تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 25 ژوئیه، 4 مرداد

تحلیل ارز دیجیتال

به نظر می‌رسد ارز دیجیتال اتریوم در شرف ثبت رکورد جدید خود در سال 2020 است، همچنانکه گاوهای بیت‌کوین برای نگه داشتن این ارز بالاتر از سطح 9,600 دلار در کشمکش هستند.

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) طی چند سال گذشته توانست میزان قابل توجهی از قدرت خود را به نمایش بگذارد.

بیت‌کوین در ابتدا به عنوان یک دارایی در نظر گرفته می‌شد که بیشتر برای فعالیت‌های غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گرفت، و در نهایت نیز توانست تائیدیه دفتر کنترل ارز ایالات متحده‌ی آمریکا را دریافت کرد.

عناوین مطلب:

این بدان معناست که اکنون بانک‌های آمریکایی قادر به ارائه خدمات ذخیره‌سازی کریپتو به مشتریان خود هستند.

این اقدام بیشتر می‌تواند سرمایه‌گذاران سازمانی را جهت ورود به فضای ارزهای دیجیتال ترغیب کند چرا که آن‌ها احتمالا در خصوص این خدمات بیشتر به بانک‌های خود اعتماد می‌کنند تا پیشنهادات دیگر.

با این حال، بعید است که سرمایه‌ها به سرعت به این سمت جاری شوند چراکه این گونه سرمایه‌گذاران با احتیاط گام برمی‌دارند.

در کوتاه‌مدت، انگیزه سرمایه‌گذاران احتمالاً تحت تاثیر عملکرد طلا و بازارهای سهام ایالات متحده در نوسان خواهد بود.

از آنجاییکه طلا همچنان با شتاب در حال است، سرمایه‌گذاران سازمانی احتمالا به سرمایه‌گذاری‌های خود در این دارایی ادامه خواهند داد.

در همین حین، اگر بازارهای سهام ایالات متحده طبق پیش‌بینی برخی از کارآزمودگان این حوزه دچار اصلاح شوند، ممکن است این برترین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap به دلیل همبستگی شدید خود با شاخص S&P 500، دچار تضعیف شود.

اما اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 22 ژوئیه بالاتر از سطح 9,500 دلار شکسته شد و در روز بعد نیز این حرکت را با یک پایان مثبت دیگر دنبال کرد.

با این حال، نبود شتاب در شکست بالاتر از سطح 9,500 دلار، سیگنال منفی کوچکی است چراکه نشان می‌دهد گاوها برای خرید در این سطوح هیچ عجله‌ای ندارند زیرا هنوز مطمئن نیستند این صعود از سر گرفته خواهد شد یا خیر.

هنوز هم، اگر گاوها بتوانند جفت ارز BTC / USD را بالاتر از سطح 9,500 دلار نگه دارند، امکان صعود این ارز تا قیمت 10,000 دلار وجود دارد.

شکست بیت‌کوین بالاتر از سطح 10,000 دلار، انگیزه‌ی معامله‌گران را به خوبی تقویت خواهد کرد و می‌تواند موجب خرید بیشتر شود.

نمودار

اگر خریداران بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 10,500 دلار حرکت دهند، احتمالاً سرعت بعدی این صعود تشدید خواهد شد.

در حال حاضر، برتری بازار در اختیار گاوهاست اما اگر آنها نتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند، ممکن است خرس‌ها در مدت زمان نه چندان دوری وارد بازی شوند.

شکست آن به زیر قیمت 9,500 دلار نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود چراکه این امر نشانگر نبود خریداران در سطوح بالاتر است.

این موضوع می‌تواند موجب سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت شود و احتمال شکست آن به زیر خط روند مثلث صعودی را افزایش دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 22 ژوئیه به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 253.556 دلار صعود پیدا کرد، که درنتیجه به روند تثبیت قیمت خود پایان داد و روند صعودی را از سر گرفت.

افزایش میزان خرید پس از این اتفاق موجب شد تا انگیزه‌‌ها مثبت شود و معامله‌گرانی که در حاشیه به انتظار نشسته بودند وارد عمل شوند.

خرس‌ها ممکن است تلاش کنند این حرکت صعودی را بر روی قیمت 288.599 دلار متوقف کنند، که این ممکن است منجر به اصلاحی جزئی و یا تثبیت قیمت در آن سطح شود اما احتمال شکست در بالاتر از این سطح زیاد است.

در قیمت پایانی بالاتر از 288.599 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC)، این دومین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند تا سطح 320 دلار و سپس تا 366 دلار افزایش یابد.

نمودار

اگر جفت ارز ETH/USD از سطوح فعلی و یا از سطح 288.599 دلار سقوط کند و به زیر قیمت 253.556 کاهش یابد، این دیدگاه صعودی ما نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) بالاتر از خط روند نزولی شکسته شد و به سرعت تا خط گردن الگوی سر و شانه‌ی وارونه صعود پیدا کرد.

با این حال، گاوها نتواستند قیمت ریپل را به بالاتر از این سطح حرکت دهند، که این نشان می‌دهد خرس‌ها به طور تهاجمی مشغول دفاع از این سطح مقاومت هستند.

اگر این چهارمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap قدرت خود را از دست ندهد، گاوها مجددا تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به بالاتر از خط گردن برسانند.

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.197 دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در منطقه‌ی مثبت، نشان می‌دهد که مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت صعود است.

نمودار

شکست و بسته شدن قیمت (طبق چارچوب زمانی UTC) این آلت‌کوین بالاتر از خط گردن، این وضع صعودی را که دارای هدف قیمتی 0.25 دلار است، تکمیل خواهد کرد.

سطح مقاومتی جزئی بر روی قیمت 0.235688 دلار وجود دارد، اما احتمالا ریپل بتواند از آن عبور کند.

اگر خرس‌ها جفت ارز XRP/USD را به زیر سطح 0.188499 دلار کاهش دهند، این دیدگاه صعودی ما باطل خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 23 ژوئیه درست از زیر سطح مقاومت 246 دلار کاهش یافت و مجددا تا میانگین‌های متحرک افت کرد.

اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند، امکان افت آن تا سطح 217.55 دلار وجود دارد.

اگر این پنجمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از میانگین‌های متحرک بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 246 دلار حرکت دهند.

نمودار

در صورت موفقیت‌شان، صعود این ارز تا سطح 260 دلار و سپس تا 280.47 دلار محتمل است.

با این حال، شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی نشان می‌دهد که روند خنثی بیت‌کوین کش احتمالا برای چند روز دیگر نیز ادامه خواهد یافت.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

گاوها در تاریخ 21 ژوئیه ارز دیجیتال بیت‌کوین SV را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دادند، اما نتوانستند این آلت‌کوین را به هدف نخست 200 دلار برسانند، که این نشان‌دهنده‌ی نبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

درنتیجه اکنون قیمت این ارز مجددا تا میانگین‌های متحرک کاهش یافته است.

اگر خرس‌ها بتوانند این ششمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر میانگین‌های متحرك کاهش دهند، احتمال افت آن تا سطح 170 دلار وجود دارد.

شکست بیت‌کوین SV به زیر این سطح حمایت می‌تواند منجر به سقوط آن تا سطح حمایت بحرانی 146.20 دلار شود.

نمودار

با این حال، اگر جفت ارز BSV / USD از میانگین‌های متحرک بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به سطح 200 دلار منتقل کنند.

در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز می‌تواند تا قیمت 227 دلار افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

بازگشت ارز دیجیتال کاردانو (ADA) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.118 دلار) هنوز نتوانسته شتاب بگیرد، که این نشان می‌دهد خرید در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

این موضوع می‌تواند کاردانو را برای چند روز دیگر در داخل پرچم سه گوش نگه دارد.

از آنجایی که قیمت این ارز بالاتر از میانگین‌های متحرک صعودی معامله می‌شود و RSI نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد، برتری بازار همچنان در اختیار گاوهاست.

نمودار

اگر گاوها بتوانند قیمت آن را به بالاتر از پرچم سه گوش و سطح مقاومت 0.1380977 دلار حرکت دهند، این هفتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap احتمالا روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت.

از سوی دیگر، اگر خرس‌ها جفت ارز ADA/USD را به زیر پرچم کاهش دهند، امکان اصلاحی عمیق‌تر وجود دارد.

شکست این آلت‌کوین به زیر محدوده‌ی حمایت 0.11 تا 0.10 دلار، بیانگر این است که روند صعودی احتمالا به پایان رسیده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 23 ژوئیه از مقاومت محدوده‌ی 46 دلار کاهش یافت، که این نشان می‌دهد خرس‌ها از این سطح به شدت دفاع می‌کنند.

با این حال، خرس‌ها نتوانستند قیمت این ارز را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند و این نشانگر خرید کاردانو در هنگام افت توسط گاوهاست.

در حال حاضر، میانگین‌های متحرک هیچ گونه بینشی در خصوص حرکت جهت‌دار بعدی ارائه نمی‌دهند، چراکه شیب هر دوی آنها مسطح است اما اگر RSI بالاتر از سطح 60 شکسته شود، می‌تواند نشان دهنده‌ی از سرگیری حرکت صعودی باشد.

نمودار

اگر گاوها بتوانند این هشتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از سطح 46 دلار سوق دهند، احتمال صعود آن تا قیمت 51 دلار وجود دارد.

احتمالاً گاوها از این سطح مقاومت به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد اما در صورت عبور از آن، می‌تواند به یک روند صعودی جدید منجر شود.

برخلاف تصور، اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر میانگین‌های متحرک برسانند، جفت ارز LTC / USD می‌تواند تا سطح 39 دلار کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

گاوها ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) را در تاریخ 23 ژوئیه به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 18.20 دلار سوق دادند و در تاریخ 25 ژوئیه نیز آن را با یک حرکت صعودی دیگر دنبال کردند که در نتیجه این ارز توانست از سطح مقاومت 19 دلار عبور کند.

این موضوع سیگنال مثبت بزرگی است چراکه قیمت پایانی (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از سطح 19 دلار، الگوی مثلث صعودی را که دارای هدف قیمتی 22.93 دلار و 24 دلار است، تکمیل خواهد کرد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 17.5 دلار) به تدریج رو به افزایش است و RSI نیز بالاتر از سطح 60 قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

نمودار

اگر این نهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر قیمت 18.20 دلار و میانگین متحرک نمایی 20 روزه افت کند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند میزان فروش را تشدید کند و قیمت بایننس کوین را به خط روند مثلث برساند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) طی دو روز گذشته نزدیک به سطح 0.1462 دلار در نوسان بود، که این نشان می‌دهد گاوها هنوز سود خود را سیو نکرده‌اند، چراکه انتظار دارند روند صعودی این ارز از سر گرفته شود.

بالاتر از سطح 0.1462 دلار، این دهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند تا مقاومت محدوده‌ی 0.15306 تا 0.15416 دلار افزایش یابد.

اگر این حرکت شتاب‌دار بتواند قیمت کریپتو را به بالاتر از این محدوده برساند، هدف بعدی که باید زیر نظر داشت قیمت 0.174114 دلار است.

نمودار

RSI نیز در حال تشکیل یک واگرایی نزولی است که تنها پیشرفت منفی موجود در این نمودار است.

در طی روندهای گاوی، چنین واگرایی‌هایی تمایل به شکست خوردن دارند، اما معامله‌گران هنوز باید با احتیاط قدم بردارند، چراکه گاهی اوقات این واگرایی‌ها سیگنال یک بازگشت است.

شکست شدن کریپتو به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.14 دلار)، اولین نشانه‌ی تضعیف این ارز خواهد بود و زمانی که جفت ارز CRO/USD به زیر سطح 0.13824 دلار افت کند، امکان اصلاحی عمیق‌تر وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین‌لینک (LINK) در تاریخ 23 ژوئیه بالاتر از خط روند نزولی شکسته شد که این موضوع نشانه‌ای مثبت بود، اما گاوها موفق نشدند شتاب این حرکت را حفظ کنند و درنتیجه این آلت‌کوین از سطح 8.099 دلار کاهش یافت.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها در هر صعود قیمت‌، مشغول فروش هستند.

اگر خرس‌ها بتوانند این یازدهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 7 دلار) کاهش دهند، نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود.

نمودار

محدوده‌ی حمایت جزئی بر روی سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی قیمت 6.8224 دلار وجود دارد، اما اگر این سطح نتواند مانع ریزش قیمت شود، افت این ارز تا میانگین متحرک ساده 50 روزه امکان‌پذیر است.

در مقابل، اگر جفت ارز LINK / USD مجددا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 8.1388 دلار منتقل کنند.

اگر موفق شوند، امکان تجربه‌ی مجدد قیمت 8.9080 دلار برای کریپتو وجود دارد.

بالاتر از این سطح، هدف بعدی که باید زیر نظر داشت قیمت 11.095 دلار است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx