6 مورد از بهترین فیلم‌ها و مستند‌های حوزه کریپتو!

فیلم آموزشی بلاک چین

همیشه افراد زیادی وجود دارند که بهترین روش یادگیری برای آنها دیدن تصویر، فیلم و نمایش است.

مفاهیم بازار ارزهای دیجیتال و فناوری‌های وابسته به آن در ابتدای کار پیچیده و سخت بودند.

فیلم و محتواهای تصویری می‌توانند یادگیری این مفاهیم را آسان‌تر و سریع‌تر کنند. شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید به‌جای خواندن با تماشا کردن، دیدن تصاویر، آمار و مثال‌های تصویری یاد بگیرید؟

عناوین مطلب:

خوشبختانه فیلم‌ها و مستند‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند. در این مطلب قرار است لیستی از بهترین فیلم‌های و مستند‌های حوزه کریپتو را به شما معرفی کنیم.

دیدن این فیلم‌ها برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال توصیه می‌شود؛ برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان همراه ما باشید تا این فیلم‌ها را معرفی کنیم.

The Big Short (2015)

در این فیلم هیچ اشاره‌ای به بیت‌کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال نمی‌شود. پس با دیدن آن هیچ چیزی در مورد نحوه عملکرد این فناوری یاد نخواهید گرفت.

در این فیلم با آوردن یک دلیل قانع‌کننده به مخاطبان خود می‌گوید چرا سیستم اقتصادی و مالی جهانی دچار مشکل شده است و چه جایگزینی می‌تواند جهان اقتصاد را از سقوط نجات دهد. 

بیشتر بخوانید: اقتصاد کلان جهانی بر بازار کریپتو چه تأثیری دارد؟

اقتباس فیلم

این فیلم بر اساس کتابی از مایکل لوئیس، برنده چندین جایزه معتبر جهانی ادبیات ساخته شده است. فیلم The Big Short بحران مالی سال 2008 را از دید افرادی که در این حوزه صاحب‌نظر هستند، ترسیم می‌کند.

با استفاده از تجربیات و دانش این افراد، وارد بطن سیستم مالی سنتی می‌شود و درباره مشکلات و ضعف‌‌های آن صحبت می‌کند. ستاره‌های درخشان هالیوود مثل رایان گاسلینگ، برد پیت و کریستین بیل در این فیلم حضور دارند که نقطه عطف هنری آن محسوب می‌شود.

فیلم the-big-short
این فیلم با آوردن یک دلیل قانع‌کننده به مخاطبان خود می‌گوید چرا سیستم اقتصادی و مالی جهانی دچار مشکل شده است.

Banking On Bitcoin (2016)

شاید دیدن نام کریستوفر کانوچیاری در تیتراژ این فیلم مستند اولین چیزی باشد که باعث شود با قضاوت‌های نادرست سراغ آن بروید.

این در حالی است که او در این مستند همه را غافلگیر کرده است. همان‌طور که از عنوان این مستند به نظر می‌رسد، داستان فیلم بیت‌کوین و اکوسیستم این شبکه را توضیح می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ماکسیمالیسم (Maximalism) بیت‌کوین چیست و چرا اهمیت دارد؟

البته این فیلم در سال 2016 ساخته شده است و در مقایسه با به‌روزرسانی‌ها و پیشرفت‌های امروزی بیت‌کوین، اطلاعات جدیدی ندارد. به نظر می‌رسد کانوچیاری قرار است به زودی با ساخت یک مستند دیگر، ساخته قبلی خود را درباره بیت‌کوین کامل کند.

در کار جدید کانوچیاری قرار است به جزئیات بیشتری از این سیستم و حتی باگ‌های آن بپردازد.

مستند Banking On Bitcoin
این فیلم در درباره بیت‌کوین است و اکوسیستم گسترده این شبکه را توضیح می‌دهد.

The Trust Machine: The Story of Blockchain (2018)

این مستند در سال 2018 به کارگردانی الکس وینتر منتشر شد. کسی که چندین مستند خوب و حرفه‌ای درباره ارزهای دیجیتال را ساخته است. یکی از محبوب‌ترین آنها مستند «The Trust Machine – The Story of Blockchain» است.

این مستند از جمله تولیدات باکیفیتی است که در حوزه ارزهای دیجیتال توانسته اطلاعات و آموزش‌های زیاد و کاملی را پوشش دهد. از تعادل بین توضیح ریشه‌های بلاک‌چین گرفته تا اینکه بلاک‌چین چیست، چه می‌‌کند و پیامد‌های آن در آینده به چه صورت است.

دیدن این مستند می‌تواند یک راهنمای خوب و کامل برای مبتدیانی باشد که به‌تازگی با بازار ارزهای دیجیتال آشنا شده‌اند. تنها نقطه‌ضعف این است که کریپتو و بلاک‌چین آن‌قدر سریع حرکت می‌کنند که اکنون بخش‌هایی از این مستند کمی قدیمی به نظر می‌رسند.

با این وجود هنوز هم چیزی از ارزش‌ها و کیفیت این فیلم کم نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی بلاک‌چین (Blockchain) چیست؟

فیلم The Trust Machine - The Story of Blockchain
این مستند از جمله تولیدات باکیفیتی است که در حوزه ارزهای دیجیتال اطلاعات و آموزش‌های کاملی را پوشش دهد.

Bitcoin: The End of Money As We Know It (2015)  و Cryptopia (2020)

هر دو این فیلم‌ها توسط تورستن هافمن ساخته شده‌اند. مستند اول نگاهی به تاریخچه پول‌های سنتی می‌اندازد و درباره اهمیت آن در زندگی روزمره مردم، کارکرد و از همه مهم‌تر، ضعف پول مدرن صحبت می‌کند.

مستند دوم با جزئیات بیشتری به بیت‌کوین، بلاک‌چین و آینده نگاه کرده است. همچنین تلاش می‌کند تا آینده پول‌های سنتی را در قالب بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال نشان دهد.

هافمن در هر دو این فیلم‌ها محیطی حرفه‌ای و گیرا به وجود آورده و در این محیط با افراد کلیدی فضای کریپتو و برخی از جنجالی‌ترین شخصیت‌های این فناوری صحبت کرده است.

تماشای هر دو فیلم مطمئنا نتیجه بهتری خواهد داشت. با دیدن هر دوی آنها درک کامل‌تر و دقیق‌تری از محیط فیلم و روایت آن جزئیات آن پیدا می‌کنید.

دوگانه Bitcoin The End of Money As We Know it و Cryptopia
هافمن در هر دو این فیلم‌ها تلاش کرده تا محیطی حرفه‌ای و گیرا به وجود آورد و با افراد کلیدی فضای کریپتو صحبت کند.

Currency (2021)

شاید گنجاندن یک فیلم دو دقیقه‌ای که درباره نحوه تغییر پول و شرایط آن صحبت می‌کند در این لیست به نظر کمی ساده برسد.

وقتی به اسم کارگردان فیلم می‌رسیم و نام کسی چون اسپایک لی را می‌بینیم، متوجه خواهیم شد که این اثر ارزش صحبت‌کردن دارد. اسپالیک لی با کارگردانی فیلم‌هایی که مسائل مربوط به نابرابری نژادی را افشا می‌کند، معروف شد.

بیشتر بخوانید: نابرابری اقتصادی چیست؟ آیا وجود آن در جوامع امری ناگزیر است؟

از جمله کارهای اخیر او Black Klansman و Da 5 Bloods است. فیلم‌هایی که جزء ستاره‌های درخشان کارنامه کاری لی است. با این سابقه مطمئنا افرادی که لی و آثارش را می‌شناسند درباره این فیلم تبلیغاتی کوتاه لی که از کریپتو صحبت می‌کنند هم مشتاق هستند.

به‌وضوح بین تبعیض نژادی و کنترل مالی جهان شباهت‌هایی وجود دارد که نمی‌توان آ‌نها را انکار کرد. لی در این فیلم هم درست روی این نقطه اشتراک دست گذاشته است.

Fake (TBD)

فیلم جعلی را می‌توان یکی از مهم‌ترین فیلم‌های این لیست دانست. اصلی‌ترین دلیلی که باعث جذابیت این فیلم شده پرداختن آن به ارزهای دیجیتالی است که جزء پرفروش‌ترین گزینه‌های بازار هستند.

ارزهایی که بدون شک آینده‌ موفقی در انتظار آنهاست. کیت وینسلت که سابقه دریافت جایزه اسکار را هم در کارنامه خود دارد، نقش اصلی داستان را ایفا می‌کند.

داستان این فیلم روایت طرح پانزی OneCoin است و بر اساس کتابی از جن مک آدام، نوشته شده است. داستان جن مک آدام از طریق پادکست بی‌بی‌سی در مورد «OneCoin؛ The Missing Cryptoqueen» منتشر شد.

اگرچه داستان OneCoin روی جنبه تاریک کریپتو متمرکز است، اما داستان OneCoin به مخاطب خود یادآوری می‌کند که چه چیزی به کریپتو ارزش می‌دهد و چه چیزی ارزش ندارد.

جمع‌بندی

درباره شش مورد از بهترین فیلم‌ها و مستندهای حوزه کریپتو با شما صحبت کردیم.

این لیست حاوی اسامی فیلم‌ها و آثاری است که می‌توانند اطلاعات کامل و دقیقی به شما بدهد. با دیدن این فیلم‌ها می‌توانید درباره ماهیت ارزهای دیجیتال، سابقه ارزهای دیجیتال و چرایی وجود آنها به بیشتر بدانید.

به‌تازگی جذب این بازار شده‌اید؟ هنوز در مرحله شناخت و بررسی بازار و فرصت‌ها آن هستید؟ می‌خواهید برای رفع کنجکاوی از این انقلاب بزرگ مالی اطلاعات کسب کنید؟ دیدن این فیلم‌ها از دست ندهید.

شما چه فیلم‌ها و آثاری را درباره کریپتو دیده‌اید؟ تجربیات یا گزینه‌های دیگری برای اضافه‌کردن به این لیست دارید؟

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx