن است برای چند روز دیگر در داخل محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال کریپتو (CRO) بر روی سطح 0.1462 دلار با مقاومت رو به روست، اما به نظر نمی‌رسد گاوها عجله‌ای برای سیو سود داشته باشند، که این به جای پولبک تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.138 دلار) منجر به تثبیت قیمتی فشرده شده است.

بر روی نمودار این ارز، مثلث صعودی کوچکی شکل گرفته است که در نتیجه‌ی شکست و بسته شدن قیمت کریپتو (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.1462 دلار تکمیل خواهد شد.

هدف قیمتی این وضع، سطح 0.15416 دلار است.

با این حال، اگر این نهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap نتواند شکسته شود و یا بالاتر از سطح 0.1462 دلار باقی بماند، می‌تواند سیو سود را به همراه داشته باشد که این ممکن است قیمت کریپتو را به سمت میانگین متحرک نمایی 20 روزه بکشاند.

نمودار

شکست به زیر این سطح حمایت، سیگنال اصلاحی عمیق‌تر تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.124 دلار) است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال چین‌لینک (LINK) در تلاش است تا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 6.9 دلار) بازگردد.

اگرچه گاوها در تاریخ 21 ژوئیه در هنگام افت تا این سطح چین‌لینک را خریداری کردند، اما این بازگشت خیلی دلگرم کننده نبود چراکه گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در هر صعود قیمت جزئی مشغول فروش هستند.

اگر این دهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، سیگنال یک اصلاح عمیق‌تر خواهد بود.

نمودار

سطح حمایت بعدی در این روند نزولی، سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 6.3298 دلار است.

اولین نشانه‌ی قدرت این آلت‌کوین، شکست و بسته شدن قیمت آن (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از خط روند نزولی است.

این اتفاق نشان خواهد داد که این اصلاح کوتاه‌مدت ممکن است به پایان خود نزدیک باشد.

روند صعودی بعدی، احتمالا پس از آنکه جفت ارز LINK/USD بالاتر از سطح 8.9080 دلار شکسته شد، آغاز شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) بر روی محدوده‌ی 18.20 تا 19 دلار با مقاومت سختی رو به روست، اما نکته‌ی مثبت این است که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت آن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 17.23 دلار) باقی بماند، که این نشان‌دهنده‌ی تقاضا در سطوح پایین‌تر است.

این یازدهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap در تاریخ 21 ژوئیه یک الگوی کندل استیک را شکل داده است، که این نشان دهنده‌ی تردید و دودلی میان دو گروه گاوها و خرس‌هاست.

با این حال، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشانگر برتری گاوها در بازار است.

نمودار

اکنون آنها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این ارز را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز BNB/USD می‌تواند یک روند صعودی جدید را آغاز کند که این ممکن است به سطح 22.93 دلار و سپس به 24 دلار برسد.

سطح مقاومتی جزئی بر روی قیمت 21.50 دلار وجود دارد، اما احتمالا بایننس کوین بتواند از آن عبور کند.

برخلاف این فرض، اگر گاوها مجددا نتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از محدوده‌ی 18.2 تا 19 دلار سوق دهند، این می‌تواند سیو سود توسط گاوهای کوتاه‌مدت را به همراه داشته باشد، که درنتیجه منجر به شکست آن به زیر میانگین‌های متحرک خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx