تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 6 اکتبر، 15 مهر

تحلیل ارز دیجیتال

در حال حاضر معامله‌گران تلاش می‌کنند با حمله به سطوح مقاومت، یک حرکت جهت‌دار جدید را برای ارز دیجیتال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها رقم بزنند.

گزارش اخیر شرکت ARK Investment Management LLC نیز یک چشم انداز صعودی قدرتمند را برای ارزش آتی بیت‌کوین (BTC) ترسیم کرده است.

این گروه پیش‌بینی می‌کند سرمایه‌ی کلی شبکه‌ی بیت‌کوین طی پنج تا ده سال آینده به 1 تریلیون دلار خواهد رسید.

عناوین مطلب:

مدیر دارایی این شرکت معتقد است بیت‌کوین یکی از جذاب‌ترین نسبت‌های ریسک به پاداش را ارائه می‌دهد و باید آن را جهت متنوع‌سازی پرتفوی در نظر داشت.

با این حال،Adam Back مدیر عامل شرکت Blockstream باور دارد که این تخمین “محافظه‌کارانه” است و او معتقد است بیت‌کوین می‌تواند در عرض 2 سال و یا احتمالاً زودتر از آن “به ارزش بازار 1 تریلیون دلار” برسد (یعنی ارزش هر بیت‌کوین 50,000 دلار).

به غیر از خرید و نگهداری بیت‌کوین برای بلندمدت، برخی از معامله‌گران تهاجمی به دنبال افزودن اهرم از طریق اختیارات معامله‌ی بیت‌کوین هستند، چراکه به آنها این امکان را می‌دهد تا در صورت اثبات صحت آن، با ریسکی ثابت مقدار سود بیشتری را به دست آورند.

با ورود سرمایه‌گذاران سازمانی بیشتر به فضای ارزهای دیجیتال، نقدینگی در بازار اختیارات معامله احتمالاً افزایش بیشتری خواهد یافت.

میزان قراردادهای باز اختیارات معامله‌ی بیت‌کوین نیز طی چند ماه گذشته در حال افزایش است و در تاریخ 24 سپتامبر به بالاترین رقم خود یعنی 2.14 میلیارد دلار رسید که این نشان دهنده‌ی افزایش مشارکت معامله‌گران در این بازار است.

درحالیکه تحلیل‌گران برای چشم‌انداز بلندمدت بیت‌کوین تصویری خوش‌بینانه را ترسیم کرده‌اند، اما اکنون چشم‌انداز کوتاه‌مدت به چه صورت است؟!

آیا بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند روند صعودی خود را مجددا از سر بگیرند و یا سطوح بالاتر فروش توسط خرس‌ها را به دنبال خواهد داشت؟

برای پاسخ به این سوال‌ها و بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در داخل یک مثلث متقارن معامله می‌شود، که این نشان می‌دهد فعلا گاوها و خرس‌ها در خصوص جهت حرکت بعدی اطمینان ندارند.

سوال اساسی این است که، چه زمانی این شکست اتفاق خواهد افتاد و به کدام سمت خواهد رفت.

اکنون جفت ارز BTC/USD حدودا به سه چهارم فاصله‌ی موجود از پایه‌ی مثلث تا راس رسیده ‌است.

نمودار قیمت بیت‌کوین

در حالت ایده‌آل، یک شکست در طی چند روز آینده اتفاق می‌افتد و هر دو گروه گاوها و خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا بر این شرایط چیره شوند.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10,693 دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی نزدیک به نقطه‌ی میانی نشان می‌دهد که بازی می‌توانند به نفع هرکسی تمام شود.

در یک مثلث، قیمت بین خط حمایت و خط مقاومت حرکت می‌کند.

پس از بازگشت این ارز از خط حمایت در تاریخ 2 اکتبر، گاوها ممکن است تلاش کنند قیمت بیت‌کوین را به بالاتر از مثلث سوق دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز می‌تواند یک حرکت صعودی را با هدف قیمتی 12,460 دلار آغاز کند.

با این وجود، اگر این شکست موفقیت‌آمیز نباشد و خرس‌ها قیمت آن را به زیر خط حمایت کاهش دهند، امکان سقوط آن تا قیمت 9,835 دلار وجود دارد.

چند روز آینده، بسیار حیاتی خواهد بود چراکه این جفت ارز می‌تواند یک حرکت جهت‌دار جدید را آغاز کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 1 اکتبر از خط روند نزولی کاهش یافت، اما خرس‌ها موفق نشدند از این ضعف استفاده کنند و قیمت آن را به خط حمایت 308.392 دلار برسانند.

دنباله‌های بلند کندل استیک‌ها از ابتدای این ماه نشان می‌دهد گاوها در سطوح پایین‌تر مشغول جمع‌آوری این ارز هستند.

اکنون گاوها تلاش خواهند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از خط روند نزولی برسانند و در صورت رسیدن به این هدف، حرکت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 376 دلار) و یا حتی 395 دلار امکان‌پذیر است.

شکست بالاتر از سطح 395 دلار ممکن است سیگنال از سرگیری روند صعودی باشد.

نمودار قیمت اتریوم

با این وجود، بعید است گاوها مسیری راحت را طی کنند چراکه خرس‌ها بر روی محدوده‌ی مقاومت و میانگین متحرک ساده 50 روزه، مقاومت سختی را به نمایش خواهند گذاشت.

اگر جفت ارز ETH / USD از خط روند نزولی کاهش پیدا کند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را تا سطح 308.392 دلار کاهش دهند.

شکست اتریوم به زیر این سطح حمایت، ممکن است اصلاحی عمیق‌تر را به سمت قیمت 240 دلار آغاز کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

شکست خرس‌ها در کاهش ارز دیجیتال ریپل (XRP) به زیر سطح حمایت 0.2295 دلار در تاریخ 2 و 4 اکتبر، خریدی تهاجمی توسط معامله‌گران کوتاه‌مدتی را که این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.242 دلار) و خط روند نزولی رسانده بودند، به خود جذب کرد.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی مثبت، نشان می‌دهد فشار فروش کاهش یافته است.

اگر گاوها بتوانند از این فرصت استفاده کنند و قیمت ریپل را به بالاتر از سطح 0.26 دلار برسانند، جفت ارز XRP/USD می‌تواند تا قیمت 0.303746 دلار افزایش پیدا کند.

نمودار قیمت ریپل

با این وجود بعید به نظر می‌رسد خرس‌ها به راحتی تسلیم شوند.

آنها در حال حاضر تلاش می‌کنند این حرکت صعودی را بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.256 دلار) متوقف سازند.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این ارز را به زیر خط روند نزولی کاهش دهند، این موضوع نشان می‌دهد شکست فعلی یک تله‌ی خرسی بوده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 2 اکتبر به شدت از زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 26.94 دلار) بازگشت و در تاریخ 4 اکتبر بالاتر از خط روند نزولی شکسته شد.

با این حال، به نظر می‌رسد گاوها بر روی مقاومت محدوده‌ی 29.5646 دلار با مانع مواجه شوند.

در حال حاضر خرس‌ها تلاش می‌کنند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر خط روند نزولی برسانند و در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز BNB / USD ممکن است تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند.

نمودار قیمت بایننس کوین

بازگشتی پرشتاب از این سطح حمایت، تائید می‌کند که گاوها مشغول خرید در زمان افت قیمت هستند، در حالی که شکست به زیر آن سیگنال تضعیفی کوتاه‌مدت خواهد بود.

با این حال، شیب میانگین‌های متحرک در حال افزایش است و RSI نیز در منطقه مثبت قرار دارد که این نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

اگر این جفت ارز از خط روند نزولی بازگردد، این اتفاق نشان دهنده‌ی قدرت بایننس کوین خواهد بود و احتمال شکست بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 29.5646 دلار را افزایش خواهد داد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

گاوها در تاریخ 2 اکتبر ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) را در زمان کف قیمت خریداری کردند، اما موفق نشدند این خرید را در سطوح بالاتر حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها برای خرید این ارز در نزدیکی سطح مقاومت سرسخت بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 225 دلار) و خط روند نزولی، دچار تردید هستند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

اگر گاوها نتوانند طی چند روز آینده قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند، خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد جفت ارز BCH / USD را تا سطح 210 دلار کاهش دهند.

شیب رو به نزول میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان دهنده‌ی برتری جزئی خرس‌ها در بازار است.

با این حال، اگر گاوها بر فروش غلبه کنند و این جفت ارز را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند، امکان صعود آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 244 دلار) وجود دارد.

این سطح می‌تواند به عنوان یک سطح مقاومت سخت عمل کند اما پس از عبور از آن، این جفت ارز ممکن است تا قیمت 280 دلار افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

بازگشت ارز دیجیتال پولکادات (DOT) از سطح حمایت 3.90 دلار فاقد قدرت است، که این نشان می‌دهد گاوها برای خرید در سطوح فعلی عجله‌ای ندارند چراکه ممکن است هنوز مطمئن نباشند روند اصلاح به پایان رسیده است.

اگر قیمت این آلت‌کوین از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.41 دلار) افت کند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد جفت ارز DOT / USD را به زیر سطح 3.90 دلار کاهش دهند.

نمودار قیمت پولکادات

در صورت موفقیت‌شان، افت پولکادات تا سطح 3.5321 دلار و سپس تا 2.782 دلار محتمل است.

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه سوق دهند، این جفت ارز می‌تواند تا سطح 4.6112 دلار و بالاتر از آن تا 5.5899 دلار حرکت کند.

احتمال دیگر این است که گاوها در زمان افت تا قیمت 3.90 دلار این ارز را خریداری کنند و خرس‌ها نیز از سطح مقاومت بر روی 4.6112 دلار دفاع کنند.

در حال حاضر، احتمال رخداد هر گزینه‌ای وجود دارد، از این رو، معامله‌گران ممکن است پیش از هرگونه اقدامی، منتظر آغاز یک حرکت جهت‌دار بمانند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تلاش است تا افزایش قیمتی جبرانی از سطح 8.7975 دلار را رقم بزند، اما این بازگشت فاقد قدرت است، که این نشان می‌دهد خریداران برای جمع شدن در سطوح فعلی اعتقاد راسخی ندارند.

اگر شتاب این حرکت از سر گرفته نشود، جفت ارز LINK/USD ممکن است مجددا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10.13 دلار) کاهش پیدا کند.

نمودار قیمت چین لینک

چنین حرکتی نشان می‌دهد خرس‌ها همچنان به فروش در زمان افزایش قیمت‌های جرئی مشغول‌اند.

سپس فروشندگان تلاش خواهند کرد قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 8.7975 دلار کاهش دهند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، امکان تجربه‌ی مجدد سطح 6.90 دلار وجود خواهد داشت.

شکست چین لینک بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، اولین نشانه‌ای است که خرس‌ها ممکن است قدرت خود را از دست داده باشند، و شکست آن بالاتر از خط روند نزولی می‌تواند سیگنال یک تغییر احتمالی در روند باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

در حال حاضر گاوها از سطح حمایت 0.144743 دلار دفاع می‌کنند، اما بازگشت از سطوح فعلی می‌تواند مجددا بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.153 دلار) و سپس بر روی خط روند نزولی، با مقاومت سخت روبه‌رو شود.

اگر ارز دیجیتال کریپتو (CRO) از هر یک از این دو سطح افت کند، خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 0.144743 دلار کاهش دهند.

شکست و بسته شدن قیمت کریپتو به زیر سطح 0.144743 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC)، الگوی مثلث نزولی را که دارای هدف قیمتی 0.10607 دلار است تکمیل خواهد کرد.

نمودار قیمت کریپتو

شیب رو به نزول میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

برخلاف این فرض، اگر گاوها بتوانند جفت ارز CRO / USD را به بالاتر از خط مقاومت مثلث و میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.160 دلار) حرکت دهند، روند صعودی آن ممکن است از سر گرفته شود.

هدف نخست، قیمت 0.171541 دلار و بالاتر از آن قیمت 0.191101 دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) مجدداً به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 46.66 دلار) رسیده است که بر روی آن با مقاومت شدیدی از سمت خرس‌ها روبه‌رو است.

با این حال، نکته مثبت این است که برخلاف موقعیت‌های قبلی در تاریخ 1 و 2 اکتبر، این آلت‌کوین فروش بالایی را در پی نداشته است.

اگر این جفت ارز LTC/USD قدرت خود را از دست ندهد، احتمال حرکت آن تا خط روند نزولی افزایش می‌یابد.

خرس‌ها ممکن است تلاش کنند این افزایش قیمت جبرانی را بر روی خط روند نزولی متوقف کنند، اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از آن حرکت دهند، این جفت ارز می‌تواند تا سطح 51 دلار افزایش پیدا کند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال مسطح شدن است و RSI نیز به بالاتر از سطح 46 رسیده است، که این نشان می‌دهد فشار فروش کاهش یافته است.

برخلاف این فرض صعودی، اگر این جفت ارز مجدداً از سطوح فعلی و یا از خط روند نزولی افت کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به زیر سطح 41.6298 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 39 دلار سقوط کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال کاردانو (ADA) بر روی خط روند نزولی با مقاومت مواجه است، اما نکته‌ی مثبت این است که گاوها در تلاشند قیمت آن را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.095 دلار) حفظ کنند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمال شکست این ارز بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.103 دلار) افزایش می‌یابد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده و RSI نیز تا سطح 50 افزایش یافته است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

نمودار قیمت کاردانو

جفت ارز ADA / USD همچنین یک الگوی سر و شانه وارونه را نیز تشکیل داده است که در نتیجه‌ی شکست و بسته شدن قیمت آن بالاتر از خط گردن تکمیل خواهد شد.

هدف قیمتی این وضع صعودی، سطح 0.1331 دلار است.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش پیدا کند و به زیر محدوده‌ی حمایت 0.0898 تا 0.0855 دلار شکسته شود، این دیدگاه مثبت نامعتبر خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx