تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 7 نوامبر، 17 آبان

blank

به نظر می‌رسد قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت کمی به صورت افراطی افزایش یافته است و ممکن است در همین زمان که آلت‌کوین‌ها به حرکت خود ادامه می‌دهند، این ارز نفسی تازه کند.

Jerome Powell (رئیس فدرال رزرو ایالات متحده) بیان کرد که اعمال محرک‌های مالی مازاد می‌توانند منجر به یک اصلاح قدرتمند شوند.

وی همچنین تأکید کرد که فدرال رزرو از ابزارهایی کافی جهت حمایت از اقتصاد برخوردار است.

عناوین مطلب:

پس از اعلام شدن برنده‌ی انتخابات ایالات متحده، تمرکز نمایندگان مجلس ممکن است به سمت پکیج محرک بعدی تغییر یابد.

با این حال، چاپ اضافی پول تنها به بدتر شدن وضعیت بدهی ملی دامن می‌زند که در حال حاضر حدود 27.2 تریلیون دلار است.

حتی ممکن است در کوتاه‌مدت جهت کاهش تأثیرات بحران اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر کرونا، دور جدیدی از اقدامات محرک مورد نیاز باشد، و تحلیل‌گران بر این باورند که احتمال دارد فدرال رزرو قادر به تنزیل نرخ‌ها در آینده نباشد.

به همین دلیل سرمایه‌گذاران سازمانی نگران، جهت پوشش ریسک پرتفلیو خود به طلا روی آورده‌اند و بعضی دیگر مانند Paul Tudor (یک میلیاردر و مدیر صندوق سرمایه‌گذاری) نیز به دنبال بیت‌کوین (BTC) رفته‌اند.

Mike Novogratz (مدیر عامل شرکت Galaxy Digital) معتقد است که بیت‌کوین در مرحله‌ی گاوی قرار دارد؛ از این رو او اخیرا به Bitcoin HODLers ها توصیه کرده است که پس از این صعود اخیر، سعی کنند احساسی عمل نکنند.

با اینکه سرمایه‌گذاران بلندمدت می‌توانند موقعیت‌های خود را HODL کنند، اما معامله‌گران کوتاه‌مدت باید هوشیار باشند تا مبادا بخش بزرگی از سود خود را از دست بدهند.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 4 نوامبر بالاتر از سطح 14,000 دلار بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC) و این حرکت در روز بعد با یک صعود قدرتمند دنبال شد.

قیمت این ارز در تاریخ 5 نوامبر به اوج قیمتی روزانه‌ی 15,956.26 دلار رسید، که این در حال حاضر به عنوان یک سطح مقاومت عمل می‌کند.

با این حال، این روند آشکارا به نفع گاوهاست و هرگونه افت قیمتی احتمالا به عنوان یک فرصت خرید تلقی خواهد شد.

نمودار قیمت بیت‌کوین

اگرچه شاخص قدرت نسبی واگرایی نزولی را نامعتبر کرده است، اما عمیقا به داخل محدوده‌ی بیش خریداری شده رسیده است، که این نشان می‌دهد امکان چند روزی تثبیت و یا اصلاح قیمت وجود دارد.

اگر گاوها در زمان افت بعدی تا سطح 14,000 دلار بیت‌کوین را خریداری کنند، این موضوع نشان می‌دهد سطح مقاومت پیشین به حمایت تبدیل شده است و این سطح ممکن است به عنوان یک طبقه‌ی جدید در طی افت‌های بعدی عمل کند.

گاهی اوقات، در حین شور و هیجان خرید، RSI می‌تواند برای مدت زمانی طولانی در محدوده‌ی بیش خریداری شده باقی بماند.

از این رو، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 16,000 دلار برسانند، حرکت آن تا مقاومت محدوده‌ی 17,000 تا 17,200 دلار امكان‌پذیر است.

این آخرین مانع پیش از رسیدن به اوج قیمتی جدید بیت‌کوین است.

با این حال، افزایش قیمت‌های صعودی به ندرت ادامه پیدا می‌کنند و معمولا با افت شدیدی پایان می‌یابند.

از این رو، معامله‌گران باید تمامی جوانب احتیاط را رعایت کنند حتی اگر این روند صعودی ادامه پیدا کند.

اگر جفت ارز BTC/USD کاهش یابد و به زیر سطح حمایت 14,000 دلار سقوط کند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

پس از آنکه گاوها قیمت ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را به بالاتر از خط روند نزولی در تاریخ 4 نوامبر رساندند، حرکت رو به رشد آن از سر گرفته شد.

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 395 دلار) و قرار داشتن RSI نزدیک به محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

هدف بعدی در این روند صعودی، قیمت 450 دلار است و اگر گاوها بتوانند قیمت آن را به بالاتر از این سطح مقاومت حرکت دهند، جفت ارز ETH/USD ممکن است به سطح 488.134 دلار برسد.

نمودار قیمت اتریوم

حتی اگر خرس‌ها بر روی سطح 450 دلار مقاومت ایجاد کنند، گاوها احتمالا در زمان افت به خرید روی خواهند آورد چراکه انگیزه‌ی معامله‌گران مثبت شده است.

اولین نشانه‌ی تضعیف این کریتوکارنسی، شکست آن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد بود و اگر میانگین متحرک ساده 50 روزه شکسته شود (قیمت 374 دلار)، برتری به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

ارزدیجیتال ریپل (XRP) طی هفته‌های گذشته عمدتا بین محدوده‌ی 0.2295 تا 0.26 دلار در نوسان بود.

عدم موفقیت خرس‌ها در شکست این آلت‌کوین به زیر محدوده‌ی رنج در تاریخ 3 نوامبر، خریدارانی که قیمت را به سطح مقاومت محدوده‌ی رنج رسانده بودند را به خرید جذب کرد.

اگر گاوها بتوانند قیمت ریپل را به بالاتر از سطح 0.26 دلار برسانند و آن را حفظ کنند، جفت ارز XRP/USD می‌تواند یک روند صعودی جدید را آغاز کند، که ممکن است تا سطح 0.303746 دلار افزایش یابد.

نمودار قیمت ریپل

RSI برای اولین بار در ماه آگوست به بالاتر از سطح 60 رسیده است، که این نشان می‌دهد گاوها بازگشتی قدرتمند داشته‌اند.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش پیدا کند و یا نتواند بالاتر از سطح 0.26 دلار باقی بماند، احتمال چند روزی روند خنثی وجود دارد.

اگر این جفت ارز به زیر محدوده‌ی حمایت 0.2295 تا 0.219712 دلار نزول پیدا کند، این روند به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

بازگشت از سطح حمایت 231.93 دلار، به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 255 دلار) رسیده است، سطحی که خرس‌ها ممکن است مقاومت کنند.

اگر ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) از سطوح فعلی کاهش پیدا کند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت آن را به زیر سطح 231.93 دلار کاهش دهند.

در مقابل، اگر گاوها قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، جفت ارز BCH / USD می‌تواند تا مقاومت محدوده‌ی 272 تا 280 دلار افزایش یابد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده است و RSI نیز به نقطه‌ی میانی رسیده است، که این نشان می‌دهد امکان یک روند خنثی احتمالی در کوتاه‌مدت وجود دارد.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

شکست بیت‌کوین کش بالاتر از سطح 280 دلار، سیگنال آغاز یک روند صعودی است که ممکن است تا سطح 326 دلار افزایش یابد، در حالی که شکست آن به زیر سطح 231.93 دلار می‌تواند منجر به افت تا قیمت 200 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

دنباله‌های بلند کندل استیک‌ها طی سه روز گذشته نشان می‌دهد گاوها در زمان افت به زیر خط روند صعودی به خرید روی آورده‌اند.

آنها در حال حاضر ارز دیجیتال چین لینک (LINK) را به بالاتر از خط روند نزولی رسانده‌اند، که این نشان می‌دهد روند اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد.

اکنون گاوها تلاش خواهند کرد قیمت این کریپتوکارنسی را به سطح مقاومت بعدی 13.28 دلار حرکت دهند.

شکست و بسته شدن قیمت چین لینک بالاتر از این سطح مقاومت، می‌تواند یک الگوی سر و شانه وارونه صعودی را تکمیل کند.

نمودار قیمت چین لینک

با این حال، شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 55، نشان دهنده‌ی وجود یک روند خنثی طی چند روز آینده است.

اگر جفت ارز LINK/USD از سطوح فعلی کاهش پیدا کند و به زیر سطح 9.7665 دلار شکسته شود، این دیدگاه نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

مسیر ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 4 نوامبر از سطح 25.6652 دلار وارونه شد و گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند قیمت آن را به بالاتر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 28.83 دلار) برسانند.

این حرکت نشان می‌دهد خرس‌ها در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

اگر قیمت این کریپتوکارنسی بالاتر از میانگین‌های متحرک باقی بماند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد جفت ارز BNB/USD را به مقاومت محدوده‌ی 32 دلار برسانند.

نمودار قیمت بایننس کوین

با این حال، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد سطح حمایت 25.6652 دلار را بشکنند.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

این موضوع می‌تواند منجر به روندی خنثی بین محدوده‌ی 25.6652 تا 32 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

موفقیت در تجربه‌ی مجدد سطح شکست الگوی سر و شانه وارونه در تاریخ 3 و 4 نوامبر، خریدی قدرتمند توسط گاوها را در پی داشت که قیمت لایت‌کوین (LTC) را به بالاتر از سطح 60 دلار رسانده است.

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز نزدیک به محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

اگر گاوها بتواند این شتاب را حفظ کنند و قیمت را به بالاتر از سطح 64 دلار برسانند، جفت ارز LTC/USD می‌تواند تا سطح 68.9008 دلار صعود کند.

با این حال، بعید است خرس‌ها به این راحتی‌ها تسلیم شوند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

آنها در حال حاضر تلاش می‌کنند این حرکت صعودی را بر روی سطح 64 دلار متوقف کنند، اما تا زمانیکه قیمت به بالاتر از سطح 60 دلار بازنگردد، برتری بازار در اختیار گاوها خواهد ماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

عدم موفقیت خرس‌ها در کاهش قیمت ارز دیجیتال پولکادات (DOT) به زیر سطح 3.80 دلار در تاریخ 3 و 4 نوامبر، میزان خرید را افزایش داد و گاوها قیمت آن را به بالاتر از میانگین‌های متحرک حرکت دادند.

در حال حاضر جفت ارز DOT/USD در محدوده‌ی رنج بین 3.80 و 4.95 دلار قرار دارد.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 4.6112 دلار برسانند، این جفت ارز ممکن است تلاش کند بالاتر از قیمت 4.95 دلار شکسته شود.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، امکان صعود آن تا قیمت 5.5899 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت پولکادات

شیب هر دو میانگین متحرک مسطح است و RSI نیز به داخل محدوده‌ی مثبت صعود کرده است، که این نشان دهنده‌ی برتری جزئی گاوها در بازار است.

با این حال، اگر قیمت این آلت‌کوین از سطح 4.6112 یا 4.95 دلار کاهش یابد، این جفت ارز ممکن است برای چند روز دیگر در داخل محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

پس از آنکه گاوها توانستند ارز دیجیتال کاردانو (ADA) را به بالاتر از میانگین‌های متحرک برسانند، بازگشت از سطح حمایت 0.0893 دلار توانست به روندی رو به رشد منتهی شود.

در حال حاضر این آلت‌کوین تلاش می‌کند تا مقاومت محدوده‌ی 0.0893 دلار افزایش یابد.

اگر قیمت این کریپتوکارنسی از این محدوده‌ی مقاومت کاهش یابد، جفت ارز ADA/USD می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج بین 0.0893 تا 0.1142241 دلار باقی بماند.

با این حال، شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 60، نشان می‌دهد گاوها در حال تلاش برای بازگشت هستند.

نمودار قیمت کاردانو

اگر خریداران بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 0.1142241 دلار حرکت دهند، امکان صعود آن تا قیمت 0.128 دلار و سپس 0.1445 دلار وجود دارد.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی افت کند و به زیر سطح 0.0893 دلار کاهش یابد، این دیدگاه مثبت نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

گاوها در تاریخ 3 و 4 نوامبر ارز دیجیتال بیت‌کوین SV را در زمان افت تا سطح حمایت 146.20 دلار خریداری کردند (همانطور که از دنباله‌های بلند کندل استیک‌ها نمایان است).

این بازگشت در تاریخ 5 نوامبر حرکت رو به رشد خود را از سر گرفت و این آلت‌کوین در حال حاضر به بالاتر از میانگین‌های متحرک افزایش یافته است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را بالاتر از میانگین‌های متحرک حفظ کنند، جفت ارز BSV/USD می‌تواند تا سطح 180.63 دلار صعود کند.

خرس‌ها ممکن است از این سطح به طور تهاجمی دفاع کنند چراکه مسیر این جفت ارز طی سه مرتبه‌ی قبلی از این سطح مقاومت وارونه شده بود.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

شیب هر دو میانگین متحرک مسطح است و RSI نیز تا نقطه‌ی میانی افزایش یافته است، که نشان می‌دهد این روند خنثی احتمالا برای چند روز دیگر ادامه خواهد یافت.

برخلاف این فرض، اگر گاوها قیمت بیت‌کوین SV را بالاتر از سطح 180.63 دلار حفظ کنند و یا خرس‌ها این جفت ارز را به زیر محدوده‌ی حمایت 146.20 تا 135 دلار کاهش دهند، ممکن است یک حرکت جهت‌دار آغاز شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx