استخراج ارز دیجیتال با آیفون؛ ترفند زیرکانه یا اشتباه بزرگ؟

استخراج ارز دیجیتال با آیفون

با اهمیتی که خرید و فروش ارزهای دیجیتال پیدا کرده و تعداد افرادی که هر روز به جمع کاربران بازار کریپتو اضافه می‌شوند، دور از انتظار نیست که افراد زیادی به استخراج ارزهای دیجیتال روی بیاورند. 

در حال حاضر تقریباً تمام افراد دنیا از تلفن‌های همراه هوشمند برای ورود به دنیای دیجیتال استفاده می‌کنند.

در نتیجه اشخاص زیادی هستند که متقاضی انجام استخراج با گوشی خود باشند.

عناوین مطلب:

در نهایت می‌توان ادعا کرد که استخراج ارزهای دیجیتال به صنعتی تبدیل شده که روز به‌روز به جامعه افراد فعال در آن افزوده می‌شود.

از جایی که تعداد زیادی از این افراد سرمایه کافی برای خرید ابزار استخراج ارزهای دیجیتال را نداشتند، توسعه دهندگان و برنامه‌نویسان بسیاری تمرکز خود را روی تولید و توسعه برنامه‌هایی قرار دادند که هدف آن‌ها استخراج ارز دیجیتال با آیفون یا گوشی‌های اندرویدی بود. 

برای بررسی نحوه استخراج ارز دیجیتال با آیفون ابتدا به مفاهیم اولیه ماینینگ می‌پردازیم.

استخراج کریپتو چیست؟

استخراج بیت‌کوین فرآیندی است که از طریق آن مجموعه جدیدی از ارزهای دیجیتال (بیت‌کوین، اتریوم و غیره) تولید و در معاملات تزریق به گردش درمی‌آیند.

این فرآیند همچنین شامل تأیید تراکنش‌های بلاک‌چینی جدید می‌باشد. استخراج در واقع نیازمند حل معادلات الگوریتمی است که تراکنش‌های موجود در دارایی کریپتو را تأیید می‌کند.

بیشتر بخوانید: دلیل تأییدنشدن تراکنش بیت‌کوین چیست؟

به‌ تازگی توسط تیم توسعه‌دهنده اپل محدودیت‌هایی متوجه استخراج ارز دیجیتال در سیستم عامل ios ایجاد شده که شاید به مذاق کاربران این صنعت خوش نیاید.

اما در ادامه بررسی خواهیم کرد که چرا این تصمیم، در واقع به نفع کاربران اپل که علاقه‌مند به استخراج ارز دیجیتال با آیفون خود هستند می‌باشد. 

دلیل مخالفت اپل با استخراج ارز دیجیتال با آیفون چیست؟

اپل به طور خاص حضور برنامه‌های مربوط به استخراج ارز دیجیتال را در پلتفرم اپل استور حذف کرده و اجازه ارائه آن‌ها به کاربرا را نمی‌دهد.

البته استخراج ارز دیجیتال در آیفون همچنان با استفاده از برنامه‌هایی که خارج از دستگاه آیفون و با سیستم‌های ابری انجام می‌گیرند ممکن است. 

احتمالا دلیل اصلی این انتخاب و این ممنوعیت‌ها، تأثیر مخربی بوده که برنامه‌های مربوط به استخراج ارز دیجیتال روی سیستم گوشی و به طور خاص روی باتری آن می‌گذارند.

همچنین کارایی گوشی و عمر آن نیز در فرآیند استخراج ارز دیجیتال کاهش می‌یابد و احتمالاً این نکات نیز مدنظر تیم اپل‌استور برای این تصمیم بوده است.

استخراج ارز دیجیتال با گوشی
فشار وارده از استخراج بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال به باتری و سخت‌افزار گوشی به شدت آسیب می‌رساند.

 البته که دلایل دیگری نیز در پس این تصمیم وجود داشته‌اند. برای مثال اکثر برنامه‌هایی که برای استخراج ارز دیجیتال با آیفون یا آیپد ارائه شده بودند قابل‌اعتماد نبودند.

هک گوشی و یا انتقال ویروس‌های خطرناک به سیستم ios، همچنین کلاهبرداری‌هایی که در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال در این برنامه‌ها انجام می‌شدند؛ همگی تهدیدهای نه‌چندان بی‌خطری برای کاربران به شمار می‌رفتند.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری ارز دیجیتال با سوءاستفاده از اپلیکیشن‌های موبایل

در ادامه همین دلایل و مذاکرات انجام شده در طول کنفرانس سالانه توسعه دهندگان در سراسر جهان، شرکت اپل را ملزم به ایجاد قوانین سخت‌گیرانه‌ای (به نوعی ممنوعیت) در مورد استخراج ارزهای دیجیتال با محصولات این شرکت کرد.

طبق این دستورالعمل‌ها، برنامه‌هایی که قبلاً بخشی از قدرت پردازش دستگاه‌ها را به استخراج ارز دیجیتال در پس‌زمینه اختصاص می‌دادند؛ دیگر نمی‌توانند روی دستگاه‌های اپل نصب شوند.

طبق گفته اپل اینسایدر، تبلیغات شخص ثالثی که ممکن است از قدرت محاسباتی دستگاه‌ها برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنند نیز ممنوع هستند. البته این ممنوعیت شامل کیف پول‌های ارز دیجیتال و پلتفرم‌های معاملاتی نشده و آن‌ها همچنان مجاز هستند.

چرا نباید با گوشی آیفون، ارز دیجیتال استخراج کنیم؟

هزاران برنامه و تبلیغات شخص ثالث وجود دارند که هنگام اجرای برنامه‌های استخراج در پس زمینه اجرا شده و از سخت افزار سیستم شما استفاده می‌کنند.

در واقع افرادی که این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند یا تبلیغات شخص ثالث را مشاهده می‌کنند، ناآگاهانه از پردازنده دستگاه خود برای استخراج ارزی استفاده می‌کنند که هرگز نصیب آن‌ها نخواهد شد.

تجهیزات مربوط به ماینینگ بی‌دلیل نیازمند سرمایه زیاد نیستند؛ سرعت این سخت‌افزارها و قدرت محاسبانی آن‌ها به‌شدت از تلفن‌های همراه بالاتر است.

ماینر
دستگاه‌های ماینر که دارای قدرت پردازشی بسیار بالاتری نسبت به گوشی‌های هوشمند اندرویدی و آیفون هستند.

استخراج ارز دیجیتال با گوشی‌های پرچم‌دار مقرون به‌صرفه است؟

حتی آخرین مدل گوشی‌های آیفون و اندروید نیز مناسب استخراج ارز دیجیتال نیستند.

چرا که پردازنده‌های بهترین تلفن‌های همراه باز هم کسر کوچکی از پردازنده‌های ابزارهای مورد نیاز ماینینگ را تشکیل می‌دهند.

این مقایسه، شانس شما را برای دریافت سود از استخراج ارز دیجیتال با تلفن همراهتان به‌شدت کاهش می‌دهد و به محدودیت‌هایی که این برنامه‌ها برای تلفن شما ایجاد می‌کنند نمی‌ارزد.

در فرآیند استخراج ارز دیجیتال با آیفون یا هر گوشی هوشمند دیگری؛ شما تنها از میان رمزارزهای کوچک‌تر می‌توانید دست به انتخاب بزنید و حتی در همین مقدار سود کم؛ بسیاری از کارایی تلفن همراهتان را از دست خواهید داد.

برای مثال، هنگام اجرای بسیاری از این برنامه‌ها قابلیت انجام تماس‌های تلفنی از گوشی شما گرفته خواهد شد! سرعت تلفن همراه شما به‌شدت افت خواهد کرد و در طولانی‌ مدت نیز، به سخت‌افزار و باتری دستگاه شما آسیب وارد می‌شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx