تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 13 آگوست، 23 مرداد

blank

از آنجایی که برای بار دیگر قیمت بیت‌کوین به آرامی در حال رشد است، بسیاری از آلت‌کوین‌ها با صعود به اوج‌های قیمتی جدید، معامله‌گران را با سودهای خود غافل‌گیر کردند.

در تاریخ 11 آگوست شرکت MicroStrategy اعلام كرد كه میزان ارز فیات در اختیار خود را كاهش داده است و ذخایر اصلی خزانه‌ی خود را با بیت‌کوین (BTC) پیش می‌برد.

Michael J. Saylor (مدیر عامل این شرکت) معتقد است که همه‌گیری ویروس کرونا و اقدامات محرکی که برای مقابله با آن اعمال شده است، “باعث کاهش قابل توجه ارزش واقعی و بلندمدت ارزهای فیات و بسیاری از دارایی‌های سنتی خواهد شد.”

عناوین مطلب:

Saylor در ادامه توضیح داد که بیت‌کوین “یک ذخیره کننده‌ی ارزش و یک دارایی جذاب‌ برای سرمایه‌گذاری (با پتانسیل بلندمدت) نسبت به نگه داشتن پول نقد است”.

در همین زمینه،Mike Belshe (مدیرعامل شرکت BitGo) نیز هشدار داد كه چاپ پول به صورت تهاجمی، ارزش ارزهای فیات را كاهش می‌دهد و آنها را برای دارندگان‌شان بی‌ارزش می‌كند.

Belshe از سرمایه‌گذاران خواست تا حداقل 3 درصد از پرتفلیوی خود را به بیت‌کوین اختصاص دهند چراکه این “کم ریسک‌ترین و بی‌مثال‌ترین سرمایه‌گذاری” در طول عمرشان خواهد بود.

اما اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

گاوها مجددا موفق نشدند در تاریخ 10 آگوست ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 12,113.50 دلار حرکت دهند و این منجر به سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت شد.

این اصلاح، قیمت بیت‌کوین را کاهش داد و به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 11,127 دلار) رساند، اما خرس‌ها نمی‌توانند این سطح حمایت را بشکنند.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها در هنگام افت تا سطح حمایت میانگین متحرک نمایی 20 روزه به شدت این ارز را خریداری می‌کنند.

در یک روند صعودی، هنگامی که قیمت ارزی از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، معمولاً احتمال از سرگیری روند صعودی آن افزایش می‌یابد.

نمودار قیمت بیت‌کوین

اگر قیمت جفت ارز BTC / USD بالاتر از سطح 12,113.50 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، احتمالاً حرکت رو به رشد آن آغاز خواهد شد و امکان جهشی سریع تا سطح 13,000 دلار وجود دارد.

خرس‌ها به احتمال زیاد از این سطح دفاع خواهند کرد، که این می‌تواند منجر به یک اصلاح و یا تثبیت قیمتی جزئی شود، اما اگر گاوها قدرت خود را از دست ندهند، احتمالاً روند صعودی آن تا سطح 14,000 دلار ادامه می‌یابد.

اگر خرس‌ها این جفت ارز را به زیر محدوده‌ی حمایت بحرانی 10,400 تا 10,000 دلار کاهش دهند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

روند ارز دیجیتال اتریوم (ETH) همچنان مثبت باقی مانده چراکه قیمت آن طی روزهای گذشته بالاتر از سطح حمایت بحرانی 366 دلار حفظ شده است.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها مشغول جمع‌آوری این ارز در هنگام افت تا این سطح هستند.

شیب میانگین‌های متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

شکست این آلت‌کوین بالاتر از خط روند نزولی سیگنال افزایش قدرت اتریوم خواهد بود و احتمالاً موجب آغاز حرکتی رو به رشد تا بالاتر از سطح 415.634 دلار خواهد شد.

بالاتر از این سطح، روند صعودی آن می‌تواند به قیمت 480 دلار برسد.

نمودار قیمت اتریوم

اگر مسیر جفت ارز ETH / USD از خط روند نزولی وارونه شود و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 357 دلار) سقوط کند، این دیدگاه صعودی فاقد اعتبار خواهد شد.

به زیر این سطح حمایت، این اصلاح می‌تواند تا سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 304.367 دلار ادامه پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

گاوها در تاریخ 11 آگوست قیمت ارز دیجیتال ریپل (XRP) را به بالاتر از وج خیزان حرکت دادند، اما موفق نشدند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

خرس‌ها از این موقعیت به نفع خود استفاده کردند و با فروشی تهاجمی، این کریپتوکارنسی را به زیر وج کشاندند.

با این حال، گاوها در هنگام افت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.27 دلار) ریپل را خریداری کردند و در حال حاضر تلاش می‌کنند تا قیمت آن را به بالاتر از سطح 0.284584 دلار بازگردانند.

نمودار قیمت ریپل

در صورت موفقیت‌شان، این اتفاق سیگنالی مثبت خواهد بود.

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت صعود است.

شکست این ارز بالاتر از وج و سطح مقاومت 0.307301 دلار، سیگنال قدرت آن خواهد بود و احتمال صعود تا قیمت 0.326113 دلار را افزایش می‌دهد.

اگر جفت ارز XRP / USD از این سطح مقاومت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) همچنان در یک روند صعودی قرار دارد چراکه اصلاح آن از سطح 14.4586 دلار فقط برای دو روز در تاریخ‌ 10 و 11 آگوست ادامه داشت.

در این مدت خرس‌ها حتی نتوانستند چین لینک را به زیر سطح حمایت آنی 12 دلار بشکنند، که این نشان می‌دهد گاوها به شدت در زمان افت این آلت‌کوین را خریداری می‌کنند.

بازگشتی قدرتمند از سطوح 12 دلار، در حال حاضر جفت ارز LINK / USD را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 14.4586 تا 14.8537 دلار رسانده است.

نمودار قیمت چین لینک

هدف بعدی، سطح 261.8 درصدی فیبوناچی گسترشی 17.4319 دلار است و در صورت عبور از آن، سطح بعدی که باید زیر نظر داشت قیمت 20 دلار است.

با این حال، با توجه به اینکه این جفت ارز به رکوردهای قیمتی جدیدی دست یافته است، RSI مجددا به سطوح عمیق بیش خریداری شده رسیده است.

اگرچه RSI می‌تواند برای مدت زمان طولانی در محدوده‌ی بیش خریداری شده باقی بماند، اما صعود قیمت‌های عمودی به ندرت ادامه پیدا می‌کنند.

بنابراین، معامله‌گران می‌توانند به جای حرص و طمع، برای موقعیت‌های خود حد ضرر در نظر بگیرند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 11 آگوست به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 284 دلار) و سطح حمایت 280 دلار شکسته شد، اما نکته‌ی مثبت جزئی این است که گاوها موفق شدند قیمت روز را بر روی سطح 281.87 دلار ببندند (طبق چارچوب زمانی UTC).

در تاریخ 12 آگوست خرس‌ها مجددا تلاش کردند تا این حرکت نزولی را با رساندن جفت ارز BCH/USD به زیر سطح 270 دلار از سر بگیرند.

با این حال، گاوها در هنگام افت این آلت‌کوین را خریداری کردند و قیمت آن را به بالاتر از سطح 280 دلار بازگرداندند، که این نکته‌ی مثبت کوچکی است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده است و RSI نیز درست بالاتر از نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

شکست بیت‌کوین کش بالاتر از خط روند نزولی اولین سیگنالی است که نشان می‌دهد این برتری ممکن است به نفع گاوها تغییر پیدا کند.

اگر این جفت ارز به زیر سطح 280 دلار شکسته و بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، این دیدگاه نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند قیمت این کریپتوکارنسی را به سطح 260 دلار برساند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

عدم موفقیت در رساندن قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین SV به سطوح بالاتر، منجر به سیو سود توسط معامله‌گران در تاریخ 11 آگوست شد، که در نتیجه شکست به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 214 دلار) را در پی داشت.

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند تا این کریپتوکارنسی را بالاتر از سطح حمایت 200 دلار نگه دارند.

هرگونه بازگشت از سطح 200 دلار، بر روی خط روند نزولی و مجددا بر روی قیمت 227 دلار با مقاومت رو به رو خواهد شد.

اگر جفت ارز BSV / USD از این سطح مقاومت کاهش یابد، امکان تثبیت قیمتی چند روزه بین محدوده‌ی 200 تا 227 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح است و RSI نیز درست به زیر سطح 50 قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی یک روند خنثی احتمالی در کوتاه‌مدت است.

با این حال، اگر این جفت ارز از سطح مقاومت کاهش یابد و به زیر قیمت 200 دلار شکسته شود، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود و می‌تواند منجر به افت تا قیمت 160 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین در تاریخ 11 آگوست به زیر محدوده‌ی رنج 56 تا 60 دلار و میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شد، که این اتفاق تجربه‌ی مجدد سطح شکست 51 دلار را در پی داشت.

سپس لایت‌کوین از این سطح حمایت بازگشت، که این سیگنال مثبتی است چراکه نشان می‌دهد گاوها در تلاشند تا از این سطح دفاع کنند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده است و RSI نیز نزدیک به نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این بیانگر وجود روندی خنثی برای چند روز است.

در روند صعودی، شکست و بسته شدن قیمت این کریپتوکارنسی (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از کانال نزولی اولین نشانه‌ی قدرت آن خواهد بود.

نمودار قیمت لایت‌کوین

این امر احتمال صعود تا قیمت 60 دلار و سپس تا 65.1573 دلار را افزایش خواهد داد.

احتمالاً اگر جفت ارز LTC / USD بالاتر از سطح 65.1573 دلار باقی بماند، روند صعودی آن از سر گرفته خواهد شد.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر قیمت 51 دلار شکسته شود، این روند به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 11 آگوست به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.137 دلار) شکسته شد و سپس خرس‌ها در تاریخ 12 آگوست با رساندن قیمت آن به زیر سطح حمایت 0.13 دلار، از این فرصت استفاده کردند.

با این حال، گاوها به طور تهاجمی در زمان افت تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.121 دلار) کاردانو را خریداری کردند و جفت ارز ADA / USD را به بالاتر از سطح 0.13 دلار بازگرداندند.

این موضوع سیگنالی مثبت است چراکه نشان دهنده‌ی عدم پذیرش شکست به زیر سطح 0.13 دلار است.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI نزدیک به سطح 50، به یک روند تثبیت قیمت احتمالی در چند روز آینده اشاره دارد.

نمودار قیمت کاردانو

روند این آلت‌کوین در نتیجه‌ی شکست و بسته شدن قیمت آن بالاتر مقاومت محدوده‌ی 0.1543051 دلار مثبت خواهد شد.

در مقابل، شکست به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه سیگنال احتمالی تغییر روند خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XTZ/USD :

ارز دیجیتال تزوس (XTZ) در تاریخ 10 آگوست بالاتر از محدوده‌ی مقاومت سرسخت 3.96 دلار شکسته شد و رکورد جدیدی را رقم زد که این موضوع همیشه سیگنال قدرت است چراکه نشان می‌دهد گاوها علاقه‌مند به خرید در سطوح بالاتر هستند.

خرس‌ها نیز در تاریخ 11 آگوست تلاش کردند با کاهش قیمت تزوس به زیر سطح شکست 3.96 دلار، بر این شکست پیروز شوند.

با این حال، گاوها مجددا در زمان افت به طرزی تهاجمی این آلت‌کوین را خریداری کردند که این کمک کرد تا از کف قیمتی روزانه 3.75 دلار اصلاح و بر روی قیمت 4.01 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC).

نمودار قیمت تزوس

در تاریخ 12 آگوست، خرس‌ها مجددا تلاش کردند جفت ارز XTZ/USD را کاهش دهند، اما گاوها از این فرصت برای خرید در سطوح پایین‌تر استفاده کردند.

در حال حاضر خریدی تهاجمی این جفت ارز را به اوج قیمتی جدیدی سوق داده است.

اگر گاوها بتوانند قیمت تزوس را بالاتر از سطح 4.50 دلار ببندند (طبق چارچوب زمانی UTC)، سطح بعدی که باید زیر نظر داشت سطح 200 درصدی فیبوناچی گسترشی 4.8766 دلار و سپس سطح 261.8 درصدی گسترشی 5.57 دلار است.

اگر مسیر این جفت ارز تغییر یابد و به زیر سطح 3.60 دلار نزول پیدا کند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

محدوده‌ رنج 21.7628 تا 22.93 دلار در تاریخ 11 آگوست به سمت نزول منتهی شد، چراکه ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) تا سطح 20.66 دلار سقوط کرد، اما نکته‌ی مثبت این است که خرس‌ها نوانستند قیمت این ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 21.16 دلار) نگه دارند.

این موضوع نشان می‌دهد انگیزه‌ی معامله‌گران خرید در زمان افت است و گاوها به طرزی تهاجمی از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دفاع می‌کنند.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح 21.7628 دلار برسانند و سطوح بالاتر را حفظ کنند، سیگنال مثبتی خواهد بود.

این امر نشان می‌دهد که شکست اخیر موفقیت‌آمیز نبوده است و می تواند نشانه‌ی از سرگیری روند صعودی آن باشد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال مسطح شدن است و RSI نیز به زیر سطح 60 افت کرده است، که این نشان می‌دهد حرکت بایننس کوین به تدریج در حال تضعیف است اما برتری همچنان در اختیار گاوها باقی مانده است.

اگر جفت ارز BNB / USD از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر خط روند افت کند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

به زیر این سطح حمایت، سقوط این ارز تا قیمت 18.20 دلار محتمل است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank